abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39988695
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:35 schreef eL. het volgende:

[..]

Nou ja het is niks wat men nog niet wist, alleen je krijgt er iets meer beleving bij. Hij heeft verteld hoe hij min of meer verplicht werd om mee te doen aan het hele Hezbollah gebeuren, vanwege traditie's, eer en trots. Kortom meedoen of aan de zijlijn staan.

Verder heeft hij uitgelegd hoe hij rond zijn 12e-14e de streek rond reisde om als voorbeeld te dienen voor de nieuwe aanvoer. "Kijk eens hoe blij deze jongen is en wat hij allemaal kan, blablabla". Verder noemde hij het rijtje op waar hij allemaal heen is gestuurd (Somalië, Irak, Libanon, Syrië enz) en waarom hij uiteindelijk de boel ontvluchtte. Morgen ga ik hem vragen hoe dat precies is verlopen, ik had al van een secretaresse vernomen over zijn kofferbak avontuur en de onmogelijkheden die je voor je voeten krijgt als je zo'n land ontvlucht.

Hij heeft voor Iran/Hezbollah tegen en in Irak gevochten en is blij dat hij uit die ellende is (metvrouw en kinderen). Ik vroeg nog of hij 'actief' moslim is, maar dat ontweek hij met "ik ben geboren moslim", ik denk dat hij wel bedoelde dat hij die godsdienst niet meer bedrijft. Hij is hier zielsgelukkig en werkt hard.

De reden dat ik hem erover aansprak (doe ik wel vaker met moslims in mijn directe omgeving) is omdati k me graag verdiep in hoe ik me dat allemaal moet voorstellen. Hoe zo'n organisatie aan zijn mensen komt en wat de mensen beweegt om eraan mee te doen. Hoe de situatie aldaar is (in hun ogen) en hoe ze erover denken. Ik kan niet anders zeggen als dat dat enorm interessant is en ik krijg er een beter beeld van dan uit topics en tv.
De achtergrond is ook hetgeen mijn interesse heeft.
Dank voor je antwoord en mocht je in de loop van de komende weken
er wat dieper op in kunnen gaan en willen posten, alvast bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')