Mijn mening = Yeah rightquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef devv05 het volgende:
Xbox 360 en Playstation 3 kunnen hetzelfde als de Nintendo Wii
Ben benieuwd naar jullie mening
http://games.fok.nl/news.php?newsid=10959quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bedoel je dat er helemaal geen 'normale' controller komt voor de Wie?
Enige verschil is dat je met de muis niet je armen op een tv hoeft te richten. Met een muis laat je arm gewoon rusten op het bureau en dat kan met de Wii-mote dus niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Persoonlijk denk ik dat het meevalt, dat je bij de meeste spellen niet iets meer beweegt dan een muis, en die is ook aardig geschikt om uren mee te gamen.
Klopt niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef devv05 het volgende:
Je hoeft ook niet altijd te richtenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:02 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Enige verschil is dat je met de muis niet je armen op een tv hoeft te richten. Met een muis laat je arm gewoon rusten op het bureau en dat kan met de Wii-mote dus niet.
Die kun je op je been rusten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:02 schreef Diablos79 het volgende:
Enige verschil is dat je met de muis niet je armen op een tv hoeft te richten. Met een muis laat je arm gewoon rusten op het bureau en dat kan met de Wii-mote dus niet.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Classic Controller voor Wii onthuld
Er komt wel een classic controller maar die kan je alleen gebruiken voor de Virtual Console (dus om de oude spelletjes van vroeger op te spelen zoals de NES enzo)quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bedoel je dat er helemaal geen 'normale' controller komt voor de Wie?
Of hij zit op een forum, omdat hij ook wil weten hoe andere mensen over dingen denken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Omdat ze jaloers zijn op de Wiimote en dit ter compensatie willenTevens willen 'ze' reacties uitlokken
eh, nee?quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:09 schreef peristilius het volgende:
met een analog stick kan je in principe hetzelfde als met die controller, maar daar is nooit gebruik van gemaakt.
Wel eens de winterolympics gespeeld op de Atari?quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is waarom developers nooit eerder op het idee zijn gekomen om 'Wii achtige' controls toe te passen, met een analog stick kan je in principe hetzelfde als met die controller, maar daar is nooit gebruik van gemaakt.
99% van de Wiigames zal die niet werken, omdat die AFAIK geen motion sensor etc heeftquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
We hoeven je inderdaad niks te vertellen over Nintendo!
Maar gelukkig maar dat die controller er ook is.
Dus alleen voor de 'oude' games dus de gewone controller.. voor de nieuwe games moet je dus dat zwevende ding gebruiken..... omg.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:06 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Er komt wel een classic controller maar die kan je alleen gebruiken voor de Virtual Console (dus om de oude spelletjes van vroeger op te spelen zoals de NES enzo)
Deze vraag hangt een beetje af van hoe je het bekijkt. Hardware technisch kunnen de Ps3 en de Xbox360 zelfs nog wel heel wat meer dan de Wii. Alleen Sony en MS richten zich niet op dat soort gameplay. Maar met die Eyetoy kunnen ze al heel wat dingen die de Wii doet met gameplay. Helemaal als ze die Eyetoy in combinate met andere dingen gaan gebruiken(bijv een lightgun) kunnen ze misschien nog wel originelere gameplay maken als de Wii nu heeft.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:40 schreef devv05 het volgende:
Zwevende ding nog wel? Ik wist niet dat er zero gravity was.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus alleen voor de 'oude' games dus de gewone controller.. voor de nieuwe games moet je dus dat zwevende ding gebruiken..... omg.
En waarom niet?quote:
Als ik alle gameplay van de Wii bekijk, denk ik niet dat je fatsoendelijk kan spelen als je je arm op je been laat rusten.quote:
Ja, maar die Z richting niet. Dus dan kan hij niet hetzelfde doen he...quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:14 schreef peristilius het volgende:
[..]
En waarom niet?
Okee, de Wiimote heeft 1 extra richting, maar de X en Y bewegingen kunnen ook gewoon met een analog stick hoor.
Nee.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wel eens de winterolympics gespeeld op de Atari?
Ik wel. Het zal bij de meeste games gewoon een mode zijn die je kan instellen. Ook bij Wii Sports kan je instellen dat kleine bewegingen genoeg zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:14 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Als ik alle gameplay van de Wii bekijk, denk ik niet dat je fatsoendelijk kan spelen als je je arm op je been laat rusten.
Daarom heb ik het over 'Wii achtige' controls, ga er maar niet vanuit dat elke Wii game die Z richting zal gebruiken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:15 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, maar die Z richting niet. Dus dan kan hij niet hetzelfde doen he...
Moest je bijvoorbeeld heen en weer met de stick om de roeibeweging te maken van een roeiboot... dus waren dan de summer olympics trouwens.quote:
Nou idd, alleen diepte zit niet op zo'n stick.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:14 schreef peristilius het volgende:
En waarom niet?
Okee, de Wiimote heeft 1 extra richting, maar de X en Y bewegingen kunnen ook gewoon met een analog stick hoor.
en dan ook de langste afstand hardlopen selecterenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Moest je bijvoorbeeld heen en weer met de stick om de roeibeweging te maken van een roeiboot... dus waren dan de summer olympics trouwens.
Ah, okee, zulk soort dingen zou je dus ook gewoon kunnen toepassen bij tennisgames en allerlei andere zaken, maar dat gebeurt (haast) nooit...quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Moest je bijvoorbeeld heen en weer met de stick om de roeibeweging te maken van een roeiboot... dus waren dan de summer olympics trouwens.
Ik denk een hoop games welquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:16 schreef peristilius het volgende:
[..]
Daarom heb ik het over 'Wii achtige' controls, ga er maar niet vanuit dat elke Wii game die Z richting zal gebruiken.
Dirigeren, ja, dat heb ik nou altijd willen doen met een console.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:19 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nou idd, alleen diepte zit niet op zo'n stick.
Je kan helemaal niet hetzelfde doen met een analoge stickWat bedoel je? Dingen aanwijzen kan alleen met de WiiMote, omdat je anders met een analoge stick loopt te kloten. Al doet Okami dit op zich wel leuk
Wat voor soort dingen zouden dan wel kunnen met een analoge stick? Dirigeren? Ja, het kan, maar een stickje heen en weer bewegen is geen reet aan
Ach, een analog stick is ook nog een button, dus zou je die knop eventueel nog als Z richting kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik denk een hoop games wel. Wii Sports Tennis zij bijvoorbeeld niet kunnen zonder de Z-as, net als baseball. Ook als je je controller vasthoudt als een NES-controller gebruik je die Z-as denk ik.
Omdat er geen zak aan is om irritant te gaan lopen doen met een stickjequote:Op donderdag 18 mei 2006 13:21 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dirigeren, ja, dat heb ik nou altijd willen doen met een console.En je kan met een analoge stick inderdaad niet direct dingen aanwijzen, maar ik bedoel dan ook meer de controls van Sadness dan die van Duck Hunt.
Nou, bijna hetzelfdequote:Op donderdag 18 mei 2006 13:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ach, een analog stick is ook nog een button, dus zou je die knop eventueel nog als Z richting kunnen gebruiken.
Vlgs mij kwam toen ook de eerste tekenen van RSIquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:19 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ah, okee, zulk soort dingen zou je dus ook gewoon kunnen toepassen bij tennisgames en allerlei andere zaken, maar dat gebeurt (haast) nooit...
Dus dan maar de gordijnen dicht doen als je gaat gamen, en het bezoek afzeggen voordat iedereen ziet hoe erg je voor lul staat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat er geen zak aan is om irritant te gaan lopen doen met een stickje
[..]
Nou, bijna hetzelfde
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat er geen zak aan is om irritant te gaan lopen doen met een stickje
Ja.quote:[..]
Nou, bijna hetzelfde
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vlgs mij kwam toen ook de eerste tekenen van RSI
Ga jij even een tennis game spelen en constant met je duim de C-stick heen en weer gooien.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:27 schreef peristilius het volgende:
Oh ja, zwaaien met een remote is leuker, ook al 'hoef je maar hele kleine bewegingen te maken hoor'.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus dan maar de gordijnen dicht doen als je gaat gamen, en het bezoek afzeggen voordat iedereen ziet hoe erg je voor lul staat.
Waarom zou je dingen gaan bashen? Ik vraag me alleen af waarom developers niet eerder zulk soort 'vrije controls' toegepast hebben, omdat het wel mogelijk is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Leuk trouwens die steeds terugkerende discussiesLaat ik eens in het 360 topic gaan vertellen dat HD niets toevoegd aan gameplay en dat de 360 weer enkel race en schietspellen krijgt.
Ohw, en in het PS3 topic dat hij veel te duur is, online weer niet met live kan concurreren en dat de controller weer hetzelfde uiterlijk heeft
Omdat je dan je vingers molt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Waarom zou je dingen gaan bashen? Ik vraag me alleen af waarom developers niet eerder zulk soort 'vrije controls' toegepast hebben, omdat het wel mogelijk is.
Nee want dan zou je bewust gaan bashen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Leuk trouwens die steeds terugkerende discussiesLaat ik eens in het 360 topic gaan vertellen dat HD niets toevoegd aan gameplay en dat de 360 weer enkel race en schietspellen krijgt.
Ohw, en in het PS3 topic dat hij veel te duur is, online weer niet met live kan concurreren en dat de controller weer hetzelfde uiterlijk heeft
Met een Xbox controller zou ik dit makkelijk kunnen hoor.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ga jij even een tennis game spelen en constant met je duim de C-stick heen en weer gooien.
Gaat je duim dood aan.
Dus gaat het erom dat je druk gaat staan zwaaien met je controller?quote:Het hele idee van de mote is sowieso dat het een stuk intuïtiever bent en dat jouw acties vertaald worden naar de game. Met een stickje haal je dit allemaal weg.
DUS.
Of blijft de volgende keer weg.quote:[..]
Het bezoek doet lekker mee![]()
Met een Nintendo controller wel ja.quote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:27 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oh ja, zwaaien met een remote is leuker, ook al 'hoef je maar hele kleine bewegingen te maken hoor'.[..]
quote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil die ook al hebben jaquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:35 schreef Egamer het volgende:
Excite Truck filmpjes
Deze game wordt echt een toffe arcade racer.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:32 schreef peristilius het volgende:
Dus gaat het erom dat je druk gaat staan zwaaien met je controller?
mwachquote:Of blijft de volgende keer weg.
Dan doe je toch echt iets niet goedquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso wel als ik een PS2/Cube controller gebruik.
Toch wel, maar met name de PS2 controller is een matig ontworpen rotding imhoquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets niet goed![]()
En dat al bijna drie generatiesquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Toch wel, maar met name de PS2 controller is een matig ontworpen rotding imho.
Arcade wordt in je huis gebracht met 1 controller (remote, whatever). En dat voor een lage prijs. Ik vind het revolutionair. Eindelijk arcadespellen die je thuis kan spelen! Ipv realistichere beelden, realistischere bewegingen om in spellen je ding te doen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:12 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind trouwens die Wii gameplay helemaal niet zo revolutionair of origineel. Nintendo heeft gewoon alle ideeen van lightguns, vishengels, golfclubs enz, die je al jaren in de arcade tegenkomt, gewoon in een ding gestopt.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik kan met alle controllers wel goed overweg, persoonlijk vind ik de ps2 controller wel het fijnst. Enige controller die ik echt ruk vond was die van de N64.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Toch wel, maar met name de PS2 controller is een matig ontworpen rotding imho.
Het idee was leuk/slim. Maar revolutionair is het niet, als het op gameplay aankomt. En die realistischere bewegingen gaan voor race spellen al niet op bij de Wiimote.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Arcade wordt in je huis gebracht met 1 controller (remote, whatever). En dat voor een lage prijs. Ik vind het revolutionair. Eindelijk arcadespellen die je thuis kan spelen! Ipv realistichere beelden, realistischere bewegingen om in spellen je ding te doen.
Of ik nu met een dpad moet sturen of met een remote een stuur na kan doen vind ik nogal een verschil .quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het idee was leuk/slim. Maar revolutionair is het niet, als het op gameplay aankomt. En die realistischere bewegingen gaan voor race spellen al niet op bij de Wiimote.
Er bestaan stuurtjes om het nog realistischer te makenquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Of ik nu met een dpad moet sturen of met een remote een stuur na kan doen vind ik nogal een verschil .
Maar goed, ik vind het een leuk concept, ik ben niet de enige en anderen vinden het juist weer helemaal niets omdat ze graag een 'normale' controller willen hebben.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het idee was leuk/slim. Maar revolutionair is het niet, als het op gameplay aankomt. En die realistischere bewegingen gaan voor race spellen al niet op bij de Wiimote.
Die je vaak vast moet maken aan een bureau of iets dergelijks, terwijl ik gewoon in de huiskamer gamequote:Op donderdag 18 mei 2006 14:06 schreef Tain het volgende:
[..]
Er bestaan stuurtjes om het nog realistischer te maken
Was leukquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Godverquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:12 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Was leukje praat alsof het al zo is.
Ga al best een tijdje mee in de game-wereld en ik vind deze change net zo groot als de overgang van 2D naar 3D gaan (wat nintendo ook overigens startte met Mario 64) We gaan nu van 2D controls over naar 3D zeg maar
(mijn mening)
Overigens moet ik ook toegeven dat Nintendo met afstand de beste presentatie en beste games liet zien op E3.
Jaaa... beetje fanboy ben je wel inderdaadquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:12 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ga al best een tijdje mee in de game-wereld en ik vind deze change net zo groot als de overgang van 2D naar 3D gaan (wat nintendo ook overigens startte met Mario 64) We gaan nu van 2D controls over naar 3D zeg maar
(mijn mening)
Overigens moet ik ook toegeven dat Nintendo met afstand de beste presentatie en beste games liet zien op E3.
Ja kan er moeilijk om liegen...... M$ liet wel wat leuks zien maar niks super nieuws ofzo... Bill die dacht dat iedereen zich ging aftrekken bij een glimps van Halo 3,... nou neequote:
Ik heb het gevoel dat je een beetje stil bent blijven staan. Games als Project Hammer, Zelda, Excite Truck en Metroid Prime zijn echt niet kinderlijkquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jaaa... beetje fanboy ben je wel inderdaad
Ik vind het persoonlijk een gedurft concept wat Nintendo hier neerzet, beetje met een AB lopen zwaaien om in een spel vooruit te kunnen komen. Of het aanslaat? Sja, bij de diehard Nintendo fan wel natuurlijk... niet omdat het die control is, want dat blijft een onderdeel wat je zal moeten blijven verdedigen () maar gewoon simpelweg om de games die Nintendo maakt.
Nintendo heeft zeer herkenbare, in mijn ogen kinderlijke, games die veel mensen blijven aanspreken en die je niet tegen komt op de overige consoles. Dus wil je verder met die games zal je die maffe AB er bij moeten nemen. Om dat nou een revolution te noemen ala 2D naar 3D.. nee, tis gewoon een andere 'controller'.
sounds like fun!quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Bastard het volgende:
Gameplay.. met een Mario over een wereldbol hobbelen en rakketen ontlopen... gameplay noemen.
Of op een paard zitten en met je AB hobbelen om het paard vooruit te laten komen... gameplay noemen.
Nee,... geen andere controller,.... andere controls....... is heel wat anders maar zo denk ik erover... en een Nintendo fan boy... nee,... ben best objectief in deze. Dit is de start van een nieuwe generatie games en groei en verandering is belangrijk vind ik..... meer dan een sterkere videokaart naar mijn mening.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Om dat nou een revolution te noemen ala 2D naar 3D.. nee, tis gewoon een andere 'controller'.
Metroid, RE4, Zelda, Eternal Darkness, etc. etc... zijn idd niet kinderlijk. Nintendo heeft wel zo haar stijl en die trekt me behoorlijk.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je een beetje stil bent blijven staan. Games als Project Hammer, Zelda, Excite Truck en Metroid Prime zijn echt niet kinderlijkZelfs Mario en Wario Ware vind ik niet kinderlijk, maar okay, kan me voorstellen dat je die kleuren en stijl knderlijk vind.
Kleuren en stijl, bliepjes en vrolijkheid is wat de klok slaat.. noem ik kinderlijk, misschien wat overdreven benaamd, maar wel een juiste tov de neeste games op de andere consoles. (Vergeet Pinata evenquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je een beetje stil bent blijven staan. Games als Project Hammer, Zelda, Excite Truck en Metroid Prime zijn echt niet kinderlijkZelfs Mario en Wario Ware vind ik niet kinderlijk, maar okay, kan me voorstellen dat je die kleuren en stijl knderlijk vind.
Ga nou niet ontkennen wat het meerendeel aan games is op Nintendo..quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier B, kijken
Project Hammer: http://media.revolution.ign.com/media/826/826992/vids_1.html
Excite Truck: http://media.revolution.ign.com/media/826/826983/vids_1.html
Metroid Prime: http://media.revolution.ign.com/media/748/748547/vids_1.html
Kinderlijke games?
Jij je zin, is leukquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:12 schreef Sjotime het volgende:
[..]
(mijn mening)
En daar gaat het nu om. Ik denk dat het spelen van spellen weer leuker gaat worden, ipv jezelf wederom vergapen aan nog mooiere graphics.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wil trouwens niet zeggen dat de gameplay niet leuk is, in de arcade vind je al jaren lang dat soort gameplay en die spellen zijn over het algemeen ook erg leuk om te spelen.
Jup, klopt idd.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ga nou niet ontkennen wat het meerendeel aan games is op Nintendo..
idem hier. I want Mario Kart Wiiquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Sjotime het volgende:
Excite Truck lijkt me trouwens verschrikkelijk slecht....
Dat heeft geen drol te maken met het platform wmbquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:52 schreef Pheno het volgende:
Ik denk dat het spelen van spellen weer leuker gaat worden, ipv jezelf wederom vergapen aan nog mooiere graphics.
Daarom blijkt maar weer .. ieder zn gamesquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jup, klopt idd.
Boeit me ook geen reet![]()
Ik houd wel van Mario met z'n vrolijkheidBen geen emo
Noem jij Crash Bandicoot 3Dquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij je zin, is leuk
Nintende startte de overgang van 2d naar 3d? De ps1 was eerder uit dan de N64 en had ook eerder 3d spellen. Dus de overgang van 2d naar 3d is echt niet gestart met Mario64.
En ik ga ook al een jaar of 20 mee in de game-wereld. En wat nintendo brengt aan gameplay met de Wii is echt niet zo nieuw. Het is natuurlijk wel vernieuwend dat ze een controller hebben gemaakt waardoor je al die gameplay met 1 ding kan doen. Maar de gameplay opzich is niks nieuws.
Het gaat er niet per se om wat wel en niet mogelijk zou zijn, het gaat erom dat het op deze manier LEUKER is. Natuurlijk kun je bij ExciteTruck ipv de controller tilten met je pookje bij sturen. Is het handig? Nee. Kan het? Ja.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Retuobak het volgende:
Men moet niet doen alsof de Wiimote al een revolutie is, het heeft het potentieel er een te worden. Maar dan moet men wel komen met games die ook daadwerkelijk iets nieuws bieden, en niet zoals vrijwel alle aangekondigde games tot nu toe doen, dezelfde gameplay, nieuwe controls. Want wat doet Excitetruck nu dat andere racers niet al eerder deden? Wat doet Super Mario Galaxy wat absoluut onmogelijk is met knoppen en echt wat toevoegt? etc.
War of teh Fanboys.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Daarom blijkt maar weer .. ieder zn games
Als de hele wereld zou gamen zou er ook geen oorlog bestaan
Dan speelde men een potje Battlefield.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Daarom blijkt maar weer .. ieder zn games
Als de hele wereld zou gamen zou er ook geen oorlog bestaan
In zoverre wel omdat Wii iig die mogelijkheid biedt. Dat kan ik van de andere conventionele controllers niet zeggen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat heeft geen drol te maken met het platform wmb
...
Wat doet Super Mario Galaxy wat absoluut onmogelijk is met knoppen en echt wat toevoegt? etc.
...
Thinking out of the box wordt vaak gebruikt als uitspraak hier, het lijkt me tijd dat de developers voor de Wii eens laten zien dat ze dat ook kunnen.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Jup, klopt idd.
Boeit me ook geen reet![]()
Ik houd wel van Mario met z'n vrolijkheidBen geen emo
Jumping Flash was ook volledig 3dquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:05 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Noem jij Crash Bandicoot 3D?
Voor zover ik weet was Mario 64 de echte eerste, maar dat kan ik fout hebben natuurlijk. En ik blijf erbij dat het de toekomst is.... deze vernieuwing is niet te ontkennen naar mijn mening.... maar gelukkig dat meningen verschillen toch
Maar je kunt niet negeren dat het spelen met zo'n onconventienele controller leuker is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat heeft geen drol te maken met het platform wmb
Meer met de developer.
Ik heb liever een erg vermakelijke game met conventionele besturing dan hetzelfde dat ik al duizend keer heb gespeeld met nieuwe controls.
Men moet niet doen alsof de Wiimote al een revolutie is, het heeft het potentieel er een te worden. Maar dan moet men wel komen met games die ook daadwerkelijk iets nieuws bieden, en niet zoals vrijwel alle aangekondigde games tot nu toe doen, dezelfde gameplay, nieuwe controls. Want wat doet Excitetruck nu dat andere racers niet al eerder deden? Wat doet Super Mario Galaxy wat absoluut onmogelijk is met knoppen en echt wat toevoegt? etc.
Thinking out of the box wordt vaak gebruikt als uitspraak hier, het lijkt me tijd dat de developers voor de Wii eens laten zien dat ze dat ook kunnen.
Even een stukje van Wikipediaquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jij je zin, is leuk
Nintende startte de overgang van 2d naar 3d? De ps1 was eerder uit dan de N64 en had ook eerder 3d spellen. Dus de overgang van 2d naar 3d is echt niet gestart met Mario64.
En ik ga ook al een jaar of 20 mee in de game-wereld. En wat nintendo brengt aan gameplay met de Wii is echt niet zo nieuw. Het is natuurlijk wel vernieuwend dat ze een controller hebben gemaakt waardoor je al die gameplay met 1 ding kan doen. Maar de gameplay opzich is niks nieuws.
Wil trouwens niet zeggen dat de gameplay niet leuk is, in de arcade vind je al jaren lang dat soort gameplay en die spellen zijn over het algemeen ook erg leuk om te spelen.
Het is gewoon door de bewegingsvrijheid in het spel. dat is echt 3Dquote:Overgang naar 3D
Het 32/64-bitstijdperk werd het meest gekenmerkt door de sterke toename van 3D-spellen, die grotendeels de traditionele 2D-spellen uit het 16- en 8-bitstijdperk vervingen. Super Mario 64 illustreert dit wellicht het best, aangezien dit het eerste spelcomputerspel was dat de nadruk van de computerspelindustrie verschoof van sidescrollers en "rail-style"-titels naar echte 3D-omgevingen waarin de speler een ongehinderde bewegingsvrijheid had.
Dat klopt, maar dat betekent ook dat je het niet meteen moet afdoen als "geen toegevoegde waarde" in een spel, want Metroid etc hebben we ook nog niet gespeeld. Het is en blijft afwachten, maar ik verwonder me dat er zoveel blijkbaar diehard gamers zijn die het idee als crap afdoen. Als gamer kun je innovatie alleen maar toejuichen lijkt me, zeker in deze tijden (vind ik) waarin elk spel een zoutloos vervolg krijgt en er geen developer is die iets anders durft. Vroegah was alles beterquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Daar kan niemand hier wat over zeggen natuurlijk, niemand heeft het geprobeerd.
Ik wacht nu al dat ik kan zwaardvechten etc met de Wii, dus hier verschillen we van mening. Ik wil ook een jedi game!quote:Overigens lijkt Wii Tennis me inderdaad leuker dan andere tennis games, maar dat is ook de enige game waarvan ik echt zei 'kijk, hiervoor kom je met zo'n onconventionele controller'. Bij de rest had ik meer zoiets van 'ja, dezelfde basisgameplay met controller gimmicks erin, met een controller was dit niet minder leuk geweest'
Trauma Centre: 2nd opinion ook gezien toevallig?quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Daar kan niemand hier wat over zeggen natuurlijk, niemand heeft het geprobeerd.
Overigens lijkt Wii Tennis me inderdaad leuker dan andere tennis games, maar dat is ook de enige game waarvan ik echt zei 'kijk, hiervoor kom je met zo'n onconventionele controller'. Bij de rest had ik meer zoiets van 'ja, dezelfde basisgameplay met controller gimmicks erin, met een controller was dit niet minder leuk geweest'
Je capslock staat aanquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:26 schreef capibar het volgende:
JA HOI WAAROM ONDERSTEUNT DE WII GEEN HDTV???????????????
Zelfde heb ik bij Nintendo, alleen SSB is meestal wel okee, en dan ook alleen door de multiplayer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:23 schreef Hansch het volgende:
Er zullen best goede spellen tussen zitten maar niks voor mij iig.
Nintendo games zijn niet altijd simpel hoor..quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Zelfde heb ik bij Nintendo, alleen SSB is meestal wel okee, en dan ook alleen door de multiplayer.
Nintendo games zijn altijd zo simpel.
Verkapte smaken verschillen post, kan niet zeggen dat 1 fabrikant ruk is.
Of Ocarina of Time.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef Hansch het volgende:
[..]
Nintendo games zijn niet altijd simpel hoor..
Metroid Prime al gespeeld?
Ik had het helemaal niet over crash bandicootquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:14 schreef Hansch het volgende:
[..]
Even een stukje van Wikipedia
[..]
Het is gewoon door de bewegingsvrijheid in het spel. dat is echt 3D
In Crash Bandicoot was vrij weinig bewegingsvrijheid..
Mario 64 \m/
Je vergeet Disaster: Day of Crisis. En Red Steel. En Sonicquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier B, kijken
Project Hammer: http://media.revolution.ign.com/media/826/826992/vids_1.html
Excite Truck: http://media.revolution.ign.com/media/826/826983/vids_1.html
Metroid Prime: http://media.revolution.ign.com/media/748/748547/vids_1.html
Kinderlijke games?
Die heb ik even gespeeld ja, maar vond het doodsaai.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef Hansch het volgende:
[..]
Nintendo games zijn niet altijd simpel hoor..
Metroid Prime al gespeeld?
Nee, die wil ik echt nog spelen, maar om daar nou een console voor te kopen.quote:
GAM mod en geen OoT gespeeldquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee, die wil ik echt nog spelen, maar om daar nou een console voor te kopen.
Daarom koop ik een Wii, dan zijn er net genoeg games beschikbaar om een console voor te kopen.
Maar Viva Pinata is wel tofquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kleuren en stijl, bliepjes en vrolijkheid is wat de klok slaat.. noem ik kinderlijk, misschien wat overdreven benaamd, maar wel een juiste tov de neeste games op de andere consoles.
dan moet je ook de wat moeilijke missies doen hequote:Op donderdag 18 mei 2006 15:30 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nintendo games zijn altijd zo simpel.
Omdat de Wii dan duur wordt en Nintendo bang is dat ze dan niet genoeg verkopen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:39 schreef capibar het volgende:
Nee, ik meen het, kan iemand mij vertellen waarom de wii niet in HD is?
Waarom wel? En anders haal je ook ff een onderwerp op van een jaar geledenquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:39 schreef capibar het volgende:
Ja hey, ik vond de N64 sucken, dan krijg je dat, ik heb tenminste wel een hoop Final Fantasies gespeeld.quote:
Als ze het niet hebben verkoopt dat geval minder.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:41 schreef peristilius het volgende:
[..]
Omdat de Wii dan duur wordt en Nintendo bang is dat ze dan niet genoeg verkopen.
Serieus, de xbox kon 10 jaar geleden ofzo al 1080i weergeven, ik vind het vaag dat een console van een generatie verder dat niet kan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom wel? En anders haal je ook ff een onderwerp op van een jaar geleden
Zo te horen heb je inderdaad echt maar heel even gespeeld ja. Beetje last van een korte attention span?quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:37 schreef peristilius het volgende:
[..]
Die heb ik even gespeeld ja, maar vond het doodsaai.
Waar zijn de vijanden? Het was bijna alleen maar door eentonige gangetjes wandelen en deurtjes zien te openen (voor zover ik het gezien heb tenminste).
Ja en daar hebben ook gigantisch veel mensen gebruik van gemaakt bij de XBox. Voornamelijk een kleine hoeveelheid tech-heads die 'm op hun monitor hebben aansloten of die paar early adopters die een HD tv hadden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:45 schreef capibar het volgende:
[..]
Als ze het niet hebben verkoopt dat geval minder.
[..]
Serieus, de xbox kon 10 jaar geleden ofzo al 1080i weergeven, ik vind het vaag dat een console van een generatie verder dat niet kan.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:45 schreef capibar het volgende:
[..]
[..]
Serieus, de xbox kon 10 jaar geleden ofzo al 1080i weergeven, ik vind het vaag dat een console van een generatie verder dat niet kan.
Dat is knap, de xbox is nog geen 6 jaar oudquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:45 schreef capibar het volgende:
[..]
[..]
Als het toevoegen van HD-ondersteuning meer dan een paar euro zou kosten dan ben ik geschokt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]!!
Ja, laten we een console 150 euro duurder maken en hem 6 keer zo groot maken voor de 0,06 % van de bevolking die een HDTV heeft
Geloof me, tegen de tijd dat al die consoles lopen heeft een aanzienlijk deel wel hdtv hoor.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
!!
Ja, laten we een console 150 euro duurder maken en hem 6 keer zo groot maken voor de 0,06 % van de bevolking die een HDTV heeft
Niet alles serieus nemenquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:55 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat is knap, de xbox is nog geen 6 jaar oud![]()
Je was me net voor, ik wilde net Jumping Flash opnoemen, maar niet als illustratie dat Mario64 niet revolutionair was, maar juist wel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:11 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Jumping Flash was ook volledig 3den die was er al een jaar eerder dan Mario64.
Nee, ik heb last van het niet hebben van een GameCube.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:45 schreef Phonebone het volgende:
[..]
Zo te horen heb je inderdaad echt maar heel even gespeeld ja. Beetje last van een korte attention span?
Nee, joh.quote:En ik heb toch echt meer spellen op m'n Gamecube aangeschaft dan op m'n XBox, dus spellen genoeg hoorLigt er denk ik maar net aan waar je interesses liggen qua genres.
Woordgebruik +9quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Je was me net voor, ik wilde net Jumping Flash opnoemen, maar niet als illustratie dat Mario64 niet revolutionair was, maar juist wel.
Ikzelf ga ook al 20 jaar mee in de industrie en Mario64 was het spel dat 3Dgaming as we know it gelanceerd heeft. Kijk, 3D visuals alleen is niet het criteria, anders zouden we nog terug kunnen gaan naar Starfox of verder terug. Het probleem was dat developers nog niet echt om konden gaan met 3D werelden en de daarbij behorende controls, physics en gameplay.
Toen kwam Mario64 en die veranderde alles. Die game is IMO nog steeds de blauwdruk wat 3D games heden ten dage tentoonspreiden. In die game had je voor het eerst het gevoel dat je je in een 3D wereld waande EN de gameplayelementen had die ons zo vertrouwd waren op 2D games. Het was het spel waarin ineens alles klikte en waarbij je WIST dat die game alles zou veranderen op 3D gebied. Jumping Flash heb ik ook gespeeld maar die game was enorm basic, platformjumpen was een crime en je had meer het gevoel dat je een soort Doomachtig spel speelde met polygonen als omgeving.
In Mario64 kon je zelf de camera bijstellen, kon je Mario onafhankelijk van die camera voortbewegen en had je echt het ruimtelijk gevoel. Damn, kan wel een boek schrijven over hoe geweldig die game was. 1 van de hoogtepunten in gaming en als 20jarig ervaringskundige zou jij dat ook wel moeten beamen lijkt me zo.
Needless to say, de Marioengine werd in rap tempo ontleed en gecopieerd door de concurrentie. Maar het heeft jaren geduurd voordat er echte concurrentie kwam, en dat zegt volgens mij al wel genoeg over het revolutioniare gehalte.
Ja kijkquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:37 schreef peristilius het volgende:
[..]
Die heb ik even gespeeld ja, maar vond het doodsaai.
Waar zijn de vijanden? Het was bijna alleen maar door eentonige gangetjes wandelen en deurtjes zien te openen (voor zover ik het gezien heb tenminste).
De ondersteuning zal vast niet zo duur zijn, maar je moet wel die duurdere cpu, duurdere gpu, meer geheugen etc erbij tellen die je vervolgens nodig hebt om een normaal een spel op HD reso te kunnen spelen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als het toevoegen van HD-ondersteuning meer dan een paar euro zou kosten dan ben ik geschokt.
Omdat het voor Nintendo hdtv te veel performance kost. Vergeet niet dat het een opgepoetste gamecube is. Voor next gen graphics verwijs ik u graag door naar ps3 en xbox360quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:39 schreef capibar het volgende:
Hey, dat kan als ik een Wii heb.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:21 schreef Hansch het volgende:
[..]
Ja kijk
Je moet het spelen en niet zomaar voor 3 minuutjes
Ja, die wii mote is wel leuk enzo, maar als de games niet drastisch beter worden dan op de cube heb je er ook niks aan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Omdat het voor Nintendo hdtv te veel performance kost. Vergeet niet dat het een opgepoetste gamecube is. Voor next gen graphics verwijs ik u graag door naar ps3 en xbox360
Voor next gen gaming bent u hier wel aan het juiste adres
Mario was zeker een beter spel dan Jumping Flash, denk dat daar niemand over zal discusseren lol. Maar Mario64 is niet de overstap geweest van 2D naar 3D zoals iemand hier zei, want Jumping flash was wel degelijk helemaal 3D en je bewoog je zelf ook vrij rond in een 3D wereld. Dat mario64 dat alles later veel beter deed dan Jumping flash is een ander verhaal.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:59 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Toen kwam Mario64 en die veranderde alles. Die game is IMO nog steeds de blauwdruk wat 3D games heden ten dage tentoonspreiden. In die game had je voor het eerst het gevoel dat je je in een 3D wereld waande EN de gameplayelementen had die ons zo vertrouwd waren op 2D games. Het was het spel waarin ineens alles klikte en waarbij je WIST dat die game alles zou veranderen op 3D gebied. Jumping Flash heb ik ook gespeeld maar die game was enorm basic, platformjumpen was een crime en je had meer het gevoel dat je een soort Doomachtig spel speelde met polygonen als omgeving.
In Mario64 kon je zelf de camera bijstellen, kon je Mario onafhankelijk van die camera voortbewegen en had je echt het ruimtelijk gevoel. Damn, kan wel een boek schrijven over hoe geweldig die game was. 1 van de hoogtepunten in gaming en als 20jarig ervaringskundige zou jij dat ook wel moeten beamen lijkt me zo.
Waarom?quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:23 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
De ondersteuning zal vast niet zo duur zijn, maar je moet wel die duurdere cpu, duurdere gpu, meer geheugen etc erbij tellen die je vervolgens nodig hebt om een normaal een spel op HD reso te kunnen spelen.
Ik heb ook zo' n gamecube, en alleen the windwaker was echt de moeite waard.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:35 schreef MMaRsu het volgende:
Wat weet jij daar nou van Capibar.
*proest*quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:38 schreef capibar het volgende:
[..]
Ik heb ook zo' n gamecube, en alleen the windwaker was echt de moeite waard.
- HD verhoogt de devcosts aanzienlijkquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:39 schreef capibar het volgende:
Metroid oke, sunshine oke, ssbm leuk voor feestjes, en daar blijft het dan ook echt bij.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:43 schreef MMaRsu het volgende:
Onzin.
SSBM, Metroid, Fzero, Pikmin, Sunshine, Re4 en nog genoeg first en third party games die de moeite waard zijn/waren.
Dit zijn wel aardige redenen, maar Retuobak heeft toch wel een goed punt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:45 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
- HD verhoogt de devcosts aanzienlijk
- HD maakt de console iets duurder vanwege hogere hardwarevereisten
- Wii moest small, silent and affordable zijn
- Nintendo kan soms heel vervelend zijn
- Nintendo wil gewoon winst maken op de console
Ja hey, mensen zeiden tegen mij dat dat een voordeel was, dat je ermee kunt wijzen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:48 schreef BroesWillems het volgende:
omg...
ben ik er 1 middag niet, en het hele topic ligt overhoop...
Mensen wat nog steeds denken dat je de WiiMote naar de TV moet wijzen verwijs ik naar deze site...
Kom op jongens, trek die kop is uit de grond...
Star Wars Rogue Squadron, Beyond good and Evil, Resident Evil 4, Mario Kart dd. Stuk voor stuk heerlijke games.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:46 schreef capibar het volgende:
[..]
Metroid oke, sunshine oke, ssbm leuk voor feestjes, en daar blijft het dan ook echt bij.
Jij wijst je muis ook altijd naar het scherm?quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja hey, mensen zeiden tegen mij dat dat een voordeel was, dat je ermee kunt wijzen.
Je kan zoals Retuobak al zegt natuurlijk wat spetterende grafische effecten opofferen voor een hogere resolutie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:50 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Star Wars Rogue Squadron, Beyond good and Evil, Resident Evil 4, Mario Kart dd. Stuk voor stuk heerlijke games.
En over HD in de wii: daar wordt hij een heel stuk duurder van. Je hebt niet alleen de juiste uitgangen nodig, maar ook veel meer processing power. Dan kom je voor de Wii ook op 400 Euro, en dat is niet de strategy van Nintendo.
nee.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:50 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Star Wars Rogue Squadron, Beyond good and Evil, Resident Evil 4, Mario Kart dd. Stuk voor stuk heerlijke games.
dan verwijs ik je naar:quote:
Waar moet je dan naar wijzen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:48 schreef BroesWillems het volgende:
omg...
ben ik er 1 middag niet, en het hele topic ligt overhoop...
Mensen wat nog steeds denken dat je de WiiMote naar de TV moet wijzen verwijs ik naar deze site...
Kom op jongens, trek die kop is uit de grond...
Mensen niet ik zeiden tegen mij probeerden mij ervan te overtuigen dat het een voordeel is dat je ermee naar het scherm kunt wijzen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:53 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Jij wijst je muis ook altijd naar het scherm?
Je kunt hem richting de tv wijzen, net zoals in de RedSteel Trailer... je kun ook je arm op je been leggen en pols bewegen richting de muur.
Maarja, sommige mensen willen het gewoon niet weten...
Je hoeft niet te wijzen, je kan ook de Wii gewoon zo houden dat je in iedere hand een uiteinde hebt, en hem op die manier als stuurtje gebruiken, zie het filmpje van Excite truck.quote:
Vraag me af of dat een beetje fatsoenlijk gaat werken, zou wel leuk zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:00 schreef EricG het volgende:
[..]
Je hoeft niet te wijzen, je kan ook de Wii gewoon zo houden dat je in iedere hand een uiteinde hebt, en hem op die manier als stuurtje gebruiken, zie het filmpje van Excite truck.![]()
k.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
dan verwijs ik je naar:
[XBOX 360] Deel 97: Met heel veel Ubergames
of
[PS3 Centraal] #33 Nu mét tiltsensors!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |