en dat gebeurde al niet wou je zeggen?quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Rnej heeft zich in een lastig pakket gewerkt want er zijn dus nu een aantal gasten die hem onbeperkt mogen afzeiken
beetje je geirriteerd ofzoquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk. Nog een tapered model uitbrengen dat kan natuurlijk niet. Waarom mail je Burton niet even dat je het echt overdreven vindIk denk dat ze net zo om je mening zitten te springen als ik.
Hmmmm daar heb je een puntquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
en dat gebeurde al niet wou je zeggen?![]()
Ik heb niet zo veel met Nitro maar ik heb begrepen dat de Suprateam best een lekker boardje isquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:42 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb vandaag eens een nieuwe plank aangeschaft. M'n oude Nitro Storm met Custom SI's was aan vervanging toe.
Ik ben het meest in de poeder en op de piste te vinden. Met daarnaast wel eens een jumpje. Maar ben niet in een park te vinden.
Een allrounder was dus het doel. De uiteindelijke keuze ging tussen een Burton Custom (162) en een Nitro Suprateam (160). En de Suprateam heeft gewonnen
Bindingen zijn Burton Missions geworden in mat zwart met Burton Ruler boots (had al Rulers in SI en deze bevielen me uitstekend, daarom was de keuze van de schoenen nog het makkelijkst).
De plaaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu maar snel de sneeuw in duiken.
Ja dat is misschien ook wel zoquote:Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef Rnej het volgende:
zo ff uit mijn hoofd...
burton dominant 159
bateleon evil twin 159
in die richting, zijn niet te duur enzo
en met jouw lengte zou ik niet korter dan 158 gaan eigenlijk... lengte telt misschien niet zo zwaar als gewicht, maar vergeet niet dat je zwaartepunt vrij hoog zit ...
De hele lijn van Burton is bijna freestyle georienteerd, dus een freeride board is een mooie aanvulling voor Burton. Daarnaast is het een ander board dan de Malolo, die veel meer 'tapered' is en dan de Triumph wat een mid-wide is. Dus ik snap je opmerking gewoon niet dat je het overdreven vind.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
beetje je geirriteerd ofzo
Ik vind het een beetje overdreven. Wat Burton doet moeten ze helemaal zelf weten.
Ik snap alleen niet waarom je 2 boards die al een redelijk goeie aanvulling op elkaar zijn nog moet aanvullen met nog een board. En dan tel ik de Fish nog niet mee als ultra tapered. Maar goed, het zal ook zijn omdat het een limited release is.
Goede tip!quote:Op zondag 26 november 2006 15:04 schreef Steven184 het volgende:
@bramvanlith: Voor het jibben is misschien de Jeenyus the Rental wel superchill. De 158 is nu bij de blauwe tomaat slechts 199 eurie, wel model van vorig jaar. http://www.blue-tomato.at(...)Y2QJ2tqPEBWgen8Aie-1
Ik betwijfel of je tweedehands ook zo'n lekker boardje vindt dat veel goedkoper is.(Mijn board van 4 jaar oud ging voor 120 euro weg bijvoorbeeld en als ik echt moeite had gedaan had ik er zeker 150 voor kunnen vragen.)
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..quote:Op zondag 26 november 2006 18:04 schreef Rnej het volgende:
hm, ik denk dat een jeenyus rental te slap is voor je, bram
maar een 2ehands dominant is ook makkelijk op de kop te tikken
maar iig, de standaard wide en mid/wide boardjes... atomic Alibi Wide, ride DH , (allebei wat stijver)
in de nieuwste snowboarder mag is een hele testsessie besteed aan wide en midwide freestyle plankjes in de wat lagere prijsklasses (tot max 450 eu ofzo)
kijk er ff naar
Edit: waarom moet ik dan ook maat 46 hebbenquote:Op zondag 26 november 2006 18:12 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..
Maar wat is TE slap zeg maar, ik heb wel eens tussendoor een huurboardje gepakt en dan kan je massive goed noserolls en tailrolls/weelys doen enzo.. Springen heb ik toen niet echt gedaan, maargoed..
Of is te slap--> slap dat je die bij een rail doormidden breekt![]()
Mn prijsklasse is btw tot 200, moet ook weer een nieuwe wakeboard hebben straks
![]()
wat je wil is dat ie nog slap genoeg is om te jibben, maar als je m ook voor springen wil hebben is een beetje stijfheid niet erg....quote:Op zondag 26 november 2006 18:12 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Zal snowboarder mag dan ook maar eens halen dan..
Maar wat is TE slap zeg maar, ik heb wel eens tussendoor een huurboardje gepakt en dan kan je massive goed noserolls en tailrolls/weelys doen enzo.. Springen heb ik toen niet echt gedaan, maargoed..
Of is te slap--> slap dat je die bij een rail doormidden breekt![]()
Mn prijsklasse is btw tot 200, moet ook weer een nieuwe wakeboard hebben straks
![]()
Het is Bataleon en het rijd perfect. Vooral op rails is ie super. Denk alleen niet dat je 2de hands een evil twin vind want niemand wil der vanaf.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:51 schreef Rnej het volgende:
zo ff uit mijn hoofd...
burton dominant 159
bateleon evil twin 159
in die richting, zijn niet te duur enzo
en met jouw lengte zou ik niet korter dan 158 gaan eigenlijk... lengte telt misschien niet zo zwaar als gewicht, maar vergeet niet dat je zwaartepunt vrij hoog zit ...
typfoutje, geen spelfout...quote:Op maandag 27 november 2006 08:36 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Het is Bataleon en het rijd perfect. Vooral op rails is ie super. Denk alleen niet dat je 2de hands een evil twin vind want niemand wil der vanaf.![]()
The Jeenyus voor 199 is echt niet duur. Koopje zelfs.
2de hands dominant zou ik niet doen. Is toch een rail plank en je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.quote:Op maandag 27 november 2006 08:42 schreef Rnej het volgende:
[..]
typfoutje, geen spelfout...![]()
maar ik doelde ook niet op 2ehands....
2ehands dominants word je mee doodgegooid.. en zijn vaak ook niet zo duur
tis ook niet zoveel plank voor het geld wat je ervoor neerlegt, maar hij doet z'n werk
mwoh, die plankjes worden OF goed verzorgd OF helemaal stukgereden...quote:Op maandag 27 november 2006 09:12 schreef Basje_B het volgende:
[..]
2de hands dominant zou ik niet doen. Is toch een rail plank en je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Zou zelf nooit 2de hand kopen maar dat terzijde
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.quote:Op zondag 26 november 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De hele lijn van Burton is bijna freestyle georienteerd, dus een freeride board is een mooie aanvulling voor Burton. Daarnaast is het een ander board dan de Malolo, die veel meer 'tapered' is en dan de Triumph wat een mid-wide is. Dus ik snap je opmerking gewoon niet dat je het overdreven vind.
true, true...quote:Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.
Daarnaast vind ik dat er genoeg freeride boards zijn in de collectie. Er zijn een heleboel freestyle boards dat is wel zo maar ik moet zeggen dat ik er ook zat vind op freeride gebied. Maar goed de term "genoeg" heeft natuurlijk voor iedereen een andere betekenis.
Ik vind dat er helemaal niet veel freeride baord zijn maar goed. De Triumph is naast breder gewoon een ander board, kijk maar naar de specs en tech. Er wordt bij Burton al jaren gevraagd om de Supermodel. het board wordt dit jaar als limited in de markt gezet en is vogend seizoen leverbaar in alle maten, tot een 172quote:Op maandag 27 november 2006 09:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Triumph heeft anders bijna dezelfdebreedte die een Supermodel ook heeft. 25.5 om 25.4 voor de 163. Dat is tenminste de versie waar ik naar kijk gezien mijn lengte. Dus dan gaat die vlieger niet op.
Daarnaast vind ik dat er genoeg freeride boards zijn in de collectie. Er zijn een heleboel freestyle boards dat is wel zo maar ik moet zeggen dat ik er ook zat vind op freeride gebied. Maar goed de term "genoeg" heeft natuurlijk voor iedereen een andere betekenis.
fuck dat, de supermodel ging tot 181 ... DIE WIL IK!!!!quote:Op maandag 27 november 2006 11:23 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik vind dat er helemaal niet veel freeride baord zijn maar goed. De Triumph is naast breder gewoon een ander board, kijk maar naar de specs en tech. Er wordt bij Burton al jaren gevraagd om de Supermodel. het board wordt dit jaar als limited in de markt gezet en is vogend seizoen leverbaar in alle maten, tot een 172Het zeg maar een mix tussen de Triumph, de Omen, De Custom X en de Malolo. Geloof maar dat dit een brute freerider is en heel veel verkocht gaat worden
![]()
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feestquote:Op maandag 27 november 2006 11:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
fuck dat, de supermodel ging tot 181 ... DIE WIL IK!!!!![]()
Vive la Francequote:Op maandag 27 november 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feest
pistes zijn dan ook heerlijk genietenquote:Op maandag 27 november 2006 13:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
181cm.... vind ik niet echt handig. Hoewel.. Pow zonder bomen zijn dan echt een groot feest
Eliminatorquote:Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
pistes zijn dan ook heerlijk genieten
stabieler dan dat wordt het niet
eliminator is voor mietjes...quote:Op maandag 27 november 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eliminator
Viva la France?
ik vind Frankrijk een beetje overrated. Niet dat het slecht is hoor. Maar Het is er ook altijd wel goed toeven
Anyway, ik rij liever kort in de poeder. Je kunt dan ook vette sprays maken en ook nog snel bochten maken als je dat wilt
oud nieuws....quote:Op maandag 27 november 2006 14:38 schreef sander89 het volgende:
blabla nieuwe hal in zm
Is niet echt eerlijk om een 177 te vergelijken met een 169....quote:Op maandag 27 november 2006 14:20 schreef Rnej het volgende:
[..]
eliminator is voor mietjes...
atomic dreamraider of de rossignol jeremy jones 177
dan heb je t pas over stijf en stabiel
de 4e baan wordt wel wat langer enzo, 400 meter heb ik begrepen... maarja, in de sw zelf gaat elk jaar het gerucht dat er een 4e baan komtquote:Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Is niet echt eerlijk om een 177 te vergelijken met een 169....
btw, die stoeltjeslift was wel de verwachten maar wel iets wat overdreven voor zo'n korte baan. Maar goed, op zich natuurlijk ook wel weer relaxt
Hehe ik heb jullie toevallig zien staan in Zmeer (rokkeveen) toen ik langsreed.. ik d8 wat doen die gasten daar nou met een snowboard (ik zei nog tegen mn vriendin ''zeker de weg naar snowworld kwijt..quote:Op maandag 27 november 2006 11:24 schreef Basje_B het volgende:
Street sessions met David van Gessel. Die gozer heeft zoveel stijl. (hij heeft die gele muts met rooie bolletje)
[afbeelding]
Het is zondag middag 12 november 12.30. Een super gemotiveerde Maarten van der Putten en de crew staan op het punt om de straten van Zoetermeer onveilig te maken. Als een ware Montana showt Maarten zijn hoopje poeder.
[afbeelding]
Dit poeder komt niet uit Colombia. Het is de ijsmeester die ons van deze berg wit goud voorziet. Yeh voor de ijsmeerster!
[afbeelding]
Geen tijd te verspillen. Terwijl David van Gessel en Tony de drop-in ramp alvast in elkaar zetten, schept de rest van de crew zijn zakken vol.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: Tacky.nl
In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...quote:Op maandag 27 november 2006 14:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Viva la France?
ik vind Frankrijk een beetje overrated. Niet dat het slecht is hoor. Maar Het is er ook altijd wel goed toeven
geen bomen wordt gezien als minpunt door sommigenquote:Op maandag 27 november 2006 19:59 schreef 360sjors het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...
jep thats true! geen bomen betekend vaak automatisch meer wind op de piste! en je ziet dat de sneeuw bij bomen vaak omhoog trekt wat weer voor leuke trics kan zorgen als je eroverheen board!quote:Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
geen bomen wordt gezien als minpunt door sommigen![]()
ik vind het echt zo saai zonder bomen. Bomen geven gewoon zoveel meer sfeer... Je hebt het zoiezo volgens mij vrij weinig in europa. De states en canada hebben zulke mooie slopes, tussen al die pine treesquote:Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....quote:Op maandag 27 november 2006 22:10 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik vind het echt zo saai zonder bomen. Bomen geven gewoon zoveel meer sfeer... Je hebt het zoiezo volgens mij vrij weinig in europa. De states en canada hebben zulke mooie slopes, tussen al die pine treesKwil daar echt naartoe. Volgens mij wordt daar ook veel meer aandacht geschonken aan boarders, op de slopes zijn er gewoon hier en daar rails en kickers en hebben ze dikke funparks...
Hoogte zegt natuurlijk niks in een ander klimaat en hier in Europa sloopten we alles al voor de wintersport toen Columbus Amerika nog moest gaan zoeken. Daarom mogen we nu amper meer kappen. De top van de Rocky's is overigens maar 400 meter lager dan de top van de Alpen.quote:Op maandag 27 november 2006 22:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....
(niet dat het in europa niet gebeurt, maar hier is het niet perse nodig, daar heb je alleen maar beboste bergen)
bovendien zijn de bergen daar lang niet zo hoog als in europa ... (op alaska na, uiteraard)
en idd, er wordt daar meer aandacht geschonken aan boarders.... maar hier in europa zijn er genoeg gebieden waar dat ook gebeurt (ik heb me laten vertellen dat je in europa veel meer pistekm kan vinden)
de top ja, .. maar gemiddeld gezien zijn de alpen zeker hogerquote:Op maandag 27 november 2006 22:43 schreef XL het volgende:
[..]
Hoogte zegt natuurlijk niks in een ander klimaat en hier in Europa sloopten we alles al voor de wintersport toen Columbus Amerika nog moest gaan zoeken. Daarom mogen we nu amper meer kappen. De top van de Rocky's is overigens maar 400 meter lager dan de top van de Alpen.
Ik zeg ook dat het niet slecht is maar dat Frankrijk overrated is.quote:Op maandag 27 november 2006 19:59 schreef 360sjors het volgende:
[..]
In Frankrijk heb je geen bomen tussen de poeder (of is het poeder tussen de bomen?). Daar had je het zelf over enkele posts eerder...
Af en toe is niets zo lekker als een heerlijke treerunquote:Op maandag 27 november 2006 20:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Amerika is maar in Europa is het tegenwoordig erg lastig om bomen te gaan kappen. sterker nog, het wordt maar heel sporadisch toe gestaan en als je al wat kapt moet je het meestal ergens anders weer bijplanten.quote:Op maandag 27 november 2006 22:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
in amerika slopen ze ongelooflijk veel hectare bos om "mooie pistes" te krijgen....
(niet dat het in europa niet gebeurt, maar hier is het niet perse nodig, daar heb je alleen maar beboste bergen)
bovendien zijn de bergen daar lang niet zo hoog als in europa ... (op alaska na, uiteraard)
en idd, er wordt daar meer aandacht geschonken aan boarders.... maar hier in europa zijn er genoeg gebieden waar dat ook gebeurt (ik heb me laten vertellen dat je in europa veel meer pistekm kan vinden)
Omdat treeruns alleen zijn weggelegd voor mensen die echt goed kunnen boardenquote:Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
de top ja, .. maar gemiddeld gezien zijn de alpen zeker hoger
ook omdat de sneeuwgrens in amerika wat lager ligt, daar heb je wel gelijk in...
gemiddelde pistes liggen daar al op 800 meter hoogte en hoger.. in de alpen is dat 1500 meter en hoger...
dusja, waarom kale gebieden als je leuk tussen de boompjes door kan razen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |