abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:17:54 #1
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_43664019

Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

quote:
quote:
Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:
[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
  zaterdag 18 november 2006 @ 19:20:40 #2
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_43664114
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 17:03 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Maak er een mooie tijd van, monsieur Heb je je Frans al geoefend?
Ik hoop dat ik ver genoeg kom met m'n 'Je ne parlez pas francais'

Wauw... dat ik nog mag meemaken dat ik een snowboard topic open
  zaterdag 18 november 2006 @ 20:36:37 #3
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43666636
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:20 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik ver genoeg kom met m'n 'Je ne parlez pas francais'

Wauw... dat ik nog mag meemaken dat ik een snowboard topic open
Plezier in ieder geval
Denk af en toe een beetje aan ons....
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:48 schreef ForumGek het volgende:

[..]

En enkele pagina's terug adviseerde je Rnej nog om vrouwen niet mee te nemen naar jouw kamer maar die van haar...

How, kwartje valt, dan doe je je schoenen daar uit en stinken ze nogsteeds.

dit soort dingen gebeuren mij in het echt dus ook
Dat is best een mooie 1 2

niet helemaal waar ik op doelde, maar mooi is ie wel
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_43667596
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:20 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik ver genoeg kom met m'n 'Je ne parlez pas francais';)
Nou succes dat wordt wat

Nee geintje, veel plezier
pi_43670022
  zaterdag 18 november 2006 @ 22:44:10 #6
71115 Rnej
I walk the line
pi_43671542
Eddie Wall met een neger ( ? )
pi_43678810
Integratie?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 19 november 2006 @ 10:33:47 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43678828
Gister het afscheidsfeestje van BrakkeAap. Mooie party.
Heb hem vanochtend maar naar Utrecht gereden en dan gaat het toch jeuken als je daar die boards de bus in sjouwt en er allemaal mensen klaar staan voor vertrek.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43691501
TéVeelPoeder

Die's wel steezy of niet?
Fingerspitzgefühl
  zondag 19 november 2006 @ 18:56:11 #10
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43692557
ik zit weer een beetje rond te kijken waar we mss dit jaar naar toe moeten gaan. Nu ben ik opzoek naar een gebied dat leuk is voor boarders; dus een goed funpark. En belangrijk is eigenlijk ook wel de vegetatie. Vorig jaar in Les2Alpes geweest maar de pistes waren gewoon slecht, je moest altijd over de zelfde piste naar beneden, vele onlogische routes etc... En het was er ook helemaal kaal, en dat vonden we toch jammer, maakt het gelijk zoveel minder 'gezellig'. Kvond het funpark ook tegenvallen in L2A dus L2A zit er niet meer in...

Saalbach vond ik een goed gebied maar daar zijn we al 2x geweest dus die valt ook af. Kzit nu te kijken bij Va lthorens, daar zie ik hier en daar wel wat bomen tussen de pistes, maar ik hebben ze een funpark en hoe is het gebied les 3 vallees??

Of welke gebieden kunnen jullie aanraden?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 19 november 2006 @ 19:02:53 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43692778
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:56 schreef The.PhantoM het volgende:
Kvond het funpark ook tegenvallen in L2A dus L2A zit er niet meer in...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43693238
quote:
ik zit weer een beetje rond te kijken waar we mss dit jaar naar toe moeten gaan. Nu ben ik opzoek naar een gebied dat leuk is voor boarders; dus een goed funpark. En belangrijk is eigenlijk ook wel de vegetatie. Vorig jaar in Les2Alpes geweest maar de pistes waren gewoon slecht, je moest altijd over de zelfde piste naar beneden, vele onlogische routes etc... En het was er ook helemaal kaal, en dat vonden we toch jammer, maakt het gelijk zoveel minder 'gezellig'. Kvond het funpark ook tegenvallen in L2A dus L2A zit er niet meer in...

Saalbach vond ik een goed gebied maar daar zijn we al 2x geweest dus die valt ook af. Kzit nu te kijken bij Va lthorens, daar zie ik hier en daar wel wat bomen tussen de pistes, maar ik hebben ze een funpark en hoe is het gebied les 3 vallees??

Park City in Utah is al drie jaar op rij het beste park dus misschien is dat wat voor je
  zondag 19 november 2006 @ 21:05:41 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43696921
quote:

Voor de bomen hoef je niet naar Valtho te gaan. Niet veel bomen te bekennen. Het is ook vrij makkelijk natuurlijk he. Boomgrens ligt over het algemeen op ongeveer 2000m Aangezien L2A en Val Tho daar al boven liggen (het dorp) kom je dus nooit veel bomen tegen.
Sowieso zul je in Frankrijk waarschijnlijk niet veel grote gebieden aantreffen die vol met bomen staan. Tenminste... niet als de dorpen heel hoog liggen.

Als je het park van L2A trouwens maar matig vindt dan stel je wel hele hoge eisen aan een park...

Maar ik zou dan niet te veel naar Frankrijk kijken. Mayrhofen is wat me dan zo te binnen schiet. Genoeg boompjes om tegenop te knallen en het beste funpark van Oostenrijk (en waarschijnlijk van Europa)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 19 november 2006 @ 21:41:45 #14
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43698746
ik weet nite wat jullie zo fantastisch vonden aan het funpark van L2A, maar de kickers waren nogal bagger enzo. Maar mss dat we net pech hadden ofzo, want het funpark lag er echt niet zo bij als op de site staat.

Maar qua skigebied is L2A echt niet denderend...
  zondag 19 november 2006 @ 21:50:01 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43699238
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:
ik weet nite wat jullie zo fantastisch vonden aan het funpark van L2A, maar de kickers waren nogal bagger enzo. Maar mss dat we net pech hadden ofzo, want het funpark lag er echt niet zo bij als op de site staat.

Maar qua skigebied is L2A echt niet denderend...
Meen je dat nou serieus. Ik denk dat Les Deux Alpes en Mayrhofen samen strijden om het beste park van Europa. Bovendien vind je in Les Deux Alpes op verschillende plaatsen in het gebied kickers en boarder cross-parcoursen. Ik heb nog nooit zo'n freestyle gericht gebied als Les Deux Alpes gezien.

Hoewel er een flink vlak stuk is bij het eerste middenstation vind ik ook de rest van het gebied qua pistes prima. Ik kan me voorstellen dat als je geen zwarte pistes doet, dat dan de hele onderkant van het gebied niet jouw ding is. Dan heb je inderdaad 2 blauwe saaie vlakke afdalingen naar het dal. De zwarte pistes naar het dal echter zijn prachtig.
  zondag 19 november 2006 @ 21:55:16 #16
71115 Rnej
I walk the line
pi_43699516
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:50 schreef XL het volgende:

[..]

Meen je dat nou serieus. Ik denk dat Les Deux Alpes en Mayrhofen samen strijden om het beste park van Europa. Bovendien vind je in Les Deux Alpes op verschillende plaatsen in het gebied kickers en boarder cross-parcoursen. Ik heb nog nooit zo'n freestyle gericht gebied als Les Deux Alpes gezien.

Hoewel er een flink vlak stuk is bij het eerste middenstation vind ik ook de rest van het gebied qua pistes prima. Ik kan me voorstellen dat als je geen zwarte pistes doet, dat dan de hele onderkant van het gebied niet jouw ding is. Dan heb je inderdaad 2 blauwe saaie vlakke afdalingen naar het dal. De zwarte pistes naar het dal echter zijn prachtig.
hangt er ook af van wanneer je er bent.... l2a heeft slechte periodes binnen een jaar....
heb ook horrorverhalen over l2a gehoord...

(neemt nie weg dat l2a echt een sick bruut park heeft....)
  zondag 19 november 2006 @ 21:57:18 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43699601
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

hangt er ook af van wanneer je er bent.... l2a heeft slechte periodes binnen een jaar....
heb ook horrorverhalen over l2a gehoord...

(neemt nie weg dat l2a echt een sick bruut park heeft....)
Ik zat er enkele weken voor het hoogseizoen (januari 2006). Geen uitgesproken gunstige periode dus.
  zondag 19 november 2006 @ 22:01:50 #18
71115 Rnej
I walk the line
pi_43699813
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:57 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zat er enkele weken voor het hoogseizoen (januari 2006). Geen uitgesproken gunstige periode dus.
hm, apart dan idd

begin januari ligt nergens een chill park... (meestal dus)

de hogere gebieden in oostenrijk (solden e.d.) hebben pas half/eind februari een echt park liggen
  zondag 19 november 2006 @ 22:15:57 #19
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43700425
quote:

[..]

ach man, die zwarte pistes onderaan waren gewoon complete hobbel pistes man. Wij namen altijd onze eigen routes naar beneden, tussen die paar bomen door die er nog waren... Ik was er toen in februari volgens mij, dus mss dat dat gewoon een slecht seizoen was voor het park, maar de pistes vond ik best bagger...
  zondag 19 november 2006 @ 22:16:41 #20
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43700454
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 november 2006 @ 22:21:05 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43700642
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:15 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ach man, die zwarte pistes onderaan waren gewoon complete hobbel pistes man. Wij namen altijd onze eigen routes naar beneden, tussen die paar bomen door die er nog waren... Ik was er toen in februari volgens mij, dus mss dat dat gewoon een slecht seizoen was voor het park, maar de pistes vond ik best bagger...
Dan twijfel ik of je het park wel gezien hebt. Op de gletscher met het treintje naar boven en dan direct links. De ingang ligt voor het daadwerkelijke begin van de pistes op het vlakke stuk. Februari is hoogseizoen, dan ligt in zo'n gebied het park er elke dag piekfijn bij.
  zondag 19 november 2006 @ 22:36:31 #22
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43701351
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:21 schreef XL het volgende:

[..]

Dan twijfel ik of je het park wel gezien hebt. Op de gletscher met het treintje naar boven en dan direct links. De ingang ligt voor het daadwerkelijke begin van de pistes op het vlakke stuk. Februari is hoogseizoen, dan ligt in zo'n gebied het park er elke dag piekfijn bij.
Volgens mij was die toen gesloten, lag er helemaal verlaten bij. Wij gingen altijd daar waar dat restaurant staat en dan nog 1 liftje omhoog. We hebben tenminste geen treintje zien rijen...
  zondag 19 november 2006 @ 22:37:42 #23
71115 Rnej
I walk the line
pi_43701404
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:21 schreef XL het volgende:

[..]

idd.... ff footootje van wat je gezien zou moeten hebben:

edit:
enne, geen treintje zien rijden?

dan ben je dus niet op de gletsjer geweest...
  zondag 19 november 2006 @ 22:40:49 #24
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43701534
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

[afbeelding]

edit:

als je op deze map kijkt:

http://www.2alpes.com/win(...)ine/plan_domaine.pdf

dan zijn wij bij het 'snowpark' geweest. Voor de rest zie ik ook nergens nog een park aangegeven

we zijn trouwens wel bij glacier 3200 m geweest volgens mij, dat ist toch een vrij lange maar vlakke piste waar je via een sleepjes lift omhoog moet?
  zondag 19 november 2006 @ 22:43:06 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43701635
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

[afbeelding]

edit:

Je kunt zonder treintje naar de Gletscher, met de sleeplift die erboven ligt. Het treintje ligt ook op een rare plaats. Je kunt als je niet alle pistes neemt dat hele treintje missen. Hij vertrekt van onder het restaurant. Vanaf de sleeplift kun je echter het park niet zien liggen en kun je er niet zonder steppen komen. Ik denk dus dat je er niet geweest bent. Zonde, het is prachtig. Op welk park doel jij dan?
  zondag 19 november 2006 @ 22:45:14 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43701735
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:40 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

als je op deze map kijkt:

http://www.2alpes.com/win(...)ine/plan_domaine.pdf

dan zijn wij bij het 'snowpark' geweest. Voor de rest zie ik ook nergens nog een park aangegeven

we zijn trouwens wel bij glacier 3200 m geweest volgens mij, dat ist toch een vrij lange maar vlakke piste waar je via een sleepjes lift omhoog moet?
Dat is de grootste boardercross waar je geweest bent. Het park ligt langs de Soreiller.
  zondag 19 november 2006 @ 22:47:44 #27
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43701842
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:45 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is de grootste boardercross waar je geweest bent. Het park ligt langs de Soreiller.
nooooooooooo, wtf waarom staat dat niet aangegeven dan op die kanker map??? Zijn we speciaal naar L2A gegaan om het park te checken en dan missen we het gewoon

Naast die boardercross zijn wel een paar kickers trouwens en een halfpipe en nog een funparkje maar die vond ik gewoon bagger...
  zondag 19 november 2006 @ 22:48:35 #28
71115 Rnej
I walk the line
pi_43701874
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:43 schreef XL het volgende:

[..]

Je kunt zonder treintje naar de Gletscher, met de sleeplift die erboven ligt. Het treintje ligt ook op een rare plaats. Je kunt als je niet alle pistes neemt dat hele treintje missen. Hij vertrekt van onder het restaurant. Vanaf de sleeplift kun je echter het park niet zien liggen en kun je er niet zonder steppen komen. Ik denk dus dat je er niet geweest bent. Zonde, het is prachtig. Op welk park doel jij dan?
de info die ik gehad heb van l2a is van iemand die er 2,5 dag is geweest enzo.. met uberslecht weer... dusja ..
  zondag 19 november 2006 @ 22:55:02 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43702150
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:47 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

nooooooooooo, wtf waarom staat dat niet aangegeven dan op die kanker map??? Zijn we speciaal naar L2A gegaan om het park te checken en dan missen we het gewoon
Geen idee. Erg moeilijk zoeken is het overigens niet. 's Ochtends vroeg gaan alle Barton unincs met missions of cartel snel met de gondel naar de Gletscher. Je hoeft er maar eentje te volgen. Als je het treintje uitkomt staat het ook duidelijk aangegeven.
quote:
Naast die boardercross zijn wel een paar kickers trouwens en een halfpipe en nog een funparkje maar die vond ik gewoon bagger...
Klopt. De boardercross zelf is overigens best leuk.
  zondag 19 november 2006 @ 23:08:37 #30
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43702764
nouja, flink balen dan... Maar Mayhrhofen heeft dus ook een chill park?
  maandag 20 november 2006 @ 00:11:28 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43705025
quote:

[..]

Ik neem meestal die witte
quote:
Op zondag 19 november 2006 22:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

hm, apart dan idd

begin januari ligt nergens een chill park... (meestal dus)

de hogere gebieden in oostenrijk (solden e.d.) hebben pas half/eind februari een echt park liggen
Mayrhofen meestal wel hoor.
Het was nog niet helemaal af begin januari maar je kon al wel een gruwelijke kickerlijn springen. (meerdere)
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:08 schreef The.PhantoM het volgende:
nouja, flink balen dan... Maar Mayhrhofen heeft dus ook een chill park?
Mayrhofen een chill park...

Ze hebben het officiele Burtonpark. Zegt dat genoeg?
pi_43705452

Man, de half-pipe in Les Deux is niet te missen. Het eerste wat je uberhaupt opvalt als je de gletsjer ziet is die immense half-pipe...

... ik hoorde net van BrakkeAap dat er een al een lief laagje sneeuw ligt in Tignes!
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 20 november 2006 @ 08:16:36 #33
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43708387
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:11 schreef Komakie het volgende:

Mayrhofen een chill park...

Ze hebben het officiele Burtonpark. Zegt dat genoeg?
Park van Mayrhofen is ubergeil. Als je die slecht vind is Amerika de enige optie nog voor je.
Laax heeft ook groot park trouwens.

switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 20 november 2006 @ 09:38:01 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43709405
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Park van Mayrhofen is ubergeil. Als je die slecht vind is Amerika de enige optie nog voor je.
Laax heeft ook groot park trouwens.

[afbeelding]
Als je dat slecht vind dan moet je je mond gaan spoelen en gewoon dood gaan
Dan heb je sowieso geen verstand van parks...

btw, nog 2 weekjes en dan loopt me contract af bij me werk
Minder dan 2 weken zelfs. volgende week donderdag is me laatste werkdag
Nog maar 8 daagjes werken. Of 64 uur, zoals jij wil

als je je afvraagt hoe ik aan die 8 kom. 4.5 deze week en 3.5 volgende week (gotta love de 36urige werkweek)
  maandag 20 november 2006 @ 10:19:00 #35
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_43710317
Hallo,
ik ben inmiddels 3 keer indoor gaan snowboarden en aankomende kerst gaan we naar Tsjechië waar we vlakbij de skipiste zitten. Het leek ons (mijn vriend, broer, zijn vriendin en mij) leuk om daar ook wat te gaan boarden.
Aangezien mijn vriend en ik zelf geen board hebben willen we die nu toch wel graag aanschaffen.

Zaterdag kreeg ik het krantje van de lidl onder mijn neus waarin een board stond voor 149 euro, het was geloof ik van het merk B-square ofzo maar daar kan ik dus al niets over vinden. Denk dus ook niet dat dit veel is eigenlijk...wat denken jullie hierover?? (site ligt plat dus kan geen link plaatsen)

Ook zijn we even gaan rondsnuffelen op marktplaats, want om nu meteen een nieuw board a 700 euro ofzo aan te schaffen gaat ons wat ver
Ik zie er alleen vanalles staan waar ik geen verstand van heb, wat zijn bijvoorbeeld goede merken? Ik ken Burton en dan houdt het op. En welke maat heb ik nodig? Ben 1.80 lang en weeg tussen de 80-85 kilo ongeveer. Ook zie ik boards met een vlakke achterkant of een spitse punt...waar zijn die voor?? Is dat specifiek voor freestyle of niet?
En welk materiaal is het beste, ik las nl iets over een graniet-laag ofzo op de onderkant en dat zou niet goed zijn??

Dus help me!! Waar moet ik op letten en vooral...welke merken zijn goed?

Alvast bedankt!

Btw, ik ben een vrouw...maakt dat ook nog verschil
To infinity…and beyond!
  maandag 20 november 2006 @ 11:25:21 #36
71115 Rnej
I walk the line
pi_43711781
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:19 schreef ivetje het volgende:
Hallo,
ik ben inmiddels 3 keer indoor gaan snowboarden en aankomende kerst gaan we naar Tsjechië waar we vlakbij de skipiste zitten. Het leek ons (mijn vriend, broer, zijn vriendin en mij) leuk om daar ook wat te gaan boarden.
Aangezien mijn vriend en ik zelf geen board hebben willen we die nu toch wel graag aanschaffen.

Zaterdag kreeg ik het krantje van de lidl onder mijn neus waarin een board stond voor 149 euro, het was geloof ik van het merk B-square ofzo maar daar kan ik dus al niets over vinden. Denk dus ook niet dat dit veel is eigenlijk...wat denken jullie hierover?? (site ligt plat dus kan geen link plaatsen)

Ook zijn we even gaan rondsnuffelen op marktplaats, want om nu meteen een nieuw board a 700 euro ofzo aan te schaffen gaat ons wat ver
Ik zie er alleen vanalles staan waar ik geen verstand van heb, wat zijn bijvoorbeeld goede merken? Ik ken Burton en dan houdt het op. En welke maat heb ik nodig? Ben 1.80 lang en weeg tussen de 80-85 kilo ongeveer. Ook zie ik boards met een vlakke achterkant of een spitse punt...waar zijn die voor?? Is dat specifiek voor freestyle of niet?
En welk materiaal is het beste, ik las nl iets over een graniet-laag ofzo op de onderkant en dat zou niet goed zijn??

Dus help me!! Waar moet ik op letten en vooral...welke merken zijn goed?

Alvast bedankt!

Btw, ik ben een vrouw...maakt dat ook nog verschil
dat je een vrouw bent maakt alleen verschil als je een klein meisje bent met kleine voeten

dan kan je wat slappere smallere vrouwenplankjes rijden... maar met jouw lengte en gewicht zou ik een mannenplankje pakken...

voor de rest zou ik eens een winkel binnenlopen en vertelen over je boardervaring.. op marktplaats kloppen de verhaaltjes die bij de boards staan zelden..

iig, met jouw lengte en gewicht zou ik een plankje van ongeveer 1.60 lang kopen, en juist niet met een spitse punt en dan een vlakke achterkant.. dat zijn raceboards....

dat boardje van de lidl kost net zoveel als een week huren.... dus misschien is dat een argument.. aan de andere kant, als je een week huurt voor dat geld heb je je boots erbij en een VEEL betere plank

mijn advies is bij de 1e wintersport... gewoon huren, krijg je een plank mee die goed is voor jouw gewicht en lengte, en kan je ECHT kijken of je t wat vindt... en daarna gewoon een oud modelletje kopen in een echte winkel waar ze je goed kunnen adviseren...

maar neem dit niet aan voor waar.. wacht effe tot de andere gozers ook ff reageren
  maandag 20 november 2006 @ 11:38:30 #37
11458 ivetje
pi_43712185
Nou, ik heb dus via marktplaats een bod gedaan op een board...deze :
http://www.marktplaats.nl(...)+BwBTVLhJc/67w9N5jmV

Het merk zelf weet ik eigenlijk niet, maar ga woensdag kijken en heb een bod gedaan van 125 euro.
De lengte is iig goed, alleen de persoon van wie hij was had schoenmaat 45 en kwam voor iets
over z'n board heen. Nu heb ik zelf maat 43, maar vraag me af of dat dan wel goed gaat. Ik heb nog geen schoenen dus kan het
niet uitproberen. Maar zou dit iets zijn??

laat de reacties van "samsung " maar achterwege hoor
To infinity…and beyond!
  maandag 20 november 2006 @ 11:56:08 #38
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43712670
samsung

125 euro is al best een hoop geld voor zo'n board. Maar moet je zelf weten.

Ik ben het niet eens met rnej dat je altijd een goed of acceptabel board krijgt als je huurt. Er wordt ook veel rotzooi verhuurd. Vooral in tsjechie lijkt die kans me groot (maar dat kan een vooroordeel zijn, heb geen ervaring met dat land). Als je wat later bent in het seizoen krijg je ook regelmatig afgeragde zooi. Logisch, als je zelf huurt zal het je worst wezen of je over een steen heen knalt of de kanten verneukt.

Als je wat meer betaalt aan huur kan je vaak "premium" of "gold" (of iets van die strekking) materiaal krijgen, dat is dan meestal wel in orde, maar daar betaal je dan ook voor.
  maandag 20 november 2006 @ 12:16:24 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43713237
samsung

Ik sluit me aan bij sjors. Daarnaast is tweedehands kopen eigenlijk vrijwel altijd onverstandig als niet 1 van beide partijen verstand van zaken heeft. Is dat bij de verkopende partij het geval, dan moet je dan nog maar hopen dat ze eerlijk zijn. Met jouw budget kun je beter huren, als je zo'n 500 euro te besteden hebt kun je met goed zoeken naar aanbiedingen een beginnersuitrusting kopen.

Dat Samsung-board overigens kon je winnen bij aanschaf van een Samsung-telefoon in het seizoen 2002/2003. Als ik me niet vergis, het is dus al best oud. Als het elk jaar intensief gebruikt is dus ook vrijwel niks meer waard, maar goed. Je biedt er ook vrijwel niks op. Het is denk ik niet eens slechter dan huren in de goedkoopste categorie.
  maandag 20 november 2006 @ 12:19:03 #40
11458 ivetje
pi_43713286
Ik vond 125 euro nog wel meevallen, hij ziet er zo op het eerste oog goed uit. Geen beschadigingen bovenop, onderkant is wat moeilijker te zien maar dat zie ik woensdag wel. Als je een board van bv. burton wil ofzo ben je 2ehands meestal al veel geld kwijt en dat vind ik een beetje zonde. Ik heb nu zoiets van, als ik er deze vakantie op kan boarden (1 of 2 dagen zal dat zijn, we gaan niet specifiek op wintersport) en misschien een jaar of 2 indoor eens in de zoveel tijd ben ik al blij. Als we het dan wat beter kunnen (ik kan de berg af zonder te vallen, maar in de buitenlucht is toch weer anders) dan wil ik wel gaan kijken voor een nieuw board. Het is nu ook meer kijken of wintersport wat voor ons is en zodat we wat vaker indoor gaan boarden enzo. Echte wintersport gaan we er dus niet mee doen en dan leek me dit wel een prima boardje voor de eerste jaartjes. Of heb ik het nu helemaal mis
To infinity…and beyond!
  maandag 20 november 2006 @ 12:21:55 #41
11458 ivetje
pi_43713343
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:16 schreef XL het volgende:
samsung

Ik sluit me aan bij sjors. Daarnaast is tweedehands kopen eigenlijk vrijwel altijd onverstandig als niet 1 van beide partijen verstand van zaken heeft. Is dat bij de verkopende partij het geval, dan moet je dan nog maar hopen dat ze eerlijk zijn. Met jouw budget kun je beter huren, als je zo'n 500 euro te besteden hebt kun je met goed zoeken naar aanbiedingen een beginnersuitrusting kopen.

Dat Samsung-board overigens kon je winnen bij aanschaf van een Samsung-telefoon in het seizoen 2002/2003. Als ik me niet vergis, het is dus al best oud. Als het elk jaar intensief gebruikt is dus ook vrijwel niks meer waard, maar goed. Je biedt er ook vrijwel niks op. Het is denk ik niet eens slechter dan huren in de goedkoopste categorie.
Ik heb dus geen 500 euro te besteden op het moment, en lees even mijn verhaaltje hierboven. We gaan dus niet intensief op wintersport enzo ermee. Dat scheelt ook denk ik.
Ik heb het idee dat die dingen die je kon winnen vrij redelijk Zijn...zie nu ook op marktplaats nog de libertel boards voorbij komen enzo, die zijn ook al jaaaaaren oud. Deze ziet er naar mijn idee vrij redelijk uit, zeker voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken. Wil gewoon zien of het de moeite waard is om een duur board aan te schaffen en of ik niet over een jaartje denk "Neeeh, dat boarden is toch niet mijn ding" snapje?

Ik ga wel even navragen hoe vaak hij gebruikt is en of hij goed is onderhouden, aan de bovenkant te zien wel maar de onderkant is het belangrijkst he
To infinity…and beyond!
pi_43713409
Ach een euro of 100,- ben je ook al vaak kwijt voor het huren van de spullen voor een hele week en zoals gezegd krijg je dan ook niet altijd goed spul

Iemand enige ervaring met Roemenie? Ik zit er de komende maanden geregeld en vanaf 8 januari (EU, vrij verkeer) neem ik ook m'n board mee. Zit zelf in Ploiesti dus tegen de bergen aan en ik heb een auto
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 20 november 2006 @ 12:25:18 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43713420
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:19 schreef ivetje het volgende:
Ik vond 125 euro nog wel meevallen, hij ziet er zo op het eerste oog goed uit. Geen beschadigingen bovenop, onderkant is wat moeilijker te zien maar dat zie ik woensdag wel. Als je een board van bv. burton wil ofzo ben je 2ehands meestal al veel geld kwijt en dat vind ik een beetje zonde. Ik heb nu zoiets van, als ik er deze vakantie op kan boarden (1 of 2 dagen zal dat zijn, we gaan niet specifiek op wintersport) en misschien een jaar of 2 indoor eens in de zoveel tijd ben ik al blij. Als we het dan wat beter kunnen (ik kan de berg af zonder te vallen, maar in de buitenlucht is toch weer anders) dan wil ik wel gaan kijken voor een nieuw board. Het is nu ook meer kijken of wintersport wat voor ons is en zodat we wat vaker indoor gaan boarden enzo. Echte wintersport gaan we er dus niet mee doen en dan leek me dit wel een prima boardje voor de eerste jaartjes. Of heb ik het nu helemaal mis
Iedereen heeft hier een beetje een sportieve insteek mbt snowboarden. Niet zozeer het toeristische aspect van jezelf naar boven laten slepen en naar beneden laten glijden, maar het beter worden en technisch goed kunnen rijden. Voor de toeristische insteek zou zelfs misschien een plank van de Lidl wel voldoen. Als je geen serieuze snowboarende ambities hebt, dan is advies ook niet noodzakelijk. Op elke plank kun je gewoon een beetje naar beneden glijden. Het genot en de prestaties haal je uit kwalitatief beter materiaal dat goed bij je past.
  maandag 20 november 2006 @ 12:31:53 #44
71115 Rnej
I walk the line
pi_43713599
quote:
voor 125 euro heb je best leuke 2ehands burton plankjes... (of een ander a-merk , uiteraard)

er staan voor ommenabij de 200-a 250 euro 2ehands plankjes in nieuwstaat in de gemiddelde boardshop te koop... (met bindingen dus)

maar wat xl zegt, als een van de partijen geen verstand van de boardjes heeft en de verkopende partij is niet eerlijk... (en markplaats gebeurt dat de hele tijd .... :S) dan zit je opgescheept met een slechte plank voor teveel geld...
pi_43713604
quote:

Lekker huren Ivetje. Je komt er vanzelf achter dat snowboarden echt helemaal jouw ding is. Dan kun je in februari/maart tijdens de uitverkoop een mooie set aanschaffen. Remember where you heard it first
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 20 november 2006 @ 12:42:07 #46
11458 ivetje
pi_43713854
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:25 schreef XL het volgende:

[..]

Iedereen heeft hier een beetje een sportieve insteek mbt snowboarden. Niet zozeer het toeristische aspect van jezelf naar boven laten slepen en naar beneden laten glijden, maar het beter worden en technisch goed kunnen rijden. Voor de toeristische insteek zou zelfs misschien een plank van de Lidl wel voldoen. Als je geen serieuze snowboarende ambities hebt, dan is advies ook niet noodzakelijk. Op elke plank kun je gewoon een beetje naar beneden glijden. Het genot en de prestaties haal je uit kwalitatief beter materiaal dat goed bij je past.
Je bent zelf toch ook ooit begonnen met boarden?? Ik vind het indoor leuk, nu voor het eerst buiten eens proberen om te zien of dat net zo leuk is. Huren vind ik gewoon altijd zo'n gedoe, ook bij snowworld of in duitsland indoor. Verder spreek ik geen tsjechisch dus geen idee of ik er wel uitkom daar
Ik zit op dit moment nog op het punt dat ik idd gewoon lekker met bochtjes naar beneden glij, af en toe wat sneeuwhappen tussendoor, uit de lift pleuren etc
Het is due echt bedoeld als beginnend boardje, totdat het beter gaat en we ook echt op wintersport willen gaan. Dan wil ik gewoon een goede plank hebben.

Waar moet ik woensdag op letten als ik bij die mensen ga kijken?? We hebben er dus vrij weinig verstand van...iig krassen op de onderkant lijkt me iets om op te letten, maar verder??
To infinity…and beyond!
  maandag 20 november 2006 @ 12:43:57 #47
11458 ivetje
pi_43713901
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:31 schreef beerke het volgende:

[..]

Lekker huren Ivetje. Je komt er vanzelf achter dat snowboarden echt helemaal jouw ding is. Dan kun je in februari/maart tijdens de uitverkoop een mooie set aanschaffen. Remember where you heard it first
Het probleem is dus dat ik op dit moment leef van de stufi, een huurflat heb die veel geld kost met alle vaste lasten erbij etc. en geen spaargeld In februari/maart zal ik dus ook nog geen fatsoenlijk board kunnen kopen dus vandaar deze optie. Een goedkoop board wat er redelijk uitziet en waar ik iig volgend jaar nog mee doorkom wat betreft indoor boarden. Zou ik dat halen met dit board of niet? Da's eigenlijk een beetje mijn vraag en waar ik dus op moet letten als ik hem ga bekijken woensdag
To infinity…and beyond!
  maandag 20 november 2006 @ 12:56:51 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43714189
quote:
Op maandag 20 november 2006 12:42 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je bent zelf toch ook ooit begonnen met boarden?? Ik vind het indoor leuk, nu voor het eerst buiten eens proberen om te zien of dat net zo leuk is. Huren vind ik gewoon altijd zo'n gedoe, ook bij snowworld of in duitsland indoor. Verder spreek ik geen tsjechisch dus geen idee of ik er wel uitkom daar
Ik zit op dit moment nog op het punt dat ik idd gewoon lekker met bochtjes naar beneden glij, af en toe wat sneeuwhappen tussendoor, uit de lift pleuren etc
Het is due echt bedoeld als beginnend boardje, totdat het beter gaat en we ook echt op wintersport willen gaan. Dan wil ik gewoon een goede plank hebben.

Waar moet ik woensdag op letten als ik bij die mensen ga kijken?? We hebben er dus vrij weinig verstand van...iig krassen op de onderkant lijkt me iets om op te letten, maar verder??
Tuurlijk ben ik er ook mee begonnen. Dat is alleen lastig te vergelijken, ik groeide toen vele centimeters en kg's per jaar. Ik heb ongeveer 7 jaar lang gehuurd. Waarvan er in de eerste jaren er nog geen b-merken waren. Toen ik beter werd ben ik premium gaan huren (zoals Sjors zei). In die tijd heb ik van alles geprobeerd en getest en uiteindelijk heb ik het fijnste board gekocht wat ik ooit gehuurd had. Nog steeds probeer ik nu redelijk vaak andere boards te testen, zodat je goed weet wat er op de markt is.

Krassen op de onderkant zijn niet erg. Als het maar geen diepe krassen zijn. Controleer de staalkanten op scheuren, deuken etc. Die staalkanten moeten perfect in orde zijn. Leg het board plat op een vlakke grond en kijk of het stuk tussen de bindingen de vloer niet raakt. Veel meer kun je zo aan de plank niet zien. Oh ja, kijk nog of de schroeven van de bindingen niet doorgedraaid zijn.
  maandag 20 november 2006 @ 13:03:22 #49
11458 ivetje
pi_43714359
Ok, thanx! Daar kan ik wat mee
Ik voel overigens ook niet echt verschil tussen boards, dat zal nog wel een keer komen. Alles wat ik huur voelt hetzelfde aan op dit moment, dus daar kan ik mijn keus niet echt van af laten hangen Vandaar ook dat ik nu geen duur board wil kopen, omdat ik dan strax misschien zoiets hb van "Het is hem toch niet helemaal". Vind het dan minder erg om dat met een board van 125 euro te hebben dan met 1 van 400

Ik heb net ook nog ff op marktplaats zitten zoeken maar bv van burton kan ik weinig vinden in mijn maat met bindingen. Kom tegenwoordig erg vaak die hardboot bindingen tegen en dat wil ik niet. Het is best lastig om een board te vinden met bindingen in een niet al te hoge prijsklasse. Wel kom ik vaak dezelfde mensen tegen op marktplaats met pale boards ofzo. Maar heb al ergens gelezen dat dat niet goed is. Veel handelaren daar en die vertrouw ik dan toch nog iets minder dan de particulier
To infinity…and beyond!
  maandag 20 november 2006 @ 13:05:12 #50
71115 Rnej
I walk the line
pi_43714413
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:03 schreef ivetje het volgende:
Ok, thanx! Daar kan ik wat mee
Ik voel overigens ook niet echt verschil tussen boards, dat zal nog wel een keer komen. Alles wat ik huur voelt hetzelfde aan op dit moment, dus daar kan ik mijn keus niet echt van af laten hangen Vandaar ook dat ik nu geen duur board wil kopen, omdat ik dan strax misschien zoiets hb van "Het is hem toch niet helemaal". Vind het dan minder erg om dat met een board van 125 euro te hebben dan met 1 van 400

Ik heb net ook nog ff op marktplaats zitten zoeken maar bv van burton kan ik weinig vinden in mijn maat met bindingen. Kom tegenwoordig erg vaak die hardboot bindingen tegen en dat wil ik niet. Het is best lastig om een board te vinden met bindingen in een niet al te hoge prijsklasse. Wel kom ik vaak dezelfde mensen tegen op marktplaats met pale boards ofzo. Maar heb al ergens gelezen dat dat niet goed is. Veel handelaren daar en die vertrouw ik dan toch nog iets minder dan de particulier
hoeveel boardervaring heb je uberhaupt ..?

ik merk alleen met carven en freestylen verschil tussen boards ... indoor geslipt rijden kom ik op een veel te kort plankje nog normaal beneden...

edit:

enne, je eerste beginnersplank boeit het nog niet echt wat de eigenschappen van de plank zijn, je ontwikkelt toch een stijl en smaak voor boards naarmate je beter wordt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')