abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39882947
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XXII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het zevende deel in deze reeks!

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met 'indie' te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:

Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum

Topics om later nog eens op terug te komen:
De Hypes van 2006

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:14:33 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39882993
Waarin lienelien morgen Grobbel met nepsnor en baret gaat spotten en pfaf dit antwoord kreeg op zijn opmerking over de nieuwe Razorlight:
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
Door Yorick Buwalda - ja die ja - nu al uitgeroepen tot grootste plaat van 2006, waarmee ze aansluiten bij de Groten der Aarde pfaf.
www.thuisuiteten.nl
pi_39883004
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:14 schreef Grobbel het volgende:
Deze mag er ook nog bij: How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Die staat er al tijden bij hoor. Even geduld betrachten Grob, da's een schone zaak.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:17:17 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883039
Razorlight en de grootste plaat van 2006? Hoe willen ze dat dan precies doen, de platen van zo een beetje alle andere bands in de hens zetten of gewoon een plaat uitbrengen die net een paar millimeter groter is in de lengte en de breedte dan het geval is bij normale releases?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:23:35 #6
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883178
In juli al een plaat uitroepen tot plaat van 2006 lijkt me wat voorbarig....
  zondag 16 juli 2006 @ 19:27:18 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883283
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:29:10 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39883332
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:30:55 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883380
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:27 schreef Grobbel het volgende:
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
Matig noemen is misschien ook wat voorbarig, maar ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord en weet wel dat die veel beter moet zijn dan de vorige om in de buurt te komen van het predikaat: zeer goede plaat.
Up all night heeft zeker hoogtepunten, maar evengoed ook een paar zeer matige liedjes...
  zondag 16 juli 2006 @ 19:32:45 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883426
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
De soloplaat van Thom Yorke is interessant en wellicht ook spannend. Of ie ook goed is? Hmm, het is geen wereldplaat, maar slecht is ie ook zeker niet...
De grote vraag is echter: is het indie?
pi_39883464
Betreft Buwalda en Razorlight:
quote:
Razorlight deed er wel erg lang over om met een tweede plaat te komen. Twee jaar! Dat is Chinese Democracy-tijd in het indiewereldje.
Van de Libertines-light-nummers van debuut Up All Night is in elk geval niet veel meer over. Tenminste, het scherpe randje is er af. Frontman Johnny Borrell ontpopt zich als een groot songschrijver. Elk, en ik bedoel dan ook elk nummer van deze plaat kan een hitsingle worden. Elk gitaarloopje klopt, elk refrein is een meezinger. Het is een ambitieuze plaat van iemand die de wereld wil en gaat veroveren. Hier is gewoon gigantisch goed over nagedacht. Vreemd voor een jongen die op zijn zestiende elke dag doodleuk een naald in zijn arm zette. Tja, dat krijg je als je beste vrienden Pete Doherty en Carl Barât heten. Maar terwijl hún bandje na twee albums implodeerde, sloeg Borrell een andere weg in. En clean zijn werpt echt zijn vruchten af. Want Razorlight mag dan wel niet die urgentie en dat jeugdige enthousiasme hebben van Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not, het vakmanschap en de professionaliteit die erachter schuil gaan, zijn overweldigend. Nee, Razorlight speelt in een hele andere en tegelijkertijd in dezelfde divisie als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand. Waar die bands alleen bekend zijn onder ‘muziekliefhebbers’ (jij, de OOR-lezer, kent ze maar je buurvrouw niet), gaan Borrell en zijn mannen gewoon de strijd aan met de Groten der Aarde. Dit hoeft niet alleen op Kink FM gedraaid te worden, dit kan zo op Sky. En da’s geen belediging. Ik kan hier wel een paar nummers opnoemen, waarna ik heel krampachtig ga uitleggen waarom dát liedje (ja, ik heb het over liedjes) nou precies zo mooi en puur is. Maar da’s onzin (oké, Hold On is van fuckin’ goud). Verwijzingen naar vroeger? Tuurlijk, maar terugkijken naar het verleden is niet van deze tijd. Of je nou Arctic Monkeys of U2 in je kast hebt staan, dit is de plaat voor jou én je moeder. Meesterwerk. YORICK BUWALDA
www.thuisuiteten.nl
pi_39883506
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples

Allemaal mooie platen.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:35:28 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39883509

Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples

Allemaal mooie platen.
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
  zondag 16 juli 2006 @ 19:36:21 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883535
Ik zit nu niet thuis* bij mijn collectie om even te kijken of er iets bij zit van de afgelopen weken wat je niet had moeten missen, maar zoveel zal het toch niet zijn. Pitchfork heeft alleen de nieuwe TV on the Radio een stevige 9.1 gegeven, dat was het wel weer zo een beetje. Ben zelf ook vooral wat oudere lounge/triphop/worlddance-verzamelaars aan het doorspitten, als ook platen van Calexico en the Fun Lovin' Criminals - met dit warme weer heb ik toch geen zin om me echt in al te uitdagende muziek te storten.

* Werk bij de klantenservice van een bekende gsm-maatschappij wat normaal gesproken nog best druk kan zijn, zelfs op zondagen; maar heb vandaag een 7,5 uur lange dienst die enkel tot doel heeft om een bepaalde telefoonlijn open te houden die nog amper gebruikt wordt. Ik verdien in principe geld als water op deze manier met zondagtoeslagen en alles, maar heb de hele dag eigenlijk alleen maar 3 gesprekken gehad, alledrie verkeerd verbonden. Goed, nog anderhalf uur en ik mag weer naar huis.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:36:58 #15
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39883547
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:34 schreef methodmich het volgende:
Betreft Buwalda en Razorlight:
[..]
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:39:08 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883609
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:

Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
[..]

Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:39:16 #17
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39883612
Ik heb dat debuut van Razorlight ooit gewonnen bij Kindamuzik

Matig bandje, en dit album zal ook wel weer matig worden. Maar om in de sfeer te blijven, ga ik maar even Entertainment! van Gang Of Four luisteren. Dat is pas muziek.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:40:40 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883650
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?
  zondag 16 juli 2006 @ 19:40:55 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39883658
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:36 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?
Ik begin me bijna af te vragen of de review niet sarcastisch bedoeld is. Én een cd de hemel in prijzen, én de Arctic Monkeys noemen, ik begin alweer te lachen!
pi_39883685
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.

Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.

* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.
www.thuisuiteten.nl
pi_39883719
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:40 schreef Grobbel het volgende:
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
www.thuisuiteten.nl
pi_39883796
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

Stuart A. Staples is de frontman van Tindersticks, maar dat wist je wellicht al. Staan ook prachtige duetten op deze plaat, met Lhasa de Sela en Maria McKee.

Verder weet ik niet of je het schitterende album Western Union van Mercelis al eens gehoord hebt. Wel lastig te downloaden vrees ik, maar zeer de moeite waard.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:47:06 #23
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39883816
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:41 schreef methodmich het volgende:

[..]

Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.

Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.

* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.

Ik zou niet eens weten welk nummer je dan moet bellen, eigenlijk. Het enige wat je op dit soort dagen binnenkrijgt zijn baldadige kinderen en hijgers, en die laatste groep haakt meteen al af zo gauw ze een mannenstem aan de lijn krijgen. Grappig ook, je ziet dat soort types vaak ook een drie, viertal keer naar zo'n gratis nummer bellen in de hoop dat ze bij latere pogingen wel een vrouw aan de lijn krijgen. En nee, je moet me niet vragen waarom die lijn uberhaupt nog bestaat. Maar ik vang er 17 euro per uur voor, dus mij hoor je niet klagen.

Tja. De maatschappij, dat zijn wij.
pi_39883904
Daar zou Tracyanne Campbell of Rick de Leeuw een mooi nummer over kunnen schrijven. Hijgers.

Of is dat er al, van Gainsbourg?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 juli 2006 @ 19:54:27 #25
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39884015
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:

[..]

Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
Jesus. Ik zat te denken aan een makkelijk te imponeren zeventienjarige zondagsrecensent te denken, maar dit is toch wel heel erg.
pi_39884314
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef JelleS het volgende:
Ik heb dat debuut van Razorlight ooit gewonnen bij Kindamuzik

Matig bandje, en dit album zal ook wel weer matig worden. Maar om in de sfeer te blijven, ga ik maar even Entertainment! van Gang Of Four luisteren. Dat is pas muziek.
Geweldige plaat is daten live stond het vorig jaar ook als een huis.En Razorlight zit in de heavy rotation op Radio One dus ik kan de radio niet aanzetten of In the morning komt weer voorbijzetten. Bah.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_39884440
Overigens vind ik Tracyanne Campbell wel een goed accent hebben, maar het is niet echt een indiebabe. Lijkt Neko Case toch winnares te blijven.
www.thuisuiteten.nl
pi_39886160
tvp
  zondag 16 juli 2006 @ 22:19:06 #29
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39887860
De vorige razorlight was vele malen energieker en leuker dan deze plaat, maar dat is mijn mening. Jullie mogen me misschien niet geloven, maar ik was er echt bij op lowlands, waar zeker een halfvolle tent stond. Dus deze recensie is daarom al een beetje flauw voor mij. Dat optreden was leuk, maar absoluut niet zo legendarisch zoals hierboven staat beschreven. Nogmaals, dat is mijn mening
pi_39898996
Ha. Ik had een Oor gekocht voor in het vliegtuig, en ik vond daar geen enkel goed interview in staan, stuk voor stuk oninteressante en vaak slechte interviews. De cd recensies daarentegen heb ik met veel plezier gelezen en gelukkig doen ze er daar veel van. Er was ook een nieuwe Wah Wah uit geloof ik, ben benieuwd want de vorige vond ik best aardig namelijk.
Aldus.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:28:10 #31
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39899170
Was dat die OOR waar ineens een recensie instond van het vorig jaar verschenen album van Serena-Maneesh?
  maandag 17 juli 2006 @ 10:39:29 #32
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39899475
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?

Op deze manier heb ik echt geen redenen meer om nog ooit een daadwerkelijke CD/platenzaak binnen te wandelen, omdat ik CDs nu niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller via het Internet kan bestellen tegenwoordig. En zelfs voor aanbiedingen ben ik onderhand meer gecharmeerd van ebay dan van de uitverkoopbakken van Concerto - je loopt in elk geval met minder troep de deur uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 17-07-2006 10:51:05 ]
  maandag 17 juli 2006 @ 10:51:55 #33
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 17 juli 2006 @ 10:59:35 #34
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39900040
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.
Kijken hoeveel quasi-fans nu ineens afhaken.
pi_39900456
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

ach is dat jullie troetelkindje? Ze staat op 1 in Engeland...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_39900730
Ik hoorde Lily gister ook al op 3fm. Is er nog iemand naar The Wrens in de Melkweg geweest? Ik kon helaas niet ... En stonden ze ook niet op Metropolis? En hoe was dat?
Aldus.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:28:21 #37
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39902718
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb net mijn vriendschap met haar opgezegd op Myspace!
  maandag 17 juli 2006 @ 13:00:17 #38
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39903739
Ik moet je toch gelijk geven MM. Het duurde even, maar da album van Joan is toch wel verdomd goed. Vooral de intro van Christobel.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:04:42 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39903886
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:
En het is natuurlijk makkelijk om OOR de schuld te geven van wederom een veel te late recensie, maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met de veel te late Nederlandse release. Waarom, in deze tijd van Internet en online stores en internationale buzz voor bands en artiesten, kan het uberhaupt nog gebeuren dat een Nederlandse release soms meer dan een jaar op zich laat wachten? Waarom is die markt zo traag met reageren?
Of het nu om The Shins, Menomena, The Arcade Fire, The Wrens (4 jaar te laat!), Broken Social Scene, Clap Your Hands Say Yeah!, Serena-Maneesh of The Decemberists gaat, bands met albums die ik allemaal al redelijk lang in huis had voor nog lagere prijzen dan ze in de Nederlandse schappen komen te liggen, kunnen ze daar tegenwoordig niet wat sneller op inhaken?
Misschien komt het doordat de verkeerde muziekwinkels de markt hier beheersen?
pi_39904323
Van welke CD is de TT eigenlijk afgeleid?
  maandag 17 juli 2006 @ 13:20:21 #41
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39904421
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef -Dries- het volgende:
Van welke CD is de TT eigenlijk afgeleid?
Camera Obscura - Underarchievers please try harder !
pi_39905113
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
Is er nog iemand naar The Wrens in de Melkweg geweest?
Ja. Ik vond het heerlijk.
AS
  maandag 17 juli 2006 @ 14:24:08 #43
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39906596
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Z het volgende:
En stonden ze ook niet op Metropolis? En hoe was dat?
Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.

Als Stones Throw-liefhebber vast al die plaat van Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc gehoord? Het kwartje viel bij mij niet direct, maar wat een goeie plaat zeg!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39907090
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:20 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Camera Obscura - Underarchievers please try harder !

Dacht dat Lets get out... hun debuut was
  maandag 17 juli 2006 @ 16:03:06 #45
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39909753
Videolijstjes, het is duidelijk komkommertijd

Lees hier verder.
pi_39909893
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef JelleS het volgende:
Ik moet je toch gelijk geven MM. Het duurde even, maar da album van Joan is toch wel verdomd goed. Vooral de intro van Christobel.
Fijn om te lezen Jelle!!

MUZ user-reviews deel 3 voor fans van Shearwater trouwens. Of van zij die dat willen worden.
www.thuisuiteten.nl
pi_39909951
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:39 schreef Grobbel het volgende:

Op deze manier heb ik echt geen redenen meer om nog ooit een daadwerkelijke CD/platenzaak binnen te wandelen, omdat ik CDs nu niet alleen goedkoper, maar ook veel sneller via het Internet kan bestellen tegenwoordig. En zelfs voor aanbiedingen ben ik onderhand meer gecharmeerd van ebay dan van de uitverkoopbakken van Concerto - je loopt in elk geval met minder troep de deur uit.
Soms is het wel opmerkelijk met die recensies ja. Ook Ed Harcourt, er zijn inmiddels twee edities van OOR verschenen nadat ik die plaat kocht. Okee, release was begin juni, maar dan had hij best in de OOR van juli mogen staan, de vorige dus. En niet pas in de laatste.

Was die Serena-Maneesh review er trouwens niet één uit Replay??

Wat betreft CD-winkels, ik moet zeggen dat Velvet altijd redelijk snel is hier hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_39915055
net terug van Dour... Art Brut is echt lachen live... wat een droge kerel die zanger, hij ziet er ook totaal niet uit als een zanger van een band, meer zo'n gast die op de BBC grappige sketches maakt bij grappige BBC show nummer zoveel of zo....

en Annie was gecancelled

fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_39915679
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:24 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Verschrikkelijk slecht. En nee, ik had geen last van een zonnesteek.

Als Stones Throw-liefhebber vast al die plaat van Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc gehoord? Het kwartje viel bij mij niet direct, maar wat een goeie plaat zeg!
The Wrens of Metropolis?

Aloe "de indie-R.Kelly" Blacc zal ik eens opsnorren en ik post hier wel een keer de Stonesthrow Top10, alhoewel dat wel wat lastig wordt, wellicht wordt het een top5.
Aldus.
pi_39916401
Ik luister wel eens Guided by Voices en Neutral Milk Hotel.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  maandag 17 juli 2006 @ 20:02:27 #51
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39916696
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:28 schreef Z het volgende:

[..]

The Wrens of Metropolis?
The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:10:10 #52
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39916923
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:54 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik luister wel eens Guided by Voices en Neutral Milk Hotel.
Ik ook, nooit tegelijk overigens.
pi_39918805
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:02 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

The Wrens op Metropolis. Nu hoor ik er op plaat, i.t.t. onze vrienden van Pitchfork, ook niet echt het briljante in, maar live konden ze me al helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik Metropolis dit jaar tegenvallen.
Briljant zijn ze niet maar Meadowlands vind ik een prima plaat, en aangezien het al wat oudere rockers zijn had ik wel wat van ze verwacht.
Aldus.
pi_39920309
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:05 schreef MadScientist het volgende:
net terug van Dour... Art Brut is echt lachen live... wat een droge kerel die zanger, hij ziet er ook totaal niet uit als een zanger van een band, meer zo'n gast die op de BBC grappige sketches maakt bij grappige BBC show nummer zoveel of zo....

en Annie was gecancelled

fijn ook dat de Trail of dead zo'n beetje als laatste was, heb je na het festival nog zo'n 2 dagen ruis in je oren...
animal collective gezien toevallig?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 17 juli 2006 @ 21:47:05 #55
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_39920426
quote:
Iik heb ze vorig jaar 2 keer gezien maar toen vond ik het volume niet bepaald overdonderend... spelen ze tegenwoordig weer harder?
pi_39924019
Lily Allen op de luisterpaal
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:14:04 #57
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39926374
quote:
net terug van Dour...

Die zijn live goed he?!
pi_39926912
ja ik heb laatste half uur van animal collective gezien, het was niet het drukst bezocht optreden maar de tent ging nog wel lang uit zijn dak nadat het afgelopen was. erg tof.

de Trail of Dead heb ik toen in de Effenaar gezien, toen had ik ook 2 dagen piep in mijn oren
maar ik denk eigenlijk dat voor de mensen die hun muziek niet echt kennen (op een festival toch zeker ook wel aanwezig) het echt een onbegrijpelijke bak herrie was. dat is dan wel zonde.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_39931035
Volgens mij doen ze dat express, ooit op LL was er ook niets van te maken, ik heb ze nog twee keer in de Melkweg gezien en daar speelde ze gewoon met goed geluid.
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:57:40 #60
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39931094
Vorig jaar speelden ze op Werchter en dat vond ik een steengoed optreden, maar voor de neutrale toeschouwer is het wellicht wat moeilijker te verteren…
pi_39937960
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:41:42 #62
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39943987
Hier nog mensen naar Valkhof Affaire geweest gister? Onder andere Islands, Bell Orchestre en Final Fantasy stonden er. Heb alleen Islands kunnen zien, maar die klonken erg goed en een stuk anders dan op album.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_39944095
Ze speelden wellicht 'Unicorns' nummers?
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:48:41 #64
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39944267
Yup, denk het wel. Ben niet echt bekend met het werk onder hun vorige naam/samenstelling, maar er kwamen een paar nummers voorbij die niet van het Islands-album zijn.

Aankomende donderdag trouwens Gasoline Brothers en Hospital Bombers, hoop die ook mee te kunnen pikken.
pi_39944504
The Unicorns - Who Will Cut Our Hair When We're Gone? Is een prachtig plaatje. Moet je zeker een keer beluisteren.
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:01:26 #66
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39944756
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:54 schreef Z het volgende:
The Unicorns - Who Will Cut Our Hair When We're Gone? Is een prachtig plaatje. Moet je zeker een keer beluisteren.
Doe ik
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:19:29 #67
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39945353
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:41 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Hier nog mensen naar Valkhof Affaire geweest gister? Onder andere Islands, Bell Orchestre en Final Fantasy stonden er. Heb alleen Islands kunnen zien, maar die klonken erg goed en een stuk anders dan op album.
Islands was erg goed live inderdaad. Bell Orchestre was maar bij vlagen echt interessant, hield er toch een beetje een blue balls-gevoel aan over - vaak wisten ze een prachtige snaar te raken, om die vervolgens na een paar seconden weer om zeep te helpen met een hoop zinloze feedback of kansloze toonwisseling. Gelukkig speelden ze ook wat van de sterkere nummers van hun album die tenminste nog een beetje een lijn hebben, die waren live dan wel weer redelijk overtuigend.
Bij Final Fantasy zaten (ja, zaten ) we redelijk vooraan, en dan is het gewoon een zeer indrukwekkend optreden, bloedmooi en behoorlijk intens, ook sfeervol geplaatst in een oude ruïne, perfecte ambiance. Zelden zo'n groot en divers publiek zo stil gezien bij wat toch eigenlijk een redelijk onbekende act is (tenzij al die honderden mensen puur op naamsbekendheid van the Arcade Fire zo respectvol en geïnteresseerd waren, maar dat kan ik me haast niet voorstellen).

Vandaag blijf ik trouwens thuis, morgen weer (dan The Thermals live ).
pi_39945413
Heb je lienelien nog gezien Grobbel??
www.thuisuiteten.nl
pi_39945462
The Thermals, een van Methodmitch's favo's

Maken die nog platen of hebben ze het bij twee gelaten?
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:24:50 #70
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39945484
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Heb je lienelien nog gezien Grobbel??
Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.
pi_39945518
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:

Ik denk dat ze op hun hoogtepunt zijn gestopt.

Grobbel, er was dus wel een baret. Dat maakt het lastiger voor de dames ja.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:43:34 #72
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39945939
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef Z het volgende:

Ze hebben net weer een nieuwe plaat uit. Totaal oninteressant trouwens.
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 18:12:12 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39946678
Ik heb een nummer van Joan as Policewoman gehoord en dat klonk
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_39948017
Ik vond Final Fantasy helemaal geweldig, veel geweldiger dan Islands (in het begin suf, gaandeweg leuker, aan het eind pas echt leuk) en Bell Orchestre (charmant, maar hield de aandacht niet voortdurend vast).

Maar ik heb natuurlijk 'n zwak voor excentrieke Tomlab-jongetjes met 'n viool
pi_39948409
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:24 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Op een gegeven moment stond er wel een baretdrager recht voor m'n neus, dus wellicht dat lienelien om me heen heeft moeten kijken om een inschatting te kunnen maken van die kerel voor mij.
Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:51 schreef pfaf het volgende:
Zie ik zojuist toch even jullie troetelkindje Lily Allen op TMF.

Lily Allen. hoort niet. op TMF/3FM.

Hele leuke nummers, maar die moet je niet te vaak horen, dan wordt 't nogal vervelend. Jammer.

Ik wil morgen/overmorgen op zoek gaan naar het nieuwe album van Razorlight. Is dat te doen in Nijmegen? Vrees dat ik niet bij de Free hoef te kijken Kroese zal 'm toch wel hebben?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:42:37 #76
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_39948581
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister
pi_39948651
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Kroese heeft em idd, dan ben je ook meteen het goedkoopst uit. Is er niet ergens een lijstje met Indie o.i.d. trouwens? Ik heb namelijk geen idee of ik Indie luister
mooi
Ik ga geen lijstjes opstellen.
Misschien Grobbel, Pfaf, Z, of één van de anderen residenten alhier.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:51:15 #78
48233 Auticia
warriorette
pi_39948675
Camera Obscura .
I bet you are flying inside.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:14:09 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39949314
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nee, geen baret gezien, geen Grobbel gezien. Wel toen ik het over 'spot de Grobbel' had een jongen die ineens achterom keek, en toen we 'grobbelgrobbelgrobbel' riepen toch maar niet meer reageerde. Maar hij zag er niet erg Grobbelish uit.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer. Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?

En wil je perse dat album van Razorlight nog deze week hebben? Want bij cdwow hebben ze die CD nu voor 12,99 (levertijd 7 dagen). Ik denk dat ze die ook wel bij de Waaghals of Kroeze zullen hebben, maar geen idee hoe duur ie dan zal zijn.
Bij de FRS zal ie ook wel liggen, maar waarschijnlijk niet voor minder dan 21,99.

[ Bericht 10% gewijzigd door Grobbel op 18-07-2006 20:24:24 ]
pi_39949960
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:16 schreef thaleia het volgende:
Ik vond Final Fantasy helemaal geweldig, veel geweldiger dan Islands (in het begin suf, gaandeweg leuker, aan het eind pas echt leuk) en Bell Orchestre (charmant, maar hield de aandacht niet voortdurend vast).

Maar ik heb natuurlijk 'n zwak voor excentrieke Tomlab-jongetjes met 'n viool
Hoeveel zitten er daar dan naast Patrick en Meneer Final?
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:17:34 #81
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39951536
quote:
CONCERT AGENDA

DOORNROOSJE
Wo 19 jul- The Thermals
Do 20 jul - Buck 65 + The Gasoline Brothers
Za 7 okt - The Black Keys
Do 12 okt - Johan
Di 24 okt - Thomas Dybdahl

EFFENAAR
Ma 24 jul - The Thermals
Di 29 aug - Eagles of Death Metal
Do 23 nov - Damien Jurado
Vr 24 nov - Mando Diao

PARADISO
Di 25 jul - Girls Against Boys
Do 3 aug - The Weakerthans
Zo 13 aug - Calexico + Joan as Policewoman
Wo 16 aug - Beck
Ma 28 aug - Gnarls Barkley
Vr 8 sep - Bettie Serveert
Ma 11 sep - The Bottle Rockets
Wo 13 sep - Hot Chip
Za 16 sep - Infadels
Wo 25 okt - Johan
Vr 27 okt - Thomas Dybdahl
Za 11 nov - Sufjan Stevens
Vr 17 nov - The Levellers
Vr 24 + Za 25 nov - London Calling

MELKWEG
Ma 14 aug - TV on the Radio
Do 7 sep - Ozark Henry
Vr 6 nov - The Black Keys
Zo 8 nov - Mogwai
Wo 18 nov - The Rapture
Wo 22 nov - Mando Diao

ROTOWN
Do 20 jul - Islands
Di 25 jul - I Love You but I've Choses Darkness
Di 15 aug - Midlake

VERA
Do 24 aug - T.Raumschmiere
Do 31 aug - The Chariot
Wo 6 sept - Johan
Do 7 sept - The Revs
Vr 6 okt - I Love You But I've Chosen Darkness

TIVOLI OUDEGRACHT
Di 1 aug - Lambchop
Do 14 sep - Infadels
Do 26 okt - Johan
Do 23 nov - Mando Diao
Zo 3 dec - Kaisers Orchestra

TIVOLI DE HELLING
Wo 19 jul - Islands + Bell Orchestre + Zea
Wo 16 aug - The Dears
Wo 20 aug - Eagles of Death Metal
Zo 22 okt - Pere Ubu

MEZZ
Do 16 nov - The Levellers

NIGHTTOWN
Za 19 aug - Joan as Police Woman
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers

013
Vr 11 aug - Presidents of USA
Vr 8 sep - dEUS
Vr 22 sep - Johan

PAARD VAN TROJE
Za 26 aug - T.Raumschmiere

EKKO
Ma 14 aug - Joan as Police Woman
Vr 1 sep - Zea + Persil + Suicidal Birds
Za 9 sep - The Revs
28 sep - We Vs. Death
Vr 6 okt - Kelley Stoltz
Za 25 nov - Damien Jurado

VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 18-07-2006 21:40:54 ]
pi_39952205
De Winston-link moet even vervangen worden door:
http://www.winston.nl/club/index.html

Niet dat er overigens iets interessants op het programma staat...
Aldus.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:41:09 #83
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39952575
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:33 schreef Z het volgende:
De Winston-link moet even vervangen worden door:
http://www.winston.nl/club/index.html

Niet dat er overigens iets interessants op het programma staat...
Check.

Pfafke, zet jij 'm weer even in de OP?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:46:26 #84
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39952799
Huh? Staan the Thermals zowel in 'Roosje als op de Valhof Affaire, op dezelfde avond? Of klopt er gewoon iets niet aan dit schema?

edit: ah wacht, even de site gecontroleerd, gewoon Valkhof dus. En daarmee dus gewoon gratis.
pi_39954308
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het beeld dat je hebt van mij zal kloppen, maar dat is een mooi mysterie voor een andere keer.
Kan goed, bij (Infadels?) in Doornroosje dachten liek en ik dat jij de Chiel Beelen-look-a-like was
Newbiedoobiedoo was ook heel anders dan ik verwacht had, dus ik sta nu overal voor open
quote:
Ga je nog naar the Thermals morgen, trouwens?
misschien wel, eens kijken of m'n niet-indie vriendinnetjes meewillen
quote:
En wil je perse dat album van Razorlight nog deze week hebben? Want bij cdwow hebben ze die CD nu voor 12,99 (levertijd 7 dagen). Ik denk dat ze die ook wel bij de Waaghals of Kroeze zullen hebben, maar geen idee hoe duur ie dan zal zijn.
Bij de FRS zal ie ook wel liggen, maar waarschijnlijk niet voor minder dan 21,99.
Ja Omdat ik vrijdag op vakantie ga en omdat het heel erg veel te veel uur bussen is naar Hongarije Leuke muziekjes nodig, dus.
Ik ga morgen/donderdag eens kijken hoe veel 'ie bij Kroese kost, anders toch maar ná de vakantie pas. Dan kan ik natuurlijk nog altijd The Life Pursuit halen

[ Bericht 5% gewijzigd door lienelien op 18-07-2006 22:30:54 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:30:47 #86
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39954609
The Thermals spelen woensdagavond om 20:45 op het podium waar gisteren ook Islands en Bell Orchestre optraden. Wel te doen, denk ik.
pi_39954637
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:30 schreef Grobbel het volgende:
The Thermals spelen woensdagavond om 20:45 op het podium waar gisteren ook Islands en Bell Orchestre optraden. Wel te doen, denk ik.
Ik heb het al veranderd
Ik dacht dat het vandaag woensdag was
hitte, enzo.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:33:09 #88
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39954696
Ach ja. Ik ben trouwens stevig verbrand de afgelopen dagen, misschien kun je me morgen daaraan herkennen, mocht je gaan.
pi_39954729
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:33 schreef Grobbel het volgende:
Ach ja. Ik ben trouwens stevig verbrand de afgelopen dagen, misschien kun je me morgen daaraan herkennen.
Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeft
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:37:03 #90
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39954850
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:34 schreef lienelien het volgende:

[..]

Oja, dat is idd iets waar verder niemand last van heeft
Nou ja, je kunt meteen wel alle zonschuwe, in het zwart uitgedoste vampieraanbidders mentaal wegstrepen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:28:42 #92
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39968737
Aardig artikel over een legendarische Indie band.
pi_39968929
De politie raadt mensen af om naar de vierdaagsefeesten in nijmegen te gaan omdat ze vast zouden kunnen komen te zitten in het verkeer. Maargoed ik ga gewoon toch naar the thermals kijken vanavond met de trein moet dat toch prima te doen zijn...
pi_39969009
Pj Harvey - Rub 'til it bleeds
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_39969772
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Aardig artikel over een legendarische Indie band.
quote:
Aan de andere kant zijn ze natuurlijk ook verantwoordelijk voor het romantiseren van lo-fi opnames, waardoor we overstelpt worden met het geneuzel van contactgestoorde adolescenten.

Het lijkt wel een samenvatting van een groter stuk overigens.
Aldus.
pi_39970740
[lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Ze hadden Sentridoh ook wel even kunnen noemen.
[/lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Aldus.
pi_39973090
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:42 schreef morgane het volgende:
Noem gewoon op wat je luistert, dan hoor je het hier vanzelf.
www.thuisuiteten.nl
pi_39973130
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

[..]

Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.

Razorlight moet bij de FRS prima te scoren zijn hoor, lijkt me.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:46:22 #99
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39973387
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:30 schreef Z het volgende:
[lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Ze hadden Sentridoh ook wel even kunnen noemen.
[/lo-fi liefhebbende contactgestoorde adolescent-modus]
Raar inderdaad. Brachten hun platen uit op Smells Like Records, als ik het me goed herinner.

Overigens tikte ik onlangs dit plaatje op de kop:

Een split-album van Lou Barlow en Rudy Trouvé. Interessanter voor verzamelaars dan voor muziekliefhebbers trouwens.
pi_39973687
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:38 schreef methodmich het volgende:

[..]

Moet wat zijn, meisjes die grobbel grobbel grobbel roepen. Lijkt me een reden om juist wel te kijken.
Was jij het?
quote:
Razorlight moet bij de FRS prima te scoren zijn hoor, lijkt me.
FRS
Ik wil Concerto
Ik wil Get Records
Ik zit 100km verderop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')