Israel is zelf een terreurbeweging.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:53 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat dacht je van het steunen van terreur organisatie's? Hoe denk je dat Hamas in de regering komt? Daarnaast is het niet de bedoeling van Israel om onschuldige burgers te doden, maar komt dit doordat Hamas en Hezbollah zich onder de bevolking bevind, en hier ook deel van uitmaakt. Dan is het logisch dat bij een aanval af en toe burgerslachtoffers vallen, hoewel we allebei weten dat de palestijnen dit graag wat aandikken of erbij verzinnen, zoals die dode man die opeens kon lopen nadat ze zijn baar hadden laten vallen![]()
Als er inderdaad doden zijn gevallen zijn dat hoogstwaarschijnlijk mensen van Hezbollah zelf, je kunt zelf zien hoe het nieuws daar gemaakt wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel is zelf een terreurbeweging.
We hebben vandaag gezien dat Israel 62 burgers dood heeft gemaakt
dit is de ergste misdaad die er is
we hebben gezien dat er een hele familie is uitgemoordt we hebben gezien dat er nu 50 kinderen zijn vermoord.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als er inderdaad doden zijn gevallen zijn dat hoogstwaarschijnlijk mensen van Hezbollah zelf, je kunt zelf zien hoe het nieuws daar gemaakt wordt.
Ik heb begrepen dat de stemmen voor Hamas voornamelijk proteststemmen tegen Fatah waren, omdat men Fatah te traag en te corrupt vindt. M.a.w., de Palestijnse bevolking wil geen geweld, men wil dat 't stopt, voor eens en voor altijd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:53 schreef Arnold_fan het volgende:
Wat dacht je van het steunen van terreur organisatie's? Hoe denk je dat Hamas in de regering komt? Daarnaast is het niet de bedoeling van Israel om onschuldige burgers te doden, maar komt dit doordat Hamas en Hezbollah zich onder de bevolking bevind, en hier ook deel van uitmaakt. Dan is het logisch dat bij een aanval af en toe burgerslachtoffers vallen, hoewel we allebei weten dat de palestijnen dit graag wat aandikken of erbij verzinnen, zoals die dode man die opeens kon lopen nadat ze zijn baar hadden laten vallen![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:57 schreef Frutsel het volgende:
breaking news
Warplanes target what the Israeli military says is a bunker for senior Hezbollah leaders in Beirut, CNN confirms. Warplanes drop 23 tons of bombs on suspected Hezbollah bunker, Israel says
Zal best, maar dan heb je als bevolking zijnde ook de neveneffecten van deze keuze te accepteren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de stemmen voor Hamas voornamelijk proteststemmen tegen Fatah waren, omdat men Fatah te traag en te corrupt vindt.
Wat dacht je van het steunen van terreur organisatie's? Hoe denk je dat Hamas in de regering komt? Daarnaast is het niet de bedoeling van Israel om onschuldige burgers te doden, maar komt dit doordat Hamas en Hezbollah zich onder de bevolking bevind, en hier ook deel van uitmaakt. Dan is het logisch dat bij een aanval af en toe burgerslachtoffers vallen, hoewel we allebei weten dat de palestijnen dit graag wat aandikken of erbij verzinnen, zoals die dode man die opeens kon lopen nadat ze zijn baar hadden laten vallenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo Israel vermoordt onnodig burgers - wat hebben de burgers Israel aangedaan
Ik dacht al, wat heeft Meki een mooie OP gemaakt de vorige keerquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:57 schreef venomsnake het volgende:
psssst,
De OP kan hier gevonden worden.
Wiki.fok
Hezbollah zit gewoon overalquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
voor Israel is elke gebouw een hezbollah gebouw
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
voor Israel is elke gebouw een hezbollah gebouw
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:57 schreef Frutsel het volgende:
breaking news
Warplanes target what the Israeli military says is a bunker for senior Hezbollah leaders in Beirut, CNN confirms. Warplanes drop 23 tons of bombs on suspected Hezbollah bunker, Israel says
stille bom ofzo? of gaan die bunkerbuster zo diep dat je ze niet meer hoortquote:The officials said the bunker was in the Bourj al-Barajneh section of southern Beirut.
The IDF said the attack occurred about 11 P.M. local time, but reporters
in Beirut said the last loud explosion heard there was 2 1/2 hours earlier.
Welke Hezbollah?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Ik snap echt niet waar Israel mee bezig in Libanon... Dat land was eindelijk weer een beetje opgebouwd, mede dankzij buitenlandse investeringen, na de verwoestingingen die na 1982 hebben plaatsgevonden. En net nu het Libanon weer een beetje voor de wind gaat gooit Israel alles weer in puin.
Weg investeerders, weg hoop, terug haat jegens Israel.
Wat Israel deze dagen doet met haar bombardementen is een nieuwe generatie Libanezen in de armen van de Hezbollah jagen...
Meen je dat nou ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:58 schreef Hallulama het volgende:
Nogmaals, Palestijns referendum, 26 juli, over of het volk de staat Israël wenst te erkennen volgens de grenzen van 1967 als dat vrede brengt.
kan me niet voorstellen dat dat referendum doorgaat op die dag.quote:
Tja ik vind het ook een overdreven offensief, maar wat is precies de variant ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Ik snap echt niet waar Israel mee bezig in Libanon... Dat land was eindelijk weer een beetje opgebouwd, mede dankzij buitenlandse investeringen, na de verwoestingingen die na 1982 hebben plaatsgevonden. En net nu het Libanon weer een beetje voor de wind gaat gooit Israel alles weer in puin.
Wat Israel deze dagen doet met haar bombardementen is een nieuwe generatie Libanezen in de armen van de Hezbollah jagen...
en dan de doden erbij ookquote:
Libanon begon het inderdaad goed te doen. Helaas hebben de gestoorde terroristen van de Hezbollah de boel weer verpest. Ik hoop dat de bevolking uiteindelijk zelf met de Hezbollah zal weten af te rekenen zonder dat daar een burgeroorlog voor nodig is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Klopt, er was nog hoop dat men met Hamas tot een akkoord zou komen, echter, toen ontplofte er opeens een granaat op het strand van Gaza, en toen ging Hamas door 't lint...quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:03 schreef Frutsel het volgende:
is dat het Referendum van Abbas?
Hamas wil dit toch nie?
en Israel wou dat niet en vielen ze GAZA aanquote:
en helaas verstoren de smerige terroristen Israel zijn imagoquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Libanon begon het inderdaad goed te doen. Helaas hebben de gestoorde terroristen van de Hezbollah de boel weer verpest. Ik hoop dat de bevolking uiteindelijk zelf met de Hezbollah zal weten af te rekenen zonder dat daar een burgeroorlog voor nodig is.
waanzin idd. Ook nog eens een half miljoen mensen op de vlucht..quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Die Hezbollah die niet uitgeroeid zal worden zolang de onderdrukking van de palestijnen voortduurt... 37 jaar bezetting en behandeling als tweederangsburgers kweekt alleen maar haat, maar zolang het in Libanon goed gaat zou de steun van daar uit wel eens kunnen wegebben. Dat zal nu niet gebeuren, de palestijnse zaak staat er sterker voor dan ooit te voren, jammer dat er zoveel agressie van israelische kant voor nodig was.quote:
das die granaat waar nooit van aangetoont is dat ie echt israelisch was... (Weliswaar eerst bevestigd dat het mogelijk een afzwaaier was, maar later ingetrokken)quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Klopt, er was nog hoop dat men met Hamas tot een akkoord zou komen, echter, toen ontplofte er opeens een granaat op het strand van Gaza, en toen ging Hamas door 't lint...
Ik hoop enorm dat dat referendum gewoon doorgaat.
Je slaat 1 hoofdstukje over, de Hamas gijzelde een Israelische soldaat, waarmee ze wisten dat Israel dat niet over zijn kant zou laten gaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:06 schreef Meki het volgende:
en Israel wou dat niet en vielen ze GAZA aan
denk je nou dat Palestijnen nu Israel gaan erkenne ?
Ik hoop dat de bevolking van Libanon inziet dat het de Hezbollah is die deze ellende heeft veroorzaakt. Ook kan ik het mij voorstellen dat een groot gedeelte van de bevolking Hezbollah uitkotst omdat de Hezbollah streeft naar de staatsinrichting van het verachtelijke en onderdrukkende regime in Iran.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
waanzin idd. Ook nog eens een half miljoen mensen op de vlucht..
De toekomst voor Hizbollah ziet er rooskleurig uit!
de Libanezen in het buitenland wel in elk geval...quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bevolking van Libanon inziet dat het de Hezbollah is die deze ellende heeft veroorzaakt. Ook kan ik het mij voorstellen dat een groot gedeelte van de bevolking Hezbollah uitkotst omdat de Hezbollah streeft naar de staatsinrichting van het verachtelijke en onderdrukkende regime in Iran.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
das die granaat waar nooit van aangetoont is dat ie echt israelisch was... (Weliswaar eerst bevestigd dat het mogelijk een afzwaaier was, maar later ingetrokken)
dat was natuurlijk na de gaza-aanslagquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef eL. het volgende:
[..]
Je slaat 1 hoofdstukje over, de Hamas gijzelde een Israelische soldaat, waarmee ze wisten dat Israel dat niet over zijn kant zou laten gaan.
Israël heeft een internationaal onafhankelijk onderzoek tegengehouden, en de Israëlische pers kwam met verhalen over dat 't wel eens een eigen granaat van Palestijnse zijde kon zijn geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:09 schreef Frutsel het volgende:
das die granaat waar nooit van aangetoont is dat ie echt israelisch was... (Weliswaar eerst bevestigd dat het mogelijk een afzwaaier was, maar later ingetrokken)
Nee hij bedoelt dat strand incident, da's alweer een maand of anderhalve maand geleden ofzo.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef eL. het volgende:
Je slaat 1 hoofdstukje over, de Hamas gijzelde een Israelische soldaat, waarmee ze wisten dat Israel dat niet over zijn kant zou laten gaan.
iddquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:13 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Israël heeft een internationaal onafhankelijk onderzoek tegengehouden, en de Israëlische pers kwam met verhalen over dat 't wel eens een eigen granaat van Palestijnse zijde kon zijn geweest.
Hoe dan ook, het was genoeg om de boel weer flink de verkeerde richting op te duwen, en dat is dus waar men vandaag de dag de vruchten van plukt.
Het deel dat dit doet is precies het Christelijke deel van de Libanese bevolking. En hierin schuilt ook het gevaar dat dit conflict escaleert naar een nieuwe burgeroorlog.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de bevolking van Libanon inziet dat het de Hezbollah is die deze ellende heeft veroorzaakt. Ook kan ik het mij voorstellen dat een groot gedeelte van de bevolking Hezbollah uitkotst omdat de Hezbollah streeft naar de staatsinrichting van het verachtelijke en onderdrukkende regime in Iran.
Ik hoop dat ook het niet- christelijke deel van Libanon dat in zal zien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het deel dat dit doet is precies het Christelijke deel van de Libanese bevolking. En hierin schuilt ook het gevaar dat dit conflict escaleert naar een nieuwe burgeroorlog.
Het zou verstandiger zin om het referendum uit te stellen. Een referendum op dit moment speelt Hamas ik de kaart, maar daar heeft de Hamas ook op aangestuurd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:19 schreef Hallulama het volgende:
Hier is wat men exact van plan is:
Abbas legt Palestijns referendum vast op 26 juli
Het Palestijnse referendum over de indirecte erkenning van de staat Israël vindt plaats op 26 juli. Dat heeft president Abbas aangekondigd. Dan kunnen de Palestijnen zich uitspreken over een document dat voorziet in het einde van de aanslagen in Israël.
Het document spreekt ook over de oprichting van de Palestijnse staat op de gebieden die in 1967 werden bezet, wat impliciet ook neerkomt op de erkenning van de staat Israël. Hamas, winnaar van de verkiezingen in januari van dit jaar, is tegen de tekst.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:14 schreef Hallulama het volgende:
Nee hij bedoelt dat strand incident, da's alweer een maand of anderhalve maand geleden ofzo.
Verder dan dit ben ik ook nooit gekomen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:09 schreef Frutsel het volgende:
Tsja, Hamas zou misschien niet willen dat dat referendum er komt, maar Israël misschien ook niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:21 schreef rutger05 het volgende:
Het zou verstandiger zin om het referendum uit te stellen. Een referendum op dit moment speelt Hamas ik de kaart, maar daar heeft de Hamas ook op aangestuurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |