Je kunt daar iets mee winnen, maar je zult toch die gegevens moeten berekenen en weergeven. Meer mannetjes onscreen is meer lijntjes, meer polygonen, meer physics etc. Misschien niet precies de snelheid nodig van de x360 of ps3, maar zeker meer dan de wii nu heeft.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je kan zoals Retuobak al zegt natuurlijk wat spetterende grafische effecten opofferen voor een hogere resolutie.
Dat hangt maar net af van de game natuurlijk, in situaties waar meer overzicht beter is kan ik me best voorstellen dat je mensen de mogelijkheid wil bieden ook meer overzicht te krijgen dmv HD-resolutiesquote:
Als dat betekent dat je fatsoenlijk RTS kunt spelen, ja.quote:
Dat is het mooie, dat mag je zelf weten, je mag hem zelfs in je hol stoppen en rondjes rennen, zelf dat registreert ie nog...quote:
Mijn pentium 3 kan Red Alert 2 prima in hoge resolutie weergeven hoor.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:05 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Je kunt daar iets mee winnen, maar je zult toch die gegevens moeten berekenen en weergeven. Meer mannetjes onscreen is meer lijntjes, meer polygonen, meer physics etc. Misschien niet precies de snelheid nodig van de x360 of ps3, maar zeker meer dan de wii nu heeft.
Een RTS met stokpoppetjes....quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als dat betekent dat je fatsoenlijk RTS kunt spelen, ja.
RTS op een console. Come on, noemen jullie jezelf gamersquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als dat betekent dat je fatsoenlijk RTS kunt spelen, ja.
Ze voelen zich bedreigd ...quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:36 schreef Tomasso het volgende:
Maar is hier opeens een invasion of the fanboys?
Hey, de Wiimote biedt toch zoveel nieuwe mogelijkheden, nou RTS is er dus echt een.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
RTS op een console. Come on, noemen jullie jezelf gamers
omg, dus omdat je een RTS op een console zou willen/kunnen spelen ben je geen gamer meerquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
RTS op een console. Come on, noemen jullie jezelf gamers
Je kunt een 2D-isometrische RTS met 3D mannetjes er goed uit doen zien in 720p met de Wii hoor, daar ben ik van overtuigd. Maar ja, geen HD ondersteuning, zonde.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Een RTS met stokpoppetjes....![]()
maar dan draai je wel op 1080i
Miyamoto heeft niet gezegd dat Mario er niet zal zijn. Hij heeft in plaats daarvan gewoon gezegd dat het zeker binnen de eerste zes maanden er zal zijn. SMG als launchgame heeft hij niet uitgesloten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, de launch moeten we nog even afwachten heIk vind het persoonlijk bijvoorbeeld weer erg jammer dat Mario er niet is. Dom van Nintendo, en das al de zoveelste keer
Jawelquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:08 schreef EricG het volgende:
Dit is geen tvp hoor! Vergis je niet!
Kijk, voor de Zonnebloemen van Van Gogh waren er ook wel expressionistische schilderijen, voor het Sgt Pepper album van de Beatles waren er ook wel popachtige nummers. Zo moet je dat ook met Mario64 zien, wat deze drie gemeen hebben is dat ze de totstandkoming van het desbetreffende 'genre' geperfectioneerd hebben op een niveau dat er 'geen weg meer terug was' en dat dit de standaard werd voor anderen die in de desbetreffende tak zaten in de toekomst.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:35 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Mario was zeker een beter spel dan Jumping Flash, denk dat daar niemand over zal discusseren lol. Maar Mario64 is niet de overstap geweest van 2D naar 3D zoals iemand hier zei, want Jumping flash was wel degelijk helemaal 3D en je bewoog je zelf ook vrij rond in een 3D wereld. Dat mario64 dat alles later veel beter deed dan Jumping flash is een ander verhaal.
Het hangt er verder ook een beetje af hoe je tegen echt 3D aankijkt. Want spellen zoals Virtua Fighter, Toshinden, Destruction Derby waren ook allemaal games die echte 3D engines hadden en waar je vrij in kon bewegen, het waren alleen geen platform games. Maar zeggen dat Nintendo is gestart met 3D games is niet waar. En ik denk dat Tomb Raider, die bijna tegelijk uitkwam met mario64, net zoveel invloed heeft gehad op 3D games als Mario64
En ik moet helaas zeggen dat Mario64 niet een van mijn gaming hoogtepunten was. Ik had en heb niet veel met mario(hoewel ik het op de SNES en tof spel vond), en de N64 vond ik echt niks dus die heb ik ook niet lang gehad.
Zoals ik al zei zijn er natuurlijk wel andere 3Desque games waarbij ik persoonlijk Starfox als echte voorloper zie. Maar 3D is nogal een breed begrip, er zijn mensen die Doom als 3D betittelen. Laten we het erop houden dat Mario64 de eerste geperfectioneerde 3D titel was.quote:IGN: Having said that, it must be stated that SM64 is the greatest videogame to date, and one which all games, regardless of genre, will be judged henceforth. Nintendo set itself a nearly impossible goal and achieved it with SM64.
Sarcasme is je vreemd?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
omg, dus omdat je een RTS op een console zou willen/kunnen spelen ben je geen gamer meer![]()
beetje triest vind je niet ?
ik haat PI'squote:Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sarcasme is je vreemd?
Oftewel, kijk eens naar de PI bij die bewuste post die je quote:P
Daar mag jij het op houden en verschillen we van meningquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat Mario64 de eerste echte 3D titel was.
Als hij zegt dat ie er binnen 6 maanden is, komt ie dus niet met de launch. Niet zo naif doen hequote:Op donderdag 18 mei 2006 17:11 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Miyamoto heeft niet gezegd dat Mario er niet zal zijn. Hij heeft in plaats daarvan gewoon gezegd dat het zeker binnen de eerste zes maanden er zal zijn. SMG als launchgame heeft hij niet uitgesloten.
Wolfenstein is 2Dquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:30 schreef EricG het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Wolfenstein de eerste 3D game was![]()
Het zou pas de tweede keer zijn hoor, dat Mario niet bij de launch, als ik me niet vergisquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, de launch moeten we nog even afwachten heIk vind het persoonlijk bijvoorbeeld weer erg jammer dat Mario er niet is. Dom van Nintendo, en das al de zoveelste keer
GBA en DS hadden ook geen nieuwe Mario!quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het zou pas de tweede keer zijn hoor, dat Mario niet bij de launch, als ik me niet vergis. Niet zo overdrijven jij
Wolfenstein was een simulatie van 3d graphics. Doom was de eerste echte in 3D gerenderd. Overigens ook niet helemaal omdat je geen trappen of iets met die engine kan maken. Doom 2 zou je dus wel kunnen noemen. Nu weet ik even niet of er iemand anders tussen was die ook dat geimplementeerd had.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:30 schreef EricG het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Wolfenstein de eerste 3D game was![]()
Ah zoquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wolfenstein is 2DAlleen wel met 1e persoonsaanzicht waardoor het 3D lijkt
Mario 64 DSquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
GBA en DS hadden ook geen nieuwe Mario!
Nee ook niet. Quake was de eerste 3D FPS. In Doom zag alles er van alle kanten nog hetzelfde uitquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wolfenstein was een simulatie van 3d graphics. Doom was de eerste echte in 3D gerenderd. Overigens ook niet helemaal omdat je geen trappen of iets met die engine kan maken. Doom 2 zou je dus wel kunnen noemen. Nu weet ik even niet of er iemand anders tussen was die ook dat geimplementeerd had.
Ik ben BeF policy gewendquote:
Volgens de broncode nietquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee ook niet. Quake was de eerste 3D FPS. In Doom zag alles er van alle kanten nog hetzelfde uit
Mario64 wordt niet bekeken als groundbreaking platformer (hoewel daar niets mis mee was) maar groundbreaking 3D game. Of dacht je andersom?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Daar mag jij het op houden en verschillen we van mening. En wel in perspectief blijven dan, het was dan altijd nog de eerste 3D platform titel. Het is ook een beetje gerne gebonden, race spellen waren veel eerder echt 3D dan platformspellen.
Nee hoorquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:45 schreef imported_sphinx het volgende:
ik dacht dat dit topic over de Wii ging?
Dat dacht ik ook. Nu is het meer fanboy vs fanboy...quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:45 schreef imported_sphinx het volgende:
ik dacht dat dit topic over de Wii ging?
= geen digitalquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:56 schreef Tomasso het volgende:
[..]
http://www.dolby.com/consumer/technology/prologic_II.html
Ga maar ergens anders zeikenquote:
neequote:Op donderdag 18 mei 2006 19:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ga maar ergens anders zeiken. Je bent er nu al 3 topics over bezig...
Als anderen van de brug... je weet toch...quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
nee
![]()
anderen zeiken al 70 topic's over de controller...
Je verward Herr.Flick met H.Flick. H.Flick is degene die heletijd zit te zeuren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, hij ook over Dolby Digital.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:19 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Je verward Herr.Flick met H.Flick. H.Flick is degene die heletijd zit te zeuren.
jij & IRC...quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:04 schreef Tomasso het volgende:
[..]
DDquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:27 schreef Sjotime het volgende:
Ik doe ook niks aan DD5.1 of DD dat of DD zo... gewoon stereo over mijn speakers klaar
quote:
Ow, ik ben het er mee eens dat het een gemis is, maar na 1 keer weet ik dat ook wel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:24 schreef Herr.Flick het volgende:
Of ik nou een post zet met "TVP", "Wii", of met "DD 5.1" maakt geen ene ruk uit, maar schijnbaar wel voor de fanboys hier die een gemiste kans niet onder ogen willen zien...
En technisch gesproken is het geluidsverschil van DD 5.1 en DPII een WE-RELD van verschil.
Das wel meer ook denk ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:41 schreef EricG het volgende:
[..]
[afbeelding]
Lelijke kop, maar toch zéker dubbel D!
Zo snel zie ik dat niet gebeuren hoor. De meeste br33z@h's hebben nu een PS2, want "Nintendo is voor kleine kinderen" en ik zie dat denkpatroon niet zo 1, 2, 3 veranderen. Ik denk dus dat die groep eerder voor de PS3 zal gaan dan de Wii.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef alex4allofyou het volgende:
Wellicht is de reden dat Sony in hun controller ook een soort gyroscopische functie heeft gestopt wel gerelateerd aan het feit dat de PS3 niet mag floppen.
Er is een interessant stukje op IGN die uitlegt wat voor belangen Sony heeft bij de PS3:
http://gear.ign.com/articles/709/709082p1.html
Damn, Nintendo zou nog weleens verantwoordelijk kunnen zijn voor het neerhalen van de electronicagigant!
Daarom heet het ding ook 'Wii' en geen 'Nintendo Wii'quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:47 schreef EricG het volgende:
[..]
Zo snel zie ik dat niet gebeuren hoor. De meeste br33z@h's hebben nu een PS2, want "Nintendo is voor kleine kinderen" en ik zie dat denkpatroon niet zo 1, 2, 3 veranderen. Ik denk dus dat die groep eerder voor de PS3 zal gaan dan de Wii.
Nou enquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Daarom heet het ding ook 'Wii' en geen 'Nintendo Wii'
quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:52 schreef EricG het volgende:
[..]
Nou en![]()
D'r staat Nintendo op de console, de doos, de spellen enz.
Kijk en huiver!quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ohw?
Er staat gewoon 'Wii' op. Op de DS lite staat ook geen Nintendo meer, alleen het DS logo.
(overigens zal het vast wel op het serienummer plaatje staan, maar dat telt niet)
Maar feit is wel dat de naam Nintendo door velen wordt geassocieerd met kinderachtige spellen, en dat het moeilijk zal worden van dat imago af te komen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het zal ook echt wel op de doos staan, maar ik bedoel gewoon meer te zeggen dat de naam Nintendo niet meer zo nadrukkelijk aanwezig zal zijn als op eerdere consoles.
Op een iPod staat toch achterop zo'n grote appel?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
En daarom heeft het een minder prominente plek, dat bedoel ik nou juist te zeggenOp een iPod staat ook niet echt dat het ding van Apple komt omdat Apple een nerdimago heeft.
Mwa, dat imago is ondertussen wel helemaal weggepoetst denk ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
En daarom heeft het een minder prominente plek, dat bedoel ik nou juist te zeggenOp een iPod staat ook niet echt dat het ding van Apple komt omdat Apple een nerdimago heeft.
WIl je van zo'n imago afkomen? Mensen die net beginnen met gamen zullen eerder naar iets "simpels" grijpen dan zoiets moeilijks als de spellen van de concurrentiequote:Op donderdag 18 mei 2006 20:20 schreef EricG het volgende:
[..]
Maar feit is wel dat de naam Nintendo door velen wordt geassocieerd met kinderachtige spellen, en dat het moeilijk zal worden van dat imago af te komen.
Ja, maar alex4allofyou merkte net op dat Nintendo wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn als de PS3 zou floppen. Dat kan alleen maar als Playstation gamers naar Nintendo overstappen. En dát zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
WIl je van zo'n imago afkomen? Mensen die net beginnen met gamen zullen eerder naar iets "simpels" grijpen dan zoiets moeilijks als de spellen van de concurrentie
Maar wil je dat de concurrentie onderuit gaat dan. Hoe meer concurrentie hoe meer innovatie. COncurrentie is voor de consument altijd goed, laat een prijzenoorlogje maar komen. Ik wil keuze hebben, niet vastzitten aan 1 monopoly bedrijfquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:32 schreef EricG het volgende:
[..]
Ja, maar alex4allofyou merkte net op dat Nintendo wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn als de PS3 zou floppen. Dat kan alleen maar als Playstation gamers naar Nintendo overstappen. En dát zie ik niet zo snel gebeuren.
En natuurlijk denk ik ook dat beginnende gamers eerder naar iets makkelijks gaan zoals de Wii, maar daar ging het toen helemaal niet over.
Het hele fanboyisme is natuurlijk niet rationeel te verklaren. Net als met voetbalsupportersquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar wil je dat de concurrentie onderuit gaat dan. Hoe meer concurrentie hoe meer innovatie. COncurrentie is voor de consument altijd goed, laat een prijzenoorlogje maar komen. Ik wil keuze hebben, niet vastzitten aan 1 monopoly bedrijf
Jawel hoor, als je voor een goede voetbalclub zou zijn zie je dat wel inquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het hele fanboyisme is natuurlijk niet rationeel te verklaren. Net als met voetbalsupporters.
Pleur op joh! Sparta is de mooiste club ter wereld.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je voor een goede voetbalclub zou zijn zie je dat wel in
Het is natuurlijk ook niet zo dat de Wii niet werkt op een HDTV.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:44 schreef Tomasso het volgende:
Misschien nog iets leuks om te vermelden, maar bij een plaatje waar de Wii bij stond met een gedeelte van de tv, was het een HDTV. Ik weet niet of alle tv's waar de games op werden gespeeld HDTV's waren, maar goed.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:41 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Pleur op joh! Sparta is de mooiste club ter wereld.
Is ook de wereld in het klein. Volgens mij kan je er alle nationaliteiten wel vindenquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Kleine wereld (Spangen) heb je dan
Sorry
Nee, maar dus ook niet dat het er veel slechter uitziet ofzoquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:45 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat de Wii niet werkt op een HDTV.
Het verschil tussen HDTV en 'normaal' is wel heel duidelijk te zien. Ik vind het nu geen gemis daar ik eenvoudigweg een Daewoo van 10 jaar terug hier heb staan. Het zal mij dus aan mijn aars oxyderen of er HDTV ondersteuning is. Tegen de tijd dat ik dat wel heb is de next gen console van nintendo uit die natuurlijk 100% backwards compatible isquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:46 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, maar dus ook niet dat het er veel slechter uitziet ofzo
Preciesquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het verschil tussen HDTV en 'normaal' is wel heel duidelijk te zien. Ik vind het nu geen gemis daar ik eenvoudigweg een Daewoo van 10 jaar terug hier heb staan. Het zal mij dus aan mijn aars oxyderen of er HDTV ondersteuning is. Tegen de tijd dat ik dat wel heb is de next gen console van nintendo uit die natuurlijk 100% backwards comaptible is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |