Riiiidge racerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:25 schreef BMH het volgende:
De wiiimote trilt! Stationdon't!
De wiimote kan 3d bewegingen uitvoeren! Stationdon't!
You can't do this on Playstation!
Wiiii Wiiiii Wiiii
Wiii does!
#Eenschquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:34 schreef Cheiron het volgende:
tja.. nog een paar maanden. Och, mn GC backlog is groot zat om die tijd te overbruggen. Ik heb er wel echt zin in.
Niet allemaal. Er komt een flink aantal games beschikbaar, maar welke het zijn is nog niet bekend. Net als dat we nog niet weten hoeveel het gaat kosten en op welke manier we ze kunnen downloaden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:08 schreef The_Verve het volgende:
Hoe zit het de NES en SNES spellen. Zijn ze allemaal te downloaden op de Wii?
quote:SAFE
Nintendo has your online safety in mind. Thanks to our unique Friend Code system, you can control whom you play with online. Playing online is a great way to connect and reconnect people you want to play games with!
Dat was een slechte TVP man..... Deze wordt nog slechter:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:47 schreef BMH het volgende:
Link in de OP ziet er echt awesome uit
Half naakte "cowboyERU!" ftw!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:30 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Dat was een slechte TVP man..... Deze wordt nog slechter:
Ja zeker mooi,... je ziet er Japanse invloeden in![]()
Dank uquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:47 schreef BMH het volgende:
Link in de OP ziet er echt awesome uit
hmm houd dit dus ook in dat je voor elk spel aparte codes krijgt? en dat je niet met iedereen, maar alleen met de mensen waarvan je de friend code hebt kunt spelen?quote:
Waarschijnlijk niet en neequote:Op woensdag 19 juli 2006 01:08 schreef Koentje3 het volgende:
[..]
hmm houd dit dus ook in dat je voor elk spel aparte codes krijgt? en dat je niet met iedereen, maar alleen met de mensen waarvan je de friend code hebt kunt spelen?
Liever niet. Japan oktober, Europa oktober.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Japan oktober, Europa november, believe![]()
Liever niet. Japan november, Europa oktoberquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:30 schreef disjfa het volgende:
[..]
Liever niet. Japan oktober, Europa oktober.
Zal denk ik niet gebeurenquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:34 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Liever niet. Japan november, Europa oktober![]()
Waarom?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:35 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Japan oktober, Amerika eind oktober/begin november, Europa midden november![]()
Europa krijgt een enkele keer een game eerder. Vaak omdat de spellen in Duitsland, engeland of frankrijk gemaakt werden. Dat een japans bedrijf een spel in EU uitbrengt gegebeurd sporadisch.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:40 schreef gamefreek het volgende:
Vergeet niet dat Europa tegenwoordig meer games eerder krijgt dan Amerika. En daarbij kreeg Amerika ook de NDS eerder dan Japan. Tegenwoordig is het niet meer te voorspellen.
Another code is een mooi voorbeeld denk ikquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Europa krijgt een enkele keer een game eerder. Vaak omdat de spellen in Duitsland, engeland of frankrijk gemaakt werden. Dat een japans bedrijf een spel in EU uitbrengt gegebeurd sporadisch.
Zeg ik: sporadisch.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:45 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Another code is een mooi voorbeeld denk ik![]()
Jepquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:01 schreef kepler het volgende:
of is het nog te vroeg om daar iets over te zeggen?
aangezien de DS en in zekere mate de PS3 regiovrij zijn hoop ik eigenlijk dat de Wii dat ook isquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jep
Maar ik gok van niet ivm NTSC/PAL enzo
Ja ik ookquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef kepler het volgende:
[..]
aangezien de DS en in zekere mate de PS3 regiovrij zijn hoop ik eigenlijk dat de Wii dat ook is
De ds heeft geen last van pal vs ntsc stoornissenquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef kepler het volgende:
[..]
aangezien de DS en in zekere mate de PS3 regiovrij zijn hoop ik eigenlijk dat de Wii dat ook is
we zullen wel zienquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:11 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja ik ook
Maarja, juist om die reden zal het wel niet zo zijn
Net ook even bekeken, ziet er mooi uit =] kan niet wachten tot de WII uitkomt, aanschaffen ga ik hem zeker.. @releasequote:Op donderdag 20 juli 2006 09:24 schreef Xrenity het volgende:
http://ms.nintendo-europe.com/wii/?l=nlNL
Europese Wii site
Waarschijnlijk niet neequote:Op donderdag 20 juli 2006 10:13 schreef kepler het volgende:
[..]
we zullen wel zienIk ben namelijk vanaf 23 oktober een weekje in Japan en als het launch-schema voor NL ongunstig uitvalt wil ik wel een Wii meenemen. Maar ik bedenk me net dat ik ws niet zomaar een winkel in kan lopen en een Wii kopen
Ik denk dat nintendo het zelfde zal doen met de gamecube gewoon niet tegen houden (alleen wel NTSC /PAL gescheiden houden voor de leek maar met een freeloader te unlocken zeker omdat de Wii een gamecube+ isquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:12 schreef disjfa het volgende:
[..]
De ds heeft geen last van pal vs ntsc stoornissenIk hoop verder wel dat de wii gewoon alles aan kan en ik ga daar dan ook gewoon van uit aangezien dat een stuk voordeliger is voor de consument
en nintendo niet de beroerdste is.
Maargoed dat horen we nog wel.
Waarom wil je dan een freeloaderquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:30 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Ik zou het namelijk erg jammer vinden als het niet kon ben namelijk een beetje verslaaft aan het importeren van games. (heck ik heb een pricecompare![]()
Dat zou wel het mooiste zijn alleen moet je dan wel een NTSC compatible TV hebben.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:32 schreef disjfa het volgende:
[..]
Waarom wil je dan een freeloaderIk wil gewoon dat alle games er direct op werken zonder free loader
![]()
Paar dagen geleden ( maandag) zelf al gelezen op het ign forum nibris employee post daar zelf.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:41 schreef gamefreek het volgende:
Nibris heeft uitgever gevonden voor Sadness
Begint er steeds meer op te lijken dat deze mysterieuze titel toch uit gaat komen![]()
Hmm, ik vind toch dat er over de WIi genoeg bekend is, maar over die nieuwe Rayman niet. Iedereen vind het spel nu al geweldig, terwijl er nog niet eens echte ingame screens zijnquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:08 schreef alex4allofyou het volgende:
In principe komt ie idd 'bijna' uit. Maar ik heb het gevoel dat het nog een jaar duurt ofzo.
Komt ook omdat er eigenlijk nog steeds niet heel veel bekend is.
Na ja, 1 keer een informatiekanon in de trend van E3 en daarna was het weer eigenlijk niets.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:32 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Hmm, ik vind toch dat er over de WIi genoeg bekend is, maar over die nieuwe Rayman niet. Iedereen vind het spel nu al geweldig, terwijl er nog niet eens echte ingame screens zijn![]()
Inderdaad, weinig nieuws meer...quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:42 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Na ja, 1 keer een informatiekanon in de trend van E3 en daarna was het weer eigenlijk niets.
Nieuws ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:15 schreef imported_sphinx het volgende:
wat zou er nog nieuw moeten zijn dan?
Ze zouden weleens de specs mogen geven, of iig een indicatie ervan. Nu lijkt het alsof ze nog steeds niet een final design hebben. Verder wil ik eens horen wat dat geheim nou is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:15 schreef imported_sphinx het volgende:
wat zou er nog nieuw moeten zijn dan?
Interessante uitkomst welquote:"The main outcome is that an optimal launch time is around June 2007, as then total sales of Nintendo’s GameCube and Wii would get maximized."
WRONG.quote:November 2006 most likely marks the launch of Sony’s PS3, the
successor to PS2. Later, Nintendo is expected to launch the Wii, the
successor to the GameCube.
Vond het ook wel een bagger artikel... ze gaan er maar ff voor het gemak vanuit dat het markt aandeel van de PS2 en Gamecube het zelfde blijft als de PS3 en Wii uit komenquote:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18326quote:One of the things that we noticed after E3 is we thought, you know, we're going to support Nintendo, they've got an extraordinarily loyal base of consumers all over the world, and we had a number of games we planned to make for Nintendo Wii. That said, we were very surprised by the level of enthusiasm we saw at E3 and subsequently for the Wii.
This is not a business plan, but there are a lot of people at EA who are walking around whispering: "40 / 40 / 20 per cent." The last time out, it was 65-70 per cent PlayStation, and everybody else divided up the 30 per cent that was left. Microsoft obviously took a big piece. Now it looks like 40 / 40 / 20 - Microsoft, Sony and Nintendo - and that is good for us, and it's good for people who like games.
Here's another thing that I think trends well for both the business and for consumers: everybody's saying that the Nintendo Wii is so unique that it's going to be the second system people buy, meaning if you own a 360 or a PS3, you'll probably also buy a Nintendo Wii. The funny thing is, some people say that discursively, like it's some sort of dig at Nintendo - and what they don't get is that if you're second on everybody's system, you're first overall.
It is very possible that Nintendo is going to expand its market by being the second system, that people who are hardcore and own a 360 or a PlayStation 3 will also go and buy a Nintendo Wii because it is so unique and so different this time. Whereas they didn't also want a GameCube against an Xbox or against a PS2, they'll go out and buy it, because it's a different experience.
If you look at what EA's doing with the Wii... Today we showed off Madden NFL on the 360 and I've seen it on PlayStation 3, and there are some differences between the two but they're largely the same experience. The Wii is a totally different experience, and if you like Madden NFL on 360, you still don't know what it's like on the Wii - it's a completely different experience.
That just opens up so many possibilities. First for gamers, that there's different kinds of games, different kinds of experiences. And then second, as a business prospect, you look at what the motion picture business calls ancillary markets - you get people to come to the movie theatre, then you get them to buy a DVD, then you sell a package to cable television, and it cascades down again and again. Well, you get ancillary markets against an initial investment in the code with this thing. From both the consumer perspective and a business perspective, the Wii changes a lot of things.
But your question was are we favouring one or the other, and we favour the one that has the highest installed base, the one with the most consumers. If it's a choice - I'm guessing now - between seven million 360s around the world versus, first month, one million PlayStation 3s, well, guess which one we're going to favour. It's pretty simple. That said, keep an eye on the Wii - that is a very interesting dynamic.
So perhaps it might not be 40 / 40 / 20 then?
Let me tell you, if they get up to 20 per cent worldwide, that is a momentous event right there. Look, I'm not predicting it's 40 / 40 / 20, and I hope you understand that is not EA's business model - I'm just telling you that the buzz going around is that rather than this huge, lopsided victory for one, and then a pretty good number two and a distant third, you can see some parity for the top two. You could even see 30 / 30 / 30, something like that.
Ik ben meer voor een 30-30-40quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef speknek het volgende:
Over marktaandeel gesproken, Jeff Brown van EA:
[..]
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18326
Sony is weer lekker bezig... nog een wannabee Wii achtige controler .quote:Sony patenteert ruimtelijke gamecontroller
Door René Wichers - vrijdag 21 juli 2006 12:55 - Bron: Computer And Videogames - Views: 4.010 - Permalink
In schijnbare navolging van Nintendo heeft Sony een bedieningsapparaat gepatenteerd waarmee een computer de bewegingen van de gebruiker in drie dimensies kan volgen. Waar Nintendo de controller van de Wii met een bewegingssensor zal uitrusten, maakt Sony echter gebruik van een camera om de positie van een 'pen-achtig' bedieningsinstrument te bepalen. Met name het feit dat het om een enkele camera gaat is bijzonder; tot nog toe waren voor een fatsoenlijke driedimensionale plaatsbepaling altijd twee of meer camera's nodig. De technologie zou zwaar op het gebruik van de Cell-processor leunen, die volgens diverse berichten erg geschikt voor dit type beeldanalyse zou zijn.
De gelijkenis met de functionaliteit van de 'Wii-mote' en de toepassing van de Cell-cpu maken aannemelijk dat de Japanners met de nieuwe techniek een controller voor de PlayStation 3 willen bouwen. Het lijkt echter niet erg waarschijnlijk dat Sony al bij de introductie van de PS3 met een werkend model op de markt zal komen: waar Nintendo de gamemakers al vorig jaar met hun ruimtelijke controller uit ontwikkelen kon sturen, is Sony's concept het papieren stadium kennelijk nog niet ontgroeid. Zelfs als er binnen enkele maanden werkende prototypes kunnen worden gepresenteerd, zal het nog flink wat tijd kosten voordat er bijbehorende content kan worden geleverd. Bovendien wordt de standaarcontroller van de PS3 al met een anderssoortige bewegingssensor uitgerust.
Source: http://tweakers.net/nieuws/43583
ze zijn er dus al langer mee bezig, voordat de Wii-controller werd bekend gemaakt.... dan kan je ze moeilijk beschuldigen van kopieer gedrag lijkt mequote:Tijdens de D.I.C.E. summit van 2005 heeft Sony een presentatie rondom nieuwe interfaces gegeven. Hierin kwam ook een Magic Wand naar voren, in combinatie met een Eye-Toy.
In 2000 speelde SCE al met het idee van een pen-controller, maar bleek onhaalbaar omdat de techniek die gebruikt werd, meerdere camera's vereiste. In 2003 vroeg Sony een patent aan, waarin een soortgelijke techniek beschreven werd, maar dan met slechts één Eye-Toy en één PS2-console.
Tenslotte heeft Sony in 2005 dit patent geupdate, waarbij de beelden worden omgezet in 3D-informatie. (bron)
Het is vooralsnog niet duidelijk of Sony daadwerkelijk de Magic Wand nog uit zal brengen als zodanig.
Denk dat dat ook haalbaar zal zijn als ik hier zelf op mijn werk hoor hebben gewoon interresse voor de Wii omdat ie anders is de rest kan ze namelijk gestolen worden want die zijn te duur (ze veelal PC gamers dus ze hebben al een een dure Pc staan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik ben meer voor een 30-30-40![]()
Ga het E3 filmpje van Sony is bekijken van vorig jaarquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:51 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Sony is weer lekker bezig... nog een wannabee Wii achtige controler .maar het is wel erg dat kopieer gedrag van Sony
![]()
inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:51 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Sony is weer lekker bezig... nog een wannabee Wii achtige controler .maar het is wel erg dat kopieer gedrag van Sony
![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..
Dat deden ze ook, ze hadden het al in 2000 bedacht alleen toen was de techniek nog niet ver genoeg. En vorig jaar met de E3 gaven ze er al een soort demonstratie van.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..
Ik zei toch trouwens dat het geen verschil uitmaaktte of er Wii-camera of iets anders in de titel stond. De fanboys hier hebben toch een roze zonnebril opquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:00 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat deden ze ook, ze hadden het al in 2000 bedacht alleen toen was de techniek nog niet ver genoeg. En vorig jaar met de E3 gaven ze er al een soort demonstratie van.
Das waarquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:01 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik zei toch trouwens dat het geen verschil uitmaaktte of er Wii-camera of iets anders in de titel stond. De fanboys hier hebben toch een roze zonnebril op
En net of je deze techniek in een half jaartje in elkaar flanstquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:05 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Das waar![]()
Maar wel zielig dat er meteen weer word gehuild van gejat bla bla bla, als je wat meer info erover leest en het een beetje volgt weet je dat sony dat camera idee al een hele tijd had en er al een paar jaar mee bezig is.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..
En montion sensing hebben ze ook niet zelf bedachtquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:06 schreef kepler het volgende:
[..]
dan mag Nintendo ook geen DVD-speler gebruiken, geen online-systeem, geen virtual-console uitbrengen...
wie heeft eigenlijk het gamen bedachtquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:08 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En montion sensing hebben ze ook niet zelf bedacht![]()
Het gaat mij gewoon om de timingquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:54 schreef kepler het volgende:
[UPDATE]Sony patenteert \'Wii-camera\'
[..]
ze zijn er dus al langer mee bezig, voordat de Wii-controller werd bekend gemaakt.... dan kan je ze moeilijk beschuldigen van kopieer gedrag lijkt me
dat ze in 2003 een soortgelijk patent hebben aangevraagd en er al langer mee bezig zijn?quote:
Die nieuwe eyetoy met motion sensing presenteerde ze vorig jaar al, dus met die timing is niks mis.quote:
Ik vind de timing van Nintendo ook niet echt denderend, motion sensing controller uitbrengen als je concurrent ervoor al een camera heeft ontwikkeld die ongeveer hetzelfde kanquote:
Ik geef de eer aan William A. Higinbotham, die bedacht 1958 een pong spel dat ze op een oscilloscoop speeldequote:
Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:54 schreef kepler het volgende:
[UPDATE]Sony patenteert \'Wii-camera\'
[..]
ze zijn er dus al langer mee bezig, voordat de Wii-controller werd bekend gemaakt.... dan kan je ze moeilijk beschuldigen van kopieer gedrag lijkt me
quote:Er kwam een gerucht naar buiten rond een patent van Sony, waaruit bleek dat er met behulp van de EyeToy en een gele staaf een WiiMote nagebootst kon worden.
Ntards roepten ‘RIP OFFFF’ en Sonybots zochten nieuwsberichten uit 2003 en eerder waaruit bleek dat dit niks met Nintendo te maken had.
Uiteindelijk is alleen maar interessant dat beiden dus zo’n soort systeem kunnen hebben en dan is de vraag welke er slaagt. Bij Nintendo werkt het geheel via de sensorbar en de WiiMote zelf, bij Sony moet dit via de Eyetoy gaan; kom buiten het beeld en je hebt niks meer. Lijkt me vooral lastig in multiplayer - 1-0 voor Nintendo.
Sony heeft het voordeel nieuwe ‘remotes’ uit te kunnen brengen die worden opgepikt door de camera.
De Eyetoy moet dan alleen wél standaard bij de PS3 zitten, anders zal het ding falen. Developers gaan er dan in ieder geval geen games voor maken. Geen échte games, zoals bij de EyeToy 1.0 ook al niet gebeurde.
En dan komen we uiteindelijk nog bij het totaalplaatje; Nintendo gaat voor goedkoop, simpel, strak om de mainstream aan te spreken. Sony probeert dit ook niet echt met z’n PS3.
Een interessante techniek is het dus zeker, maar of het van de grond komt, is nog even afwachten.
Je tekst slaat echt helemaal nergens op aangezien de Eye-Toy nooit bedoelt is om de traditionele controller te vervangen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.
OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.
Dit hebben ze wel vaker gedaan, maar het opmerkelijke nu is dat ze dit kopieergedrag meteen in werking stellen terwijl (zoals met LCDtvs) dit enkele jaren later op gang kwam. Geeft wel aan in wat voor situatie ze zich bevinden waarbij Samsung en Panasonic ze ook al op alle fronten aftroeven.
Kijk ook eens naar de DS, denk je echt dat ze geen vooronderzoek jaren terug gedaan hadden naar touchscreen devices? Tuurlijk wel, maar ze dachten dat het niets zou worden, geen visie, nu is de DS een enorm succes en proberen ze dit ook tevergeefs te kopieren met als enigste verschil dat ze t huidige model niet deze gen om kunnen gooien. Sony is n copycat geworden de laatse jaren, plain en simple.
Tot mijn verbazing kijkende naar de huidige trends ben ik veel minder sceptisch over de Wii dan begin dit jaar. Nintendo heeft deze gen in zn zak (en dan bedoel ik kwa verwachtingen van Nintendo zelf), kijk alleen al naar de DS.quote:
Sony presenteerde hun nieuwe Eyetoy(iedergeval een prototype ervan) vorig jaar al bij de E3 en was toen ook al van plan om hem uit te gaan brengen. Er was toen nog niks over de Wii bekend, dus zeggen dat ze na aanleiding van de Wii opeens die camera gaan uitbrengen is onzin.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.
OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.
Nee, jouw tekst slaat nergens op omdat ik het niet over de Eye-toy heb maar over een toepassing die GEBRUIK MAAKT van de Eye-toy technologie. Met dien verstande dat Sony genoodzaakt is het op deze manier te doen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:43 schreef Tain het volgende:
[..]
Je tekst slaat echt helemaal nergens op aangezien de Eye-Toy nooit bedoelt is om de traditionele controller te vervangen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee, jouw tekst slaat nergens op omdat ik het niet over de Eye-toy heb maar over een toepassing die GEBRUIK MAAKT van de Eye-toy technologie. Met dien verstande dat Sony genoodzaakt is het op deze manier te doen.
@Diablos: voor jouw gaat hetzelfde op
Welke toepassing dan? En waartoe zijn ze genoodzaakt?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee, jouw tekst slaat nergens op omdat ik het niet over de Eye-toy heb maar over een toepassing die GEBRUIK MAAKT van de Eye-toy technologie. Met dien verstande dat Sony genoodzaakt is het op deze manier te doen.
@Diablos: voor jouw gaat hetzelfde op
Precies wat ik bedoel alles is al eens uitgevonden zelfs de controler van de Wii (3D mouse any one) alleen om het zo toe te passen en het zo groot in te zetten is Nintendo idee ... en opeens als nintendo met een idee komt gaat sony zoeken in kelder oude idee die afgewezen zijn omdat ze niet de moeite waard waren dan als nog uitbregen al of het heel er vernieuwend is.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.
OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.
Dit hebben ze wel vaker gedaan, maar het opmerkelijke nu is dat ze dit kopieergedrag meteen in werking stellen terwijl (zoals met LCDtvs) dit enkele jaren later op gang kwam. Geeft wel aan in wat voor situatie ze zich bevinden waarbij Samsung en Panasonic ze ook al op alle fronten aftroeven.
Kijk ook eens naar de DS, denk je echt dat ze geen vooronderzoek jaren terug gedaan hadden naar touchscreen devices? Tuurlijk wel, maar ze dachten dat het niets zou worden, geen visie, nu is de DS een enorm succes en proberen ze dit ook tevergeefs te kopieren met als enigste verschil dat ze t huidige model niet deze gen om kunnen gooien. Sony is n copycat geworden de laatse jaren, plain en simple.
De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:08 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel alles is al eens uitgevonden zelfs de controler van de Wii (3D mouse any one) alleen om het zo toe te passen en het zo groot in te zetten is Nintendo idee ... en opeens als nintendo met een idee komt gaat sony zoeken in kelder oude idee die afgewezen zijn omdat ze niet de moeite waard waren dan als nog uitbregen al of het heel er vernieuwend is.
Sorry blijf voor mij copieer gedrag van de grootste orde (sony had het waarschijnlijk nooit uitgebracht of sensors in de controler geplaatst als die Wii er niet was geweest.)
Sony is niet meer dan een imitator![]()
qft.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:
[..]
De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.
Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Een controller die 3D dept heeft, lijkt me toch duidelijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:59 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Welke toepassing dan? En waartoe zijn ze genoodzaakt?
Sony wil gewoon een Eyetoy uitbrengen die bewegingen in 3D kan registreren. Dat wilde ze ook al doen voor dat iemand ook maar ooit de naam Wii had gehoord. Dus deze technologie waar het artikel over gaat heeft totaal niks met de Wii te maken.
Ze gaven op D.I.C.E. summit van 2005 en op de E3 van 2005 er al presentaties van omdat ze het niet wilde gaan gebruikenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:
[..]
De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.
Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Het is geen controllerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:23 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Een controller die 3D dept heeft, lijkt me toch duidelijk.
Ach komt toch man, hoe duidelijk wil je t op een presenteerblaadje hebben. De Eye-toy is het medium waarmee Sony een stukje probeert mee te pakken van de Wiimote potentie.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:
[..]
De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.
Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Dat zeg ik ook niet, je vraagt welke TOEPASSING. Is het zo moeilijk om die 'pen' te zien als controller die 3D movement oppikt?!?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het is geen controller. Het is een camera die met behulp van die pen 3d kan registreren. Het gaat dus over een CAMERA die 3D kan zien, niet een contoller.
Jatten van het idee? Dat ding werd dik één jaar voor de Wii gepresenteerd en dan toch blijven volhouden dat ze het "idee" van Nintendo hebben gejatquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, je vraagt welke TOEPASSING. Is het zo moeilijk om die 'pen' te zien als controller die 3D movement oppikt?!?
Je kan er een technisch praatje van maken, maar ik zeg bij de Wiimote toch ook niet dat het een device is die dmv de infrarood 3D movement oppikt? t Is gewoon het jatten van het idee, al is het maar om straks tijdens hun marketingcampagne te doen voorkomen dat de PS3 alles heeft van de Wii en meer (met name $).
Zekerquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:38 schreef Cheiron het volgende:
Inderdaad. PS3 is toch voor kutpubers met een rijke papa en mama. Wii is voor echte gamers.
Want dan houden de echte games nog geld over voor de echte gamesquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:38 schreef Cheiron het volgende:
Inderdaad. PS3 is toch voor kutpubers met een rijke papa en mama. Wii is voor echte gamers.
Well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me princessquote:
Je bedoelt E3 2005? Dacht je nou echt dat Sony toen al niet de controller wist, of iig argwaan had?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:59 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jatten van het idee? Dat ding werd dik één jaar voor de Wii gepresenteerd en dan toch blijven volhouden dat ze het "idee" van Nintendo hebben gejat. En tijdens de E3 presentatie van 2005 werd verteld dat ze een nieuwe Eyetoy voor de PS3 zouden uitbrengen met dat soort mogelijkheden. Is het zo moeilijk te accepteren dat Sony hier al gewoon mee bezig was en het gewoon al lang van plan was om het uit te brengen voor de PS3?!?
Waarschijnlijk heeft Nintendo het idee gejat van Sony toen ze het zagen op de presentatie vorig jaar
Ze presenteerde die camera al in feb 2005. En jij denkt dat Sony die camera pas het laatste jaar heeft ontwikkeld? Denk even na, daar zijn ze ook al een paar jaartjes mee bezig. Als je eens wat meer leest dan alleen Nintendo fan artikelen weet je dat die camera die Sony nu gepatenteerd heeft niet eens had kunnen werken met de PS2, de PS2 had daar helemaal de rekenkracht niet voor en de afgelopen jaren was het alleen mogelijk om 3D met een camera te registeren als je meerdere camera's tegelijk gebruikte. Dus er is niks vreemds aan dat ze hem pas uitbrengen met de PS3 aangezien de rekenkracht van de PS3 nodig is om het uberhaupt werkend te krijgen. Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo heeft Sony het zetje gegeven om zo'n camera uit te gaan brengen waar ze al meer dan 3 jaar aan werken en die in 2005 al was aangekondigd voor de PS3.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 02:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Je bedoelt E3 2005? Dacht je nou echt dat Sony toen al niet de controller wist, of iig argwaan had?
Wat dacht je van Nintendo dan? Die waren er al mee bezig met de Cube.
Maarre, jij beweert eigenlijk met deze statement dat Sony ermee bezig was, en ze kennelijk nog jaren nodig hadden om het te implementeren?![]()
Ik geloof je dat ze er al mee aan t experimenteren waren, maar t is Nintendo geweest die ze het zetje hebben gegeven. Sony heeft wel gekeken naar het hele DS gebeuren en nu met de PS3 al voorzorgsmaatregelen genomen. Dat kan natuurlijk, no problem, maar dan moet je niet aankomen met een verdedigende houding als ik ze daarvoor afzeik omdat het gewoon niet netjes is.
en je vergeet oude en arcade games uitbrengen op de consolequote:Op zaterdag 22 juli 2006 03:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ze presenteerde die camera al in feb 2005. En jij denkt dat Sony die camera pas het laatste jaar heeft ontwikkeld? Denk even na, daar zijn ze ook al een paar jaartjes mee bezig. Als je eens wat meer leest dan alleen Nintendo fan artikelen weet je dat die camera die Sony nu gepatenteerd heeft niet eens had kunnen werken met de PS2, de PS2 had daar helemaal de rekenkracht niet voor en de afgelopen jaren was het alleen mogelijk om 3D met een camera te registeren als je meerdere camera's tegelijk gebruikte. Dus er is niks vreemds aan dat ze hem pas uitbrengen met de PS3 aangezien de rekenkracht van de PS3 nodig is om het uberhaupt werkend te krijgen. Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo heeft Sony het zetje gegeven om zo'n camera uit te gaan brengen waar ze al meer dan 3 jaar aan werken en die in 2005 al was aangekondigd voor de PS3.![]()
Het kan ook gewoon zo zijn dat Nintendo het idee voor een 3D motion sensing controller heeft gekregen toen ze het idee van Sony hun camera zagen een paar jaar geleden. Hun Wii-mote lijkt namelijk verdacht veel op dat idee van Sony met hun camera en pen, alleen heeft Nintendo de camera vervangen door een infra-rood sensor. Maar aan zulke optie denk je nooit he want Nintendo bedenkt altijd alles zelf, zoals het gebruiken van (mini)dvds voor games omdat cardridges misschien toch niet zo handig meer waren, of backward compatibiltiet omdat mensen het toch wel fijn vinden als ze hun oudere spellen ook kunnen spelen op hun nieuwe console. Of het idee voor een kleurenschermpje in hun handhelden want dat groen/zwart van de gameboy werd toch wel eentonig. Zijn ook allemaal dingen waar Nintendo het eerste mee was.![]()
aka wii games zijn veel te moeilijk te porten naar andere consoles omdat de gameplay zo extreem afwijkt.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:09 schreef Xrenity het volgende:
Rayman exclusief voor Wii
http://www.gamer.nl/doc/33632
Zeer goed nieuwsquote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:09 schreef Xrenity het volgende:
Rayman exclusief voor Wii
http://www.gamer.nl/doc/33632
Huppakee hier wat een uitgebreide vertaling van de tekst in de Nintendo Powerquote:
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Pre-render nieuwe Star Wars game
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik voorzie gouden kansen voor de wiimote![]()
Sony had onze Nintendo-sjit gewoon niet moeten stelen!!!111quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:
[..]
De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.
Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
dit is gewoon een filmpje, in een spel gaat het er anders uitzien en anders spelen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:13 schreef ikookhier het volgende:
[..]
niet normaal tof ziet dat er uit smijten met die gasten
![]()
![]()
Hier gaat mijn hart sneller van slaan![]()
Tis gewoon een pre-rendered filmpje. In de films zie je hetzelfde gebeuren..quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:13 schreef ikookhier het volgende:
niet normaal tof ziet dat er uit smijten met die gasten
![]()
![]()
Hier gaat mijn hart sneller van slaan![]()
Sorry hoor, maar nou doe je t weer. Je haalt de Eye-toy erbij ipv de toepassing die ze nu hebben dmv de Eye-toy. In andere woorden, het gaat me niet om de techniek maar om het feit dat ze een controller uitbrengen die 3D motion implementeert. Dus hier ga ik niet verder op in.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 03:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ze presenteerde die camera al in feb 2005. En jij denkt dat Sony die camera pas het laatste jaar heeft ontwikkeld? Denk even na, daar zijn ze ook al een paar jaartjes mee bezig. Als je eens wat meer leest dan alleen Nintendo fan artikelen weet je dat die camera die Sony nu gepatenteerd heeft niet eens had kunnen werken met de PS2, de PS2 had daar helemaal de rekenkracht niet voor en de afgelopen jaren was het alleen mogelijk om 3D met een camera te registeren als je meerdere camera's tegelijk gebruikte. Dus er is niks vreemds aan dat ze hem pas uitbrengen met de PS3 aangezien de rekenkracht van de PS3 nodig is om het uberhaupt werkend te krijgen. Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo heeft Sony het zetje gegeven om zo'n camera uit te gaan brengen waar ze al meer dan 3 jaar aan werken en die in 2005 al was aangekondigd voor de PS3.![]()
Weer zo'n post waar ik niets mee kan. Jij impliceert dat ik bezig ben om Nintendo's innoviteitsimago te verdedigen terwijl het daar helemaal niet om te doen is. Nintendo is niet de enige die innoveert in de industrie maar naar mijn mening wel het meest en met name op SOFTWARE gebied waar hardware soms een middel is om die software te implementeren.quote:Het kan ook gewoon zo zijn dat Nintendo het idee voor een 3D motion sensing controller heeft gekregen toen ze het idee van Sony hun camera zagen een paar jaar geleden. Hun Wii-mote lijkt namelijk verdacht veel op dat idee van Sony met hun camera en pen, alleen heeft Nintendo de camera vervangen door een infra-rood sensor. Maar aan zulke optie denk je nooit he want Nintendo bedenkt altijd alles zelf, zoals het gebruiken van (mini)dvds voor games omdat cardridges misschien toch niet zo handig meer waren, of backward compatibiltiet omdat mensen het toch wel fijn vinden als ze hun oudere spellen ook kunnen spelen op hun nieuwe console. Of het idee voor een kleurenschermpje in hun handhelden want dat groen/zwart van de gameboy werd toch wel eentonig. Zijn ook allemaal dingen waar Nintendo het eerste mee was.![]()
Ik haal de Eye-toy erbij omdat die toepassing voor de Eye-toy bedoeld is. Ze brengen namelijk een camera uit die 3D motion implementeert en geen controller. En er is echt niks toevalligs aan dat ze er nu mee komen. Lees nu eens gewoon objectief die nieuws berichten. Sony heeft dat idee al in 2003 voor het eerst gepanteert maar kon het toen niet verwezenlijke omdat de techniek nog niet ver genoeg was. In 2005 hadden ze het eindelijk voor elkaar en hebben ze het pantent geupdate. Ze hebben toen bij de E3 van 2005 aangegeven dat ze een nieuwe Eye-toy zullen uitbrengen met dit soort mogelijkheden. Dat zijn feiten. En dan nog ga jij beweren dat Sony die camera uitbrengt omdat nintendo met de Wii komt.Dat slaat gewoon nergens op want voordat iemand ooit de naam Wii had gehoord wilde Sony dit al gaan uitbrengen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Sorry hoor, maar nou doe je t weer. Je haalt de Eye-toy erbij ipv de toepassing die ze nu hebben dmv de Eye-toy. In andere woorden, het gaat me niet om de techniek maar om het feit dat ze een controller uitbrengen die 3D motion implementeert. Dus hier ga ik niet verder op in.
Ik wil nog wel zeggen dat hoewel de mogelijkheid er was om 3D controls te brengen op de PS3, het wel verdomde toevallig is dat ze er nu mee komen. Het is meer van, hey hoe kunnen wij ook zo'n device maken zonder patenten te schenden? Wellicht is de Eye-toy technologie wat?
Jij impliceert dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo's ideeen. Of het een ordinaire rip-off is kun je nooit 100% zeker weten. Je weet echt niet wat er allemaal achter de schermen afspeeld. Nintendo kan het idee netzo goed van Sony hebben opgedaan en toen hebben besloten om er een heel concept van te maken voor hun volgende console. En jij kunt/mag Sony een achterbaks bedrijf vinden maar Nintendo zelf is ook niet zo net bedrijf. Toen ze samen met Sony werkte aan de SNES-CD hebben ze ook gewoon Sony achterbaks achter hun rug om een oor aangenaaid.quote:Weer zo'n post waar ik niets mee kan. Jij impliceert dat ik bezig ben om Nintendo's innoviteitsimago te verdedigen terwijl het daar helemaal niet om te doen is. Nintendo is niet de enige die innoveert in de industrie maar naar mijn mening wel het meest en met name op SOFTWARE gebied waar hardware soms een middel is om die software te implementeren.
Wat ik gewoon vind is dat dit gewoon een ordinaire ripoff is. En dat dit mogelijk met zich meebrengt dat de sales van de Wii minder zijn dan wat er in potentie inzat. Waardoor we straks weer in dat softwarevacuum zitten waar Nintendo 1 AAA titel maakt per jaar. Terwijl Nintendo de enigste reden is dat ik uberhaupt nog achter die knoppenmachines zit. I want the SNES times revisited en niets is zo frustrerend als een concurrent roet in t eten gooit dmv ordinaire ideendiefstal. (en ik wil ook niet meer Sunshine-achtige debacles)
Zo, dat is eruit![]()
Dat makkelijk, maar het gaat nu erg sloom met teh topicsquote:Op zondag 23 juli 2006 14:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Gaan we de 100 topics halen als de Wii is gelanceerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |