Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzinquote:Strenge vorst breidt zich uit richting Nederland
Gepubliceerd op maandag 23 januari 2006
De koudegolf die Rusland sinds een week in zijn greep heeft, rukt op richting West-Europa. Inmiddels heeft de kou ook Griekenland, Oostenrijk, Hongarije en Duitsland bereikt. Grote vraag is of dat ook gevolgen heeft voor Nederland
De Siberische kou leidde eerder al in de Scandinavische landen en het midden en oosten van Europa al tot grote problemen. Tientallen mensen kwamen om het leven. Griekenland nam door wind, kou en sneeuw talloze veerdiensten naar de eilanden uit de vaart.
In het oosten van Turkije zijn in de nacht van zondag op maandag extreem lage temperaturen gemeten. In de provincie Agri daalde het kwik tot min 31 graden Celsius. In de naburige provincie Erzurum werd een temperatuur van 26 graden Celsius onder het vriespunt gemeten en in Kars aan de grens met Armenië was de laagste temperatuur min 23 graden Celsius. In het noordoosten van Turkije zijn 3700 dorpen na hevige sneeuwval geheel of gedeeltelijk van de buitenwereld afgesloten. In enkele honderden dorpen zijn problemen met de elektriciteitsvoorziening ontstaan.
In de Russische hoofdstad Moskou vroren opnieuw mensen dood, waardoor het dodental naar zeker 79 steeg. Het gaat weer harder vriezen, waarbij de temperatuur in de nacht kan dalen tot 32 graden onder nul. Veel mensen kampen ook in hun woning met de koude omdat verwarmingssystemen niet werken of onvoldoende capaciteit hebben. In het Russische Kamtsjatka kwamen tijdens hevige sneeuwstormen zeker twee vrouwen en twee kinderen om toen ze op een rivier door het ijs zakten.
Grote delen van het noorden en oosten van Duitsland gaan sinds zondag onder de ijzige kou gebukt. In Beieren werd min 33,8 gemeten en in Berlijn was het min 20. In Saksen-Anhalt vroor zondagavond een 74-jarige vrouw na een valpartij dood voor de deur van haar huis. In Salzwedel werd het lijk van een 48-jarige man in een weiland gevonden.
In Oekraïne vielen met temperaturen van ruim 30 graden onder nul zeker acht doden, vooral zwervers en bejaarden. Tientallen mensen zijn met bevriezingsverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen. Scholen en crèches blijven zeker tot donderdag gesloten.
Ook in Roemenië zijn mensen bezweken aan de kou. Op sommige plekken daalde de temperatuur tot bijna min 30 graden. Zes mensen overleefden het niet, aldus de autoriteiten maandag.
Ja, ik verklaar me af en toe ook voor gek dat ik terug ben gekomen. Hoewel als ik bovenstaande nieuwpost lees eigelijk ook weer niet, tering wat koudquote:Op maandag 23 januari 2006 15:03 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zo werkt dat, goed dan.
Ik ben gek dat ik hier woon.
En jullie met mij.
Dat de macht van de kerk in Nederland snel als sneeuw voor de zon is verdwenen. Steeds minder mensen bezoeken de kerk. Dus zo sterk is dat heilige huisje blijkbaar niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Domme kutallochtoon begrijpt deze zin niet...
Bekende politieke figuren Latijns-Amerika wordt in het algemeen in verband gebracht met verregaande corruptie en mensen die politieke tegenstanders (en hun familie) via een helicopter in zee laten verdwijnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:19 schreef Iblardi het volgende:
Wordt Pinochet hier in Nederland in het algemeen als slecht gezien? En Che Guevarra? En Fidel Castro? En Richard Nixon?
bron: Planet.nlquote:Nederland
De strenge kou schuift langzaam onze kant op. Het KNMI verwacht dat het ook in Nederland de komende nachten lokaal flink kan gaan vriezen. Maar extreme temperaturen zoals in de rest van Europa hoeven we in Nederland voorlopig niet te verwachten. Volgens het KNMI zal de gemiddelde temperatuur de rest van de week rond het vriespunt liggen.
Het Friese dorpje Haulerwijk heeft overigens de primeur van de eerste schaatswedstrijd op natuurijs in Nederland dit jaar. De zogenoemde kortebaanwedstrijd is dinsdag om 13.00 uur en alleen voor mannen, zo liet voorzitter Klaas Visser van IJsclub Nooitgedagt uit het dorp maandag weten.
Kortebaanrijden is vooral in Friesland populair. De wedstrijden bestaan uit duels van een tegen een over een sprint van 160 meter op een rechte baan. De winnaar gaat door, de verliezer valt af. Er wordt net zolang geschaatst tot er een eindwinnaar overblijft.
De vrouwen krijgen woensdag de kans om voor de eerste maal het ijs te betreden. In Steggerda organiseert IJsclub Vooruitgang om 13.30 uur een kortebaanwedstrijd over 140 meter, zo liet voorzitter Roelof Bosma maandag weten.
En ijsvereniging De Hondsdrug in Noordlaren opent maandagmiddag zijn natuurijsbaan voor recreanten. Het gaat om een ijsbaan van 3500 vierkante meter. Volgens de Koninklijke Nederlandse Schaatsbond is de ijsbaan ten zuiden van de stad Groningen het eerste officieel beschikbare natuurijs voor recreanten dit jaar.
Oh, zo.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de macht van de kerk in Nederland snel als sneeuw voor de zon is verdwenen. Steeds minder mensen bezoeken de kerk. Dus zo sterk is dat heilige huisje blijkbaar niet.
Allemaal op één hoop?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Bekende politieke figuren Latijns-Amerika wordt in het algemeen in verband gebracht met verregaande corruptie en mensen die politieke tegenstanders (en hun familie) via een helicopter in zee laten verdwijnen.
Ik doe mijn best, hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Eèn volk, èèn rijk, èèn woordenschat.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wijkt hij dan naar links, of naar rechts uit?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Als ik links van me Nazi's zie lopen en rechts van me moslims met bomgordels, ben ik weg.
Ja,quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Allemaal op één hoop?
Dus ook Máxima's vader?
Haha. Slimquote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
Als de nazi's zich links van je bevinden ben je denk ik sowieso fout bezig.
Nou, lekker is datquote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja,die voorstelling van zaken was ook de oorzaak van alle opschudding.
Latijns-Amerika staat nog lager in aanzien dan Frankrijk.
Neuh, ik denk dat de gemiddelde opvatting over de VS vrij positief is, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat klagende mensen altijd harder klinken dan mensen met een neutrale of positieve opvatting. Denk maar aan de AEL, weinig tot geen aanhang, maar toch grote bek en een overdaad aan media-aandacht.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat de VS heel laag stonden.
Ik ken de AEL eigenlijk niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat de gemiddelde opvatting over de VS vrij positief is, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat klagende mensen altijd harder klinken dan mensen met een neutrale of positieve opvatting. Denk maar aan de AEL, weinig tot geen aanhang, maar toch grote bek en een overdaad aan media-aandacht.
Dat begrijp ik maar als je ziet hoe snel de macht hier is verbrokkelt zou dat daar ook kunnen gebeuren. Niet dat het perse noodzakelijk is.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zo.
Nee, hier heeft de kerk of het geloof inderdaad vrij weinig invloed. Ik had het over de beide Amerika's toen ik dat zei![]()
Oh, zó!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar als je ziet hoe snel de macht hier is verbrokkelt zou dat daar ook kunnen gebeuren. Niet dat het perse noodzakelijk is.
Europeanen hebben hetzelfde idee van het midden-oosten als de Amerikaanse regering heeft over Latijns-Amerika. De voorlaatste keer dat dit duidelijk werd was tijdens de eerste wereldoorlog, tijdens de Britse campagne tegen (de resten van) het Ottomaanse rijk. De oorlog tegen Saddam, de taliban in Afganistan en over een paar weken/maanden tegen Iran zal duidelijk maken Europa zijn achtertuin niet onbeheerd achter zal laten. Deze wederzijdse bemoeienis met elkaar kent nu eenmaal in de geschiedenis vele geweldadige uitbarstingen die niet zelden eindigden in massamoord.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat jullie overweegt mee te gaan naar Afghanistan, ongelooflijk.
Je hebt het over?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:44 schreef Iblardi het volgende:
Wie spreekt er hier FOK!s voor gevorderden, en vertaalt dit even voor mij:
Marokkanen pakken overlast zelf aan
Die user doet een suggestie voor een nieuw topic in klaagbaak.quote:Nieuw topic in KLB
Klein IQ minder vaak geweigerd dan Grote Neus!
Sorry het moest gewoon ik kon me niet inhouden
En daar wil je aan meedoen?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Europeanen hebben hetzelfde idee van het midden-oosten als de Amerikaanse regering heeft over Latijns-Amerika. De voorlaatste keer dat dit duidelijk werd was tijdens de eerste wereldoorlog, tijdens de Britse campagne tegen (de resten van) het Ottomaanse rijk. De oorlog tegen Saddam, de taliban in Afganistan en over een paar weken/maanden tegen Iran zal duidelijk maken Europa zijn achtertuin niet onbeheerd achter zal laten. Deze wederzijdse bemoeienis met elkaar kent nu eenmaal in de geschiedenis vele geweldadige uitbarstingen die niet zelden eindigden in massamoord.
Ah! Dan heeft iek dat goed begrijpt!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt het over?
[..]
Die user doet een suggestie voor een nieuw topic in klaagbaak.
Het is dat jij het zegtquote:Op maandag 23 januari 2006 15:53 schreef du_ke het volgende:
Overigens is die desirerdbard een dwaas eerste klas.
http://www.ad.nl/binnenland/article112920.ecequote:Weisglas: kritiek Pechtold oncollegiaal en deloyaal
DEN HAAG - Tweede Kamervoorzitter Weisglas vindt de kritiek die D66-minister Pechtold heeft geuit op een aantal van zijn collega’s ,,ronduit oncollegiaal en deloyaal.’’ Weisglas schrijft dat maandag in zijn weekboek op internet.
,,Als ik het in Den Haag zo slecht naar mijn zin zou hebben als Alexander Pechtold zou ik gewoon een enkele reis naar Wageningen nemen,’’ aldus Weisglas. Pechtold was voor hij vorig jaar zijn afgetreden partijgenoot De Graaf opvolgde burgemeester van Wageningen.
In een interview met het maandblad Opzij van deze week haalt Pechtold uit naar ’politiek Den Haag’. Alles is daar ,,veel vuiler en vunziger dan mensen denken.’’ Pechtold schrijft ook dat hij ,,soms moeilijk’’ uit de voeten kan met premier Balkenende en minister Donner van Justitie (beiden CDA), al voegt hij erbij dat dat ,,vast wederzijds’’ zal zijn.
Pechtold gaf de afgelopen manden herhaaldelijk af op ’het Haagse gedoe’. Kamervoorzitter Weisglas reageerde daar eerder ook al op. Volgens hem is het slecht als politici steeds kritiek hebben op hun eigen vak. ,,Dit is ongeloofwaardig voor de burgers in Nederland. Het voedt de gedachte dat het in Den Haag alleen om het spel en het eigenbelang gaat,’’ schrijft hij in zijn weekboek.
...nu is dat ook wel weer waar.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Overigens is de mening van nederlanders over andere landen vaak erg oppervlakkig en niet gebasseerd op veel feitenkennis. Over latijns amerika is vaak weinig meer bekend dan dat het er vol zat met dictators en coke.
Ja je zou zeggen dat de VS wel religieuzer is maar volgens mij is dat maar uiterlijk vertoon. Hoelang zijn de winkels daar al niet op zondag open om maar een voorbeeld te geven.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:40 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zó!
Dat zou kunnen, al heb ik het idee dat het hier nooit echt voet aan de grond heeft gehad. Bovendien, de VS verreligieuzeren.
Ik moet zo naar Floripas, ik zal haar rapporteren over het aangenaam verpozen hier.
Hij weet alles over nederland en vooral over allochtonen maar zit onderhand zelf in ierlandquote:
Ja, maar kom niet aan kerstmisquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja je zou zeggen dat de VS wel religieuzer is maar volgens mij is dat maar uiterlijk vertoon. Hoelang zijn de winkels daar al niet op zondag open om maar een voorbeeld te geven.
Dat ook uiteraardquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
...nu is dat ook wel weer waar.
En mooie vrouwen! Toch?
Dat is deze toch gewoon, of doelde je daar niet opquote:Op maandag 23 januari 2006 15:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article112920.ece
zouden die dagboeken of wat dan ook niet meer in de openbaarheid mogen?maakt het allemaal een stuk minder genant in Den Haag
Je hebt natuurlijk veel verschillende types christelijkheid. Bij lang niet alle is de zondagsrust zo belangrijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja je zou zeggen dat de VS wel religieuzer is maar volgens mij is dat maar uiterlijk vertoon. Hoelang zijn de winkels daar al niet op zondag open om maar een voorbeeld te geven.
Dat is toch helemaal verworden tot een commercieel feest waarbij het daadwerkelijke kerst idee allang niet meer de boventoom voert.quote:
Ik had het al wel doorquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij weet alles over nederland en vooral over allochtonen maar zit onderhand zelf in ierland.
Bij welke christelijke stromingen niet dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:01 schreef du_ke het volgende:
Je hebt natuurlijk veel verschillende types christelijkheid. Bij lang niet alle is de zondagsrust zo belangrijk.
Zolang de Arabieren niet compleet verslagen zijn en doorgaan met hun racistische hetze tegen ons Europeanen heeft niemand eigenlijk een keus. Een bekende spreuk van een Arabier is te wachten "tot wanneer de rijpe vrucht [Europa] hem in de schoot valt".quote:
Ik kan ze zo niet benoemen er zijn zoveel van die termen. Maar je ziet hier in Nederland ook al dat Katholieken en hervormden het er een stuk minder moeilijk mee hebben dan de gereformeerden.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij welke christelijke stromingen niet dan?
Zie er niet echt problemen in eigenlijk. Maar ik ben ook bepaald geen taalkundig talentquote:Op maandag 23 januari 2006 16:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik had het al wel door
Hee, kun jij mij zeggen wat er grammaticaal mis was met mijn post?
Acceptatie buitenlanders
Ik zou je erkentelijk zijn.
quote:Crisis in Koeweit om opvolging emir
In Koeweit is een crisis uitgebroken rondom de opvolging van de zondag overleden emir, sjeik Jaber al-Ahmad al-Sabah. Het kabinet heeft de nieuwe emir wegens zijn slechte gezondheidstoestand onmachtig verklaard om zijn taken te verrichten en het parlement gevraagd hem af te zetten, zo is vandaag bekendgemaakt. Koeweit is niet veel meer dan een stadstaat, maar omvat officieel 10 procent van de oliereserves in de wereld.
De nieuwe emir, sjeik Saad al-Abdallah al-Sabah die als kroonprins de overleden emir automatisch opvolgde, wil voorlopig niet wijken. Hij heeft de parlementsvoorzitter gevraagd zijn voor morgen vastgestelde eedaflegging in het parlement tot vanavond te vervroegen. Volgens het officiële persbureau KUNA heeft de parlementsvoorzitter dat afgewezen.
Onderliggend probleem is de afspraak dat het leiderschap over Koeweit alterneert tussen de twee takken van de regerende Al-Sabah-dynastie. Sterke man van het bewind is al jaren premier Sabah al-Ahmad al-Sabah, halfbroer van de na een lange ziekte overleden emir en nu zeer geïnteresseerd in zijn opvolging. Maar volgens afspraak is nu de andere tak van de familie aan de beurt, waartoe de nieuwe emir behoort. Sjeik Saad (75) is al jaren ziek. Hij is herhaaldelijk in het Westen behandeld, en is volgens zegslieden in Koeweit fysiek niet eens in staat de eed uit te spreken. Uit de acties van kabinet en emir blijkt dat de twee familietakken tot dusverre niet tot een vergelijk hebben kunnen komen.
Het kabinet besloot onder voorzitterschap van de premier artikel 3 van de opvolgingswet van 1964 in te roepen. Die bepaalt dat als de emir niet in staat is te regeren, de raad van ministers de zaak onmiddellijk aan het parlement moet voorleggen. Als er geen kroonprins is – zoals nu, aangezien de nieuwe emir die nog niet heeft aangewezen – gaat het gezag naar de raad van ministers die binnen acht dagen een nieuwe emir moet benoemen. Koeweitse kranten spraken gisteren steun uit voor sjeik Sabah als emir. (AP, AFP)
A mile wide, an inch deepquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn protestanten over het algemeen meer rigidie dan katholieken. Aangezien de VS in meerderheid een protestants land is zou je verwachten dat men de zondag als rustdag ziet. Dat is niet echt het geval door de 24 uurs economie waardoor ik denk dat het toch vooral uiterlijk vertoon is waarbij de economie voor alles gaat.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:05 schreef du_ke het volgende:
Ik kan ze zo niet benoemen er zijn zoveel van die termen. Maar je ziet hier in Nederland ook al dat Katholieken en hervormden het er een stuk minder moeilijk mee hebben dan de gereformeerden.
Nog meer tips ter negering en demonisatie?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:11 schreef du_ke het volgende:
Oh en Iblardi ook Finder_elf_towns moet je niet te serieus nemen.
Oh er zijn zeker nog een aantal notoire dwazen en gekken op Fok te vinden maar daar mag je lekker zelf achter komenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nog meer tips ter negering en demonisatie?
Met nakijken?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef George-Butters het volgende:
zo! klaar...
Ik denk dat ie uitgehuild is wegens het contante genar en getreiter van zijn ettertjesquote:
Nee George is nog jong hij staat nog wel dichtbij die ettertjes. Het genar en getreiter krijg je pas na een jaar of 10 als de generatiekloof te groot isquote:Op maandag 23 januari 2006 16:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik denk dat ie uitgehuild is wegens het contante genar en getreiter van zijn ettertjes
Daarom ga ik niet naar de Leraren opleiding om me te laten omscholen tot docent Natuurkunde/Scheikunde of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee George is nog jong hij staat nog wel dichtbij die ettertjes. Het genar en getreiter krijg je pas na een jaar of 10 als de generatiekloof te groot is.
Godver, heel verwarrend je avatar. Denk telkens dat Maartena aan het reageren isquote:
Ik had hem voor Maartena, maar ik heb hem wel eens afgewisseld met andere, minstens even hilarische plaatjes.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Godver, heel verwarrend je avatar. Denk telkens dat Maartena aan het reageren is
Zelfbevlekking.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik had hem voor Maartena, maar ik heb hem wel eens afgewisseld met andere, minstens even hilarische plaatjes.
Ik hou dat allemaal niet bij hoor, teveel voor me weke massa.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik had hem voor Maartena, maar ik heb hem wel eens afgewisseld met andere, minstens even hilarische plaatjes.
Het feit dat je niet weet hoe het tegenwoordig heet is al een teken van een generatiekloof, verstandig dat je je niet laat omscholenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Daarom ga ik niet naar de Leraren opleiding om me te laten omscholen tot docent Natuurkunde/Scheikunde of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.![]()
Ik ben van echt een prehistorische generatie, geloof dat ik echt alle veranderingen heb gemistquote:Op maandag 23 januari 2006 17:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het feit dat je niet weet hoe het tegenwoordig heet is al een teken van een generatiekloof, verstandig dat je je niet laat omscholen.
Censuur. De nagel aan de doodskist van elke beschavingquote:Op maandag 23 januari 2006 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Die werd verwijderd.
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik ben van echt een prehistorische generatie, geloof dat ik echt alle veranderingen heb gemist
Inderdaad, jaquote:Op maandag 23 januari 2006 17:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De nagel aan de doodskist van elke beschaving.
Je vergeet er 1:quote:
Ai.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een collega/vriend van me.
En hoeveel hebben er kennis gemaakt met het riet??quote:Op maandag 23 januari 2006 17:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb er 6 uitgestuurd en nog s 6 strafregels laten schrijvenEen top dag dus
![]()
Zes strafregels, toe maar!quote:Op maandag 23 januari 2006 17:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
4 hebben met verbale striemen te maken gekregen.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En hoeveel hebben er kennis gemaakt met het riet??
Goed bezig en de week is nog zo jongquote:Op maandag 23 januari 2006 17:18 schreef George-Butters het volgende:
![]()
in het Gelders, mag ik aannemen?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
Nope, eruit sturen is ook niet prettig omdat je je zelf ook werk op de hals haalt. Nalaten komen etc etc.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed bezig en de week is nog zo jong.
Houden jullie onderling als docenten ook lijstjes bij wie er de meeste heeft uitgestuurd?
Dus je bent gedegradeerd tot handhaver van de openbare orde?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
Heb je daar geen nablijf moeders voor ofzo?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:23 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nope, eruit sturen is ook niet prettig omdat je je zelf ook werk op de hals haalt. Nalaten komen etc etc.
Je straft dus eigenlijk jezelf.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:23 schreef George-Butters het volgende:
Nope, eruit sturen is ook niet prettig omdat je je zelf ook werk op de hals haalt. Nalaten komen etc etc.
Heropvoeder van VMBOers.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dus je bent gedegradeerd tot handhaver van de openbare orde?
Dat woord ken ik zelfs niet. Je bent inderdaad oud.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Heb je daar geen nablijf moeders voor ofzo?
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat woord ken ik zelfs niet. Je bent inderdaad oud.
Ik moet alleen nog aftrainen voor de meivakantie. Kerst is niet goed geweest voor me omvangquote:Op maandag 23 januari 2006 17:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Maar een enorm lekkerding, heb ik me laten vertellen.![]()
Sommige mensen vinden dat lekker.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:26 schreef George-Butters het volgende:
ja.
Voor een Rotterdammer.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar in de goede zin van het woord..
Pietje bells zijn liefquote:
War among the ranksquote:Op maandag 23 januari 2006 17:33 schreef MrX1982 het volgende:
McCarthy wil mod worden en uit meteen een bedreiging jegens Sidekick.
Bedankt sizzler.
Gelijk heb je je moet niet met je laten sollen anders is het hek van de dam en kom je helemaal niet meer aan lesgeven toe.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:32 schreef George-Butters het volgende:
Het is niet alsof je een keuze hebt, met sommige klassen krijg je anders nog meer snot.
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat ben ik toch een botte lul.
Fuck hier de evolutie.
geef mij maar Ciske of Kruimeltjequote:Op maandag 23 januari 2006 17:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Pietje bells zijn lief
EN dan niet die ene uit die film, wat een aanfluiting was dat.
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat ben ik toch een botte lul.
Fuck hier de evolutie.
Leuke aan Pietje Bell vond ik altijd dat je ongeveer kon fantaseren hoe het vooroorlogse Rotterdam er uit zag, lekker brakke nauwe straatjes. Heerlijkquote:
Jij laat pas echt met je sollen.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
McCarthy heeft tot nu toe nog geen enkele rank. Gewoon plebs zoals wij.
Je geeft wel heel veel eer aan de FP modjesquote:
Eerder vervangbaar kannonenvoer.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
McCarthy heeft tot nu toe nog geen enkele rank. Gewoon plebs zoals wij.
voor een retejochie.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Leuke aan Pietje Bell vond ik altijd dat je ongeveer kon fantaseren hoe het vooroorlogse Rotterdam er uit zag, lekker brakke nauwe straatjes. Heerlijk
Mensen als McCarthy geven mij zelfvertrouwen.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:36 schreef George-Butters het volgende:
[..]
McCarthy is echt sociaal gestoord.
ook als mod ?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Mensen als McCarthy geven mij zelfvertrouwen.
Om het plebs een beter gevoel te geven.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Jij laat pas echt met je sollen.
Ik voel me pas beter met een cocktail van ibuprofen en bier, dus voor mij hoeft het nietquote:Op maandag 23 januari 2006 17:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Om het plebs een beter gevoel te geven.
Egoïst. Beetje enkel jezelf een beter gevoel gevenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik voel me pas beter met een cocktail van ibuprofen en bier, dus voor mij hoeft het niet
Daar hoeft MalcolmX dan ook niet bij te zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik voel me pas beter met een cocktail van ibuprofen en bier, dus voor mij hoeft het niet
hihi, dan vind ik deze leukerquote:
LOLquote:Op maandag 23 januari 2006 17:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
hihi, dan vind ik deze leuker
[afbeelding]
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
hihi, dan vind ik deze leuker
[afbeelding]
Ik heb leukere vrouwen gezienquote:
onzin:quote:Op maandag 23 januari 2006 14:35 schreef pberends het volgende:
LOL, Philips heeft de afgelopen 10 jaar alleen winst gemaakt door onderdelen van het bedrijf te verkopen! Helemaal niets door de productie van producten of diensten
.
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=66150quote:Bedrijfsleven verdient aan wietteelt
van onze redactie binnenland
DEN HAAG - Het Nederlandse bedrijfsleven verdient naar schatting meer dan honderd miljoen euro per jaar aan de teelt van wiet. Daaronder zijn gerenommeerde, beursgenoteerde ondernemingen als Philips, Rockwool en Bayer.
Dat blijkt uit onderzoek van de Geassocieerde Persdiensten, waarbij deze krant is aangesloten. Justitie zegt niets tegen deze toeleverende industrie te kunnen doen.
Nederland telt honderden toeleveranciers aan de cannabisbranche, die in meer of mindere mate profiteren van de wietteelt in binnen- en buitenland. Het gaat onder meer om fabrikanten van verlichtings-, ventilatie- en irrigatiesystemen en producenten van substraten en bestrijdingsmiddelen.
Diverse groothandels richten zich vrijwel volledig op de cannabisbranche. Daar gaan wekelijks duizenden groeilampen van onder meer Philips en Osram over de toonbank. De prijzen van de lampen variëren van 30 tot 60 euro. ,,Dan heb je het dus over miljoenen euro's omzet per jaar'', aldus bedrijfsleider Arjen Theuns van groothandel De Groene Oogst in Tilburg.
Een woordvoerster van Philips erkent dat groeilampen in growshops worden verkocht, maar benadrukt dat het bedrijf daar geen invloed op heeft. Ze wil niet zeggen hoeveel geld Philips ermee verdient. ,,We hebben wel een idee, maar over omzetgegevens doen wij nooit uitspraken.'' Ook Osram wil geen cijfers noemen.
Econoom Adriaan Jansen, die zich heeft gespecialiseerd in de cannabisbranche, schat dat de wietteelt het Nederlandse bedrijfsleven jaarlijks ruim honderd miljoen euro oplevert. ,,Van potgrond tot ventilatoren.'' Een groot deel van die omzet kan volgens Jansen worden toegeschreven aan export naar het buitenland.
Coördinator Jaap de Vlieger van het Nationaal Netwerk Drusgexpertise (NND) spreekt van een miljoenenindustrie. ,,Een hennepkwekerij kost tussen 2500 en 4000 euro aan materialen. Nederland telt tienduizenden kwekerijen. Dus tel uit je winst.''
Ook de producenten van potgronden, meststoffen en bestrijdingsmiddelen verdienen grif aan de wietteelt. Zo beweert Atami uit Rosmalen, fabrikant van 'biostimulators', een miljoenenomzet te maken. Het bedrijf zet jaarlijks tienduizenden liters groei- en bloeimiddelen af tegen prijzen die oplopen tot een tientje per liter.
Andere bedrijven, zoals chemiegigant Bayer en substratenfabrikant Grodan, een dochterbedrijf van Rockwool, erkennen dat hun producten in growshops worden verkocht, maar zeggen daar niets aan te kunnen doen. ,,De groothandels met wie wij zaken doen, bepalen zelf aan wie ze onze artikelen doorverkopen'', aldus een woordvoerder van Bayer. Een woordvoerster van Grodan beaamt dat. ,,Dat onze producten in deze branche terechtkomen kunnen wij niet voorkomen.''
Het Parket Generaal, het hoofdkantoor van het Openbaar Ministerie, zegt de toeleverende industrie niet aan te kunnen pakken. ,,Ze verkopen volstrekt legale artikelen, die ook voor andere doeleinden te gebruiken zijn dan het telen van wiet'', aldus een woordvoerder.
Bron?quote:Op maandag 23 januari 2006 18:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik heb leukere vrouwen gezien
quote:Op maandag 23 januari 2006 18:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
onzin:
[..]
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=66150
voor welk doel?quote:Op maandag 23 januari 2006 18:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Elize is verpest.
quote:Weisglas: kritiek Pechtold oncollegiaal
DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamervoorzitter Weisglas vindt de kritiek die D66-minister Pechtold heeft geuit op een aantal van zijn collega's ,,ronduit oncollegiaal en deloyaal''. Weisglas schrijft dat maandag in zijn weekboek op internet.
,,Als ik het in Den Haag zo slecht naar mijn zin zou hebben als Alexander Pechtold zou ik gewoon een enkele reis naar Wageningen nemen'', aldus Weisglas. Pechtold was voor hij vorig jaar zijn afgetreden partijgenoot De Graaf opvolgde burgemeester van Wageningen.
In een interview met het maandblad Opzij van deze week haalt Pechtold uit naar 'politiek Den Haag'. Alles is daar ,,veel vuiler en vunziger dan mensen denken''. Pechtold schrijft ook dat hij ,,soms moeilijk'' uit de voeten kan met premier Balkenende en minister Donner van Justitie (beiden CDA), al voegt hij erbij dat dat ,,vast wederzijds'' zal zijn.
Doodzwijgen
Pechtold gaf de afgelopen manden herhaaldelijk af op 'het Haagse gedoe'. Kamervoorzitter Weisglas reageerde daar eerder ook al op. Volgens hem is het slecht als politici steeds kritiek hebben op hun eigen vak. ,,Dit is ongeloofwaardig voor de burgers in Nederland. Het voedt de gedachte dat het in Den Haag alleen om het spel en het eigenbelang gaat'', schrijft hij in zijn weekboek.
CDA en VVD wilden maandag weinig woorden vuilmaken aan de uitspraken van Pechtold. ,,We hebben maar besloten dit incident dood te zwijgen'', aldus CDA-Kamerlid Van de Camp. ,,We kunnen niet iedere week onze agenda laten bepalen door de interviews van de heer Pechtold.'' Een VVD-woordvoerder doet de woorden van de D66-bewindsman af als ,,verkiezingsretoriek''.
Premier Balkenende ,,heeft geen behoefte om publiekelijk te reageren'' op de uitspraken van Pechtold, liet de Rijksvoorlichtingsdienst weten.
Dat dácht ik vroeger ook. Totdat ik zaterdagnacht door NYC liep. Nou, zelfs in Den Haag is er dan nog meer open dan daar. Niks 24/7 man, das verleden tijd.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Door die flapdrol van Di-rect. BrEeZeR-rock.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Elize is verpest.
quote:Topless worstelen: sport of porno?
BRUSSEL - Onschuldige sportbeoefening? Of toch een internationaal pornonetwerk? In het Waalse Rochefort is opschudding ontstaan over topless worstelwedstrijden voor tieners.
Topless worstelen komt in Europa vaker voor, zoals hier in Italië, maar dan zijn het geen atheneumleerlingen.
Michel V. en zijn vrouw Béatrice organiseerden de wedstrijden in de kelder onder hun huis en zeker één keer in het atheneum, waarvan V. directeur is geweest. ,,Ik zie niet wat er mis mee is om vrouwen in bloot bovenlijf met elkaar te laten vechten,’’ zo zei V. tegen de politie. ,,We hebben niemand gedwongen.’’ Tegen hem pleit dat hij het bijna uitsluitend mannelijke publiek 100 euro entree liet betalen, dat hij videofilms van de gevechten via internet verkocht en mannen voor nog eens 50 à 120 euro extra zelf met de meisjes de ring in mochten.
Justitie onderzoekt de zaak, maar weet nog niet of het tot vervolging komt, omdat onduidelijk is of strafbare feiten zijn gepleegd. Marie Arena, premier van de Franstalige Gemeenschap en minster van Onderwijs in Wallonië, vindt de worstelwedstrijden ’totaal onaanvaardbaar’. Zij legde de oud-directeur een disciplinaire straf op.
Ik mag hopen dat ie zichzelf niet gekloond heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:25 schreef Tafkahs het volgende:
goedzo, als Pechtold praat, dan houden de Balkenendetjes hun bek
quote:Op maandag 23 januari 2006 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Ach wat. Atheneum is bijna gymnasium, gymnasium betekent ''plaats waar men zich naakt kan ophouden'', dus dit is educatief allemaal perfect verantwoord.
heet de gerenomeerde boekhandel op het Spui om die reden Atheneum?quote:Op maandag 23 januari 2006 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Ach wat. Atheneum is bijna gymnasium, gymnasium betekent ''plaats waar men zich naakt kan ophouden'', dus dit is educatief allemaal perfect verantwoord.
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=66158quote:Alcoholverbod jongeren in Scandinavië en VS matig succes
door Windy Kester en Hans de Bruijn
DEN HAAG - Minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst wil een alcoholverbod voor jongeren onder de achttien jaar. Geen drankje meer in de kroeg of een kratje bier kopen bij de slijter. In Scandinavië en de Verenigde Staten gelden al langer strenge maatregelen tegen alcoholgebruik door jongeren. Maar met matig succes.Met een hoge leeftijdsgrens, straffe prijspolitiek en een staatsmonopolie voor wijn en sterke drank, proberen de Scandinavische landen alcoholmisbruik tegen te gaan. Met beperkt succes. Een biertje op je achttiende moet kunnen, maar iets sterkers krijg je in Noorwegen niet mee voor je twintig bent. Op IJsland moet je zelfs twintig zijn om bier of wijn te mogen bestellen.
Deze twee landen verkopen meteen ook de duurste alcohol van Europa. Een liter sterke drank kost de IJslanders 37 euro en de Noren zelfs 52 euro. Die borrel moeten ze, net als wijn en bier met een hoger alcoholpercentage dan 2,5, in een staatswinkel halen.
Ook de reclamewetgeving is streng. Alcoholreclame op tv of in de bioscoop, advertenties in bladen, uithangborden: het is allemaal niet toegestaan. ,,De Scandinavische alcoholpolitiek is goed voor de gezondheid'', concludeert het Noorse bureau voor alcohol en drugsonderzoek tevreden.
Op het eerste gezicht lijkt het te kloppen: volgens cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) drinken Zweden, Noren en IJslanders gemeten in pure alcohol beduidend minder dan bijvoorbeeld de Fransen en Oost-Europeanen. Toch slaan verschillende ministeries alarm: jongeren drinken vaker en meer. De Scandinaviërs tot twintig jaar drinken zelfs bijna twee keer zo veel als tien jaar geleden. ,,Met de intrede van breezers en cider zijn het vooral meisjes die vaker dronken worden'', staat in een Noors rapport over de alcoholproblematiek. Zeventienjarigen komen het café misschien niet in, maar er is altijd wel een manier te vinden om de dorst te lessen.
De hoge prijzen lijken wel een effectief wapen tegen drankmisbruik. Toen Finland twee jaar geleden de accijns verlaagde, steeg de alcoholverkoop meteen met tien procent. Aan de andere kant jaagt de dure drank mensen naar het buitenland. De Denen slaan in Duitsland in en de Finnen doen boodschappen in de Baltische Staten. Noorse en Zweedse jongeren zijn ondertussen graag geziene gasten op 'zuipcruises' naar Denemarken.
Mondwater
Tien jaar geleden was Carter Loar tegen wil en dank even een bekende Amerikaan. De 17-jarige scholier uit Loudon County in Virginia haalde het nieuws nadat hij geschorst werd door Park View High School omdat hij zijn mond met een fris mondwatertje had gespoeld, vlak voor een afspraakje. Het mondwatertje bevatte alcohol, en dat was in strijd met het 'zero tolerance'-beleid van zijn school tegen alcoholgebruik. De jongen moest als onderdeel van zijn straf ook nog een driedaagse cursus tegen alcoholmisbruik volgen.
Een ook volgens veel Amerikanen bizarre straf, maar het tekent de manier waarop in de VS tegen alcoholgebruik door jongeren wordt aangekeken. En jongeren betekent: onder de 21 jaar. Amerika is het enige land waar de leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol op 21 jaar ligt. Elke jonge Europese toerist in de VS ondervindt het al snel na aankomst: in geen café krijgt hij of zij een biertje of iets sterkers, als hij al wordt toegelaten. Een cafébaas die toch aan jongeren schenkt kan zijn vergunning kwijtraken. En jong uitziende dertigers moeten in supermarkten soms aantonen dat zij écht ouder dan 21 zijn, als ze een 'sixpack' willen kopen.
Het betekent overigens niet dat het drinken van een wijntje of biertje overal helemaal verboden is. In zeven staten mag een jongere helemaal niets drinken, in veel andere staten zijn er uitzonderingen, zoals 'thuis, mits onder begeleiding van een ouder'. Maar 'publiek' drinken is taboe.
De federale regering en die van veel staten willen het liefst een 'zero-tolerance'-beleid. Geen druppel alcohol voor minderjarigen, hoe of waar dan ook. Is dat omdat Amerikaanse jongeren zo ontzettend zuipen? Nee, zij drinken echt niet meer dan hun leeftijdsgenoten in 'vrijere' landen. En helpt het? Volgens de statistieken neemt het aantal jongeren dat drinkt elk jaar iets af, maar slechts met tienden van procenten achter de komma.
Een probleem in de VS is wél binge-drinking, waarbij vooral in de weekeinden in korte tijd enorme hoeveelheden alcohol naar binnen worden geslagen. En de meeste jongeren hebben al vroeg een auto, waardoor een ongeluk onder invloed gauw is gebeurd. Waarna weer wordt gepleit voor nog strengere maatregelen.
Wetenschappers pleiten overigens al geruime tijd voor een wat soepeler houding, omdat je jongeren beter kunt léren op een verantwoorde manier met drank om te gaan, dan het ronduit te verbieden.
quote:
Ja.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Sjeik Jaber al Ahmad al Sabah, beter bekend als de emir van Koeweit, is vanochtend overleden. De emir, die sinds een hersenbloeding in 2001 nog maar zelden in het openbaar werd gesignaleerd, is 79 jaar geworden. In het oliestaatje is een nationale periode van rouw afgekondigd.
Volgens de Koeweitse grondwet wordt kroonprins sjeik Saad al Abdullah al Sabah, een neef van de overleden emir, automatisch de nieuwe machthebber. De kroonprins is met zijn 76 jaar echter ook niet meer één van de jongsten, en is ziek sinds een operatie aan zijn darmen in 1997. De laatste jaren gaan er stemmen in Koeweit op om de opvolging beter te regelen, gezien de ziekte van de kroonprins. In 2003 werden al de taken van de kroonprins en de premier gesplitst, en gingen de regeertaken naar sjeik Sabah, een halfbroer van Jaber.
Sjeik Jaber was de dertiende heerser van de Sabah-dynastie, die Koeweit sinds 245 jaar regeert. Hij regeerde sinds 1977. Toen Iraakse troepen op 2 augustus 1990 Koeweit binnentrokken, vluchtte Jaber naar Saudi-Arabië. In februari 1991 keerde hij naar zijn land terug. Als bondgenoot van de VS probeerde hij vervolgens de Iraakse invloed in de regio te beperken.
Nu zal je nooit de truth vinden.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ben trouwens voor onbepaalde tijd verbannen, zie ik nu. Dat is wel gederfde levensvreugde.
Hier ga ik spijt van krijgen, maar...Hirsi Ali?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:10 schreef Monidique het volgende:
Goh, zo ben je een anonieme medewerkster van een sociaal-democratisch wetenschappelijk bureau in een middelgroot Europees land en zo ben Europeaan van het Jaar. Wat een hysterie.
Uitgeroepen door Readers Digest.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hier ga ik spijt van krijgen, maar...Hirsi Ali?
Waar staat dat?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uitgeroepen door Readers Digest.
Why o whyquote:Op maandag 23 januari 2006 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zag het op het Journaal, maar het is ook op Nu.nl te lezen.
Ik wil zelf pleiten voor een algeheel verbodquote:Op maandag 23 januari 2006 19:29 schreef sigme het volgende:
Het vriest op mijn slaapkamer..
Maar de lammetjes overleven gewoon buiten in de kou, dus ik moet zeker niet zeuren?
Laag hoor, Dominique, laag. Je weet toch dat het komt door haar bijdragen aan Europa?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Och, een dode regisseur en schoppen tegen de Islam wil tegenwoordig nog wel eens helpen.
Je ziet nou nooit wat ze concreet heeft bereikt. In Amsterdam West zou ze bjivoorbeeld best eens voor de moslimpopulatie kunnen opkomen als de verloren stem die Cohen nu in een half uurtje probeert los te weken ..quote:Op maandag 23 januari 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Och, een dode regisseur en schoppen tegen de Islam wil tegenwoordig nog wel eens helpen.
Waarom is dat spijtig?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik verdwijn. Het is echt spijtig, want jullie gaan het nu allemaal met elkaar eens zijn, met Maarten als uitzondering, maar het is niet anders.
Ik was al wegquote:Op maandag 23 januari 2006 19:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik verdwijn. Het is echt spijtig, want jullie gaan het nu allemaal met elkaar eens zijn, met Maarten als uitzondering, maar het is niet anders.
yup, was je niet bij de vergaderingquote:Op maandag 23 januari 2006 19:33 schreef sigme het volgende:
Gaat sizzler weg?
Neeeeh.. ik ben zeker overgeslagen bij de uitnodigingenquote:Op maandag 23 januari 2006 19:38 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
yup, was je niet bij de vergadering
Wanneer mag je je lammetjes scheren, of mag ik dat niet vragen?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Neeeeh.. ik ben zeker overgeslagen bij de uitnodigingen.
Ik kan ook niet even 2 dagen m'n kont keren of er gebeurt wat.
Je mag alles vragen..quote:Op maandag 23 januari 2006 19:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wanneer mag je je lammetjes scheren, of mag ik dat niet vragen?
Ben jij er zoeen die altijd het laatste woord moet hebben, ongeacht of dat de spijt ten goede komt of nietquote:Op maandag 23 januari 2006 19:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat moet je me niet vragen, Kneus, ik ben immers weg.
Nee.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ben jij er zoeen die altijd het laatste woord moet hebben, ongeacht of dat de spijt ten goede komt of niet
Waarom ga je lammetjes vermoorden?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag alles vragen..
De lammertjes gaan de scheerbare leeftijd niet halen..schaapjes worden niet als lam geschoren, pas in de zomer dat ze iets meer dan een jaar oud zijn.
Nou ja, als het ook in je slaapkamer vriest, dan maakt het ook niet meer uit waar ze het koud hebben he?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag alles vragen..
De lammertjes gaan de scheerbare leeftijd niet halen..schaapjes worden niet als lam geschoren, pas in de zomer dat ze iets meer dan een jaar oud zijn.
Het vriest op mijn slaapkamer wel minder hard dan buiten..quote:Op maandag 23 januari 2006 19:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nou ja, als het ook in je slaapkamer vriest, dan maakt het ook niet meer uit waar ze het koud hebben he?
Ja, want ze heeft Theo (quote:Op maandag 23 januari 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja,quote:Op maandag 23 januari 2006 20:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, want ze heeft Theo () laten vermoorden om zelf meer aandacht te krijgen. Of niet soms?
Nee, die nieuwe rage uit Japan! Mohammed! Ik kies jou!quote:Op maandag 23 januari 2006 20:13 schreef pberends het volgende:
Islam? Wasda? Een nieuwe snack van de FEBO?
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, die nieuwe rage uit Japan! Mohammed! Ik kies jou!
cool, kun je de lyrics ergens downen?quote:
quote:
quote:Tehran plans nuclear weapon test by March
WASHINGTON, Jan. 19 (UPI) -- Tehran is planning a nuclear weapons test before the Iranian New Year on March 20, 2006 says a group opposed to the regime in Tehran.
The Foundation for Democracy citing sources in the U.S and Iran offered no further information.
The FDI quotes sources in Iran that the high command of the Revolutionary Guards Air Force have issued new orders to Shahab-3 missile units, ordering them to move mobile missile launchers every 24 hours in view of a potential pre-emptive strike by the U.S. or Israel. The order was issued Tuesday, Jan. 16.
The group says the launchers move only at night, and have been instructed to change their positions "in a radius of 30 to 35 kilometers." Prior to the new orders the Shahab-3 units changed position on a weekly basis. Advance Shahab-3 units have been positioned in Kermanshah and Hamadan province, within striking distance of Israel. Reserve mobile launchers have been moved to Esfahan and Fars province.
John McCain: Iran Crisis Most Serious Since Cold War
Sen. John McCain said Sunday that Iran's bid for nuclear weapons is the most serious foreign policy crisis since the end of the Cold War.
"A nuclear capability in Iran is unacceptable," he told "Fox News Sunday."
Citing recent statements from Israeli defense officials, McCain said, "Put yourself in the position of the Israeli government. Your first obligation is to defend your people. And here's a country whose president calls for the eradication of your country from the map."
The Arizona Republican said that the Iranian nuclear program presents the U.S. with "the most serious crisis we have faced - outside of the entire war on terror - since the end of the Cold War."
McCain said he agreed with the Bush administration's decision to press for sanctions against Iran before the United Nation's Security Counsel, saying the move would force Moscow and Beijing to choose sides.
"If China and Russia want to be on record as being supportive of Iran in their nuclear ambitions, then I think that obviously has consequences as well," he warned.
The top 2008 presidential contender also argued that the U.S. must revive its nuclear power industry in order to free itself from energy dependence on countries run by "mullahs" and "wackos."
"We've got to get quickly on a track to energy independence from foreign oil," McCain told Fox. "And that means, among other things, going back to nuclear power."
McCain said that until the U.S. develops energy independence, "we better understand the vulnerabilities that the economy and our very lives have when we're dependent on Iranian mullahs and wackos in Venezuela."
Erik van Muiswinkel doet ook mee bij "Academy"quote:Op maandag 23 januari 2006 20:42 schreef pberends het volgende:
http://www.interned1.tv/
nieuwe online kanaal.
"Als iemand vraagt waar ik woon zeg ik gewoon op de plek waar Theo van Gogh is vermoordquote:Op maandag 23 januari 2006 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Erik van Muiswinkel doet ook mee bij "Academy".
Zeg eens pb, dacht je nu werkelijk dat, toen deze affaire begon 3 jaar geleden, het een vreedzaam einde zou kennen?quote:
Alleen een christelijke invasie vanuit het noorden kan het land redden.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zeg eens pb, dacht je nu werkelijk dat, toen deze affaire begon 3 jaar geleden, het een vreedzaam einde zou kennen?
Neuh, een paar welgemikte kruisraketten op de lanceerinstallaties moeten voor dit moment genoeg zijn. And if they are thirsty for more, they can get.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Alleen een christelijke invasie vanuit het noorden kan het land redden.
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Neuh, een paar welgemikte kruisraketten op de lanceerinstallaties moeten voor dit moment genoeg zijn. And if they are thirsty for more, they can get.
Ik werd er heel vroijk van, of het komt door die vage thee die ik drinkquote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:12 schreef pberends het volgende:
Groter en beter:
http://upload.wikimedia.o(...)2_Spirit_Night_2.JPG
edit:.
Ze zijn nog lang niet in staat een bom te bouwen. En als ze dat wel doen is het niet vreemd wanneer ze een vliegtuig gebruiken voor het transport. Iran nu gaan bombarderen levert grote problemen voor de olievoorzieining op ben ik bang.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Neuh, een paar welgemikte kruisraketten op de lanceerinstallaties moeten voor dit moment genoeg zijn. And if they are thirsty for more, they can get.
haha ja het is een heel vrolijk deuntjequote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik werd er heel vroijk van, of het komt door die vage thee die ik drink![]()
Kan je inderdaad beter in zo'n vliegtuig zitten.quote:
Dat waren toch blackhawk mensen?quote:
Nee, een Citroën.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat waren toch blackhawk mensen?
Oh, dan is het terecht, Citroen ( en Renault rijders trouwens ook ) verdienen het om zo behandeld te worden. Wat een kut auto's.quote:
En nee, dat waren Amerikaanse huurlingen ("secity contractors") die in een hinderlaag liepen in Falluja.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat waren toch blackhawk mensen?
Inderdaad, lieve lammetjes opeten.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:20 schreef sigme het volgende:
De mens is geneigd tot alle kwaad en niet in staat tot enig goeds.
Ik krijg opeens trek in een turkse pizza goed gevuld met dönerquote:
Ik ben aangesteld als rentmeester der natuur. Als later lam en wolf vreedzaam naast elkaar liggen zal ik me beperken tot melk & honing.quote:
Brrr krijg hier Donneriaanse gevoelens bij.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben aangesteld als rentmeester der natuur. Als later lam en wolf vreedzaam naast elkaar liggen zal ik me beperken tot melk & honing.
oei klinkt goedquote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik krijg opeens trek in een turkse pizza goed gevuld met döner![]()
![]()
quote:Mankind in his insatiable search for divine
Knowledge has discarded all biblical teachings
Realizing that the strength of religion is the repression of
knowledge
All structures of religion have collapsed
Life prays for death
in the wake of the horror of these revelations
It was never imagined how graphic the reality that would
be known as the end
of creation
Would manifest itself
We believe all this chaos and atrocity can be traced
Back to one single event
We hold these truths to be painfully self-evident
All men are not created equal
Only the strong will prosper
Only the strong will conquer
Only in the darkness of Christ have I realized
God Hates Us All
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Monidique het volgende:
Morgen om zes uur opstaan. Te gek!
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
En ik! Wat een feest!quote:
Ik kijk gewoon hoe laat ik wakker word.quote:
Dat soort mensen moeten ze dus doden, geen bestaansrecht.quote:
Dat soort?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat soort mensen moeten ze dus doden, geen bestaansrecht.![]()
Ja.quote:
Zeur niet. Ik moet dat elke dag.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Monidique het volgende:
Morgen om zes uur opstaan. Te gek!
Moest jij niet al onder de wol liggenquote:
das net als nummers van de Dikke Lul Bandquote:Op maandag 23 januari 2006 23:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
WAAATTT SLEEECCCHTTT is die zooi.
het is zo slecht dat het bijna weer geniaal is.
nu.nlquote:Melkert roept op tot steun aan missie Afghanistan
Uitgegeven: 23 januari 2006 22:51
Laatst gewijzigd: 23 januari 2006 22:52
AMSTERDAM - Voormalig PvdA-voorman Ad Melkert roept zijn partijgenoten op in te stemmen met het sturen van troepen naar de Afghaanse provincie Uruzgan. Die oproep doet hij dinsdag in een brief aan de Volkskrant. Volgens Melkert heeft de Tweede Kamer 'een zeldzame kans om een signaal van nationale vastberadenheid af te geven'.
Met het sturen van troepen naar Uruzgan kan Nederland invloed uitoefenen op de internationale stabiliteit, schrijft Melkert. Hij vindt dat met deelname aan de Isaf-missie naar de Afghaanse provincie onder meer de toekomst van het Afghaanse volk op het spel staat, net als de 'effectiviteit van de Navo' en 'het gezag van de Verenigde Naties'.
Vorige week werd bekend dat Melkert in dienst treedt bij de Verenigde Naties. Secretaris-generaal Kofi Annan heeft hem benoemd tot rechterhand van Kemal Dervis, die leiding geeft aan het VN-ontwikkelingsprogramma UNDP. De sociaal-democraat is nu werkzaam bij de Wereldbank.
De Tweede Kamer besluit begin februari dit jaar over de uitzending van 1200 militairen naar Uruzgan.
Ik krijg wel altijd een rare beeden in m kop als ik hoor dat iemand de rechter hand van een vent isquote:Op maandag 23 januari 2006 23:43 schreef MrX1982 het volgende:
Die Melkert toch. Zo'n grijze muis. Heeft hij het toch vrij goed gedaan als rechterhand van Dervis.
Dioe rare gedachtes kreeg ik dus ook meteenquote:Op maandag 23 januari 2006 23:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik krijg wel altijd een rare beeden in m kop als ik hoor dat iemand de rechter hand van een vent is![]()
Dat ik in de hel ga branden wegens mijn vulgaire geest was al een tijdje duidelijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dioe rare gedachtes kreeg ik dus ook meteen.
Wat zegt dat over ons?![]()
Neem mijn zonden dan ook over wil je.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat ik in de hel ga branden wegens mijn vulgaire geest was al een tijdje duidelijk.
quote:Van Hooijdonk terug bij Feyenoord
Uitgegeven: 23 januari 2006 20:48
Laatst gewijzigd: 23 januari 2006 21:15
ROTTERDAM - Pierre van Hooijdonk is opnieuw Feyenoorder. De 36-jarige spits kwam maandagavond tot overeenstemming over een verbintenis voor anderhalf jaar. De spits speelde het laatste half jaar bij NAC Breda. Feyenoord maakte de transfer op de eigen website bekend.
Feyenoord had ernstig behoefte aan een extra aanvaller, een pinchhitter. Van Hooijdonk, die bij NAC op de bank zou belanden omdat hij niet in het plaatje van de nieuwe trainer Cees Lok paste, leek de ideale oplossing. De Rotterdamse titelpretendent handelde snel en adequaat.
Vertrouwen
De ex-international hapte graag toe. "Ik ben blij met het vertrouwen dat de club en trainer Koeman in mij stellen. Ik weet voor welke specifieke positie ik ben gehaald. Bij Oranje had ik die rol ook en ligt mij wel. Ik heb er veel zin in."
Van Hooijdonk speelde eerder tussen 2001 en 2003 bij Feyenoord. Hij leidde de Rotterdamse club naar de triomf in de UEFA Cup. In 85 officiële wedstrijden maakte hij 63 doelpunten. In 2003 vertrok hij naar het Turkse Fenerbahçe, waarmee hij twee nationale titels veroverde. Een Nederlandse titel ontbreekt nog op zijn erelijst. Feyenoord is dit seizoen kampioenskandidaat.
Specifieke kwaliteiten
Trainer Erwin Koeman juichte de komst van 'Pi-Air' toe. "Wij waren al langer op zoek naar zo'n type speler. Hij is een extra aanvaller met specifieke kwaliteiten die wij goed kunnen gebruiken. Bovendien heeft hij de vrije trap als extra wapen. Over zijn rol hebben we goede en duidelijke gesprekken gevoerd. Pierre is een winnaar."
Is goed, wist je al dat de drank er rijkelijk vloed en dat in de hel alleen maar geile vrouwtjes zijn die de term maagd allang niet meer kennenquote:Op maandag 23 januari 2006 23:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Neem mijn zonden dan ook over wil je.
de aanslagen op de twin towers misschien??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef RichardQuest het volgende:
Het medium Robbert van den Broeke (deel 36)
36, dat heeft Theo Van Gogh volgens mij niet eens gehaald.
Ik ben er nog nooit geweest dus heb geen idee.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Is goed, wist je al dat de drank er rijkelijk vloed en dat in de hel alleen maar geile vrouwtjes zijn die de term maagd allang niet meer kennen
Dan weet je tenminste wel waar je 250 miljoen per vliegtuig aan besteed is.quote:
En dan heb je een klokkenluider, gebeurt er ditte.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:17 schreef DionysuZ het volgende:
de wereld is een zieke plaats. Kindertjes aan de macht, verstandige mensen willen niks met politiek te maken hebben. Wordt tijd dat er eens wat meer idealisme ipv zakkenvullerij in de politiek gaat. Een paar doktoren heeft deze wereld nodig. Revolutie.
Blablabla.quote:Fraude, wanbeheer, favoritisme, geldverspilling... Het is allemaal niets nieuws in de Europese Unie. Het grootste schandaal tot dusver - ingeleid door het ontslag van klokkenluider Paul van Buitenen - dwong de hele Europese Commissie van Jacques Santer in maart 1999 op te stappen na een vernietigend rapport door een raad van wijzen, tegen o.a. de Franse commissaris Edith Cresson (Wetenschapsbeleid). Maar er zijn in de loop der jaren tal van andere, kleine tot grote zaken met een geurtje geweest:
• december 1998: tussen 1995 en '98 heeft de EU 24 miljard frank in het Europese opleidingsprogramma Leonardo da Vinci gestoken, terwijl dat nu bol blijkt te staan van nepotisme en geknoei met valse facturen. Het beheer van het beroepsopleidingsprogramma is in handen van de in Brussel gevestigde firma NV Agenor, een Bureau voor Technische Bijstand (BTB). Het Parlement weigert de kwijting voor de begroting 1996.
• september 1998: de Commissie schrapt het examen voor ambtenaren waaraan zo'n 30.000 kandidaten gaan deelnemen nadat bleek dat de Italiaanse tekst met vragen op voorhand stiekem verkocht werd.
• augustus 1998: de Commissie schorst de Fransman Hunert Onidi, chef van ECHO (de Europese koepelorganisatie voor humanitaire hulpprogramma's), omdat zeker 25 miljoen, eigenlijk bedoeld voor de hulpprogramma's, zouden verdwenen zijn via duistere kanalen.
• maart 1995: de Belgische politie valt binnen bij de Toerismedienst van de Commissie. Twee Grieken en een Fransman zouden tussen 1989 en 1995 voor 15 miljoen smeergeld hebben opgestreken bij het toekennen van studie- en andere opdrachten.
Voorts waren er nog onregelmatigheden bij:
• Phare en Tacis, hulpprogramma's voor Oost-Europa en Rusland: miljoenen zijn ten onrechte uitgegeven aan externe adviseurs.
• Joule-Thermie en Altener, programma's voor onderzoek naar alternatieve energiebronnen: de Europese Rekenkamer stelde vast dat de organisatie een knoeiboel is waarbij zonder enige controle veel geld wordt verkwist.
• MED, het hulpprogramma voor landen rond de Middellandse Zee: geld is verdwenen of opdrachten zijn uitbesteed in een systeem van vriendjespolitiek. En dan is er nog het, vooral bij zuidelijke lidstaten gebruikelijke nepotisme:
• Europees Commissaris Joao de Deus Pinheiro heeft zijn zwager benoemd in zijn eigen staf, weliswaar via de geëigende kanalen.
• De vrouw van Manuel Marin, de Spaanse commissaris die zelf ook al in opspraak is geraakt wegens financieel wanbeheer bij MED, werkt bij ook bij de Europese Commissie.
• Op den duur ging het 'commi-bashing' van journalisten die het gemunt hebben op de commissarisen erg ver, ten tijde van de zaak-Cresson: zo kon de Nederlandse commissaris Hans van den Broek makkelijk aangewreven worden dat zes van de zeven topambtenaren op zijn kabinet Nederlanders zijn, van wie eentje prins Constantijn van Oranje, de neef van zijn schoonzoon (Van den Broeks dochter Marilène is getrouwd met Maurits van Oranje).
quote:Dittrich laakt regeldrift CDA en VVD
DEN HAAG (ANP) - D66-leider Dittrich stoort zich aan de neiging van het CDA en de VVD om steeds met nieuwe regels te komen om de problemen in de samenleving aan te pakken. ,,Met grof geschut kun je misschien wel een tijdelijk schokeffect bereiken, maar uiteindelijk los je er niets mee op.''
Dittrich zei dat maandag naar aanleiding van het pleidooi van VVD-minister Verdonk (Integratie en Vreemdelingenzaken) dat iedereen op straat Nederlands zou moeten spreken. ,,Daarmee raak je de vrijheid van iedereen, ook van de mensen die goed geïntegreerd zijn'', vindt Dittrich. ,,Dan schiet je je doel voorbij.''
Hetzelfde soort ,,betutteling'' ziet de D66-leider ook bij VVD-minister Hoogervorst (Volksgezondheid), die het alcoholgebruik van jongeren onder de 18 wil verbieden, en bij de CDA-fractie, die haatzaaiers hard wil aanpakken.
Volgens Dittrich geloven CDA en VVD te veel in de maakbaarheid van de samenleving, met name als het om integratievraagstukken gaat. ,,De gedachte is: als je maar nieuwe regels verzint, kun je een maatschappelijk probleem aanpakken. Dan denken de burgers: ha, er gebeurt eindelijk wat. Maar als die regels niet helpen, is de teleurstelling des te groter.''
Het ,,vrijheidslievende D66'' doet aan deze tendens in de politiek niet mee, zegt Dittrich. ,,Wij geloven niet in dat groepsdenken. Wij vinden dat niet liberaal. Je moet er rekening mee houden dat alle mensen verschillend zijn.''
welke bedoel je?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:56 schreef Yildiz het volgende:
Lobbyist Bush bekent omkoping
Goedemorgen.
Ook niet Theo kwam tot #39 zover ik weetquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De aanslagen op de twin towers misschien??
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:36 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Herhaling Koppensnellers gister scoorde goed. Slimme vent die Jack.
Herhaling van Finkers scoorde 424.000 kijkers.
Ik heb het nog geen 1 keer gezien, maar is Koppensnellers bijna identiek aan Kopspijkers? Zo ja, ik dacht dat meneer naar de commercielen ging om andere dingen te kunnen doen. Beetje raar dat ie dan exact op dezelfde voet verder gaat. Bij cafe de sport vond ik het btw ook een waardeloos figuur. Beetje Jan Mulder figuur. Misschien nog wel lager dan dat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef pberends het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://www.talpa.tv/web/s(...)803/typeofpage=47019
Wekelijkse praatje met Jack na de uitzending! Hij is blij dat iedereen weer gekeken heeft.
Gisteravond een deel van die herhaling gezien, en ja het is eigenlijk het zelfde trucje. Vond het best aardig alleen erger ik me kapot aan al die reclames dat is voldoende voor mij om af te haken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:37 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik heb het nog geen 1 keer gezien, maar is Koppensnellers bijna identiek aan Kopspijkers? Zo ja, ik dacht dat meneer naar de commercielen ging om andere dingen te kunnen doen. Beetje raar dat ie dan exact op dezelfde voet verder gaat. Bij cafe de sport vond ik het btw ook een waardeloos figuur. Beetje Jan Mulder figuur. Misschien nog wel lager dan dat.
quote:Bush in verlegenheid om homoseksuele cowboys
Uitgegeven: 24 januari 2006 08:06
MANHATTAN - President van de Verenigde Staten en 'cowboy' Bush wist even niet hoe hij het had toen hem werd gevraagd naar zijn mening over de spraakmakende film Brokeback Mountain. Dat bleek maandag tijdens een persconferentie in Manhattan in de staat Kansas.
Over de film, die gaat over een romance tussen twee homoseksuele cowboys, zei hij zichtbaar nerveus: "Ik wil graag over het houden van vee praten, maar de film heb ik niet gezien."
De president gaf niet aan van plan te zijn de film alsnog te gaan zien. De Amerikaanse San Francisco Chronicle schreef over Brokeback Mountain: "Het idee van twee Marlboro-mannen die het doen in een tent is een onverwachte wending in het traditionele beeld van de Amerikaanse mannelijkheid."
Laat eerst alle GL stemmers/leden whatever hun auto inleveren met hun zogenaamde principesquote:Vuile auto in Nijmegen duurder
Gepubliceerd op dinsdag 24 januari 2006
Nijmegen is van plan de prijs van een parkeervergunning afhankelijk te maken van de mate van vervuiling van een auto.
Het college van burgemeester en wethouders wil op die manier het gebruik van schone en zuinige auto's stimuleren. "Het gaat om de gezondheid en de leefbaarheid in de stad", aldus de Nijmeegse wethouder van verkeer T. Hirdes dinsdag op Radio 1.
"Voor een auto op aardgas, biodiesel of lpg betaalt iemand dan bijvoorbeeld de helft minder dan voor een sterk vervuilende auto".
Eigenaren van vuile auto's betalen volgens de plannen gewoon de volle prijs of op den duur zelfs een hoger tarief. Voor een tweede auto wil Nijmegen al helemaal geen vergunning meer afgeven.
Volgens Hirdes houden de plannen in principe in dat de parkeervergunning voor een Fiat Panda op diesel straks duurder is dan die voor een grote terreinwagen op aardgas. Om vuile auto's zo veel mogelijk uit het centrum te weren bouwt Nijmegen parkeergarages aan de randen van de stad.
Eerder is in Nijmegen geprobeerd een parkeerverbod voor 'asobakken' zoals suv's in te stellen. Na een storm van kritiek zag het Nijmeegse college daar toen van af.
Het levert een verpaupering op van het centrum van Nijmegen. That's for sure.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:13 schreef MrX1982 het volgende:
Weer een staaltje stationshalliberalisme van dit keer GL Nijmegen.
[..]
Laat eerst alle GL stemmers/leden whatever hun auto inleveren met hun zogenaamde principes.
ja ik ken het type. Dat komt eigenlijk nog wel ziek veel voorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:09 schreef George-Butters het volgende:
Homo's zijn vies. En ziek, althans dat vinden sommige van de gelovige collega's hier.
Wat is precies mis met het weren van vervuilende auto's uit het centrum?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laat eerst alle GL stemmers/leden whatever hun auto inleveren met hun zogenaamde principes.
Vinden ze homofilie vies en ziek of homosexualiteit. Het uiten dat je homo bent?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:09 schreef George-Butters het volgende:
Homo's zijn vies. En ziek, althans dat vinden sommige van de gelovige collega's hier.
Dat van die tweede auto is niet zo bijzonder trouwens hoor, bewoners van het centrum van Rotterdam krijgen ook maar 1 parkeervergunning per huisadres.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk in Groningen ook, meer ruimte is er over het algemeen ook niet in het centrum. 1 per woning is al een uitdaging op veel plaatsen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat van die tweede auto is niet zo bijzonder trouwens hoor, bewoners van het centrum van Rotterdam krijgen ook maar 1 parkeervergunning per huisadres.
Eerst alle GL stemmers/leden etch un auto inleveren. Dan praten we verderquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:21 schreef du_ke het volgende:
Wat is precies mis met het weren van vervuilende auto's uit het centrum?
Dat is geen antwoord op de vraagquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eerst alle GL stemmers/leden etch un auto inleveren. Dan praten we verder.
Mensen met geld zullen dus wegtrekken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is precies mis met het weren van vervuilende auto's uit het centrum?
Denk trouwens ook dat de verzamelaars van autos veelal in de buitenwijken wonen. Of ze zijn loaded genoeg om en een vergunning en een parkeerbox te hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk in Groningen ook, meer ruimte is er over het algemeen ook niet in het centrum. 1 per woning is al een uitdaging op veel plaatsen.
Ach in Groningen zijn het toch al voornamelijk studenten die in het Centrum wonenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:23 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Mensen met geld zullen dus wegtrekken.
Dat is ook belachelijk maar hier in dit bericht staat niet dat het enkel om het centrum gaat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat van die tweede auto is niet zo bijzonder trouwens hoor, bewoners van het centrum van Rotterdam krijgen ook maar 1 parkeervergunning per huisadres.
Ook dat levert verpaupering op.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach in Groningen zijn het toch al voornamelijk studenten die in het Centrum wonen.
Hoezo belachelijk? In Rotterdam kan ik me wel voorstellen, er is gewoonweg te weinig ruimte voor 2 auto's of meer per huisadres. Ik weet niet hoe het buiten de centrumzone zit hier.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is ook belachelijk maar hier in dit bericht staat niet dat het enkel om het centrum gaat.
Het is gewoon symboolpolitiek. GL heeft een hekel aan auto's verhuld onder de noemer milieu.quote:
Parkeervergunningen zijn meestal in het centrum van een stad. in de buitenwijken zijn ze meestal niet nodig.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is ook belachelijk maar hier in dit bericht staat niet dat het enkel om het centrum gaat.
als de regels doorgaan zal dat ook wel gebeuren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is gewoon symboolpolitiek. GL heeft een hekel aan auto's verhuld onder de noemer milieu.
Laten al die dappere figuren dan eerst hun eigen auto inleveren.
Dat zou dan een liberale partij moeten zijn. Wat een lachertje.
Dat zijn toch politiek gecreëerde problemen. Als je niet genoeg parkeerruimte bouwt ontstaan er logischerwijs problemen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hoezo belachelijk? In Rotterdam kan ik me wel voorstellen, er is gewoonweg te weinig ruimte voor 2 auto's of meer per huisadres. Ik weet niet hoe het buiten de centrumzone zit hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |