Israel is zelf een terreurbeweging.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:53 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat dacht je van het steunen van terreur organisatie's? Hoe denk je dat Hamas in de regering komt? Daarnaast is het niet de bedoeling van Israel om onschuldige burgers te doden, maar komt dit doordat Hamas en Hezbollah zich onder de bevolking bevind, en hier ook deel van uitmaakt. Dan is het logisch dat bij een aanval af en toe burgerslachtoffers vallen, hoewel we allebei weten dat de palestijnen dit graag wat aandikken of erbij verzinnen, zoals die dode man die opeens kon lopen nadat ze zijn baar hadden laten vallen![]()
Als er inderdaad doden zijn gevallen zijn dat hoogstwaarschijnlijk mensen van Hezbollah zelf, je kunt zelf zien hoe het nieuws daar gemaakt wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is zelf een terreurbeweging.
We hebben vandaag gezien dat Israel 62 burgers dood heeft gemaakt
dit is de ergste misdaad die er is
we hebben gezien dat er een hele familie is uitgemoordt we hebben gezien dat er nu 50 kinderen zijn vermoord.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als er inderdaad doden zijn gevallen zijn dat hoogstwaarschijnlijk mensen van Hezbollah zelf, je kunt zelf zien hoe het nieuws daar gemaakt wordt.
Ik heb begrepen dat de stemmen voor Hamas voornamelijk proteststemmen tegen Fatah waren, omdat men Fatah te traag en te corrupt vindt. M.a.w., de Palestijnse bevolking wil geen geweld, men wil dat 't stopt, voor eens en voor altijd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:53 schreef Arnold_fan het volgende:
Wat dacht je van het steunen van terreur organisatie's? Hoe denk je dat Hamas in de regering komt? Daarnaast is het niet de bedoeling van Israel om onschuldige burgers te doden, maar komt dit doordat Hamas en Hezbollah zich onder de bevolking bevind, en hier ook deel van uitmaakt. Dan is het logisch dat bij een aanval af en toe burgerslachtoffers vallen, hoewel we allebei weten dat de palestijnen dit graag wat aandikken of erbij verzinnen, zoals die dode man die opeens kon lopen nadat ze zijn baar hadden laten vallen![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:57 schreef Frutsel het volgende:
breaking news
Warplanes target what the Israeli military says is a bunker for senior Hezbollah leaders in Beirut, CNN confirms. Warplanes drop 23 tons of bombs on suspected Hezbollah bunker, Israel says
Zal best, maar dan heb je als bevolking zijnde ook de neveneffecten van deze keuze te accepteren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de stemmen voor Hamas voornamelijk proteststemmen tegen Fatah waren, omdat men Fatah te traag en te corrupt vindt.
Wat dacht je van het steunen van terreur organisatie's? Hoe denk je dat Hamas in de regering komt? Daarnaast is het niet de bedoeling van Israel om onschuldige burgers te doden, maar komt dit doordat Hamas en Hezbollah zich onder de bevolking bevind, en hier ook deel van uitmaakt. Dan is het logisch dat bij een aanval af en toe burgerslachtoffers vallen, hoewel we allebei weten dat de palestijnen dit graag wat aandikken of erbij verzinnen, zoals die dode man die opeens kon lopen nadat ze zijn baar hadden laten vallenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo Israel vermoordt onnodig burgers - wat hebben de burgers Israel aangedaan
Ik dacht al, wat heeft Meki een mooie OP gemaakt de vorige keerquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:57 schreef venomsnake het volgende:
psssst,
De OP kan hier gevonden worden.
Wiki.fok
Hezbollah zit gewoon overalquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
voor Israel is elke gebouw een hezbollah gebouw
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
voor Israel is elke gebouw een hezbollah gebouw
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:57 schreef Frutsel het volgende:
breaking news
Warplanes target what the Israeli military says is a bunker for senior Hezbollah leaders in Beirut, CNN confirms. Warplanes drop 23 tons of bombs on suspected Hezbollah bunker, Israel says
stille bom ofzo? of gaan die bunkerbuster zo diep dat je ze niet meer hoortquote:The officials said the bunker was in the Bourj al-Barajneh section of southern Beirut.
The IDF said the attack occurred about 11 P.M. local time, but reporters
in Beirut said the last loud explosion heard there was 2 1/2 hours earlier.
Welke Hezbollah?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Ik snap echt niet waar Israel mee bezig in Libanon... Dat land was eindelijk weer een beetje opgebouwd, mede dankzij buitenlandse investeringen, na de verwoestingingen die na 1982 hebben plaatsgevonden. En net nu het Libanon weer een beetje voor de wind gaat gooit Israel alles weer in puin.
Weg investeerders, weg hoop, terug haat jegens Israel.
Wat Israel deze dagen doet met haar bombardementen is een nieuwe generatie Libanezen in de armen van de Hezbollah jagen...
Meen je dat nou ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:58 schreef Hallulama het volgende:
Nogmaals, Palestijns referendum, 26 juli, over of het volk de staat Israël wenst te erkennen volgens de grenzen van 1967 als dat vrede brengt.
kan me niet voorstellen dat dat referendum doorgaat op die dag.quote:
Tja ik vind het ook een overdreven offensief, maar wat is precies de variant ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Ik snap echt niet waar Israel mee bezig in Libanon... Dat land was eindelijk weer een beetje opgebouwd, mede dankzij buitenlandse investeringen, na de verwoestingingen die na 1982 hebben plaatsgevonden. En net nu het Libanon weer een beetje voor de wind gaat gooit Israel alles weer in puin.
Wat Israel deze dagen doet met haar bombardementen is een nieuwe generatie Libanezen in de armen van de Hezbollah jagen...
en dan de doden erbij ookquote:
Libanon begon het inderdaad goed te doen. Helaas hebben de gestoorde terroristen van de Hezbollah de boel weer verpest. Ik hoop dat de bevolking uiteindelijk zelf met de Hezbollah zal weten af te rekenen zonder dat daar een burgeroorlog voor nodig is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Klopt, er was nog hoop dat men met Hamas tot een akkoord zou komen, echter, toen ontplofte er opeens een granaat op het strand van Gaza, en toen ging Hamas door 't lint...quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:03 schreef Frutsel het volgende:
is dat het Referendum van Abbas?
Hamas wil dit toch nie?
en Israel wou dat niet en vielen ze GAZA aanquote:
en helaas verstoren de smerige terroristen Israel zijn imagoquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Libanon begon het inderdaad goed te doen. Helaas hebben de gestoorde terroristen van de Hezbollah de boel weer verpest. Ik hoop dat de bevolking uiteindelijk zelf met de Hezbollah zal weten af te rekenen zonder dat daar een burgeroorlog voor nodig is.
waanzin idd. Ook nog eens een half miljoen mensen op de vlucht..quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Die Hezbollah die niet uitgeroeid zal worden zolang de onderdrukking van de palestijnen voortduurt... 37 jaar bezetting en behandeling als tweederangsburgers kweekt alleen maar haat, maar zolang het in Libanon goed gaat zou de steun van daar uit wel eens kunnen wegebben. Dat zal nu niet gebeuren, de palestijnse zaak staat er sterker voor dan ooit te voren, jammer dat er zoveel agressie van israelische kant voor nodig was.quote:
das die granaat waar nooit van aangetoont is dat ie echt israelisch was... (Weliswaar eerst bevestigd dat het mogelijk een afzwaaier was, maar later ingetrokken)quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Klopt, er was nog hoop dat men met Hamas tot een akkoord zou komen, echter, toen ontplofte er opeens een granaat op het strand van Gaza, en toen ging Hamas door 't lint...
Ik hoop enorm dat dat referendum gewoon doorgaat.
Je slaat 1 hoofdstukje over, de Hamas gijzelde een Israelische soldaat, waarmee ze wisten dat Israel dat niet over zijn kant zou laten gaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
en Israel wou dat niet en vielen ze GAZA aan
denk je nou dat Palestijnen nu Israel gaan erkenne ?
Ik hoop dat de bevolking van Libanon inziet dat het de Hezbollah is die deze ellende heeft veroorzaakt. Ook kan ik het mij voorstellen dat een groot gedeelte van de bevolking Hezbollah uitkotst omdat de Hezbollah streeft naar de staatsinrichting van het verachtelijke en onderdrukkende regime in Iran.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
waanzin idd. Ook nog eens een half miljoen mensen op de vlucht..
De toekomst voor Hizbollah ziet er rooskleurig uit!
de Libanezen in het buitenland wel in elk geval...quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bevolking van Libanon inziet dat het de Hezbollah is die deze ellende heeft veroorzaakt. Ook kan ik het mij voorstellen dat een groot gedeelte van de bevolking Hezbollah uitkotst omdat de Hezbollah streeft naar de staatsinrichting van het verachtelijke en onderdrukkende regime in Iran.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
das die granaat waar nooit van aangetoont is dat ie echt israelisch was... (Weliswaar eerst bevestigd dat het mogelijk een afzwaaier was, maar later ingetrokken)
dat was natuurlijk na de gaza-aanslagquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef eL. het volgende:
[..]
Je slaat 1 hoofdstukje over, de Hamas gijzelde een Israelische soldaat, waarmee ze wisten dat Israel dat niet over zijn kant zou laten gaan.
Israël heeft een internationaal onafhankelijk onderzoek tegengehouden, en de Israëlische pers kwam met verhalen over dat 't wel eens een eigen granaat van Palestijnse zijde kon zijn geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:09 schreef Frutsel het volgende:
das die granaat waar nooit van aangetoont is dat ie echt israelisch was... (Weliswaar eerst bevestigd dat het mogelijk een afzwaaier was, maar later ingetrokken)
Nee hij bedoelt dat strand incident, da's alweer een maand of anderhalve maand geleden ofzo.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef eL. het volgende:
Je slaat 1 hoofdstukje over, de Hamas gijzelde een Israelische soldaat, waarmee ze wisten dat Israel dat niet over zijn kant zou laten gaan.
iddquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:13 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Israël heeft een internationaal onafhankelijk onderzoek tegengehouden, en de Israëlische pers kwam met verhalen over dat 't wel eens een eigen granaat van Palestijnse zijde kon zijn geweest.
Hoe dan ook, het was genoeg om de boel weer flink de verkeerde richting op te duwen, en dat is dus waar men vandaag de dag de vruchten van plukt.
Het deel dat dit doet is precies het Christelijke deel van de Libanese bevolking. En hierin schuilt ook het gevaar dat dit conflict escaleert naar een nieuwe burgeroorlog.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bevolking van Libanon inziet dat het de Hezbollah is die deze ellende heeft veroorzaakt. Ook kan ik het mij voorstellen dat een groot gedeelte van de bevolking Hezbollah uitkotst omdat de Hezbollah streeft naar de staatsinrichting van het verachtelijke en onderdrukkende regime in Iran.
Ik hoop dat ook het niet- christelijke deel van Libanon dat in zal zien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het deel dat dit doet is precies het Christelijke deel van de Libanese bevolking. En hierin schuilt ook het gevaar dat dit conflict escaleert naar een nieuwe burgeroorlog.
Het zou verstandiger zin om het referendum uit te stellen. Een referendum op dit moment speelt Hamas ik de kaart, maar daar heeft de Hamas ook op aangestuurd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:19 schreef Hallulama het volgende:
Hier is wat men exact van plan is:
Abbas legt Palestijns referendum vast op 26 juli
Het Palestijnse referendum over de indirecte erkenning van de staat Israël vindt plaats op 26 juli. Dat heeft president Abbas aangekondigd. Dan kunnen de Palestijnen zich uitspreken over een document dat voorziet in het einde van de aanslagen in Israël.
Het document spreekt ook over de oprichting van de Palestijnse staat op de gebieden die in 1967 werden bezet, wat impliciet ook neerkomt op de erkenning van de staat Israël. Hamas, winnaar van de verkiezingen in januari van dit jaar, is tegen de tekst.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:14 schreef Hallulama het volgende:
Nee hij bedoelt dat strand incident, da's alweer een maand of anderhalve maand geleden ofzo.
Verder dan dit ben ik ook nooit gekomen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:09 schreef Frutsel het volgende:
Tsja, Hamas zou misschien niet willen dat dat referendum er komt, maar Israël misschien ook niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:21 schreef rutger05 het volgende:
Het zou verstandiger zin om het referendum uit te stellen. Een referendum op dit moment speelt Hamas ik de kaart, maar daar heeft de Hamas ook op aangestuurd.
Wellicht dat vernietiging van Israël genuanceerd dient te worden. Voor 't zelfde geld bedoelen ze opheffen van de staat Israël (omdat deze in hun ogen illegaal is).quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:27 schreef LXIV het volgende:
Wat streeft Hamas nu precies na? De vernietiging van Israel?
Ook Hamas moet toch inzien dat dit een niet te realiseren doel is, en als het al te realiseren is, dat Israel voordat het verdwijnt onvoorstelbare schade aan het hele MO zal aanrichten.
Wat willen ze precies bereiken?
Wanneer een Palestijnse staat hun doel is, zou het toch veel logischer zijn om in het vredesproces deel te nemen.
TVP is flauwekul, je kan namelijk ook gewoon op het linkjequote:
En dan, als Israël opgeheven is. Wat moet er dan gebeuren?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wellicht dat vernietiging van Israël genuanceerd dient te worden. Voor 't zelfde geld bedoelen ze opheffen van de staat Israël (omdat deze in hun ogen illegaal is).
Wil niet zeggen dat alle Joden dood moeten ofzo, er zijn genoeg Joden en Palestijnen die als goede buren en vrienden bij elkaar in dezelfde straat wonen, namelijk.
Niets meer, dan is de zaak klaar. In theorie zou iedereen er moeten / mogen blijven wonen. Er zal wellicht een democratie komen, maar de Joden zijn in de minderheid. De Sharia zal wellicht worden ingevoerd, maar die geldt alleen voor moslims, etc.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:30 schreef LXIV het volgende:
En dan, als Israël opgeheven is. Wat moet er dan gebeuren?
Maar er moet toch een staat zijn die het land bestuurt? Of streeft Hamas naar een anarchistisch gebied?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Niets meer, dan is de zaak klaar. In theorie zou iedereen er moeten / mogen blijven wonen.
we kunnen ook het hele middenoosten opheffen...quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wellicht dat vernietiging van Israël genuanceerd dient te worden. Voor 't zelfde geld bedoelen ze opheffen van de staat Israël (omdat deze in hun ogen illegaal is).
Wil niet zeggen dat alle Joden dood moeten ofzo, er zijn genoeg Joden en Palestijnen die als goede buren en vrienden bij elkaar in dezelfde straat wonen, namelijk.
Zie bijgewerkte post.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:32 schreef LXIV het volgende:
Maar er moet toch een staat zijn die het land bestuurt? Of streeft Hamas naar een anarchistisch gebied?
Ik denk dat de Joden toch in de meerderheid zijn wanneer zij allemaal "mogen" blijven leven.quote:
Ik heb begrepen dat de Arabieren (all included) toch net effe harder fokkenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:37 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de Joden toch in de meerderheid zijn wanneer zij allemaal "mogen" blijven leven.
Dat klopt. Er zijn, zoals je zult weten, ook heel wat Arabische Israëliërs. Dit zijn gewoon inwoners van Israel, die alle burgerrechten hebben.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de Arabieren (all included) toch net effe harder fokken
Maar okay eeh, we drijven af, het lijkt me sterk dat Israël ooit de handdoek in de ring gooit.
We moeten verder! Dus hopen op een positieve uitkomst van het referendum a.s. 26e.
Volgens mij had olmert al aangegeven dat er dan iets te bespreken valt. Positief blijvenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:42 schreef Hallulama het volgende:
Stel je nou voor dat de Palestijnen die beweging maken. Stel je nou voor dat de Palestijnen zeggen: "Okay, wij erkennen Israël volgens de grenzen van 1967." Dan kijkt daarna dus de hele wereld naar Israël, die vervolgens een flink stukje grond moet inleveren. Het is op dat moment voor Israël nu of nooit, en de vraag is, wordt het NU, of wordt het NOOIT?
Wordquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:44 schreef Incomplete het volgende:
Volgens mij had olmert al aangegeven dat er dan iets te bespreken valt. Positief blijven
dus en duimen voor Abbas. (en het Palestijnse volk)
Slaap ze, tot morgenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Word![]()
Mooie afsluiter, ik ga horizontaal, welterusten allen !
trustenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Word![]()
Mooie afsluiter, ik ga horizontaal, welterusten allen !
Dat wordt de grote uitdaging, ja!quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:46 schreef eL. het volgende:
Dan zullen ze wel weer blijven hangen op Jeruzalem.
Volgens mij is dat feitelijk vrijwel niemands echte doel. De hamasleiders hebben voornamelijk baat bij handhaving van de status quo, omdat die de voedingsbodem van hun clubje is. En de lagere gelederen willen ofwel voornamelijk rust, ofwel wraak voor verloren dierbaren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:27 schreef LXIV het volgende:
Wat streeft Hamas nu precies na? De vernietiging van Israel?
Joden willen het, moslims willen het. Laat de derde, christenen, er maar lachend meequote:Op donderdag 20 juli 2006 00:46 schreef eL. het volgende:
Daarom is et voor de westerse wereld ook belangrijk Abbas te steunen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Volgens mij is dat feitelijk vrijwel niemands echte doel. De hamasleiders hebben voornamelijk baat bij handhaving van de status quo, omdat die de voedingsbodem van hun clubje is. En de lagere gelederen willen ofwel voornamelijk rust, ofwel wraak voor verloren dierbaren.
idd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:52 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Daarom is et voor de westerse wereld ook belangrijk Abbas te steunen.
Zijn fatah is zo corrupt als de pest maar altijd nog beter dan Hamas.
Je vergist je hier lelijk in, dunkt me. Aangezien het einddoel inderdaad macht en invloed is (zoals gebruikelijk), maar er is nog een diepere dimensie met betrekking dit conflict. Namelijk het bestaan van de Joden en diegenen die hun dit bestaan niet gunnen en die niets geven om macht en invloed. Enkel om de vernietiging van de Joden, de vernietiging van de Joden en de vernietiging van de Joden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Volgens mij is dat feitelijk vrijwel niemands echte doel.
Jeruzalem zelf was door barak en arafat al voor 99% probleemloos verdeeltquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:46 schreef eL. het volgende:
Dat denk ik dus ook. De politieke top streeft gewoon macht en invloed na, en op deze manier lukt het hen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Volgens mij is dat feitelijk vrijwel niemands echte doel. De hamasleiders hebben voornamelijk baat bij handhaving van de status quo, omdat die de voedingsbodem van hun clubje is. En de lagere gelederen willen ofwel voornamelijk rust, ofwel wraak voor verloren dierbaren.
Blijf je nog met een probleem zitten: terugkeer van de vluchtelingen en hun nakomelingen. De Palestijnen hebben altijd aan die eis vastgehouden, en het gaat hier dus niet over terugkeren naar de nog op te richten Palestijnse staat maar naar Israël. Dat zou de joden een minderheid maken in Israël, wat voor de Israelis gelijkstaat met de vernietiging van het land.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:42 schreef Hallulama het volgende:
Stel je nou voor dat de Palestijnen die beweging maken. Stel je nou voor dat de Palestijnen zeggen: "Okay, wij erkennen Israël volgens de grenzen van 1967." Dan kijkt daarna dus de hele wereld naar Israël, met een blik van "Okay, Israël, WAT ga je doen?". En Israël zal, willen ze het zaakje accepteren, een flink stuk grond moet inleveren. Het is op dat moment voor Israël nu of nooit, en de vraag is, wordt het NU, of wordt het NOOIT?
Doel je op 2001 ? En weet je ook hoe Ehud Olmert daar over dacht ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:02 schreef Boomstam het volgende:
Jeruzalem zelf was door barak en arafat al voor 99% probleemloos verdeelt
Hmm, die heeft zijn plannen inmiddels gewijzigd zie ik nu :quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:24 schreef eL. het volgende:
Doel je op 2001 ? En weet je ook hoe Ehud Olmert daar over dacht ?
bronquote:Jeruzalem
In een interview met de Associated Press heeft een naaste medewerker van Olmert, Otniel Schneller, ook de plannen voor de toekomst van Jeruzalem ontvouwd. Volgens de plannen wordt de Israëlische hoofdstad gesplitst in een joods en een Arabisch deel.
De oude stad, met daarin de heilige plaatsen, blijft in Israëlische handen. Wel wordt de oude stad volgens Schneller, die de architect is van de plannen, "een speciale regio met speciale regels".
De Arabische wijken in het oosten van Jeruzalem, a-Ram, Anata, Abu Dis, Tsur Baher en Jabel Mukaber, gaan naar de Palestijnen. "Die wijken zullen centraal staan bij de vorming van de Palestijnse hoofdstad... al-Quds", aldus Schneller, daarbij Jeruzalem bij zijn Palestijnse naam noemend.
"We zullen Jeruzalem niet verdelen, we zullen het delen", zei Schneller, die in het interview benadrukte dat de plannen zich nog in een ontwikkelingsfase bevinden.
Volgens de plannen blijven de Arabische wijken Silwan en Sheik Jarrah, wel onder Israëlisch bestuur. Zij komen waarschijnlijk aan de Israëlische zijde van de afscheidingsbarrière te liggen. Schneller sloot niet uit dat de muur verplaatst zal worden om de splitsing van Jeruzalem mogelijk te maken.
hezbollah heeft al sinds het einde van de burgeroorlog de tijd gehad een organisatiequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:41 schreef Caesu het volgende:
vergeleken met hamas is hezbollah wel een stuk professioneler.
die bunker busters gaan inderdaad erg diep in de grond dus dat zal eventueel het geluid kunnen verdempen ofzo zeker als je 23 bunker busters op 1 plek neergooit die krater wordt dan zo diep.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:01 schreef Caesu het volgende:
[..]
[..]
stille bom ofzo? of gaan die bunkerbuster zo diep dat je ze niet meer hoort![]()
Tjaquote:Op donderdag 20 juli 2006 02:18 schreef JohnDope het volgende:
De media maakt er serieus een circus van.
quote:JERUSALEM - Here's some news you may never hear about Israel's war against Hezbollah: a missile falls into the sea, a strategic military installation is hit, a Cabinet minister plans to visit the front lines.
All these topics are subject to review by Israel's chief military censor, who has — in her own words — "extraordinary power." She can silence a broadcaster, block information and put journalists in jail.
"I can, for example, publish an order that no material can be published. I can close a newspaper or shut down a station. I can do almost anything," Col. Sima Vaknin said Wednesday.
Israel believes that as a small country in a near constant state of conflict, having a say over what information gets out to the world is vital to its security. Critics say the policy is a slippery slope not fit for a democracy.
The range of issues subject to censorship in the latest conflict with Lebanese guerrillas are all related to the goal of preventing Hezbollah from using the media to help it better aim rockets at Israel.
The Associated Press has agreed, like other organizations, to abide by the rules of the censor, which is a condition for receiving permission to operate as a media organization in Israel.
Reporters are expected to censor themselves and not report any of the forbidden material. This story was not submitted to a censor. When in doubt, they can submit a story to the censor who will hand it back, possibly with deletions. The AP will note in a story if any deletions have been made. If a reporter violates the rules, he or she suffers the consequences.
The rules include no real-time reports giving the exact locations of guerrilla missile hits; no reports of missile hits — or misses — on strategic targets; and no reports telling when citizens are allowed to leave their bunkers for supplies.
Journalists are also not allowed to give details about senior Israeli officials going to the north, where Hezbollah's rockets are falling, until the officials have left the area. They also cannot report places where there aren't enough shelters or where public defense is weak.
So far in this conflict, about one rocket in 100 fired by Hezbollah has killed an Israeli. The rest usually explode in empty fields, tear concrete from abandoned streets or plunk into the Mediterranean. Fired blind, Hezbollah's thousands of mostly short-range, inaccurate munitions simply pose a random peril to Israeli citizens.
For obvious reasons, Israel would like to keep it that way. But live media feedback, the censor says, changes everything.
If a news outlet reports immediately that a missile splashed into the sea, for example, any guerrilla with an Internet connection knows to aim left. Report that an oil refinery in Haifa went up in flames, and Hezbollah will surely celebrate and reload. Report that a senior official is headed north, and rockets will be raining down in no time.
Or so goes the logic of censorship.
But in an era when mobile phones have cameras and the terrorists' weapons include laptops and video crews, even the chief censor acknowledges that a complete blockade of news is in many cases not possible.
"Not in 2006," she says.
Restrictions on the media are not unique to Israel. The United States military makes journalists embedded with troops in Iraq sign a document agreeing not to report specifics of troop movements and attacks in real time, for reasons similar to Israel's.
Critics say the censorship system is worse than ineffective — it's undemocratic, often counterproductive and a violation of freedom of speech.
"People are entitled to get as much information as they can about what's happening in a conflict," says Rohan Jahasekera, associate editor of the London-based magazine, the Index of Censorship.
Israel's censorship rules are not unusual, he adds, but "it's unusual in that they're enforced."
Jahasekera also disputed arguments that reporting missile landings helped Hezbollah, since the rockets the Islamic militants use are "spectacularly inaccurate."
Bob Steele, Nelson Scholar for Journalism Values at the Poynter Institute, a media studies organization, says editors should bear the responsibility for decisions to publish or not.
"These are decisions that the news organizations and journalists should make with the input of government and military officials," he said. "They should not be decisions that are made by default."
"We should always push back on censorship," Steele adds, even if it's a losing fight
Dat denk ik ook niet. Deze mensen zeker niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als Hezbollah aan de macht komt in Libanon dan wordt het nog veel erger. Veel burgers van Libanon zullen wel niet veel zin hebben aan een staatsinrichting en bijbehorend regime zoals in Iran.
Jij bent zelf ook aardig (30 topics) op dreef.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jullie zijn net een stel secteleden die zichzelf voortdurend moeten bevestigen. Al bijna 30 topics lang alleen maar statements posten over hoe gerechtvaardigd Israel wel niet is om Libanon plat te gooien.
Klopt. daar heb ik iets over gelezen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Klopt, er was nog hoop dat men met Hamas tot een akkoord zou komen, echter, toen ontplofte er opeens een granaat op het strand van Gaza, en toen ging Hamas door 't lint...
Ik hoop enorm dat dat referendum gewoon doorgaat.
Hoewel de verwijzing enigszins gekleurd is wil ik er op wijzen dat de mediamanipulatie niet iets exclusiefs is dat alleen de Israëlische media kent.quote:
Het interessante komt er iig nog aan--naast dan dat referendum.quote:Many top officials in Europe and Arab capitals are calling for a far speedier end to the current fighting than Washington supports. Some are calling for the introduction of international peacekeeping forces into Southern Lebanon.
With attacks by Israel and Hezbollah intensifying daily, the current crisis is emerging as a critical test of President Bush's belief that tumultuous change in the Mideast is preferable to what he once dismissed as the region's "false stability of dictatorship and stagnation." President Bush did more than anyone to disrupt that status quo by invading Iraq in 2003, and both U.S. and Arab officials now see the current conflict in Lebanon as part of a broader reshaping of the Middle East. The question is whether the result is deeper chaos or a more enduring peace.
Zelfs daar zijn ze al aan het emanciperen.quote:One example: Amid Israel's military campaign in Gaza, a new all-female Palestinian group that calls itself the "Army of Suicide Bombers" was formed this week.
Sisters of Suicide, das weer eens wat anders als de Sisters of Mercyquote:Op donderdag 20 juli 2006 03:42 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Zelfs daar zijn ze al aan het emanciperen.
Inderdaad, is hier al ruim aan bod gekomen. Echte mediamanipulatie zou ik de censuur trouwens niet noemen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoewel de verwijzing enigszins gekleurd is wil ik er op wijzen dat de mediamanipulatie niet iets exclusiefs is dat alleen de Israëlische media kent.
Klik
Kan iemand mij overigens vertellen welke staatsvorm de Palestijnen hadden, voordat de Joden hun land 'inpikte'?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:19 schreef Hallulama het volgende:
Hier is wat men exact van plan is:
Abbas legt Palestijns referendum vast op 26 juli
Het Palestijnse referendum over de indirecte erkenning van de staat Israël vindt plaats op 26 juli. Dat heeft president Abbas aangekondigd. Dan kunnen de Palestijnen zich uitspreken over een document dat voorziet in het einde van de aanslagen in Israël.
Het document spreekt ook over de oprichting van de Palestijnse staat op de gebieden die in 1967 werden bezet, wat impliciet ook neerkomt op de erkenning van de staat Israël. Hamas, winnaar van de verkiezingen in januari van dit jaar, is tegen de tekst.
Dat is slechts een verschil van termen en definities. Het punt, waarvan ik dacht dat-ie helder zou zijn, is natuurlijk dat de berichtgeving van beide zijden klaarblijkelijk gekleurd is (ik druk me eufemistisch uit).quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:57 schreef Doderok het volgende:
[..]
Inderdaad, is hier al ruim aan bod gekomen. Echte mediamanipulatie zou ik de censuur trouwens niet noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |