Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzinquote:Strenge vorst breidt zich uit richting Nederland
Gepubliceerd op maandag 23 januari 2006
De koudegolf die Rusland sinds een week in zijn greep heeft, rukt op richting West-Europa. Inmiddels heeft de kou ook Griekenland, Oostenrijk, Hongarije en Duitsland bereikt. Grote vraag is of dat ook gevolgen heeft voor Nederland
De Siberische kou leidde eerder al in de Scandinavische landen en het midden en oosten van Europa al tot grote problemen. Tientallen mensen kwamen om het leven. Griekenland nam door wind, kou en sneeuw talloze veerdiensten naar de eilanden uit de vaart.
In het oosten van Turkije zijn in de nacht van zondag op maandag extreem lage temperaturen gemeten. In de provincie Agri daalde het kwik tot min 31 graden Celsius. In de naburige provincie Erzurum werd een temperatuur van 26 graden Celsius onder het vriespunt gemeten en in Kars aan de grens met Armenië was de laagste temperatuur min 23 graden Celsius. In het noordoosten van Turkije zijn 3700 dorpen na hevige sneeuwval geheel of gedeeltelijk van de buitenwereld afgesloten. In enkele honderden dorpen zijn problemen met de elektriciteitsvoorziening ontstaan.
In de Russische hoofdstad Moskou vroren opnieuw mensen dood, waardoor het dodental naar zeker 79 steeg. Het gaat weer harder vriezen, waarbij de temperatuur in de nacht kan dalen tot 32 graden onder nul. Veel mensen kampen ook in hun woning met de koude omdat verwarmingssystemen niet werken of onvoldoende capaciteit hebben. In het Russische Kamtsjatka kwamen tijdens hevige sneeuwstormen zeker twee vrouwen en twee kinderen om toen ze op een rivier door het ijs zakten.
Grote delen van het noorden en oosten van Duitsland gaan sinds zondag onder de ijzige kou gebukt. In Beieren werd min 33,8 gemeten en in Berlijn was het min 20. In Saksen-Anhalt vroor zondagavond een 74-jarige vrouw na een valpartij dood voor de deur van haar huis. In Salzwedel werd het lijk van een 48-jarige man in een weiland gevonden.
In Oekraïne vielen met temperaturen van ruim 30 graden onder nul zeker acht doden, vooral zwervers en bejaarden. Tientallen mensen zijn met bevriezingsverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen. Scholen en crèches blijven zeker tot donderdag gesloten.
Ook in Roemenië zijn mensen bezweken aan de kou. Op sommige plekken daalde de temperatuur tot bijna min 30 graden. Zes mensen overleefden het niet, aldus de autoriteiten maandag.
Ja, ik verklaar me af en toe ook voor gek dat ik terug ben gekomen. Hoewel als ik bovenstaande nieuwpost lees eigelijk ook weer niet, tering wat koudquote:Op maandag 23 januari 2006 15:03 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zo werkt dat, goed dan.
Ik ben gek dat ik hier woon.
En jullie met mij.
Dat de macht van de kerk in Nederland snel als sneeuw voor de zon is verdwenen. Steeds minder mensen bezoeken de kerk. Dus zo sterk is dat heilige huisje blijkbaar niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Domme kutallochtoon begrijpt deze zin niet...
Bekende politieke figuren Latijns-Amerika wordt in het algemeen in verband gebracht met verregaande corruptie en mensen die politieke tegenstanders (en hun familie) via een helicopter in zee laten verdwijnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:19 schreef Iblardi het volgende:
Wordt Pinochet hier in Nederland in het algemeen als slecht gezien? En Che Guevarra? En Fidel Castro? En Richard Nixon?
bron: Planet.nlquote:Nederland
De strenge kou schuift langzaam onze kant op. Het KNMI verwacht dat het ook in Nederland de komende nachten lokaal flink kan gaan vriezen. Maar extreme temperaturen zoals in de rest van Europa hoeven we in Nederland voorlopig niet te verwachten. Volgens het KNMI zal de gemiddelde temperatuur de rest van de week rond het vriespunt liggen.
Het Friese dorpje Haulerwijk heeft overigens de primeur van de eerste schaatswedstrijd op natuurijs in Nederland dit jaar. De zogenoemde kortebaanwedstrijd is dinsdag om 13.00 uur en alleen voor mannen, zo liet voorzitter Klaas Visser van IJsclub Nooitgedagt uit het dorp maandag weten.
Kortebaanrijden is vooral in Friesland populair. De wedstrijden bestaan uit duels van een tegen een over een sprint van 160 meter op een rechte baan. De winnaar gaat door, de verliezer valt af. Er wordt net zolang geschaatst tot er een eindwinnaar overblijft.
De vrouwen krijgen woensdag de kans om voor de eerste maal het ijs te betreden. In Steggerda organiseert IJsclub Vooruitgang om 13.30 uur een kortebaanwedstrijd over 140 meter, zo liet voorzitter Roelof Bosma maandag weten.
En ijsvereniging De Hondsdrug in Noordlaren opent maandagmiddag zijn natuurijsbaan voor recreanten. Het gaat om een ijsbaan van 3500 vierkante meter. Volgens de Koninklijke Nederlandse Schaatsbond is de ijsbaan ten zuiden van de stad Groningen het eerste officieel beschikbare natuurijs voor recreanten dit jaar.
Oh, zo.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de macht van de kerk in Nederland snel als sneeuw voor de zon is verdwenen. Steeds minder mensen bezoeken de kerk. Dus zo sterk is dat heilige huisje blijkbaar niet.
Allemaal op één hoop?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Bekende politieke figuren Latijns-Amerika wordt in het algemeen in verband gebracht met verregaande corruptie en mensen die politieke tegenstanders (en hun familie) via een helicopter in zee laten verdwijnen.
Ik doe mijn best, hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Eèn volk, èèn rijk, èèn woordenschat.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wijkt hij dan naar links, of naar rechts uit?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Als ik links van me Nazi's zie lopen en rechts van me moslims met bomgordels, ben ik weg.
Ja,quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Allemaal op één hoop?
Dus ook Máxima's vader?
Haha. Slimquote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
Als de nazi's zich links van je bevinden ben je denk ik sowieso fout bezig.
Nou, lekker is datquote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja,die voorstelling van zaken was ook de oorzaak van alle opschudding.
Latijns-Amerika staat nog lager in aanzien dan Frankrijk.
Neuh, ik denk dat de gemiddelde opvatting over de VS vrij positief is, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat klagende mensen altijd harder klinken dan mensen met een neutrale of positieve opvatting. Denk maar aan de AEL, weinig tot geen aanhang, maar toch grote bek en een overdaad aan media-aandacht.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat de VS heel laag stonden.
Ik ken de AEL eigenlijk niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat de gemiddelde opvatting over de VS vrij positief is, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat klagende mensen altijd harder klinken dan mensen met een neutrale of positieve opvatting. Denk maar aan de AEL, weinig tot geen aanhang, maar toch grote bek en een overdaad aan media-aandacht.
Dat begrijp ik maar als je ziet hoe snel de macht hier is verbrokkelt zou dat daar ook kunnen gebeuren. Niet dat het perse noodzakelijk is.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zo.
Nee, hier heeft de kerk of het geloof inderdaad vrij weinig invloed. Ik had het over de beide Amerika's toen ik dat zei![]()
Oh, zó!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar als je ziet hoe snel de macht hier is verbrokkelt zou dat daar ook kunnen gebeuren. Niet dat het perse noodzakelijk is.
Europeanen hebben hetzelfde idee van het midden-oosten als de Amerikaanse regering heeft over Latijns-Amerika. De voorlaatste keer dat dit duidelijk werd was tijdens de eerste wereldoorlog, tijdens de Britse campagne tegen (de resten van) het Ottomaanse rijk. De oorlog tegen Saddam, de taliban in Afganistan en over een paar weken/maanden tegen Iran zal duidelijk maken Europa zijn achtertuin niet onbeheerd achter zal laten. Deze wederzijdse bemoeienis met elkaar kent nu eenmaal in de geschiedenis vele geweldadige uitbarstingen die niet zelden eindigden in massamoord.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat jullie overweegt mee te gaan naar Afghanistan, ongelooflijk.
Je hebt het over?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:44 schreef Iblardi het volgende:
Wie spreekt er hier FOK!s voor gevorderden, en vertaalt dit even voor mij:
Marokkanen pakken overlast zelf aan
Die user doet een suggestie voor een nieuw topic in klaagbaak.quote:Nieuw topic in KLB
Klein IQ minder vaak geweigerd dan Grote Neus!
Sorry het moest gewoon ik kon me niet inhouden
En daar wil je aan meedoen?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Europeanen hebben hetzelfde idee van het midden-oosten als de Amerikaanse regering heeft over Latijns-Amerika. De voorlaatste keer dat dit duidelijk werd was tijdens de eerste wereldoorlog, tijdens de Britse campagne tegen (de resten van) het Ottomaanse rijk. De oorlog tegen Saddam, de taliban in Afganistan en over een paar weken/maanden tegen Iran zal duidelijk maken Europa zijn achtertuin niet onbeheerd achter zal laten. Deze wederzijdse bemoeienis met elkaar kent nu eenmaal in de geschiedenis vele geweldadige uitbarstingen die niet zelden eindigden in massamoord.
Ah! Dan heeft iek dat goed begrijpt!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt het over?
[..]
Die user doet een suggestie voor een nieuw topic in klaagbaak.
Het is dat jij het zegtquote:Op maandag 23 januari 2006 15:53 schreef du_ke het volgende:
Overigens is die desirerdbard een dwaas eerste klas.
http://www.ad.nl/binnenland/article112920.ecequote:Weisglas: kritiek Pechtold oncollegiaal en deloyaal
DEN HAAG - Tweede Kamervoorzitter Weisglas vindt de kritiek die D66-minister Pechtold heeft geuit op een aantal van zijn collega’s ,,ronduit oncollegiaal en deloyaal.’’ Weisglas schrijft dat maandag in zijn weekboek op internet.
,,Als ik het in Den Haag zo slecht naar mijn zin zou hebben als Alexander Pechtold zou ik gewoon een enkele reis naar Wageningen nemen,’’ aldus Weisglas. Pechtold was voor hij vorig jaar zijn afgetreden partijgenoot De Graaf opvolgde burgemeester van Wageningen.
In een interview met het maandblad Opzij van deze week haalt Pechtold uit naar ’politiek Den Haag’. Alles is daar ,,veel vuiler en vunziger dan mensen denken.’’ Pechtold schrijft ook dat hij ,,soms moeilijk’’ uit de voeten kan met premier Balkenende en minister Donner van Justitie (beiden CDA), al voegt hij erbij dat dat ,,vast wederzijds’’ zal zijn.
Pechtold gaf de afgelopen manden herhaaldelijk af op ’het Haagse gedoe’. Kamervoorzitter Weisglas reageerde daar eerder ook al op. Volgens hem is het slecht als politici steeds kritiek hebben op hun eigen vak. ,,Dit is ongeloofwaardig voor de burgers in Nederland. Het voedt de gedachte dat het in Den Haag alleen om het spel en het eigenbelang gaat,’’ schrijft hij in zijn weekboek.
...nu is dat ook wel weer waar.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Overigens is de mening van nederlanders over andere landen vaak erg oppervlakkig en niet gebasseerd op veel feitenkennis. Over latijns amerika is vaak weinig meer bekend dan dat het er vol zat met dictators en coke.
Ja je zou zeggen dat de VS wel religieuzer is maar volgens mij is dat maar uiterlijk vertoon. Hoelang zijn de winkels daar al niet op zondag open om maar een voorbeeld te geven.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:40 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zó!
Dat zou kunnen, al heb ik het idee dat het hier nooit echt voet aan de grond heeft gehad. Bovendien, de VS verreligieuzeren.
Ik moet zo naar Floripas, ik zal haar rapporteren over het aangenaam verpozen hier.
Hij weet alles over nederland en vooral over allochtonen maar zit onderhand zelf in ierlandquote:
Ja, maar kom niet aan kerstmisquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja je zou zeggen dat de VS wel religieuzer is maar volgens mij is dat maar uiterlijk vertoon. Hoelang zijn de winkels daar al niet op zondag open om maar een voorbeeld te geven.
Dat ook uiteraardquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
...nu is dat ook wel weer waar.
En mooie vrouwen! Toch?
Dat is deze toch gewoon, of doelde je daar niet opquote:Op maandag 23 januari 2006 15:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article112920.ece
zouden die dagboeken of wat dan ook niet meer in de openbaarheid mogen?maakt het allemaal een stuk minder genant in Den Haag
Je hebt natuurlijk veel verschillende types christelijkheid. Bij lang niet alle is de zondagsrust zo belangrijk.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja je zou zeggen dat de VS wel religieuzer is maar volgens mij is dat maar uiterlijk vertoon. Hoelang zijn de winkels daar al niet op zondag open om maar een voorbeeld te geven.
Dat is toch helemaal verworden tot een commercieel feest waarbij het daadwerkelijke kerst idee allang niet meer de boventoom voert.quote:
Ik had het al wel doorquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij weet alles over nederland en vooral over allochtonen maar zit onderhand zelf in ierland.
Bij welke christelijke stromingen niet dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:01 schreef du_ke het volgende:
Je hebt natuurlijk veel verschillende types christelijkheid. Bij lang niet alle is de zondagsrust zo belangrijk.
Zolang de Arabieren niet compleet verslagen zijn en doorgaan met hun racistische hetze tegen ons Europeanen heeft niemand eigenlijk een keus. Een bekende spreuk van een Arabier is te wachten "tot wanneer de rijpe vrucht [Europa] hem in de schoot valt".quote:
Ik kan ze zo niet benoemen er zijn zoveel van die termen. Maar je ziet hier in Nederland ook al dat Katholieken en hervormden het er een stuk minder moeilijk mee hebben dan de gereformeerden.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij welke christelijke stromingen niet dan?
Zie er niet echt problemen in eigenlijk. Maar ik ben ook bepaald geen taalkundig talentquote:Op maandag 23 januari 2006 16:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik had het al wel door
Hee, kun jij mij zeggen wat er grammaticaal mis was met mijn post?
Acceptatie buitenlanders
Ik zou je erkentelijk zijn.
quote:Crisis in Koeweit om opvolging emir
In Koeweit is een crisis uitgebroken rondom de opvolging van de zondag overleden emir, sjeik Jaber al-Ahmad al-Sabah. Het kabinet heeft de nieuwe emir wegens zijn slechte gezondheidstoestand onmachtig verklaard om zijn taken te verrichten en het parlement gevraagd hem af te zetten, zo is vandaag bekendgemaakt. Koeweit is niet veel meer dan een stadstaat, maar omvat officieel 10 procent van de oliereserves in de wereld.
De nieuwe emir, sjeik Saad al-Abdallah al-Sabah die als kroonprins de overleden emir automatisch opvolgde, wil voorlopig niet wijken. Hij heeft de parlementsvoorzitter gevraagd zijn voor morgen vastgestelde eedaflegging in het parlement tot vanavond te vervroegen. Volgens het officiële persbureau KUNA heeft de parlementsvoorzitter dat afgewezen.
Onderliggend probleem is de afspraak dat het leiderschap over Koeweit alterneert tussen de twee takken van de regerende Al-Sabah-dynastie. Sterke man van het bewind is al jaren premier Sabah al-Ahmad al-Sabah, halfbroer van de na een lange ziekte overleden emir en nu zeer geïnteresseerd in zijn opvolging. Maar volgens afspraak is nu de andere tak van de familie aan de beurt, waartoe de nieuwe emir behoort. Sjeik Saad (75) is al jaren ziek. Hij is herhaaldelijk in het Westen behandeld, en is volgens zegslieden in Koeweit fysiek niet eens in staat de eed uit te spreken. Uit de acties van kabinet en emir blijkt dat de twee familietakken tot dusverre niet tot een vergelijk hebben kunnen komen.
Het kabinet besloot onder voorzitterschap van de premier artikel 3 van de opvolgingswet van 1964 in te roepen. Die bepaalt dat als de emir niet in staat is te regeren, de raad van ministers de zaak onmiddellijk aan het parlement moet voorleggen. Als er geen kroonprins is – zoals nu, aangezien de nieuwe emir die nog niet heeft aangewezen – gaat het gezag naar de raad van ministers die binnen acht dagen een nieuwe emir moet benoemen. Koeweitse kranten spraken gisteren steun uit voor sjeik Sabah als emir. (AP, AFP)
A mile wide, an inch deepquote:Op maandag 23 januari 2006 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn protestanten over het algemeen meer rigidie dan katholieken. Aangezien de VS in meerderheid een protestants land is zou je verwachten dat men de zondag als rustdag ziet. Dat is niet echt het geval door de 24 uurs economie waardoor ik denk dat het toch vooral uiterlijk vertoon is waarbij de economie voor alles gaat.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:05 schreef du_ke het volgende:
Ik kan ze zo niet benoemen er zijn zoveel van die termen. Maar je ziet hier in Nederland ook al dat Katholieken en hervormden het er een stuk minder moeilijk mee hebben dan de gereformeerden.
Nog meer tips ter negering en demonisatie?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:11 schreef du_ke het volgende:
Oh en Iblardi ook Finder_elf_towns moet je niet te serieus nemen.
Oh er zijn zeker nog een aantal notoire dwazen en gekken op Fok te vinden maar daar mag je lekker zelf achter komenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nog meer tips ter negering en demonisatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |