abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39988742

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels

Feeds
  • Ha'aretz nieuwsfeed
  • Yedioth Ahronot RSS Feed

Picca's

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
  • 16:33 Security forces nab Palestinian in Hod Hasharon over suicide bombing bid (Haaretz)
  • 16:27 Peretz: Israel will not allow Hezbollah to return to northern border (AP)
  • 15:44 Katyusha rocket scores direct hit on Tiberias home; woman lightly hurt (Channel 10)
  • 15:35 French president urges `humanitarian corridors` to keep Lebanon evacuees safe (AP)
  • 15:34 Britain`s Blair says he won`t ask Israel for a unilateral cease-fire (AP)
  • 15:25 Man found dead with stab wounds in Givataim apartment (Haaretz)

Bush & Blair
    Blair & Bush

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic!
  • Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_39988764
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:36 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Mag een land burgers doden omdat er (misschien ) terroristen tussen zitten ?
    Ben je een moslim hater ? (en hater van alle andere mensen die daaar nu nog zitten ?)
    Je doelt erop of een land zijn eigen bevolking mag verdedigen tegen aanvallen door terroristen vanuit een ander land als daarbij ook onschuldige burgers omkomen in dat andere land.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:42:00 #3
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_39988771
    Dit is deel 29 trouwens.
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:37 schreef Limburger_noord het volgende:
    Komen we snel genoeg achter denk ik
    Misschien is het nodig hoor, maar het wordt er niet beter van vrees ik.
    pi_39988780
    Vandaag heeft Israel een record gebroken met burgers uit te moorden

63 burgers vermoord en 1 hezbollah strijder vermoord
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_39988791
    kan een mod dit deel 29 maken
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:43:21 #6
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_39988820
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:35 schreef eL. het volgende:

[..]

Nou ja het is niks wat men nog niet wist, alleen je krijgt er iets meer beleving bij. Hij heeft verteld hoe hij min of meer verplicht werd om mee te doen aan het hele Hezbollah gebeuren, vanwege traditie's, eer en trots. Kortom meedoen of aan de zijlijn staan.

Verder heeft hij uitgelegd hoe hij rond zijn 12e-14e de streek rond reisde om als voorbeeld te dienen voor de nieuwe aanvoer. "Kijk eens hoe blij deze jongen is en wat hij allemaal kan, blablabla". Verder noemde hij het rijtje op waar hij allemaal heen is gestuurd (Somalië, Irak, Libanon, Syrië enz) en waarom hij uiteindelijk de boel ontvluchtte. Morgen ga ik hem vragen hoe dat precies is verlopen, ik had al van een secretaresse vernomen over zijn kofferbak avontuur en de onmogelijkheden die je voor je voeten krijgt als je zo'n land ontvlucht.

Hij heeft voor Iran/Hezbollah tegen en in Irak gevochten en is blij dat hij uit die ellende is (metvrouw en kinderen). Ik vroeg nog of hij 'actief' moslim is, maar dat ontweek hij met "ik ben geboren moslim", ik denk dat hij wel bedoelde dat hij die godsdienst niet meer bedrijft. Hij is hier zielsgelukkig en werkt hard.

De reden dat ik hem erover aansprak (doe ik wel vaker met moslims in mijn directe omgeving) is omdati k me graag verdiep in hoe ik me dat allemaal moet voorstellen. Hoe zo'n organisatie aan zijn mensen komt en wat de mensen beweegt om eraan mee te doen. Hoe de situatie aldaar is (in hun ogen) en hoe ze erover denken. Ik kan niet anders zeggen als dat dat enorm interessant is en ik krijg er een beter beeld van dan uit topics en tv.
    je hebt helemaal gelijk. sorry voor die flauwe meki-vergelijking.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:43:41 #7
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_39988831
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:39 schreef Incomplete het volgende:
    De achtergrond is ook hetgeen mijn interesse heeft.
    Dank voor je antwoord en mocht je in de loop van de komende weken
    er wat dieper op in kunnen gaan en willen posten, alvast bedankt.
    Als het iets is wat ik kwijt wil of wat iets toevoegd, dan zal ik dat wel doen. Maar reken nergens op, zoals ik al zei, de meeste dingen weet iedereen wel en zonder bron heb je hier ook net niks.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:44:34 #8
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_39988864
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:43 schreef zoalshetis het volgende:
    je hebt helemaal gelijk. sorry
    Is al goed hoor, ik moest er alleen wat van zeggen.
    pi_39988906
    quote:
    VS steunen bondgenoot Israël door dik en dun
    WASHINGTON/JERUZALEM - De Amerikaanse regering laat Israël nog een week zijn gang gaan in Libanon. Dat heeft The New York Times woensdag gemeld. Het toont opnieuw aan hoe innig de banden zijn tussen de Verenigde Staten en Israël.

Volgens Amerikaanse en Israëlische functionarissen geciteerd door de krant mag de Israëlische luchtmacht nog een week Libanon bombarderen om de sjiitische Hezbollah verder te verzwakken. De beweging staat in de VS op de lijst van terroristische organisaties.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice stelt haar trip naar de regio zelfs nog even uit om Israël zo nog wat meer tijd te geven om de Libanese groep aan te pakken, aldus The Times. Op z'n vroegst reist Rice vrijdag naar het Midden-Oosten.

Zesdaagse Oorlog
    De banden tussen beide landen zijn sinds de Zesdaagse Oorlog van 1967 steeds sterker geworden. Het is onder de Amerikaanse president Lyndon B. Johnson dat de relatie verandert, onder invloed van de Koude Oorlog en een steeds effectievere joodse lobby in Washington.

In 1969 ontvangt Israël voor het eerst geavanceerde militaire technologie uit de VS met de levering van Phantom-gevechtsvliegtuigen. In de jaren hierna krijgt de directe Amerikaanse steun een steeds grote omvang: tegenwoordig gaat jaarlijks 3 miljard dollar naar Israël.

Tot de komst van Johnson is de Amerikaanse interesse in de Palestijnen en Israëli's gering. Maar Johnsons minister van Buitenlandse Zaken, William Rogers, begint een diplomatiek offensief om een eind aan het conflict te maken en om de invloed van de Sovjet-Unie te verminderen.

Dit levert weinig op en Rogers opvolger Henry Kissinger staat bekend om zijn pro-zionistische ideeën. Kissinger reist van de ene naar de andere hoofdstad in het Midden-Oosten. Hij zet zijn kaarten tevergeefs op een federatie van Jordanië met de Palestijnse Westelijke Jordaanoever.

Jom Kipoer-oorlog
    De Jom Kipoer-oorlog van 1973 overleeft Israël dankzij de enorme stroom aan militair materieel dat uit de VS arriveert. Hierna stimuleert Washington de dialoog tussen Israël en Egypte. Dit resulteert onder president Jimmy Carter in een vrede tussen beide landen.

Carter is ook de eerste president die het Palestijnse vraagstuk in het centrum van het vredesproces plaatst. Dit levert de Palestijnen echter weinig op. In 1982 kan Israël de Palestijnse guerrillabeweging PLO verdrijven uit het noordelijke buurland Libanon.

Onder de havik Yitzhak Shamir breidt Israël zijn greep op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook verder uit zonder veel tegengeluid uit de VS. Pas nadat de PLO in 1988 zegt een oplossing te zien in een Palestijnse staat naast Israël, opent de VS de deuren voor de PLO.

In 1991 neemt de Israëlische premier Shamir na zware Amerikaanse druk deel aan de vredesconferentie in Madrid. De Amerikaanse president George H.W. Bush keert zich in deze tijd tegen het nederzettingenbeleid van minister-president Shamir. De relatie bekoelt enigszins.

Akkoorden van Oslo
    Een jaar later komt Yitzhak Rabin aan de macht in Israël en worden geheime onderhandelingen met de Palestijnen geopend die leiden tot de Akkoorden van Oslo. Deze geheime gesprekken gebeuren buiten medeweten van de Amerikaanse president Bill Clinton om.

In de jaren hierna probeert Clinton en zijn regering een definitieve oplossing te vinden voor het conflict dat de regio al sinds 1948 in de greep heeft. Maar de Amerikanen tonen zich vooral een bondgenoot van de VS die door dik en dun wordt gesteund ten koste van de Palestijnen.

Sinds de aanslagen van 11 september 2001 bindt de strijd tegen het islamitisch extremisme beide landen. Neoconservatieve bewindslieden in Washington, onder wie vicepresident Dick Cheney en minister van Defensie Donald Rumsfeld, staan bekend als steunpilaren van Israël.
    Nou als USA israel steunt mag Iran en Syrie Libanon steunen
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:46:15 #10
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_39988925
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:45 schreef Meki het volgende:

[..]

bring it on

en hoe zit het eigenlijk met het europese geld richting de palestijnen al jaren? ik begreep dat arafat zijn vrouw een miljard euro naliet...
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_39988950
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Hezbollah bedoel je zeker.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:47:12 #12
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_39988964
  • 22:41 IAF fighter plane crashes shortly after takeoff; crew members safely eject (Haaretz)
  • 22:15 Britain to evacuate Trinidadian citizens from Lebanon (AP)
  • 22:01 UN rights head: Scale of destruction in Mideast crisis could point to war crimes (AP)
  • 21:42 Syria bars UN mission to Mideast which would include envoy Roed-Larsen (Reuters)
  • 21:11 Police hold IDF soldier suspected of faking kidnapping of soldier in Herzliya (Haaretz)
  • 21:09 UN official: Annan to meet with Rice, Solana on Lebanon crisis Thursday (AFP)
  • 21:07 FBI steps up focus on Hezbollah, says no signs pointing to U.S. attack (AP)
  • Trotse papa van Eden
    pi_39988979
    quote:
    Campagne joodse organisaties voor Israël
    PARIJS - Verscheidene Europese kranten publiceren donderdag een ingezonden brief van joodse organisaties in Europa waarin die zich vierkant opstellen achter het Israëlische militaire optreden in Libanon. Dat meldde woensdag de Crif, de overkoepelende organisatie van joodse instellingen in Frankrijk. In Nederland verschijnt het manifest in De Telegraaf en NRC Handelsblad.

Onder de kop „Hezbollah is een bedreiging voor de vrede“ benadrukken de opstellers van het artikel dat Israël „zijn recht op legitieme zelfverdediging uitoefent”. De joodse staat zou op proportionele wijze reageren op de bedreigingen waarmee het momenteel wordt geconfronteerd.
    In plaats van dat de Joden de terreur afkeuren gaan ze het goedkeuren
    dit is net als de Moslims die massaal Londen en Madrid gaan goedkeuren
    pi_39989001

broertjes Mahmoud Taluzi (7) en Ravia Taluzi (3) gedood door Hezbollah-raket terwijl ze op straat aan het spelen waren.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_39989003
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bring it on

en hoe zit het eigenlijk met het europese geld richting de palestijnen al jaren? ik begreep dat arafat zijn vrouw een miljard euro nalaat...
    dat vind ik ook terecht , tenzij er ook zo wordt gedacht over Israel die miljarden krijgt
    pi_39989004
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:47 schreef Meki het volgende:

[..]

In plaats van dat de Joden de terreur afkeuren gaan ze het goedkeuren
    dit is net als de Moslims die massaal Londen en Madrid gaan goedkeuren
    Ze keuren de terreur toch juist af?
    pi_39989037
    Israëlische gevechtsvliegtuigen en marineschepen beschoten het zuiden en oosten van Libanon. In het zuidelijke dorp Srifa kwamen tien leden van een familie om. In het eveneens zuidelijke Nabatiyeh vielen zes doden. Voor het eerst werd ook het christelijke deel in het centrum van de hoofdstad Beiroet getroffen, maar hier vielen geen slachtoffers.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:49:18 #18
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_39989045
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:48 schreef Meki het volgende:
    dat vind ik ook terecht , tenzij er ook zo wordt gedacht over Israel die miljarden krijgt
    Nou ja Israël steekt het tenminste nog in een algemeen doel. Arafat daarentegen ....
    pi_39989064
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:48 schreef Caesu het volgende:
    [afbeelding]
    broertjes Mahmoud Taluzi (7) en Ravia Taluzi (3) gedood door Hezbollah-raket terwijl ze op straat aan het spelen waren.
    Na dit weiger ik Israel te erkennen als een staat
    Israel is niets minder dan een zionistische terroristische beweging die uit een andere planeet komt
    pi_39989090
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Na dit weiger ik Israel te erkennen als een staat
    Israel is niets minder dan een zionistische terroristische beweging die uit een andere planeet komt
    Lees het bericht waarop je reageerde nog een keer.
    pi_39989092
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:49 schreef eL. het volgende:

[..]

Nou ja Israël steekt het tenminste nog in een algemeen doel. Arafat daarentegen ....
    In Militaire operaties
    en ik ben blij dat ARAFAT dood is hij heeft zijn straf gehad
    pi_39989113
    tvp, Hee meki moest jij niet op vakantie?
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_39989128
    Hey Meki is er weer, gezellig
    We bleed, we fight, we lead... never follow, never hesitate.
    pi_39989133
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 21:50 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Lees het bericht waarop je reageerde nog een keer.
    oke verkeerd gelezen

Israëlische gevechtsvliegtuigen en marineschepen beschoten het zuiden en oosten van Libanon. In het zuidelijke dorp Srifa kwamen tien leden van een familie om. In het eveneens zuidelijke Nabatiyeh vielen zes doden. Voor het eerst werd ook het christelijke deel in het centrum van de hoofdstad Beiroet getroffen, maar hier vielen geen slachtoffers.
      woensdag 19 juli 2006 @ 21:51:43 #25
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_39989142
    meki, klaar met het borstelen van je hond?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')