quote:Op zondag 16 juli 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
Door Yorick Buwalda - ja die ja - nu al uitgeroepen tot grootste plaat van 2006, waarmee ze aansluiten bij de Groten der Aarde pfaf.
Die staat er al tijden bij hoor. Even geduld betrachten Grob, da's een schone zaak.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:14 schreef Grobbel het volgende:
Deze mag er ook nog bij: How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Matig noemen is misschien ook wat voorbarig, maar ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord en weet wel dat die veel beter moet zijn dan de vorige om in de buurt te komen van het predikaat: zeer goede plaat.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:27 schreef Grobbel het volgende:
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
De soloplaat van Thom Yorke is interessant en wellicht ook spannend. Of ie ook goed is? Hmm, het is geen wereldplaat, maar slecht is ie ook zeker niet...quote:Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
quote:Razorlight deed er wel erg lang over om met een tweede plaat te komen. Twee jaar! Dat is Chinese Democracy-tijd in het indiewereldje.
Van de Libertines-light-nummers van debuut Up All Night is in elk geval niet veel meer over. Tenminste, het scherpe randje is er af. Frontman Johnny Borrell ontpopt zich als een groot songschrijver. Elk, en ik bedoel dan ook elk nummer van deze plaat kan een hitsingle worden. Elk gitaarloopje klopt, elk refrein is een meezinger. Het is een ambitieuze plaat van iemand die de wereld wil en gaat veroveren. Hier is gewoon gigantisch goed over nagedacht. Vreemd voor een jongen die op zijn zestiende elke dag doodleuk een naald in zijn arm zette. Tja, dat krijg je als je beste vrienden Pete Doherty en Carl Barât heten. Maar terwijl hún bandje na twee albums implodeerde, sloeg Borrell een andere weg in. En clean zijn werpt echt zijn vruchten af. Want Razorlight mag dan wel niet die urgentie en dat jeugdige enthousiasme hebben van Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not, het vakmanschap en de professionaliteit die erachter schuil gaan, zijn overweldigend. Nee, Razorlight speelt in een hele andere en tegelijkertijd in dezelfde divisie als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand. Waar die bands alleen bekend zijn onder ‘muziekliefhebbers’ (jij, de OOR-lezer, kent ze maar je buurvrouw niet), gaan Borrell en zijn mannen gewoon de strijd aan met de Groten der Aarde. Dit hoeft niet alleen op Kink FM gedraaid te worden, dit kan zo op Sky. En da’s geen belediging. Ik kan hier wel een paar nummers opnoemen, waarna ik heel krampachtig ga uitleggen waarom dát liedje (ja, ik heb het over liedjes) nou precies zo mooi en puur is. Maar da’s onzin (oké, Hold On is van fuckin’ goud). Verwijzingen naar vroeger? Tuurlijk, maar terugkijken naar het verleden is niet van deze tijd. Of je nou Arctic Monkeys of U2 in je kast hebt staan, dit is de plaat voor jou én je moeder. Meesterwerk. YORICK BUWALDA
Kimya Dawsonquote:Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples
Allemaal mooie platen.
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?quote:
Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:![]()
Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
[..]
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
Ik begin me bijna af te vragen of de review niet sarcastisch bedoeld is. Én een cd de hemel in prijzen, én de Arctic Monkeys noemen, ik begin alweer te lachen!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?![]()
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:40 schreef Grobbel het volgende:
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?![]()
Stuart A. Staples is de frontman van Tindersticks, maar dat wist je wellicht al. Staan ook prachtige duetten op deze plaat, met Lhasa de Sela en Maria McKee.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
quote:Op zondag 16 juli 2006 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.
Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.
* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.
Jesus. Ik zat te denken aan een makkelijk te imponeren zeventienjarige zondagsrecensent te denken, maar dit is toch wel heel erg.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
Geweldige plaat is daten live stond het vorig jaar ook als een huis.En Razorlight zit in de heavy rotation op Radio One dus ik kan de radio niet aanzetten of In the morning komt weer voorbijzetten. Bah.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef JelleS het volgende:
Ik heb dat debuut van Razorlight ooit gewonnen bij Kindamuzik
Matig bandje, en dit album zal ook wel weer matig worden. Maar om in de sfeer te blijven, ga ik maar even Entertainment! van Gang Of Four luisteren. Dat is pas muziek.
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.
ach is dat jullie troetelkindje?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.
Ik heb net mijn vriendschap met haar opgezegd op Myspace!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.
Misschien komt het doordat de verkeerde muziekwinkels de markt hier beheersen?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?
Camera Obscura - Underarchievers please try harder !quote:Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef -Dries- het volgende:
Van welke CD is de TT eigenlijk afgeleid?
Ja. Ik vond het heerlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
Is er nog iemand naar The Wrens in de Melkweg geweest?
Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
En stonden ze ook niet op Metropolis? En hoe was dat?
quote:Op maandag 17 juli 2006 13:20 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Camera Obscura - Underarchievers please try harder !
Fijn om te lezen Jelle!!quote:Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef JelleS het volgende:
Ik moet je toch gelijk geven MM. Het duurde even, maar da album van Joan is toch wel verdomd goed. Vooral de intro van Christobel.
Soms is het wel opmerkelijk met die recensies ja. Ook Ed Harcourt, er zijn inmiddels twee edities van OOR verschenen nadat ik die plaat kocht. Okee, release was begin juni, maar dan had hij best in de OOR van juli mogen staan, de vorige dus. En niet pas in de laatste.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?
Op deze manier heb ik echt geen redenen meer om nog ooit een daadwerkelijke CD/platenzaak binnen te wandelen, omdat ik CDs nu niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller via het Internet kan bestellen tegenwoordig. En zelfs voor aanbiedingen ben ik onderhand meer gecharmeerd van ebay dan van de uitverkoopbakken van Concerto - je loopt in elk geval met minder troep de deur uit.
The Wrens of Metropolis?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:24 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.
Als Stones Throw-liefhebber vast al die plaat van Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc gehoord? Het kwartje viel bij mij niet direct, maar wat een goeie plaat zeg!
The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.quote:
Ik ook, nooit tegelijk overigens.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:54 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik luister wel eens Guided by Voices en Neutral Milk Hotel.
Briljant zijn ze niet maar Meadowlands vind ik een prima plaat, en aangezien het al wat oudere rockers zijn had ik wel wat van ze verwacht.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:02 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.
animal collective gezien toevallig?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
net terug van Dour... Art Brut is echt lachen live... wat een droge kerel die zanger, hij ziet er ook totaal niet uit als een zanger van een band, meer zo'n gast die op de BBC grappige sketches maakt bij grappige BBC show nummer zoveel of zo....
en Annie was gecancelled
fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
Iik heb ze vorig jaar 2 keer gezien maar toen vond ik het volume niet bepaald overdonderend... spelen ze tegenwoordig weer harder?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
Die zijn live goed he?!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
net terug van Dour...
Doe ikquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:54 schreef Z het volgende:
The Unicorns - Who Will Cut Our Hair When We're Gone? Is een prachtig plaatje. Moet je zeker een keer beluisteren.
Islands was erg goed live inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:41 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Hier nog mensen naar Valkhof Affaire geweest gister? Onder andere Islands, Bell Orchestre en Final Fantasy stonden er. Heb alleen Islands kunnen zien, maar die klonken erg goed en een stuk anders dan op album.
Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Heb je lienelien nog gezien Grobbel??
Ik denk dat ze op hun hoogtepunt zijn gestopt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:
The Thermals, een van Methodmitch's favo's
Maken die nog platen of hebben ze het bij twee gelaten?
Ze hebben net weer een nieuwe plaat uit. Totaal oninteressant trouwens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:
The Thermals, een van Methodmitch's favo's
Maken die nog platen of hebben ze het bij twee gelaten?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.
mooiquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister![]()
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer. Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
Hoeveel zitten er daar dan naast Patrick en Meneer Final?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef thaleia het volgende:
Ik vond Final Fantasy helemaal geweldig, veel geweldiger dan Islands (in het begin suf, gaandeweg leuker, aan het eind pas echt leuk) en Bell Orchestre (charmant, maar hield de aandacht niet voortdurend vast).
Maar ik heb natuurlijk 'n zwak voor excentrieke Tomlab-jongetjes met 'n viool![]()
quote:CONCERT AGENDA
DOORNROOSJE
Wo 19 jul- The Thermals
Do 20 jul - Buck 65 + The Gasoline Brothers
Za 7 okt - The Black Keys
Do 12 okt - Johan
Di 24 okt - Thomas Dybdahl
EFFENAAR
Ma 24 jul - The Thermals
Di 29 aug - Eagles of Death Metal
Do 23 nov - Damien Jurado
Vr 24 nov - Mando Diao
PARADISO
Di 25 jul - Girls Against Boys
Do 3 aug - The Weakerthans
Zo 13 aug - Calexico + Joan as Policewoman
Wo 16 aug - Beck
Ma 28 aug - Gnarls Barkley
Vr 8 sep - Bettie Serveert
Ma 11 sep - The Bottle Rockets
Wo 13 sep - Hot Chip
Za 16 sep - Infadels
Wo 25 okt - Johan
Vr 27 okt - Thomas Dybdahl
Za 11 nov - Sufjan Stevens
Vr 17 nov - The Levellers
Vr 24 + Za 25 nov - London Calling
MELKWEG
Ma 14 aug - TV on the Radio
Do 7 sep - Ozark Henry
Vr 6 nov - The Black Keys
Zo 8 nov - Mogwai
Wo 18 nov - The Rapture
Wo 22 nov - Mando Diao
ROTOWN
Do 20 jul - Islands
Di 25 jul - I Love You but I've Choses Darkness
Di 15 aug - Midlake
VERA
Do 24 aug - T.Raumschmiere
Do 31 aug - The Chariot
Wo 6 sept - Johan
Do 7 sept - The Revs
Vr 6 okt - I Love You But I've Chosen Darkness
TIVOLI OUDEGRACHT
Di 1 aug - Lambchop
Do 14 sep - Infadels
Do 26 okt - Johan
Do 23 nov - Mando Diao
Zo 3 dec - Kaisers Orchestra
TIVOLI DE HELLING
Wo 19 jul - Islands + Bell Orchestre + Zea
Wo 16 aug - The Dears
Wo 20 aug - Eagles of Death Metal
Zo 22 okt - Pere Ubu
MEZZ
Do 16 nov - The Levellers
NIGHTTOWN
Za 19 aug - Joan as Police Woman
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers
013
Vr 11 aug - Presidents of USA
Vr 8 sep - dEUS
Vr 22 sep - Johan
PAARD VAN TROJE
Za 26 aug - T.Raumschmiere
EKKO
Ma 14 aug - Joan as Police Woman
Vr 1 sep - Zea + Persil + Suicidal Birds
Za 9 sep - The Revs
28 sep - We Vs. Death
Vr 6 okt - Kelley Stoltz
Za 25 nov - Damien Jurado
VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International
Check.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:33 schreef Z het volgende:
De Winston-link moet even vervangen worden door:
http://www.winston.nl/club/index.html
Niet dat er overigens iets interessants op het programma staat...
Kan goed, bij (Infadels?) in Doornroosje dachten liek en ik dat jij de Chiel Beelen-look-a-like wasquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer.
misschien wel, eens kijken of m'n niet-indie vriendinnetjes meewillenquote:Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?
Jaquote:En wil je perse dat album van Razorlight nog deze week hebben? Want bij cdwow hebben ze die CD nu voor 12,99 (levertijd 7 dagen).Ik denk dat ze die ook wel bij de Waaghals of Kroeze zullen hebben, maar geen idee hoe duur ie dan zal zijn.
Bij de FRS zal ie ook wel liggen, maar waarschijnlijk niet voor minder dan 21,99.
Ik heb het al veranderdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:30 schreef Grobbel het volgende:
The Thermals spelen woensdagavond om 20:45 op het podium waar gisteren ook Islands en Bell Orchestre optraden. Wel te doen, denk ik.
Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeftquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Grobbel het volgende:
Ach ja. Ik ben trouwens stevig verbrand de afgelopen dagen, misschien kun je me morgen daaraan herkennen.![]()
Nou ja, je kunt meteen wel alle zonschuwe, in het zwart uitgedoste vampieraanbidders mentaal wegstrepen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeft![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Aardig artikel over een legendarische Indie band.
quote:Aan de andere kant zijn ze natuurlijk ook verantwoordelijk voor het romantiseren van lo-fi opnames, waardoor we overstelpt worden met het geneuzel van contactgestoorde adolescenten.
Noem gewoon op wat je luistert, dan hoor je het hier vanzelf.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister![]()
Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
[..]
Raar inderdaad. Brachten hun platen uit op Smells Like Records, als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:30 schreef Z het volgende:
[lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Ze hadden Sentridoh ook wel even kunnen noemen.
[/lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Was jij het?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.
FRSquote:Razorlight moet bij de FRS prima te scoren zijn hoor, lijkt me.
Zelfs Lily Allen zal binnenkort wel bij de FRS liggenquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, ik snap dat je niet graag bij FRS koopt, maar ze zullen Razorlight wel hebben.
En nee, ik was niet in Nijmegen.
Ze staat op nummer 1 in Engeland, dus het zou me verbazen als dat niet uiteindelijk in de schappen van de FRS belandt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
Zelfs Lily Allen zal binnenkort wel bij de FRS liggen![]()
Best jammer.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ze staat op nummer 1 in Engeland, dus het zou me verbazen als dat niet uiteindelijk in de schappen van de FRS belandt.
Heb 'm net binnen, morgen eens even op de Ipod zetten....quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:31 schreef Z het volgende:
Ik probeer die Girl Talk (al dagen) binnen te krijgen maar dat is me nog niet gelukt...
Voornamelijk Slsk ja.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:36 schreef Z het volgende:
Wat gebruik jij eigenlijk? Ik doe allen slsk-en.
Kom maar op met die invites. Ik vind Oink een beetje te, als je begrijpt wat ik bedoel...quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Tvp...
Overigens is Oink het perfecte middel om al je muziek binnen te krijgen...
Qua het enorme aanbod ofzo, of qua de audiofilie van de gebruikers?quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:44 schreef Z het volgende:
[..]
Kom maar op met die invites. Ik vind Oink een beetje te, als je begrijpt wat ik bedoel...
Nee, is dat wat?quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Zit er niemand bij IndieTorrents hier?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:05 schreef lienelien het volgende:
Grobbel, jongen.
Als ik een vriendinnetje inschakel om over de affaire best hard 'Groooooooooobbuuuuuuul' te schreeeuwen, en ik later zelf ook nog loop te 'GrobbelGriebelGrabbelGrobbel'-en mag je best reageren.![]()
In plaats van me aanstaren, een poging doen om naar me toe te lopen, en toch afdruipen, maar dan nog wel af en toe even kijken, mag je ook wel even hoi zeggen![]()
(oja, als jij niet die jongen was met een grijs tye-dye-shirt, en blond krullend haar (wat tot jouw spijt bovenop al uit begint te dunnen) was, dan spijt het me, dan was het gewoon iemand die graag naar me keek, ofzo)
Fijn.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]Wanneer was dit precies? Vooraf? Achteraf? Tijdens het concert? Want ik heb niks gehoord.
En nee, dat was ik niet.
Oh, toen zaten we allang bij Trianon op het terras van een Paulana te genieten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
Fijn.
Anders was voldeed je inderdaad totáál niet aan mijn beeld wat ik van je heb![]()
Dat was rond 23u15 tot 23u45, ongeveer.
The Thermals in ieder geval, meer heb ik zelf ook niet gezien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:17 schreef thaleia het volgende:
Maar was er nog wat interessants vanavond, qua optredens? Ik had 'n "fuck de zomerfeesten"-dag, die valt bij mij elk jaar ergens op dinsdag of woensdag. Wat heb ik gemist?
Vraag me toch af wat die creep van me moest danquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, toen zaten we allang bij Trianon op het terras van een Paulana te genieten.We waren eigenlijk direct na The Thermals de stad ingegaan om iets goedkoops aan eten te vinden, met weinig succes overigens.
Daarna een beetje rondgezwalkt en uiteindelijk op een terras net buiten de binnenstad beland.
Misschien in de aanloop naar Lowlands of zo.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:20 schreef lienelien het volgende:
Trouwens, je begrijpt nu natuurlijk wel dat je me een foto verschuldigd bent, gezien ik ben belaagd door één of ander vaag type![]()
tssk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Misschien in de aanloop naar Lowlands of zo.
wel ff posten dan he.... kunnen anderen ook hun fok-bril opzetten...quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Misschien in de aanloop naar Lowlands of zo.
om vervolgens in eigen beheer of op een klein label een dijk van een plaat uit te brengenquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Over fijne popzangeresjes gesproken; ik begreep dat ons allerAnnie
haar platencontract kwijt is. Zo hoort een hype te sterven....
Je kan mij ook ff toevoegen: DriesMeijerquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:38 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Voornamelijk Slsk ja.
Je kunt Girl Talk dus mij me wegtrekken als je wilt. Slsk-username is hetzelfde als die op Last.fm.
Absentee - Schmotimequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:26 schreef lienelien het volgende:
Nog andere leuke cdtips trouwens voor mee op vakantie?
hmm..nee, eerder met een overjarig iemand die mij staarbaar vondquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:07 schreef methodmich het volgende:
Dus Lienelien had te maken met een Grobbel-wanabee met snode plannen??
Heeft Grobbel geen Hyves met foto's dan? Lienelien vast wel.
Wel een compliment natuurlijk, dat je staarbaar bent voor overjarige mannen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
hmm..nee, eerder met een overjarig iemand die mij staarbaar vond![]()
Maar ik denk hè, dat wanneer ik op 'grobbel' ga zoeken bij Hyves, ik dan nog altijd niet de goede te zien krijg![]()
Tsjah, als het nou een leuke indie-liefhebber was.... maar nee.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wel een compliment natuurlijk, dat je staarbaar bent voor overjarige mannen.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hij had beter indie-rect kunnen staren?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Grobbel is mijn buurman naja, op Last.FM danmaar heb 'm ook nog nooit gezien
Het enige wat ik wil zien en in Nighttown zou moeten spelen is helemaal geen indie (en staat ook niet in het gequote lijstje), maar toen ik zojuist weer eens de Nighttown site bezocht zag ik dat ze blijkbaar failliet zijn verklaard. Ik hoop dat die doorstart er komt (en snel ook) zodat de concerten daar toch nog door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:17 schreef DaisyDuke het volgende:
NIGHTTOWN
Za 19 aug - Joan as Police Woman
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers
quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Het enige wat ik wil zien en in Nighttown zou moeten spelen is helemaal geen indie (en staat ook niet in het gequote lijstje), maar toen ik zojuist weer eens de Nighttown site bezocht zag ik dat ze blijkbaar failliet zijn verklaard. Ik hoop dat die doorstart er komt (en snel ook) zodat de concerten daar toch nog door kunnen gaan.
quote:Hello Scott.
What happened to my site?
Your server has been compromised on a root level and has at least 3-4 different exploits installed.
WTF? By whom? Pitchfork?
Perhaps SUFJAN was a poor password.
How am I gonna post that MP3 of snippets from every song on the new Dylan album? Sounds really promising! Heavy on the R&B swing that made Love And Theft his best album in decades.
Fix your fucking blog dude.
Ah en hoe zie je dan dat het misgaat? Blijft ie openstaan ofzo?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:48 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb bij cdwow.nl trouwens een mooie loophole ontdekt. Een tijdje terug hadden ze die WK-voorspelactie, waarbij je een cadeaubon van 3 euro kreeg als je een uitslag goed voorspelde (2 euro als je de winnaar goed had, 1 euro voor het meedoen). Nu ben ik erachter gekomen dat er iets mis gaat bij het verzilveren van die 3 euro-bonnen, waardoor ik nu oneindig vaak die bon kan gebruiken. Dus alles wat ik bij cdwow aanschaf is automatisch 3 euro goedkoper.![]()
Yup. Hij blijft gewoon in het cadeaubonnenoverzicht staan.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah en hoe zie je dan dat het misgaat? Blijft ie openstaan ofzo?
Mooi is dat. Heb ik ook ooit in de begintijd van Bol.com gehad. Maandenlang gebruik van kunnen maken!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:46 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Yup. Hij blijft gewoon in het cadeaubonnenoverzicht staan.
Mooi, zal vanavond dat eens checken... heb ook meegedaan met die actie... trouwens weinig bonnen van 3 euro gehaald, maar ja, als je ze kan blijven gebruiken, maakt dat geen donder meer uit natuurlijkquote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:46 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Yup. Hij blijft gewoon in het cadeaubonnenoverzicht staan.
Komt sinds hun eerste voorzichtige hitjes eind vorig jaar regelmatig ter sprake, inderdaad. Ga ze over een paar weken op de Parkfeesten in Venlo zien, ben wel benieuwd. Leuke band!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:40 schreef savelkoul het volgende:
Hebben jullie het al over Guillemots gehad?
De Hypes van 2006quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:21 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij tipje van Z destijds.
Gezien op Motel Mozaique, in het toen nog open zijnde Nighttown. Erg fraai optredenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:40 schreef savelkoul het volgende:
Hebben jullie het al over Guillemots gehad?
Iets nieuws van de Guillemots is dan wel weer compleet langs me heen gegaan! Weer een EP neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Komt sinds hun eerste voorzichtige hitjes eind vorig jaar regelmatig ter sprake, inderdaad. Ga ze over een paar weken op de Parkfeesten in Venlo zien, ben wel benieuwd. Leuke band!
Al moet ik wel zeggen dat ik From the Cliffs vooralsnog interessanter blijf vinden dan het van de week uitgekomen Through the Window Pane - op de een of andere manier staan er toch wel veel bijna-accappella/akoestische nummers op die laatste, die lang niet zo lekker beklijven als de nummers van het veel rijker beïnstrumenteerde geluid van hun debuut-EP. Maar tracks als Annie, Let's Not Wait en Sao Paolo (naast natuurlijk de singles Trains to Brazil, We're Here en Made Up Love Song #42) maken toch veel goed.
Nee, nu een volwaardig album.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 10:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Iets nieuws van de Guillemots is dan wel weer compleet langs me heen gegaan! Weer een EP neem ik aan?
Aah, dan moet ik die nog even chechen. From the Cliffs doet het met name in de auto erg goed dezer dagen.quote:
Jammer dat ik geen 30-50 euro er voor over heb om Deerhoof live te gaan zien.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:01 schreef peaceman het volgende:
Misschien wel leuk om te vermelden dat Deerhoof het voorprogramma gaat doen bij het optreden eind augustus van Radiohead in de bierhal...
42,50 was het meen ik... overigens slechts een paar euro duurder dan 3 jaar geleden....quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen 30-50 euro er voor over heb om Deerhoof live te gaan zien.
Een van de weinige mensen die ik bij wijze van spreken naar elk concert kan meesleuren was die dag jarig, en had alle andere mogelijke medegangers inclusief mezelf uitgenodigd voor een feest bij hem thuis - dus Deerhoof heb ik toen helaas moeten missen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:39 schreef Z het volgende:
Ik denk dat 90% en waarschijnlijk nog wel meer van de radioheadbezoekers Deerhoof helemaal niks vinden ...
Ik wil ze erg graag een keer live zien ... Had jij ze nog in Nijmegen gezien Grobbel?
quote:Op zondag 23 juli 2006 13:25 schreef peaceman het volgende:
Vast al bekend bij anderen: Starlight Mints
En nu dus met een eigen topicquote:Op zondag 23 juli 2006 17:26 schreef pfaf het volgende:
[..]At War With The Critics (Indie Central XXI)
Puike band, puike platen.
Gewoon een oudje meenemen en wel 5:14 Fluoxytine Seagull Alcohol John Nicotine van Malcolm Middleton!!quote:Op maandag 24 juli 2006 12:16 schreef -Dries- het volgende:
Zo, donderdag op vakantie. Iemand nog CD-tips?
CD: Peter Bjorn And John- Writer's Blockquote:Op maandag 24 juli 2006 12:16 schreef -Dries- het volgende:
Zo, donderdag op vakantie. Iemand nog CD-tips?
Is dat niet een beetje zoiets als MTV2 uit engeland? Daar komt ook al dat soort materiaal opquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:22 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ben net terug van Italië (waar ik overigens nog Sufjan Stevens en Belle&Sebastian - The Life Pursuit gekocht heb), maar moet zeggen dat daar dus de cooslte muziekzender ooit is. MTV Flux heet het, enkel in Italië. Van The Futureheads, Lily Allen (hoewel dat daar ook gewoon op elke radiozenders kwam...), The Zutons, Camera Obscura, Mogwai,... tot The Smiths. En als leuke afwisseling van de blije muziek (die het toch vaak is) heb je er grappige, droge fimpjes tussen en ook ongelofelijk lugubere filmpjes, overwegend gemaakt door bezoekers van de website: www.flux.it (spijtig genoeg enkel in het Italiaans...)
Ik weet het niet, ik heb geen satelliet noch digitale tv dus...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:50 schreef nein het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje zoiets als MTV2 uit engeland? Daar komt ook al dat soort materiaal op(en dat kan je ontvangen via digitale tv en satteliet)
Vroeger was MTV2 nog wel te doen, tegenwoordig is het bagger. Die zenden alleen van die Panic in de Disco en hoe heet die andere kutband ook alweer, oh ja, Fall Out Boy en die shit uit. Gonzo blijft dan nog wel leuk en die concertverslagen zijn ook lachen, maar daar blijft het dan ook bij.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:50 schreef nein het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje zoiets als MTV2 uit engeland? Daar komt ook al dat soort materiaal op(en dat kan je ontvangen via digitale tv en satteliet)
TV on the Radioquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:52 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
TV on the Radio hier al voorbij gekomen? Was benieuwd na de lovende recensies van o.a. Pitchfork (een 9.1). Kan er voorlopig nog niet zoveel mee...
MUZ user-reviews deel 3 wellicht dan?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:32 schreef Wepeel2 het volgende:
Kom eens met wat stoere suggesties van mannelijke artiesten MM. Die vrouwelijke artiesten zijn doorgaans niet compatible met mijn trommelvliezen.
Ahh, probeerde die al te vinden via de zoekfunctie. Maar dat was niet te doen met die naam.quote:
tong80quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:52 schreef lienelien het volgende:
Iemand soms bekend met Tapes 'n Tapes?
Niet zomaar iemand, maar dé man van Love. Songschrijver en zanger.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef Z het volgende:
Er is iemand van Love dood:
http://www.pitchforkmedia(...)ove_Dead_at_61#37731
Newbie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
tong80
Steun hier Tong met zijn laatste casettebandjes.
Ik surf meteen naar het andere topic.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
MUZ user-reviews deel 3 wellicht dan?
En verder vooral oudere tips, zoals The Triffids, The Go-Betweens....
Ik vind vooral Après Moi en Samson fantastisch. Maar sowieso is het een erg fijn album, een goede afwisseling tussen piano en wat meer elektronisch.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:37 schreef methodmich het volgende:
Overigens is de nieuwe Regina Spektor bij vlagen ook weer om te janken zo mooi. Field Below....
Is zeker een leuk album.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:04 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik surf meteen naar het andere topic.![]()
Ik zit vandaag Devendra Banhart eens te checken. Daar ben ik wel erg laat bij, maar die hype is een beetje langs me heengegaan maar dat Cripple Crow album klinkt erg spannend.
Ik ga het zeker checken. Ik hou van muziek die een beetje wringt dus ik denk dat dat geen bezwaar moet zijn. Ik vind zijn stemgeluid erg apart. Op een positieve manier.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:06 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Cripple Crow overigens nog wat minder dan de voorgaande albums van Devendra, dus die kan ik je dan ook aanraden Wepeel. Hoewel die iets minder makkelijk in het gehoor liggen.
Ja uiteraard ken ik die.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:37 schreef methodmich het volgende:
Ook wel een tip dan is zijn duet met Antony, al ken je dat misschien al. Spiralling van I Am A Bird Now.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:49 schreef thaleia het volgende:
Mag ik jullie even het album van Otto von Schirach tippen, nu op de Luisterpaal? Uitgebracht op het label van Mike Patton, reacties op het 3VOOR12-forum zijn in de trant van: "wie geeft zo'n mongool een platencontract?", en ik lig tijdens het luisteren onafgebroken in een stuip![]()
Otto von Schirach.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:49 schreef thaleia het volgende:
Mag ik jullie even het album van Otto von Schirach tippen, nu op de Luisterpaal? Uitgebracht op het label van Mike Patton, reacties op het 3VOOR12-forum zijn in de trant van: "wie geeft zo'n mongool een platencontract?", en ik lig tijdens het luisteren onafgebroken in een stuip![]()
En het werkt nog steedsquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:48 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb bij cdwow.nl trouwens een mooie loophole ontdekt. Een tijdje terug hadden ze die WK-voorspelactie, waarbij je een cadeaubon van 3 euro kreeg als je een uitslag goed voorspelde (2 euro als je de winnaar goed had, 1 euro voor het meedoen). Nu ben ik erachter gekomen dat er iets mis gaat bij het verzilveren van die 3 euro-bonnen, waardoor ik nu oneindig vaak die bon kan gebruiken. Dus alles wat ik bij cdwow aanschaf is automatisch 3 euro goedkoper.![]()
Inderdaad een typisch Ipecac plaatje. Ik vind het wel wat hebben eigenlijkquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:49 schreef thaleia het volgende:
Het schijnt dat Madlib naar Nederland komt binnenkort.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Zo, bijna drie weken het hele zooitje eigenlijk niet meer kunnen volgen. Dus vertel me, heb ik wat gemist?
Zou te gek zijn! Maar vooralsnog corresponderen de sites van Paradiso en Stones Throw nog niet met elkaar. Ga het in de gaten houden!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:48 schreef Z het volgende:
[..]
Het schijnt dat Madlib naar Nederland komt binnenkort.
http://www.stonesthrow.com/upcoming/index.htmlquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:57 schreef Z het volgende:
Ik kan het alleen niet terug vinden op de Stones Throw site ...
Het Hip Hop topic. Ik hoop dat het goed komt met de TBA ...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:59 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
http://www.stonesthrow.com/upcoming/index.html
Bij 3 oct.
Wat was jouw bron dan?
Komt ook regelmatig langs bij Brand New overdag op MTV.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:00 schreef Z het volgende:
Ik hoor opeens in heel de stad Cansei de ser Sexy, in de bijenkorf, in de Concerto en nog een kledingwinkel. Hoe komt dat zo? Heeft de plaat in de oor gestaan of zo?
Die komen regelmatig langs in de losse trackreviews bij Pitchfork, en alhoewel ik wat ik me er van kon herinneren weinig van kon maken (vooral van die ingeblikte soulnummers) werden die altijd steevast de hemel ingeprezen. Ik zal er wel naar luisteren, maar op basis van eerdere ervaringen denk ik niet dat dit echt iets voor mij is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:37 schreef Z het volgende:
Een negen. Kent iemand de band?
http://www.myspace.com/JuniorBoys
Ik vind de clip leuker dan het liedje.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:28 schreef Grobbel het volgende:
Iemand hier al iets van gehoord?
http://www.pitchforkmedia(...)Introduce_My_Friends
Er staan onderaan de recensie ook wat links naar videos van de band, vooral die eerste is behoorlijk fout.![]()
Het is een mooie plaat, wel een reisplaat zoals ze in de recensie zeggen, doet het goed bij het auto rijden of voor het slapen gaan, erg sfeervolle plaat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die komen regelmatig langs in de losse trackreviews bij Pitchfork, en alhoewel ik wat ik me er van kon herinneren weinig van kon maken (vooral van die ingeblikte soulnummers) werden die altijd steevast de hemel ingeprezen. Ik zal er wel naar luisteren, maar op basis van eerdere ervaringen denk ik niet dat dit echt iets voor mij is.
Guillemots met afstand leukste debuut van het jaar, cdwow waar blijft mijn cd!!!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:13 schreef Grobbel het volgende:
Na die warme woorden zal ik deze plaat dan toch eens proberen; wellicht stond m'n pet er gewoon niet naar bij hun oudere singlewerk.
Bij deze trouwens nog maar eens een plug voor het fantastische Guillemots, met afstand de band met de leukste debuut-CD op hun naam dit jaar. Gaat dat zien op Lowlands, live zijn ze ook zeker de moeite waard!
ik had alleen die EP nog geluisterd, maar dan zijn ze al wel een plug waard imo (trains to brazilquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:13 schreef Grobbel het volgende:
Bij deze trouwens nog maar eens een plug voor het fantastische Guillemots, met afstand de band met de leukste debuut-CD op hun naam dit jaar. Gaat dat zien op Lowlands, live zijn ze ook zeker de moeite waard!
Ik heb ze vorige week al live gezien, en toen waren ze meer dan overdonderend.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:46 schreef pfaf het volgende:
Het album van Guillemots valt me zwaaar tegen, de beste nummers heb ik al op EP, Sao Paolo is wel erg tof, verder te veel a cappella gezever.
Maar hopelijk kunnen ze me volgend weekend zo overdonderen met de nieuwe nummers, dat ik m'n mening moet gaan herzien.
Barbara is hier een paar maand terug al eens geplugged door DD, erg tof. Soms geniaal aanstekelijk, soms flauw en saai, waardoor de albums wat lastiger zijn (The Grass.. en Nichts muss in ieder geval) Maar hell, nummers als The Operator!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:54 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat vinden jullie van Barbara Morgenstern, een Duitse dame die erg leuke elektronische muziek maakt? Het wordt vaak omschreven als een soort van Björk meets Roísin Murphy, wat ik opzich niet zo gek vind, maar wat ook weer niet helemaal klopt. Je kunt op haar site in ieder geval stukjes van haar nummers luisteren.
Zo'n 'samenvatting' is wel erg handig, ik besteed veel tijd aan muziek maar al die singles opzoeken/luisteren/bijhouden ga ik niet redden ...quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:54 schreef Grobbel het volgende:
wel enigszins bij.Maar ik kan wel vaker van dat soort posts maken, kleine moeite.
Zo ineens is dat niet hoor... ik wist t al een tijdje.... heb t overigens nog niet beluisterd....quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:54 schreef Grobbel het volgende:
En ook Kula Shaker is ineens opgedoken met een nieuwe EP, trouwens (het bescheiden genoemde Return of the king). Klinkt wel okay, ook was ik nooit echt een groot liefhebber van die band.
Het was al maanden bekend dat die EP zou komen, dat bedoel ik... En dat jij er niet op zit te wachten is duidelijk... maar misschien is het best een aardige plaat voor iemand anders...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:16 schreef Z het volgende:
En het feit dat jij dat al wist maakt het niet onverwacht? En zit er nog iemand op te wachten op een plaat van Kula Shaker?
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het was al maanden bekend dat die EP zou komen, dat bedoel ik... Vanaf 24 mei in elk geval:
Kula Shaker komt terug!
En dat jij er niet op zit te wachten is duidelijk... maar misschien is het best een aardige plaat voor iemand anders...
(en nee ik heb nog steeds niet geluisterd)
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Zit er niet echt op te wachten eigenlijk... Aardige band, maar ik heb ze nooit gemist.
Nee, ik. Geweldige plaat hè.quote:Op maandag 14 augustus 2006 01:47 schreef JelleS het volgende:
Weer terug uit het totaal niet indie-uitgaansleven in Mallorca. Maar uiteraard iPod mee, en het meest heb ik genoten van Girl Talk. Bedankt Pfaf (of was et iemand anders die da steeds spamde?)
Nee, nog niet. Die eerste plaat van hem vond ik vooral erg wisselvallig.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:16 schreef Z het volgende:
De nieuwe Chad VanGaalen heb ik nog niet gehoord, eigenlijk heb ik de vorige nooit echt goed beluisterd, op twee nummers na die ik helemaal grijs gedraaid heb ... Jij 'm wel al beluisterd?
Leuk. Ook wel wat gemiste aanzetten, maar ook een hoop goeds. Vind ik altijd wel aardig, dat soort albums.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:12 schreef Z het volgende:
Wat vond jij van z'n eerste plaat Methodmitch?
Samson is echt een mooi nummerquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:52 schreef methodmich het volgende:
MUZ user-reviews deel 3 trouwens, weer een topplaat!
Ja, die ken ik wel. Niets voor mij. Lieve lijzige liedjes trek ik over het algemeen alleen maar van B&S.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:27 schreef Schimpie het volgende:
Kent iemand hier Scotland Yard Gospel Choir?
Ik heb geen idee of het Indie is of wat dan ook maar ik heb 1 nummer gehoord (Good kind of crazy) en ik vind het geweldig.
I want more.![]()
De Pitchfork-orakels moeten duidelijk met zomerreces. Ik vond er helemaal niets aan inderdaad.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:30 schreef Z het volgende:
Ey Daisy, vond jij de nieuwe Thermals niet waardeloos?
Ik zal 'm eens beluisterenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:42 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
De Pitchfork-orakels moeten duidelijk met zomerreces. Ik vond er helemaal niets aan inderdaad.
Het TV on the Radio-kwartje begint zo langzamerhand trouwens behoorlijk te vallen. Toch wel een toffe unieke sound hebben die gasten.
Maximo Park, Arctic Monkeys, Editors, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefsquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:27 schreef Brun0 het volgende:
hey hallo, kent iemand de Kooks en de Bravery? Zoja wat vinden jullie ervan,
vriendin kwam ermee aanzetten is er helemaal indiefan![]()
edit: nog tips om te gaan luisteren voor een beginnend indie luisteraar,
ik heb nu ook wat muziek van Razorlight die wel tof klinkt, vooral Golden Touch is wel lekker.
Is die al weer gelekt dan?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:35 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Iemand het nieuwe Decemberists-album al beluisterd?
Oeh, nee.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:35 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Iemand het nieuwe Decemberists-album al beluisterd?
Ik heb 'm ergens voorbij zien komen, hij heet toch weer iets met picturesqe? Ik had het idee dat het een soort outtakes waren oid ...?quote:
Nu alweer!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:21 schreef Grobbel het volgende:
Nee, het gaat om een volwaardig nieuw album, The Crane Wife geheten. Heb het album net binnengehaald, klinkt goed tot dusver.Minder piraatachtig, dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |