abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43953264
Bomen staan nooit daar waar het echt steil is Het is wel leuk als er hier en daar groepjes bomen staan, maar dat onnozele door een bos crossen
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:43:11 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43956606
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:02 schreef Kentaro het volgende:
Bomen staan nooit daar waar het echt steil is Het is wel leuk als er hier en daar groepjes bomen staan, maar dat onnozele door een bos crossen
Dat eerste ben ik niet met je eens. Ik kan je genoeg stijle runs aanwijzen waar genoeg bomen staan.

Door bomen crossen doe ik alleen als er een poederveldje achter ligt. Maar door sloechten enzo waar alleen maar bomen aan de zijkant staan en je met hele kleine bochten doorheen komt en dan uiteindelijk met redelijk grote vaart doorheen moet ik wel vet

Anyway, net bericht gekregen dat de Alpinkurs verplaatst is naar Kaprun omdat er te weinig sneeuw ligt in Ischl.
Dat is balen want nou moet ik weer vervoer zoeken van Landeck naar Kaprun...
Ook minder dat we nu niet in een 4 sterrenhotel zitten maar in een pension (Je moet je toch optimaal kunnen voorbereiden he ). gaan nog wel elke avond eten in zo'n luxe hotel

Kan ik wel gelijk ff kijken of Rnej het zooitje een beetje fatsoenlijk heeft achter gelaten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:23:28 #253
71115 Rnej
I walk the line
pi_43957429
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik niet met je eens. Ik kan je genoeg stijle runs aanwijzen waar genoeg bomen staan.

Door bomen crossen doe ik alleen als er een poederveldje achter ligt. Maar door sloechten enzo waar alleen maar bomen aan de zijkant staan en je met hele kleine bochten doorheen komt en dan uiteindelijk met redelijk grote vaart doorheen moet ik wel vet

Anyway, net bericht gekregen dat de Alpinkurs verplaatst is naar Kaprun omdat er te weinig sneeuw ligt in Ischl.
Ook minder dat we nu niet in een 4 sterrenhotel zitten maar in een pension (Je moet je toch optimaal kunnen voorbereiden he ). gaan nog wel elke avond eten in zo'n luxe hotel

Kan ik wel gelijk ff kijken of Rnej het zooitje een beetje fatsoenlijk heeft achter gelaten
aan de rechterkant van de gletsjer beetje uitkijken... mijn kanten waren net geslepen....

edit: en ga je in het sporthotel eten? ... too bad .. het eten daar zuigt echt aars...

smakeloos en ranzig... en toen kregen we EINDELIJK een keer wiener schnitzel, was het een klein kutschnitzeltje met letterlijk 3 halve aardappeltjes....

[ Bericht 10% gewijzigd door Rnej op 28-11-2006 12:39:07 ]
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:27:45 #254
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_43957536
quote:

[..]

Ischgl te weinig sneeuw?
Das wel matig, Ischgl is wel een vet gebied

WETTERDATEN:
1
2
3
4
5
6
Temperatur Berg (°C):       5
Temperatur Tal (°C):        1.2
Schneehöhe Berg (cm):       10-30
Schneehöhe Tal (cm):        0-5
Letzter Schneefall:         22.11.2006
Schneebeschaffenheit:       Pulver

[ Bericht 20% gewijzigd door FlowDesign op 28-11-2006 12:49:34 ]
Age of fruity enlightenment!
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:28:17 #255
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_43959229
Ik leef nog!
En ik heb zelfs een beetje internet tot m'n beschikking hier.

Afgelopen week een 'opleidingsweek' gehad, met afgelopen weekend als vuurdoop een promoweekend van sportura voor +/- 300 gasten, dus dat was best heftig.
Nu nog een weekje rustig aan en voorbereiden voor de rest van het seizoen!

De sneeuw is nu nog hard aan het wegsmelten, maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen!
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:59:19 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43959962
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

aan de rechterkant van de gletsjer beetje uitkijken... mijn kanten waren net geslepen....

edit: en ga je in het sporthotel eten? ... too bad .. het eten daar zuigt echt aars...

smakeloos en ranzig... en toen kregen we EINDELIJK een keer wiener schnitzel, was het een klein kutschnitzeltje met letterlijk 3 halve aardappeltjes....
Nee ergens anders geloof ik.
Kan best dat het in hetzelfde hotel is als waar ik vorig jaar sliep. Was toen wel ok. Gewoon 5 gangen met zoveel pakken als je wilt

Wel kut trouwens. Me pa heeft ff voor me gevraagd op het station hoe het zit met de reis. gaat er weer geen trein direct vanuit Landeck naar Sell am See
Dus nou kan ik alles weer gaan omzetten. En het was net zo lekker geregeld
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:02:46 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43960073
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:27 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ischgl te weinig sneeuw?
Das wel matig, Ischgl is wel een vet gebied

WETTERDATEN:
[ code verwijderd ]
Apart dat de temperatuur in het dal lager is dan op de berg

Wel balen idd. Had er graag weer eens naar toe gewild. Ik ben er een keer geweest toen ik iets van 10 of 12 was, maar daar kan ik me weinig van herinneren.
Ach, misschien is Kaprun wel handiger omdat ik daar een beetje de weg ken en ook de offpiste al geweest ben. Zeker op een gletser vind ik dat wel een fijn idee.

Ik ga trouwens gelijk ff wat dingetjes nakijken op www.powderguide.com
Staan een heleboel handige dingen op over back country rijden. De meeste dingen weet ik allang maar het is nooit slecht om het ff op te halen en op die manier een voorsprongetje op te bouwen
Dan zit het gelijk weer ff in me hoofd
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:16:11 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43970201
quote:

[..]

Op een echt steile helling is boomgroei niet mogelijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:24:40 #259
71115 Rnej
I walk the line
pi_43970466
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:16 schreef XL het volgende:

[..]

Op een echt steile helling is boomgroei niet mogelijk.
op een echt steile helling ga jij niet snowboarden

dan moet je jeremy jones heten wil je daar een beetje leuk af kunnen dalen
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:37:49 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43970934
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Rnej het volgende:

[..]

Ik ben wel op stukken geweest onder de boomgrens waar geen bomen groeiden hoor. Je hebt natuurlijk een boomgrens door kou (zie boomlijn Noordpool) en door een combinatie van kou en hoogte. De boomgrens in de alpen ligt in een qua temperatuur warmer gebied dan die op de noordpool, als gevolg van de steile hellingen kan er toch niks groeien. Ik denk dat in de alpen bomengroei boven de 1000m tot ongeveer 60% steile hellingen loopt. Ik heb al pistes gereden die steiler zijn, offpiste uiteraard nog wel een stuk steiler. Dat het dan geen hele bergen zijn zoals in de films lijkt me logisch, de helicopter zit zelden bij de skipas inbegrepen. Dat de gids adviseert om vanwege sneeuwverschuivingen geen bochten te maken kun je afhankelijk van de sneeuwval al vrij snel hebben. Bottom line, ik denk dat je je verkijkt op de hellingen waar ik al af ben gereden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43970967
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:24 schreef Rnej het volgende:

[..]

... toch wel de Rossignol Jeremy he. Man, wat een klasse freerider is dat zeg.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_43971066
jongens, jongens... als jullie nou eerst eens samen uitvechten wat jullie verstaan onder "echt steil" verstaan.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:01:37 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43971646
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:41 schreef beerke het volgende:
jongens, jongens... als jullie nou eerst eens samen uitvechten wat jullie verstaan onder "echt steil" verstaan.
Simpel, echt steil is waar ik wel vanaf ben geweest en rnej nog niet.
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:08:47 #264
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43971868
Ja , HELP!

Ik ben op zoek naar zo'n handzaam toolkitje, voor op wintersport, bedoeld om je bindingen mee te kunnen bijstellen.
( liefst rubber shizzle zodat je koude handjes niet bevriezen )

Waar haal ik zoiets?

enne, iemand nog een Cascade kopen?
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:41:48 #265
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_43973065
* NoComment meldt zich weer in het Centraal Snowboard Toppique

Want het winterseizoen komt er weer aan! En ik ben dit jaar écht van plan om 2 keer te gaan, ik heb nu gewoon een baan met bijbehorende vrije dagen enzo die ik kan opnemen wanneer ik maar wil

En kwa boardzooi, hopen op goede sneeuw, weer les nemen, en dan de Picto die ik nog steeds heb eindelijk eens wat off-piste laten zien.. Twee jaar terug zou de instructrice ons al meegenomen hebben off-piste als de sneeuw goed was geweest, maarja, december heh...

Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:02:57 #266
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_43973678
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:08 schreef SHE het volgende:
Ja , HELP!

Ik ben op zoek naar zo'n handzaam toolkitje, voor op wintersport, bedoeld om je bindingen mee te kunnen bijstellen.
( liefst rubber shizzle zodat je koude handjes niet bevriezen )

Waar haal ik zoiets?

enne, iemand nog een Cascade kopen?
Ik heb zelf een Leatherman Juice S2
Heeft iig een tang, een kruiskop schroevendraaier (Philips-standaard waarmee je 98% van alle kruiskopschroeven aankunt) en 3 maten platte schroevendraaiers.

Die kosten in Nederland al gauw 80 euro, maar als je ze online besteld bij een Amerikaanse outdoorzaak dan kost het je inclusief verzendkosten hooguit 40 a 50 euro.

[ Bericht 1% gewijzigd door FlowDesign op 28-11-2006 21:12:11 ]
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:23:48 #267
71115 Rnej
I walk the line
pi_43974465
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:38 schreef beerke het volgende:

[..]

... toch wel de Rossignol Jeremy he. Man, wat een klasse freerider is dat zeg.
duh, die baviaan van burton kan alleen maar leuk van handrails af vallen enzo

nah ze zijn allebei een partij goed, maar de rossignol jeremy is gewoon gek in z'n hoofd....
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:26:21 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_43974564
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:02 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Leatherman Juice S2
Heeft iig een tang, een kruiskop schroevendraaier (Philips-standaard waarmee je 98% van alle kruiskopschroeven aankunt) en 3 maten platte schroevendraaiers.

[afbeelding]
[afbeelding]

Die kosten in Nederland al gauw 80 euro, maar als je ze online besteld bij een Amerikaanse outdoorzaak dan kost het je inclusief verzendkosten hooguit 40 a 50 euro.
dude, dat is op zich wel handig, maar denk dat ze dit bedoelt:

http://www.monitorpremium(...)s/snowboard_tool.jpg

20-30 euro in de gemiddelde speciaalzaak
pi_43974629
ik kijk elke dag of er al sneeuw gevallen is... maar helaas Gelukkig ga ik pas in januari
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:37:27 #270
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_43975038
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

Ik had er eentje van 10e ofzo Deed het prima overigens, je moet em alleen niet kwijt raken...
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:44:05 #271
71115 Rnej
I walk the line
pi_43975314
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik had er eentje van 10e ofzo Deed het prima overigens, je moet em alleen niet kwijt raken...
yeah

fs 90 to kneecaps? .... heb ik iets gemist? gewond kerel?
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:36:00 #272
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_43977227
Hahahaha nee had ik eens ergens gelezen, vond het toen wel een grappige opmerking
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:53:57 #273
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_43979363
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

Op die site staat als prijs aangegeven: < $ 5

Maar doe mij toch maar m'n Leatherman
  woensdag 29 november 2006 @ 08:25:00 #274
71115 Rnej
I walk the line
pi_43982964
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:53 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Op die site staat als prijs aangegeven: < $ 5

Maar doe mij toch maar m'n Leatherman
ach...

je kan ook gewoon je bindingen vastschroeven en gewoon de rest tool-free te verstellen hebben..

mijn gradenstand is trouwens wat anders geworden .. k sta nu 21 / -18 .... maar tis wel serieus fijn voor m'n knieëen ... weird shit ..., sta nu op z'n wijdst en vorlage 4,5 uit 6 ..... racestand dus bestwel
  woensdag 29 november 2006 @ 10:55:41 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43985663
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:37 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben wel op stukken geweest onder de boomgrens waar geen bomen groeiden hoor. Je hebt natuurlijk een boomgrens door kou (zie boomlijn Noordpool) en door een combinatie van kou en hoogte. De boomgrens in de alpen ligt in een qua temperatuur warmer gebied dan die op de noordpool, als gevolg van de steile hellingen kan er toch niks groeien. Ik denk dat in de alpen bomengroei boven de 1000m tot ongeveer 60% steile hellingen loopt. Ik heb al pistes gereden die steiler zijn, offpiste uiteraard nog wel een stuk steiler. Dat het dan geen hele bergen zijn zoals in de films lijkt me logisch, de helicopter zit zelden bij de skipas inbegrepen. Dat de gids adviseert om vanwege sneeuwverschuivingen geen bochten te maken kun je afhankelijk van de sneeuwval al vrij snel hebben. Bottom line, ik denk dat je je verkijkt op de hellingen waar ik al af ben gereden
Dat soort hellingen zijn over het algemeen nooit veilig om te rijden. Meestal komen dat soort hellingen op meer dan 40 graden uit en zelfs met het laagste risico level is het niet echt verstandig om daar naar beneden te rijden. Als het hoger is dan 2 al helemaal niet.
Het trouwens vaak zo dat je al gauw denkt dat een helling stijler is dan hij daad werkelijk is maar goed.

Btw:
http://www.adrenalinsports.nl/snowboard/item/air-style-2006

Vette line-up
  woensdag 29 november 2006 @ 10:59:07 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43985743
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

ach...

je kan ook gewoon je bindingen vastschroeven en gewoon de rest tool-free te verstellen hebben..

mijn gradenstand is trouwens wat anders geworden .. k sta nu 21 / -18 .... maar tis wel serieus fijn voor m'n knieëen ... weird shit ..., sta nu op z'n wijdst en vorlage 4,5 uit 6 ..... racestand dus bestwel
Hmmm vage set-up
Eerst Super freestyle staan maar dan je vorlage wel op racestand zetten.
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren

Zoveel vorlage is trouwens wel lekker voor je spieren
Alleen vrij lastig met springen....
  woensdag 29 november 2006 @ 11:13:16 #277
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43986033
Heb gister de dvd van hot-zone.tv gezien. Best grappig voor free dvd. Leuk omstukken tegen te komen waar je zelfook geweest bent.
Alleen beetje jammer dat Komakie er niet opstaat.

Had ook in Between van Private binnen gekregen. Alleen maar rijders uit nederland en belgie. Vond tog gemakat met laag budget. Gerben Verweij rocked echt. Wat een steez heeft die gozer.

Sneeuw in Solden wil maar niet vallen. Dat word gletser rijden. Hoop dat nog wel ff gaat dumpen daar.
Op gletser dan je wellekker jibben hele dag.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 29 november 2006 @ 11:27:21 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43986372
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:13 schreef Basje_B het volgende:
Heb gister de dvd van hot-zone.tv gezien. Best grappig voor free dvd. Leuk omstukken tegen te komen waar je zelfook geweest bent.
Alleen beetje jammer dat Komakie er niet opstaat.

Had ook in Between van Private binnen gekregen. Alleen maar rijders uit nederland en belgie. Vond tog gemakat met laag budget. Gerben Verweij rocked echt. Wat een steez heeft die gozer.

Sneeuw in Solden wil maar niet vallen. Dat word gletser rijden. Hoop dat nog wel ff gaat dumpen daar.
Op gletser dan je wellekker jibben hele dag.
Ik ben die gast met die rode jas....
pi_43986876
Heb je de URL naar die video? Lijkt me wel leuk om te zien... !

Sjezus, in Val Thorens én Mallnitz nog haast geen sneeuw. Val Tho ligt een klein beetje, want het had laatst keihard gedumpt, maar dat is ook al allemaal weg. In Mallnitz is het op 1950M gewoon 7,9 graden celcius !

Straks krijgen we een sneeuwloos winterjaar ! Ik ben iig blij dat ik niet met de kerst ga !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 29 november 2006 @ 11:50:58 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43986954
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat soort hellingen zijn over het algemeen nooit veilig om te rijden. Meestal komen dat soort hellingen op meer dan 40 graden uit en zelfs met het laagste risico level is het niet echt verstandig om daar naar beneden te rijden. Als het hoger is dan 2 al helemaal niet.
Het trouwens vaak zo dat je al gauw denkt dat een helling stijler is dan hij daad werkelijk is maar goed.

Btw:
http://www.adrenalinsports.nl/snowboard/item/air-style-2006

Vette line-up
Die steile hellingen zijn juist betrekkelijk veilig. De kans op lawines is er erg klein omdat sneeuw op zulke steile stukken niet kan hechten, maar naar beneden schuift. Daarnaast heb ik offpiste leren rijden op steile hellingen, juist omdat je er na een val weer in beweging kunt komen. Dat waren overigens niet de stukken waar ik eerder over sprak, maar de veel gevaarlijkere stukken van een procent of 30% (bij laag risico) schat ik.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:52:05 #281
71115 Rnej
I walk the line
pi_43986980
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm vage set-up
Eerst Super freestyle staan maar dan je vorlage wel op racestand zetten.
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren

Zoveel vorlage is trouwens wel lekker voor je spieren
Alleen vrij lastig met springen....
ja ik snap het zelf ook nog niet

en met springen werkt het wel hoor, je moet alleen wel op je toeside landen
pi_43987028
Heb die dvd al gevonden, en aangevraagd, ben benieuwd ! Dacht dat het een link was naar een download ofzo, maar ze sturen er gewoon eentje op !

Voor de rest: http://www.hot-zone.tv/content/74.0.html
Fingerspitzgefühl
  woensdag 29 november 2006 @ 11:54:03 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43987037
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:48 schreef ForumGek het volgende:
Heb je de URL naar die video? Lijkt me wel leuk om te zien... !

Sjezus, in Val Thorens én Mallnitz nog haast geen sneeuw. Val Tho ligt een klein beetje, want het had laatst keihard gedumpt, maar dat is ook al allemaal weg. In Mallnitz is het op 1950M gewoon 7,9 graden celcius !

Straks krijgen we een sneeuwloos winterjaar ! Ik ben iig blij dat ik niet met de kerst ga !
Niet te vroeg wanhopen. Ik ben niet lang geleden ook op 10 december in een groen Les Menuires aangekomen en daar een week later weer uit een groen dorp vertrokken. 4 weken daarna reden we dikke poeder in La Plagne, lag er zoveel dat we voor een bepaalde trip moesten wachten tot het was ingeklonken.

Ik ben wel blij dat ik met oud en nieuw een gletscher heb.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:16:52 #284
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43987634
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:50 schreef XL het volgende:

[..]

Die steile hellingen zijn juist betrekkelijk veilig. De kans op lawines is er erg klein omdat sneeuw op zulke steile stukken niet kan hechten, maar naar beneden schuift. Daarnaast heb ik offpiste leren rijden op steile hellingen, juist omdat je er na een val weer in beweging kunt komen. Dat waren overigens niet de stukken waar ik eerder over sprak, maar de veel gevaarlijkere stukken van een procent of 30% (bij laag risico) schat ik.
EHm, sneeuw die naar beneden schuift noemen we ook wel eens een lawine.
Dat zijn juist de gevaarlijkste hellingen. Zeker als je niet te koude omstandigheden hebt. Daarnaast is de ondergrond van de helling heeft erg afhankelijk.
30% is prima met 1 of 2 (afhankelijk van de helling natuurlijk.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:52 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja ik snap het zelf ook nog niet

en met springen werkt het wel hoor, je moet alleen wel op je toeside landen
Het is toch de bedoeling dat je op je vlakke voeten land?
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:53 schreef ForumGek het volgende:
Heb die dvd al gevonden, en aangevraagd, ben benieuwd ! Dacht dat het een link was naar een download ofzo, maar ze sturen er gewoon eentje op !

Voor de rest: http://www.hot-zone.tv/content/74.0.html
VET

Die Seppe en Antony Smits heb ik nog mee geboard. Sterker nog, ik heb ze samen met een collega een paar van de vetste powruns van Gerlos laten zien.

Ze geven trouwens nog steeds als favo spot Gerlos op. Wat wel grappig is want ze zijn de enigen
  woensdag 29 november 2006 @ 12:17:59 #285
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43987664
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:54 schreef XL het volgende:

[..]

Niet te vroeg wanhopen. Ik ben niet lang geleden ook op 10 december in een groen Les Menuires aangekomen en daar een week later weer uit een groen dorp vertrokken. 4 weken daarna reden we dikke poeder in La Plagne, lag er zoveel dat we voor een bepaalde trip moesten wachten tot het was ingeklonken.

Ik ben wel blij dat ik met oud en nieuw een gletscher heb.
Ik ben blij dat de Alpinkurs uberhaupt door gaat.
Was echt ff bang dat het afgelast zou worden. Hoewel het nog steeds niet relaxt is dat ik zo lang moet reizen
  woensdag 29 november 2006 @ 12:23:18 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43987789
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat zijn juist de gevaarlijkste hellingen. Zeker als je niet te koude omstandigheden hebt. Daarnaast is de ondergrond van de helling heeft erg afhankelijk.
Dan moet je die lawine-info-tests uit de OP eens maken.
Dat waarschuwt juist voor die categorie bergen.

----edit
De linkjes in de OP zijn fucked up. Volgens mij heeft Sjors ooit links gepost naar lawine-informatie en tests. Daar kreeg je veel uitleg en kon je direct oefeningen maken voor een diploma
  woensdag 29 november 2006 @ 13:18:08 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43989154
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:23 schreef XL het volgende:

[..]

Dan moet je die lawine-info-tests uit de OP eens maken.
Dat waarschuwt juist voor die categorie bergen.

----edit
De linkjes in de OP zijn fucked up. Volgens mij heeft Sjors ooit links gepost naar lawine-informatie en tests. Daar kreeg je veel uitleg en kon je direct oefeningen maken voor een diploma
Ik weet niet hoe die tests zijn maar dat is van zoveel factoren afhankelijk. Moet je wel een uitgebreide test hebben wil dat enigzins van waarde zijn. Ik vertrouw liever op mijn eigen inzicht dan op tests eigenlijk maar goed...
  woensdag 29 november 2006 @ 13:28:09 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43989395
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die tests zijn maar dat is van zoveel factoren afhankelijk. Moet je wel een uitgebreide test hebben wil dat enigzins van waarde zijn. Ik vertrouw liever op mijn eigen inzicht dan op tests eigenlijk maar goed...
Ik kijk liever naar echte specialisten, dan naar kaaskoppen met de mooiste hobby ter wereld (en daar bedoel ik ook mezelf mee). Wij weten geen fuck van lawines en dat is prima. Daarom huren we gidsen, met veeeeeel meer ervaring dan we zelf hebben en met opleidingen die jij nu gaat krijgen. Als ik nu naar wikipedia surf zie ik dat 30% steep is en dat daar het risico het hoogste is. Daarnaast zie ik dat 60% extreme steep is en dat het risico daar laag is.
quote:
Steepness — slopes under 25 degrees and over 60 degrees typically have a low avalanche risk because of the angle of repose for snow. Snow does not accumulate significantly on steep slopes and does not easily flow on flat slopes. Distribution of avalanches by slope has a sharp peak between 35 to 45 degrees. That peak hazard lies at around 38 degrees. Unfortunately, slopes with the most dangerous steepness are favoured for skiing.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:31:16 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43989480
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:28 schreef XL het volgende:

[..]

Ik kijk liever naar echte specialisten, dan naar kaaskoppen met de mooiste hobby ter wereld (en daar bedoel ik ook mezelf mee). Wij weten geen fuck van lawines en dat is prima. Daarom huren we gidsen, met veeeeeel meer ervaring dan we zelf hebben en met opleidingen die jij nu gaat krijgen. Als ik nu naar wikipedia surf zie ik dat 30% steep is en dat daar het risico het hoogste is. Daarnaast zie ik dat 60% extreme steep is en dat het risico daar laag is.
[..]
Wikipedia vind ik niet 100% betrouwbaar.
Maar ik had het over 40% en niet over 60%. Ik ben het met je eens dat sneeuw niet snel hecht op 60% hellingen. Maar 40 gaat nog vrij makkelijk.

Ik heb nu al redelijk wat kennis maar na deze opleiding moet het helemaal goed zijn
  woensdag 29 november 2006 @ 13:36:19 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43989617
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar ik had het over 40% en niet over 60%. Ik ben het met je eens dat sneeuw niet snel hecht op 60% hellingen. Maar 40 gaat nog vrij makkelijk.

Ik heb nu al redelijk wat kennis maar na deze opleiding moet het helemaal goed zijn
De discussie ontstond toen ik over hellingen van 60% sprak. Dat het eerder stukken van 50meter dan pistes van 3km zijn doet daar niks aan af
pi_43989618
quote:

[..]

[..]
Voor een lawine moet de sneeuw er wel eerst blijven liggen.. Een onstabiele sneeuwlaag blijft wel liggen op een 'makkelijke' heliing van 35%, tot dat er iemand komt die hem los trapt.
pi_43990317
Let wel op het verschil tussen procenten en graden. 60% is ongeveer 31 graden. Een typische helling waarop veel lawine slachtoffers vallen.

Over die bomen trouwens: er zijn veel steile hellingen waar geen bomen op staan (al dan niet door lawines), maar er zijn zat plekken die echt steil zijn en waar wel halve bossen staan. Niet beste voorbeeld, maar naast de Hariki piste in Mayrhofen (redelijk steil met 78% = 38 graden) staan ook een paar bomen.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:02:16 #293
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43990385
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:00 schreef IareWeasel het volgende:
Let wel op het verschil tussen procenten en graden. 60% is ongeveer 31 graden. Een typische helling waarop veel lawine slachtoffers vallen.

Over die bomen trouwens: er zijn veel steile hellingen waar geen bomen op staan (al dan niet door lawines), maar er zijn zat plekken die echt steil zijn en waar wel halve bossen staan. Niet beste voorbeeld, maar naast de Hariki piste in Mayrhofen (redelijk steil met 78% = 38 graden) staan ook een paar bomen.
Dat is trouwenst de stijlste piste van Oostenrijk als pistekaart vna Mayrhofen moet geloven
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_43990404
quote:
Die Seppe en Antony Smits heb ik nog mee geboard. Sterker nog, ik heb ze samen met een collega een paar van de vetste powruns van Gerlos laten zien.

Ze geven trouwens nog steeds als favo spot Gerlos op. Wat wel grappig is want ze zijn de enigen
Ik vind Gerlos echt veel te klein.
pi_43990557
Bij de Lidl hebben ze een board met bindingen liggen voor 149 euro
  woensdag 29 november 2006 @ 14:51:53 #296
71115 Rnej
I walk the line
pi_43992115
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

t kleine beetje dat ze me verteld hebben bij mijn anwarter, is dat je risicofactor oploopt zodra je boven de 40 graden hellingshoek komt....

en dat supersteil dus ook ubergevaarlijk is, tot je een punt krijgt waar het zo steil is dat de sneeuw niet meer blijft liggen... maar dan is het ook niet meer leuk snowboarden...
pi_43994153
quote:

ik bedoelde graden inderdaad. en pistes zijn sowieso nooit steil Het is zoals eerder gezegd door iemand, maar net wat de perceptie van steil is. Een echt steile afdaling zal nooit veel bomen hebben. Eerder meer rotsen en cliffs.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:03:53 #298
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43994381
Ik ben even wat in de war doordat ik het onderscheid in graden en percentages even over het hoofd zag en niet 100% zeker weet wat ik me elkaar vergelijk. Wel is het zo IareWeasel, dat een boom dus op een steile helling wel kan groeien, maar minder makkelijk als die steile helling op grote hoogte ligt.

Een makkelijke definitie van steil is in ieder geval dat je niet meer stil kunt staan en dat je zonder extreme carving met je kont bij de sneeuw kan
  woensdag 29 november 2006 @ 16:48:25 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43995985
quote:

Ik bedoelde eigenlijk graden.
Mayrhofen is trouwens geen 38 graden helling. Hij is een heel stuk steiler...
  woensdag 29 november 2006 @ 16:49:13 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43996011
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik bedoelde graden inderdaad. en pistes zijn sowieso nooit steil Het is zoals eerder gezegd door iemand, maar net wat de perceptie van steil is. Een echt steile afdaling zal nooit veel bomen hebben. Eerder meer rotsen en cliffs.
Ligt eraan hoe hoog de afdaling ligt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')