Je kunt daar iets mee winnen, maar je zult toch die gegevens moeten berekenen en weergeven. Meer mannetjes onscreen is meer lijntjes, meer polygonen, meer physics etc. Misschien niet precies de snelheid nodig van de x360 of ps3, maar zeker meer dan de wii nu heeft.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je kan zoals Retuobak al zegt natuurlijk wat spetterende grafische effecten opofferen voor een hogere resolutie.
Dat hangt maar net af van de game natuurlijk, in situaties waar meer overzicht beter is kan ik me best voorstellen dat je mensen de mogelijkheid wil bieden ook meer overzicht te krijgen dmv HD-resolutiesquote:
Als dat betekent dat je fatsoenlijk RTS kunt spelen, ja.quote:
Dat is het mooie, dat mag je zelf weten, je mag hem zelfs in je hol stoppen en rondjes rennen, zelf dat registreert ie nog...quote:
Mijn pentium 3 kan Red Alert 2 prima in hoge resolutie weergeven hoor.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:05 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Je kunt daar iets mee winnen, maar je zult toch die gegevens moeten berekenen en weergeven. Meer mannetjes onscreen is meer lijntjes, meer polygonen, meer physics etc. Misschien niet precies de snelheid nodig van de x360 of ps3, maar zeker meer dan de wii nu heeft.
Een RTS met stokpoppetjes....quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als dat betekent dat je fatsoenlijk RTS kunt spelen, ja.
RTS op een console. Come on, noemen jullie jezelf gamersquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als dat betekent dat je fatsoenlijk RTS kunt spelen, ja.
Ze voelen zich bedreigd ...quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:36 schreef Tomasso het volgende:
Maar is hier opeens een invasion of the fanboys?
Hey, de Wiimote biedt toch zoveel nieuwe mogelijkheden, nou RTS is er dus echt een.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
RTS op een console. Come on, noemen jullie jezelf gamers
omg, dus omdat je een RTS op een console zou willen/kunnen spelen ben je geen gamer meerquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
RTS op een console. Come on, noemen jullie jezelf gamers
Je kunt een 2D-isometrische RTS met 3D mannetjes er goed uit doen zien in 720p met de Wii hoor, daar ben ik van overtuigd. Maar ja, geen HD ondersteuning, zonde.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Een RTS met stokpoppetjes....![]()
maar dan draai je wel op 1080i
Miyamoto heeft niet gezegd dat Mario er niet zal zijn. Hij heeft in plaats daarvan gewoon gezegd dat het zeker binnen de eerste zes maanden er zal zijn. SMG als launchgame heeft hij niet uitgesloten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, de launch moeten we nog even afwachten heIk vind het persoonlijk bijvoorbeeld weer erg jammer dat Mario er niet is. Dom van Nintendo, en das al de zoveelste keer
Jawelquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:08 schreef EricG het volgende:
Dit is geen tvp hoor! Vergis je niet!
Kijk, voor de Zonnebloemen van Van Gogh waren er ook wel expressionistische schilderijen, voor het Sgt Pepper album van de Beatles waren er ook wel popachtige nummers. Zo moet je dat ook met Mario64 zien, wat deze drie gemeen hebben is dat ze de totstandkoming van het desbetreffende 'genre' geperfectioneerd hebben op een niveau dat er 'geen weg meer terug was' en dat dit de standaard werd voor anderen die in de desbetreffende tak zaten in de toekomst.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Mario was zeker een beter spel dan Jumping Flash, denk dat daar niemand over zal discusseren lol. Maar Mario64 is niet de overstap geweest van 2D naar 3D zoals iemand hier zei, want Jumping flash was wel degelijk helemaal 3D en je bewoog je zelf ook vrij rond in een 3D wereld. Dat mario64 dat alles later veel beter deed dan Jumping flash is een ander verhaal.
Het hangt er verder ook een beetje af hoe je tegen echt 3D aankijkt. Want spellen zoals Virtua Fighter, Toshinden, Destruction Derby waren ook allemaal games die echte 3D engines hadden en waar je vrij in kon bewegen, het waren alleen geen platform games. Maar zeggen dat Nintendo is gestart met 3D games is niet waar. En ik denk dat Tomb Raider, die bijna tegelijk uitkwam met mario64, net zoveel invloed heeft gehad op 3D games als Mario64
En ik moet helaas zeggen dat Mario64 niet een van mijn gaming hoogtepunten was. Ik had en heb niet veel met mario(hoewel ik het op de SNES en tof spel vond), en de N64 vond ik echt niks dus die heb ik ook niet lang gehad.
Zoals ik al zei zijn er natuurlijk wel andere 3Desque games waarbij ik persoonlijk Starfox als echte voorloper zie. Maar 3D is nogal een breed begrip, er zijn mensen die Doom als 3D betittelen. Laten we het erop houden dat Mario64 de eerste geperfectioneerde 3D titel was.quote:IGN: Having said that, it must be stated that SM64 is the greatest videogame to date, and one which all games, regardless of genre, will be judged henceforth. Nintendo set itself a nearly impossible goal and achieved it with SM64.
Sarcasme is je vreemd?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
omg, dus omdat je een RTS op een console zou willen/kunnen spelen ben je geen gamer meer![]()
beetje triest vind je niet ?
ik haat PI'squote:Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sarcasme is je vreemd?
Oftewel, kijk eens naar de PI bij die bewuste post die je quote:P
Daar mag jij het op houden en verschillen we van meningquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat Mario64 de eerste echte 3D titel was.
Als hij zegt dat ie er binnen 6 maanden is, komt ie dus niet met de launch. Niet zo naif doen hequote:Op donderdag 18 mei 2006 17:11 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Miyamoto heeft niet gezegd dat Mario er niet zal zijn. Hij heeft in plaats daarvan gewoon gezegd dat het zeker binnen de eerste zes maanden er zal zijn. SMG als launchgame heeft hij niet uitgesloten.
Wolfenstein is 2Dquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:30 schreef EricG het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Wolfenstein de eerste 3D game was![]()
Het zou pas de tweede keer zijn hoor, dat Mario niet bij de launch, als ik me niet vergisquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, de launch moeten we nog even afwachten heIk vind het persoonlijk bijvoorbeeld weer erg jammer dat Mario er niet is. Dom van Nintendo, en das al de zoveelste keer
GBA en DS hadden ook geen nieuwe Mario!quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het zou pas de tweede keer zijn hoor, dat Mario niet bij de launch, als ik me niet vergis. Niet zo overdrijven jij
Wolfenstein was een simulatie van 3d graphics. Doom was de eerste echte in 3D gerenderd. Overigens ook niet helemaal omdat je geen trappen of iets met die engine kan maken. Doom 2 zou je dus wel kunnen noemen. Nu weet ik even niet of er iemand anders tussen was die ook dat geimplementeerd had.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:30 schreef EricG het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Wolfenstein de eerste 3D game was![]()
Ah zoquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wolfenstein is 2DAlleen wel met 1e persoonsaanzicht waardoor het 3D lijkt
Mario 64 DSquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
GBA en DS hadden ook geen nieuwe Mario!
Nee ook niet. Quake was de eerste 3D FPS. In Doom zag alles er van alle kanten nog hetzelfde uitquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wolfenstein was een simulatie van 3d graphics. Doom was de eerste echte in 3D gerenderd. Overigens ook niet helemaal omdat je geen trappen of iets met die engine kan maken. Doom 2 zou je dus wel kunnen noemen. Nu weet ik even niet of er iemand anders tussen was die ook dat geimplementeerd had.
Ik ben BeF policy gewendquote:
Volgens de broncode nietquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee ook niet. Quake was de eerste 3D FPS. In Doom zag alles er van alle kanten nog hetzelfde uit
Mario64 wordt niet bekeken als groundbreaking platformer (hoewel daar niets mis mee was) maar groundbreaking 3D game. Of dacht je andersom?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Daar mag jij het op houden en verschillen we van mening. En wel in perspectief blijven dan, het was dan altijd nog de eerste 3D platform titel. Het is ook een beetje gerne gebonden, race spellen waren veel eerder echt 3D dan platformspellen.
Nee hoorquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:45 schreef imported_sphinx het volgende:
ik dacht dat dit topic over de Wii ging?
Dat dacht ik ook. Nu is het meer fanboy vs fanboy...quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:45 schreef imported_sphinx het volgende:
ik dacht dat dit topic over de Wii ging?
= geen digitalquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:56 schreef Tomasso het volgende:
[..]
http://www.dolby.com/consumer/technology/prologic_II.html
Ga maar ergens anders zeikenquote:
neequote:Op donderdag 18 mei 2006 19:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ga maar ergens anders zeiken. Je bent er nu al 3 topics over bezig...
Als anderen van de brug... je weet toch...quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
nee
![]()
anderen zeiken al 70 topic's over de controller...
Je verward Herr.Flick met H.Flick. H.Flick is degene die heletijd zit te zeuren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, hij ook over Dolby Digital.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:19 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je verward Herr.Flick met H.Flick. H.Flick is degene die heletijd zit te zeuren.
jij & IRC...quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
DDquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:27 schreef Sjotime het volgende:
Ik doe ook niks aan DD5.1 of DD dat of DD zo... gewoon stereo over mijn speakers klaar
quote:
Ow, ik ben het er mee eens dat het een gemis is, maar na 1 keer weet ik dat ook wel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:24 schreef Herr.Flick het volgende:
Of ik nou een post zet met "TVP", "Wii", of met "DD 5.1" maakt geen ene ruk uit, maar schijnbaar wel voor de fanboys hier die een gemiste kans niet onder ogen willen zien...
En technisch gesproken is het geluidsverschil van DD 5.1 en DPII een WE-RELD van verschil.
Das wel meer ook denk ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:41 schreef EricG het volgende:
[..]
[afbeelding]
Lelijke kop, maar toch zéker dubbel D!
Zo snel zie ik dat niet gebeuren hoor. De meeste br33z@h's hebben nu een PS2, want "Nintendo is voor kleine kinderen" en ik zie dat denkpatroon niet zo 1, 2, 3 veranderen. Ik denk dus dat die groep eerder voor de PS3 zal gaan dan de Wii.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef alex4allofyou het volgende:
Wellicht is de reden dat Sony in hun controller ook een soort gyroscopische functie heeft gestopt wel gerelateerd aan het feit dat de PS3 niet mag floppen.
Er is een interessant stukje op IGN die uitlegt wat voor belangen Sony heeft bij de PS3:
http://gear.ign.com/articles/709/709082p1.html
Damn, Nintendo zou nog weleens verantwoordelijk kunnen zijn voor het neerhalen van de electronicagigant!
Daarom heet het ding ook 'Wii' en geen 'Nintendo Wii'quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:47 schreef EricG het volgende:
[..]
Zo snel zie ik dat niet gebeuren hoor. De meeste br33z@h's hebben nu een PS2, want "Nintendo is voor kleine kinderen" en ik zie dat denkpatroon niet zo 1, 2, 3 veranderen. Ik denk dus dat die groep eerder voor de PS3 zal gaan dan de Wii.
Nou enquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Daarom heet het ding ook 'Wii' en geen 'Nintendo Wii'
quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:52 schreef EricG het volgende:
[..]
Nou en![]()
D'r staat Nintendo op de console, de doos, de spellen enz.
Kijk en huiver!quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ohw?
Er staat gewoon 'Wii' op. Op de DS lite staat ook geen Nintendo meer, alleen het DS logo.
(overigens zal het vast wel op het serienummer plaatje staan, maar dat telt niet)
Maar feit is wel dat de naam Nintendo door velen wordt geassocieerd met kinderachtige spellen, en dat het moeilijk zal worden van dat imago af te komen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het zal ook echt wel op de doos staan, maar ik bedoel gewoon meer te zeggen dat de naam Nintendo niet meer zo nadrukkelijk aanwezig zal zijn als op eerdere consoles.
Op een iPod staat toch achterop zo'n grote appel?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
En daarom heeft het een minder prominente plek, dat bedoel ik nou juist te zeggenOp een iPod staat ook niet echt dat het ding van Apple komt omdat Apple een nerdimago heeft.
Mwa, dat imago is ondertussen wel helemaal weggepoetst denk ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
En daarom heeft het een minder prominente plek, dat bedoel ik nou juist te zeggenOp een iPod staat ook niet echt dat het ding van Apple komt omdat Apple een nerdimago heeft.
WIl je van zo'n imago afkomen? Mensen die net beginnen met gamen zullen eerder naar iets "simpels" grijpen dan zoiets moeilijks als de spellen van de concurrentiequote:Op donderdag 18 mei 2006 20:20 schreef EricG het volgende:
[..]
Maar feit is wel dat de naam Nintendo door velen wordt geassocieerd met kinderachtige spellen, en dat het moeilijk zal worden van dat imago af te komen.
Ja, maar alex4allofyou merkte net op dat Nintendo wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn als de PS3 zou floppen. Dat kan alleen maar als Playstation gamers naar Nintendo overstappen. En dát zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
WIl je van zo'n imago afkomen? Mensen die net beginnen met gamen zullen eerder naar iets "simpels" grijpen dan zoiets moeilijks als de spellen van de concurrentie
Maar wil je dat de concurrentie onderuit gaat dan. Hoe meer concurrentie hoe meer innovatie. COncurrentie is voor de consument altijd goed, laat een prijzenoorlogje maar komen. Ik wil keuze hebben, niet vastzitten aan 1 monopoly bedrijfquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:32 schreef EricG het volgende:
[..]
Ja, maar alex4allofyou merkte net op dat Nintendo wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn als de PS3 zou floppen. Dat kan alleen maar als Playstation gamers naar Nintendo overstappen. En dát zie ik niet zo snel gebeuren.
En natuurlijk denk ik ook dat beginnende gamers eerder naar iets makkelijks gaan zoals de Wii, maar daar ging het toen helemaal niet over.
Het hele fanboyisme is natuurlijk niet rationeel te verklaren. Net als met voetbalsupportersquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar wil je dat de concurrentie onderuit gaat dan. Hoe meer concurrentie hoe meer innovatie. COncurrentie is voor de consument altijd goed, laat een prijzenoorlogje maar komen. Ik wil keuze hebben, niet vastzitten aan 1 monopoly bedrijf
Jawel hoor, als je voor een goede voetbalclub zou zijn zie je dat wel inquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het hele fanboyisme is natuurlijk niet rationeel te verklaren. Net als met voetbalsupporters.
Pleur op joh! Sparta is de mooiste club ter wereld.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je voor een goede voetbalclub zou zijn zie je dat wel in
Het is natuurlijk ook niet zo dat de Wii niet werkt op een HDTV.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:44 schreef Tomasso het volgende:
Misschien nog iets leuks om te vermelden, maar bij een plaatje waar de Wii bij stond met een gedeelte van de tv, was het een HDTV. Ik weet niet of alle tv's waar de games op werden gespeeld HDTV's waren, maar goed.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:41 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Pleur op joh! Sparta is de mooiste club ter wereld.
Is ook de wereld in het klein. Volgens mij kan je er alle nationaliteiten wel vindenquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Kleine wereld (Spangen) heb je dan
Sorry
Nee, maar dus ook niet dat het er veel slechter uitziet ofzoquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:45 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat de Wii niet werkt op een HDTV.
Het verschil tussen HDTV en 'normaal' is wel heel duidelijk te zien. Ik vind het nu geen gemis daar ik eenvoudigweg een Daewoo van 10 jaar terug hier heb staan. Het zal mij dus aan mijn aars oxyderen of er HDTV ondersteuning is. Tegen de tijd dat ik dat wel heb is de next gen console van nintendo uit die natuurlijk 100% backwards compatible isquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:46 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, maar dus ook niet dat het er veel slechter uitziet ofzo
Preciesquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het verschil tussen HDTV en 'normaal' is wel heel duidelijk te zien. Ik vind het nu geen gemis daar ik eenvoudigweg een Daewoo van 10 jaar terug hier heb staan. Het zal mij dus aan mijn aars oxyderen of er HDTV ondersteuning is. Tegen de tijd dat ik dat wel heb is de next gen console van nintendo uit die natuurlijk 100% backwards comaptible is
Betaal jij m'n veel te dure HD-ready(niet eens true HD) tv?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:51 schreef H.Flick het volgende:
Door mensen als jullie zenden ze het WK nu ook gewoon in 4:3 uit en niet in breedbeeld! Ga met je tijd mee!
Kip ->ei ->kipquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:51 schreef H.Flick het volgende:
Door mensen als jullie zenden ze het WK nu ook gewoon in 4:3 uit en niet in breedbeeld! Ga met je tijd mee!
Als de HD TV's genoeg in prijs zijn gedaald komt er hier op den duur ook wel eentje te staan hoor. Maar nu vind ik het zelf nog teveel geldquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:51 schreef H.Flick het volgende:
Maar als je t stukje leest dan valt op dat Sony:quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:47 schreef EricG het volgende:
[..]
Zo snel zie ik dat niet gebeuren hoor. De meeste br33z@h's hebben nu een PS2, want "Nintendo is voor kleine kinderen" en ik zie dat denkpatroon niet zo 1, 2, 3 veranderen. Ik denk dus dat die groep eerder voor de PS3 zal gaan dan de Wii.
quote:Gaming dringt door tot in gezinsleven
De Amerikaanse Entertainment Software Association (ESA) heeft wat statistiekjes over de gamingpopulatie in de VS gepubliceerd (pdf), waaruit valt af te leiden dat gaming tot in de hoeksteen van de Amerikaanse samenleving, het gezin, is doorgedrongen, en dat gamers wellicht doorgaan tot hun laatste snik. Inmiddels is de gemiddelde gamer 33 jaar oud (twee jaar geleden was dat 29) en is een kwart ouder dan 50. Ruim dertig procent is jonger dan achtien en 44 procent is tussen de 18 en 49 jaar. Meer dan een derde van de ouders in het land speelt computergames, en daarvan doet 80 procent dat samen met hun kinderen. Tweederde van die groep heeft het idee dat het spelen van games, net zoals dat wel van de traditionele bordspelen wordt gezegd, het gezin dichter bijelkaar brengt. De ESA weet verder nog te melden dat de tegen de 90 procent van de ouders een oogje in het zeil houden wat voor spellen hun kinderen kopen of huren. De 'typische gamer', ten slotte, is 37 jaar oud en speelt gemiddeld 12 jaar lang games - wat betekent dat deze spelspelers wellicht het begin van virtuele gewelddadigheden zoals in Doom onder ogen hebben gekregen.
De manier hoe ik het zie is dat de Wii inderdaad meer zal verkopen als de GC, maar dat dat niet ten koste zal gaan van Sony. De Wii wil namelijk die nieuwe doelgroep aanspreken, en zal dat ook zeker doen, maar Sony spreekt gewoon hun 'achterban' aan die ze al hebben verkregen tijdens de PSX en de PS3. En ik denk dat die achterban niet snel over zal stappen op Nintendo. Nintendo krijgt dus een groter stuk van de taart, maar de taart wordt ook groter dus Sony houdt zijn grote stuk.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:12 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar als je t stukje leest dan valt op dat Sony:
- zsm veel PS3's moet verkopen
- hun hele onderneming staat of valt met die PS3
- ze ervan uitgaan dat ze dezelfde marktomvang krijgen
Ik weet niet of je t weet, maar ik denk dat de Wii een veel groter stuk uit de taart pakt als met de GC. Komt nog eens bij dat de Wii60 in het begin een veel betere prijsstelling heeft (br33z@h's hebben niet zoveel ¤). Dus als t succes langer uitblijft dan kan Sony flink in de problemen komen.
k Denk niet dat ze de Wii echt hoog ingeschat hebben bij Sony.
Ik geloof niet in een achterban van Playstation. De enige company die een echte achterban heeft is Nintendo op dit moment. De Playstation moet het hebben van goede marketing en 3rd party en de coolness factor is zo cool als het moment.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:26 schreef EricG het volgende:
[..]
De manier hoe ik het zie is dat de Wii inderdaad meer zal verkopen als de GC, maar dat dat niet ten koste zal gaan van Sony. De Wii wil namelijk die nieuwe doelgroep aanspreken, en zal dat ook zeker doen, maar Sony spreekt gewoon hun 'achterban' aan die ze al hebben verkregen tijdens de PSX en de PS3. En ik denk dat die achterban niet snel over zal stappen op Nintendo. Nintendo krijgt dus een groter stuk van de taart, maar de taart wordt ook groter dus Sony houdt zijn grote stuk.
en br33z@h's hebben wel veel geld hoorZelf ben ik een scholier en voor mij is het ook niet echt een groot probleem. Enkele maandjes sparen en je hebt het 600¤ pakket
![]()
Misschien geen "die-hard gamers" achterban maar het is toch wel de vertrouwde naam, i.c.m. games als GTA die het 'm toch weer doen voor br33z@h Nederland.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een achterban van Playstation. De enige company die een echte achterban heeft is Nintendo op dit moment. De Playstation moet het hebben van goede marketing en 3rd party en de coolness factor is zo cool als het moment.
Bij die optelsom kun je denk ik lage userbase wel wegstrepen, en daarmee ook de 3rd party trein zoals jij het noemt, want er zijn ook nog zoiets als contracten e.d. en ik zie geen redenen waarom die trein zou stokken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef alex4allofyou het volgende:
Als we terugkijken dan heeft Sony eigenlijk succes geboekt met toevalligheden en slim inspelen op de markt. Nintendo heeft ze in t zadel geholpen met de N64 en het kwijtraken van de 3rd party. De PS2 was als eerste op de markt en had al gauw momentum waardoor diezelfde 3rd party trein doordaverde. Maar nu is echt alles anders. MS heeft straks 6 miljoen users, de PS3 is hardstikke duur (bye bye massmarket), Nintendo komt met een disruptor die, hoe je t ook went of keert, weldegelijk een ruimte opslokt binnen de PS markt. Als de 3rd party trein straks stokt, dan kan het hard gaan.
Hoge devkosten + lange devtijden + lage userbase = achter de feiten aanlopen
GTA komt gelijktijdig uit op de 360, toch een console die 200 euro goedkoper is en dan heb je hetzelfde spel. Dus ik denk dat dat ook mee gaat spelen bij de br33z@h's die heel graag GTA willen spelen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:50 schreef EricG het volgende:
[..]
Misschien geen "die-hard gamers" achterban maar het is toch wel de vertrouwde naam, i.c.m. games als GTA die het 'm toch weer doen voor br33z@h Nederland.
Geruchten gaan nu dat de PS3 game prijzen in de UK rond de 60-70 pond gaan liggenquote:[..]
Bij die optelsom kun je denk ik lage userbase wel wegstrepen, en daarmee ook de 3rd party trein zoals jij het noemt, want er zijn ook nog zoiets als contracten e.d. en ik zie geen redenen waarom die trein zou stokken.
Dan heb je nog de hoge prijs, en daar heb je wel gelijk in, mits de games van de PS3 ook duurder worden als van de Wii.
Begrijp me niet verkeerd, ik koop een Wii en geen PS3, maar ik denk dat Sony niet zo makkelijk te verslaan is
grr, ik lees telkens maar 'super pauper mario'quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:20 schreef CosmoKramer het volgende:
Vergeet Super Paper Mario niet voor de launch van de Wii *juicht*.
Ik noemde GTA als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk veel PS2/3 exclusives die br33z@h Nederland wel wil hebben, bv. ook Gran Turismo om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:59 schreef Tain het volgende:
[..]
GTA komt gelijktijdig uit op de 360, toch een console die 200 euro goedkoper is en dan heb je hetzelfde spel. Dus ik denk dat dat ook mee gaat spelen bij de br33z@h's die heel graag GTA willen spelen.
Geruchten geloof ik niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Geruchten gaan nu dat de PS3 game prijzen in de UK rond de 60-70 pond gaan liggen
als dat zo is, kunnen ze het echt wel schudden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:59 schreef Tain het volgende:
[..]
GTA komt gelijktijdig uit op de 360, toch een console die 200 euro goedkoper is en dan heb je hetzelfde spel. Dus ik denk dat dat ook mee gaat spelen bij de br33z@h's die heel graag GTA willen spelen.
[..]
Geruchten gaan nu dat de PS3 game prijzen in de UK rond de 60-70 pond gaan liggen
Precies, de term Playstation is cool omdat het de markt gedomineerd heeft. Ik denk dat de term Nintendo'en ook in NL een housheld name was geweest waare het niet dat we iets achterliepen op Amerika.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:02 schreef Phonebone het volgende:
@Alex: Denk dat je daar wel een punt hebt. Meeste mensen die ik ken die een PS2 hebben, en geen zware gamers zijn, hebben alleen een PS2 omdat de massa dat ding heeft.
Het 'follow the herd' syndroom, maar zij laten dat ding ook net zo hard vallen als het volgende hippe ding er is.
De meeste van hen hebben nu ook maar 1 console, en daarvan zitten er al een aantal te denken aan een XBox360, omdat dat iets is wat nu in de winkel ligt en waar ze veel reclame voor zien en mooie nieuwe games.
Voor de meeste mensen zoals hen, leeft de PS3 nog helemaal niet. Die casual gamers zullen straks echt niet nog een console van 600 euro er bij aanschaffen als ze er al 1 hebben staan, die nog 'in' is.
1 ding is zeker, het standaard verhaal van in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, geldt ook voor Sony. Ze zijn bijzonder arrogant geworden en proberen de PS3 te gebruiken om hun nieuwe beelddrager als standaard te lanceren op kosten van gamers.
Alleen is heel het verhaaltje dit keer heel anders als met de overgang van VHS naar DVD bij de PS2 launch. Er is nog helemaal geen drang bij mensen voor een nieuw video formaat. Zeker niet 1 waar ook weer dure randapparatuur voor nodig is om er uberhaupt optimaal van te kunnen genieten.
Bovendien hebben mensen nu net de afgelopen jaren massaal DVD verzamelingen aangelegd. Veel meer dan ooit met VHS. Die zouden ze nu weer moeten vervangen door Blue-Ray? Dacht 't niet.
En wat blijft er dan over om de prijs te rechtvaardigen voor de PS3... bijzonder weinig.
[oud-hollands-spreekwoorden-modus]quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:52 schreef Phonebone het volgende:
[..]
Betaal jij m'n veel te dure HD-ready(niet eens true HD) tv?
Ik blief geen LCD of plasma. Ik wacht op SED.
En nee inderdaad, breedbeeld heb ik ook niet en het WK kijk ik niet.![]()
Waarom zou alleen Nintendo een echte achterban hebben? Ik ken genoeg mensen die Playstation fan zijn. Sony heeft ook echt wel een grote fanbase. Zelfs sega heeft nog een hele grote achterban.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een achterban van Playstation. De enige company die een echte achterban heeft is Nintendo op dit moment. De Playstation moet het hebben van goede marketing en 3rd party en de coolness factor is zo cool als het moment.
huh..........ow verdomd......dat heb ik nu pas in de gatenquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind die verhalen over de playstation helemaal niet interessant.
Het is het Wii topic
quote:Gametap has released information regarding the E3 winners of the show. The following is a list of those related to Wii:
1. Twilight Princess won best adventure game of the show
2. Super Mario Galaxy best platform game of the show
3. Wii Sports won best sports game of the show
4. Super Smash Bros. Brawl won best announcement of the show
5. Marvel: Ultimate Alliance is tied for the win of best role-playing game of the show
6. Wii Controller wins best surprise of the show
Wii Sports de beste Wii gamequote:1up.com has announced E3 award winners for the show and the following are related to Wii.
1. Wii Sports wins best Wii game
2. Marvel: Ultimate Alliance wins best Xbox game (title is being ported to Wii)
3. Twilight Princess wins best adventure game (GCN version but still it is also a Wii title)
4. Excite Truck wins best racing game
5. Wii Sports wins best original game
Enige spel wat ze live hebben laten zien dus dat valt meteen op voor de algemene mens. En hij word natuurlijk ook leukquote:
Nintendo was ook twee generaties lang een vertrouwde naam, voordat Playstation kwam. Sony is nu twee generaties marktleider geweest, time to move. Misschien wordt de 360 nu wel marktleider, kan ook goedquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:50 schreef EricG het volgende:
[..]
Misschien geen "die-hard gamers" achterban maar het is toch wel de vertrouwde naam, i.c.m. games als GTA die het 'm toch weer doen voor br33z@h Nederland.
[..]
Ik denk dat je een goed punt hebt. Maar ik moet er wel aan toevoegen dat de PS1 wel degelijk een berg goede games heeft hoor. Het heeft zeker niet op de warez gehangen of gevallen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 03:01 schreef Poit het volgende:
...
Pff.. wat een lap tekst op dit tijdstip van de dag![]()
Geen idee maar ik verwachtte het welquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:42 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
bevestiging van externe adapter?
of was dit al bekend?
Daar komt de 5.1 decoder in (extra add-on)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:42 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
of was dit al bekend?
Waaraan? Ik zie alleen maar vier cubecontroller poorten, en memorycard poortenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:42 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
of was dit al bekend?
Ik neem aan dat je de stroom achterin aansluitquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:26 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Waaraan? Ik zie alleen maar vier cubecontroller poorten, en memorycard poorten![]()
ohwquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:29 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de stroom achterin aansluit?
Absoluut, de PS1 heeft enorme toppers. Door de PS1 is bij mij console gaming echt begonnen, prefereerde altijd de PC. Heb denk achter m'n ps1 meer tijd doorgebracht dan achter de ps2 en cubus bij elkaar(moet ik zeggen dat ik toen ook iets meer tijd had)quote:Ik denk dat je een goed punt hebt. Maar ik moet er wel aan toevoegen dat de PS1 wel degelijk een berg goede games heeft hoor. Het heeft zeker niet op de warez gehangen of gevallen.
N64 half derin half deruit... maar, wel verwijderbaar ja...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nintendo heeft altijd externe adapters gehad
Je kunt je Gamecube ook modden zodat de Wavebird ontvanger in de cube verstopt zit. Als dit ook kan met de Wii mod ik em op de releasedag.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie trouwens wel dat ik mn Wii horizontaal ga neerzetten... Mn Wavebird komt in zo'n Cubepooort en dan kan het klepje niet meer dichtVerder gaan de Cube memory cards ook uitsteken denk ik. Beetje karig eigenlijk.
Nu nog 5 maanden wachten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:22 schreef Ruzbeh het volgende:
Mijn Wii zet ik gewoon verticaal.Ik heb nu al een perfecte plekje gevonden voor m'n Wii.
Ja daaag, dat doe ik echt nietquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:43 schreef BMH het volgende:
[..]
Je kunt je Gamecube ook modden zodat de Wavebird ontvanger in de cube verstopt zit. Als dit ook kan met de Wii mod ik em op de releasedag.
Nintendo Product + goedkoop.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja daaag, dat doe ik echt nietGarantie
Kan wel zijn, ik verwacht ook niet datie kapot gaat, maar garantie is iets heiligs sinds ik bij de klantenservice werkquote:
Moet je wel ffe lezen, een echte achterban zeg ik. Nintendo verkoopt miljoenen consoles generatie na generatie aan dezelfde mensen, gewoon standaard. Natuurlijk heeft Sony ook een achterban maar Nintendo's achterban neemt sekteachtige vormen aanquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom zou alleen Nintendo een echte achterban hebben? Ik ken genoeg mensen die Playstation fan zijn. Sony heeft ook echt wel een grote fanbase. Zelfs sega heeft nog een hele grote achterban.
Eh, jaquote:En hoe heeft Nintendo Sony in het zadel geholpen? Door zelf een flop als de N64 uit te brengen?
Zoals ik al eerder zei, de naam Sony doet wonderen.quote:Sega en Nintendo hadden op games gebied een veel betere naam dan Sony(die had eigenlijk nog geen naam).
Hij is zo goed geworden door de misstap van Nintendo. De PS was een 3rd party console deluxe a la SNES. Ik vind het vanuit hun perspectief gelukkig dat Nintendo cartridges gebruikte ja.quote:Ze zijn echt niet zo groot geworden door alleen wat geluk en timing. Die Ps1 was gewoon een heel goede console.
Sega had zn naam verkwanseld in de generaties daarvoor. Nintendo met Sega vergelijken was op die tijd david en golliath vergelijken.quote:De Ps2 was er ook niet als eerste, weer was sega eerder met de Dreamcast.
Heb ik ergens in mn stukje het tegendeel beweerd?!? Het grote verschil met eerdere gens is dat Sony zich als doel heeft gesteld een identieke launch en marktomvang en ik denk dat dit deze gen erg moeilijk gaat worden. Elke tik van de Wii en 360 is een daalder waard in deze gen.quote:De Ps3 is duur ja, hij zal in het begin waarschijnlijk ook voornamelijk gekocht worden door de Sony fans(en dat zijn er wereldwijd toch echt wel heel wat). Maar die Ps3 gaat wereldwijd echt wel goed verkopen.
Is al een hele discussie over geweest. Hoofpunten: design Cube, 3rd party, geen echte toegevoegde waarde, late launch. Zoals je ziet is het meeste nu aangepakt.quote:Dat de Wii goedkoop is nog geen garantie voor succes. De cube was ook het goedkoopst van de 3 en toch is hij het minst verkocht.
Ik heb al gepreordert!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:25 schreef Pheno het volgende:
Wanneer kan ik preorderen
Price is not an issue
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |