abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39882947
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XXII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het zevende deel in deze reeks!

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met 'indie' te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:

Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum

Topics om later nog eens op terug te komen:
De Hypes van 2006

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:14:33 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39882993
Waarin lienelien morgen Grobbel met nepsnor en baret gaat spotten en pfaf dit antwoord kreeg op zijn opmerking over de nieuwe Razorlight:
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
Door Yorick Buwalda - ja die ja - nu al uitgeroepen tot grootste plaat van 2006, waarmee ze aansluiten bij de Groten der Aarde pfaf.
www.thuisuiteten.nl
pi_39883004
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:14 schreef Grobbel het volgende:
Deze mag er ook nog bij: How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Die staat er al tijden bij hoor. Even geduld betrachten Grob, da's een schone zaak.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:17:17 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883039
Razorlight en de grootste plaat van 2006? Hoe willen ze dat dan precies doen, de platen van zo een beetje alle andere bands in de hens zetten of gewoon een plaat uitbrengen die net een paar millimeter groter is in de lengte en de breedte dan het geval is bij normale releases?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:23:35 #6
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883178
In juli al een plaat uitroepen tot plaat van 2006 lijkt me wat voorbarig....
  zondag 16 juli 2006 @ 19:27:18 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883283
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:29:10 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39883332
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:30:55 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883380
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:27 schreef Grobbel het volgende:
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
Matig noemen is misschien ook wat voorbarig, maar ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord en weet wel dat die veel beter moet zijn dan de vorige om in de buurt te komen van het predikaat: zeer goede plaat.
Up all night heeft zeker hoogtepunten, maar evengoed ook een paar zeer matige liedjes...
  zondag 16 juli 2006 @ 19:32:45 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883426
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
De soloplaat van Thom Yorke is interessant en wellicht ook spannend. Of ie ook goed is? Hmm, het is geen wereldplaat, maar slecht is ie ook zeker niet...
De grote vraag is echter: is het indie?
pi_39883464
Betreft Buwalda en Razorlight:
quote:
Razorlight deed er wel erg lang over om met een tweede plaat te komen. Twee jaar! Dat is Chinese Democracy-tijd in het indiewereldje.
Van de Libertines-light-nummers van debuut Up All Night is in elk geval niet veel meer over. Tenminste, het scherpe randje is er af. Frontman Johnny Borrell ontpopt zich als een groot songschrijver. Elk, en ik bedoel dan ook elk nummer van deze plaat kan een hitsingle worden. Elk gitaarloopje klopt, elk refrein is een meezinger. Het is een ambitieuze plaat van iemand die de wereld wil en gaat veroveren. Hier is gewoon gigantisch goed over nagedacht. Vreemd voor een jongen die op zijn zestiende elke dag doodleuk een naald in zijn arm zette. Tja, dat krijg je als je beste vrienden Pete Doherty en Carl Barât heten. Maar terwijl hún bandje na twee albums implodeerde, sloeg Borrell een andere weg in. En clean zijn werpt echt zijn vruchten af. Want Razorlight mag dan wel niet die urgentie en dat jeugdige enthousiasme hebben van Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not, het vakmanschap en de professionaliteit die erachter schuil gaan, zijn overweldigend. Nee, Razorlight speelt in een hele andere en tegelijkertijd in dezelfde divisie als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand. Waar die bands alleen bekend zijn onder ‘muziekliefhebbers’ (jij, de OOR-lezer, kent ze maar je buurvrouw niet), gaan Borrell en zijn mannen gewoon de strijd aan met de Groten der Aarde. Dit hoeft niet alleen op Kink FM gedraaid te worden, dit kan zo op Sky. En da’s geen belediging. Ik kan hier wel een paar nummers opnoemen, waarna ik heel krampachtig ga uitleggen waarom dát liedje (ja, ik heb het over liedjes) nou precies zo mooi en puur is. Maar da’s onzin (oké, Hold On is van fuckin’ goud). Verwijzingen naar vroeger? Tuurlijk, maar terugkijken naar het verleden is niet van deze tijd. Of je nou Arctic Monkeys of U2 in je kast hebt staan, dit is de plaat voor jou én je moeder. Meesterwerk. YORICK BUWALDA
www.thuisuiteten.nl
pi_39883506
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples

Allemaal mooie platen.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:35:28 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39883509

Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples

Allemaal mooie platen.
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
  zondag 16 juli 2006 @ 19:36:21 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883535
Ik zit nu niet thuis* bij mijn collectie om even te kijken of er iets bij zit van de afgelopen weken wat je niet had moeten missen, maar zoveel zal het toch niet zijn. Pitchfork heeft alleen de nieuwe TV on the Radio een stevige 9.1 gegeven, dat was het wel weer zo een beetje. Ben zelf ook vooral wat oudere lounge/triphop/worlddance-verzamelaars aan het doorspitten, als ook platen van Calexico en the Fun Lovin' Criminals - met dit warme weer heb ik toch geen zin om me echt in al te uitdagende muziek te storten.

* Werk bij de klantenservice van een bekende gsm-maatschappij wat normaal gesproken nog best druk kan zijn, zelfs op zondagen; maar heb vandaag een 7,5 uur lange dienst die enkel tot doel heeft om een bepaalde telefoonlijn open te houden die nog amper gebruikt wordt. Ik verdien in principe geld als water op deze manier met zondagtoeslagen en alles, maar heb de hele dag eigenlijk alleen maar 3 gesprekken gehad, alledrie verkeerd verbonden. Goed, nog anderhalf uur en ik mag weer naar huis.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:36:58 #15
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883547
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:34 schreef methodmich het volgende:
Betreft Buwalda en Razorlight:
[..]
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:39:08 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883609
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:

Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
[..]

Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:39:16 #17
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39883612
Ik heb dat debuut van Razorlight ooit gewonnen bij Kindamuzik

Matig bandje, en dit album zal ook wel weer matig worden. Maar om in de sfeer te blijven, ga ik maar even Entertainment! van Gang Of Four luisteren. Dat is pas muziek.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:40:40 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883650
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:40:55 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39883658
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:36 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?
Ik begin me bijna af te vragen of de review niet sarcastisch bedoeld is. Én een cd de hemel in prijzen, én de Arctic Monkeys noemen, ik begin alweer te lachen!
pi_39883685
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.

Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.

* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.
www.thuisuiteten.nl
pi_39883719
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:40 schreef Grobbel het volgende:
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
www.thuisuiteten.nl
pi_39883796
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

Stuart A. Staples is de frontman van Tindersticks, maar dat wist je wellicht al. Staan ook prachtige duetten op deze plaat, met Lhasa de Sela en Maria McKee.

Verder weet ik niet of je het schitterende album Western Union van Mercelis al eens gehoord hebt. Wel lastig te downloaden vrees ik, maar zeer de moeite waard.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:47:06 #23
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883816
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:41 schreef methodmich het volgende:

[..]

Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.

Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.

* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.

Ik zou niet eens weten welk nummer je dan moet bellen, eigenlijk. Het enige wat je op dit soort dagen binnenkrijgt zijn baldadige kinderen en hijgers, en die laatste groep haakt meteen al af zo gauw ze een mannenstem aan de lijn krijgen. Grappig ook, je ziet dat soort types vaak ook een drie, viertal keer naar zo'n gratis nummer bellen in de hoop dat ze bij latere pogingen wel een vrouw aan de lijn krijgen. En nee, je moet me niet vragen waarom die lijn uberhaupt nog bestaat. Maar ik vang er 17 euro per uur voor, dus mij hoor je niet klagen.

Tja. De maatschappij, dat zijn wij.
pi_39883904
Daar zou Tracyanne Campbell of Rick de Leeuw een mooi nummer over kunnen schrijven. Hijgers.

Of is dat er al, van Gainsbourg?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:54:27 #25
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39884015
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:

[..]

Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
Jesus. Ik zat te denken aan een makkelijk te imponeren zeventienjarige zondagsrecensent te denken, maar dit is toch wel heel erg.
pi_39884314
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef JelleS het volgende:
Ik heb dat debuut van Razorlight ooit gewonnen bij Kindamuzik

Matig bandje, en dit album zal ook wel weer matig worden. Maar om in de sfeer te blijven, ga ik maar even Entertainment! van Gang Of Four luisteren. Dat is pas muziek.
Geweldige plaat is daten live stond het vorig jaar ook als een huis.En Razorlight zit in de heavy rotation op Radio One dus ik kan de radio niet aanzetten of In the morning komt weer voorbijzetten. Bah.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_39884440
Overigens vind ik Tracyanne Campbell wel een goed accent hebben, maar het is niet echt een indiebabe. Lijkt Neko Case toch winnares te blijven.
www.thuisuiteten.nl
pi_39886160
tvp
  zondag 16 juli 2006 @ 22:19:06 #29
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39887860
De vorige razorlight was vele malen energieker en leuker dan deze plaat, maar dat is mijn mening. Jullie mogen me misschien niet geloven, maar ik was er echt bij op lowlands, waar zeker een halfvolle tent stond. Dus deze recensie is daarom al een beetje flauw voor mij. Dat optreden was leuk, maar absoluut niet zo legendarisch zoals hierboven staat beschreven. Nogmaals, dat is mijn mening
pi_39898996
Ha. Ik had een Oor gekocht voor in het vliegtuig, en ik vond daar geen enkel goed interview in staan, stuk voor stuk oninteressante en vaak slechte interviews. De cd recensies daarentegen heb ik met veel plezier gelezen en gelukkig doen ze er daar veel van. Er was ook een nieuwe Wah Wah uit geloof ik, ben benieuwd want de vorige vond ik best aardig namelijk.
Aldus.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:28:10 #31
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39899170
Was dat die OOR waar ineens een recensie instond van het vorig jaar verschenen album van Serena-Maneesh?
  maandag 17 juli 2006 @ 10:39:29 #32
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39899475
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?

Op deze manier heb ik echt geen redenen meer om nog ooit een daadwerkelijke CD/platenzaak binnen te wandelen, omdat ik CDs nu niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller via het Internet kan bestellen tegenwoordig. En zelfs voor aanbiedingen ben ik onderhand meer gecharmeerd van ebay dan van de uitverkoopbakken van Concerto - je loopt in elk geval met minder troep de deur uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 17-07-2006 10:51:05 ]
  maandag 17 juli 2006 @ 10:51:55 #33
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 17 juli 2006 @ 10:59:35 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39900040
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.
pi_39900456
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

ach is dat jullie troetelkindje? Ze staat op 1 in Engeland...
pi_39900730
Ik hoorde Lily gister ook al op 3fm. Is er nog iemand naar The Wrens in de Melkweg geweest? Ik kon helaas niet ... En stonden ze ook niet op Metropolis? En hoe was dat?
Aldus.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:28:21 #37
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39902718
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb net mijn vriendschap met haar opgezegd op Myspace!
  maandag 17 juli 2006 @ 13:00:17 #38
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39903739
Ik moet je toch gelijk geven MM. Het duurde even, maar da album van Joan is toch wel verdomd goed. Vooral de intro van Christobel.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:04:42 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39903886
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?
Misschien komt het doordat de verkeerde muziekwinkels de markt hier beheersen?
pi_39904323
Van welke CD is de TT eigenlijk afgeleid?
  maandag 17 juli 2006 @ 13:20:21 #41
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39904421
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef -Dries- het volgende:
Van welke CD is de TT eigenlijk afgeleid?
Camera Obscura - Underarchievers please try harder !
pi_39905113
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
Is er nog iemand naar The Wrens in de Melkweg geweest?
Ja. Ik vond het heerlijk.
AS
  maandag 17 juli 2006 @ 14:24:08 #43
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39906596
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
En stonden ze ook niet op Metropolis? En hoe was dat?
Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.

Als Stones Throw-liefhebber vast al die plaat van Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc gehoord? Het kwartje viel bij mij niet direct, maar wat een goeie plaat zeg!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39907090
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:20 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Camera Obscura - Underarchievers please try harder !

Dacht dat Lets get out... hun debuut was
  maandag 17 juli 2006 @ 16:03:06 #45
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39909753
Videolijstjes, het is duidelijk komkommertijd

Lees hier verder.
pi_39909893
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef JelleS het volgende:
Ik moet je toch gelijk geven MM. Het duurde even, maar da album van Joan is toch wel verdomd goed. Vooral de intro van Christobel.
Fijn om te lezen Jelle!!

MUZ user-reviews deel 3 voor fans van Shearwater trouwens. Of van zij die dat willen worden.
www.thuisuiteten.nl
pi_39909951
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:

Op deze manier heb ik echt geen redenen meer om nog ooit een daadwerkelijke CD/platenzaak binnen te wandelen, omdat ik CDs nu niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller via het Internet kan bestellen tegenwoordig. En zelfs voor aanbiedingen ben ik onderhand meer gecharmeerd van ebay dan van de uitverkoopbakken van Concerto - je loopt in elk geval met minder troep de deur uit.
Soms is het wel opmerkelijk met die recensies ja. Ook Ed Harcourt, er zijn inmiddels twee edities van OOR verschenen nadat ik die plaat kocht. Okee, release was begin juni, maar dan had hij best in de OOR van juli mogen staan, de vorige dus. En niet pas in de laatste.

Was die Serena-Maneesh review er trouwens niet één uit Replay??

Wat betreft CD-winkels, ik moet zeggen dat Velvet altijd redelijk snel is hier hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_39915055
net terug van Dour... Art Brut is echt lachen live... wat een droge kerel die zanger, hij ziet er ook totaal niet uit als een zanger van een band, meer zo'n gast die op de BBC grappige sketches maakt bij grappige BBC show nummer zoveel of zo....

en Annie was gecancelled

fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_39915679
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:24 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.

Als Stones Throw-liefhebber vast al die plaat van Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc gehoord? Het kwartje viel bij mij niet direct, maar wat een goeie plaat zeg!
The Wrens of Metropolis?

Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc zal ik eens opsnorren en ik post hier wel een keer de Stonesthrow Top10, alhoewel dat wel wat lastig wordt, wellicht wordt het een top5.
Aldus.
pi_39916401
Ik luister wel eens Guided by Voices en Neutral Milk Hotel.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  maandag 17 juli 2006 @ 20:02:27 #51
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39916696
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:28 schreef Z het volgende:

[..]

The Wrens of Metropolis?
The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:10:10 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39916923
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:54 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik luister wel eens Guided by Voices en Neutral Milk Hotel.
Ik ook, nooit tegelijk overigens.
pi_39918805
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:02 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.
Briljant zijn ze niet maar Meadowlands vind ik een prima plaat, en aangezien het al wat oudere rockers zijn had ik wel wat van ze verwacht.
Aldus.
pi_39920309
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
net terug van Dour... Art Brut is echt lachen live... wat een droge kerel die zanger, hij ziet er ook totaal niet uit als een zanger van een band, meer zo'n gast die op de BBC grappige sketches maakt bij grappige BBC show nummer zoveel of zo....

en Annie was gecancelled

fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
animal collective gezien toevallig?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 17 juli 2006 @ 21:47:05 #55
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_39920426
quote:
Iik heb ze vorig jaar 2 keer gezien maar toen vond ik het volume niet bepaald overdonderend... spelen ze tegenwoordig weer harder?
pi_39924019
Lily Allen op de luisterpaal
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:14:04 #57
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39926374
quote:
net terug van Dour...

Die zijn live goed he?!
pi_39926912
ja ik heb laatste half uur van animal collective gezien, het was niet het drukst bezocht optreden maar de tent ging nog wel lang uit zijn dak nadat het afgelopen was. erg tof.

de Trail of Dead heb ik toen in de Effenaar gezien, toen had ik ook 2 dagen piep in mijn oren
maar ik denk eigenlijk dat voor de mensen die hun muziek niet echt kennen (op een festival toch zeker ook wel aanwezig) het echt een onbegrijpelijke bak herrie was. dat is dan wel zonde.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_39931035
Volgens mij doen ze dat express, ooit op LL was er ook niets van te maken, ik heb ze nog twee keer in de Melkweg gezien en daar speelde ze gewoon met goed geluid.
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:57:40 #60
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39931094
Vorig jaar speelden ze op Werchter en dat vond ik een steengoed optreden, maar voor de neutrale toeschouwer is het wellicht wat moeilijker te verteren…
pi_39937960
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:41:42 #62
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39943987
Hier nog mensen naar Valkhof Affaire geweest gister? Onder andere Islands, Bell Orchestre en Final Fantasy stonden er. Heb alleen Islands kunnen zien, maar die klonken erg goed en een stuk anders dan op album.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_39944095
Ze speelden wellicht 'Unicorns' nummers?
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:48:41 #64
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39944267
Yup, denk het wel. Ben niet echt bekend met het werk onder hun vorige naam/samenstelling, maar er kwamen een paar nummers voorbij die niet van het Islands-album zijn.

Aankomende donderdag trouwens Gasoline Brothers en Hospital Bombers, hoop die ook mee te kunnen pikken.
pi_39944504
The Unicorns - Who Will Cut Our Hair When We're Gone? Is een prachtig plaatje. Moet je zeker een keer beluisteren.
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:01:26 #66
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39944756
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:54 schreef Z het volgende:
The Unicorns - Who Will Cut Our Hair When We're Gone? Is een prachtig plaatje. Moet je zeker een keer beluisteren.
Doe ik
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:19:29 #67
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39945353
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:41 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Hier nog mensen naar Valkhof Affaire geweest gister? Onder andere Islands, Bell Orchestre en Final Fantasy stonden er. Heb alleen Islands kunnen zien, maar die klonken erg goed en een stuk anders dan op album.
Islands was erg goed live inderdaad. Bell Orchestre was maar bij vlagen echt interessant, hield er toch een beetje een blue balls-gevoel aan over - vaak wisten ze een prachtige snaar te raken, om die vervolgens na een paar seconden weer om zeep te helpen met een hoop zinloze feedback of kansloze toonwisseling. Gelukkig speelden ze ook wat van de sterkere nummers van hun album die tenminste nog een beetje een lijn hebben, die waren live dan wel weer redelijk overtuigend.
Bij Final Fantasy zaten (ja, zaten ) we redelijk vooraan, en dan is het gewoon een zeer indrukwekkend optreden, bloedmooi en behoorlijk intens, ook sfeervol geplaatst in een oude ruïne, perfecte ambiance. Zelden zo'n groot en divers publiek zo stil gezien bij wat toch eigenlijk een redelijk onbekende act is (tenzij al die honderden mensen puur op naamsbekendheid van the Arcade Fire zo respectvol en geïnteresseerd waren, maar dat kan ik me haast niet voorstellen).

Vandaag blijf ik trouwens thuis, morgen weer (dan The Thermals live ).
pi_39945413
Heb je lienelien nog gezien Grobbel??
www.thuisuiteten.nl
pi_39945462
The Thermals, een van Methodmitch's favo's

Maken die nog platen of hebben ze het bij twee gelaten?
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:24:50 #70
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39945484
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Heb je lienelien nog gezien Grobbel??
Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.
pi_39945518
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:

Ik denk dat ze op hun hoogtepunt zijn gestopt.

Grobbel, er was dus wel een baret. Dat maakt het lastiger voor de dames ja.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:43:34 #72
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39945939
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:

Ze hebben net weer een nieuwe plaat uit. Totaal oninteressant trouwens.
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 18:12:12 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39946678
Ik heb een nummer van Joan as Policewoman gehoord en dat klonk
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_39948017
Ik vond Final Fantasy helemaal geweldig, veel geweldiger dan Islands (in het begin suf, gaandeweg leuker, aan het eind pas echt leuk) en Bell Orchestre (charmant, maar hield de aandacht niet voortdurend vast).

Maar ik heb natuurlijk 'n zwak voor excentrieke Tomlab-jongetjes met 'n viool
pi_39948409
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:24 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.
Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.

Lily Allen. hoort niet. op TMF/3FM.

Hele leuke nummers, maar die moet je niet te vaak horen, dan wordt 't nogal vervelend. Jammer.

Ik wil morgen/overmorgen op zoek gaan naar het nieuwe album van Razorlight. Is dat te doen in Nijmegen? Vrees dat ik niet bij de Free hoef te kijken Kroese zal 'm toch wel hebben?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:42:37 #76
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_39948581
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister
pi_39948651
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister
mooi
Ik ga geen lijstjes opstellen.
Misschien Grobbel, Pfaf, Z, of één van de anderen residenten alhier.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:51:15 #78
48233 Auticia
warriorette
pi_39948675
Camera Obscura .
I bet you are flying inside.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:14:09 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39949314
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer. Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?

En wil je perse dat album van Razorlight nog deze week hebben? Want bij cdwow hebben ze die CD nu voor 12,99 (levertijd 7 dagen). Ik denk dat ze die ook wel bij de Waaghals of Kroeze zullen hebben, maar geen idee hoe duur ie dan zal zijn.
Bij de FRS zal ie ook wel liggen, maar waarschijnlijk niet voor minder dan 21,99.

[ Bericht 10% gewijzigd door Grobbel op 18-07-2006 20:24:24 ]
pi_39949960
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef thaleia het volgende:
Ik vond Final Fantasy helemaal geweldig, veel geweldiger dan Islands (in het begin suf, gaandeweg leuker, aan het eind pas echt leuk) en Bell Orchestre (charmant, maar hield de aandacht niet voortdurend vast).

Maar ik heb natuurlijk 'n zwak voor excentrieke Tomlab-jongetjes met 'n viool
Hoeveel zitten er daar dan naast Patrick en Meneer Final?
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:17:34 #81
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39951536
quote:
CONCERT AGENDA

DOORNROOSJE
Wo 19 jul- The Thermals
Do 20 jul - Buck 65 + The Gasoline Brothers
Za 7 okt - The Black Keys
Do 12 okt - Johan
Di 24 okt - Thomas Dybdahl

EFFENAAR
Ma 24 jul - The Thermals
Di 29 aug - Eagles of Death Metal
Do 23 nov - Damien Jurado
Vr 24 nov - Mando Diao

PARADISO
Di 25 jul - Girls Against Boys
Do 3 aug - The Weakerthans
Zo 13 aug - Calexico + Joan as Policewoman
Wo 16 aug - Beck
Ma 28 aug - Gnarls Barkley
Vr 8 sep - Bettie Serveert
Ma 11 sep - The Bottle Rockets
Wo 13 sep - Hot Chip
Za 16 sep - Infadels
Wo 25 okt - Johan
Vr 27 okt - Thomas Dybdahl
Za 11 nov - Sufjan Stevens
Vr 17 nov - The Levellers
Vr 24 + Za 25 nov - London Calling

MELKWEG
Ma 14 aug - TV on the Radio
Do 7 sep - Ozark Henry
Vr 6 nov - The Black Keys
Zo 8 nov - Mogwai
Wo 18 nov - The Rapture
Wo 22 nov - Mando Diao

ROTOWN
Do 20 jul - Islands
Di 25 jul - I Love You but I've Choses Darkness
Di 15 aug - Midlake

VERA
Do 24 aug - T.Raumschmiere
Do 31 aug - The Chariot
Wo 6 sept - Johan
Do 7 sept - The Revs
Vr 6 okt - I Love You But I've Chosen Darkness

TIVOLI OUDEGRACHT
Di 1 aug - Lambchop
Do 14 sep - Infadels
Do 26 okt - Johan
Do 23 nov - Mando Diao
Zo 3 dec - Kaisers Orchestra

TIVOLI DE HELLING
Wo 19 jul - Islands + Bell Orchestre + Zea
Wo 16 aug - The Dears
Wo 20 aug - Eagles of Death Metal
Zo 22 okt - Pere Ubu

MEZZ
Do 16 nov - The Levellers

NIGHTTOWN
Za 19 aug - Joan as Police Woman
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers

013
Vr 11 aug - Presidents of USA
Vr 8 sep - dEUS
Vr 22 sep - Johan

PAARD VAN TROJE
Za 26 aug - T.Raumschmiere

EKKO
Ma 14 aug - Joan as Police Woman
Vr 1 sep - Zea + Persil + Suicidal Birds
Za 9 sep - The Revs
28 sep - We Vs. Death
Vr 6 okt - Kelley Stoltz
Za 25 nov - Damien Jurado

VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 18-07-2006 21:40:54 ]
pi_39952205
De Winston-link moet even vervangen worden door:
http://www.winston.nl/club/index.html

Niet dat er overigens iets interessants op het programma staat...
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:41:09 #83
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39952575
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:33 schreef Z het volgende:
De Winston-link moet even vervangen worden door:
http://www.winston.nl/club/index.html

Niet dat er overigens iets interessants op het programma staat...
Check.

Pfafke, zet jij 'm weer even in de OP?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:46:26 #84
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39952799
Huh? Staan the Thermals zowel in 'Roosje als op de Valhof Affaire, op dezelfde avond? Of klopt er gewoon iets niet aan dit schema?

edit: ah wacht, even de site gecontroleerd, gewoon Valkhof dus. En daarmee dus gewoon gratis.
pi_39954308
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer.
Kan goed, bij (Infadels?) in Doornroosje dachten liek en ik dat jij de Chiel Beelen-look-a-like was
Newbiedoobiedoo was ook heel anders dan ik verwacht had, dus ik sta nu overal voor open
quote:
Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?
misschien wel, eens kijken of m'n niet-indie vriendinnetjes meewillen
quote:
En wil je perse dat album van Razorlight nog deze week hebben? Want bij cdwow hebben ze die CD nu voor 12,99 (levertijd 7 dagen). Ik denk dat ze die ook wel bij de Waaghals of Kroeze zullen hebben, maar geen idee hoe duur ie dan zal zijn.
Bij de FRS zal ie ook wel liggen, maar waarschijnlijk niet voor minder dan 21,99.
Ja Omdat ik vrijdag op vakantie ga en omdat het heel erg veel te veel uur bussen is naar Hongarije Leuke muziekjes nodig, dus.
Ik ga morgen/donderdag eens kijken hoe veel 'ie bij Kroese kost, anders toch maar ná de vakantie pas. Dan kan ik natuurlijk nog altijd The Life Pursuit halen

[ Bericht 5% gewijzigd door lienelien op 18-07-2006 22:30:54 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:30:47 #86
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39954609
The Thermals spelen woensdagavond om 20:45 op het podium waar gisteren ook Islands en Bell Orchestre optraden. Wel te doen, denk ik.
pi_39954637
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:30 schreef Grobbel het volgende:
The Thermals spelen woensdagavond om 20:45 op het podium waar gisteren ook Islands en Bell Orchestre optraden. Wel te doen, denk ik.
Ik heb het al veranderd
Ik dacht dat het vandaag woensdag was
hitte, enzo.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:33:09 #88
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39954696
Ach ja. Ik ben trouwens stevig verbrand de afgelopen dagen, misschien kun je me morgen daaraan herkennen, mocht je gaan.
pi_39954729
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Grobbel het volgende:
Ach ja. Ik ben trouwens stevig verbrand de afgelopen dagen, misschien kun je me morgen daaraan herkennen.
Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeft
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:37:03 #90
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39954850
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef lienelien het volgende:

[..]

Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeft
Nou ja, je kunt meteen wel alle zonschuwe, in het zwart uitgedoste vampieraanbidders mentaal wegstrepen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:28:42 #92
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39968737
Aardig artikel over een legendarische Indie band.
pi_39968929
De politie raadt mensen af om naar de vierdaagsefeesten in nijmegen te gaan omdat ze vast zouden kunnen komen te zitten in het verkeer. Maargoed ik ga gewoon toch naar the thermals kijken vanavond met de trein moet dat toch prima te doen zijn...
pi_39969009
Pj Harvey - Rub 'til it bleeds
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_39969772
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Aardig artikel over een legendarische Indie band.
quote:
Aan de andere kant zijn ze natuurlijk ook verantwoordelijk voor het romantiseren van lo-fi opnames, waardoor we overstelpt worden met het geneuzel van contactgestoorde adolescenten.

Het lijkt wel een samenvatting van een groter stuk overigens.
Aldus.
pi_39970740
[lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Ze hadden Sentridoh ook wel even kunnen noemen.
[/lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Aldus.
pi_39973090
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Noem gewoon op wat je luistert, dan hoor je het hier vanzelf.
www.thuisuiteten.nl
pi_39973130
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

[..]

Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.

Razorlight moet bij de FRS prima te scoren zijn hoor, lijkt me.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:46:22 #99
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39973387
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:30 schreef Z het volgende:
[lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Ze hadden Sentridoh ook wel even kunnen noemen.
[/lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Raar inderdaad. Brachten hun platen uit op Smells Like Records, als ik het me goed herinner.

Overigens tikte ik onlangs dit plaatje op de kop:

Een split-album van Lou Barlow en Rudy Trouvé. Interessanter voor verzamelaars dan voor muziekliefhebbers trouwens.
pi_39973687
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:38 schreef methodmich het volgende:

[..]

Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.
Was jij het?
quote:
Razorlight moet bij de FRS prima te scoren zijn hoor, lijkt me.
FRS
Ik wil Concerto
Ik wil Get Records
Ik zit 100km verderop
pi_39975671
Ja, ik snap dat je niet graag bij FRS koopt, maar ze zullen Razorlight wel hebben.

En nee, ik was niet in Nijmegen.
www.thuisuiteten.nl
pi_39975776
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, ik snap dat je niet graag bij FRS koopt, maar ze zullen Razorlight wel hebben.

En nee, ik was niet in Nijmegen.
Zelfs Lily Allen zal binnenkort wel bij de FRS liggen
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:37:29 #103
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39977283
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

Zelfs Lily Allen zal binnenkort wel bij de FRS liggen
Ze staat op nummer 1 in Engeland, dus het zou me verbazen als dat niet uiteindelijk in de schappen van de FRS belandt.
pi_39982959
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:37 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ze staat op nummer 1 in Engeland, dus het zou me verbazen als dat niet uiteindelijk in de schappen van de FRS belandt.
Best jammer.
Hoor ook veel Nelly Furtado-vergelijkingen, ik vind het best meevallen, Lily is tenminste cool
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:05:02 #105
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39984096
De Nelly Furtado vereglijkingen zijn helemaal niet zo ver gezocht natuurlijk. En Nelly is minstens zo cool als Lily.

Wat ik aan de luisterpaal vond trouwens, naast de nieuwe Razorlight : http://www.myspace.com/americanprinces Best aardig.
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:22:41 #106
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39984594
Niets mis met Nelly Fruitella inderdaad, en al helemaal niet met Timbo's producties op die nieuwste plaat. Maneater en Promiscuous Girl zijn gewoon kneiters (en gewoon te koop bij FRS trouwens).

Over fijne popzangeresjes gesproken; ik begreep dat ons aller Annie haar platencontract kwijt is. Zo hoort een hype te sterven....
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:23:12 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39984607
Overigens: http://www.tinymixtapes.com/musicreviews/g/girl_talk.htm is een meesterlijke plaat. Niet voor niets 5/5 bij tmt. Veel leuk knip-en-plak-werk ( alleen in de openingstrack komen al Oasis en The Verve voor. ) lekkere beats, lekkere raps en soms zelfs lekker ruige noise. Ook lekker zomers, dus zelfs de timing is super lekker!
PF: http://www.pitchforkmedia(...)rl_Talk_Night_Ripper

[ Bericht 5% gewijzigd door pfaf op 19-07-2006 19:28:39 ]
pi_39988444
Ik probeer die Girl Talk (al dagen ) binnen te krijgen maar dat is me nog niet gelukt...
Aldus.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:33:54 #109
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39988524
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:31 schreef Z het volgende:
Ik probeer die Girl Talk (al dagen ) binnen te krijgen maar dat is me nog niet gelukt...
Heb 'm net binnen, morgen eens even op de Ipod zetten....
pi_39988623
Wat gebruik jij eigenlijk? Ik doe alleen slsk-en.

Ik heb nieuwe boxen voor m'n pc gekocht, redelijk goeie ook nog en dat hoor je. Wordt helemaal blij van het geluid, m'n buren wat minder denk ik.
Aldus.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:38:46 #111
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39988679
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:36 schreef Z het volgende:
Wat gebruik jij eigenlijk? Ik doe allen slsk-en.
Voornamelijk Slsk ja.

Je kunt Girl Talk dus mij me wegtrekken als je wilt. Slsk-username is hetzelfde als die op Last.fm.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:42:55 #112
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39988799
Tvp...

Overigens is Oink het perfecte middel om al je muziek binnen te krijgen...
pi_39988853
Thnx.

Mijn boxen:

Aldus.
  woensdag 19 juli 2006 @ 21:44:33 #114
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39988863
Oink is idd erg handig. Werd er alleen heel snel vanaf gegooid vanwege te weinig uploads..
pi_39988871
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Tvp...

Overigens is Oink het perfecte middel om al je muziek binnen te krijgen...
Kom maar op met die invites. Ik vind Oink een beetje te, als je begrijpt wat ik bedoel...
Aldus.
  woensdag 19 juli 2006 @ 22:10:45 #116
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39989911
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:44 schreef Z het volgende:

[..]

Kom maar op met die invites. Ik vind Oink een beetje te, als je begrijpt wat ik bedoel...
Qua het enorme aanbod ofzo, of qua de audiofilie van de gebruikers?
  woensdag 19 juli 2006 @ 22:27:20 #117
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39990667
Zit er niemand bij IndieTorrents hier?
pi_39996524
Grobbel, jongen.
Als ik een vriendinnetje inschakel om over de affaire best hard 'Groooooooooobbuuuuuuul' te schreeeuwen, en ik later zelf ook nog loop te 'GrobbelGriebelGrabbelGrobbel'-en mag je best reageren.
In plaats van me aanstaren, een poging doen om naar me toe te lopen, en toch afdruipen, maar dan nog wel af en toe even kijken, mag je ook wel even hoi zeggen

(oja, als jij niet die jongen was met een grijs tye-dye-shirt, en blond krullend haar (wat tot jouw spijt bovenop al uit begint te dunnen) was, dan spijt het me, dan was het gewoon iemand die graag naar me keek, ofzo )
pi_39996594
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Zit er niemand bij IndieTorrents hier?
Nee, is dat wat?
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:10:48 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39996640
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:05 schreef lienelien het volgende:
Grobbel, jongen.
Als ik een vriendinnetje inschakel om over de affaire best hard 'Groooooooooobbuuuuuuul' te schreeeuwen, en ik later zelf ook nog loop te 'GrobbelGriebelGrabbelGrobbel'-en mag je best reageren.
In plaats van me aanstaren, een poging doen om naar me toe te lopen, en toch afdruipen, maar dan nog wel af en toe even kijken, mag je ook wel even hoi zeggen

(oja, als jij niet die jongen was met een grijs tye-dye-shirt, en blond krullend haar (wat tot jouw spijt bovenop al uit begint te dunnen) was, dan spijt het me, dan was het gewoon iemand die graag naar me keek, ofzo )
Wanneer was dit precies? Vooraf? Achteraf? Tijdens het concert? Want ik heb niks gehoord. En nee, dat was ik niet.
pi_39996676
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:10 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Wanneer was dit precies? Vooraf? Achteraf? Tijdens het concert? Want ik heb niks gehoord. En nee, dat was ik niet.
Fijn.
Anders was voldeed je inderdaad totáál niet aan mijn beeld wat ik van je heb
Dat was rond 23u15 tot 23u45, ongeveer.
pi_39996802
Maar was er nog wat interessants vanavond, qua optredens? Ik had 'n "fuck de zomerfeesten"-dag, die valt bij mij elk jaar ergens op dinsdag of woensdag. Wat heb ik gemist?
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:17:43 #123
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39996812
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

Fijn.
Anders was voldeed je inderdaad totáál niet aan mijn beeld wat ik van je heb
Dat was rond 23u15 tot 23u45, ongeveer.
Oh, toen zaten we allang bij Trianon op het terras van een Paulana te genieten. We waren eigenlijk direct na The Thermals de stad ingegaan om iets goedkoops aan eten te vinden, met weinig succes overigens. Daarna een beetje rondgezwalkt en uiteindelijk op een terras net buiten de binnenstad beland.
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:18:33 #124
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39996831
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:17 schreef thaleia het volgende:
Maar was er nog wat interessants vanavond, qua optredens? Ik had 'n "fuck de zomerfeesten"-dag, die valt bij mij elk jaar ergens op dinsdag of woensdag. Wat heb ik gemist?
The Thermals in ieder geval, meer heb ik zelf ook niet gezien.
pi_39996882
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:17 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Oh, toen zaten we allang bij Trianon op het terras van een Paulana te genieten. We waren eigenlijk direct na The Thermals de stad ingegaan om iets goedkoops aan eten te vinden, met weinig succes overigens. Daarna een beetje rondgezwalkt en uiteindelijk op een terras net buiten de binnenstad beland.
Vraag me toch af wat die creep van me moest dan
Gut, wat kon die staren
Niet-indie
Heb Thermals trouwens niet gezien. Toen zaten we wat te drinken op de waalkade, daarna poffertjes eten, en toen moest er iemand even naar Don Diablo
Ik heb op Lowlands dus nog wel wat in te halen qua leuke bandjes.
Trouwens, je begrijpt nu natuurlijk wel dat je me een foto verschuldigd bent, gezien ik ben belaagd door één of ander vaag type
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:24:57 #126
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39997031
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:20 schreef lienelien het volgende:
Trouwens, je begrijpt nu natuurlijk wel dat je me een foto verschuldigd bent, gezien ik ben belaagd door één of ander vaag type
Misschien in de aanloop naar Lowlands of zo.
pi_39997070
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:24 schreef Grobbel het volgende:

[..]

tssk.
oh je gaat ook naar de immer-falende meet ja?

Nog andere leuke cdtips trouwens voor mee op vakantie?
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:26:28 #128
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39997077
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:24 schreef Grobbel het volgende:

[..]

wel ff posten dan he.... kunnen anderen ook hun fok-bril opzetten...
pi_40010594
Dus Lienelien had te maken met een Grobbel-wanabee met snode plannen??

Heeft Grobbel geen Hyves met foto's dan? Lienelien vast wel.
www.thuisuiteten.nl
pi_40011757
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Over fijne popzangeresjes gesproken; ik begreep dat ons aller Annie haar platencontract kwijt is. Zo hoort een hype te sterven....
om vervolgens in eigen beheer of op een klein label een dijk van een plaat uit te brengen
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_40013675
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:38 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Voornamelijk Slsk ja.

Je kunt Girl Talk dus mij me wegtrekken als je wilt. Slsk-username is hetzelfde als die op Last.fm.
Je kan mij ook ff toevoegen: DriesMeijer
pi_40014267
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:26 schreef lienelien het volgende:
Nog andere leuke cdtips trouwens voor mee op vakantie?
Absentee - Schmotime
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_40017843
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:07 schreef methodmich het volgende:
Dus Lienelien had te maken met een Grobbel-wanabee met snode plannen??

Heeft Grobbel geen Hyves met foto's dan? Lienelien vast wel.
hmm..nee, eerder met een overjarig iemand die mij staarbaar vond
Maar ik denk hè, dat wanneer ik op 'grobbel' ga zoeken bij Hyves, ik dan nog altijd niet de goede te zien krijg

Ik heb net Razorlight gekocht Nog best betaalbaar voor ¤14,99
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:16:01 #134
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40019766
15 euro is toch vrij normaal voor een nieuwe cd?
Ik wacht wel een paar maand, als 'tie gewoon 8 euro kost. Mij foppen ze niet meer.

En dé cd-tip voor de vakantie is natuurlijk Gril Talk - Night Ripper.
Zonder cd-boekje ook nog een leuke puzzle erbij.
pi_40022504
Ik heb het album van The Feeling gewonnen! Joehoe!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_40022605
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:06 schreef lienelien het volgende:

[..]

hmm..nee, eerder met een overjarig iemand die mij staarbaar vond
Maar ik denk hè, dat wanneer ik op 'grobbel' ga zoeken bij Hyves, ik dan nog altijd niet de goede te zien krijg
Wel een compliment natuurlijk, dat je staarbaar bent voor overjarige mannen.
www.thuisuiteten.nl
pi_40022923
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wel een compliment natuurlijk, dat je staarbaar bent voor overjarige mannen.
Tsjah, als het nou een leuke indie-liefhebber was.... maar nee.
pi_40023397
Hij had beter indie-rect kunnen staren?
pi_40023419
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hij had beter indie-rect kunnen staren?

Beter helemaal niet, enzo.
Jij was tenminste nog gezellig
pi_40023561
Maar nu heb ik Grobbel nog altijd niet gespot
pi_40023612
Grobbel is mijn buurman naja, op Last.FM dan maar heb 'm ook nog nooit gezien
pi_40023667
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Grobbel is mijn buurman naja, op Last.FM dan maar heb 'm ook nog nooit gezien

ik heb jou net tot mijn last.fm-vriendje gemaakt, doe eens accepten ofzo

Is dit trouwens niet allemaal best offtopic?
Ik kom ook eens langs
pi_40023744
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:17 schreef DaisyDuke het volgende:

NIGHTTOWN
Za 19 aug - Joan as Police Woman
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers
Het enige wat ik wil zien en in Nighttown zou moeten spelen is helemaal geen indie (en staat ook niet in het gequote lijstje), maar toen ik zojuist weer eens de Nighttown site bezocht zag ik dat ze blijkbaar failliet zijn verklaard. Ik hoop dat die doorstart er komt (en snel ook) zodat de concerten daar toch nog door kunnen gaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_40023769
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:50 schreef OMG het volgende:

[..]

Het enige wat ik wil zien en in Nighttown zou moeten spelen is helemaal geen indie (en staat ook niet in het gequote lijstje), maar toen ik zojuist weer eens de Nighttown site bezocht zag ik dat ze blijkbaar failliet zijn verklaard. Ik hoop dat die doorstart er komt (en snel ook) zodat de concerten daar toch nog door kunnen gaan.

Zo veel mogelijk zou verplaatst worden naar andere locaties. En ik neem wel aan dat het na verloop van tijd wel weer open zal gaan
pi_40026513
heey mensen jullie zijn waarscheinlijk meer thuis in indie. weten jullie nog een paar leuke artiesten/bands die muziek maken dat in de buurt komt van de nummers van the arctic monkey's. want die vind ik heel goed.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:48:14 #147
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40032392
Ik heb bij cdwow.nl trouwens een mooie loophole ontdekt. Een tijdje terug hadden ze die WK-voorspelactie, waarbij je een cadeaubon van 3 euro kreeg als je een uitslag goed voorspelde (2 euro als je de winnaar goed had, 1 euro voor het meedoen). Nu ben ik erachter gekomen dat er iets mis gaat bij het verzilveren van die 3 euro-bonnen, waardoor ik nu oneindig vaak die bon kan gebruiken. Dus alles wat ik bij cdwow aanschaf is automatisch 3 euro goedkoper.
pi_40038844
Als je nu op Stereogum kijkt:
quote:
Hello Scott.

What happened to my site?

Your server has been compromised on a root level and has at least 3-4 different exploits installed.

WTF? By whom? Pitchfork?

Perhaps SUFJAN was a poor password.

How am I gonna post that MP3 of snippets from every song on the new Dylan album? Sounds really promising! Heavy on the R&B swing that made Love And Theft his best album in decades.

Fix your fucking blog dude.
Aldus.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:13:13 #149
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40039034
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:48 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb bij cdwow.nl trouwens een mooie loophole ontdekt. Een tijdje terug hadden ze die WK-voorspelactie, waarbij je een cadeaubon van 3 euro kreeg als je een uitslag goed voorspelde (2 euro als je de winnaar goed had, 1 euro voor het meedoen). Nu ben ik erachter gekomen dat er iets mis gaat bij het verzilveren van die 3 euro-bonnen, waardoor ik nu oneindig vaak die bon kan gebruiken. Dus alles wat ik bij cdwow aanschaf is automatisch 3 euro goedkoper.
Ah en hoe zie je dan dat het misgaat? Blijft ie openstaan ofzo?
pi_40039145
Leuke clip van Hot Chip:
http://www.youtube.com/watch?v=MtxAou8c28k&search=Hot%20Chip%20%20Boy%20from%20School
Sowieso een leuk bandje, en ze komen ook nog eens op LL.
Aldus.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:46:09 #151
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40039516
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:13 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ah en hoe zie je dan dat het misgaat? Blijft ie openstaan ofzo?
Yup. Hij blijft gewoon in het cadeaubonnenoverzicht staan.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:07:01 #152
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40039975
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:46 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Mooi is dat. Heb ik ook ooit in de begintijd van Bol.com gehad. Maandenlang gebruik van kunnen maken!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:09:46 #153
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40040036
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:46 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Mooi, zal vanavond dat eens checken... heb ook meegedaan met die actie... trouwens weinig bonnen van 3 euro gehaald, maar ja, als je ze kan blijven gebruiken, maakt dat geen donder meer uit natuurlijk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:15:48 #154
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40043760
Pitchfork is nog verrassend positief over de nieuwe Razorlight!

http://www.pitchforkmedia(...)azorlight_Razorlight
pi_40043904
Whehehe.
Aldus.
pi_40044691
pi_40045610
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:00 schreef Z het volgende:
Als je nu op Stereogum kijkt:
[..]
pi_40046125
Hebben jullie het al over Guillemots gehad?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:21:05 #159
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40047352
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:40 schreef savelkoul het volgende:
Komt sinds hun eerste voorzichtige hitjes eind vorig jaar regelmatig ter sprake, inderdaad. Ga ze over een paar weken op de Parkfeesten in Venlo zien, ben wel benieuwd. Leuke band!

Al moet ik wel zeggen dat ik From the Cliffs vooralsnog interessanter blijf vinden dan het van de week uitgekomen Through the Window Pane - op de een of andere manier staan er toch wel veel bijna-accappella/akoestische nummers op die laatste, die lang niet zo lekker beklijven als de nummers van het veel rijker beïnstrumenteerde geluid van hun debuut-EP. Maar tracks als Annie, Let's Not Wait en Sao Paolo (naast natuurlijk de singles Trains to Brazil, We're Here en Made Up Love Song #42) maken toch veel goed.
pi_40047374
Die naam is wel eens langsgekomen inderdaad savelkoul.

Volgens mij tipje van Z destijds.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:50:51 #161
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40048358
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:21 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij tipje van Z destijds.
De Hypes van 2006

En de eerste discussie:
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
pi_40049050
Tippie Grobbel dus.

Het is ook zo duvels warm.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:17:57 #163
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40052783
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:40 schreef savelkoul het volgende:
Gezien op Motel Mozaique, in het toen nog open zijnde Nighttown. Erg fraai optreden
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:33:27 #164
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40068871
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:21 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Komt sinds hun eerste voorzichtige hitjes eind vorig jaar regelmatig ter sprake, inderdaad. Ga ze over een paar weken op de Parkfeesten in Venlo zien, ben wel benieuwd. Leuke band!

Al moet ik wel zeggen dat ik From the Cliffs vooralsnog interessanter blijf vinden dan het van de week uitgekomen Through the Window Pane - op de een of andere manier staan er toch wel veel bijna-accappella/akoestische nummers op die laatste, die lang niet zo lekker beklijven als de nummers van het veel rijker beïnstrumenteerde geluid van hun debuut-EP. Maar tracks als Annie, Let's Not Wait en Sao Paolo (naast natuurlijk de singles Trains to Brazil, We're Here en Made Up Love Song #42) maken toch veel goed.
Iets nieuws van de Guillemots is dan wel weer compleet langs me heen gegaan! Weer een EP neem ik aan?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:00:20 #165
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40069406
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

Iets nieuws van de Guillemots is dan wel weer compleet langs me heen gegaan! Weer een EP neem ik aan?
Nee, nu een volwaardig album.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:01:30 #166
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40069430
Misschien wel leuk om te vermelden dat Deerhoof het voorprogramma gaat doen bij het optreden eind augustus van Radiohead in de bierhal...
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:12:39 #167
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40069658
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:00 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nee, nu een volwaardig album.
Aah, dan moet ik die nog even chechen. From the Cliffs doet het met name in de auto erg goed dezer dagen.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:15:51 #168
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40069720
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:01 schreef peaceman het volgende:
Misschien wel leuk om te vermelden dat Deerhoof het voorprogramma gaat doen bij het optreden eind augustus van Radiohead in de bierhal...
Jammer dat ik geen 30-50 euro er voor over heb om Deerhoof live te gaan zien.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 11:19:12 #169
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40069776
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:15 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Jammer dat ik geen 30-50 euro er voor over heb om Deerhoof live te gaan zien.
42,50 was het meen ik... overigens slechts een paar euro duurder dan 3 jaar geleden....
Voor mij is Deerhoof een bonus, voor mensen die Radiohead niks vinden kan ik me wel indenken dat het duur is. (maar ja, persoonlijk staan de optredens die ik van hun gezien heb nog altijd alle 3 in mijn beste optredens top 10 ooit)
pi_40070039
In ieder geval beter dan Willy Mason me dunkt.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_40070207
Ik denk dat 90% en waarschijnlijk nog wel meer van de radioheadbezoekers Deerhoof helemaal niks vinden ...

Ik wil ze erg graag een keer live zien ... Had jij ze nog in Nijmegen gezien Grobbel?
Aldus.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:06:16 #172
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40070818
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 11:39 schreef Z het volgende:
Ik denk dat 90% en waarschijnlijk nog wel meer van de radioheadbezoekers Deerhoof helemaal niks vinden ...

Ik wil ze erg graag een keer live zien ... Had jij ze nog in Nijmegen gezien Grobbel?
Een van de weinige mensen die ik bij wijze van spreken naar elk concert kan meesleuren was die dag jarig, en had alle andere mogelijke medegangers inclusief mezelf uitgenodigd voor een feest bij hem thuis - dus Deerhoof heb ik toen helaas moeten missen.
  zondag 23 juli 2006 @ 13:25:14 #173
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40101754
Vast al bekend bij anderen: Starlight Mints
  zondag 23 juli 2006 @ 17:26:53 #174
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 23 juli 2006 @ 17:33:29 #175
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40107696
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

At War With The Critics (Indie Central XXI)

Puike band, puike platen.
En nu dus met een eigen topic
pi_40129084
Zo, donderdag op vakantie. Iemand nog CD-tips?
  maandag 24 juli 2006 @ 13:11:13 #178
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40130839
Als je je vakantie een maandje of 3 uitstelt kun je de nieuwe Decemberists en M. Ward meenemen.
Verder natuurlijk Girl Talk, maar die heb ik nu wel genoeg gespamd, sorry.
pi_40131002
M.Ward en Decemberists worden wel vet ja, kleine kans dat Conor Oberst wat doet op de M. Ward plaat, M. Ward werkte namelijk ook samen met Conor op gegeven moment. Is der trouwens al iets bekend over de nieuwe mountain goats?
  maandag 24 juli 2006 @ 14:01:20 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_40132631
de nieuwe hidden cameras komt ook uit in augustus. Ik word er nu al vrolijk van.
pi_40135141
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:16 schreef -Dries- het volgende:
Gewoon een oudje meenemen en wel 5:14 Fluoxytine Seagull Alcohol John Nicotine van Malcolm Middleton!!
www.thuisuiteten.nl
pi_40135199
Gister Razorlight gezien in voorprogramma van The Stones.

Had de nieuwe plaat afgelopen week geluisterd en was toch even flink wennen. Weg is al de energie en puurheid die Razorlight, Razorlight maakte. Nu lijkt het haast van die soft pop mellow U2 zooi. De eerste paar liedjes zijn nog wel te doen als tussendoortje, die dede ze gister dan ook live. Jammer dat ze van hun eerste album alleen Golden Touch, Vice en als geweldig afsluiter In The City deden. Ik miste songs als Rip It Up en Somewhere Else. Die Johnny gaat ook steeds meer op Mick Jagger lijken trouwens.

Wel gaaf om te zien dat bijna alle oudjes na afloop positief over ze waren, toch jammer dat ze net zoals 99% van de UK bandjes niet kunnen overtuigen met hun tweede LP.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:29:28 #183
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40135265
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:16 schreef -Dries- het volgende:
CD: Peter Bjorn And John- Writer's Block

Ook al ga je op vakantie in het Ruhrgebied, met dit album heb je het idee dat je in het paradijs bent beland.
pi_40138488
Het is dat ik je review heb gelezen, anders zou ik zo'n plaat onbewust hebben laten staan in de veronderstelling dat het om foute Duitse schlagerzangers zou gaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_40140931
Ik heb hem, maar die 5 sterren is toch wat veel. Hoogstens 4.
pi_40154367
ik wil even kwijt dat ik opeens "save me" van xiu xiu een heeel erg gaaf nummer vind.

zo,
weltrusten!

oh en kunnen jullie me toevallig ook vertellen of er na augustus nog wat leuks speelt in de effenaar (of 013)? Ik ken namelijk heul veel bandjes in t programma niet van naam, maar er zal toch vast wel iets indie-erigs tussenzitten?
(:
pi_40158143
Dinosaur Jr. nikes.

Aldus.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:37:52 #188
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40172591
Ben net terug van Italië (waar ik overigens nog Sufjan Stevens en Belle&Sebastian - The Life Pursuit gekocht heb), maar moet zeggen dat daar dus de cooslte muziekzender ooit is. MTV Flux heet het, enkel in Italië. Van The Futureheads, Lily Allen (hoewel dat daar ook gewoon op elke radiozenders kwam...), The Zutons, Camera Obscura, Mogwai,... tot The Smiths. En als leuke afwisseling van de blije muziek (die het toch vaak is) heb je er grappige, droge fimpjes tussen en ook ongelofelijk lugubere filmpjes, overwegend gemaakt door bezoekers van de website: www.flux.it (spijtig genoeg enkel in het Italiaans...)
pi_40174959
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:22 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ben net terug van Italië (waar ik overigens nog Sufjan Stevens en Belle&Sebastian - The Life Pursuit gekocht heb), maar moet zeggen dat daar dus de cooslte muziekzender ooit is. MTV Flux heet het, enkel in Italië. Van The Futureheads, Lily Allen (hoewel dat daar ook gewoon op elke radiozenders kwam...), The Zutons, Camera Obscura, Mogwai,... tot The Smiths. En als leuke afwisseling van de blije muziek (die het toch vaak is) heb je er grappige, droge fimpjes tussen en ook ongelofelijk lugubere filmpjes, overwegend gemaakt door bezoekers van de website: www.flux.it (spijtig genoeg enkel in het Italiaans...)
Is dat niet een beetje zoiets als MTV2 uit engeland? Daar komt ook al dat soort materiaal op (en dat kan je ontvangen via digitale tv en satteliet)
(:
pi_40175229
MTV2 is best leuk.... voor een uur of zo.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:01:41 #192
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40177065
Ik zit nu Six Organs of Admittance te luisteren. Valt me zeker niet tegen. Ik heb op dit moment op de een of andere manier weinig zin in al die huppelende indiepop bandjes en dan zijn dit soort bands/personen een leuk alternatief.

Paar weken terug trouwens nog een dvd gekocht van Hawksley Workman. lag voor 8 euro in de 2e handsbakken bij de Concerto. De nieuwe cd vind ik ook wel weer bijzonder aardig, hoewel het niveau van de eerste 2 albums niet gehaald wordt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_40195996
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:50 schreef nein het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje zoiets als MTV2 uit engeland? Daar komt ook al dat soort materiaal op (en dat kan je ontvangen via digitale tv en satteliet)
Ik weet het niet, ik heb geen satelliet noch digitale tv dus...
pi_40224358
Er staan een paar Affaire-optredens online: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=29298179

o.a. Islands, Bell Orchestre, Battles, The Thermals, Heavy Trash ft. Jon Spencer en nog wat, kortom de grote namen, en da's jammer want nu kunnen jullie Final Fantasy en Troy Von Balthazar niet luisteren.

Ik vond Buck65 erg leuk, die staat er ook tussen, maar het is toch minder leuk als je hem er niet bij ziet merk ik.

[edit]Ik neem het terug, van Buck. Zit nu op minuut 25 ofzo en lekker dat het is

[ Bericht 12% gewijzigd door thaleia op 27-07-2006 01:46:14 ]
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:12:37 #195
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40231386
Buck65 is zeker leuk, maar je moet het niet te vaak luisteren. Alhoewel ik uren lang kan luisteren naar die geweldige riffjes in Le 65 isme.

Ik ga weer op vakantie, en ik heb dus weer zin in veel nieuwe muziek waar ik ook eindelijk weer even tijd voor heb. Kom maar op met jullie tips.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:39:24 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40233273
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:50 schreef nein het volgende:

[..]

Vroeger was MTV2 nog wel te doen, tegenwoordig is het bagger. Die zenden alleen van die Panic in de Disco en hoe heet die andere kutband ook alweer, oh ja, Fall Out Boy en die shit uit. Gonzo blijft dan nog wel leuk en die concertverslagen zijn ook lachen, maar daar blijft het dan ook bij.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:41:25 #198
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40246270
De clip van Man Man's "Engwish Bwudd" is echt foeilelijk, trouwens.

http://www.pitchforkmedia(...)on_Nickelodeon#37615
pi_40387380
We hebben het wel eens over de laatste plaat van Kimya Dawson gehad, beetje vluchtig.

Maar toch een erg aangenaam schijfje hoor.

Hoogtepunten zijn Underground, Caving In en vooral My Mom.

www.kimyadawson.com heeft misschien wel geluidssamples.
www.thuisuiteten.nl
pi_40388800
My mom is een erg leuk nummer. Best een leuk album ook.
pi_40420974
Overigens is de nieuwe Regina Spektor bij vlagen ook weer om te janken zo mooi. Field Below....
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:32:44 #202
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40461212
Kom eens met wat stoere suggesties van mannelijke artiesten MM. Die vrouwelijke artiesten zijn doorgaans niet compatible met mijn trommelvliezen.
pi_40461793
TV on the Radio hier al voorbij gekomen? Was benieuwd na de lovende recensies van o.a. Pitchfork (een 9.1). Kan er voorlopig nog niet zoveel mee...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:21:14 #204
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40464363
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:52 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
TV on the Radio hier al voorbij gekomen? Was benieuwd na de lovende recensies van o.a. Pitchfork (een 9.1). Kan er voorlopig nog niet zoveel mee...
TV on the Radio
pi_40483105
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:32 schreef Wepeel2 het volgende:
Kom eens met wat stoere suggesties van mannelijke artiesten MM. Die vrouwelijke artiesten zijn doorgaans niet compatible met mijn trommelvliezen.
MUZ user-reviews deel 3 wellicht dan?

En verder vooral oudere tips, zoals The Triffids, The Go-Betweens....
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:48:32 #206
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_40483251
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:21 schreef Grobbel het volgende:

[..]

TV on the Radio
Ahh, probeerde die al te vinden via de zoekfunctie. Maar dat was niet te doen met die naam.
pi_40483328
Aldus.
pi_40483365
Iemand soms bekend met Tapes 'n Tapes?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:54:51 #209
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_40483464
Ja, dat is onlangs al een keer voorbij gekomen. Vind ik ook niet zo geweldig, eerlijk gezegd..
pi_40483518
Hmm, ik heb er nog niets van gehoord, maar zag in de Paradiso mailinglist dat ze er in november te bewonderen zijn.
Maar wat ik erover heb gelezen klonk niet erg slecht.
pi_40483541
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:52 schreef lienelien het volgende:
Iemand soms bekend met Tapes 'n Tapes?
tong80
Steun hier Tong met zijn laatste casettebandjes.
pi_40483547
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef Z het volgende:
Er is iemand van Love dood:
http://www.pitchforkmedia(...)ove_Dead_at_61#37731
Niet zomaar iemand, maar dé man van Love. Songschrijver en zanger.
www.thuisuiteten.nl
pi_40483595
quote:
Newbie.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:04:15 #214
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40487394
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef methodmich het volgende:

[..]

MUZ user-reviews deel 3 wellicht dan?

En verder vooral oudere tips, zoals The Triffids, The Go-Betweens....
Ik surf meteen naar het andere topic.

Ik zit vandaag Devendra Banhart eens te checken. Daar ben ik wel erg laat bij, maar die hype is een beetje langs me heengegaan maar dat Cripple Crow album klinkt erg spannend.
pi_40488266
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:37 schreef methodmich het volgende:
Overigens is de nieuwe Regina Spektor bij vlagen ook weer om te janken zo mooi. Field Below....
Ik vind vooral Après Moi en Samson fantastisch. Maar sowieso is het een erg fijn album, een goede afwisseling tussen piano en wat meer elektronisch.

En in het kader van: als de zon buiten niet schijnt haal ik 'm wel via muziek naar binnen: Cansei de Ser Sexy. Maffe Brazilianen met ontezttend leuke, zomerse muziek. Én ze hebben nog leuke songtitels ook. Bijvoorbeeld 'Let's make love and listen do Death From Above', 'Music is my hot hot sex' en 'Fuckoff is not the only thing you have to show'. Bovendien staan ze volgende maand op Bazar Curieux, net als Peaches (al ben ik er nog niet over uit of ik haar nieuwe album zo goed vind). Dus daar ben ik zeker weer te vinden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:44:31 #216
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40492047
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:04 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik surf meteen naar het andere topic.

Ik zit vandaag Devendra Banhart eens te checken. Daar ben ik wel erg laat bij, maar die hype is een beetje langs me heengegaan maar dat Cripple Crow album klinkt erg spannend.
Is zeker een leuk album.
pi_40506120
Ik vind Cripple Crow overigens nog wat minder dan de voorgaande albums van Devendra, dus die kan ik je dan ook aanraden Wepeel. Hoewel die iets minder makkelijk in het gehoor liggen.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:51:58 #218
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40524317
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:06 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Cripple Crow overigens nog wat minder dan de voorgaande albums van Devendra, dus die kan ik je dan ook aanraden Wepeel. Hoewel die iets minder makkelijk in het gehoor liggen.
Ik ga het zeker checken. Ik hou van muziek die een beetje wringt dus ik denk dat dat geen bezwaar moet zijn. Ik vind zijn stemgeluid erg apart. Op een positieve manier.
pi_40542737
Ook wel een tip dan is zijn duet met Antony, al ken je dat misschien al. Spiralling van I Am A Bird Now.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 6 augustus 2006 @ 19:00:31 #220
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40548390
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 15:37 schreef methodmich het volgende:
Ook wel een tip dan is zijn duet met Antony, al ken je dat misschien al. Spiralling van I Am A Bird Now.
Ja uiteraard ken ik die. Alleen ik kende zijn naam nog niet toen ik die cd intensief beluisterde en toen is zijn naam me niet specifiek bijgebleven.
pi_40556107
Net vandaag Sufjan Stevens 'ontdekt' toen ze The Avalanche draaiden in Plato. Meteen meegenomen ook die cd. De titels alleen al zijn briljant
pi_40593124
Mag ik jullie even het album van Otto von Schirach tippen, nu op de Luisterpaal? Uitgebracht op het label van Mike Patton, reacties op het 3VOOR12-forum zijn in de trant van: "wie geeft zo'n mongool een platencontract?", en ik lig tijdens het luisteren onafgebroken in een stuip
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:36:58 #223
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40603308
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:49 schreef thaleia het volgende:
Mag ik jullie even het album van Otto von Schirach tippen, nu op de Luisterpaal? Uitgebracht op het label van Mike Patton, reacties op het 3VOOR12-forum zijn in de trant van: "wie geeft zo'n mongool een platencontract?", en ik lig tijdens het luisteren onafgebroken in een stuip
! Wat kneitervermoeiend ook.
pi_40609842
TVP na een tijdje bij wat scoucers de vakantie heb doorgebracht ook de Indie ontdekt...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:19:24 #225
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40617900
quote:
Otto von Schirach.
Ik vind het al een geniale naam voor een artiest.
Ik surf nu meteen naar de Luisterpaal.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:26:29 #226
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_40618157
Auw m'n oren.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:52:33 #227
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40619070
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:48 schreef Grobbel het volgende:
En het werkt nog steeds
pi_40621729
quote:
Inderdaad een typisch Ipecac plaatje. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:28:19 #229
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40641645
Zo, bijna drie weken het hele zooitje eigenlijk niet meer kunnen volgen. Dus vertel me, heb ik wat gemist?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:32:29 #230
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40642399
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Zo, bijna drie weken het hele zooitje eigenlijk niet meer kunnen volgen. Dus vertel me, heb ik wat gemist?
Het schijnt dat Madlib naar Nederland komt binnenkort.
Aldus.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:43:23 #232
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40644235
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:48 schreef Z het volgende:

[..]

Het schijnt dat Madlib naar Nederland komt binnenkort.
Zou te gek zijn! Maar vooralsnog corresponderen de sites van Paradiso en Stones Throw nog niet met elkaar. Ga het in de gaten houden!
pi_40644760
Ik kan het alleen niet terug vinden op de Stones Throw site ...
Aldus.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:59:04 #234
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40644827
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:57 schreef Z het volgende:
Ik kan het alleen niet terug vinden op de Stones Throw site ...
http://www.stonesthrow.com/upcoming/index.html

Bij 3 oct.

Wat was jouw bron dan?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:59:29 #235
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_40644836
Naar België komt hij ook al (de vooruit), dus de kans is best groot.

net als shearwater, lambchop, the black keys, cat power die allemaal naar de ab in Brussel komen, dus ook te verwachten in nl mss. (en jurassic 5, maar dat past niet in dit topic)

[ Bericht 7% gewijzigd door Beregd op 09-08-2006 15:04:54 ]
pi_40645283
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:59 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

http://www.stonesthrow.com/upcoming/index.html

Bij 3 oct.

Wat was jouw bron dan?
Het Hip Hop topic. Ik hoop dat het goed komt met de TBA ...

De TBA is de Paradiso geworden kennelijk.
Aldus.
pi_40647072
Ik hoor opeens in heel de stad Cansei de ser Sexy, in de bijenkorf, in de Concerto en nog een kledingwinkel. Hoe komt dat zo? Heeft de plaat in de oor gestaan of zo?
Aldus.
pi_40647170
MUZ user-reviews deel 3

Past wel bij de topictitel.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:55:05 #239
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40648954
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:00 schreef Z het volgende:
Ik hoor opeens in heel de stad Cansei de ser Sexy, in de bijenkorf, in de Concerto en nog een kledingwinkel. Hoe komt dat zo? Heeft de plaat in de oor gestaan of zo?
Komt ook regelmatig langs bij Brand New overdag op MTV.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:28:56 #240
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40656017
Iemand hier al iets van gehoord?
http://www.pitchforkmedia(...)Introduce_My_Friends

Er staan onderaan de recensie ook wat links naar videos van de band, vooral die eerste is behoorlijk fout.
pi_40657755
Ik vind het wel een aardig cd-tje zo op het eerste gehoor.
Aldus.
pi_40677317
Professor Murder - Rides the Subway EP is ook een leuk plaatje trouwens.
Aldus.
pi_40685040
Een negen. Kent iemand de band?

http://www.myspace.com/JuniorBoys

[ Bericht 28% gewijzigd door Z op 10-08-2006 15:13:35 ]
Aldus.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 20:18:20 #244
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40690548
quote:
Die komen regelmatig langs in de losse trackreviews bij Pitchfork, en alhoewel ik wat ik me er van kon herinneren weinig van kon maken (vooral van die ingeblikte soulnummers) werden die altijd steevast de hemel ingeprezen. Ik zal er wel naar luisteren, maar op basis van eerdere ervaringen denk ik niet dat dit echt iets voor mij is.
pi_40693929
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:28 schreef Grobbel het volgende:
Iemand hier al iets van gehoord?
http://www.pitchforkmedia(...)Introduce_My_Friends

Er staan onderaan de recensie ook wat links naar videos van de band, vooral die eerste is behoorlijk fout.
Ik vind de clip leuker dan het liedje.
pi_40695432
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:18 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Die komen regelmatig langs in de losse trackreviews bij Pitchfork, en alhoewel ik wat ik me er van kon herinneren weinig van kon maken (vooral van die ingeblikte soulnummers) werden die altijd steevast de hemel ingeprezen. Ik zal er wel naar luisteren, maar op basis van eerdere ervaringen denk ik niet dat dit echt iets voor mij is.
Het is een mooie plaat, wel een reisplaat zoals ze in de recensie zeggen, doet het goed bij het auto rijden of voor het slapen gaan, erg sfeervolle plaat.
Aldus.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:13:59 #247
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40706214
Na die warme woorden zal ik deze plaat dan toch eens proberen; wellicht stond m'n pet er gewoon niet naar bij hun oudere singlewerk.

Bij deze trouwens nog maar eens een plug voor het fantastische Guillemots, met afstand de band met de leukste debuut-CD op hun naam dit jaar. Gaat dat zien op Lowlands, live zijn ze ook zeker de moeite waard!
pi_40706312
Dan plug ik A Cloud Mireya - Singular nog even, mooi sfeervol plaatje en ga ik naar de Guillemots luisteren, dat had ik nog niet gedaan.
Aldus.
pi_40713017
Waah In the morning van The junior boys is een GAAF nummer!
(:
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:51:47 #250
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_40716617
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:13 schreef Grobbel het volgende:
Na die warme woorden zal ik deze plaat dan toch eens proberen; wellicht stond m'n pet er gewoon niet naar bij hun oudere singlewerk.

Bij deze trouwens nog maar eens een plug voor het fantastische Guillemots, met afstand de band met de leukste debuut-CD op hun naam dit jaar. Gaat dat zien op Lowlands, live zijn ze ook zeker de moeite waard!
Guillemots met afstand leukste debuut van het jaar, cdwow waar blijft mijn cd!!!
pi_40738051
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:13 schreef Grobbel het volgende:
ik had alleen die EP nog geluisterd, maar dan zijn ze al wel een plug waard imo (trains to brazil ). gek dat ik dat album nog niet geluisterd heb eigenlijk...
pi_40739922
Leuke clip ook, die van Trains To Brazil

http://www.youtube.com/watch?v=w6vj4KUcEiQ

En een lekkere bassiste (alleen jammer van zo'n neuspiercing)
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:46:38 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40741693
Het album van Guillemots valt me zwaaar tegen, de beste nummers heb ik al op EP, Sao Paolo is wel erg tof, verder te veel a cappella gezever.
Maar hopelijk kunnen ze me volgend weekend zo overdonderen met de nieuwe nummers, dat ik m'n mening moet gaan herzien.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:08:28 #254
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40744269
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:46 schreef pfaf het volgende:
Het album van Guillemots valt me zwaaar tegen, de beste nummers heb ik al op EP, Sao Paolo is wel erg tof, verder te veel a cappella gezever.
Maar hopelijk kunnen ze me volgend weekend zo overdonderen met de nieuwe nummers, dat ik m'n mening moet gaan herzien.
Ik heb ze vorige week al live gezien, en toen waren ze meer dan overdonderend.
En aanvankelijk deelde ik je mening wat het album betreft met betrekking tot al die a cappella-nummers, maar als je het album wat vaker draait vallen die rustpuntjes steeds meer op hun plaats. En nummers als Annie Let's Not Wait, Through the window pane, If the world ends en We're here zijn toch ook erg goed wat mij betreft. En Come away with me werkte echt perfect om een concert mee te openen, goede aanloop ook naar het eerder aangehaalde titelnummer van de plaat.
pi_40752664
Wat vinden jullie van Barbara Morgenstern, een Duitse dame die erg leuke elektronische muziek maakt? Het wordt vaak omschreven als een soort van Björk meets Roísin Murphy, wat ik opzich niet zo gek vind, maar wat ook weer niet helemaal klopt. Je kunt op haar site in ieder geval stukjes van haar nummers luisteren.
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:32:05 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40767023
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:54 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat vinden jullie van Barbara Morgenstern, een Duitse dame die erg leuke elektronische muziek maakt? Het wordt vaak omschreven als een soort van Björk meets Roísin Murphy, wat ik opzich niet zo gek vind, maar wat ook weer niet helemaal klopt. Je kunt op haar site in ieder geval stukjes van haar nummers luisteren.
Barbara is hier een paar maand terug al eens geplugged door DD, erg tof. Soms geniaal aanstekelijk, soms flauw en saai, waardoor de albums wat lastiger zijn (The Grass.. en Nichts muss in ieder geval) Maar hell, nummers als The Operator!

The Long Winters hebben ook weer een nieuwe plaat zag ik net aan de luisterpaal, fijne plaat wederom. Geen topmateriaal, maar het vult de zondagmiddag goed.
pi_40768748
http://www.youtube.com/watch?v=vD6bI7ziGPk

Is deze al voorbij gekomen?
pi_40770831
whahaha
(:
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:47:39 #259
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_40785727
Weer terug uit het totaal niet indie-uitgaansleven in Mallorca. Maar uiteraard iPod mee, en het meest heb ik genoten van Girl Talk. Bedankt Pfaf (of was et iemand anders die da steeds spamde?)
  maandag 14 augustus 2006 @ 08:34:25 #260
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40788146
In het garagerockhoekje ben ik ook al een paar weken gecharmeerd van The Fratellis. Over het algemeen ben ik redelijk uitgekeken op het hele genre, maar een nummer als Creepin' up the backstairs is op de een of andere manier toch tot mijn onderbewuste doorgedrongen als een erg catchy nummer - en de rest van hun titelloze EP is ook niet slecht.
Verder vind ik de single-remake van Franz Ferdinands Eleanor put your boots on, met name in combinatie met de prachtige clip, zeker een verbetering van het origineel.
The Sunshine Undergrounds Put you in your place geeft me dat frisse new wave-gevoel waar the Rapture zo goed in was voordat hun teleurstellende debuut uitkwam, All at once (It's not important) van The Secret Machines klinkt als een geslaagde poging om een Arcade Fire-nummer te pennen (alhoewel ik the Secret Machines al veel langer ken en ik toch een iets andere sound van ze had verwacht), Budapest van Poni Hoax is een heerlijk grommende electroplaat die zo in het rijtje Vitalic, Hot Chip en Felix da Housecat/Miss Kittin rijtje past, When we are gone van The Fallout Trust is zo'n nummer geweest dat een maand lang eigenlijk anoniem steeds langskwam op mijn mp3-speler en toen ineens begon op te vallen vanwege de heerlijke solo tegen het einde, het lompe, blikken gedreun van The Presets heeft me nooit echt kunnen boeien alhoewel het nummer Down Down Down op de een of andere manier wel werkt, en This is our start van de Nederlandse band Silence is Sexy weet me ook op de juiste manier te bekoren. Verder heb ik nog letterlijk vele honderden singles doorgeploeterd in de afgelopen maanden van vele trein/busritten van en naar mijn werk en kan ik in principe nog wel even doorgaan, maar ik moet ook bekennen dat ik best wel gecharmeerd ben van single Not ready to make nice van de Dixie Chicks. Gladgeproduceerd, voorspelbaar, maar toch op de een of andere manier best mooi.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grobbel op 14-08-2006 08:44:34 ]
pi_40788515
Mooie post, daar ben ik wel een avondje mee bezig Vanavond naar TV on the Radio trouwens, als het niet uitverkocht is tenminste.
Aldus.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:35:36 #262
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40790163
De Dixie Chicks...

Ach, zo hebben we allemaal wel een guilty pleasure, toch?

Fluit al dagen mee met Young Folks van Peter Bjorn & John. Naar mijn bescheiden mening een van de leukere singles van deze zomer. In de categorie "Indie" dan, want aan de nieuwe Justin kan ie natuurlijk niet tippen!
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:54:49 #263
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40790599
Young Folks is ook een heerlijk nummer inderdaad, die percussie alleen al. Nieuwe Justin heb ik dan weer nog nooit gehoord.
En ik ben er zo eentje die wekelijks zijn mp3-speler vollaadt met alle singles die ik niet ken die in de Free40 voorkomen (of in het overzicht staan van "new releases bubbling under", welke wekelijks uitdijt met 30 (!) nieuwe singles ) plus de songreviewafdeling van Pitchfork - en gezien het feit dat ik door mijn fulltime vakantiewerk zo'n 10 tot 12 uur per week in de bus/trein zit en nog zo'n 8 uur per week aan sport doe krijg ik het meestal wel voor mekaar om van al die nieuwe singles een beeld te krijgen. Wel een beetje lopende bandwerk natuurlijk, maar zo blijf je wel enigszins bij. Maar ik kan wel vaker van dat soort posts maken, kleine moeite.

Je komt dan trouwens ook wel de meest gekke dingen tegen, zoals nieuwe singles van totaal irrelevante bandjes anno 2006 als Soul Asylum, die nog net zo oubollig klinken als toen ze dat ene hitje hadden 13 jaar eerder. En ook Kula Shaker is ineens opgedoken met een nieuwe EP, trouwens (het bescheiden genoemde Return of the king). Klinkt wel okay, ook was ik nooit echt een groot liefhebber van die band.

En de eerste keer dat ik ooit echt ben gaan zitten voor een nummer van Elf Power (Old Familiar Scene) is me ook best bevallen. Zo gauw ik weer eens zin heb de tijd te nemen voor volledige albums zal ik wat ander werk van die band beluisteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 14-08-2006 11:02:33 ]
pi_40790756
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:54 schreef Grobbel het volgende:
wel enigszins bij. Maar ik kan wel vaker van dat soort posts maken, kleine moeite.
Zo'n 'samenvatting' is wel erg handig, ik besteed veel tijd aan muziek maar al die singles opzoeken/luisteren/bijhouden ga ik niet redden ...
Aldus.
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:03:21 #265
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_40790816
Ik moet zo gaan werken, maar ik zal vanavond of morgen nog wel wat mini-reviews neerpennen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17:17 #266
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40834652
'Ey Z, zie net dat Chad VanGaalen ook weer een nieuwe plaat uit heeft, Skelliconnection, al gehoord?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:37:33 #267
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40839051
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:54 schreef Grobbel het volgende:
En ook Kula Shaker is ineens opgedoken met een nieuwe EP, trouwens (het bescheiden genoemde Return of the king). Klinkt wel okay, ook was ik nooit echt een groot liefhebber van die band.
Zo ineens is dat niet hoor... ik wist t al een tijdje.... heb t overigens nog niet beluisterd....
pi_40857979
En het feit dat jij dat al wist maakt het niet onverwacht? En zit er nog iemand op te wachten op een plaat van Kula Shaker?

De nieuwe Chad VanGaalen heb ik nog niet gehoord, eigenlijk heb ik de vorige nooit echt goed beluisterd, op twee nummers na die ik helemaal grijs gedraaid heb ... Jij 'm wel al beluisterd?
Aldus.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:30:43 #269
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40858210
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:16 schreef Z het volgende:
En het feit dat jij dat al wist maakt het niet onverwacht? En zit er nog iemand op te wachten op een plaat van Kula Shaker?
Het was al maanden bekend dat die EP zou komen, dat bedoel ik... En dat jij er niet op zit te wachten is duidelijk... maar misschien is het best een aardige plaat voor iemand anders...
(en nee ik heb nog steeds niet geluisterd)
pi_40858438
Ah, ik heb het nooit wat gevonden ...
Aldus.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:43:14 #271
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_40858503
Even een linkje toegevoegd...
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het was al maanden bekend dat die EP zou komen, dat bedoel ik... Vanaf 24 mei in elk geval:
Kula Shaker komt terug!
En dat jij er niet op zit te wachten is duidelijk... maar misschien is het best een aardige plaat voor iemand anders...
(en nee ik heb nog steeds niet geluisterd)
pi_40858923
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Zit er niet echt op te wachten eigenlijk... Aardige band, maar ik heb ze nooit gemist.
Aldus.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:42:47 #273
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40859916
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:47 schreef JelleS het volgende:
Weer terug uit het totaal niet indie-uitgaansleven in Mallorca. Maar uiteraard iPod mee, en het meest heb ik genoten van Girl Talk. Bedankt Pfaf (of was et iemand anders die da steeds spamde?)
Nee, ik. Geweldige plaat hè.

En goed bezig Grobbel.
pi_40866391
Nog even terugkomen op Guillemots, ze staan namelijk vrijdag te spelen in het Noorderplantsoen hier in Groningen en wel om 22.30. En het kost niks!
pi_40870256
Hee Z, ouwe quotesjatter. Daar moet je rechten voor afdragen natuurlijk.

Chad Vangaalen had ik maandag willen gaan kopen, maar het was zulk noodweer. Misschien morgen even naar Velvet, als ie er dan ligt neem ik hem mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_40871113
Wat vond jij van z'n eerste plaat Methodmitch?
Aldus.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:23:42 #277
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40871468
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:16 schreef Z het volgende:
De nieuwe Chad VanGaalen heb ik nog niet gehoord, eigenlijk heb ik de vorige nooit echt goed beluisterd, op twee nummers na die ik helemaal grijs gedraaid heb ... Jij 'm wel al beluisterd?
Nee, nog niet. Die eerste plaat van hem vond ik vooral erg wisselvallig.

Dat Girl Talk vind ik overigens echt drie keer niks. Het lijkt meer op een 'Popquiz on E' dan op een coherente mixplaat. Nee, dat deden de broertjes Dewaele vroegah toch echt beter.

Verder nog geen Madlib in Paradiso nieuws, of wel?
pi_40872028
Nog steeds 'PARADISO (to be confirmed)' en niets op de Paradiso site.
Aldus.
pi_40873630
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:12 schreef Z het volgende:
Wat vond jij van z'n eerste plaat Methodmitch?
Leuk. Ook wel wat gemiste aanzetten, maar ook een hoop goeds. Vind ik altijd wel aardig, dat soort albums.
www.thuisuiteten.nl
pi_40906120
MUZ user-reviews deel 3 trouwens, weer een topplaat!
www.thuisuiteten.nl
pi_40907067
Die Chad VanGaalen plaat is trouwens wel aardig, het is een beetje en eclectisch ( ) plaatje, rochnummers, countrynummers e.d.
Aldus.
pi_40913036
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:52 schreef methodmich het volgende:
MUZ user-reviews deel 3 trouwens, weer een topplaat!
Samson is echt een mooi nummer
pi_40924682
Kent iemand hier Scotland Yard Gospel Choir?
Ik heb geen idee of het Indie is of wat dan ook maar ik heb 1 nummer gehoord (Good kind of crazy) en ik vind het geweldig.
I want more.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:37:58 #284
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_40930382
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:27 schreef Schimpie het volgende:
Kent iemand hier Scotland Yard Gospel Choir?
Ik heb geen idee of het Indie is of wat dan ook maar ik heb 1 nummer gehoord (Good kind of crazy) en ik vind het geweldig.
I want more.
Ja, die ken ik wel. Niets voor mij. Lieve lijzige liedjes trek ik over het algemeen alleen maar van B&S.
pi_40966109
hey hallo, kent iemand de Kooks en de Bravery? Zoja wat vinden jullie ervan,
vriendin kwam ermee aanzetten is er helemaal indiefan

edit: nog tips om te gaan luisteren voor een beginnend indie luisteraar,
ik heb nu ook wat muziek van Razorlight die wel tof klinkt, vooral Golden Touch is wel lekker.
pi_40967356
Ik ken ze allebei en vind het twee keer niks. En dat geldt voor allebei.
pi_41063488
Ey Daisy, vond jij de nieuwe Thermals niet waardeloos?

Pitchfork geeft 'm een 8,5:
http://www.pitchforkmedia(...)he_Blood_The_Machine

En The Fratellis, die Grobbel laatst tipte is inderdaad een leuk bandje!
Aldus.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:42:39 #288
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41063798
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:30 schreef Z het volgende:
Ey Daisy, vond jij de nieuwe Thermals niet waardeloos?
De Pitchfork-orakels moeten duidelijk met zomerreces. Ik vond er helemaal niets aan inderdaad.

Het TV on the Radio-kwartje begint zo langzamerhand trouwens behoorlijk te vallen. Toch wel een toffe unieke sound hebben die gasten.
pi_41064192
ohohoh wat waren the guillemots leuk op lowlands! Evenals !!! en wat kan die vent dansen
(:
pi_41064859
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:42 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

De Pitchfork-orakels moeten duidelijk met zomerreces. Ik vond er helemaal niets aan inderdaad.

Het TV on the Radio-kwartje begint zo langzamerhand trouwens behoorlijk te vallen. Toch wel een toffe unieke sound hebben die gasten.
Ik zal 'm eens beluisteren

En in TV on the Radio moet je de soul even horen geloof ik, dan wordt het meteen leuk.
Aldus.
pi_41068040
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:27 schreef Brun0 het volgende:
hey hallo, kent iemand de Kooks en de Bravery? Zoja wat vinden jullie ervan,
vriendin kwam ermee aanzetten is er helemaal indiefan

edit: nog tips om te gaan luisteren voor een beginnend indie luisteraar,
ik heb nu ook wat muziek van Razorlight die wel tof klinkt, vooral Golden Touch is wel lekker.
Maximo Park, Arctic Monkeys, Editors, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs

passen wel in het rijtje
pi_41068472
Iemand het nieuwe Decemberists-album al beluisterd?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:46:00 #293
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_41068715
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:35 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Is die al weer gelekt dan?
pi_41069510
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:35 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Oeh, nee.
Hebben
pi_41069635
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:46 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Is die al weer gelekt dan?
Ik heb 'm ergens voorbij zien komen, hij heet toch weer iets met picturesqe? Ik had het idee dat het een soort outtakes waren oid ...?
Aldus.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:21:37 #296
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41069710
Nee, het gaat om een volwaardig nieuw album, The Crane Wife geheten. Heb het album net binnengehaald, klinkt goed tot dusver. Minder piraatachtig, dat wel.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:26:56 #297
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41090124
Kom er net trouwens achter dat ze het probleem dat cadeaubonnen nooit verlopen na gebruik bij cdwow ondertussen hebben opgelost. Bah.
Nu zal ik het moeten doen met de plusminus 30 1 en 2 eurobonnen die ik nog over heb van de WK-poll.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 12:56:43 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41091052
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:21 schreef Grobbel het volgende:
Nee, het gaat om een volwaardig nieuw album, The Crane Wife geheten. Heb het album net binnengehaald, klinkt goed tot dusver. Minder piraatachtig, dat wel.
Nu alweer! Nou ja, als notoire lek-luisteraar, zal ik deze ook maar meteen checken.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:03:46 #299
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41091281
Die nieuwe plaat is wel wat meer gewoontjes, staan zelfs nummers op met *gasp* lang uitgesponnen gitaarsolo's. En niet het goede soort solo.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:04:24 #300
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41091300
Deze kan trouwens dicht.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:04:49 #301
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: