quote:Op zondag 16 juli 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
Door Yorick Buwalda - ja die ja - nu al uitgeroepen tot grootste plaat van 2006, waarmee ze aansluiten bij de Groten der Aarde pfaf.
Die staat er al tijden bij hoor. Even geduld betrachten Grob, da's een schone zaak.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:14 schreef Grobbel het volgende:
Deze mag er ook nog bij: How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Matig noemen is misschien ook wat voorbarig, maar ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord en weet wel dat die veel beter moet zijn dan de vorige om in de buurt te komen van het predikaat: zeer goede plaat.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:27 schreef Grobbel het volgende:
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
De soloplaat van Thom Yorke is interessant en wellicht ook spannend. Of ie ook goed is? Hmm, het is geen wereldplaat, maar slecht is ie ook zeker niet...quote:Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
quote:Razorlight deed er wel erg lang over om met een tweede plaat te komen. Twee jaar! Dat is Chinese Democracy-tijd in het indiewereldje.
Van de Libertines-light-nummers van debuut Up All Night is in elk geval niet veel meer over. Tenminste, het scherpe randje is er af. Frontman Johnny Borrell ontpopt zich als een groot songschrijver. Elk, en ik bedoel dan ook elk nummer van deze plaat kan een hitsingle worden. Elk gitaarloopje klopt, elk refrein is een meezinger. Het is een ambitieuze plaat van iemand die de wereld wil en gaat veroveren. Hier is gewoon gigantisch goed over nagedacht. Vreemd voor een jongen die op zijn zestiende elke dag doodleuk een naald in zijn arm zette. Tja, dat krijg je als je beste vrienden Pete Doherty en Carl Barât heten. Maar terwijl hún bandje na twee albums implodeerde, sloeg Borrell een andere weg in. En clean zijn werpt echt zijn vruchten af. Want Razorlight mag dan wel niet die urgentie en dat jeugdige enthousiasme hebben van Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not, het vakmanschap en de professionaliteit die erachter schuil gaan, zijn overweldigend. Nee, Razorlight speelt in een hele andere en tegelijkertijd in dezelfde divisie als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand. Waar die bands alleen bekend zijn onder ‘muziekliefhebbers’ (jij, de OOR-lezer, kent ze maar je buurvrouw niet), gaan Borrell en zijn mannen gewoon de strijd aan met de Groten der Aarde. Dit hoeft niet alleen op Kink FM gedraaid te worden, dit kan zo op Sky. En da’s geen belediging. Ik kan hier wel een paar nummers opnoemen, waarna ik heel krampachtig ga uitleggen waarom dát liedje (ja, ik heb het over liedjes) nou precies zo mooi en puur is. Maar da’s onzin (oké, Hold On is van fuckin’ goud). Verwijzingen naar vroeger? Tuurlijk, maar terugkijken naar het verleden is niet van deze tijd. Of je nou Arctic Monkeys of U2 in je kast hebt staan, dit is de plaat voor jou én je moeder. Meesterwerk. YORICK BUWALDA
Kimya Dawsonquote:Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples
Allemaal mooie platen.
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?quote:
Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:![]()
Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
[..]
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
Ik begin me bijna af te vragen of de review niet sarcastisch bedoeld is. Én een cd de hemel in prijzen, én de Arctic Monkeys noemen, ik begin alweer te lachen!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?![]()
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:40 schreef Grobbel het volgende:
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?![]()
Stuart A. Staples is de frontman van Tindersticks, maar dat wist je wellicht al. Staan ook prachtige duetten op deze plaat, met Lhasa de Sela en Maria McKee.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
quote:Op zondag 16 juli 2006 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.
Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.
* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.
Jesus. Ik zat te denken aan een makkelijk te imponeren zeventienjarige zondagsrecensent te denken, maar dit is toch wel heel erg.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
Geweldige plaat is daten live stond het vorig jaar ook als een huis.En Razorlight zit in de heavy rotation op Radio One dus ik kan de radio niet aanzetten of In the morning komt weer voorbijzetten. Bah.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef JelleS het volgende:
Ik heb dat debuut van Razorlight ooit gewonnen bij Kindamuzik
Matig bandje, en dit album zal ook wel weer matig worden. Maar om in de sfeer te blijven, ga ik maar even Entertainment! van Gang Of Four luisteren. Dat is pas muziek.
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.
ach is dat jullie troetelkindje?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.
Ik heb net mijn vriendschap met haar opgezegd op Myspace!quote:Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.
Misschien komt het doordat de verkeerde muziekwinkels de markt hier beheersen?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?
Camera Obscura - Underarchievers please try harder !quote:Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef -Dries- het volgende:
Van welke CD is de TT eigenlijk afgeleid?
Ja. Ik vond het heerlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
Is er nog iemand naar The Wrens in de Melkweg geweest?
Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
En stonden ze ook niet op Metropolis? En hoe was dat?
quote:Op maandag 17 juli 2006 13:20 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Camera Obscura - Underarchievers please try harder !
Fijn om te lezen Jelle!!quote:Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef JelleS het volgende:
Ik moet je toch gelijk geven MM. Het duurde even, maar da album van Joan is toch wel verdomd goed. Vooral de intro van Christobel.
Soms is het wel opmerkelijk met die recensies ja. Ook Ed Harcourt, er zijn inmiddels twee edities van OOR verschenen nadat ik die plaat kocht. Okee, release was begin juni, maar dan had hij best in de OOR van juli mogen staan, de vorige dus. En niet pas in de laatste.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?
Op deze manier heb ik echt geen redenen meer om nog ooit een daadwerkelijke CD/platenzaak binnen te wandelen, omdat ik CDs nu niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller via het Internet kan bestellen tegenwoordig. En zelfs voor aanbiedingen ben ik onderhand meer gecharmeerd van ebay dan van de uitverkoopbakken van Concerto - je loopt in elk geval met minder troep de deur uit.
The Wrens of Metropolis?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:24 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.
Als Stones Throw-liefhebber vast al die plaat van Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc gehoord? Het kwartje viel bij mij niet direct, maar wat een goeie plaat zeg!
The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.quote:
Ik ook, nooit tegelijk overigens.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:54 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik luister wel eens Guided by Voices en Neutral Milk Hotel.
Briljant zijn ze niet maar Meadowlands vind ik een prima plaat, en aangezien het al wat oudere rockers zijn had ik wel wat van ze verwacht.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:02 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.
animal collective gezien toevallig?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
net terug van Dour... Art Brut is echt lachen live... wat een droge kerel die zanger, hij ziet er ook totaal niet uit als een zanger van een band, meer zo'n gast die op de BBC grappige sketches maakt bij grappige BBC show nummer zoveel of zo....
en Annie was gecancelled
fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
Iik heb ze vorig jaar 2 keer gezien maar toen vond ik het volume niet bepaald overdonderend... spelen ze tegenwoordig weer harder?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
Die zijn live goed he?!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
net terug van Dour...
Doe ikquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:54 schreef Z het volgende:
The Unicorns - Who Will Cut Our Hair When We're Gone? Is een prachtig plaatje. Moet je zeker een keer beluisteren.
Islands was erg goed live inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:41 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Hier nog mensen naar Valkhof Affaire geweest gister? Onder andere Islands, Bell Orchestre en Final Fantasy stonden er. Heb alleen Islands kunnen zien, maar die klonken erg goed en een stuk anders dan op album.
Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Heb je lienelien nog gezien Grobbel??
Ik denk dat ze op hun hoogtepunt zijn gestopt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:
The Thermals, een van Methodmitch's favo's
Maken die nog platen of hebben ze het bij twee gelaten?
Ze hebben net weer een nieuwe plaat uit. Totaal oninteressant trouwens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:
The Thermals, een van Methodmitch's favo's
Maken die nog platen of hebben ze het bij twee gelaten?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.
quote:Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.
mooiquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister![]()
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer. Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
Hoeveel zitten er daar dan naast Patrick en Meneer Final?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef thaleia het volgende:
Ik vond Final Fantasy helemaal geweldig, veel geweldiger dan Islands (in het begin suf, gaandeweg leuker, aan het eind pas echt leuk) en Bell Orchestre (charmant, maar hield de aandacht niet voortdurend vast).
Maar ik heb natuurlijk 'n zwak voor excentrieke Tomlab-jongetjes met 'n viool![]()
quote:CONCERT AGENDA
DOORNROOSJE
Wo 19 jul- The Thermals
Do 20 jul - Buck 65 + The Gasoline Brothers
Za 7 okt - The Black Keys
Do 12 okt - Johan
Di 24 okt - Thomas Dybdahl
EFFENAAR
Ma 24 jul - The Thermals
Di 29 aug - Eagles of Death Metal
Do 23 nov - Damien Jurado
Vr 24 nov - Mando Diao
PARADISO
Di 25 jul - Girls Against Boys
Do 3 aug - The Weakerthans
Zo 13 aug - Calexico + Joan as Policewoman
Wo 16 aug - Beck
Ma 28 aug - Gnarls Barkley
Vr 8 sep - Bettie Serveert
Ma 11 sep - The Bottle Rockets
Wo 13 sep - Hot Chip
Za 16 sep - Infadels
Wo 25 okt - Johan
Vr 27 okt - Thomas Dybdahl
Za 11 nov - Sufjan Stevens
Vr 17 nov - The Levellers
Vr 24 + Za 25 nov - London Calling
MELKWEG
Ma 14 aug - TV on the Radio
Do 7 sep - Ozark Henry
Vr 6 nov - The Black Keys
Zo 8 nov - Mogwai
Wo 18 nov - The Rapture
Wo 22 nov - Mando Diao
ROTOWN
Do 20 jul - Islands
Di 25 jul - I Love You but I've Choses Darkness
Di 15 aug - Midlake
VERA
Do 24 aug - T.Raumschmiere
Do 31 aug - The Chariot
Wo 6 sept - Johan
Do 7 sept - The Revs
Vr 6 okt - I Love You But I've Chosen Darkness
TIVOLI OUDEGRACHT
Di 1 aug - Lambchop
Do 14 sep - Infadels
Do 26 okt - Johan
Do 23 nov - Mando Diao
Zo 3 dec - Kaisers Orchestra
TIVOLI DE HELLING
Wo 19 jul - Islands + Bell Orchestre + Zea
Wo 16 aug - The Dears
Wo 20 aug - Eagles of Death Metal
Zo 22 okt - Pere Ubu
MEZZ
Do 16 nov - The Levellers
NIGHTTOWN
Za 19 aug - Joan as Police Woman
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers
013
Vr 11 aug - Presidents of USA
Vr 8 sep - dEUS
Vr 22 sep - Johan
PAARD VAN TROJE
Za 26 aug - T.Raumschmiere
EKKO
Ma 14 aug - Joan as Police Woman
Vr 1 sep - Zea + Persil + Suicidal Birds
Za 9 sep - The Revs
28 sep - We Vs. Death
Vr 6 okt - Kelley Stoltz
Za 25 nov - Damien Jurado
VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International
Check.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:33 schreef Z het volgende:
De Winston-link moet even vervangen worden door:
http://www.winston.nl/club/index.html
Niet dat er overigens iets interessants op het programma staat...
Kan goed, bij (Infadels?) in Doornroosje dachten liek en ik dat jij de Chiel Beelen-look-a-like wasquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer.
misschien wel, eens kijken of m'n niet-indie vriendinnetjes meewillenquote:Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?
Jaquote:En wil je perse dat album van Razorlight nog deze week hebben? Want bij cdwow hebben ze die CD nu voor 12,99 (levertijd 7 dagen).Ik denk dat ze die ook wel bij de Waaghals of Kroeze zullen hebben, maar geen idee hoe duur ie dan zal zijn.
Bij de FRS zal ie ook wel liggen, maar waarschijnlijk niet voor minder dan 21,99.
Ik heb het al veranderdquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:30 schreef Grobbel het volgende:
The Thermals spelen woensdagavond om 20:45 op het podium waar gisteren ook Islands en Bell Orchestre optraden. Wel te doen, denk ik.
Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeftquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Grobbel het volgende:
Ach ja. Ik ben trouwens stevig verbrand de afgelopen dagen, misschien kun je me morgen daaraan herkennen.![]()
Nou ja, je kunt meteen wel alle zonschuwe, in het zwart uitgedoste vampieraanbidders mentaal wegstrepen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeft![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Aardig artikel over een legendarische Indie band.
quote:Aan de andere kant zijn ze natuurlijk ook verantwoordelijk voor het romantiseren van lo-fi opnames, waardoor we overstelpt worden met het geneuzel van contactgestoorde adolescenten.
Noem gewoon op wat je luistert, dan hoor je het hier vanzelf.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister![]()
Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
[..]
Raar inderdaad. Brachten hun platen uit op Smells Like Records, als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:30 schreef Z het volgende:
[lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Ze hadden Sentridoh ook wel even kunnen noemen.
[/lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Was jij het?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.
FRSquote:Razorlight moet bij de FRS prima te scoren zijn hoor, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |