liegen?quote:op maandag 23 januari 2006 15:58 schreef vipers het volgende:
[..]
je mag niet liegen he.
ik hoop dat je beter nederlands spreekt dan schrijft![]()
![]()
op fok is het bijna onmogelijk maar ook verder zijn er zeer veel vooroordelen.quote:op maandag 23 januari 2006 16:09 schreef iblardi het volgende:
[..]
is dat iets nederlands, of iets foks?
wáár moet ik precies iets aan doen?quote:op maandag 23 januari 2006 16:17 schreef enderonline het volgende:
doe er dan wat aan ipv huilend naar het buitenland te vluchten. verzet je, pleeg een aanslag, start een politieke partij, of zo.
daar heb ik zelden last van, maar zoals gezegd, ik zie er mediterraans uit.quote:op maandag 23 januari 2006 16:19 schreef pracissor het volgende:
sterk verhaaltje, ik ken ook wel joden, die hebben geen last van racisme van nederlanders. maar ik lees wel verhalen van joden die last hebben van racisme van marokkanen...
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.quote:daarnaast is er op de neo-nazi's en een enkele idioot na weinig levend anti-semitisme onder de nederlandse bevolking.
het is ook lang niet altijd, hoor. ik kleed me niet specifiek als een marokkaan, gewoon netjes, dacht ik.quote:misschien kleed je je wel als een marokkaan en heb je daarom last van het deurbeleid, ik zelf ga ook uit met een 2m lange neger en die wordt ook nooit geweigerd. terwijl bij dezelfde tent van die opgefokte/gangster marokkaantjes wel geweigerd worden.
ik leer het van de beste!quote:ook spreek je wel erg verdacht goed nederlands voor iemand die het pas een jaartje leert
dat was nou die enkele idiootquote:op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef iblardi het volgende:
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.
de slechte acceptatie van buitenlanders door blanke nederlanders, daar gaat dit topic toch over?quote:op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef iblardi het volgende:
[..]
wáár moet ik precies iets aan doen?
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.quote:op maandag 23 januari 2006 16:26 schreef enderonline het volgende:
[..]
de slechte acceptatie van buitenlanders door blanke nederlanders, daar gaat dit topic toch over?
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.quote:op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef iblardi het volgende:
daar heb ik zelden last van, maar zoals gezegd, ik zie er mediterraans uit.
[quote]
de meeste joden eh.
[quote]
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je werd geweigerd vanwege je 'mediterrane uiterlijk'?quote:het is ook lang niet altijd, hoor. ik kleed me niet specifiek als een marokkaan, gewoon netjes, dacht ik.
jaja...quote:ik leer het van de beste!![]()
mwah er gaat ook allemaal blank vmbo uitschot weg omdat hier teveel buitenlanders zitten, dus het heft elkaar wel ongeveer op.quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef iblardi het volgende:
[..]
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.
misschien moet je gewoon een keer je grote muil houden pakspulquote:
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef pracissor het volgende:
[..]
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.
maakt het uit uit welke hoek het komt?quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef pracissor het volgende:
[..]
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.
omdat mijn vriendin me naar binnen loodste met een "hij hoort bij mij, hoor".quote:[..]
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je werd geweigerd vanwege je 'mediterrane uiterlijk'?
[..]
ja, conspiracytheorieen! cool!quote:jaja...je houdt net zo'n hoog post-tempo aan als floripas zelf, allemaal een beetje verdacht.
![]()
de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef iblardi het volgende:
[..]
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.
is dat waar? die indruk krijg ik niet.quote:op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef enderonline het volgende:
[..]
mwah er gaat ook allemaal blank vmbo uitschot weg omdat hier teveel buitenlanders zitten, dus het heft elkaar wel ongeveer op.
nouja ze zeggen allemaal dat ze weg gaan, de eerste moet de grens nog over worden gezet denk ik
gruwelijktopic dit...gaat van buitenlanders tot moslims tot links vs rechts gezeik...brrrrquote:op maandag 23 januari 2006 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?
want daar kan ik zelf nog niet echt achterkomen.
bepaalde linkse groeperingen geallieerd aan die islamitische groeperingen, dus ik bedoel niet dat die groeperingen ook links zijn, of dat alle linkse groeperingen samenwerken met islamitische, maar wel in het geval van duisenberg en alles erom heen (stop de bezetting e.d.)quote:op maandag 23 januari 2006 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?
want daar kan ik zelf nog niet echt achterkomen.
dat is niet waar.quote:op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef pracissor het volgende:
[..]
de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.
ha, je hebt natuurlijk gelijk, daar is het een stelling voor, maar ik heb deze pas gedaan nadat ik vele buitenlanders in mijn omgeving sprak over deze zaak.quote:ook deponeer je wel makkelijk een stelling die spreekt over ons terwijl je pas een jaar hier woont, ken je de voorgeschiedenis van problemen met allochtonen? wist je dat de verhoudingen tussen surinamers/indonezen etc. en nederlanders wel goed zijn? wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
ik betwijfel het, daarom dien je misschien beter je eerst te verdiepen in deze materia voordat je simplistisch dingen gaat roepen.
wat een warme reactie ineens tussen alle bitterheid, sarcasme, en gefaalde pogingen tot grappen.quote:op maandag 23 januari 2006 16:35 schreef 4ureyez_only het volgende:
tja, zulke mensen blijf je nou eenmaal overal houden, die waarschijnlijk deels uit jaloezie iets proberen te vinden om je op af te kraken. geboorteland, geboorteplaats, dialect, sekse etc. die hebben vaak ondoordachte meningen, waar je dus niet te veel waarde aan moet hechten. er zijn hier ook veel ruimdenkende, intelligente mensen.zolang je jezelf maar niet minderwaardig voelt is er niks om je zorgen over te maken. je kunt jezelf op zoveel andere manieren bewijzen. je hebt tenminste veel gereisd en hebt veel van de wereld gezien. dat zijn alleen maar pluspunten.
nee, vertel? parijs: rellen jongeren, de enorme sloppenwijken vol noord-afrikanen.quote:
quote:ha, je hebt natuurlijk gelijk, daar is het een stelling voor, maar ik heb deze pas gedaan nadat ik vele buitenlanders in mijn omgeving sprak over deze zaak.
ja, wat hij zegt is dus dat jij met de gebakken peren blijft zitten. die kwart die verdacht blijft.quote:op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef pracissor het volgende:
wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
oh ja, dat klopt. maar in die landen is het wel een stuk geconcentreerder, krijg ik de indruk.quote:op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef pracissor het volgende:
[..]
nee, vertel? parijs: rellen jongeren, de enorme sloppenwijken vol noord-afrikanen.
italie: actieve neo-nazi groeperingen die jagen op immigranten, vertegenwoordiging van xenofobe partijen in regering.
belgie: hoef ik niet eens te zeggen neem ik aanael, vb.
[..]
wat is wederhoor?quote:hoor en wederhoor?
daarnaast vraag ik me dan af wat voor 'buitenlanders' je spreekt, vele allochtonen die ik spreek hoor ik daar nooit over.
alleen hij ziet dit als een gevolg van onze houding/gedrag, die mening deel ik dus niet met hem.quote:op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef youssef het volgende:
[..]
ja, wat hij zegt is dus dat jij met de gebakken peren blijft zitten. die kwart die verdacht blijft.
oh, nee, niet alleen. ik zeg alleen wel dat als je de goeden wegjaagt, je er niets bij baat.quote:op maandag 23 januari 2006 16:44 schreef pracissor het volgende:
[..]
alleen hij ziet dit als een gevolg van onze houding/gedrag, die mening deel ik dus niet met hem.
jij denkt dat dat typisch iets nederlands is? probeer eens als marokkaans meisje met een nederlandse jongen thuis te komen... ik had één vriend die telkens moest onderduiken omdat hij met een marokkaanse ging...quote:op maandag 23 januari 2006 16:43 schreef iblardi het volgende:
[..]
oh ja, dat klopt. maar in die landen is het wel een stuk geconcentreerder, krijg ik de indruk.
hier valt een feestje stil als je zegt: "mijn vriend nourdin komt zo ook".
het is hier een stuk verwovener in de samenleving.
hoor en wederhoor = je hoort nooit één partij zonder ook de andere partij te hebben gehoord.quote:wat is wederhoor?
nee, gewoon, in mijn omgeving. vraag ze er eens naar, ik ben benieuwd.
zijn we niet allemaal nederlanders, alleen sommige met gedeeltelijk behoud van cultuur?quote:op maandag 23 januari 2006 16:59 schreef emel het volgende:
welkom op fok![]()
ik ben ook een buitenlander![]()
juistquote:op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef baleog het volgende:
[..]
zijn we niet allemaal nederlanders, alleen sommige met gedeeltelijk behoud van cultuur?![]()
einstein is vrijwillig vertrokken naar de vs in 1932. enkele maanden na zijn vertrek namen de nazi's de macht over in duitsland en vroeg einstein een permanente verblijfsvergunning aan in de vs, welke enkele jaren later - in 1935 - werd goedgekeurd.quote:op maandag 23 januari 2006 15:50 schreef iblardi het volgende:
duitsland einstein aan de vs, daar hebben ze nu nog spijt van.
waarbij men zich niet realiseerd dat de groep die de meeste problemen veroorzaakt de in nederland geboren "straatmarokkaantjes" zijn en meestal de nederlandse nationaliteit dragen. en die mensen zijn dus 100% nederlander volgens de wet, en worden voor 100% gelijk behandeld als iemand die in nederland geboren is.quote:op maandag 23 januari 2006 16:09 schreef du_ke het volgende:
tja de sfeer ten opzichte van buitenlanders is hier momenteel inderdaad zeer negatief. ze worden op een hoop geveegd en bijvoorkeur gezamenlijk afgevoerd...
london en new york zijn zoveel groter dan enige nederlandse stad dat vergelijking niet echt van toepassing is, en in madrid valt een mediteraans uiterlijk natuurlijk niet op.quote:op maandag 23 januari 2006 15:50 schreef iblardi het volgende:
ik hoop dat het tij in nederland weer zal keren, ik verwacht eigenlijk van wel. ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. mijn nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd, en mijn blonde vriendin nog nooit.
dat was bijvoorbeeld in londen, new york en madrid wel anders. daar is men niet zo antisemtisch als hier (en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren).
ik weet niet hoe lang ik het volhoud. veel mensen die hier goed zijn geintegreerd, zoals dokters en advocaten en ondernemers, houden dat klimaat niet lang vol. ik ken veel joden en marokkanen en zuid-amerikanen die hierdoor weg willen uit nederland.
omdat de goeden vertrekken, en de rotte appels blijven, zullen de nederlanders hopelijk vanzelf inzien wat ze mislopen.
portugal moest spinoza afstaan aan nederland, en duitsland einstein aan de vs, daar hebben ze nu nog spijt van.
jij snapt hetquote:op maandag 23 januari 2006 20:35 schreef maartena het volgende:
[..]
waarbij men zich niet realiseerd dat de groep die de meeste problemen veroorzaakt de in nederland geboren "straatmarokkaantjes" zijn en meestal de nederlandse nationaliteit dragen. en die mensen zijn dus 100% nederlander volgens de wet, en worden voor 100% gelijk behandeld als iemand die in nederland geboren is.
dus.... messetrekker en iemand steken? 4 jaar de bak in, en daarna net als iedere andere nederlander weer naar huis.
jij snapt het duidelijk niet, prutserquote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
waarom zouden we buitenlanders moeten accepteren? je hebt buitenlanders die zeggen dat nederland een kutland is. je hebt nederlanders die buitenlanders kut vinden. flauwekul dat we buitenlanders moeten accepterenje kan net zo goed zeggen dat buitenlanders nederland moeten respecteren. gebeurd ook niet. buitenlandershaat is slechts het gevolg van die kutbuitenlanders. en niet elke buitenlander valt daaronder maar die buitenlanders die niet geaccepteerd worden wel.
quote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
waarom zouden we buitenlanders moeten accepteren? je hebt buitenlanders die zeggen dat nederland een kutland is. je hebt nederlanders die buitenlanders kut vinden. flauwekul dat we buitenlanders moeten accepterenje kan net zo goed zeggen dat buitenlanders nederland moeten respecteren. gebeurd ook niet. buitenlandershaat is slechts het gevolg van die kutbuitenlanders. en niet elke buitenlander valt daaronder maar die buitenlanders die niet geaccepteerd worden wel.
klopt, maar het is zo vreselijk eenvoudig om snelle conclusies te trekken.quote:op maandag 23 januari 2006 20:35 schreef maartena het volgende:
[..]
waarbij men zich niet realiseerd dat de groep die de meeste problemen veroorzaakt de in nederland geboren "straatmarokkaantjes" zijn en meestal de nederlandse nationaliteit dragen. en die mensen zijn dus 100% nederlander volgens de wet, en worden voor 100% gelijk behandeld als iemand die in nederland geboren is.
dus.... messetrekker en iemand steken? 4 jaar de bak in, en daarna net als iedere andere nederlander weer naar huis.
tuurlijk jongenquote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |