abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 23:32:53 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43804983
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik sta al op de sneeuw vanaf m'n 5e en heb nog nooit een helm op gehad
Binkie
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_43805135
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:00 schreef XL het volgende:

[..]

beginner

Allemaal mietjes met een helm op
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 23 november 2006 @ 07:13:52 #123
71115 Rnej
I walk the line
pi_43810867
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:35 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Allemaal mietjes met een helm op
whehe, gaan wij eens een kickerlijntje samen rijden, okay? .. eerste die dood is betaalt het bier...

..

wacht...
pi_43811233
Niks zo lekker als af en toe eens een beetje sneeuw koppen, toch?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 23 november 2006 @ 09:48:48 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43812360
Als je niet op je hoofd valt, dan zoek je je grenzen niet goed genoeg op
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 23 november 2006 @ 10:00:28 #126
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43812536
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja.

dat noem ik een jas.
jij bent echt triest weetje dat? Je hebt toch wel van een dikke trui met voering gehoord mafkees?
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_43812562
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:46 schreef Komakie het volgende:
wooohoooo

Net (eindelijk) bericht gehad van Ripstar over de Alpinkurs

Ik moet er al 3 december zijn. Gaat me nu allemaal ineens wel heel erg snel. Gewoon nog anderhalve week en dan ben ik voor 4 maanden weg
En ik moet nog zo veel regelen. Daarnaast weet ik nog niet eens hoe ik daar heen moet komen. Nouja, gelijk maar ff me bronnen aanspreken

Ik moet nog van die opvouwbare skistokken, van dat klimtouw, zonnebril, schrijf en teken materiaal en een goed zakmes kopen.

Echt nog zo veel te doen en zo weinig tijd.
Ik dacht dat ik nog wel 1 of 2 weken thuis zou zijn naar mijn laatste werkdag (donderdag 30 nov) maar blijkt dat ik gewoon als een gek alles moet gaan inpakken en zaterdag al gelijk weg moet
Pff 4 maanden, ik moet het doen met 3 weken dit jaar. Vier maanden is wel erg lang, ben je niet bang dat je na een maand of 2 het plezier in boarden gaat verliezen? Of neem je ook dagen off, dat je gewoon niks gaat doen wat met boarden te maken heeft?

Het wordt wel een way of life op zo'n manier
  donderdag 23 november 2006 @ 10:53:27 #128
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43813642
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:02 schreef btb het volgende:

[..]

Pff 4 maanden, ik moet het doen met 3 weken dit jaar.
Dit is die baas boven baas situatie waar je in verkeert

Dat maakt niet uit
iedereen helmpje af
pi_43814158
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dit is die baas boven baas situatie waar je in verkeert

Dat maakt niet uit
iedereen helmpje af

ben nu ook weer niet je wintersporttype,
Zie je mij al skieen of langlaufen
Langs de pistes naar de skihut, niet heh!
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  donderdag 23 november 2006 @ 11:22:32 #130
71115 Rnej
I walk the line
pi_43814330
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:00 schreef Gstyles het volgende:

[..]

jij bent echt triest weetje dat? Je hebt toch wel van een dikke trui met voering gehoord mafkees?
ho ho, beetje vriendelijker mag wel

en nee, ik heb nog nooit een trui met voering gezien

fleecetrui, gevoerd vest ... okay, maar gewatteerde trui.. in de letterlijke zin?
  donderdag 23 november 2006 @ 11:30:31 #131
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43814530
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

ho ho
  donderdag 23 november 2006 @ 11:33:18 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43814616
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:00 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Nou nou wat een taal gelijk.

Snowboarden in een trui (gevoerd of niet) vind ik persoon "not done"
Niet zo zeer omdat het niet cool is ofzo (ok, misschien ook wel een klein beetje. Maar ja, om het daarom niet te doen...)
Ik vind het gewoon onhandig. Truien worden nat en dan worden ze zwaar. Daarnaast blijft het natuurlijk dat je altijd minder beschermt bent dan wanneer je een jas aan hebt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 23 november 2006 @ 11:37:57 #133
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43814736
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:02 schreef btb het volgende:

[..]

Pff 4 maanden, ik moet het doen met 3 weken dit jaar. Vier maanden is wel erg lang, ben je niet bang dat je na een maand of 2 het plezier in boarden gaat verliezen? Of neem je ook dagen off, dat je gewoon niks gaat doen wat met boarden te maken heeft?

Het wordt wel een way of life op zo'n manier
Het is een way of life voor mij. Al een paar jaar.
Dit wordt me 3de seizoen in de sneeuw dus ik weet heel goed waar ik aan begin.

Ik denk dat ik in die 4 maanden tijd ongeveer 10 dagen niet op me snowboard sta.
Natuurlijk, er zijn dagen bij dat ik vrij ben en pas om 11:00 naar boven ga ofzo, 2 afdalingen maak, ga eten en daarna nog een paar afdalingen maak. Als ik dan niemand tegen kom ga ik nog wel eens vroeg naar beneden.

Vorig jaar was ik trouwens 4 dagen niet in staat om te boarden door een rugblessure en 1 dag door het nieuwjaar. Dan is het sowieso een rustdag. Dan heb je nog een paar dagen dat het niet te doen is om te boarden (sneeuwstorm hebben we ook een keer gehad.
Nouja, verder sta ik elke dag wel ff op me board. Het gaat me nooit vervelen.

Ride to Live baby
  donderdag 23 november 2006 @ 11:59:22 #134
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43815387
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

ho ho, beetje vriendelijker mag wel

en nee, ik heb nog nooit een trui met voering gezien

fleecetrui, gevoerd vest ... okay, maar gewatteerde trui.. in de letterlijke zin?
ja sorry voor mijn opmerking.. net wakker... maar toch vreemd ... anyway, heb al een adresje gevonden hehehe
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_43824235
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou nou wat een taal gelijk.

Snowboarden in een trui (gevoerd of niet) vind ik persoon "not done"
Niet zo zeer omdat het niet cool is ofzo (ok, misschien ook wel een klein beetje. Maar ja, om het daarom niet te doen...)
Ik vind het gewoon onhandig. Truien worden nat en dan worden ze zwaar. Daarnaast blijft het natuurlijk dat je altijd minder beschermt bent dan wanneer je een jas aan hebt.
Hmm, ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een trui van Chiemsee om mee te boarden en zeker als het wat warmer is, is het echt ideaal. Het zwaarder worden van de trui is echt minimaal, heb erg eigenlijk nooit iets van gemerkt.
Hoe bedoel je trouwens precies qua bescherming? Over weersomstandigheden of vallen?

Maar hoe noodzakelijk is een helm nu eigenlijk? Ik bedoel in al die tijd dat ik snowboard heb ik 1x iets aan mijn hoofd gehad(zie verhaal paar posts eerder van mij), maar voor de rest eigenlijk niks. Misschien dat het eraan ligt dat ik nooit in het park of iets dergelijks te vinden ben. Ik ben vooral van het van de piste afsjeezen en regelmatig een mooie run buiten de piste te maken. Dat laatste is wel wat ik steeds meer ga doen overigens. Dus ja, hoe noodzakelijk is het echt? That's the question.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 23 november 2006 @ 16:44:41 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43824344
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Hmm, ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb zelf een trui van Chiemsee om mee te boarden en zeker als het wat warmer is, is het echt ideaal. Het zwaarder worden van de trui is echt minimaal, heb erg eigenlijk nooit iets van gemerkt.
Hoe bedoel je trouwens precies qua bescherming? Over weersomstandigheden of vallen?

Maar hoe noodzakelijk is een helm nu eigenlijk? Ik bedoel in al die tijd dat ik snowboard heb ik 1x iets aan mijn hoofd gehad(zie verhaal paar posts eerder van mij), maar voor de rest eigenlijk niks. Misschien dat het eraan ligt dat ik nooit in het park of iets dergelijks te vinden ben. Ik ben vooral van het van de piste afsjeezen en regelmatig een mooie run buiten de piste te maken. Dat laatste is wel wat ik steeds meer ga doen overigens. Dus ja, hoe noodzakelijk is het echt? That's the question.
Ik heb nog nooit iets aan mijn hoofd gehad. Ik wil het alleen graag zelf na vertellen als het wel gebeurd, daarom draag ik een helm. Sinds ik hem draag dan heb ik wel eens wat takken tegen mijn hoofd gekregen bij het door de bossen rijden, die kop je echter opzettelijk. Dat was waar je vroeger voor moest remmen/bukkenvallen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 23 november 2006 @ 16:58:46 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43824733
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Noodzakelijk....
Alleen een snowboard en bindingen zijn noodzakelijk om te boarden. De rest heb je in feite niet nodig

Mijn stelling: Het is net een lawinepieper. Je moet er geld aan uit geven, maar je hoeft maar 1 keer hard op je hoofd te vallen en hij is zijn geld dubbel en dwars waard

eerlijk is eerlijk. Zoals hier algemeen bekend is draag ik bijna nooit een helm. Heb hij eigenlijk meer voor parksessies (die ik maar zelden heb. Af en toe in Mayrhofen) en bij de snowboardlerarenopleiding is het verplicht. Niet altijd maar offpiste wel. Dus dan heb ik hem op
Ohwja, ik heb hem een keer opgehad toen ik moest lesgeven aan een paar koters die wilden freestylen. Die moesten een helm op van hun ouders dus toen moest ik hem ook opzetten van de baas. "om het goede voorbeeld te geven".
Niet meer dan logisch natuurlijk

Over die trui: Ik heb het idd voornamelijk over bescherming bij het weer. Je bent met een trui gewoon minder beschermd dan met een jas. Verder zijn (goede) jassen meestal van sterker materiaal gemaakt dan een trui (gevoerd of niet) dus dan geven ze ook nog meer lichamelijke bescherming.
En hij wordt misschien niet veel zwaarder. Ligt een beetje aan de trui natuurlijk. Maar hij blijft wel langer nat. Een van de redenen waardoor je het sneller koud hebt in zo'n ding.

Maar ik kan me voorstellen dat als het wat warmer is, je een trui aan trekt. Alleen ik trek dan liever een dunnere jas aan met een t-shirt eronder. Kun je ook wat beter de warmte regelen (windgaten open zetten enzo)
Vooral als je een jas neemt die gemaakt is op layering. De jas is zelf helemaal niet dik en als je de trui die je eronder aan hebt niet aan doet, heb je een prima temperatuur
pi_43825286
Ik heb gehoord dat ze het idee hebben om een helm verplicht te maken, ik vind het wel een goede zaak want je haalt zo een aardig wat snelheid, sneeuw is meestal niet echt zacht op de piste vooral als het een beetje ijzig is.
Een vriend van mij lag bewusteloos onder aan de piste afgelopen winter was toch een beetje schrikken toen, die middag maar een helm gehaald waar we ons board gehuurd hadden die kreeg je trouwens gratis

Oohja vanmiddag was ik nog bij de Lidl en volgens mij hebben ze nog geen een board verkocht lag nog helemaal vol met stuk of 10 dus lijkt een beetje flop hier.
............................
pi_43825827
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:29 schreef Steven184 het volgende:
knip
Natuurlijk is het altijd tijd om nieuwe stuff te kopen voor het snowboarden . Ben nu op zoek naar een nieuwe rugzak. Ik zat zelf een beetje te denken aan de da kine heli pack. Deze is vrij compact en heeft denk ik toch de nodige opties. Wat vinden jullie ervan? Nog andere leuke rugzakken bekend hier?
knip
Op www.steepandcheap.com hebben ze momenteel heli-pack pro's voor 25 dollar. Ze zijn al regelmatig langs gekomen, ook in betere kleuren Bezorgkosten zullen wel flink zijn (+ eventueel invoer belasting? alhoewel dat niet veel zal zijn over 25 dollar)
  donderdag 23 november 2006 @ 20:09:56 #140
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43830493
We hebben voor mijn vriend het board van de makro gekocht, zag er redelijk uit zo op het eerste gezicht. Zelf heb ik toch het samsung-board gekocht. Het zag er prima uit, weinig beschadigingen etc. Verder is het volgens mij een prima board, het is van salt lake 2002 (winterspelen). Dat er samsung op staat is omdat ze sponsors waren van die spelen. Geen idee wat voor board het verder is, maar naar mijn idee kan het best een merk board zijn dat door samsung is gepaint. Het zag er iig goed uit, en daar kan ik wel mee leven. Als ik het zo bekeek leek het me zelfs steviger dan dat head-board.

Verder ga ik maar niet in op de reactie over dat ik niet kan boarden, daar weet ik denk ik zelf nog iets meer van dan de mensen hier op fok! die mij nog nooit hebben gezien. Laat staan hebben zien boarden
To infinity…and beyond!
pi_43830592
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:09 schreef ivetje het volgende:
We hebben voor mijn vriend het board van de makro gekocht, zag er redelijk uit zo op het eerste gezicht. Zelf heb ik toch het samsung-board gekocht. Het zag er prima uit, weinig beschadigingen etc. Verder is het volgens mij een prima board, het is van salt lake 2002 (winterspelen). Dat er samsung op staat is omdat ze sponsors waren van die spelen. Geen idee wat voor board het verder is, maar naar mijn idee kan het best een merk board zijn dat door samsung is gepaint. Het zag er iig goed uit, en daar kan ik wel mee leven. Als ik het zo bekeek leek het me zelfs steviger dan dat head-board.
De Shaun White Salt Lake 2002 Samsung editie
  donderdag 23 november 2006 @ 20:14:28 #142
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43830656
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De Shaun White Salt Lake 2002 Samsung editie
Explain plz Geen slechte deal voor 125 euro als ik het zo zie aan je smiley
To infinity…and beyond!
pi_43832409
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:14 schreef ivetje het volgende:

[..]

Explain plz Geen slechte deal voor 125 euro als ik het zo zie aan je smiley
Op E-bay doen ze minimaal $400
  donderdag 23 november 2006 @ 21:12:48 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_43832956
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Op E-bay doen ze minimaal $400
als ik zo het plaatje zag was dat geen shaun white board hoor....
pi_43833135
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

als ik zo het plaatje zag was dat geen shaun white board hoor....
dude..
  donderdag 23 november 2006 @ 21:30:49 #146
71115 Rnej
I walk the line
pi_43833608
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

dude..
wat? hij zag er vrij breed uit enzo.... de shaun white is een supersmal plankje .. waist van 246 ofzo
pi_43833827
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

wat? hij zag er vrij breed uit enzo.... de shaun white is een supersmal plankje .. waist van 246 ofzo
De Salt Lake 2002 Limited niet.. XL help me is hier
pi_43833893
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:48 schreef XL het volgende:
Als je niet op je hoofd valt, dan zoek je je grenzen niet goed genoeg op
Ah vandaar dat ik 2 keer een hersenschudding heb gehad
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 23 november 2006 @ 21:39:39 #149
71115 Rnej
I walk the line
pi_43833930
quote: