abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40003173
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:08 schreef kepler het volgende:
[..]
aangezien de DS en in zekere mate de PS3 regiovrij zijn hoop ik eigenlijk dat de Wii dat ook is
De ds heeft geen last van pal vs ntsc stoornissen Ik hoop verder wel dat de wii gewoon alles aan kan en ik ga daar dan ook gewoon van uit aangezien dat een stuk voordeliger is voor de consument en nintendo niet de beroerdste is.

Maargoed dat horen we nog wel.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:13:26 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40003202
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:11 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ja ik ook

Maarja, juist om die reden zal het wel niet zo zijn
we zullen wel zien Ik ben namelijk vanaf 23 oktober een weekje in Japan en als het launch-schema voor NL ongunstig uitvalt wil ik wel een Wii meenemen. Maar ik bedenk me net dat ik ws niet zomaar een winkel in kan lopen en een Wii kopen
The line is a dot to you!
pi_40003247
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:24 schreef Xrenity het volgende:
http://ms.nintendo-europe.com/wii/?l=nlNL
Europese Wii site
Net ook even bekeken, ziet er mooi uit =] kan niet wachten tot de WII uitkomt, aanschaffen ga ik hem zeker.. @release
Zo niet.. dan toch!
pi_40003429
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:13 schreef kepler het volgende:

[..]

we zullen wel zien Ik ben namelijk vanaf 23 oktober een weekje in Japan en als het launch-schema voor NL ongunstig uitvalt wil ik wel een Wii meenemen. Maar ik bedenk me net dat ik ws niet zomaar een winkel in kan lopen en een Wii kopen
Waarschijnlijk niet nee
Daar gaan rijen staan van Tokyo tot hier

Tenzij ze met een pre-order systeem a la Xbox 360/Nintendo DS in Japan gaan werken.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:29:35 #55
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_40003680
Over een maand komt ie uit!

Kijk denk maar dat ie over een maand uit komt, dan ben je misschien wat teleurgesteld volgende maand maar dan kan je weer denken "Over een maand komt ie uit!" Zo hoef je nooit langer dan een maand in spanning te wachten!
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_40003698
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:12 schreef disjfa het volgende:

[..]

De ds heeft geen last van pal vs ntsc stoornissen Ik hoop verder wel dat de wii gewoon alles aan kan en ik ga daar dan ook gewoon van uit aangezien dat een stuk voordeliger is voor de consument en nintendo niet de beroerdste is.

Maargoed dat horen we nog wel.
Ik denk dat nintendo het zelfde zal doen met de gamecube gewoon niet tegen houden (alleen wel NTSC /PAL gescheiden houden voor de leek maar met een freeloader te unlocken zeker omdat de Wii een gamecube+ is Komt wel goed!

Ik zou het namelijk erg jammer vinden als het niet kon ben namelijk een beetje verslaaft aan het importeren van games. (heck ik heb een pricecompare
pi_40003752
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:30 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Ik zou het namelijk erg jammer vinden als het niet kon ben namelijk een beetje verslaaft aan het importeren van games. (heck ik heb een pricecompare
Waarom wil je dan een freeloader Ik wil gewoon dat alle games er direct op werken zonder free loader
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_40003988
Nibris heeft uitgever gevonden voor Sadness

Begint er steeds meer op te lijken dat deze mysterieuze titel toch uit gaat komen
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_40004475
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:32 schreef disjfa het volgende:

[..]

Waarom wil je dan een freeloader Ik wil gewoon dat alle games er direct op werken zonder free loader
Dat zou wel het mooiste zijn alleen moet je dan wel een NTSC compatible TV hebben.

Dat het zonder freeloader werk helemaal geweldig alleen ik verwacht het niet van nintendo that is all het is gewoon koffiedik kijken.
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:20:56 #60
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_40005069
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:41 schreef gamefreek het volgende:
Nibris heeft uitgever gevonden voor Sadness

Begint er steeds meer op te lijken dat deze mysterieuze titel toch uit gaat komen
Paar dagen geleden ( maandag) zelf al gelezen op het ign forum nibris employee post daar zelf.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_40005509


Spannend
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_40006179
bunnies ftw!
pi_40006597
In principe komt ie idd 'bijna' uit. Maar ik heb het gevoel dat het nog een jaar duurt ofzo.
Komt ook omdat er eigenlijk nog steeds niet heel veel bekend is.
pi_40007387
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:08 schreef alex4allofyou het volgende:
In principe komt ie idd 'bijna' uit. Maar ik heb het gevoel dat het nog een jaar duurt ofzo.
Komt ook omdat er eigenlijk nog steeds niet heel veel bekend is.
Hmm, ik vind toch dat er over de WIi genoeg bekend is, maar over die nieuwe Rayman niet. Iedereen vind het spel nu al geweldig, terwijl er nog niet eens echte ingame screens zijn
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_40007698
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:32 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Hmm, ik vind toch dat er over de WIi genoeg bekend is, maar over die nieuwe Rayman niet. Iedereen vind het spel nu al geweldig, terwijl er nog niet eens echte ingame screens zijn
Na ja, 1 keer een informatiekanon in de trend van E3 en daarna was het weer eigenlijk niets.
pi_40008746
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:42 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Na ja, 1 keer een informatiekanon in de trend van E3 en daarna was het weer eigenlijk niets.
Inderdaad, weinig nieuws meer...
Houd van een lijntje.
pi_40010896
wat zou er nog nieuw moeten zijn dan?
pi_40010935
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:15 schreef imported_sphinx het volgende:
wat zou er nog nieuw moeten zijn dan?
Nieuws ?
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_40010955
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:15 schreef disjfa het volgende:

[..]

Nieuws ?
.......
pi_40011825
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:15 schreef imported_sphinx het volgende:
wat zou er nog nieuw moeten zijn dan?
Ze zouden weleens de specs mogen geven, of iig een indicatie ervan. Nu lijkt het alsof ze nog steeds niet een final design hebben. Verder wil ik eens horen wat dat geheim nou is.

En tot slot moeten er veel meer games in development worden laten zien. Maar dr komt eigenlijk helemaal niets door.
pi_40012448
Wetenschappelijk artikel: When Should Nintendo Launch its Wii? Insights From a Bivariate Successive Generation Model. (Erasmus Universiteit Rotterdam)

Stukje uit de abstract:
quote:
"The main outcome is that an optimal launch time is around June 2007, as then total sales of Nintendo’s GameCube and Wii would get maximized."
Interessante uitkomst wel Niet dat de Wii in 2007 uitgebracht gaat worden natuurlijk, hij komt ws. gewoon oktober/november 2006
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
pi_40012698
quote:
November 2006 most likely marks the launch of Sony’s PS3, the
successor to PS2. Later, Nintendo is expected to launch the Wii, the
successor to the GameCube.
WRONG.

Daar stopte ik
pi_40013896
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:58 schreef Xrenity het volgende:

[..]

WRONG.

Daar stopte ik
Vond het ook wel een bagger artikel... ze gaan er maar ff voor het gemak vanuit dat het markt aandeel van de PS2 en Gamecube het zelfde blijft als de PS3 en Wii uit komen dan noemen zich zelf onderzoekers als het belangrijkste weglaten.. namelijk dat er geen pijl op te rekken valt wat de nieuwe generatie gaat doen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:18:56 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_40018258
Over marktaandeel gesproken, Jeff Brown van EA:
quote:
One of the things that we noticed after E3 is we thought, you know, we're going to support Nintendo, they've got an extraordinarily loyal base of consumers all over the world, and we had a number of games we planned to make for Nintendo Wii. That said, we were very surprised by the level of enthusiasm we saw at E3 and subsequently for the Wii.

This is not a business plan, but there are a lot of people at EA who are walking around whispering: "40 / 40 / 20 per cent." The last time out, it was 65-70 per cent PlayStation, and everybody else divided up the 30 per cent that was left. Microsoft obviously took a big piece. Now it looks like 40 / 40 / 20 - Microsoft, Sony and Nintendo - and that is good for us, and it's good for people who like games.

Here's another thing that I think trends well for both the business and for consumers: everybody's saying that the Nintendo Wii is so unique that it's going to be the second system people buy, meaning if you own a 360 or a PS3, you'll probably also buy a Nintendo Wii. The funny thing is, some people say that discursively, like it's some sort of dig at Nintendo - and what they don't get is that if you're second on everybody's system, you're first overall.

It is very possible that Nintendo is going to expand its market by being the second system, that people who are hardcore and own a 360 or a PlayStation 3 will also go and buy a Nintendo Wii because it is so unique and so different this time. Whereas they didn't also want a GameCube against an Xbox or against a PS2, they'll go out and buy it, because it's a different experience.

If you look at what EA's doing with the Wii... Today we showed off Madden NFL on the 360 and I've seen it on PlayStation 3, and there are some differences between the two but they're largely the same experience. The Wii is a totally different experience, and if you like Madden NFL on 360, you still don't know what it's like on the Wii - it's a completely different experience.

That just opens up so many possibilities. First for gamers, that there's different kinds of games, different kinds of experiences. And then second, as a business prospect, you look at what the motion picture business calls ancillary markets - you get people to come to the movie theatre, then you get them to buy a DVD, then you sell a package to cable television, and it cascades down again and again. Well, you get ancillary markets against an initial investment in the code with this thing. From both the consumer perspective and a business perspective, the Wii changes a lot of things.

But your question was are we favouring one or the other, and we favour the one that has the highest installed base, the one with the most consumers. If it's a choice - I'm guessing now - between seven million 360s around the world versus, first month, one million PlayStation 3s, well, guess which one we're going to favour. It's pretty simple. That said, keep an eye on the Wii - that is a very interesting dynamic.

So perhaps it might not be 40 / 40 / 20 then?

Let me tell you, if they get up to 20 per cent worldwide, that is a momentous event right there. Look, I'm not predicting it's 40 / 40 / 20, and I hope you understand that is not EA's business model - I'm just telling you that the buzz going around is that rather than this huge, lopsided victory for one, and then a pretty good number two and a distant third, you can see some parity for the top two. You could even see 30 / 30 / 30, something like that.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18326
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40018642
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef speknek het volgende:
Over marktaandeel gesproken, Jeff Brown van EA:
[..]

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18326
Ik ben meer voor een 30-30-40
pi_40046450
quote:
Sony patenteert ruimtelijke gamecontroller
Door René Wichers - vrijdag 21 juli 2006 12:55 - Bron: Computer And Videogames - Views: 4.010 - Permalink
In schijnbare navolging van Nintendo heeft Sony een bedieningsapparaat gepatenteerd waarmee een computer de bewegingen van de gebruiker in drie dimensies kan volgen. Waar Nintendo de controller van de Wii met een bewegingssensor zal uitrusten, maakt Sony echter gebruik van een camera om de positie van een 'pen-achtig' bedieningsinstrument te bepalen. Met name het feit dat het om een enkele camera gaat is bijzonder; tot nog toe waren voor een fatsoenlijke driedimensionale plaatsbepaling altijd twee of meer camera's nodig. De technologie zou zwaar op het gebruik van de Cell-processor leunen, die volgens diverse berichten erg geschikt voor dit type beeldanalyse zou zijn.

De gelijkenis met de functionaliteit van de 'Wii-mote' en de toepassing van de Cell-cpu maken aannemelijk dat de Japanners met de nieuwe techniek een controller voor de PlayStation 3 willen bouwen. Het lijkt echter niet erg waarschijnlijk dat Sony al bij de introductie van de PS3 met een werkend model op de markt zal komen: waar Nintendo de gamemakers al vorig jaar met hun ruimtelijke controller uit ontwikkelen kon sturen, is Sony's concept het papieren stadium kennelijk nog niet ontgroeid. Zelfs als er binnen enkele maanden werkende prototypes kunnen worden gepresenteerd, zal het nog flink wat tijd kosten voordat er bijbehorende content kan worden geleverd. Bovendien wordt de standaarcontroller van de PS3 al met een anderssoortige bewegingssensor uitgerust.
Source: http://tweakers.net/nieuws/43583
Sony is weer lekker bezig... nog een wannabee Wii achtige controler . maar het is wel erg dat kopieer gedrag van Sony
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:54:46 #77
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40046548
[UPDATE]Sony patenteert \'Wii-camera\'
quote:
Tijdens de D.I.C.E. summit van 2005 heeft Sony een presentatie rondom nieuwe interfaces gegeven. Hierin kwam ook een Magic Wand naar voren, in combinatie met een Eye-Toy.
In 2000 speelde SCE al met het idee van een pen-controller, maar bleek onhaalbaar omdat de techniek die gebruikt werd, meerdere camera's vereiste. In 2003 vroeg Sony een patent aan, waarin een soortgelijke techniek beschreven werd, maar dan met slechts één Eye-Toy en één PS2-console.
Tenslotte heeft Sony in 2005 dit patent geupdate, waarbij de beelden worden omgezet in 3D-informatie. (bron)
Het is vooralsnog niet duidelijk of Sony daadwerkelijk de Magic Wand nog uit zal brengen als zodanig.
ze zijn er dus al langer mee bezig, voordat de Wii-controller werd bekend gemaakt.... dan kan je ze moeilijk beschuldigen van kopieer gedrag lijkt me
The line is a dot to you!
pi_40046553
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:31 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik ben meer voor een 30-30-40
Denk dat dat ook haalbaar zal zijn als ik hier zelf op mijn werk hoor hebben gewoon interresse voor de Wii omdat ie anders is de rest kan ze namelijk gestolen worden want die zijn te duur (ze veelal PC gamers dus ze hebben al een een dure Pc staan.

de Wii gaat het wel maken denk ik
pi_40046597
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:51 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Sony is weer lekker bezig... nog een wannabee Wii achtige controler . maar het is wel erg dat kopieer gedrag van Sony
Ga het E3 filmpje van Sony is bekijken van vorig jaar
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40046659
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:51 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Sony is weer lekker bezig... nog een wannabee Wii achtige controler . maar het is wel erg dat kopieer gedrag van Sony
inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..
pi_40046717
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:58 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:00:26 #82
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40046730
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:58 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..
Dat deden ze ook, ze hadden het al in 2000 bedacht alleen toen was de techniek nog niet ver genoeg. En vorig jaar met de E3 gaven ze er al een soort demonstratie van.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40046767
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:00 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Dat deden ze ook, ze hadden het al in 2000 bedacht alleen toen was de techniek nog niet ver genoeg. En vorig jaar met de E3 gaven ze er al een soort demonstratie van.
Ik zei toch trouwens dat het geen verschil uitmaaktte of er Wii-camera of iets anders in de titel stond. De fanboys hier hebben toch een roze zonnebril op
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:05:04 #84
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40046856
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:01 schreef Tain het volgende:

[..]

Ik zei toch trouwens dat het geen verschil uitmaaktte of er Wii-camera of iets anders in de titel stond. De fanboys hier hebben toch een roze zonnebril op
Das waar

Maar wel zielig dat er meteen weer word gehuild van gejat bla bla bla, als je wat meer info erover leest en het een beetje volgt weet je dat sony dat camera idee al een hele tijd had en er al een paar jaar mee bezig is.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40046891
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:05 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Das waar

Maar wel zielig dat er meteen weer word gehuild van gejat bla bla bla, als je wat meer info erover leest en het een beetje volgt weet je dat sony dat camera idee al een hele tijd had en er al een paar jaar mee bezig is.
En net of je deze techniek in een half jaartje in elkaar flanst
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:06:40 #86
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40046901
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:58 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

inderdaad, als je wil concurreren bedenk dan gewoon zelf iets goeds..


dan mag Nintendo ook geen DVD-speler gebruiken, geen online-systeem, geen virtual-console uitbrengen...
The line is a dot to you!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:08:50 #87
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40046959
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:06 schreef kepler het volgende:

[..]



dan mag Nintendo ook geen DVD-speler gebruiken, geen online-systeem, geen virtual-console uitbrengen...
En montion sensing hebben ze ook niet zelf bedacht
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:13:05 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40047104
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:08 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

En montion sensing hebben ze ook niet zelf bedacht
wie heeft eigenlijk het gamen bedacht
The line is a dot to you!
pi_40047125
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:54 schreef kepler het volgende:
[UPDATE]Sony patenteert \'Wii-camera\'
[..]

ze zijn er dus al langer mee bezig, voordat de Wii-controller werd bekend gemaakt.... dan kan je ze moeilijk beschuldigen van kopieer gedrag lijkt me
Het gaat mij gewoon om de timing
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:15:47 #90
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40047189
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:13 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het gaat mij gewoon om de timing
dat ze in 2003 een soortgelijk patent hebben aangevraagd en er al langer mee bezig zijn?
The line is a dot to you!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:15:58 #91
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40047200
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:13 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het gaat mij gewoon om de timing
Die nieuwe eyetoy met motion sensing presenteerde ze vorig jaar al, dus met die timing is niks mis.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40047233
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:13 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het gaat mij gewoon om de timing
Ik vind de timing van Nintendo ook niet echt denderend, motion sensing controller uitbrengen als je concurrent ervoor al een camera heeft ontwikkeld die ongeveer hetzelfde kan
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40047294
Naja, sony moet het ook zelf weten
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:22:28 #94
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40047389
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:13 schreef kepler het volgende:

[..]

wie heeft eigenlijk het gamen bedacht
Ik geef de eer aan William A. Higinbotham, die bedacht 1958 een pong spel dat ze op een oscilloscoop speelde
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40047724
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:54 schreef kepler het volgende:
[UPDATE]Sony patenteert \'Wii-camera\'
[..]

ze zijn er dus al langer mee bezig, voordat de Wii-controller werd bekend gemaakt.... dan kan je ze moeilijk beschuldigen van kopieer gedrag lijkt me
Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.

OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.

Dit hebben ze wel vaker gedaan, maar het opmerkelijke nu is dat ze dit kopieergedrag meteen in werking stellen terwijl (zoals met LCDtvs) dit enkele jaren later op gang kwam. Geeft wel aan in wat voor situatie ze zich bevinden waarbij Samsung en Panasonic ze ook al op alle fronten aftroeven.
Kijk ook eens naar de DS, denk je echt dat ze geen vooronderzoek jaren terug gedaan hadden naar touchscreen devices? Tuurlijk wel, maar ze dachten dat het niets zou worden, geen visie, nu is de DS een enorm succes en proberen ze dit ook tevergeefs te kopieren met als enigste verschil dat ze t huidige model niet deze gen om kunnen gooien. Sony is n copycat geworden de laatse jaren, plain en simple.
pi_40047807
quote:
Er kwam een gerucht naar buiten rond een patent van Sony, waaruit bleek dat er met behulp van de EyeToy en een gele staaf een WiiMote nagebootst kon worden.

Ntards roepten ‘RIP OFFFF’ en Sonybots zochten nieuwsberichten uit 2003 en eerder waaruit bleek dat dit niks met Nintendo te maken had.

Uiteindelijk is alleen maar interessant dat beiden dus zo’n soort systeem kunnen hebben en dan is de vraag welke er slaagt. Bij Nintendo werkt het geheel via de sensorbar en de WiiMote zelf, bij Sony moet dit via de Eyetoy gaan; kom buiten het beeld en je hebt niks meer. Lijkt me vooral lastig in multiplayer - 1-0 voor Nintendo.

Sony heeft het voordeel nieuwe ‘remotes’ uit te kunnen brengen die worden opgepikt door de camera.

De Eyetoy moet dan alleen wél standaard bij de PS3 zitten, anders zal het ding falen. Developers gaan er dan in ieder geval geen games voor maken. Geen échte games, zoals bij de EyeToy 1.0 ook al niet gebeurde.

En dan komen we uiteindelijk nog bij het totaalplaatje; Nintendo gaat voor goedkoop, simpel, strak om de mainstream aan te spreken. Sony probeert dit ook niet echt met z’n PS3.

Een interessante techniek is het dus zeker, maar of het van de grond komt, is nog even afwachten.
pi_40048102
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.

OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.

Dit hebben ze wel vaker gedaan, maar het opmerkelijke nu is dat ze dit kopieergedrag meteen in werking stellen terwijl (zoals met LCDtvs) dit enkele jaren later op gang kwam. Geeft wel aan in wat voor situatie ze zich bevinden waarbij Samsung en Panasonic ze ook al op alle fronten aftroeven.
Kijk ook eens naar de DS, denk je echt dat ze geen vooronderzoek jaren terug gedaan hadden naar touchscreen devices? Tuurlijk wel, maar ze dachten dat het niets zou worden, geen visie, nu is de DS een enorm succes en proberen ze dit ook tevergeefs te kopieren met als enigste verschil dat ze t huidige model niet deze gen om kunnen gooien. Sony is n copycat geworden de laatse jaren, plain en simple.
Je tekst slaat echt helemaal nergens op aangezien de Eye-Toy nooit bedoelt is om de traditionele controller te vervangen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_40048236
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:34 schreef Xrenity het volgende:

[..]
Tot mijn verbazing kijkende naar de huidige trends ben ik veel minder sceptisch over de Wii dan begin dit jaar. Nintendo heeft deze gen in zn zak (en dan bedoel ik kwa verwachtingen van Nintendo zelf), kijk alleen al naar de DS.

Ik kan me nog herinneren hier toen ik een discussie had met Retuobak enzo dat ik zei dat die Japanse trends hier ook vatbaar zijn en Japan een voorloper van trends is gezien de volwassenheid (en verzagiging dus) van diens gameindustrie.
Non-games? Nee hoor, die zullen in het Westen niet zo goed lopen. Die Japanse markt is een beetje vaag en houdt van rare shit etc etc En kijk nou eens, Brain Training en Nintendogs loopt hier in de EU en USA gewoon als een trein.

De Wii wordt een succes, en daar kan Sony niets aan veranderen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:49:08 #99
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_40048294
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Het 'ermee bezig zijn' is geen excuus. Waar het om gaat is dat Nintendo de ballen heeft gehad om het hun coreproduct omver te gooien met veel risico alom. Dat risico heeft Nintendo genomen omdat het toekomst zag in deze filosofie, inzicht dus, en zoals met elke gok is het de vraag of het zich uitbetaalt.

OK, achteraf gezien dus een goede beslissing. De E3 werd gedomineerd door Nintendo met de Wii. En daar wringt m de schoen, ACHTERAF komt Sony ineens tot inzicht dat het idee waar ze mogelijk al jaren aan werkten weleens zou kunnen werken. NADAT Nintendo alle risico had genomen besluiten de heren t maar te kopieren (heb t niet over het product maar de hele filosofie erachter), dat is simpelweg kopieergedrag en tevens achterbaksheid.
Sony presenteerde hun nieuwe Eyetoy(iedergeval een prototype ervan) vorig jaar al bij de E3 en was toen ook al van plan om hem uit te gaan brengen. Er was toen nog niks over de Wii bekend, dus zeggen dat ze na aanleiding van de Wii opeens die camera gaan uitbrengen is onzin.

Verder is die camera(Eyetoy) niet als hoofdbesturing voor games bedoeld, wat de Wii-mote wel is. Die Eyetoy is gewoon een toevoeging naast de "normale" games, zoals een lightgun. Leuk voor party games en kleine tussendoor games. Het is gewoon erg kort door de bocht om gelijk ieder idee wat ze al hadden gelijk als gejat te bestempelen.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_40048327
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:43 schreef Tain het volgende:

[..]

Je tekst slaat echt helemaal nergens op aangezien de Eye-Toy nooit bedoelt is om de traditionele controller te vervangen.
Nee, jouw tekst slaat nergens op omdat ik het niet over de Eye-toy heb maar over een toepassing die GEBRUIK MAAKT van de Eye-toy technologie. Met dien verstande dat Sony genoodzaakt is het op deze manier te doen.

@Diablos: voor jouw gaat hetzelfde op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')