In het garagerockhoekje ben ik ook al een paar weken gecharmeerd van The Fratellis. Over het algemeen ben ik redelijk uitgekeken op het hele genre, maar een nummer als
Creepin' up the backstairs is op de een of andere manier toch tot mijn onderbewuste doorgedrongen als een erg catchy nummer - en de rest van hun titelloze EP is ook niet slecht.
Verder vind ik de single-remake van Franz Ferdinands
Eleanor put your boots on, met name in combinatie met de prachtige clip, zeker een verbetering van het origineel.
The Sunshine Undergrounds
Put you in your place geeft me dat frisse new wave-gevoel waar the Rapture zo goed in was voordat hun teleurstellende debuut uitkwam,
All at once (It's not important) van The Secret Machines klinkt als een geslaagde poging om een Arcade Fire-nummer te pennen (alhoewel ik the Secret Machines al veel langer ken en ik toch een iets andere sound van ze had verwacht),
Budapest van Poni Hoax is een heerlijk grommende electroplaat die zo in het rijtje Vitalic, Hot Chip en Felix da Housecat/Miss Kittin rijtje past,
When we are gone van The Fallout Trust is zo'n nummer geweest dat een maand lang eigenlijk anoniem steeds langskwam op mijn mp3-speler en toen ineens begon op te vallen vanwege de heerlijke solo tegen het einde, het lompe, blikken gedreun van The Presets heeft me nooit echt kunnen boeien alhoewel het nummer
Down Down Down op de een of andere manier wel werkt, en
This is our start van de Nederlandse band Silence is Sexy weet me ook op de juiste manier te bekoren. Verder heb ik nog letterlijk vele honderden singles doorgeploeterd in de afgelopen maanden van vele trein/busritten van en naar mijn werk en kan ik in principe nog wel even doorgaan, maar ik moet ook bekennen dat ik best wel gecharmeerd ben van single
Not ready to make nice van de Dixie Chicks. Gladgeproduceerd, voorspelbaar, maar toch op de een of andere manier best mooi.
[ Bericht 2% gewijzigd door Grobbel op 14-08-2006 08:44:34 ]