abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:17:10 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_43884931
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Rnej heeft zich in een lastig pakket gewerkt want er zijn dus nu een aantal gasten die hem onbeperkt mogen afzeiken
en dat gebeurde al niet wou je zeggen?
pi_43885578
Ik heb vandaag eens een nieuwe plank aangeschaft. M'n oude Nitro Storm met Custom SI's was aan vervanging toe.

Ik ben het meest in de poeder en op de piste te vinden. Met daarnaast wel eens een jumpje. Maar ben niet in een park te vinden.

Een allrounder was dus het doel. De uiteindelijke keuze ging tussen een Burton Custom (162) en een Nitro Suprateam (160). En de Suprateam heeft gewonnen
Bindingen zijn Burton Missions geworden in mat zwart met Burton Ruler boots (had al Rulers in SI en deze bevielen me uitstekend, daarom was de keuze van de schoenen nog het makkelijkst).

De plaaatjes:

Nu maar snel de sneeuw in duiken.
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:24:27 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43886965
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:18 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ja je hebt helemaal gelijk. Nog een tapered model uitbrengen dat kan natuurlijk niet. Waarom mail je Burton niet even dat je het echt overdreven vind Ik denk dat ze net zo om je mening zitten te springen als ik.
beetje je geirriteerd ofzo

Ik vind het een beetje overdreven. Wat Burton doet moeten ze helemaal zelf weten.
Ik snap alleen niet waarom je 2 boards die al een redelijk goeie aanvulling op elkaar zijn nog moet aanvullen met nog een board. En dan tel ik de Fish nog niet mee als ultra tapered. Maar goed, het zal ook zijn omdat het een limited release is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:24:41 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43886977
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

en dat gebeurde al niet wou je zeggen?
Hmmmm daar heb je een punt
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:27:27 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43887088
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:42 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb vandaag eens een nieuwe plank aangeschaft. M'n oude Nitro Storm met Custom SI's was aan vervanging toe.

Ik ben het meest in de poeder en op de piste te vinden. Met daarnaast wel eens een jumpje. Maar ben niet in een park te vinden.

Een allrounder was dus het doel. De uiteindelijke keuze ging tussen een Burton Custom (162) en een Nitro Suprateam (160). En de Suprateam heeft gewonnen
Bindingen zijn Burton Missions geworden in mat zwart met Burton Ruler boots (had al Rulers in SI en deze bevielen me uitstekend, daarom was de keuze van de schoenen nog het makkelijkst).

De plaaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu maar snel de sneeuw in duiken.
Ik heb niet zo veel met Nitro maar ik heb begrepen dat de Suprateam best een lekker boardje is
Goeie bindingen ook bij gekozen. Kleurt mooi bij elkaar enzo (vriendin van me zit ernaast, ik moet het typen..... *slap* AUW!!! dat deed zeer )

Nog maar een weekje

Vandaag me Nordic Walker stokken gekocht. Dingen zijn nog fuckin duur ook. 72 euro voor een paar inschuifbare stokkken Maar ik ben nu iig compleet
pi_43890651
Jow, weer ff een vraagje.... lijkt wel of ik alleen daarvoor hier kom , maarja goede adviseurs he....

Maargoed,

Ik ben dus een beetje aan het kijken voor een tweede plakje, ik heb dus al een leuk speelgoedje. Een Burton Frontier 166, met drake F-60's (+ capstrap) en Burton driver X dingen. De plank was toen ik haar kocht 1 van de drie opties met mn grote poten, anyway ze bevalt prima alleen wil ik toch wat meer...

Tuurlijk hou ik dr en gaan ze beide mee op avontuur.

Ik zoek dus een leuk plankje, het liefst tweedehands aangezien ik de plank echt wil kunnen afraggen. Zo staat er wellicht een dorpsessie in Zweden op het programma en daar liggen toch ook wel mn intresses. Het gebruiken van alledaagse "straat" voorwerpen in combinatie met een board !! Woeste kickers enzo...mwa daar heb ik het niet echt op.
Uhm, ik kan beetje standaart dingen op een plank, maar wil me nu dus wat meer orienteren op het freestylen.

Het probleem waar ik eigenlijk tegen aan loop is dat ik met maat 46 en 80/85 kg een wat korter en minder stijf board wil. Zo is een tailweely op de Frontier nog best lastig....
Ik dacht zelf aan een maat rond de 157, maar kan dit wel?? Daarnaast dacht ik eraan om gewoon mn huidige bindingen en boots te houden, of is dit niet te doen?
T liefst heb ik een tweedehandje, maar hoe weet ik zeker dat ik dr een beetje fatsoenlijk kan rijden. Ik moet er dus mee kunnen grinden, springen, en piste truckjes mee uit kunnen halen. Iemand die toevallig wat planken weet?
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:51:43 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_43892897
zo ff uit mijn hoofd...

burton dominant 159
bateleon evil twin 159

in die richting, zijn niet te duur enzo
en met jouw lengte zou ik niet korter dan 158 gaan eigenlijk... lengte telt misschien niet zo zwaar als gewicht, maar vergeet niet dat je zwaartepunt vrij hoog zit ...
pi_43899211
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef Rnej het volgende:
zo ff uit mijn hoofd...

burton dominant 159
bateleon evil twin 159

en met jouw lengte zou ik niet korter dan 158 gaan eigenlijk... lengte telt misschien niet zo zwaar als gewicht, maar vergeet niet dat je zwaartepunt vrij hoog zit ...
Ja dat is misschien ook wel zo , en tweedehandse boardjes is not-done of...?
Die dominant ziet er btw wel cool uit, maar de bateleon schijnt met die triple base weer heel speciaal te rijden. Maja, die moet je eigenlijk eerst ff kunnen testen... Ik ga eens online rondsurfen op zoek naar een board..
pi_43902836
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

beetje je geirriteerd ofzo

Ik vind het een beetje overdreven. Wat Burton doet moeten ze helemaal zelf weten.
Ik snap alleen niet waarom je 2 boards die al een redelijk goeie aanvulling op elkaar zijn nog moet aanvullen met nog een board. En dan tel ik de Fish nog niet mee als ultra tapered. Maar goed, het zal ook zijn omdat het een limited release is.
De hele lijn van Burton is bijna freestyle georienteerd, dus een freeride board is een mooie aanvulling voor Burton. Daarnaast is het een ander board dan de Malolo, die veel meer 'tapered' is en dan de Triumph wat een mid-wide is. Dus ik snap je opmerking gewoon niet dat je het overdreven vind.
pi_43905505
Me ouders hebben inmiddels de heli pack al gekocht als cadeautje , dus Kentaro helaas ik zal hem niet van je overnemen. Was nog een andere geinteresseerde dacht ik?

Was trouwens ski-en-snowboardmarkt bij Daka in Rdam dit weekend. Kon je al je tweedehands spullen inleveren en zij zouden het proberen te kopen. Mijn oude board er maar bij gezet en volgens mij was hij gister al verkocht. Weer wat geld binnen voor nieuwe gear dus

Dan kom ik weer terug op de helm(lastig als je neit veel reageert loop je gelijk heel ver achter). Ik moet er inderdaad maar eens goed over na gaan denken, want het is natuurlijk wel verdomd handig. Ik vrees alleen dat ik hem alleen op doe als ik bijvoorbeeld het park inga(wat ik nauwelijks tot nooit doe) en als ik van te voren van plan ben om extreme off-piste afdalingen te pakken. Dus ik twijfel nog. MNaar val je een keer een beetje hard op je hoofd heb je het geld er wel weer uit..

@bramvanlith: Voor het jibben is misschien de Jeenyus the Rental wel superchill. De 158 is nu bij de blauwe tomaat slechts 199 eurie, wel model van vorig jaar. http://www.blue-tomato.at(...)Y2QJ2tqPEBWgen8Aie-1
Ik betwijfel of je tweedehands ook zo'n lekker boardje vindt dat veel goedkoper is.(Mijn board van 4 jaar oud ging voor 120 euro weg bijvoorbeeld en als ik echt moeite had gedaan had ik er zeker 150 voor kunnen vragen.)

@arthur: Ik ben niet zo'n nitro rijder, komt meestal omdat nitroboards om een nogal actieve, directe rijstijl vragen. Ik wil af en toe gewoon lekker kunnen cruisen zonder me ergens zorgen over te maken. Maar voor de mensen die van dat soort boardjes houden schijnt het inderdaad een erg chill plankie te zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 26 november 2006 @ 15:09:39 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43905659
quote:
Op zondag 26 november 2006 15:04 schreef Steven184 het volgende:
@bramvanlith: Voor het jibben is misschien de Jeenyus the Rental wel superchill. De 158 is nu bij de blauwe tomaat slechts 199 eurie, wel model van vorig jaar. http://www.blue-tomato.at(...)Y2QJ2tqPEBWgen8Aie-1
Ik betwijfel of je tweedehands ook zo'n lekker boardje vindt dat veel goedkoper is.(Mijn board van 4 jaar oud ging voor 120 euro weg bijvoorbeeld en als ik echt moeite had gedaan had ik er zeker 150 voor kunnen vragen.)
Goede tip!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43909631
jow steven, thanks...

Zouden mijn XL bindingen daar op passen? Dan wacht ik nog een half maandje, krijg ik ook nog eens
10% korting, als ik dan wel mn anwarter haal

Ik heb ook contact met zo'n kerel, die heeft een 155 salomon prospect limited edition uit 2004 liggen, gaat wel voor 150 weg denk ik, maarja.. een nieuwe is natuurlijk altijd relaxter...

Maarja XL bindingen daar gaat het eigenlijk om, want die passen niet overal op natuurlijk...
pi_43909996
Het board is 25,1 breed, dus even kijken of dat gaat passen. Hoe groot zijn je voeten? Want dat kan dan ook een rol spelen.

Maar wel een voordeel, het is een jibboardje en ik neem aan dat je er niet mee gaat carven. Dus een beetje overhang is niet heel erg, denk ik.
pi_43910403
maat 46, zal mn schoenen en bindingen eens meten zo...

EDIT:
Huidige board: 26 cm
Schoenen: 33 cm
Bindingen: 26 cm

Dat is ook wel zo, maar ik wil bijvoorbeeld de ene dag mn frontier meenemen en de andere dag mn freestyle board. Dus het is wel de bedoeling dat ik gewoon de pistes afkom. In het park neem je natuurlijk alleen die mee..
  zondag 26 november 2006 @ 18:04:32 #215
71115 Rnej
I walk the line
pi_43910512
hm, ik denk dat een jeenyus rental te slap is voor je, bram

edit: en vooral te smal , trouwens...

maar een 2ehands dominant is ook makkelijk op de kop te tikken

maar iig, de standaard wide en mid/wide boardjes ... atomic Alibi Wide, ride DH , (allebei wat stijver)
in de nieuwste snowboarder mag is een hele testsessie besteed aan wide en midwide freestyle plankjes in de wat lagere prijsklasses (tot max 450 eu ofzo)

kijk er ff naar

[ Bericht 5% gewijzigd door Rnej op 26-11-2006 18:11:40 ]
pi_43910753
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:04 schreef Rnej het volgende:
hm, ik denk dat een jeenyus rental te slap is voor je, bram

maar een 2ehands dominant is ook makkelijk op de kop te tikken

maar iig, de standaard wide en mid/wide boardjes ... atomic Alibi Wide, ride DH , (allebei wat stijver)
in de nieuwste snowboarder mag is een hele testsessie besteed aan wide en midwide freestyle plankjes in de wat lagere prijsklasses (tot max 450 eu ofzo)

kijk er ff naar
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..

Maar wat is TE slap zeg maar, ik heb wel eens tussendoor een huurboardje gepakt en dan kan je massive goed noserolls en tailrolls/weelys doen enzo.. Springen heb ik toen niet echt gedaan, maargoed..

Of is te slap--> slap dat je die bij een rail doormidden breekt
Mn prijsklasse is btw tot 200 , moet ook weer een nieuwe wakeboard hebben straks
pi_43910848
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:12 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

Maar wat is TE slap zeg maar, ik heb wel eens tussendoor een huurboardje gepakt en dan kan je massive goed noserolls en tailrolls/weelys doen enzo.. Springen heb ik toen niet echt gedaan, maargoed..

Mn prijsklasse is btw tot 200 , moet ook weer een nieuwe wakeboard hebben straks
Edit: waarom moet ik dan ook maat 46 hebben , en 80 kg wegen
Edit 2 : oeps, mijn fout
  zondag 26 november 2006 @ 18:18:33 #218
71115 Rnej
I walk the line
pi_43910912
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:12 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

wat je wil is dat ie nog slap genoeg is om te jibben, maar als je m ook voor springen wil hebben is een beetje stijfheid niet erg....

bovendien, een slap boardje ram je ook als je licht bent doormidden op een rail...

op een jeenyus rental zie je mennekes van max 60 kilo staan...
ik zou naar een salomon scotty arnold kijken, die is ook midwide maar wel een stukkie meer gemaakt voor wat grotere kerels... de burton king is hetzelfde verhaal, en goedkoper dan een dominant...
pi_43912953
Gewichtrange van the rental gaat tot 85, maar hij wordt inderdaad wel wat aan de slappe kant voor je. En met maat 46 zou ik er denk ik toch niet 123 op gaan staan.
  maandag 27 november 2006 @ 08:36:38 #220
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43920868
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef Rnej het volgende:
zo ff uit mijn hoofd...

burton dominant 159
bateleon evil twin 159

Het is Bataleon en het rijd perfect. Vooral op rails is ie super. Denk alleen niet dat je 2de hands een evil twin vind want niemand wil der vanaf.

The Jeenyus voor 199 is echt niet duur. Koopje zelfs.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 27 november 2006 @ 08:42:00 #221
71115 Rnej
I walk the line
pi_43920924
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Het is Bataleon en het rijd perfect. Vooral op rails is ie super. Denk alleen niet dat je 2de hands een evil twin vind want niemand wil der vanaf.

The Jeenyus voor 199 is echt niet duur. Koopje zelfs.
typfoutje, geen spelfout...

maar ik doelde ook niet op 2ehands....

2ehands dominants word je mee doodgegooid.. en zijn vaak ook niet zo duur
tis ook niet zoveel plank voor het geld wat je ervoor neerlegt, maar hij doet z'n werk
  maandag 27 november 2006 @ 09:12:37 #222
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43921307
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:42 schreef Rnej het volgende:

[..]

typfoutje, geen spelfout...

maar ik doelde ook niet op 2ehands....

2ehands dominants word je mee doodgegooid.. en zijn vaak ook niet zo duur
tis ook niet zoveel plank voor het geld wat je ervoor neerlegt, maar hij doet z'n werk
2de hands dominant zou ik niet doen. Is toch een rail plank en je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.

Zou zelf nooit 2de hand kopen maar dat terzijde
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 27 november 2006 @ 09:26:14 #223
71115 Rnej
I walk the line
pi_43921481
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:12 schreef Basje_B het volgende:

[..]

2de hands dominant zou ik niet doen. Is toch een rail plank en je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.

Zou zelf nooit 2de hand kopen maar dat terzijde
mwoh, die plankjes worden OF goed verzorgd OF helemaal stukgereden...

kzag 2 maanden geleden nog een dominant van 05/06 met een setje custom bindingen met capstrap voor 300 eu.. op de fotos zag dat ding er uit als nieuw..

btw, ik zou zelf nooit een dominant kopen, maargoed ...

ik ben zelf aan het kijken voor een capita photo fetish....
  maandag 27 november 2006 @ 09:35:50 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43921653
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De hele lijn van Burton is bijna freestyle georienteerd, dus een freeride board is een mooie aanvulling voor Burton. Daarnaast is het een ander board dan de Malolo, die veel meer 'tapered' is en dan de Triumph wat een mid-wide is. Dus ik snap je opmerking gewoon niet dat je het overdreven vind.
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.

Daarnaast vind ik dat er genoeg freeride boards zijn in de collectie. Er zijn een heleboel freestyle boards dat is wel zo maar ik moet zeggen dat ik er ook zat vind op freeride gebied. Maar goed de term "genoeg" heeft natuurlijk voor iedereen een andere betekenis.
  maandag 27 november 2006 @ 10:05:37 #225
71115 Rnej
I walk the line
pi_43922234
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.

Daarnaast vind ik dat er genoeg freeride boards zijn in de collectie. Er zijn een heleboel freestyle boards dat is wel zo maar ik moet zeggen dat ik er ook zat vind op freeride gebied. Maar goed de term "genoeg" heeft natuurlijk voor iedereen een andere betekenis.
true, true...

ik vind trouwens dat er net zo goed veel andere a-merken zijn met veel freestyle georienteerde boards
aan de andere kant.... wie koopt er nou een twintip ZONDER als doel te hebben er een beetje mee te spelen? ...
dat is het hele idee van softboots uiteindelijk geweest...
pi_43923902
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind dat er helemaal niet veel freeride baord zijn maar goed. De Triumph is naast breder gewoon een ander board, kijk maar naar de specs en tech. Er wordt bij Burton al jaren gevraagd om de Supermodel. het board wordt dit jaar als limited in de markt gezet en is vogend seizoen leverbaar in alle maten, tot een 172 Het zeg maar een mix tussen de Triumph, de Omen, De Custom X en de Malolo. Geloof maar dat dit een brute freerider is en heel veel verkocht gaat worden
  maandag 27 november 2006 @ 11:24:13 #227
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43923910
Street sessions met David van Gessel. Die gozer heeft zoveel stijl. (hij heeft die gele muts met rooie bolletje)

Het is zondag middag 12 november 12.30. Een super gemotiveerde Maarten van der Putten en de crew staan op het punt om de straten van Zoetermeer onveilig te maken. Als een ware Montana showt Maarten zijn hoopje poeder.

Dit poeder komt niet uit Colombia. Het is de ijsmeester die ons van deze berg wit goud voorziet. Yeh voor de ijsmeerster!

Geen tijd te verspillen. Terwijl David van Gessel en Tony de drop-in ramp alvast in elkaar zetten, schept de rest van de crew zijn zakken vol.

Bron: Tacky.nl
  maandag 27 november 2006 @ 11:32:36 #228
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43924075
  maandag 27 november 2006 @ 11:35:01 #229
71115 Rnej
I walk the line
pi_43924128
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:23 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik vind dat er helemaal niet veel freeride baord zijn maar goed. De Triumph is naast breder gewoon een ander board, kijk maar naar de specs en tech. Er wordt bij Burton al jaren gevraagd om de Supermodel. het board wordt dit jaar als limited in de markt gezet en is vogend seizoen leverbaar in alle maten, tot een 172 Het zeg maar een mix tussen de Triumph, de Omen, De Custom X en de Malolo. Geloof maar dat dit een brute freerider is en heel veel verkocht gaat worden
fuck dat, de supermodel ging tot 181 ... DIE WIL IK!!!!

edit:

btw .. de supermodel was vroeger smaller .. de 163 is 254 breed...

de 181 was vroeger maar 250 (ommenabij) .. or so I'm told door iemand die de 181 heeft zegmaar

[ Bericht 10% gewijzigd door Rnej op 27-11-2006 13:12:15 ]
  maandag 27 november 2006 @ 13:12:29 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43926621
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

fuck dat, de supermodel ging tot 181 ... DIE WIL IK!!!!
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feest
  maandag 27 november 2006 @ 13:37:59 #231
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43927290
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feest
Vive la France
  maandag 27 november 2006 @ 14:01:24 #232
71115 Rnej
I walk the line
pi_43927920
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

pistes zijn dan ook heerlijk genieten

stabieler dan dat wordt het niet
  maandag 27 november 2006 @ 14:16:49 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43928401
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

pistes zijn dan ook heerlijk genieten

stabieler dan dat wordt het niet
Eliminator

Viva la France?

ik vind Frankrijk een beetje overrated. Niet dat het slecht is hoor. Maar Het is er ook altijd wel goed toeven

Anyway, ik rij liever kort in de poeder. Je kunt dan ook vette sprays maken en ook nog snel bochten maken als je dat wilt
  maandag 27 november 2006 @ 14:18:17 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43928436
Kutzooi!!!!

Me Ipod loopt net ineens vast ofzo. Ik zet hem aan en hij begint keihard te piepen.
En dat net voordat ik weg ga
  maandag 27 november 2006 @ 14:20:20 #235
71115 Rnej
I walk the line
pi_43928497
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Eliminator

Viva la France?

ik vind Frankrijk een beetje overrated. Niet dat het slecht is hoor. Maar Het is er ook altijd wel goed toeven

Anyway, ik rij liever kort in de poeder. Je kunt dan ook vette sprays maken en ook nog snel bochten maken als je dat wilt
eliminator is voor mietjes...

atomic dreamraider of de rossignol jeremy jones 177

dan heb je t pas over stijf en stabiel
pi_43929070
Nieuwe skihal Snowworld Zoetermeer

SnowWorld Zoetermeer heeft tegenover wintersporters.nl bevestigd dat er vergevorderde plannen bestaan voor de bouw van een vierde skihal. Met een 4 persoons stoeltjeslift en een lengte van 300 meter gaat deze nieuwe hal geen nieuw record vestigen. Wel zal het drukbezochte Zoetermeer weer aansluiting vinden bij projecten zoals het eigen SnowWorld Landgraaf – de grootste indoor skihal van Europa – en de splinternieuwe snow-dome tussen Hamburg en Bremen.

De uitgewerkte plannen voor de bouw van de nieuwe hal liggen momenteel ter goedkeuring bij de gemeenteraad. Koos Hendriks, directeur en oprichter van SnowWorld: “Er zijn nog tal van hobbels te nemen. We hebben niet alleen met de gemeente te maken, maar ook met de provincie en het stadsgewest Haaglanden. Hoe moeilijker het is, hoe zekerder ik weet dat de hal er komt. We hebben gewoon een sterke visie.”

Horizonvervuiling
Het belangrijkste issue rondom de bouw van de nieuwe hal is de eventuele horizonvervuiling. SnowWorld Zoetermeer ligt namelijk aan de rand van de stad pal aan de open ruimte van het Groene Hart. Reacties op een eerder op de website van het AD geplaatst artikel, tonen voor- en tegenstanders die lijnrecht tegenover elkaar staan. De kernvraag is natuurlijk of een skihal wel of niet ook een architectonische waarde kan vertegenwoordigen. Hendriks: “Zoetermeer is natuurlijk al getekend met zijn skyline. Onze hal blijft altijd nog lager dan de hoogste torens in het centrum. Met een restaurant op het hoogste punt en een glazen lift willen wij mensen nu juist méér laten genieten van het natuurschoon.”

Laserstralen
Hendriks ontkent dat de hal op een natuurlijke heuvel gebouwd zal worden: “Je hebt te maken met extreem zachte bodem en voordat zo’n heuvel helemaal is ingeklonken, ben ik allang met pensioen.” De nieuwe hal moet net als de bestaande hal 3 een combinatie worden van een onderconstructie op natuurlijke ondergrond en een - volgens sommigen sierlijke en volgens anderen wanstaltige - stalen bovenconstructie. Ook dan blijft de ondergrond bewegen, maar een gespecialiseerd bedrijf komt eerst elk half jaar en later elk jaar langs om de hal met behulp van laserstralen weer precies te richten.

Bergrestaurant
Op 12 december aanstaande viert SnowWorld Zoetermeer (indoor skihal) haar 10-jarig bestaan met personeel en zakelijke relaties na een eerder feestweekeinde voor het brede publiek. Hendriks: “Wij zijn gelukkige mensen. Het is een moeilijke business waarin succes afhangt van kleine dingen. Met 1,4 miljoen bezoekers per jaar in Landgraaf en 1,2 miljoen in Zoetermeer zijn wij uitermate succesvol en daarom blijven wij investeren.” Met de nieuwe hal is een investering gemoeid van circa tien miljoen euro terwijl het ‘bergrestaurant’ nog eens een slordige dertien miljoen euro gaat kosten. Op dit moment wordt in Landgraaf al een heus hotel naast de skibaan gebouwd. Oplevering daarvan is in het eerste kwartaal van 2008.

Bron: www.wintersporters.nl
............................
  maandag 27 november 2006 @ 15:28:19 #237
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43930403
Da's goed nieuws, een stoeltjeslift in Zoetermeer Die pannekoekies en het touw lukt me nog steeds niet En aangezien zoetermeer een stukkie dichterbij is da landgraaf is de kans dat we voortaan ff naar Zoetermeer rijden dan een stuk groter
To infinity…and beyond!
  maandag 27 november 2006 @ 15:59:46 #238
71115 Rnej
I walk the line
pi_43931354
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:38 schreef sander89 het volgende:
blabla nieuwe hal in zm
oud nieuws....

edit:

althans, voor mij

ze zijn hier al jaaaren mee bezig en elke keer werd het afgewezen vanwege horizonvervuiling

hebben ook plannen gelegen om ondergronds te gaan maar dat werd te duur....

[ Bericht 83% gewijzigd door Rnej op 27-11-2006 16:12:13 ]
  maandag 27 november 2006 @ 16:18:23 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43931945
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:20 schreef Rnej het volgende:

[..]

eliminator is voor mietjes...

atomic dreamraider of de rossignol jeremy jones 177

dan heb je t pas over stijf en stabiel
Is niet echt eerlijk om een 177 te vergelijken met een 169....

btw, die stoeltjeslift was wel de verwachten maar wel iets wat overdreven voor zo'n korte baan. Maar goed, op zich natuurlijk ook wel weer relaxt
  maandag 27 november 2006 @ 16:20:08 #240
71115 Rnej
I walk the line
pi_43932000
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is niet echt eerlijk om een 177 te vergelijken met een 169....

btw, die stoeltjeslift was wel de verwachten maar wel iets wat overdreven voor zo'n korte baan. Maar goed, op zich natuurlijk ook wel weer relaxt
de 4e baan wordt wel wat langer enzo, 400 meter heb ik begrepen... maarja, in de sw zelf gaat elk jaar het gerucht dat er een 4e baan komt
  maandag 27 november 2006 @ 16:50:11 #241
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43932910
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:24 schreef Basje_B het volgende:
Street sessions met David van Gessel. Die gozer heeft zoveel stijl. (hij heeft die gele muts met rooie bolletje)

[afbeelding]
Het is zondag middag 12 november 12.30. Een super gemotiveerde Maarten van der Putten en de crew staan op het punt om de straten van Zoetermeer onveilig te maken. Als een ware Montana showt Maarten zijn hoopje poeder.

[afbeelding]
Dit poeder komt niet uit Colombia. Het is de ijsmeester die ons van deze berg wit goud voorziet. Yeh voor de ijsmeerster!

[afbeelding]
Geen tijd te verspillen. Terwijl David van Gessel en Tony de drop-in ramp alvast in elkaar zetten, schept de rest van de crew zijn zakken vol.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bron: Tacky.nl
Hehe ik heb jullie toevallig zien staan in Zmeer (rokkeveen) toen ik langsreed.. ik d8 wat doen die gasten daar nou met een snowboard (ik zei nog tegen mn vriendin ''zeker de weg naar snowworld kwijt.. hihi grappig dat ik nu foto's er van tegen kom
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  maandag 27 november 2006 @ 19:59:46 #242
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43939089
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Viva la France?

In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...
  maandag 27 november 2006 @ 20:36:26 #243
71115 Rnej
I walk the line
pi_43940745
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:59 schreef 360sjors het volgende:

[..]

In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...
geen bomen wordt gezien als minpunt door sommigen
  maandag 27 november 2006 @ 21:13:17 #244
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43942734
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:

[..]

jep thats true! geen bomen betekend vaak automatisch meer wind op de piste! en je ziet dat de sneeuw bij bomen vaak omhoog trekt wat weer voor leuke trics kan zorgen als je eroverheen board!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  maandag 27 november 2006 @ 22:10:02 #245
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43945710
quote:

[..]

ik vind het echt zo saai zonder bomen. Bomen geven gewoon zoveel meer sfeer... Je hebt het zoiezo volgens mij vrij weinig in europa. De states en canada hebben zulke mooie slopes, tussen al die pine trees Kwil daar echt naartoe. Volgens mij wordt daar ook veel meer aandacht geschonken aan boarders, op de slopes zijn er gewoon hier en daar rails en kickers en hebben ze dikke funparks...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  maandag 27 november 2006 @ 22:38:03 #246
71115 Rnej
I walk the line
pi_43947104
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:10 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ik vind het echt zo saai zonder bomen. Bomen geven gewoon zoveel meer sfeer... Je hebt het zoiezo volgens mij vrij weinig in europa. De states en canada hebben zulke mooie slopes, tussen al die pine trees Kwil daar echt naartoe. Volgens mij wordt daar ook veel meer aandacht geschonken aan boarders, op de slopes zijn er gewoon hier en daar rails en kickers en hebben ze dikke funparks...
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....
(niet dat het in europa niet gebeurt, maar hier is het niet perse nodig, daar heb je alleen maar beboste bergen)

bovendien zijn de bergen daar lang niet zo hoog als in europa ... (op alaska na, uiteraard)

en idd, er wordt daar meer aandacht geschonken aan boarders.... maar hier in europa zijn er genoeg gebieden waar dat ook gebeurt (ik heb me laten vertellen dat je in europa veel meer pistekm kan vinden)
  maandag 27 november 2006 @ 22:43:40 #247
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43947372
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....
(niet dat het in europa niet gebeurt, maar hier is het niet perse nodig, daar heb je alleen maar beboste bergen)

bovendien zijn de bergen daar lang niet zo hoog als in europa ... (op alaska na, uiteraard)

en idd, er wordt daar meer aandacht geschonken aan boarders.... maar hier in europa zijn er genoeg gebieden waar dat ook gebeurt (ik heb me laten vertellen dat je in europa veel meer pistekm kan vinden)
Hoogte zegt natuurlijk niks in een ander klimaat en hier in Europa sloopten we alles al voor de wintersport toen Columbus Amerika nog moest gaan zoeken. Daarom mogen we nu amper meer kappen. De top van de Rocky's is overigens maar 400 meter lager dan de top van de Alpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 november 2006 @ 22:50:55 #248
71115 Rnej
I walk the line
pi_43947692
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:43 schreef XL het volgende:

[..]

Hoogte zegt natuurlijk niks in een ander klimaat en hier in Europa sloopten we alles al voor de wintersport toen Columbus Amerika nog moest gaan zoeken. Daarom mogen we nu amper meer kappen. De top van de Rocky's is overigens maar 400 meter lager dan de top van de Alpen.
de top ja, .. maar gemiddeld gezien zijn de alpen zeker hoger

ook omdat de sneeuwgrens in amerika wat lager ligt, daar heb je wel gelijk in...

gemiddelde pistes liggen daar al op 800 meter hoogte en hoger.. in de alpen is dat 1500 meter en hoger...

dusja, waarom kale gebieden als je leuk tussen de boompjes door kan razen?
  maandag 27 november 2006 @ 22:57:42 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43948005
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:59 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat het niet slecht is maar dat Frankrijk overrated is.
Af en toe een tree run is best lekker hoor.

Daarnaast zijn er trouwens ook genoeg gebieden in Frankrijk die wat lager liggen.
quote:

[..]

Af en toe is niets zo lekker als een heerlijke treerun
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Amerika is maar in Europa is het tegenwoordig erg lastig om bomen te gaan kappen. sterker nog, het wordt maar heel sporadisch toe gestaan en als je al wat kapt moet je het meestal ergens anders weer bijplanten.

Ik denk dat ze in Amerika tegenwoordig ook wel zo'n beleid hebben. Of iets vergelijkbaars.

In Amerika wordt iig op een andere manier veel aandacht geschonken aan snowboarden freestyle.
  maandag 27 november 2006 @ 22:58:28 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43948037
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef Rnej het volgende:

[..]

de top ja, .. maar gemiddeld gezien zijn de alpen zeker hoger

ook omdat de sneeuwgrens in amerika wat lager ligt, daar heb je wel gelijk in...

gemiddelde pistes liggen daar al op 800 meter hoogte en hoger.. in de alpen is dat 1500 meter en hoger...

dusja, waarom kale gebieden als je leuk tussen de boompjes door kan razen?
Omdat treeruns alleen zijn weggelegd voor mensen die echt goed kunnen boarden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')