Nogmaals, het gaat me om de toevoeging van een stick. En ga maar even na, als ze NU het patent inleveren dan kun je niet beweren dat ze er al een lange tijd mee bezig zijn. Dit is een direct gevolg van de Wii. En dus voor de laatste keer: fck de Eyetoy, ik heb het over de implementatie van de stick.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:17 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik haal de Eye-toy erbij omdat die toepassing voor de Eye-toy bedoeld is. Ze brengen namelijk een camera uit die 3D motion implementeert en geen controller. En er is echt niks toevalligs aan dat ze er nu mee komen. Lees nu eens gewoon objectief die nieuws berichten. Sony heeft dat idee al in 2003 voor het eerst gepanteert maar kon het toen niet verwezenlijke omdat de techniek nog niet ver genoeg was. In 2005 hadden ze het eindelijk voor elkaar en hebben ze het pantent geupdate. Ze hebben toen bij de E3 van 2005 aangegeven dat ze een nieuwe Eye-toy zullen uitbrengen met dit soort mogelijkheden. Dat zijn feiten. En dan nog ga jij beweren dat Sony die camera uitbrengt omdat nintendo met de Wii komt.Dat slaat gewoon nergens op want voordat iemand ooit de naam Wii had gehoord wilde Sony dit al gaan uitbrengen.
[..]
Ik impliceer dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo? Heb je mijn stukje wel gelezen?!? Geef me 1 regel waarin ik beweer dat Sony alles jat van Nintendo.quote:Jij impliceert dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo's ideeen. Of het een ordinaire rip-off is kun je nooit 100% zeker weten. Je weet echt niet wat er allemaal achter de schermen afspeeld. Nintendo kan het idee netzo goed van Sony hebben opgedaan en toen hebben besloten om er een heel concept van te maken voor hun volgende console. En jij kunt/mag Sony een achterbaks bedrijf vinden maar Nintendo zelf is ook niet zo net bedrijf. Toen ze samen met Sony werkte aan de SNES-CD hebben ze ook gewoon Sony achterbaks achter hun rug om een oor aangenaaid.
Het probeem is idd ja 'het zelfde idee', de handelswijze van marketing is iets wat je als nasleep van dat gegeven hebt en daar heb ik helemaal geen zin in om me daar uit over te laten.quote:Als de concurrentie hetzelfde idee beter weet te verkopen dan Nintendo geeft dat alleen aan dat Nintendo niet zo goed is in marketing als hun concurrenten. En wanneer Nintendo in een softwarevacuum komt te zitten ligt dat aan Nintendo zelf en niet aan Sony. Want het is echt niet Sony(of MS) hun schuld dat Nintendo weinig software krijgt. Dat Nintendo het de afgelopen 2 generatie niet zo goed heeft gedaan lag aan hun zelf en aan niemand anders.
Zucht, waar zeg ik dat je anti-Nintendo bent?!?quote:En nee ik ben niet anti-Nintendo, ik heb vroeger ook een SNES gehad en daar altijd met plezier op gespeeld. En als de Wii games krijgt die me genoeg aanspreken zal ik hem ook zeker kopen. Maar je moet gewoon de dingen wel wat objectiever bekijken en Nintendo niet zo heilig verklaren. Want dat zijn ze zeker niet, netzo goed als Sony en MS dat niet zijn.
Bij dat filmpje van vorig jaar op de E3 gebruikten ze twee verschillende kleuren bekers om goed de bewegingen te kunnen registreren, dus bekers naar stickje is echt niet zo'n grote stap zoals jij wel doet vermoeden.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:40 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat me om de toevoeging van een stick. En ga maar even na, als ze NU het patent inleveren dan kun je niet beweren dat ze er al een lange tijd mee bezig zijn. Dit is een direct gevolg van de Wii. En dus voor de laatste keer: fck de Eyetoy, ik heb het over de implementatie van de stick.
[..]
Ik impliceer dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo? Heb je mijn stukje wel gelezen?!? Geef me 1 regel waarin ik beweer dat Sony alles jat van Nintendo.
Nintendo heeft Sony helemaal geen oor aangenaaid, dat heeft Sony zelf gedaan doordat ze inspraak wilden hebben op het gameaanbod en 50% mee wilden hebben van de omzet van de games. Zou jij dat wel gedaan hebben? Is het niet ingaan op dat voorstel een oor aannaaien?
[..]
Het probeem is idd ja 'het zelfde idee', de handelswijze van marketing is iets wat je als nasleep van dat gegeven hebt en daar heb ik helemaal geen zin in om me daar uit over te laten.
Wanneer Nintendo in een softwarevacuum zit betekent dat dat het ligt aan de verkopen en niet aan Nintendo zelf. En dude, je moet eens leren lezen want ik heb het niet gehad over de schuldvraag alleen het feit dat ik het irritant vind. Minder sales in software is gewoon minder games of minder quality games, dat is een constatering die ik maak en een scenario die ik niet graag zie. Dat is alles wat ik ermee wil zeggen.
[..]
Zucht, waar zeg ik dat je anti-Nintendo bent?!?
Ik bekijk het subjectief en jij ook, maar daarnaast neem ik gewoon objectief waar wat de ontwikkelingen zijn, terwijl jij speculeert over wat er achter de schermen gebeurt neem ik gewoon waar wat er naar buiten wordt gebracht.
Is Nintendo heilig? Tuurlijk niet, maakt Nintendo IMO de beste games? Ja. Brengt Sony die in gevaar met hun copycatbewegingen? Ja, dus dan mag ik dat afkeuren.
Maar ffe voor de duidelijkheid, ik ben er nog niet uit of ik een 360 of PS3 haal naast de Wii. Dus ik ben niet anti-Sony.
Ik dusquote:Op zondag 23 juli 2006 15:46 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Bij dat filmpje van vorig jaar op de E3 gebruikten ze twee verschillende kleuren bekers om goed de bewegingen te kunnen registreren, dus bekers naar stickje is echt niet zo'n grote stap zoals jij wel doet vermoeden.
Nogmaals, het patent is al van 2003 en geupdate in 2005. Dus lang voordat er ook maar iets bekend was over de Wii. Dus voor de laatste keer: Sony had die camera+stick al gepantenteerd in 2003 en in 2005 gepresenteerd en ook aangekondigd dit soort techniek te gaan uitbrengen voor hun PS3. Dus zeggen dat ze er nu opeens mee komen door de Wii is gewoon bullshit.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:40 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat me om de toevoeging van een stick. En ga maar even na, als ze NU het patent inleveren dan kun je niet beweren dat ze er al een lange tijd mee bezig zijn. Dit is een direct gevolg van de Wii. En dus voor de laatste keer: fck de Eyetoy, ik heb het over de implementatie van de stick.
Niet alleen dit stukje, zo'n beetje alles wat er aan gaming op de markt komt laat jij lijken of de oorsprong bij Nintendo ligt. Of iedergeval dat ondertoontje geef je er aan mee.quote:Ik impliceer dat alles wat Sony op de markt brengt gejat is van Nintendo? Heb je mijn stukje wel gelezen?!? Geef me 1 regel waarin ik beweer dat Sony alles jat van Nintendo.
Nintendo heeft Sony helemaal geen oor aangenaaid, dat heeft Sony zelf gedaan doordat ze inspraak wilden hebben op het gameaanbod en 50% mee wilden hebben van de omzet van de games. Zou jij dat wel gedaan hebben? Is het niet ingaan op dat voorstel een oor aannaaien?
Wanneer Nintedo niet zo goed verkoopt houd het gewoon in dat de concurrent het beter doet, een product heeft wat meer aanspreekt of gewoon hun product beter aan de man weet te brengen. En dude dan moet je er eens niet zo'n onder toontje eraan geven dat wanneer Nintendo niet zo goed loopt het allemaal de schuld van anderen is.quote:Het probeem is idd ja 'het zelfde idee', de handelswijze van marketing is iets wat je als nasleep van dat gegeven hebt en daar heb ik helemaal geen zin in om me daar uit over te laten.
Wanneer Nintendo in een softwarevacuum zit betekent dat dat het ligt aan de verkopen en niet aan Nintendo zelf. En dude, je moet eens leren lezen want ik heb het niet gehad over de schuldvraag alleen het feit dat ik het irritant vind. Minder sales in software is gewoon minder games of minder quality games, dat is een constatering die ik maak en een scenario die ik niet graag zie. Dat is alles wat ik ermee wil zeggen.
Dat was een algemene opmerking voordat ik gelijk allemaal huilers over me heen krijg die beweren dat ik Nintendo zou hatenquote:Zucht, waar zeg ik dat je anti-Nintendo bent?!?
Ik neem ook gewoon objectief waar wat er naar buiten word gebracht. Sony heeft die toepassing met de camera+stick in 2003 gepantenteerd en in 2005 gepresenteerd. Dat is een waarneming. De Wii is in 2006 voor het eerst gepresenteerd, dat is ook een waarneming. Dus hoe jij de link legt dat Sony nu opeens die toepassing gaat uitbrengen is een raadsel want ze zijn er al jaren mee bezig.quote:Ik bekijk het subjectief en jij ook, maar daarnaast neem ik gewoon objectief waar wat de ontwikkelingen zijn, terwijl jij speculeert over wat er achter de schermen gebeurt neem ik gewoon waar wat er naar buiten wordt gebracht.
Sony en MS brengen helemaal niks in gevaar al zouden zelf een Wii uitbrengen. En om de simpele reden omdat het om de games gaat. Bij de laatste 2 generaties waren alle console ongeveer het zelfde. De console die dan het beste verkoopt heeft dan dus gewoon de meest aantrekkelijke games. Als Nintendo gewoon de meest aantrekkelijk games heeft dan zullen ze ook het beste verkopen, ongeacht of je op de concurrentie gelijksoortige gameplay hebt.quote:Is Nintendo heilig? Tuurlijk niet, maakt Nintendo IMO de beste games? Ja. Brengt Sony die in gevaar met hun copycatbewegingen? Ja, dus dan mag ik dat afkeuren.
Maar ffe voor de duidelijkheid, ik ben er nog niet uit of ik een 360 of PS3 haal naast de Wii. Dus ik ben niet anti-Sony.
Als Sony er toen al mee bezig was hadden ze de ballen moeten hebben om t meteen door te zetten en t meteen te addressen. Hebben ze niet gedaan ondanks dat dit voor zo'n company geen probleem is, kennelijk zagen ze de potentie pas echt toen ze de Wii zagen. Anders leg jij me maar eens uit waarom er niet 1 game tevoorschijn is gekomen als trailer die gebruik maakt van de STICK.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Nogmaals, het patent is al van 2003 en geupdate in 2005.
[..]
Als Nintendo gewoon de meest aantrekkelijk games heeft dan zullen ze ook het beste verkopen, ongeacht of je op de concurrentie gelijksoortige gameplay hebt.
heb je enig idee hoe zaken doen in japan werk. (backstabbing en andere meuk is gewoon normaal en wordt verwacht als japaners zaken doen met elkaar)quote:Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Diablos79 het volgende:
Dat stond gewoon in het contract wat ze in 1988 af hadden gesloten. Nintendo had gewoon het contract niet goed doorgelezen(wat al dom is van zo'n groot bedrijf). Nintendo heeft toen zonder weten van Sony een contract afgesloten met Philips en de samenwerking met Sony verbroken. En dat allemaal achter hun rug om. Dat is gewoon erg onproffesioneel en gewoon een achterbakse manier van samenwerken.
Wii is toch wel beter!!!quote:Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef ThaRabbit het volgende:
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest
En al dat geflame heen en weer over wie nou de eerste was met die motion detection controls.... Wii heeft hem, PS3 komt er mischien mee. Who cares wie wat heeft, eerst maar eens zien wat ze ermee gaan doen
daar ben ik het mee eens, wat ik vooral vervelend vind is als 'fanboys' onterecht andere consoles gaan afkraken. Je mag best fanboy zijn van een console, maar niet andere consoles om die reden gaan afzeikenquote:Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef ThaRabbit het volgende:
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest
Beetje late reactie, maar ik moet dat toch even tot bullshit verheffen.quote:Op zondag 23 juli 2006 01:17 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik haal de Eye-toy erbij omdat die toepassing voor de Eye-toy bedoeld is. Ze brengen namelijk een camera uit die 3D motion implementeert en geen controller. En er is echt niks toevalligs aan dat ze er nu mee komen. Lees nu eens gewoon objectief die nieuws berichten. Sony heeft dat idee al in 2003 voor het eerst gepanteert maar kon het toen niet verwezenlijke omdat de techniek nog niet ver genoeg was. In 2005 hadden ze het eindelijk voor elkaar en hebben ze het pantent geupdate. Ze hebben toen bij de E3 van 2005 aangegeven dat ze een nieuwe Eye-toy zullen uitbrengen met dit soort mogelijkheden. Dat zijn feiten. En dan nog ga jij beweren dat Sony die camera uitbrengt omdat nintendo met de Wii komt.Dat slaat gewoon nergens op want voordat iemand ooit de naam Wii had gehoord wilde Sony dit al gaan uitbrengen.
[..]
Ik in 2000 met m'n ToUCam van Philips.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:36 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar ik moet dat toch even tot bullshit verheffen.
Ik heb rond 2003 al kunnen doen wat de eye-toy kan, met een gewone webcam op m'n computer en wat leuke software.
Balletjes hooghouden, ramen zemen, pingpong met je handen![]()
het gaat hier om 3D-bewegingenquote:Op maandag 24 juli 2006 10:36 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar ik moet dat toch even tot bullshit verheffen.
Ik heb rond 2003 al kunnen doen wat de eye-toy kan, met een gewone webcam op m'n computer en wat leuke software.
Balletjes hooghouden, ramen zemen, pingpong met je handen![]()
Ik heb het niet over welke console het beste is, het moge duidelijk zijn dat de PS3 technisch superieur is aan de Wii, maar het gaat me gewoon om het feit dat ik de copy antics van Sony als een doorn in het oog zie omdat ik wil dat Nintendo ons straks serveert met de best mogelijke games en kwantiteit. Verder vind ik het jammer dat ik straks niet twee consoles heb die totaal verschillend zijn, ik had dat juist enorm handig gevonden.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:25 schreef ThaRabbit het volgende:
Toch jammer dat zo'n topic word volgeblaat met "ps3 is best, nee nee Wii is best" onzin. Het is een persoonlijke keus, let it rest
En al dat geflame heen en weer over wie nou de eerste was met die motion detection controls.... Wii heeft hem, PS3 komt er mischien mee. Who cares wie wat heeft, eerst maar eens zien wat ze ermee gaan doen
De PS3 kan onmogelijk floppen, maar het kan mogelijk niet voldoen aan de hoge verwachtingen van Sony waardoor Sony in grote problemen komt aangezien de PS3 Sony's saviour zou moeten zijn en de hele prognosecijfers van Sony ALS GEHEEL staan of vallen met de vraag of de PS3 net zo succesvol zal worden als de PS2. Is het antwoord nee dan is Sony al in problemen.quote:Wii en PS3 zijn te eigenlijk verschillend om ze te vergelijken.
Commercieel gezien gaat PS3 waarschijnlijk floppen, vanwege de hoge prijs en overkill aan features.
Het is nog te vroeg om meteen in een Blu-Ray speler te investeren, dadelijk ligt het spulletje op z'n gat en dan kun je niets meer met dat ding.
met het grote verschil dat Sony dit ziet als een leuke gimmick voor extra in de spellen, maar Nintendo het als key-element gebruikt in de console. Vandaar misschien dat Sony het niet zo groots bracht vorig jaar, maar gewoon als feature aankondigde zonder keihard te schreeuwen dat het een revolutie is? En nu (opeens) Nintendo het als key-element en als revolutionair aankondigde , Sony gewoon wil zeggen: kijk we hadden zoiets een tijdje terug al aangekondigd, maar zien het alleen als een extra feature en zullen dit ook blijven zien als extra featurequote:Op maandag 24 juli 2006 11:01 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik heb het niet over welke console het beste is, het moge duidelijk zijn dat de PS3 technisch superieur is aan de Wii, maar het gaat me gewoon om het feit dat ik de copy antics van Sony als een doorn in het oog zie omdat ik wil dat Nintendo ons straks serveert met de best mogelijke games en kwantiteit. Verder vind ik het jammer dat ik straks niet twee consoles heb die totaal verschillend zijn, ik had dat juist enorm handig gevonden.
Kijk, de discussie komt nergens omdat Diablo en ik op een verschillende manier denken. Hij stelt dat omdat Sony de techniek reeds had (duh) het heel normaal is dat ze ineens met zo'n device komen. Het zou een beetje hetzelfde zijn als een paar jaar terug Sony ineens de PSP met touchscreen mogelijkheden zou implementeren nadat de DS aangekondigd was (thank god zag Sony niet de potentie). Ik weet zeker dat Diablo me dan ging uitleggen dat Sony weldegelijk de technologie had van touchscreentechnologie (duh) zoals dat te zien is op andere producten van hen (cameras). Maar daar gaat het me helemaal niet om, het gaat me om de gedachtengang erachter en de opzichtigheid van de strategie om de koers te wijzigen, want laten we eerlijk zijn, als Sony net zo overtuigt was als Nintendo met deze devices dan hadden ze dit van de daken geschreeuwd vorig jaar.
Hoewel ik niet uitsluit dat je gelijk hebt (kunnen we beide niet zeker weten) blijft het op zn minst verdacht dat toevallig de grootste wijzigingen van de PS3 komen vanuit het controllerfront.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:08 schreef kepler het volgende:
[..]
met het grote verschil dat Sony dit ziet als een leuke gimmick voor extra in de spellen, maar Nintendo het als key-element gebruikt in de console. Vandaar misschien dat Sony het niet zo groots bracht vorig jaar, maar gewoon als feature aankondigde zonder keihard te schreeuwen dat het een revolutie is? En nu (opeens) Nintendo het als key-element en als revolutionair aankondigde , Sony gewoon wil zeggen: kijk we hadden zoiets een tijdje terug al aangekondigd, maar zien het alleen als een extra feature en zullen dit ook blijven zien als extra feature
quote:Op maandag 24 juli 2006 11:05 schreef alex4allofyou het volgende:
Dat is vreemd, Nintendo was net op het nieuws op de radio.
Omzetstijging van 85% en aandelenkoers met 10% omhoog ofzo.
Vooral grappig wat ze op het eind zeiden: Nintendo probeert de slag te winnen
van de PSP door een geheugenspelletje.![]()
De waarneming is echter niet geheel correct. De Wii-controller werd namelijk al in 2005 gepresenteerd op de GDC in Japan, als ik me niet vergis, wat enkele maanden eerder is dan de tweede patentaanvraag van Sony.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Diablos79 het volgende:
Ik neem ook gewoon objectief waar wat er naar buiten word gebracht. Sony heeft die toepassing met de camera+stick in 2003 gepantenteerd en in 2005 gepresenteerd. Dat is een waarneming. De Wii is in 2006 voor het eerst gepresenteerd, dat is ook een waarneming.
Sylvia Kristel?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:33 schreef kipknots het volgende:
Heroes, van Grasshopper (Makers van killer7):
afbeelding
Ja, de pers ziet elk produkt waar de Playstation mee wordt gekoppeld als een produkt met een gouden randje. De battle is eigenlijk al over en daar verbaas ik me nog steeds over.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:37 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
LOL als of de PSP nog veel verkocht wordt toen de PSP uitkwam had de DS al gewonnen.
Precies ik lag wel ff in een deuk toen ik last dat nintendo het probeerde te winnen van de PSP. Ze hadden het al gewonnen en nu met brain age en meer van die meuk dan blijft er niet veel van de PSP over. de PSP kunnen we dan toevoegen naast de Game Gear en Lynx die het allemaal niet konden halen bij nintendo handhelds.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, de pers ziet elk produkt waar de Playstation mee wordt gekoppeld als een produkt met een gouden randje. De battle is eigenlijk al over en daar verbaas ik me nog steeds over.
ach, andere grote wijzingen: standaard harde schijf, (gratis) online-systeemquote:Op maandag 24 juli 2006 11:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Hoewel ik niet uitsluit dat je gelijk hebt (kunnen we beide niet zeker weten) blijft het op zn minst verdacht dat toevallig de grootste wijzigingen van de PS3 komen vanuit het controllerfront.
Let be honest: Hoe toevallig wil je t hebben?
Kom op dude, ik had het over grote wijzigingen. Een standaard harde schijf is meer een pakketspecificatie en gratis online service is een dienst.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:09 schreef kepler het volgende:
[..]
ach, andere grote wijzingen: standaard harde schijf, (gratis) online-systeem
ik vind het niet zozeer kopieer-gedrag met de Eye-toy. Wel het verhaal van de controller zelf, omdat developers pas 1.5 week voor de E3 officieel te horen kregen over de motion-sensors in de controller...
maar goed dit is het Wii-topic:
hopelijk kan ik eind oktober een beetje kijken hoe de Japanners reageren op Wii
in de PS2 hadden ze geen HD, in de PS3 wel. Best een grote wijziging, maar ik snap je puntquote:Op maandag 24 juli 2006 12:36 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Kom op dude, ik had het over grote wijzigingen. Een standaard harde schijf is meer een pakketspecificatie en gratis online service is een dienst.
Nee, zoals ik zei vind ik de Eye-toy geen kopieergedrag, jaren terug heb ik zelfs gedacht van WTF dat is een cool origineel idee. De Eye-toy is een goede toevoeging met helaas geen echte goede ondersteunende software. Helaas heeft Sony met de Eye-toy een veilige manier gevonden om een Wiimote achtige addon te maken waarbij ze niet het rumbledebacle herhalen. Neemt niet weg dat het concept gestolen is.
Ik verwacht zelfs een onverwachte snelle launch van de Wii. Volgens mij staan de units al klaar op de planken in de fabriek![]()
nee wereldwijd. Als MS en Sony het proberen, dan moet Nintendo het makkelijk veel beter kunnen, aangezien de Wii volgens mij veel makkelijker te produceren isquote:Op maandag 24 juli 2006 12:46 schreef Erwtensoep het volgende:
In Japan
Ik heb je al eerder verteld waarom ze dat niet hebben gedaan maar dat wil je gewoon niet lezen. Want jij wilt gewoon blijven volhouden dat het gejat is. Dat je die motion sensing van ps3 controller gejat vind en dat Sony dat gedaan heeft omdat ze dat ook wel leuk leek kan me goed iets bij voorstellen. Maar bij die camera is het echt een ander verhaal. De techniek was in 2003 nog niet ver genoeg en ook niet betaalbaar. En daarbij heeft de ps2 niet genoeg power voor die camera. Dus ze kunnen hem pas uitbrengen met de PS3. Daarom is hij niet eerder uitgebracht. En het is nog niet eens zeker dat ze hem samen met een stick gaan uitbrengen, ze willen gewoon een camera uitbrengen die 3d bewegingen kan registreren. Verder ziet sony, zoals Kelper al zei, dat ding als een add-on op het normale gamen en is het geen vervangen voor de normale controller. Het doel van die camera is dus ook heel anders dan de Wii-mote van de Wii.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:23 schreef alex4allofyou het volgende:
Als Sony er toen al mee bezig was hadden ze de ballen moeten hebben om t meteen door te zetten en t meteen te addressen. Hebben ze niet gedaan ondanks dat dit voor zo'n company geen probleem is, kennelijk zagen ze de potentie pas echt toen ze de Wii zagen. Anders leg jij me maar eens uit waarom er niet 1 game tevoorschijn is gekomen als trailer die gebruik maakt van de STICK
Dat contract dat ze ondertekenden was een contract dat enkelvoudig geannuleerd kon worden, en dat deed Nintendo (na ja, Yamauchi).
Dat ze een contract annuleren(ontbinden) is ook niks mis mee, het gaat om de manier waarop ze dat deden. Het werd ze in japan iedergeval niet in dank afgenomen.quote:Dat contract dat ze ondertekenden was een contract dat enkelvoudig geannuleerd kon worden, en dat deed Nintendo (na ja, Yamauchi).
Dus mensen die niet zo van de games van Nintendo houden hebben een oppervlakkig smaak en laten zich alleen leiden door de media? En de andere consoles hebben geen AAA 1st party games?quote:Het zal mij een rotzorg zijn dat mensen een oppervlakkige smaak hebben en zich door marketing laten leiden, ik wil gewoon AAA 1st party games.
Ok ok, dus ze hadden de techniek niet op de PS2. Maar dat hadden ze wel op de PS3 en als we Sony moeten geloven kan die Cellchip een hele nucleaire centrale aansturen, Schiphol assisteren met vluchten en daarbij nog NASA helpen met een vlucht naar Mars. Dus zo'n techniek is maar een small feat.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:22 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder verteld waarom ze dat niet hebben gedaan maar dat wil je gewoon niet lezen. Want jij wilt gewoon blijven volhouden dat het gejat is. Dat je die motion sensing van ps3 controller gejat vind en dat Sony dat gedaan heeft omdat ze dat ook wel leuk leek kan me goed iets bij voorstellen. Maar bij die camera is het echt een ander verhaal. De techniek was in 2003 nog niet ver genoeg en ook niet betaalbaar. En daarbij heeft de ps2 niet genoeg power voor die camera. Dus ze kunnen hem pas uitbrengen met de PS3. Daarom is hij niet eerder uitgebracht. En het is nog niet eens zeker dat ze hem samen met een stick gaan uitbrengen, ze willen gewoon een camera uitbrengen die 3d bewegingen kan registreren. Verder ziet sony, zoals Kelper al zei, dat ding als een add-on op het normale gamen en is het geen vervangen voor de normale controller. Het doel van die camera is dus ook heel anders dan de Wii-mote van de Wii.
Maar goed jij vind het en waarschijnlijk velen Nintendo fans met jou gejat, velen anderen vinden dat niet. Einde deze discussie.
[..]
Dat ze een contract annuleren(ontbinden) is ook niks mis mee, het gaat om de manier waarop ze dat deden. Het werd ze in japan iedergeval niet in dank afgenomen.
[..]
Nee dat zei ik niet, ik reageerde op je opmerking dat de console die het meest verkoopt gewoon de meest aantrekkelijke games had en Sony/MS helemaal niets in gevaar brengen. Dit is dus wel zo omdat in deze markt alleen de userbase geldt en de grootte van de userbase automatisch de kwaliteit bepaald van de software. De userbase wordt voor een belangrijk deel bepaald in het begin en hoewel software een belangrijk onderdeel is is de hypemachine hetgeen wat de userbase bepaald in het begin. Marketing dus, en zo'n ripoff als van Sony kan resulteren dat de hype voor de Wii afneemt en hierdoor een mindere start heeft, resulterend in een lagere userbase en hierdoor resulterend in minder 3rd party, waardoor de druk weer bij Nintendo ligt en deze de software rushed.quote:Dus mensen die niet zo van de games van Nintendo houden hebben een oppervlakkig smaak en laten zich alleen leiden door de media? En de andere consoles hebben geen AAA 1st party games?
Op de GDC 2005 werd alleen wat plannen bekend gemaakt voor de "revolution", zoals Wi-fi en wie de cpu en gpu zouden maken. Maar verder nog niks over de controllerquote:Op maandag 24 juli 2006 11:38 schreef chibibo het volgende:
[..]
De waarneming is echter niet geheel correct. De Wii-controller werd namelijk al in 2005 gepresenteerd op de GDC in Japan, als ik me niet vergis, wat enkele maanden eerder is dan de tweede patentaanvraag van Sony.
Je hebt gelijk: het was de TGS in 2005 waar de controller bekend werd gemaakt en niet de GDC. Echter, ook deze vond plaats enkele maanden voordat Sony de nieuwe patentaanvraag indiende. Ik wil overigens niet zeggen dat men hier conclusies uit moet trekken, ik wil alleen aangeven dat de controller al in 2005 bekend is gemaakt.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:57 schreef Diablos79 het volgende:
Op de GDC 2005 werd alleen wat plannen bekend gemaakt voor de "revolution", zoals Wi-fi en wie de cpu en gpu zouden maken. Maar verder nog niks over de controller
Die techniek voor die camera werd al in 2003 voor het eerst gedemonstreed, zelfs in 2000 al eens als ik me niet vergis. En het patent is in 2005 geupdate, dat is wat anders dan een totaal nieuwe aanvraag. Dus ik snap niet zo goed waarom sommige gelijk zo hard roepen dat Sony dit doet omdat Nintendo met de Wii komt. Want ze zijn er al jaren mee bezig en het is gewoon een uitbreiding van hun Eye-toy. Dus het vergelijken met de Wii-mote is sowieso al wat raar aangezien het om een camera gaat.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef chibibo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: het was de TGS in 2005 waar de controller bekend werd gemaakt en niet de GDC. Echter, ook deze vond plaats enkele maanden voordat Sony de nieuwe patentaanvraag indiende. Ik wil overigens niet zeggen dat men hier conclusies uit moet trekken, ik wil alleen aangeven dat de controller al in 2005 bekend is gemaakt.
Hadden? De PS3 is nog niet eens uit. Ze hebben nu pas de techniek!quote:Op maandag 24 juli 2006 14:26 schreef alex4allofyou het volgende:
Ok ok, dus ze hadden de techniek niet op de PS2. Maar dat hadden ze wel op de PS3.
Ten eerste, Sony heeft dat hele artikel niet naar buitengebracht. En het al presenteren in 2003 was echt het allerlaatste moment jaquote:Waarom in Gods naam komt Sony dan op het allerlaatste moment met deze gegevens?!?
Die controller en die camera staan geheel los van elkaar. Dat je die motion sensing mogelijkheden van de PS3 controller gejat vind kan ik me in vinden maar die Eye-toy staat daar echt los van. Tevens heeft de Eye-toy altijd al gebruik gemaakt van motion sensing, ze willen het nu alleen uitbreiden naar 3D, lijkt me niks meer dan een logische stap.quote:Waren ze soms huiverig met het potentieel en waarom met zo'n boomerang komen en dan het hele ding choppen op het laatste moment.
Dus Miyamoto stond in 2003 op een podium zijn Wii-mote te demonstreren, want toen al gaven ze er een demo van en is het pantent aangevraagd en in 2005 is het nog eens geupdate. Dus die informatie was er al een heletijd. En niet gehyped? Dan volg je het nieuws echt niet goed, de laatste 3 jaar zijn ze al zeker bezig met het hypen van nieuwe technologien die ze willen gaan toepassen in de PS3 en Eye-toy.quote:Waarom een patent inleveren op het moment dat Miyamoto op een podium een digitaal orkest aanstuurde. Waarom, waarom Sony? Waarom heeft de hypemachine van Sony niet eerder toegeslagen met deze informatie?
Dit lijkt me geweldig man, en guess what? Nintendo is er het eerste mee!!! (tenzij Sony zogenaamd achter de schermen aan t experimenteren is met dezelfde soort software natuurlijk)quote:He let out one bit of information, confirming first if it was okay to reveal it. Nintendo is making a game in which four players play together by passing a single controller around. The controller calls out player names in order to indicate whose turn it is.
He also suggested another idea, a game where the controller quietly gives out secret information to individual players as their turn comes about.
Oh, jij wil me wijsmaken dat ze niet wisten wat de PS3 ongeveer aankon?quote:Op maandag 24 juli 2006 17:38 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Hadden? De PS3 is nog niet eens uit. Ze hebben nu pas de techniek!
[..]
Oh ja? Waar was die stick in the shape van de Wiimote dan?quote:Ten eerste, Sony heeft dat hele artikel niet naar buitengebracht. En het al presenteren in 2003 was echt het allerlaatste moment ja![]()
[..]
Nee en daarom zei ik ook, waarom kom je met een patent nadat alles op tafel ligt van de Wiimote.quote:Die controller en die camera staan geheel los van elkaar. Dat je die motion sensing mogelijkheden van de PS3 controller gejat vind kan ik me in vinden maar die Eye-toy staat daar echt los van. Tevens heeft de Eye-toy altijd al gebruik gemaakt van motion sensing, ze willen het nu alleen uitbreiden naar 3D, lijkt me niks anders dan een logische stap.
[..]
Waar was die stick dan? Ik weet dat je t elke keer over het medium wilt hebben, maar ik heb het over de implementatie.quote:Dus Miyamoto stond in 2003 op een podium zijn Wii-mote te demonstreren, want toen al gaven ze er een demo van en is het pantent aangevraagd en in 2005 is het nog eens geupdate. Dus die informatie was er al een heletijd. En niet gehyped? Dan volg je het nieuws echt niet goed, de laatste 3 jaar zijn ze al zeker bezig met het hypen van nieuwe technologien die ze willen gaan toepassen in de PS3 en Eye-toy.
Wow, goed gesproken zeg, alleen doe je weer voorkomen dat jij anders dan ik meerdere consoles haalt. En ja het boeit me wel, ik vind nou eenmaal dat iemand die risico neemt ook de waardering hiervoor mag hebben.quote:Verder kan het me echt niet boeien wie wat van wie overneemt(dat lijkt alleen Nintendo fans te boeien). De games die ik wil spelen komen toch wel, en op welke console ze komen maakt me geen zak uit. En als alle console spellen hebben die ik wil spelen dan koop ik ze allemaal, zo simpel is het als je niet echt fanboy bent van 1 console
Ja maar ik heb zo'n gevoel dat dit niet een Warioware achtige game wordt. Dit heeft potentieel manquote:Op maandag 24 juli 2006 17:48 schreef speknek het volgende:
Nouja, zoveel anders dan Wario Ware is het ook weer niet. Alleen komt de stem nu uit de controller ipv de tv.
Jij wil mij wijsmaken dat ze iets voor de PS3 op de markt kunnen brengen voordat de PS3 er zelf isquote:Op maandag 24 juli 2006 17:49 schreef alex4allofyou het volgende:
Oh, jij wil me wijsmaken dat ze niet wisten wat de PS3 ongeveer aankon?![]()
Die "stick" zat zelfs al bij een demonstratie in 2000 voor de eerste Eye-toy.quote:Oh ja? Waar was die stick in the shape van de Wiimote dan?![]()
Nog een keer danquote:Nee en daarom zei ik ook, waarom kom je met een patent nadat alles op tafel ligt van de Wiimote.
Die stick zat er in 2000, 2003 en 2005 gewoon bij, kwestie van verslagen over de demonstraties lezen. Verder hoeft het helemaal geen stick te zijn. Om met een camera bewegingen in 3D te kunnen registreren heb je iets nodig waaraan die camera de afstand kan meten. Of sony nu voor een pen, stick, bal, sterretje of een glas kiest maakt verder geen zak uit.quote:Waar was die stick dan? Ik weet dat je t elke keer over het medium wilt hebben, maar ik heb het over de implementatie.
Tuurlijk moet je bedrijven die risico's nemen waardering geven. Ze nemen alle 3 risico's dus alle 3 verdienen ze waardering daarvoor.quote:ik vind nou eenmaal dat iemand die risico neemt ook de waardering hiervoor mag hebben.
Dat artikel had ik ook gelezen, zaten zeker leuke ideeen tussen. Voor party games is de Wii een heel goed apparaat. Voor single player games heb ik mijn twijfels.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Nieuw artikeltje op IGN met interview Miyamoto. Erg interessant is het volgende:
[..]
Dit lijkt me geweldig man, en guess what? Nintendo is er het eerste mee!!! (tenzij Sony zogenaamd achter de schermen aan t experimenteren is met dezelfde soort software natuurlijk)![]()
In Wario Ware op de Cube moest je de controller ook al snel doorgeven, tot maximaal zestien spelers.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Nieuw artikeltje op IGN met interview Miyamoto. Erg interessant is het volgende:
[..]
Dit lijkt me geweldig man, en guess what? Nintendo is er het eerste mee!!! (tenzij Sony zogenaamd achter de schermen aan t experimenteren is met dezelfde soort software natuurlijk)![]()
Jewel, maar ik denk dat op de Wii we een spel krijgen die funner is dan echt stratego en apenkooi bij mekaar !quote:Op maandag 24 juli 2006 21:24 schreef Thomper het volgende:
[..]
In Wario Ware op de Cube moest je de controller ook al snel doorgeven, tot maximaal zestien spelers.
Het heeft geen zin om hier nog verder over te discusseren, zelfs nu kom je met beweringen dat alles al getoond was terwijl ik toch echt nu pas een patent zie liggen die het concreet beschrijft (freaking drie maanden voor launch!).quote:Op maandag 24 juli 2006 19:49 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij wil mij wijsmaken dat ze iets voor de PS3 op de markt kunnen brengen voordat de PS3 er zelf is
[..]
Die "stick" zat zelfs al bij een demonstratie in 2000 voor de eerste Eye-toy.
[..]
Nog een keer dan, Het origineled patent is al van 2003.. Dat was lang voordat er ook maar iets van de Wii op tafel lag.
[..]
Die stick zat er in 2000, 2003 en 2005 gewoon bij, kwestie van verslagen over de demonstraties lezen. Verder hoeft het helemaal geen stick te zijn. Om met een camera bewegingen in 3D te kunnen registreren heb je iets nodig waaraan die camera de afstand kan meten. Of sony nu voor een pen, stick, bal, sterretje of een glas kiest maakt verder geen zak uit.
En als je het hebt over het implementeren van montion sensing, daar was Sony dus eerder mee dan Nintendo. De Eye-toy doet niks anders. Alleen heeft Nintendo gekozen om een console te maken die helemaal op motion sensing is berust en Sony het gewoon als add-on blijft gebruiken naast de "normale" gameplay.
[..]
Tuurlijk moet je bedrijven die risico's nemen waardering geven. Ze nemen alle 3 risico's dus alle 3 verdienen ze waardering daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |