abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40048471
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:50 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nee, jouw tekst slaat nergens op omdat ik het niet over de Eye-toy heb maar over een toepassing die GEBRUIK MAAKT van de Eye-toy technologie. Met dien verstande dat Sony genoodzaakt is het op deze manier te doen.

@Diablos: voor jouw gaat hetzelfde op


Het is altijd bedoelt als extra controller mogelijkheid en nu had het de hoofdcontroller moeten zijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:59:50 #102
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40048640
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:50 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nee, jouw tekst slaat nergens op omdat ik het niet over de Eye-toy heb maar over een toepassing die GEBRUIK MAAKT van de Eye-toy technologie. Met dien verstande dat Sony genoodzaakt is het op deze manier te doen.

@Diablos: voor jouw gaat hetzelfde op
Welke toepassing dan? En waartoe zijn ze genoodzaakt?

Sony wil gewoon een Eyetoy uitbrengen die bewegingen in 3D kan registreren. Dat wilde ze ook al doen voor dat iemand ook maar ooit de naam Wii had gehoord. Dus deze technologie waar het artikel over gaat heeft totaal niks met de Wii te maken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Diablos79 op 21-07-2006 15:12:36 ]
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40048873
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.

OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.

Dit hebben ze wel vaker gedaan, maar het opmerkelijke nu is dat ze dit kopieergedrag meteen in werking stellen terwijl (zoals met LCDtvs) dit enkele jaren later op gang kwam. Geeft wel aan in wat voor situatie ze zich bevinden waarbij Samsung en Panasonic ze ook al op alle fronten aftroeven.
Kijk ook eens naar de DS, denk je echt dat ze geen vooronderzoek jaren terug gedaan hadden naar touchscreen devices? Tuurlijk wel, maar ze dachten dat het niets zou worden, geen visie, nu is de DS een enorm succes en proberen ze dit ook tevergeefs te kopieren met als enigste verschil dat ze t huidige model niet deze gen om kunnen gooien. Sony is n copycat geworden de laatse jaren, plain en simple.
Precies wat ik bedoel alles is al eens uitgevonden zelfs de controler van de Wii (3D mouse any one) alleen om het zo toe te passen en het zo groot in te zetten is Nintendo idee ... en opeens als nintendo met een idee komt gaat sony zoeken in kelder oude idee die afgewezen zijn omdat ze niet de moeite waard waren dan als nog uitbregen al of het heel er vernieuwend is.

Sorry blijf voor mij copieer gedrag van de grootste orde (sony had het waarschijnlijk nooit uitgebracht of sensors in de controler geplaatst als die Wii er niet was geweest.)

Sony is niet meer dan een imitator
pi_40049089
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:08 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel alles is al eens uitgevonden zelfs de controler van de Wii (3D mouse any one) alleen om het zo toe te passen en het zo groot in te zetten is Nintendo idee ... en opeens als nintendo met een idee komt gaat sony zoeken in kelder oude idee die afgewezen zijn omdat ze niet de moeite waard waren dan als nog uitbregen al of het heel er vernieuwend is.

Sorry blijf voor mij copieer gedrag van de grootste orde (sony had het waarschijnlijk nooit uitgebracht of sensors in de controler geplaatst als die Wii er niet was geweest.)

Sony is niet meer dan een imitator
De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.

Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40049129
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:

[..]

De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.

Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
qft.
pi_40049192
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:17 schreef Xrenity het volgende:

[..]

qft.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40049194
MAXIM
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_40049289
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:19 schreef Tain het volgende:

[..]

Wat!?
Ik ben het met je eens!
pi_40049323
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:59 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Welke toepassing dan? En waartoe zijn ze genoodzaakt?

Sony wil gewoon een Eyetoy uitbrengen die bewegingen in 3D kan registreren. Dat wilde ze ook al doen voor dat iemand ook maar ooit de naam Wii had gehoord. Dus deze technologie waar het artikel over gaat heeft totaal niks met de Wii te maken.
Een controller die 3D dept heeft, lijkt me toch duidelijk.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 15:24:15 #110
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40049354
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:

[..]

De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.

Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Ze gaven op D.I.C.E. summit van 2005 en op de E3 van 2005 er al presentaties van omdat ze het niet wilde gaan gebruiken

Wat iemand al eerder zei in het topic over het camera artikel. Nintendo heeft misschien gewoon die presentatie van Sony op D.I.C.E. 2005 gezien en dacht, maar das cool laten we daar maar onze hele console op baseren
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 21 juli 2006 @ 15:26:34 #111
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40049414
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:23 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Een controller die 3D dept heeft, lijkt me toch duidelijk.
Het is geen controller . Het is een camera die met behulp van die pen 3d kan registreren. Het gaat dus over een CAMERA die 3D kan zien, niet een contoller.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40049439
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:22 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Wat!?
Ik ben het met je eens!
oh
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40049482
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:

[..]

De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.

Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Ach komt toch man, hoe duidelijk wil je t op een presenteerblaadje hebben. De Eye-toy is het medium waarmee Sony een stukje probeert mee te pakken van de Wiimote potentie.
Als je dat niet inziet dan heb je teveel vertrouwen in de mensheid
pi_40051531
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:26 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Het is geen controller . Het is een camera die met behulp van die pen 3d kan registreren. Het gaat dus over een CAMERA die 3D kan zien, niet een contoller.
Dat zeg ik ook niet, je vraagt welke TOEPASSING. Is het zo moeilijk om die 'pen' te zien als controller die 3D movement oppikt?!?

Je kan er een technisch praatje van maken, maar ik zeg bij de Wiimote toch ook niet dat het een device is die dmv de infrarood 3D movement oppikt? t Is gewoon het jatten van het idee, al is het maar om straks tijdens hun marketingcampagne te doen voorkomen dat de PS3 alles heeft van de Wii en meer (met name $ ).
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:59:49 #115
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40052261
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, je vraagt welke TOEPASSING. Is het zo moeilijk om die 'pen' te zien als controller die 3D movement oppikt?!?

Je kan er een technisch praatje van maken, maar ik zeg bij de Wiimote toch ook niet dat het een device is die dmv de infrarood 3D movement oppikt? t Is gewoon het jatten van het idee, al is het maar om straks tijdens hun marketingcampagne te doen voorkomen dat de PS3 alles heeft van de Wii en meer (met name $ ).
Jatten van het idee? Dat ding werd dik één jaar voor de Wii gepresenteerd en dan toch blijven volhouden dat ze het "idee" van Nintendo hebben gejat . En tijdens de E3 presentatie van 2005 werd verteld dat ze een nieuwe Eyetoy voor de PS3 zouden uitbrengen met dat soort mogelijkheden. Is het zo moeilijk te accepteren dat Sony hier al gewoon mee bezig was en het gewoon al lang van plan was om het uit te brengen voor de PS3?!?

Waarschijnlijk heeft Nintendo het idee gejat van Sony toen ze het zagen op de presentatie vorig jaar
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:36:11 #116
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40056160
Lekker boeiend die camera. Ik koop die ps3 toch niet, lekker puh
Houd van een lijntje.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:38:32 #117
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_40056212
Inderdaad. PS3 is toch voor kutpubers met een rijke papa en mama. Wii is voor echte gamers.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:43:25 #118
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40056330
Wii60 >>>>> ps3
Houd van een lijntje.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:56:49 #119
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_40056622
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 19:38 schreef Cheiron het volgende:
Inderdaad. PS3 is toch voor kutpubers met een rijke papa en mama. Wii is voor echte gamers.
Zeker

Wii60 ftw
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_40058017
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 19:38 schreef Cheiron het volgende:
Inderdaad. PS3 is toch voor kutpubers met een rijke papa en mama. Wii is voor echte gamers.
Want dan houden de echte games nog geld over voor de echte games

Want als je de PS3 koop ben je gelijk arm tevens zijn de spelen ook nog iets 70 - 80 euro per stuk.
Je moet wel heel rijk zijn om de PS3 te kunnen veroorloven en dan nog rijker zijn om de games te kunnen kopen....
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:52:41 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_40060419
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 19:56 schreef MMaRsu het volgende:
Zeker

Wii60 ftw
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:51:42 #122
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_40061975
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 22:52 schreef speknek het volgende:

[..]
Well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me princess
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 01:12:38 #123
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_40064639
PSWiiiii60 FTW.



Serieus. Wat boeit het, haal ze gewoon alle 4. Ja. 4. Apple komt met een gameconsole in 2008.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 22 juli 2006 @ 01:14:37 #124
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40064675
pfff alle 3(!)

het is al zo'n kabelzooi hier
Houd van een lijntje.
pi_40065721
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:59 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Jatten van het idee? Dat ding werd dik één jaar voor de Wii gepresenteerd en dan toch blijven volhouden dat ze het "idee" van Nintendo hebben gejat . En tijdens de E3 presentatie van 2005 werd verteld dat ze een nieuwe Eyetoy voor de PS3 zouden uitbrengen met dat soort mogelijkheden. Is het zo moeilijk te accepteren dat Sony hier al gewoon mee bezig was en het gewoon al lang van plan was om het uit te brengen voor de PS3?!?

Waarschijnlijk heeft Nintendo het idee gejat van Sony toen ze het zagen op de presentatie vorig jaar
Je bedoelt E3 2005? Dacht je nou echt dat Sony toen al niet de controller wist, of iig argwaan had?

Trouwens, het interesseert me niet of ze toen al de eerste 'tekenen' vertoonden van de huidige ontwikkeling. Op DIT moment gaat de kogel door de kerk, net zoals op de E3 2006 het copygehalte van de controller bekend werd gemaakt. Met zo'n opmerking die je maakt lijkt het net alsof Nintendo achter de schermen nog niet bezig was met de Wiimote. Die waren er al mee bezig met de Cube (maar dit is tevens makkelijk lullen achteraf, het was toen niet openbaar). Het is erg makkelijk om een concept te lanceren als de concurrentie reeds aan heeft getoond dat het aanslaat. De techniek erachter is voor beide companies geen probleem, het idee erachter wel en met name het risico.

Maarre, jij beweert eigenlijk met deze statement dat Sony ermee bezig was, en ze kennelijk nog jaren nodig hadden om het te implementeren?
Ik geloof je dat ze er al mee aan t experimenteren waren, maar t is Nintendo geweest die ze het zetje hebben gegeven. Sony heeft wel gekeken naar het hele DS gebeuren en nu met de PS3 al voorzorgsmaatregelen genomen gezien het onthaal van de Wii. Dat kan natuurlijk, no problem, maar dan moet je niet aankomen met een verdedigende houding als ik ze daarvoor afzeik omdat het gewoon niet netjes is en simpelweg irritant.

[ Bericht 10% gewijzigd door alex4allofyou op 22-07-2006 02:26:22 ]
  zaterdag 22 juli 2006 @ 03:15:41 #126
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40066490
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 02:17 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Je bedoelt E3 2005? Dacht je nou echt dat Sony toen al niet de controller wist, of iig argwaan had?
Wat dacht je van Nintendo dan? Die waren er al mee bezig met de Cube.

Maarre, jij beweert eigenlijk met deze statement dat Sony ermee bezig was, en ze kennelijk nog jaren nodig hadden om het te implementeren?
Ik geloof je dat ze er al mee aan t experimenteren waren, maar t is Nintendo geweest die ze het zetje hebben gegeven. Sony heeft wel gekeken naar het hele DS gebeuren en nu met de PS3 al voorzorgsmaatregelen genomen. Dat kan natuurlijk, no problem, maar dan moet je niet aankomen met een verdedigende houding als ik ze daarvoor afzeik omdat het gewoon niet netjes is.
Ze presenteerde die camera al in feb 2005. En jij denkt dat Sony die camera pas het laatste jaar heeft ontwikkeld? Denk even na, daar zijn ze ook al een paar jaartjes mee bezig. Als je eens wat meer leest dan alleen Nintendo fan artikelen weet je dat die camera die Sony nu gepatenteerd heeft niet eens had kunnen werken met de PS2, de PS2 had daar helemaal de rekenkracht niet voor en de afgelopen jaren was het alleen mogelijk om 3D met een camera te registeren als je meerdere camera's tegelijk gebruikte. Dus er is niks vreemds aan dat ze hem pas uitbrengen met de PS3 aangezien de rekenkracht van de PS3 nodig is om het uberhaupt werkend te krijgen. Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo heeft Sony het zetje gegeven om zo'n camera uit te gaan brengen waar ze al meer dan 3 jaar aan werken en die in 2005 al was aangekondigd voor de PS3.

Het kan ook gewoon zo zijn dat Nintendo het idee voor een 3D motion sensing controller heeft gekregen toen ze het idee van Sony hun camera zagen een paar jaar geleden. Hun Wii-mote lijkt namelijk verdacht veel op dat idee van Sony met hun camera en pen, alleen heeft Nintendo de camera vervangen door een infra-rood sensor. Maar aan zulke optie denk je nooit he want Nintendo bedenkt altijd alles zelf, zoals het gebruiken van (mini)dvds voor games omdat cardridges misschien toch niet zo handig meer waren, of backward compatibiltiet omdat mensen het toch wel fijn vinden als ze hun oudere spellen ook kunnen spelen op hun nieuwe console. Of het idee voor een kleurenschermpje in hun handhelden want dat groen/zwart van de gameboy werd toch wel eentonig. Zijn ook allemaal dingen waar Nintendo het eerste mee was.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zaterdag 22 juli 2006 @ 03:22:50 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40066573
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 03:15 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ze presenteerde die camera al in feb 2005. En jij denkt dat Sony die camera pas het laatste jaar heeft ontwikkeld? Denk even na, daar zijn ze ook al een paar jaartjes mee bezig. Als je eens wat meer leest dan alleen Nintendo fan artikelen weet je dat die camera die Sony nu gepatenteerd heeft niet eens had kunnen werken met de PS2, de PS2 had daar helemaal de rekenkracht niet voor en de afgelopen jaren was het alleen mogelijk om 3D met een camera te registeren als je meerdere camera's tegelijk gebruikte. Dus er is niks vreemds aan dat ze hem pas uitbrengen met de PS3 aangezien de rekenkracht van de PS3 nodig is om het uberhaupt werkend te krijgen. Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo heeft Sony het zetje gegeven om zo'n camera uit te gaan brengen waar ze al meer dan 3 jaar aan werken en die in 2005 al was aangekondigd voor de PS3.

Het kan ook gewoon zo zijn dat Nintendo het idee voor een 3D motion sensing controller heeft gekregen toen ze het idee van Sony hun camera zagen een paar jaar geleden. Hun Wii-mote lijkt namelijk verdacht veel op dat idee van Sony met hun camera en pen, alleen heeft Nintendo de camera vervangen door een infra-rood sensor. Maar aan zulke optie denk je nooit he want Nintendo bedenkt altijd alles zelf, zoals het gebruiken van (mini)dvds voor games omdat cardridges misschien toch niet zo handig meer waren, of backward compatibiltiet omdat mensen het toch wel fijn vinden als ze hun oudere spellen ook kunnen spelen op hun nieuwe console. Of het idee voor een kleurenschermpje in hun handhelden want dat groen/zwart van de gameboy werd toch wel eentonig. Zijn ook allemaal dingen waar Nintendo het eerste mee was.
en je vergeet oude en arcade games uitbrengen op de console
The line is a dot to you!
pi_40069601
Rayman exclusief voor Wii
http://www.gamer.nl/doc/33632
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:22:05 #129
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_40069831
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:09 schreef Xrenity het volgende:
Rayman exclusief voor Wii
http://www.gamer.nl/doc/33632
aka wii games zijn veel te moeilijk te porten naar andere consoles omdat de gameplay zo extreem afwijkt.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_40070065
Heroes, van Grasshopper (Makers van killer7):

  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:37:53 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_40070156
Je kan inderdaad al die screens achter elkaar zetten

Ik vind het trouwens een toffe trailer
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_40070339
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:09 schreef Xrenity het volgende:
Rayman exclusief voor Wii
http://www.gamer.nl/doc/33632
Zeer goed nieuws
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:50:14 #134
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_40070434
Ik kan de reageer knop niet meer vinden
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_40070460
Aan het eind van de trailer wordt movie CG direction genoemd
pi_40070962
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:45 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Zeer goed nieuws
Bergen aan Rayman-info! Koeienmelken
pi_40071119
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:45 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Zeer goed nieuws
Huppakee hier wat een uitgebreide vertaling van de tekst in de Nintendo Power OMFG, Koe-melk minigame
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:43:05 #138
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40071744
De website van Rayman veraadde het al een beetje.
Houd van een lijntje.
pi_40075143
Heroes

*op lijstje noteert
  zaterdag 22 juli 2006 @ 19:56:00 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40084293
Pre-render nieuwe Star Wars game



Ik voorzie gouden kansen voor de wiimote
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 juli 2006 @ 22:13:06 #141
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_40087755
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Pre-render nieuwe Star Wars game



Ik voorzie gouden kansen voor de wiimote
niet normaal tof ziet dat er uit smijten met die gasten
Hier gaat mijn hart sneller van slaan
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:00:10 #142
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_40088914
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:16 schreef Tain het volgende:

[..]

De tering wat zijn jullie Nintendo fanboys erg zeg.

Sony heeft altijd als doel gehad om de Eye-Toy als extra neer te zetten en ze hebben vorig jaar op de E3 een leuke presentatie gegeven met de techniek die ze nu hebben gepatenteerd. Dat is maar een jaar geleden en nu zeiken jullie meteen al dat het uit 1 of andere diepe kelder is getrokken om het nieuw leven in te blazen
Sony had onze Nintendo-sjit gewoon niet moeten stelen!!!111

PS3.

Wiiiiiii.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_40089058
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 22:13 schreef ikookhier het volgende:

[..]

niet normaal tof ziet dat er uit smijten met die gasten
Hier gaat mijn hart sneller van slaan
dit is gewoon een filmpje, in een spel gaat het er anders uitzien en anders spelen.
en, geen zwaardgevecht? ik dacht juist dat ze voor de Wii een spel gingen maken dat meer gericht was op die zwaardjes enzo..
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:26:21 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_40089585
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 22:13 schreef ikookhier het volgende:
niet normaal tof ziet dat er uit smijten met die gasten
Hier gaat mijn hart sneller van slaan
Tis gewoon een pre-rendered filmpje. In de films zie je hetzelfde gebeuren..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40089902
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 03:15 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ze presenteerde die camera al in feb 2005. En jij denkt dat Sony die camera pas het laatste jaar heeft ontwikkeld? Denk even na, daar zijn ze ook al een paar jaartjes mee bezig. Als je eens wat meer leest dan alleen Nintendo fan artikelen weet je dat die camera die Sony nu gepatenteerd heeft niet eens had kunnen werken met de PS2, de PS2 had daar helemaal de rekenkracht niet voor en de afgelopen jaren was het alleen mogelijk om 3D met een camera te registeren als je meerdere camera's tegelijk gebruikte. Dus er is niks vreemds aan dat ze hem pas uitbrengen met de PS3 aangezien de rekenkracht van de PS3 nodig is om het uberhaupt werkend te krijgen. Maar je hebt gelijk hoor, Nintendo heeft Sony het zetje gegeven om zo'n camera uit te gaan brengen waar ze al meer dan 3 jaar aan werken en die in 2005 al was aangekondigd voor de PS3.
Sorry hoor, maar nou doe je t weer. Je haalt de Eye-toy erbij ipv de toepassing die ze nu hebben dmv de Eye-toy. In andere woorden, het gaat me niet om de techniek maar om het feit dat ze een controller uitbrengen die 3D motion implementeert. Dus hier ga ik niet verder op in.

Ik wil nog wel zeggen dat hoewel de mogelijkheid er was om 3D controls te brengen op de PS3, het wel verdomde toevallig is dat ze er nu mee komen. Het is meer van, hey hoe kunnen wij ook zo'n device maken zonder patenten te schenden? Wellicht is de Eye-toy technologie wat?
quote:
Het kan ook gewoon zo zijn dat Nintendo het idee voor een 3D motion sensing controller heeft gekregen toen ze het idee van Sony hun camera zagen een paar jaar geleden. Hun Wii-mote lijkt namelijk verdacht veel op dat idee van Sony met hun camera en pen, alleen heeft Nintendo de camera vervangen door een infra-rood sensor. Maar aan zulke optie denk je nooit he want Nintendo bedenkt altijd alles zelf, zoals het gebruiken van (mini)dvds voor games omdat cardridges misschien toch niet zo handig meer waren, of backward compatibiltiet omdat mensen het toch wel fijn vinden als ze hun oudere spellen ook kunnen spelen op hun nieuwe console. Of het idee voor een kleurenschermpje in hun handhelden want dat groen/zwart van de gameboy werd toch wel eentonig. Zijn ook allemaal dingen waar Nintendo het eerste mee was.
Weer zo'n post waar ik niets mee kan. Jij impliceert dat ik bezig ben om Nintendo's innoviteitsimago te verdedigen terwijl het daar helemaal niet om te doen is. Nintendo is niet de enige die innoveert in de industrie maar naar mijn mening wel het meest en met name op SOFTWARE gebied waar hardware soms een middel is om die software te implementeren.

Wat ik gewoon vind is dat dit gewoon een ordinaire ripoff is. En dat dit mogelijk met zich meebrengt dat de sales van de Wii minder zijn dan wat er in potentie inzat. Waardoor we straks weer in dat softwarevacuum zitten waar Nintendo 1 AAA titel maakt per jaar. Terwijl Nintendo de enigste reden is dat ik uberhaupt nog achter die knoppenmachines zit. I want the SNES times revisited en niets is zo frustrerend als een concurrent roet in t eten gooit dmv ordinaire ideendiefstal. (en ik wil ook niet meer Sunshine-achtige debacles)

Zo, dat is eruit
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:47:42 #146
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40090078
Maak je maar niet druk, de Wii wordt een groot succes. Dat ding wordt straks mega gehyped, net zoals nu met de DS lite gebeurd. In Japan wordt het straks helemaal een gekkenhuis, daar ben ik zeker van.
Houd van een lijntje.
  zondag 23 juli 2006 @ 01:17:42 #147
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40092336
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:39 schreef alex4allofyou het volgende:

Sorry hoor, maar nou doe je t weer. Je haalt de Eye-toy erbij ipv de toepassing die ze nu hebben dmv de Eye-toy. In andere woorden, het gaat me niet om de techniek maar om het feit dat ze een controller uitbrengen die 3D motion implementeert. Dus hier ga ik niet verder op in.

Ik wil nog wel zeggen dat hoewel de mogelijkheid er was om 3D controls te brengen op de PS3, het wel verdomde toevallig is dat ze er nu mee komen. Het is meer van, hey hoe kunnen wij ook zo'n device maken zonder patenten te schenden? Wellicht is de Eye-toy technologie wat?
Ik haal de Eye-toy erbij omdat die toepassing voor de Eye-toy bedoeld is. Ze brengen namelijk een camera uit die 3D motion implementeert en geen controller. En er is echt niks toevalligs aan dat ze er nu mee komen. Lees nu eens gewoon objectief die nieuws berichten. Sony heeft dat idee al in 2003 voor het eerst gepanteert maar kon het toen niet verwezenlijke omdat de techniek nog niet ver genoeg was. In 2005 hadden ze het eindelijk voor elkaar en hebben ze het pantent geupdate. Ze hebben toen bij de E3 van 2005 aangegeven dat ze een nieuwe Eye-toy zullen uitbrengen met dit soort mogelijkheden. Dat zijn feiten. En dan nog ga jij beweren dat Sony die camera uitbrengt omdat nintendo met de Wii komt.Dat slaat gewoon nergens op want voordat iemand ooit de naam Wii had gehoord wilde Sony dit al gaan uitbrengen.
quote:
Weer zo'n post waar ik niets mee kan. Jij impliceert dat ik bezig ben om Nintendo's innoviteitsimago te verdedigen terwijl het daar helemaal niet om te doen is. Nintendo is niet de enige die innoveert in de industrie maar naar mijn mening wel het meest en met name op SOFTWARE gebied waar hardware soms een middel is om die software te implementeren.

Wat ik gewoon vind is dat dit gewoon een ordinaire ripoff is. En dat dit mogelijk met zich meebrengt dat de sales van de Wii minder zijn dan wat er in potentie inzat. Waardoor we straks weer in dat softwarevacuum zitten waar Nintendo 1 AAA titel maakt per jaar. Terwijl Nintendo de enigste reden is dat ik uberhaupt nog achter die knoppenmachines zit. I want the SNES times revisited en niets is zo frustrerend als een concurrent roet in t eten gooit dmv ordinaire ideendiefstal. (en ik wil ook niet meer Sunshine-achtige debacles)

Zo, dat is eruit
Jij impliceert dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo's ideeen. Of het een ordinaire rip-off is kun je nooit 100% zeker weten. Je weet echt niet wat er allemaal achter de schermen afspeeld. Nintendo kan het idee netzo goed van Sony hebben opgedaan en toen hebben besloten om er een heel concept van te maken voor hun volgende console. En jij kunt/mag Sony een achterbaks bedrijf vinden maar Nintendo zelf is ook niet zo net bedrijf. Toen ze samen met Sony werkte aan de SNES-CD hebben ze ook gewoon Sony achterbaks achter hun rug om een oor aangenaaid.

Als de concurrentie hetzelfde idee beter weet te verkopen dan Nintendo geeft dat alleen aan dat Nintendo niet zo goed is in marketing als hun concurrenten. En wanneer Nintendo in een softwarevacuum komt te zitten ligt dat aan Nintendo zelf en niet aan Sony. Want het is echt niet Sony(of MS) hun schuld dat Nintendo weinig software krijgt. Dat Nintendo het de afgelopen 2 generatie niet zo goed heeft gedaan lag aan hun zelf en aan niemand anders.

En nee ik ben niet anti-Nintendo, ik heb vroeger ook een SNES gehad en daar altijd met plezier op gespeeld. En als de Wii games krijgt die me genoeg aanspreken zal ik hem ook zeker kopen. Maar je moet gewoon de dingen wel wat objectiever bekijken en Nintendo niet zo heilig verklaren. Want dat zijn ze zeker niet, netzo goed als Sony en MS dat niet zijn.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  zondag 23 juli 2006 @ 10:45:18 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_40097686
Get a room guys.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 23 juli 2006 @ 14:10:44 #149
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_40102843
Gaan we de 100 topics halen als de Wii is gelanceerd?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_40103594
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Gaan we de 100 topics halen als de Wii is gelanceerd?
Dat makkelijk, maar het gaat nu erg sloom met teh topics Erg jammer
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 23 juli 2006 @ 14:45:48 #151
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_40103754
Dat komt omdat de laatste topics niet geinfuseerd zijn met Ruzbeh-essentie, mijn beste kerel.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_40105035
quote:
Op zondag 23 juli 2006 01:17 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik haal de Eye-toy erbij omdat die toepassing voor de Eye-toy bedoeld is. Ze brengen namelijk een camera uit die 3D motion implementeert en geen controller. En er is echt niks toevalligs aan dat ze er nu mee komen. Lees nu eens gewoon objectief die nieuws berichten. Sony heeft dat idee al in 2003 voor het eerst gepanteert maar kon het toen niet verwezenlijke omdat de techniek nog niet ver genoeg was. In 2005 hadden ze het eindelijk voor elkaar en hebben ze het pantent geupdate. Ze hebben toen bij de E3 van 2005 aangegeven dat ze een nieuwe Eye-toy zullen uitbrengen met dit soort mogelijkheden. Dat zijn feiten. En dan nog ga jij beweren dat Sony die camera uitbrengt omdat nintendo met de Wii komt.Dat slaat gewoon nergens op want voordat iemand ooit de naam Wii had gehoord wilde Sony dit al gaan uitbrengen.
[..]
Nogmaals, het gaat me om de toevoeging van een stick. En ga maar even na, als ze NU het patent inleveren dan kun je niet beweren dat ze er al een lange tijd mee bezig zijn. Dit is een direct gevolg van de Wii. En dus voor de laatste keer: fck de Eyetoy, ik heb het over de implementatie van de stick.
quote:
Jij impliceert dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo's ideeen. Of het een ordinaire rip-off is kun je nooit 100% zeker weten. Je weet echt niet wat er allemaal achter de schermen afspeeld. Nintendo kan het idee netzo goed van Sony hebben opgedaan en toen hebben besloten om er een heel concept van te maken voor hun volgende console. En jij kunt/mag Sony een achterbaks bedrijf vinden maar Nintendo zelf is ook niet zo net bedrijf. Toen ze samen met Sony werkte aan de SNES-CD hebben ze ook gewoon Sony achterbaks achter hun rug om een oor aangenaaid.
Ik impliceer dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo? Heb je mijn stukje wel gelezen?!? Geef me 1 regel waarin ik beweer dat Sony alles jat van Nintendo.

Nintendo heeft Sony helemaal geen oor aangenaaid, dat heeft Sony zelf gedaan doordat ze inspraak wilden hebben op het gameaanbod en 50% mee wilden hebben van de omzet van de games. Zou jij dat wel gedaan hebben? Is het niet ingaan op dat voorstel een oor aannaaien?
quote:
Als de concurrentie hetzelfde idee beter weet te verkopen dan Nintendo geeft dat alleen aan dat Nintendo niet zo goed is in marketing als hun concurrenten. En wanneer Nintendo in een softwarevacuum komt te zitten ligt dat aan Nintendo zelf en niet aan Sony. Want het is echt niet Sony(of MS) hun schuld dat Nintendo weinig software krijgt. Dat Nintendo het de afgelopen 2 generatie niet zo goed heeft gedaan lag aan hun zelf en aan niemand anders.
Het probeem is idd ja 'het zelfde idee', de handelswijze van marketing is iets wat je als nasleep van dat gegeven hebt en daar heb ik helemaal geen zin in om me daar uit over te laten.

Wanneer Nintendo in een softwarevacuum zit betekent dat dat het ligt aan de verkopen en niet aan Nintendo zelf. En dude, je moet eens leren lezen want ik heb het niet gehad over de schuldvraag alleen het feit dat ik het irritant vind. Minder sales in software is gewoon minder games of minder quality games, dat is een constatering die ik maak en een scenario die ik niet graag zie. Dat is alles wat ik ermee wil zeggen.
quote:
En nee ik ben niet anti-Nintendo, ik heb vroeger ook een SNES gehad en daar altijd met plezier op gespeeld. En als de Wii games krijgt die me genoeg aanspreken zal ik hem ook zeker kopen. Maar je moet gewoon de dingen wel wat objectiever bekijken en Nintendo niet zo heilig verklaren. Want dat zijn ze zeker niet, netzo goed als Sony en MS dat niet zijn.
Zucht, waar zeg ik dat je anti-Nintendo bent?!?

Ik bekijk het subjectief en jij ook, maar daarnaast neem ik gewoon objectief waar wat de ontwikkelingen zijn, terwijl jij speculeert over wat er achter de schermen gebeurt neem ik gewoon waar wat er naar buiten wordt gebracht.

Is Nintendo heilig? Tuurlijk niet, maakt Nintendo IMO de beste games? Ja. Brengt Sony die in gevaar met hun copycatbewegingen? Ja, dus dan mag ik dat afkeuren.

Maar ffe voor de duidelijkheid, ik ben er nog niet uit of ik een 360 of PS3 haal naast de Wii. Dus ik ben niet anti-Sony.
pi_40105175
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat me om de toevoeging van een stick. En ga maar even na, als ze NU het patent inleveren dan kun je niet beweren dat ze er al een lange tijd mee bezig zijn. Dit is een direct gevolg van de Wii. En dus voor de laatste keer: fck de Eyetoy, ik heb het over de implementatie van de stick.
[..]

Ik impliceer dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo? Heb je mijn stukje wel gelezen?!? Geef me 1 regel waarin ik beweer dat Sony alles jat van Nintendo.

Nintendo heeft Sony helemaal geen oor aangenaaid, dat heeft Sony zelf gedaan doordat ze inspraak wilden hebben op het gameaanbod en 50% mee wilden hebben van de omzet van de games. Zou jij dat wel gedaan hebben? Is het niet ingaan op dat voorstel een oor aannaaien?
[..]

Het probeem is idd ja 'het zelfde idee', de handelswijze van marketing is iets wat je als nasleep van dat gegeven hebt en daar heb ik helemaal geen zin in om me daar uit over te laten.

Wanneer Nintendo in een softwarevacuum zit betekent dat dat het ligt aan de verkopen en niet aan Nintendo zelf. En dude, je moet eens leren lezen want ik heb het niet gehad over de schuldvraag alleen het feit dat ik het irritant vind. Minder sales in software is gewoon minder games of minder quality games, dat is een constatering die ik maak en een scenario die ik niet graag zie. Dat is alles wat ik ermee wil zeggen.
[..]

Zucht, waar zeg ik dat je anti-Nintendo bent?!?

Ik bekijk het subjectief en jij ook, maar daarnaast neem ik gewoon objectief waar wat de ontwikkelingen zijn, terwijl jij speculeert over wat er achter de schermen gebeurt neem ik gewoon waar wat er naar buiten wordt gebracht.

Is Nintendo heilig? Tuurlijk niet, maakt Nintendo IMO de beste games? Ja. Brengt Sony die in gevaar met hun copycatbewegingen? Ja, dus dan mag ik dat afkeuren.

Maar ffe voor de duidelijkheid, ik ben er nog niet uit of ik een 360 of PS3 haal naast de Wii. Dus ik ben niet anti-Sony.
Bij dat filmpje van vorig jaar op de E3 gebruikten ze twee verschillende kleuren bekers om goed de bewegingen te kunnen registreren, dus bekers naar stickje is echt niet zo'n grote stap zoals jij wel doet vermoeden.
''Going mental on the Wabbu''
pi_40105194
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:46 schreef Together-Alone het volgende:

[..]

Bij dat filmpje van vorig jaar op de E3 gebruikten ze twee verschillende kleuren bekers om goed de bewegingen te kunnen registreren, dus bekers naar stickje is echt niet zo'n grote stap zoals jij wel doet vermoeden.
Ik dus
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 23 juli 2006 @ 16:44:36 #155
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40106585
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat me om de toevoeging van een stick. En ga maar even na, als ze NU het patent inleveren dan kun je niet beweren dat ze er al een lange tijd mee bezig zijn. Dit is een direct gevolg van de Wii. En dus voor de laatste keer: fck de Eyetoy, ik heb het over de implementatie van de stick.
Nogmaals, het patent is al van 2003 en geupdate in 2005. Dus lang voordat er ook maar iets bekend was over de Wii. Dus voor de laatste keer: Sony had die camera+stick al gepantenteerd in 2003 en in 2005 gepresenteerd en ook aangekondigd dit soort techniek te gaan uitbrengen voor hun PS3. Dus zeggen dat ze er nu opeens mee komen door de Wii is gewoon bullshit.
quote:
Ik impliceer dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo? Heb je mijn stukje wel gelezen?!? Geef me 1 regel waarin ik beweer dat Sony alles jat van Nintendo.

Nintendo heeft Sony helemaal geen oor aangenaaid, dat heeft Sony zelf gedaan doordat ze inspraak wilden hebben op het gameaanbod en 50% mee wilden hebben van de omzet van de games. Zou jij dat wel gedaan hebben? Is het niet ingaan op dat voorstel een oor aannaaien?
Niet alleen dit stukje, zo'n beetje alles wat er aan gaming op de markt komt laat jij lijken of de oorsprong bij Nintendo ligt. Of iedergeval dat ondertoontje geef je er aan mee.

Dat stond gewoon in het contract wat ze in 1988 af hadden gesloten. Nintendo had gewoon het contract niet goed doorgelezen(wat al dom is van zo'n groot bedrijf). Nintendo heeft toen zonder weten van Sony een contract afgesloten met Philips en de samenwerking met Sony verbroken. En dat allemaal achter hun rug om. Dat is gewoon erg onproffesioneel en gewoon een achterbakse manier van samenwerken.
quote:
Het probeem is idd ja 'het zelfde idee', de handelswijze van marketing is iets wat je als nasleep van dat gegeven hebt en daar heb ik helemaal geen zin in om me daar uit over te laten.

Wanneer Nintendo in een softwarevacuum zit betekent dat dat het ligt aan de verkopen en niet aan Nintendo zelf. En dude, je moet eens leren lezen want ik heb het niet gehad over de schuldvraag alleen het feit dat ik het irritant vind. Minder sales in software is gewoon minder games of minder quality games, dat is een constatering die ik maak en een scenario die ik niet graag zie. Dat is alles wat ik ermee wil zeggen.
Wanneer Nintedo niet zo goed verkoopt houd het gewoon in dat de concurrent het beter doet, een product heeft wat meer aanspreekt of gewoon hun product beter aan de man weet te brengen. En dude dan moet je er eens niet zo'n onder toontje eraan geven dat wanneer Nintendo niet zo goed loopt het allemaal de schuld van anderen is.
quote:
Zucht, waar zeg ik dat je anti-Nintendo bent?!?
Dat was een algemene opmerking voordat ik gelijk allemaal huilers over me heen krijg die beweren dat ik Nintendo zou haten
quote:
Ik bekijk het subjectief en jij ook, maar daarnaast neem ik gewoon objectief waar wat de ontwikkelingen zijn, terwijl jij speculeert over wat er achter de schermen gebeurt neem ik gewoon waar wat er naar buiten wordt gebracht.
Ik neem ook gewoon objectief waar wat er naar buiten word gebracht. Sony heeft die toepassing met de camera+stick in 2003 gepantenteerd en in 2005 gepresenteerd. Dat is een waarneming. De Wii is in 2006 voor het eerst gepresenteerd, dat is ook een waarneming. Dus hoe jij de link legt dat Sony nu opeens die toepassing gaat uitbrengen is een raadsel want ze zijn er al jaren mee bezig.
quote:
Is Nintendo heilig? Tuurlijk niet, maakt Nintendo IMO de beste games? Ja. Brengt Sony die in gevaar met hun copycatbewegingen? Ja, dus dan mag ik dat afkeuren.

Maar ffe voor de duidelijkheid, ik ben er nog niet uit of ik een 360 of PS3 haal naast de Wii. Dus ik ben niet anti-Sony.
Sony en MS brengen helemaal niks in gevaar al zouden zelf een Wii uitbrengen. En om de simpele reden omdat het om de games gaat. Bij de laatste 2 generaties waren alle console ongeveer het zelfde. De console die dan het beste verkoopt heeft dan dus gewoon de meest aantrekkelijke games. Als Nintendo gewoon de meest aantrekkelijk games heeft dan zullen ze ook het beste verkopen, ongeacht of je op de concurrentie gelijksoortige gameplay hebt.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40107030
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_40113529
quote:
Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Nogmaals, het patent is al van 2003 en geupdate in 2005.
[..]

Als Nintendo gewoon de meest aantrekkelijk games heeft dan zullen ze ook het beste verkopen, ongeacht of je op de concurrentie gelijksoortige gameplay hebt.
Als Sony er toen al mee bezig was hadden ze de ballen moeten hebben om t meteen door te zetten en t meteen te addressen. Hebben ze niet gedaan ondanks dat dit voor zo'n company geen probleem is, kennelijk zagen ze de potentie pas echt toen ze de Wii zagen. Anders leg jij me maar eens uit waarom er niet 1 game tevoorschijn is gekomen als trailer die gebruik maakt van de STICK.

Als jij me beschuldigt van een ondertoontje wil ik bewijzen zien en niet horen dat ik het 'laat lijken'. Dat is namelijk je eigen belevingswereld projecteren op een ander zonder daar enige kennis van te hebben.

Dat contract dat ze ondertekenden was een contract dat enkelvoudig geannuleerd kon worden, en dat deed Nintendo (na ja, Yamauchi).

En dat met die verkoopcijfers is weer een gevalletje lezen, ik zei dus niet dat het oneerlijk was maar irritant. Irritant omdat een lager verkoopcijfer resulteert in minder resources waardoor Nintendo minder tijd en geld heeft om hun software te laten excelleren. In andere woorden, het is legaal maar wel frustrerend van mij kant en dat is wat ik ook gezegd heb. Het zal mij een rotzorg zijn dat mensen een oppervlakkige smaak hebben en zich door marketing laten leiden, ik wil gewoon AAA 1st party games.
pi_40124127
quote:
Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Diablos79 het volgende:
Dat stond gewoon in het contract wat ze in 1988 af hadden gesloten. Nintendo had gewoon het contract niet goed doorgelezen(wat al dom is van zo'n groot bedrijf). Nintendo heeft toen zonder weten van Sony een contract afgesloten met Philips en de samenwerking met Sony verbroken. En dat allemaal achter hun rug om. Dat is gewoon erg onproffesioneel en gewoon een achterbakse manier van samenwerken.
heb je enig idee hoe zaken doen in japan werk. (backstabbing en andere meuk is gewoon normaal en wordt verwacht als japaners zaken doen met elkaar)
Sony wilde gewoon een te groot stuk van de taart lees alle inkomsten van de licentie van de CD games en een snarreltje naar nintendo.
Nintendo heeft gehandeld zoals ieder Japans bedrijf zou doen. (Sony had hetzelfde gedaan is nog een rel overgeweest wat ze deden met de kennis van de PSX (de geupgrade versie van de SNES-CD) veel kenis van nintendo zat in de PSX.
  maandag 24 juli 2006 @ 09:25:58 #161
93119 ThaRabbit
FOK's most eaten
pi_40124942
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest

En al dat geflame heen en weer over wie nou de eerste was met die motion detection controls.... Wii heeft hem, PS3 komt er mischien mee. Who cares wie wat heeft, eerst maar eens zien wat ze ermee gaan doen
pi_40125105
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef ThaRabbit het volgende:
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest

En al dat geflame heen en weer over wie nou de eerste was met die motion detection controls.... Wii heeft hem, PS3 komt er mischien mee. Who cares wie wat heeft, eerst maar eens zien wat ze ermee gaan doen
Wii is toch wel beter!!!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 24 juli 2006 @ 10:04:45 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40125630
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef ThaRabbit het volgende:
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest
daar ben ik het mee eens, wat ik vooral vervelend vind is als 'fanboys' onterecht andere consoles gaan afkraken. Je mag best fanboy zijn van een console, maar niet andere consoles om die reden gaan afzeiken (gebeurt gelukkig niet veel meer in dit topic)

Vind deze discussie eigenlijk best interessant, alhoewel er nu al 30 keer dezelfde feiten in een andere vorm worden gegoten. Dus heren, kom eens met echte bewijzen (zoals eventuele patenten/presentaties en wat daar precies in staat, want daar gaat het uiteindelijk om volgens mij?)
The line is a dot to you!
pi_40125850
Wii en PS3 zijn te eigenlijk verschillend om ze te vergelijken.
Commercieel gezien gaat PS3 waarschijnlijk floppen, vanwege de hoge prijs en overkill aan features.
Het is nog te vroeg om meteen in een Blu-Ray speler te investeren, dadelijk ligt het spulletje op z'n gat en dan kun je niets meer met dat ding. Om de spellen hoef je het in ieder geval niet te doen. Want die komen vaak ook op de 360 uit en die is toch wel goedkoper...tenminste de spellen die ik wilk hebben. Ik zit niet te wachten op de zoveelste slappe Final Fantasy.
Wii gaat terrein winnen door de gameplay, retro gaming en de originele games.

You'll see.
De Wii zal winnen
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_40126325
quote:
Op zondag 23 juli 2006 01:17 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik haal de Eye-toy erbij omdat die toepassing voor de Eye-toy bedoeld is. Ze brengen namelijk een camera uit die 3D motion implementeert en geen controller. En er is echt niks toevalligs aan dat ze er nu mee komen. Lees nu eens gewoon objectief die nieuws berichten. Sony heeft dat idee al in 2003 voor het eerst gepanteert maar kon het toen niet verwezenlijke omdat de techniek nog niet ver genoeg was. In 2005 hadden ze het eindelijk voor elkaar en hebben ze het pantent geupdate. Ze hebben toen bij de E3 van 2005 aangegeven dat ze een nieuwe Eye-toy zullen uitbrengen met dit soort mogelijkheden. Dat zijn feiten. En dan nog ga jij beweren dat Sony die camera uitbrengt omdat nintendo met de Wii komt.Dat slaat gewoon nergens op want voordat iemand ooit de naam Wii had gehoord wilde Sony dit al gaan uitbrengen.
[..]
Beetje late reactie, maar ik moet dat toch even tot bullshit verheffen.
Ik heb rond 2003 al kunnen doen wat de eye-toy kan, met een gewone webcam op m'n computer en wat leuke software.
Balletjes hooghouden, ramen zemen, pingpong met je handen
pi_40126358
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:36 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ik moet dat toch even tot bullshit verheffen.
Ik heb rond 2003 al kunnen doen wat de eye-toy kan, met een gewone webcam op m'n computer en wat leuke software.
Balletjes hooghouden, ramen zemen, pingpong met je handen
Ik in 2000 met m'n ToUCam van Philips.
Volleyballen enzow
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 24 juli 2006 @ 10:51:36 #167
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40126690
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:36 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ik moet dat toch even tot bullshit verheffen.
Ik heb rond 2003 al kunnen doen wat de eye-toy kan, met een gewone webcam op m'n computer en wat leuke software.
Balletjes hooghouden, ramen zemen, pingpong met je handen
het gaat hier om 3D-bewegingen
Dat kan jij niet zomaar met je webcam doen hoor
The line is a dot to you!
pi_40126946
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef ThaRabbit het volgende:
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest

En al dat geflame heen en weer over wie nou de eerste was met die motion detection controls.... Wii heeft hem, PS3 komt er mischien mee. Who cares wie wat heeft, eerst maar eens zien wat ze ermee gaan doen
Ik heb het niet over welke console het beste is, het moge duidelijk zijn dat de PS3 technisch superieur is aan de Wii, maar het gaat me gewoon om het feit dat ik de copy antics van Sony als een doorn in het oog zie omdat ik wil dat Nintendo ons straks serveert met de best mogelijke games en kwantiteit. Verder vind ik het jammer dat ik straks niet twee consoles heb die totaal verschillend zijn, ik had dat juist enorm handig gevonden.

Kijk, de discussie komt nergens omdat Diablo en ik op een verschillende manier denken. Hij stelt dat omdat Sony de techniek reeds had (duh) het heel normaal is dat ze ineens met zo'n device komen. Het zou een beetje hetzelfde zijn als een paar jaar terug Sony ineens de PSP met touchscreen mogelijkheden zou implementeren nadat de DS aangekondigd was (thank god zag Sony niet de potentie). Ik weet zeker dat Diablo me dan ging uitleggen dat Sony weldegelijk de technologie had van touchscreentechnologie (duh) zoals dat te zien is op andere producten van hen (cameras). Maar daar gaat het me helemaal niet om, het gaat me om de gedachtengang erachter en de opzichtigheid van de strategie om de koers te wijzigen, want laten we eerlijk zijn, als Sony net zo overtuigt was als Nintendo met deze devices dan hadden ze dit van de daken geschreeuwd vorig jaar.
quote:
Wii en PS3 zijn te eigenlijk verschillend om ze te vergelijken.
Commercieel gezien gaat PS3 waarschijnlijk floppen, vanwege de hoge prijs en overkill aan features.
Het is nog te vroeg om meteen in een Blu-Ray speler te investeren, dadelijk ligt het spulletje op z'n gat en dan kun je niets meer met dat ding.
De PS3 kan onmogelijk floppen, maar het kan mogelijk niet voldoen aan de hoge verwachtingen van Sony waardoor Sony in grote problemen komt aangezien de PS3 Sony's saviour zou moeten zijn en de hele prognosecijfers van Sony ALS GEHEEL staan of vallen met de vraag of de PS3 net zo succesvol zal worden als de PS2. Is het antwoord nee dan is Sony al in problemen.
pi_40127081
Dat is vreemd, Nintendo was net op het nieuws op de radio.

Omzetstijging van 85% en aandelenkoers met 10% omhoog ofzo.
Vooral grappig wat ze op het eind zeiden: Nintendo probeert de slag te winnen
van de PSP door een geheugenspelletje.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:08:17 #170
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40127147
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:01 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik heb het niet over welke console het beste is, het moge duidelijk zijn dat de PS3 technisch superieur is aan de Wii, maar het gaat me gewoon om het feit dat ik de copy antics van Sony als een doorn in het oog zie omdat ik wil dat Nintendo ons straks serveert met de best mogelijke games en kwantiteit. Verder vind ik het jammer dat ik straks niet twee consoles heb die totaal verschillend zijn, ik had dat juist enorm handig gevonden.

Kijk, de discussie komt nergens omdat Diablo en ik op een verschillende manier denken. Hij stelt dat omdat Sony de techniek reeds had (duh) het heel normaal is dat ze ineens met zo'n device komen. Het zou een beetje hetzelfde zijn als een paar jaar terug Sony ineens de PSP met touchscreen mogelijkheden zou implementeren nadat de DS aangekondigd was (thank god zag Sony niet de potentie). Ik weet zeker dat Diablo me dan ging uitleggen dat Sony weldegelijk de technologie had van touchscreentechnologie (duh) zoals dat te zien is op andere producten van hen (cameras). Maar daar gaat het me helemaal niet om, het gaat me om de gedachtengang erachter en de opzichtigheid van de strategie om de koers te wijzigen, want laten we eerlijk zijn, als Sony net zo overtuigt was als Nintendo met deze devices dan hadden ze dit van de daken geschreeuwd vorig jaar.
met het grote verschil dat Sony dit ziet als een leuke gimmick voor extra in de spellen, maar Nintendo het als key-element gebruikt in de console. Vandaar misschien dat Sony het niet zo groots bracht vorig jaar, maar gewoon als feature aankondigde zonder keihard te schreeuwen dat het een revolutie is? En nu (opeens) Nintendo het als key-element en als revolutionair aankondigde , Sony gewoon wil zeggen: kijk we hadden zoiets een tijdje terug al aangekondigd, maar zien het alleen als een extra feature en zullen dit ook blijven zien als extra feature
The line is a dot to you!
pi_40127538
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:08 schreef kepler het volgende:

[..]

met het grote verschil dat Sony dit ziet als een leuke gimmick voor extra in de spellen, maar Nintendo het als key-element gebruikt in de console. Vandaar misschien dat Sony het niet zo groots bracht vorig jaar, maar gewoon als feature aankondigde zonder keihard te schreeuwen dat het een revolutie is? En nu (opeens) Nintendo het als key-element en als revolutionair aankondigde , Sony gewoon wil zeggen: kijk we hadden zoiets een tijdje terug al aangekondigd, maar zien het alleen als een extra feature en zullen dit ook blijven zien als extra feature
Hoewel ik niet uitsluit dat je gelijk hebt (kunnen we beide niet zeker weten) blijft het op zn minst verdacht dat toevallig de grootste wijzigingen van de PS3 komen vanuit het controllerfront.

Let be honest: Hoe toevallig wil je t hebben?
pi_40127926
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:05 schreef alex4allofyou het volgende:
Dat is vreemd, Nintendo was net op het nieuws op de radio.

Omzetstijging van 85% en aandelenkoers met 10% omhoog ofzo.
Vooral grappig wat ze op het eind zeiden: Nintendo probeert de slag te winnen
van de PSP door een geheugenspelletje.

LOL als of de PSP nog veel verkocht wordt toen de PSP uitkwam had de DS al gewonnen.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:38:24 #173
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_40127959
quote:
Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Diablos79 het volgende:
Ik neem ook gewoon objectief waar wat er naar buiten word gebracht. Sony heeft die toepassing met de camera+stick in 2003 gepantenteerd en in 2005 gepresenteerd. Dat is een waarneming. De Wii is in 2006 voor het eerst gepresenteerd, dat is ook een waarneming.
De waarneming is echter niet geheel correct. De Wii-controller werd namelijk al in 2005 gepresenteerd op de GDC in Japan, als ik me niet vergis, wat enkele maanden eerder is dan de tweede patentaanvraag van Sony.
  maandag 24 juli 2006 @ 11:46:16 #174
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_40128168
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:33 schreef kipknots het volgende:
Heroes, van Grasshopper (Makers van killer7):

afbeelding
Sylvia Kristel?
  maandag 24 juli 2006 @ 11:47:58 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_40128231
Die naam kwam me al bekend voor!

Zou het toeval zijn, of een stiekeme verwijzing, net zoals hun Smiths bij Killer7?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40128296
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:37 schreef MeZZiN het volgende:

[..]


LOL als of de PSP nog veel verkocht wordt toen de PSP uitkwam had de DS al gewonnen.
Ja, de pers ziet elk produkt waar de Playstation mee wordt gekoppeld als een produkt met een gouden randje. De battle is eigenlijk al over en daar verbaas ik me nog steeds over.
pi_40128431
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ja, de pers ziet elk produkt waar de Playstation mee wordt gekoppeld als een produkt met een gouden randje. De battle is eigenlijk al over en daar verbaas ik me nog steeds over.
Precies ik lag wel ff in een deuk toen ik last dat nintendo het probeerde te winnen van de PSP. Ze hadden het al gewonnen en nu met brain age en meer van die meuk dan blijft er niet veel van de PSP over. de PSP kunnen we dan toevoegen naast de Game Gear en Lynx die het allemaal niet konden halen bij nintendo handhelds. PSP

Terug naar de discussie:

De Wii is origneel omdat nintendo de bals had om iets nieuws uit te proberen en het groots aan te pakken ipv een slap aftreksel.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:09:04 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40128876
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:24 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Hoewel ik niet uitsluit dat je gelijk hebt (kunnen we beide niet zeker weten) blijft het op zn minst verdacht dat toevallig de grootste wijzigingen van de PS3 komen vanuit het controllerfront.

Let be honest: Hoe toevallig wil je t hebben?
ach, andere grote wijzingen: standaard harde schijf, (gratis) online-systeem

ik vind het niet zozeer kopieer-gedrag met de Eye-toy. Wel het verhaal van de controller zelf, omdat developers pas 1.5 week voor de E3 officieel te horen kregen over de motion-sensors in de controller...

maar goed dit is het Wii-topic:

hopelijk kan ik eind oktober een beetje kijken hoe de Japanners reageren op Wii
The line is a dot to you!
pi_40129660
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:09 schreef kepler het volgende:

[..]

ach, andere grote wijzingen: standaard harde schijf, (gratis) online-systeem

ik vind het niet zozeer kopieer-gedrag met de Eye-toy. Wel het verhaal van de controller zelf, omdat developers pas 1.5 week voor de E3 officieel te horen kregen over de motion-sensors in de controller...

maar goed dit is het Wii-topic:

hopelijk kan ik eind oktober een beetje kijken hoe de Japanners reageren op Wii
Kom op dude, ik had het over grote wijzigingen. Een standaard harde schijf is meer een pakketspecificatie en gratis online service is een dienst.

Nee, zoals ik zei vind ik de Eye-toy geen kopieergedrag, jaren terug heb ik zelfs gedacht van WTF dat is een cool origineel idee. De Eye-toy is een goede toevoeging met helaas geen echte goede ondersteunende software. Helaas heeft Sony met de Eye-toy een veilige manier gevonden om een Wiimote achtige addon te maken waarbij ze niet het rumbledebacle herhalen. Neemt niet weg dat het concept gestolen is.

Ik verwacht zelfs een onverwachte snelle launch van de Wii. Volgens mij staan de units al klaar op de planken in de fabriek
  maandag 24 juli 2006 @ 12:45:22 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40129983
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:36 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Kom op dude, ik had het over grote wijzigingen. Een standaard harde schijf is meer een pakketspecificatie en gratis online service is een dienst.

Nee, zoals ik zei vind ik de Eye-toy geen kopieergedrag, jaren terug heb ik zelfs gedacht van WTF dat is een cool origineel idee. De Eye-toy is een goede toevoeging met helaas geen echte goede ondersteunende software. Helaas heeft Sony met de Eye-toy een veilige manier gevonden om een Wiimote achtige addon te maken waarbij ze niet het rumbledebacle herhalen. Neemt niet weg dat het concept gestolen is.

Ik verwacht zelfs een onverwachte snelle launch van de Wii. Volgens mij staan de units al klaar op de planken in de fabriek
in de PS2 hadden ze geen HD, in de PS3 wel. Best een grote wijziging, maar ik snap je punt

en het concept is niet gestolen, want zo'n soort van manier van 'controller' lag blijkbaar bij beide bedrijven al langer in de planning. En ze hadden het nu eenmaal niet precies tegelijk kunnen presenteren aan de wereld, als Sony eerder was geweest dan had iedereen Nintendo van kopieergedrag beschuldigt (net zoals nu met de PS3-controller zelf wat duidelijk een haastklus was). Maar deze discussie zit een beetje op een dood spoor: jij vind het kopieergedrag, ik niet. wmb is de discussie nu wel klaar

en de Wii komt halverwege oktober uit , of vlak na de TGS
The line is a dot to you!
  maandag 24 juli 2006 @ 12:46:51 #181
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40130028
In Japan
Houd van een lijntje.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:48:55 #182
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40130095
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:46 schreef Erwtensoep het volgende:
In Japan
nee wereldwijd. Als MS en Sony het proberen, dan moet Nintendo het makkelijk veel beter kunnen, aangezien de Wii volgens mij veel makkelijker te produceren is
The line is a dot to you!
  maandag 24 juli 2006 @ 12:50:01 #183
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40130133
Ik hoop het. Kan niet wachten.
Houd van een lijntje.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:55:20 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_40130305
Ik denk ook dat het net na de TGS uit zal komen, 1 Oktober ofzo. .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:22:40 #185
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40131278
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:23 schreef alex4allofyou het volgende:
Als Sony er toen al mee bezig was hadden ze de ballen moeten hebben om t meteen door te zetten en t meteen te addressen. Hebben ze niet gedaan ondanks dat dit voor zo'n company geen probleem is, kennelijk zagen ze de potentie pas echt toen ze de Wii zagen. Anders leg jij me maar eens uit waarom er niet 1 game tevoorschijn is gekomen als trailer die gebruik maakt van de STICK

Dat contract dat ze ondertekenden was een contract dat enkelvoudig geannuleerd kon worden, en dat deed Nintendo (na ja, Yamauchi).
Ik heb je al eerder verteld waarom ze dat niet hebben gedaan maar dat wil je gewoon niet lezen. Want jij wilt gewoon blijven volhouden dat het gejat is. Dat je die motion sensing van ps3 controller gejat vind en dat Sony dat gedaan heeft omdat ze dat ook wel leuk leek kan me goed iets bij voorstellen. Maar bij die camera is het echt een ander verhaal. De techniek was in 2003 nog niet ver genoeg en ook niet betaalbaar. En daarbij heeft de ps2 niet genoeg power voor die camera. Dus ze kunnen hem pas uitbrengen met de PS3. Daarom is hij niet eerder uitgebracht. En het is nog niet eens zeker dat ze hem samen met een stick gaan uitbrengen, ze willen gewoon een camera uitbrengen die 3d bewegingen kan registreren. Verder ziet sony, zoals Kelper al zei, dat ding als een add-on op het normale gamen en is het geen vervangen voor de normale controller. Het doel van die camera is dus ook heel anders dan de Wii-mote van de Wii.

Maar goed jij vind het en waarschijnlijk velen Nintendo fans met jou gejat, velen anderen vinden dat niet. Einde deze discussie.
quote:
Dat contract dat ze ondertekenden was een contract dat enkelvoudig geannuleerd kon worden, en dat deed Nintendo (na ja, Yamauchi).
Dat ze een contract annuleren(ontbinden) is ook niks mis mee, het gaat om de manier waarop ze dat deden. Het werd ze in japan iedergeval niet in dank afgenomen.
quote:
Het zal mij een rotzorg zijn dat mensen een oppervlakkige smaak hebben en zich door marketing laten leiden, ik wil gewoon AAA 1st party games.
Dus mensen die niet zo van de games van Nintendo houden hebben een oppervlakkig smaak en laten zich alleen leiden door de media? En de andere consoles hebben geen AAA 1st party games?
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40133451
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:22 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ik heb je al eerder verteld waarom ze dat niet hebben gedaan maar dat wil je gewoon niet lezen. Want jij wilt gewoon blijven volhouden dat het gejat is. Dat je die motion sensing van ps3 controller gejat vind en dat Sony dat gedaan heeft omdat ze dat ook wel leuk leek kan me goed iets bij voorstellen. Maar bij die camera is het echt een ander verhaal. De techniek was in 2003 nog niet ver genoeg en ook niet betaalbaar. En daarbij heeft de ps2 niet genoeg power voor die camera. Dus ze kunnen hem pas uitbrengen met de PS3. Daarom is hij niet eerder uitgebracht. En het is nog niet eens zeker dat ze hem samen met een stick gaan uitbrengen, ze willen gewoon een camera uitbrengen die 3d bewegingen kan registreren. Verder ziet sony, zoals Kelper al zei, dat ding als een add-on op het normale gamen en is het geen vervangen voor de normale controller. Het doel van die camera is dus ook heel anders dan de Wii-mote van de Wii.

Maar goed jij vind het en waarschijnlijk velen Nintendo fans met jou gejat, velen anderen vinden dat niet. Einde deze discussie.
[..]

Dat ze een contract annuleren(ontbinden) is ook niks mis mee, het gaat om de manier waarop ze dat deden. Het werd ze in japan iedergeval niet in dank afgenomen.
[..]
Ok ok, dus ze hadden de techniek niet op de PS2. Maar dat hadden ze wel op de PS3 en als we Sony moeten geloven kan die Cellchip een hele nucleaire centrale aansturen, Schiphol assisteren met vluchten en daarbij nog NASA helpen met een vlucht naar Mars. Dus zo'n techniek is maar een small feat.
Waarom in Gods naam komt Sony dan op het allerlaatste moment met deze gegevens?!? Waren ze soms huiverig met het potentieel en waarom met zo'n boomerang komen en dan het hele ding choppen op het laatste moment. Waarom een patent inleveren op het moment dat Miyamoto op een podium een digitaal orkest aanstuurde. Waarom, waarom Sony? Waarom heeft de hypemachine van Sony niet eerder toegeslagen met deze informatie? Ze zijn dr toch zo goed in om van een drol een gouden ei te maken?
Nee, dit is me te makkelijk maar blijf jij maar met je standpunt. Je bent niet de enigste, over een paar jaar krijgt de PS een emmy voor hun bijdrage aan de gamesindustrie van revolutionaire bediening en zal iedereen roepen hoe geweldig ze dat toch bedacht hebben.


Waarom een bedrijfskundige beslissing van 500 jaar terug vergelijken met ideendiefstal? Nee t was niet netjes, nou blij?
quote:
Dus mensen die niet zo van de games van Nintendo houden hebben een oppervlakkig smaak en laten zich alleen leiden door de media? En de andere consoles hebben geen AAA 1st party games?
Nee dat zei ik niet, ik reageerde op je opmerking dat de console die het meest verkoopt gewoon de meest aantrekkelijke games had en Sony/MS helemaal niets in gevaar brengen. Dit is dus wel zo omdat in deze markt alleen de userbase geldt en de grootte van de userbase automatisch de kwaliteit bepaald van de software. De userbase wordt voor een belangrijk deel bepaald in het begin en hoewel software een belangrijk onderdeel is is de hypemachine hetgeen wat de userbase bepaald in het begin. Marketing dus, en zo'n ripoff als van Sony kan resulteren dat de hype voor de Wii afneemt en hierdoor een mindere start heeft, resulterend in een lagere userbase en hierdoor resulterend in minder 3rd party, waardoor de druk weer bij Nintendo ligt en deze de software rushed.

En daarna zeg ik dat het me niet interesseert of mensen een oppervlakkige smaak hebben zolang het de kwaliteit van de Nintendogames niet schaadt (wat het helaas wel zal doen). Hierbij maak ik geen oordeel over de hele catalogue van de PS3/360 maar stel ik dat IK maling heb over hoe de publieke opinie denkt als ik maar mijn AAA games krijg (ik weet het, egoistisch )
  maandag 24 juli 2006 @ 15:57:51 #187
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40136125
quote:
Op maandag 24 juli 2006 11:38 schreef chibibo het volgende:

[..]

De waarneming is echter niet geheel correct. De Wii-controller werd namelijk al in 2005 gepresenteerd op de GDC in Japan, als ik me niet vergis, wat enkele maanden eerder is dan de tweede patentaanvraag van Sony.
Op de GDC 2005 werd alleen wat plannen bekend gemaakt voor de "revolution", zoals Wi-fi en wie de cpu en gpu zouden maken. Maar verder nog niks over de controller
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 24 juli 2006 @ 17:13:26 #188
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_40138189
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:57 schreef Diablos79 het volgende:
Op de GDC 2005 werd alleen wat plannen bekend gemaakt voor de "revolution", zoals Wi-fi en wie de cpu en gpu zouden maken. Maar verder nog niks over de controller
Je hebt gelijk: het was de TGS in 2005 waar de controller bekend werd gemaakt en niet de GDC. Echter, ook deze vond plaats enkele maanden voordat Sony de nieuwe patentaanvraag indiende. Ik wil overigens niet zeggen dat men hier conclusies uit moet trekken, ik wil alleen aangeven dat de controller al in 2005 bekend is gemaakt.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:21:34 #189
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40138382
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef chibibo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: het was de TGS in 2005 waar de controller bekend werd gemaakt en niet de GDC. Echter, ook deze vond plaats enkele maanden voordat Sony de nieuwe patentaanvraag indiende. Ik wil overigens niet zeggen dat men hier conclusies uit moet trekken, ik wil alleen aangeven dat de controller al in 2005 bekend is gemaakt.
Die techniek voor die camera werd al in 2003 voor het eerst gedemonstreed, zelfs in 2000 al eens als ik me niet vergis. En het patent is in 2005 geupdate, dat is wat anders dan een totaal nieuwe aanvraag. Dus ik snap niet zo goed waarom sommige gelijk zo hard roepen dat Sony dit doet omdat Nintendo met de Wii komt. Want ze zijn er al jaren mee bezig en het is gewoon een uitbreiding van hun Eye-toy. Dus het vergelijken met de Wii-mote is sowieso al wat raar aangezien het om een camera gaat.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 24 juli 2006 @ 17:38:02 #190
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40138750
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:26 schreef alex4allofyou het volgende:
Ok ok, dus ze hadden de techniek niet op de PS2. Maar dat hadden ze wel op de PS3.
Hadden? De PS3 is nog niet eens uit. Ze hebben nu pas de techniek!
quote:
Waarom in Gods naam komt Sony dan op het allerlaatste moment met deze gegevens?!?
Ten eerste, Sony heeft dat hele artikel niet naar buitengebracht. En het al presenteren in 2003 was echt het allerlaatste moment ja
quote:
Waren ze soms huiverig met het potentieel en waarom met zo'n boomerang komen en dan het hele ding choppen op het laatste moment.
Die controller en die camera staan geheel los van elkaar. Dat je die motion sensing mogelijkheden van de PS3 controller gejat vind kan ik me in vinden maar die Eye-toy staat daar echt los van. Tevens heeft de Eye-toy altijd al gebruik gemaakt van motion sensing, ze willen het nu alleen uitbreiden naar 3D, lijkt me niks meer dan een logische stap.
quote:
Waarom een patent inleveren op het moment dat Miyamoto op een podium een digitaal orkest aanstuurde. Waarom, waarom Sony? Waarom heeft de hypemachine van Sony niet eerder toegeslagen met deze informatie?
Dus Miyamoto stond in 2003 op een podium zijn Wii-mote te demonstreren, want toen al gaven ze er een demo van en is het pantent aangevraagd en in 2005 is het nog eens geupdate. Dus die informatie was er al een heletijd. En niet gehyped? Dan volg je het nieuws echt niet goed, de laatste 3 jaar zijn ze al zeker bezig met het hypen van nieuwe technologien die ze willen gaan toepassen in de PS3 en Eye-toy.

Verder kan het me echt niet boeien wie wat van wie overneemt(dat lijkt alleen Nintendo fans te boeien ). De games die ik wil spelen komen toch wel, en op welke console ze komen maakt me geen zak uit. En als alle console spellen hebben die ik wil spelen dan koop ik ze allemaal, zo simpel is het als je niet echt fanboy bent van 1 console
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40138776
Nieuw artikeltje op IGN met interview Miyamoto. Erg interessant is het volgende:
quote:
He let out one bit of information, confirming first if it was okay to reveal it. Nintendo is making a game in which four players play together by passing a single controller around. The controller calls out player names in order to indicate whose turn it is.

He also suggested another idea, a game where the controller quietly gives out secret information to individual players as their turn comes about.
Dit lijkt me geweldig man, en guess what? Nintendo is er het eerste mee!!! (tenzij Sony zogenaamd achter de schermen aan t experimenteren is met dezelfde soort software natuurlijk)
  maandag 24 juli 2006 @ 17:48:33 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_40139008
Nouja, zoveel anders dan Wario Ware is het ook weer niet. Alleen komt de stem nu uit de controller ipv de tv.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40139020
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:38 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Hadden? De PS3 is nog niet eens uit. Ze hebben nu pas de techniek!
[..]
Oh, jij wil me wijsmaken dat ze niet wisten wat de PS3 ongeveer aankon?
quote:
Ten eerste, Sony heeft dat hele artikel niet naar buitengebracht. En het al presenteren in 2003 was echt het allerlaatste moment ja
[..]
Oh ja? Waar was die stick in the shape van de Wiimote dan?
quote:
Die controller en die camera staan geheel los van elkaar. Dat je die motion sensing mogelijkheden van de PS3 controller gejat vind kan ik me in vinden maar die Eye-toy staat daar echt los van. Tevens heeft de Eye-toy altijd al gebruik gemaakt van motion sensing, ze willen het nu alleen uitbreiden naar 3D, lijkt me niks anders dan een logische stap.
[..]
Nee en daarom zei ik ook, waarom kom je met een patent nadat alles op tafel ligt van de Wiimote.
quote:
Dus Miyamoto stond in 2003 op een podium zijn Wii-mote te demonstreren, want toen al gaven ze er een demo van en is het pantent aangevraagd en in 2005 is het nog eens geupdate. Dus die informatie was er al een heletijd. En niet gehyped? Dan volg je het nieuws echt niet goed, de laatste 3 jaar zijn ze al zeker bezig met het hypen van nieuwe technologien die ze willen gaan toepassen in de PS3 en Eye-toy.
Waar was die stick dan? Ik weet dat je t elke keer over het medium wilt hebben, maar ik heb het over de implementatie.
quote:
Verder kan het me echt niet boeien wie wat van wie overneemt(dat lijkt alleen Nintendo fans te boeien ). De games die ik wil spelen komen toch wel, en op welke console ze komen maakt me geen zak uit. En als alle console spellen hebben die ik wil spelen dan koop ik ze allemaal, zo simpel is het als je niet echt fanboy bent van 1 console
Wow, goed gesproken zeg, alleen doe je weer voorkomen dat jij anders dan ik meerdere consoles haalt. En ja het boeit me wel, ik vind nou eenmaal dat iemand die risico neemt ook de waardering hiervoor mag hebben.
pi_40139050
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:48 schreef speknek het volgende:
Nouja, zoveel anders dan Wario Ware is het ook weer niet. Alleen komt de stem nu uit de controller ipv de tv.
Ja maar ik heb zo'n gevoel dat dit niet een Warioware achtige game wordt. Dit heeft potentieel man
  maandag 24 juli 2006 @ 19:49:42 #195
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40142038
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:49 schreef alex4allofyou het volgende:

Oh, jij wil me wijsmaken dat ze niet wisten wat de PS3 ongeveer aankon?
Jij wil mij wijsmaken dat ze iets voor de PS3 op de markt kunnen brengen voordat de PS3 er zelf is
quote:
Oh ja? Waar was die stick in the shape van de Wiimote dan?
Die "stick" zat zelfs al bij een demonstratie in 2000 voor de eerste Eye-toy.
quote:
Nee en daarom zei ik ook, waarom kom je met een patent nadat alles op tafel ligt van de Wiimote.
Nog een keer dan , Het origineled patent is al van 2003.. Dat was lang voordat er ook maar iets van de Wii op tafel lag.
quote:
Waar was die stick dan? Ik weet dat je t elke keer over het medium wilt hebben, maar ik heb het over de implementatie.
Die stick zat er in 2000, 2003 en 2005 gewoon bij, kwestie van verslagen over de demonstraties lezen. Verder hoeft het helemaal geen stick te zijn. Om met een camera bewegingen in 3D te kunnen registreren heb je iets nodig waaraan die camera de afstand kan meten. Of sony nu voor een pen, stick, bal, sterretje of een glas kiest maakt verder geen zak uit.

En als je het hebt over het implementeren van montion sensing, daar was Sony dus eerder mee dan Nintendo. De Eye-toy doet niks anders. Alleen heeft Nintendo gekozen om een console te maken die helemaal op motion sensing is berust en Sony het gewoon als add-on blijft gebruiken naast de "normale" gameplay.
quote:
ik vind nou eenmaal dat iemand die risico neemt ook de waardering hiervoor mag hebben.
Tuurlijk moet je bedrijven die risico's nemen waardering geven. Ze nemen alle 3 risico's dus alle 3 verdienen ze waardering daarvoor.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 24 juli 2006 @ 19:54:38 #196
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40142166
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Nieuw artikeltje op IGN met interview Miyamoto. Erg interessant is het volgende:
[..]

Dit lijkt me geweldig man, en guess what? Nintendo is er het eerste mee!!! (tenzij Sony zogenaamd achter de schermen aan t experimenteren is met dezelfde soort software natuurlijk)
Dat artikel had ik ook gelezen, zaten zeker leuke ideeen tussen. Voor party games is de Wii een heel goed apparaat. Voor single player games heb ik mijn twijfels.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40144836
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Nieuw artikeltje op IGN met interview Miyamoto. Erg interessant is het volgende:
[..]

Dit lijkt me geweldig man, en guess what? Nintendo is er het eerste mee!!! (tenzij Sony zogenaamd achter de schermen aan t experimenteren is met dezelfde soort software natuurlijk)
In Wario Ware op de Cube moest je de controller ook al snel doorgeven, tot maximaal zestien spelers.
pi_40151927
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:24 schreef Thomper het volgende:

[..]

In Wario Ware op de Cube moest je de controller ook al snel doorgeven, tot maximaal zestien spelers.
Jewel, maar ik denk dat op de Wii we een spel krijgen die funner is dan echt stratego en apenkooi bij mekaar !
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:28:02 #199
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_40152017
Apekooi was wel ERG fun

Weet je het zeker?
Houd van een lijntje.
pi_40152445
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:49 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Jij wil mij wijsmaken dat ze iets voor de PS3 op de markt kunnen brengen voordat de PS3 er zelf is
[..]

Die "stick" zat zelfs al bij een demonstratie in 2000 voor de eerste Eye-toy.
[..]

Nog een keer dan , Het origineled patent is al van 2003.. Dat was lang voordat er ook maar iets van de Wii op tafel lag.
[..]

Die stick zat er in 2000, 2003 en 2005 gewoon bij, kwestie van verslagen over de demonstraties lezen. Verder hoeft het helemaal geen stick te zijn. Om met een camera bewegingen in 3D te kunnen registreren heb je iets nodig waaraan die camera de afstand kan meten. Of sony nu voor een pen, stick, bal, sterretje of een glas kiest maakt verder geen zak uit.

En als je het hebt over het implementeren van montion sensing, daar was Sony dus eerder mee dan Nintendo. De Eye-toy doet niks anders. Alleen heeft Nintendo gekozen om een console te maken die helemaal op motion sensing is berust en Sony het gewoon als add-on blijft gebruiken naast de "normale" gameplay.
[..]

Tuurlijk moet je bedrijven die risico's nemen waardering geven. Ze nemen alle 3 risico's dus alle 3 verdienen ze waardering daarvoor.
Het heeft geen zin om hier nog verder over te discusseren, zelfs nu kom je met beweringen dat alles al getoond was terwijl ik toch echt nu pas een patent zie liggen die het concreet beschrijft (freaking drie maanden voor launch!).

En ik check toch al een hele lange tijd al dit soort nieuwtjes en toch komt dit als een nare verrassing (maar niet een geheel onverwachte). En ja, ik was me ook wel bewust dat ze met de Eye-toy 3D movements probeerden te simuleren en ja ik heb ook die demos toen al gezien of over gehoord.

MAAR, het is een hele andere kwestie op het moment dat het apparaat gebruikt wordt als ANTWOORD op iets wat een concurrent doet ipv een device die optiek gebruikt als entertainment.
Of om het anders te stellen, geef nu eens eerlijk toe, denk jij dat Sony zo'n toepassing op de PS3 had gedaan als de overige concurrenten gewoon een conventionele controller hadden aangekondigt?
Denk jij dat Sony die al ZOVEEL kosten heeft gemaakt met de PS3 alsnog een extra gadget erop had gedaan? > nog ffe gauw een patentje erbij om de toch al technisch superieurer console nog completer te maken, ffe de controller schrappen voor iets wat eigenlijk (in geval van voorbeeld) niet meer nodig was om additionele toegevoegde waarde te hebben

Het antwoord (wees eerlijk) is NEE. Ze maken al enorm verlies erop en elke extra toevoeging maakt het nog duurder terwijl de toegevoegde waarde nihil is (in geval van concurrenten met conventionele controller). Kennelijk zijn ze geschrokken en dit is hun gerushde antwoord (en ja, ik zeg gerushed want als ze alles al zo gepland hadden jaren terug zoals je zei dan hadden ze niet nu nog op het laatste moment met patenten of controllerveranderingen gesmeten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')