liegen?quote:op maandag 23 januari 2006 15:58 schreef vipers het volgende:
[..]
je mag niet liegen he.
ik hoop dat je beter nederlands spreekt dan schrijft![]()
![]()
op fok is het bijna onmogelijk maar ook verder zijn er zeer veel vooroordelen.quote:op maandag 23 januari 2006 16:09 schreef iblardi het volgende:
[..]
is dat iets nederlands, of iets foks?
wáár moet ik precies iets aan doen?quote:op maandag 23 januari 2006 16:17 schreef enderonline het volgende:
doe er dan wat aan ipv huilend naar het buitenland te vluchten. verzet je, pleeg een aanslag, start een politieke partij, of zo.
daar heb ik zelden last van, maar zoals gezegd, ik zie er mediterraans uit.quote:op maandag 23 januari 2006 16:19 schreef pracissor het volgende:
sterk verhaaltje, ik ken ook wel joden, die hebben geen last van racisme van nederlanders. maar ik lees wel verhalen van joden die last hebben van racisme van marokkanen...
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.quote:daarnaast is er op de neo-nazi's en een enkele idioot na weinig levend anti-semitisme onder de nederlandse bevolking.
het is ook lang niet altijd, hoor. ik kleed me niet specifiek als een marokkaan, gewoon netjes, dacht ik.quote:misschien kleed je je wel als een marokkaan en heb je daarom last van het deurbeleid, ik zelf ga ook uit met een 2m lange neger en die wordt ook nooit geweigerd. terwijl bij dezelfde tent van die opgefokte/gangster marokkaantjes wel geweigerd worden.
ik leer het van de beste!quote:ook spreek je wel erg verdacht goed nederlands voor iemand die het pas een jaartje leert
dat was nou die enkele idiootquote:op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef iblardi het volgende:
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.
de slechte acceptatie van buitenlanders door blanke nederlanders, daar gaat dit topic toch over?quote:op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef iblardi het volgende:
[..]
wáár moet ik precies iets aan doen?
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.quote:op maandag 23 januari 2006 16:26 schreef enderonline het volgende:
[..]
de slechte acceptatie van buitenlanders door blanke nederlanders, daar gaat dit topic toch over?
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.quote:op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef iblardi het volgende:
daar heb ik zelden last van, maar zoals gezegd, ik zie er mediterraans uit.
[quote]
de meeste joden eh.
[quote]
ik schrok van de 'grappen' van mevrouw duisenberg.
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je werd geweigerd vanwege je 'mediterrane uiterlijk'?quote:het is ook lang niet altijd, hoor. ik kleed me niet specifiek als een marokkaan, gewoon netjes, dacht ik.
jaja...quote:ik leer het van de beste!![]()
mwah er gaat ook allemaal blank vmbo uitschot weg omdat hier teveel buitenlanders zitten, dus het heft elkaar wel ongeveer op.quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef iblardi het volgende:
[..]
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.
misschien moet je gewoon een keer je grote muil houden pakspulquote:
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef pracissor het volgende:
[..]
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.
maakt het uit uit welke hoek het komt?quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef pracissor het volgende:
[..]
maar dat komt nou juist uit de linkse hoek geallieerd aan allerlei 'islamitsche' groeperingen, heeft niet iets te doen met acceptatie van buitenlanders, in tegendeel.
omdat mijn vriendin me naar binnen loodste met een "hij hoort bij mij, hoor".quote:[..]
hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je werd geweigerd vanwege je 'mediterrane uiterlijk'?
[..]
ja, conspiracytheorieen! cool!quote:jaja...je houdt net zo'n hoog post-tempo aan als floripas zelf, allemaal een beetje verdacht.
![]()
de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.quote:op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef iblardi het volgende:
[..]
het gaat er eigenlijk om dat jullie jezelf in de voet schieten.
is dat waar? die indruk krijg ik niet.quote:op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef enderonline het volgende:
[..]
mwah er gaat ook allemaal blank vmbo uitschot weg omdat hier teveel buitenlanders zitten, dus het heft elkaar wel ongeveer op.
nouja ze zeggen allemaal dat ze weg gaan, de eerste moet de grens nog over worden gezet denk ik
gruwelijktopic dit...gaat van buitenlanders tot moslims tot links vs rechts gezeik...brrrrquote:op maandag 23 januari 2006 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?
want daar kan ik zelf nog niet echt achterkomen.
bepaalde linkse groeperingen geallieerd aan die islamitische groeperingen, dus ik bedoel niet dat die groeperingen ook links zijn, of dat alle linkse groeperingen samenwerken met islamitische, maar wel in het geval van duisenberg en alles erom heen (stop de bezetting e.d.)quote:op maandag 23 januari 2006 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok leg me nou eens een keer goed uit wat er nou zo links is aan allerlei 'islamitische groeperingen'?
want daar kan ik zelf nog niet echt achterkomen.
dat is niet waar.quote:op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef pracissor het volgende:
[..]
de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.
ha, je hebt natuurlijk gelijk, daar is het een stelling voor, maar ik heb deze pas gedaan nadat ik vele buitenlanders in mijn omgeving sprak over deze zaak.quote:ook deponeer je wel makkelijk een stelling die spreekt over ons terwijl je pas een jaar hier woont, ken je de voorgeschiedenis van problemen met allochtonen? wist je dat de verhoudingen tussen surinamers/indonezen etc. en nederlanders wel goed zijn? wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
ik betwijfel het, daarom dien je misschien beter je eerst te verdiepen in deze materia voordat je simplistisch dingen gaat roepen.
wat een warme reactie ineens tussen alle bitterheid, sarcasme, en gefaalde pogingen tot grappen.quote:op maandag 23 januari 2006 16:35 schreef 4ureyez_only het volgende:
tja, zulke mensen blijf je nou eenmaal overal houden, die waarschijnlijk deels uit jaloezie iets proberen te vinden om je op af te kraken. geboorteland, geboorteplaats, dialect, sekse etc. die hebben vaak ondoordachte meningen, waar je dus niet te veel waarde aan moet hechten. er zijn hier ook veel ruimdenkende, intelligente mensen.zolang je jezelf maar niet minderwaardig voelt is er niks om je zorgen over te maken. je kunt jezelf op zoveel andere manieren bewijzen. je hebt tenminste veel gereisd en hebt veel van de wereld gezien. dat zijn alleen maar pluspunten.
nee, vertel? parijs: rellen jongeren, de enorme sloppenwijken vol noord-afrikanen.quote:
quote:ha, je hebt natuurlijk gelijk, daar is het een stelling voor, maar ik heb deze pas gedaan nadat ik vele buitenlanders in mijn omgeving sprak over deze zaak.
ja, wat hij zegt is dus dat jij met de gebakken peren blijft zitten. die kwart die verdacht blijft.quote:op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef pracissor het volgende:
wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
oh ja, dat klopt. maar in die landen is het wel een stuk geconcentreerder, krijg ik de indruk.quote:op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef pracissor het volgende:
[..]
nee, vertel? parijs: rellen jongeren, de enorme sloppenwijken vol noord-afrikanen.
italie: actieve neo-nazi groeperingen die jagen op immigranten, vertegenwoordiging van xenofobe partijen in regering.
belgie: hoef ik niet eens te zeggen neem ik aanael, vb.
[..]
wat is wederhoor?quote:hoor en wederhoor?
daarnaast vraag ik me dan af wat voor 'buitenlanders' je spreekt, vele allochtonen die ik spreek hoor ik daar nooit over.
alleen hij ziet dit als een gevolg van onze houding/gedrag, die mening deel ik dus niet met hem.quote:op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef youssef het volgende:
[..]
ja, wat hij zegt is dus dat jij met de gebakken peren blijft zitten. die kwart die verdacht blijft.
oh, nee, niet alleen. ik zeg alleen wel dat als je de goeden wegjaagt, je er niets bij baat.quote:op maandag 23 januari 2006 16:44 schreef pracissor het volgende:
[..]
alleen hij ziet dit als een gevolg van onze houding/gedrag, die mening deel ik dus niet met hem.
jij denkt dat dat typisch iets nederlands is? probeer eens als marokkaans meisje met een nederlandse jongen thuis te komen... ik had één vriend die telkens moest onderduiken omdat hij met een marokkaanse ging...quote:op maandag 23 januari 2006 16:43 schreef iblardi het volgende:
[..]
oh ja, dat klopt. maar in die landen is het wel een stuk geconcentreerder, krijg ik de indruk.
hier valt een feestje stil als je zegt: "mijn vriend nourdin komt zo ook".
het is hier een stuk verwovener in de samenleving.
hoor en wederhoor = je hoort nooit één partij zonder ook de andere partij te hebben gehoord.quote:wat is wederhoor?
nee, gewoon, in mijn omgeving. vraag ze er eens naar, ik ben benieuwd.
zijn we niet allemaal nederlanders, alleen sommige met gedeeltelijk behoud van cultuur?quote:op maandag 23 januari 2006 16:59 schreef emel het volgende:
welkom op fok![]()
ik ben ook een buitenlander![]()
juistquote:op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef baleog het volgende:
[..]
zijn we niet allemaal nederlanders, alleen sommige met gedeeltelijk behoud van cultuur?![]()
einstein is vrijwillig vertrokken naar de vs in 1932. enkele maanden na zijn vertrek namen de nazi's de macht over in duitsland en vroeg einstein een permanente verblijfsvergunning aan in de vs, welke enkele jaren later - in 1935 - werd goedgekeurd.quote:op maandag 23 januari 2006 15:50 schreef iblardi het volgende:
duitsland einstein aan de vs, daar hebben ze nu nog spijt van.
waarbij men zich niet realiseerd dat de groep die de meeste problemen veroorzaakt de in nederland geboren "straatmarokkaantjes" zijn en meestal de nederlandse nationaliteit dragen. en die mensen zijn dus 100% nederlander volgens de wet, en worden voor 100% gelijk behandeld als iemand die in nederland geboren is.quote:op maandag 23 januari 2006 16:09 schreef du_ke het volgende:
tja de sfeer ten opzichte van buitenlanders is hier momenteel inderdaad zeer negatief. ze worden op een hoop geveegd en bijvoorkeur gezamenlijk afgevoerd...
london en new york zijn zoveel groter dan enige nederlandse stad dat vergelijking niet echt van toepassing is, en in madrid valt een mediteraans uiterlijk natuurlijk niet op.quote:op maandag 23 januari 2006 15:50 schreef iblardi het volgende:
ik hoop dat het tij in nederland weer zal keren, ik verwacht eigenlijk van wel. ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. mijn nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd, en mijn blonde vriendin nog nooit.
dat was bijvoorbeeld in londen, new york en madrid wel anders. daar is men niet zo antisemtisch als hier (en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren).
ik weet niet hoe lang ik het volhoud. veel mensen die hier goed zijn geintegreerd, zoals dokters en advocaten en ondernemers, houden dat klimaat niet lang vol. ik ken veel joden en marokkanen en zuid-amerikanen die hierdoor weg willen uit nederland.
omdat de goeden vertrekken, en de rotte appels blijven, zullen de nederlanders hopelijk vanzelf inzien wat ze mislopen.
portugal moest spinoza afstaan aan nederland, en duitsland einstein aan de vs, daar hebben ze nu nog spijt van.
jij snapt hetquote:op maandag 23 januari 2006 20:35 schreef maartena het volgende:
[..]
waarbij men zich niet realiseerd dat de groep die de meeste problemen veroorzaakt de in nederland geboren "straatmarokkaantjes" zijn en meestal de nederlandse nationaliteit dragen. en die mensen zijn dus 100% nederlander volgens de wet, en worden voor 100% gelijk behandeld als iemand die in nederland geboren is.
dus.... messetrekker en iemand steken? 4 jaar de bak in, en daarna net als iedere andere nederlander weer naar huis.
jij snapt het duidelijk niet, prutserquote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
waarom zouden we buitenlanders moeten accepteren? je hebt buitenlanders die zeggen dat nederland een kutland is. je hebt nederlanders die buitenlanders kut vinden. flauwekul dat we buitenlanders moeten accepterenje kan net zo goed zeggen dat buitenlanders nederland moeten respecteren. gebeurd ook niet. buitenlandershaat is slechts het gevolg van die kutbuitenlanders. en niet elke buitenlander valt daaronder maar die buitenlanders die niet geaccepteerd worden wel.
quote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
waarom zouden we buitenlanders moeten accepteren? je hebt buitenlanders die zeggen dat nederland een kutland is. je hebt nederlanders die buitenlanders kut vinden. flauwekul dat we buitenlanders moeten accepterenje kan net zo goed zeggen dat buitenlanders nederland moeten respecteren. gebeurd ook niet. buitenlandershaat is slechts het gevolg van die kutbuitenlanders. en niet elke buitenlander valt daaronder maar die buitenlanders die niet geaccepteerd worden wel.
klopt, maar het is zo vreselijk eenvoudig om snelle conclusies te trekken.quote:op maandag 23 januari 2006 20:35 schreef maartena het volgende:
[..]
waarbij men zich niet realiseerd dat de groep die de meeste problemen veroorzaakt de in nederland geboren "straatmarokkaantjes" zijn en meestal de nederlandse nationaliteit dragen. en die mensen zijn dus 100% nederlander volgens de wet, en worden voor 100% gelijk behandeld als iemand die in nederland geboren is.
dus.... messetrekker en iemand steken? 4 jaar de bak in, en daarna net als iedere andere nederlander weer naar huis.
tuurlijk jongenquote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
quote:jij snapt het duidelijk niet, prutser
quote:ze zijn er nog! de echte nvu ondersteuners....
dus jullie willen beweren dat alle buitenlanders goed zijn?quote:tuurlijk jongen
quote:op dinsdag 24 januari 2006 00:11 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
[..]
dus jullie willen beweren dat alle buitenlanders goed zijn?
geef trouwens ook eens onderbouwingen.
waardoor zou buitenlandershaat dan ontstaan als alle buitenlanders goed zijn?
waarom moeten we buitenlanders accepteren die nederland niet accepteren?
geweldig discussiemateriaal zijn jullie zeg![]()
quote:op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef pracissor het volgende:
[..]
de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.
ook deponeer je wel makkelijk een stelling die spreekt over ons terwijl je pas een jaar hier woont, ken je de voorgeschiedenis van problemen met allochtonen? wist je dat de verhoudingen tussen surinamers/indonezen etc. en nederlanders wel goed zijn? wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
ik betwijfel het, daarom dien je misschien beter je eerst te verdiepen in deze materia voordat je simplistisch dingen gaat roepen.
natuurlijk niet. niemand beweerd hier dat alle buitenlanders goed zijn. jij echter beweerd dat ze allemaal slecht zijn, en dat ze helemaal niet geaccepteerd hoeven te worden.quote:op dinsdag 24 januari 2006 00:11 schreef #ANONIEM het volgende:
ik denk dat niemand hier kan ontkennen dat buitenlanders in nederland gemiddeld genomen meer criminelen afleveren dan nederlanders zelf. er is al een topic gaande over de nationaliteit van de gedetineerden in nederland die dit aantoond.quote:waardoor zou buitenlandershaat dan ontstaan als alle buitenlanders goed zijn?
mijn marokkaanse buren accepteerden nederland altijd. als ik bij hun op de koffie kwam werd er gewoon nederlands gesproken omdat ze dat wel zo beleefd vonden. soms hadden de ouders wat moeite met een woord en dan hielp een van de kinderen die beide talen vloeiend spraken. maar als ze onder hun marokkaanse vrienden waren werd er gewoon marokkaans gesproken. lijkt me verder ook niet meer dan normaal, ik praat ook gewoon nederlands met andere nederlanders in de verenigde staten.quote:waarom moeten we buitenlanders accepteren die nederland niet accepteren?
bij deze. en hier ook nog wat links:quote:geef trouwens ook eens onderbouwingen.
en jij vindt dat gek met zulke uitspraken als die van jou? maar goed, aan jou nu de beurt om eens te onderbouwen waarom buitenlanders niet geaccepteerd dienen te worden?quote:geweldig discussiemateriaal zijn jullie zeg
die onderste alinea is geheel inrelevant, maar dat terzijde..quote:op maandag 23 januari 2006 15:50 schreef iblardi het volgende:
ik hoop dat het tij in nederland weer zal keren, ik verwacht eigenlijk van wel. ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. mijn nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd, en mijn blonde vriendin nog nooit.
dat was bijvoorbeeld in londen, new york en madrid wel anders. daar is men niet zo antisemtisch als hier (en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren).
ik weet niet hoe lang ik het volhoud. veel mensen die hier goed zijn geintegreerd, zoals dokters en advocaten en ondernemers, houden dat klimaat niet lang vol. ik ken veel joden en marokkanen en zuid-amerikanen die hierdoor weg willen uit nederland.
omdat de goeden vertrekken, en de rotte appels blijven, zullen de nederlanders hopelijk vanzelf inzien wat ze mislopen.
portugal moest spinoza afstaan aan nederland, en duitsland einstein aan de vs, daar hebben ze nu nog spijt van.
sowieso een een achterlijke vraagstelling dit, aangezien je door jouw vraagstelling al impliceert dat er maar 1 bepaald soort antwoord juist is op deze vraag. er is echter niet maar 1 bepaalde oorzaak voor buitenlander haat. om enkele zeer gesimplificeerde voorbeelden van enkele oorzaken te geven:quote:op dinsdag 24 januari 2006 00:11 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
[..]
helaas ligt het in de roots van deze mensen dat ze agressiever zijn dan anderen (was laatst ook nog een item over op tv; en natuurlijk valt dit niet helemaal te bewijzen).. en waar dat aan ligt.. i don't know..quote:op maandag 23 januari 2006 20:35 schreef maartena het volgende:
[..]
je sluit jouw post af met de zin "helaas zijn sommige mensen te dom om onderscheid te maken tussen de goede en de slechte...", maar lijkt in de alinea daarboven precies hetzelfde te doen.quote:op dinsdag 24 januari 2006 01:06 schreef sandersson het volgende:
[..]
tegen de groep die jij vertegenwoordigd heb ik niets, maar dan ook helemaal niets. maar de groepen marokkanen, antillianen (wat toch wel het grootste schorem vertegenwoordigd imo) en andere buitenlanders die zorgen voor een groot gedeelte van de criminaliteit in de grote steden heb ik wel 'iets'.
maar dat heeft iedereen denk ik. helaas zijn sommige mensen te dom om onderscheid te maken tussen de goede en de slechte..
zo bedoel ik het niet.quote:op dinsdag 24 januari 2006 01:15 schreef krekker het volgende:
[..]
je sluit jouw post af met de zin "helaas zijn sommige mensen te dom om onderscheid te maken tussen de goede en de slechte...", maar lijkt in de alinea daarboven precies hetzelfde te doen.
je zegt immers zelf geen problemen te hebben met (personen uit) de ene groep, maar wel met (personen uit) de andere groep, omdat daar relatief de meeste criminelen tussen zitten. je selecteert dus niet op goede en slechte mensen/buitenlanders. nee, je selecteert op afkomst.
wellicht dat je het niet zo bedoelt, maar zoals je het hier hebt neergezet komt het m.i. nogal tegenstrijdig over.
en waarom zouden hardwerkende buitenlanders, die zich dus goed gedragen, zoals topicstarter, dit niet verdienen?quote:op dinsdag 24 januari 2006 01:57 schreef neuralnet het volgende:
2) acceptatie krijg je niet, dat moet je verdienen.
quote:op maandag 23 januari 2006 15:50 schreef iblardi het volgende:
en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren.
bronquote:de term antisemitisme is de moderne benaming voor een vijandige houding ten opzichte van joden.
ik denk dat er een communicatiefout is geweest want ik zeg ook niet dat ik alle buitenlanders slecht vind. ik heb het ook slechts over een bepaalde groep buitenlanders. ts doet net alsof alle buitenlanders niet geaccepteerd worden wat natuurlijk flauwekul is. dus ik ging ervan uit dat hij bedoelde dat een bepaalde groep buitenlanders geaccepteerd moet worden. alleen die buitenlanders waar ik geen hoge pet van op heb ga ik niet accepteren, dat is wat ik bedoel. normale buitenlanders in nederland heb ik geen problemen mee.quote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
dat geldt misschien voor jou als persoon. dat wil niet zeggen dat elke 'normale buitenlanders' automatisch door elke autochtone nederlander worden geaccepteerd.quote:op dinsdag 24 januari 2006 11:51 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ts doet net alsof alle buitenlanders niet geaccepteerd worden wat natuurlijk flauwekul is. dus ik ging ervan uit dat hij bedoelde dat een bepaalde groep buitenlanders geaccepteerd moet worden. alleen die buitenlanders waar ik geen hoge pet van op heb ga ik niet accepteren, dat is wat ik bedoel. normale buitenlanders in nederland heb ik geen problemen mee.
of andersom.quote:op dinsdag 24 januari 2006 18:04 schreef krekker het volgende:
[..]
dat geldt misschien voor jou als persoon. dat wil niet zeggen dat elke 'normale buitenlanders' automatisch door elke autochtone nederlander worden geaccepteerd.
dit soort topics zijn sowieso vrij zinloos, ventilatie van frustraties daargelaten, echter er is wel een verschil tussen klagen over een bepaald klimaat dat iemand als persoon om zich heen voelt of denkt te voelen enerzijds, tegenover het stellen dat buitenlanders die niet geaccepteerd worden per definitie vallen onder de kutbuitenlanders die deze afwijzing in alle gevallen aan zichzelf te danken hebben, anderzijds.quote:op dinsdag 24 januari 2006 18:05 schreef pracissor het volgende:
[..]
of andersom.
daarom is dit topic ook een beetje kansloos.
dat zeg ik niet. ik stel enkel dat acceptatie niet vanzelfsprekend een recht is dat je per definitie krijgt. dat geldt voor iedereen; ongeacht afkomst.quote:en waarom zouden hardwerkende buitenlanders, die zich dus goed gedragen, zoals topicstarter, dit niet verdienen?
waarom eigenlijk niet? acceptatie van je zijn lijkt me een voorbeeld van tolerantie. zolang je niks verkeerds doet, waarom zou je?quote:op dinsdag 24 januari 2006 22:24 schreef neuralnet het volgende:
[..]
dat zeg ik niet. ik stel enkel dat acceptatie niet vanzelfsprekend een recht is dat je per definitie krijgt. dat geldt voor iedereen; ongeacht afkomst.
het spijt me. ik schreef dit op instigatie van een ander.quote:op dinsdag 24 januari 2006 18:05 schreef pracissor het volgende:
[..]
of andersom.
daarom is dit topic ook een beetje kansloos.
het was niet mijn bedoeling om te janken. in mijn perceptie is antisemitisme gericht tegen de semitische volkeren, dus de "nakomelingen van sem". zeg dan: anti-judaistisch.quote:op dinsdag 24 januari 2006 09:16 schreef yuckfou het volgende:
[..]
[..]
bron
als je wilt janken doe het dan goed, d'r zijn massa's nederlanders die niks tegen joden hebben....
quote:op maandag 21 maart 2005 23:26 schreef joost-mag-het-weten het volgende:
iets waar in belgie de laatste week ook nogal wat over te doen is, een marokkaanse journaliste van de kranten "het nieuwsblad" (half miljoen dagelijkse lezers) en "het volk" (paar honderduizend dagelijkse lezers) ging enkele maanden undercover in de brusselse voorstad molenbeek. in de volksmond gekend als "klein-marokko"
(ik twijfelde nog even of ik het hier of in nieuws ging zetten)
ik citeer wat uit die reportages (voor alle duidelijkheid, de journaliste is zelf ook een moslima) :
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=g9ud87jm
,,ik ben verbaasd over wat ik ontdekte. ik dacht ten onrechte dat veel geruchten over extreme moslims gebaseerd waren op stoere verhalen. maar ik stelde vast dat veel brusselse moslims geen enkele wil tot integratie vertonen. ze zien de belgen als ongelovigen en hebben geen enkele affectie met ons land. molenbeek beschouwen ze zelfs niet meer als belgië maar als een islamenclave, waar zij de plak zwaaien als in een islamstaat en waar belgen niet welkom zijn. in plaats van integratie is er een grote radicalisering aan de gang.''
honderden jongvolwassenen bestuderen jarenlang de ,,zuivere'' koran - op kosten van saudische geldschieters, want studeren is hun enige beroepsactiviteit. ,,dat zijn de toekomstige moslimleiders. daarnaast heb je een grote groep jongeren die weinig uitzicht heeft op een toekomst in ons land wegens een gebrek aan opleiding en werk. zij vormen een kweekvijver voor honderden jihadstrijders die bereid zijn aanslagen te plegen en de heilige oorlog tegen de ongelovigen te voeren.''
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=g9ud87jm
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=gvjd8lmm
pas daar toch mee op. het vlaams belang zal daarvan profiteren.'' dat kregen we te horen toen deze week uitlekte dat we een reporter twee maanden undercover in molenbeek hebben laten werken op zoek naar de sporen van het islamextremisme. we beseffen heel goed dat deze reportagereeks in de ogen van heel wat beleidsmensen zogenaamd ,,politiek incorrect'' is. het moslimextremisme is een van die onderwerpen waar al veel te lang niet vrijuit over gediscussieerd wordt ,,omdat het vlaams belang daar politiek garen van zou spinnen''.
een krant moet natuurlijk in eerste instantie correct zijn ten opzichte van zijn lezers. feiten achterhalen, verbanden leggen, analyseren en eerlijk duiden. dat zien wij als onze eerste opdracht.
voor deze reportagereeks zijn we niet over één nacht ijs gegaan. onze reporter, hind fraihi, is zelf een gelovige moslima die een grote voorkennis heeft van de islam in binnen- en buitenland. we hebben haar twee maanden undercover laten werken. naar vlaamse persnormen een zeer lange periode en zeker lang en grondig genoeg om een goed beeld te krijgen van de situatie in molenbeek. onze reporter heeft er ook bewust voor gekozen om haar echte naam onder de reportagereeks te zetten om zo het debat voluit aan te kunnen gaan.
nog deze boodschap aan de burgemeester van molenbeek: het grote gevaar zijn niet de jongeren - die dienen als voetvolk en zijn onmiddellijk vervangbaar - maar de onbekende imams en hun betaalheren die achter duistere poorten ongestoord hun gang kunnen gaan. zij zijn het gif dat een hele bevolkingsgroep kan verlammen en belgen van verschillende herkomst tegen elkaar opzetten. een gevaarlijke kleine groep die misbruik maakt van een religie.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=grud8hbf
sjeik bassam ayachi, de man die berucht werd wegens doodsbedreigingen aan de franse minister sarkozy, is een man met twee gezichten. aan de ene kant lijkt hij de redelijke islamleider die in het vtm-journaal afgelopen zaterdag vertelde dat hij niets weet van ronselpraktijken in molenbeek.
aan de andere kant is hij een onvervalste radicale extremist. in december liet hij tegen onze undercoverjournaliste hind fraihi duidelijk blijken dat het voor hem een koud kunstje is om jongeren te mobiliseren voor de jihad ,,als woorden niet meer helpen''.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=gegd9akh
,,weet je, jouw ouders hoeven niet te betalen voor jouw studies. ga gewoonweg naar het ocmw, ze geven ook geld aan studenten.’’
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...dma13032005_005
in sommige moskeeën in molenbeek beperken moslimextremisten systematisch de rechten van vrouwen. in de moskee van zwarte vijvers worden de richtlijnen zelfs via een folder meegegeven tijdens het vrijdaggebed. wie een boerka draagt, mag niet praten met andere vrouwen en zeker niet met mannen. praten mag alleen als de imam of de echtgenoot toestemming geeft.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=g25da883
de uitspraak van yoesoef qardawi, een bekende, conservatieve islamgeleerde: alles is door het kijken ontstaan; een vonk kan in een vuurzee overslaan. een blik, een glimlach, een knik met het hoofd; dan een praatje, een belofte, de warmte van een bed. ogen, of nee, héél het lichaam is gevaarlijk. verstop het onder een boerka, alleen zo zijn we kuis.
in de moskee aan de zwarte vijvers in molenbeek staat zelfs een kiosk achter de hoek van de lege koer. de kioskman geeft me een arabische folder met als titel aanbevelingen voor de beschermde parel. het pamflet uit saudi-arabië omschrijft de vrouw als een parel en geeft haar een lijst met adviezen, telkens beginnend met ,,pas op, mijn zus.'' een greep uit de waarschuwingen: ,,draag een hoofddoek. korte, strakke en transparante kledij leidt naar de hel. verlaat het huis niet zonder toestemming van de man. gehoorzaam uw echtgenoot en werk niet op zijn zenuwen. kijk niet naar televisie, internet en video. luister alleen naar religieuze muziek. imiteer de man niet door het dragen van broeken en kortgeknipt haar. deel islamitische pamfletten uit.''
ik schrik van de vrouwonvriendelijke propaganda en vraag uitleg aan de imam. die is kort van stof en geeft me een verwarde indruk. ,,je moet niet alles doen wat het pamflet voorschrijft. je bent een belgische burger, evenwel in het land der ongelovigen.''
ik begrijp er niets van. een jonge moskeeganger is duidelijker: ,,je moet de raadgevingen van het pamflet wél volgen. en overigens, jouw hoofddoek is niet genoeg. je moet een boerka dragen, zo niet brand je in de hel!'' ratel maar op, denk ik. waardigheid is mijn sluier en niet een vormeloze tent op mijn lichaam. bovendien zit de islam van binnen, van uiterlijkheden moet ik niet weten.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=g7td9uhe
het leven in radicaal-islamitische kringen in molenbeek draait volledig rond de islam. zelfs in de fitness wordt getraind op verzen uit de koran. de gematigde moslims zijn dan weer streng voor hun eigen geloofsgenoten en zoeken de schuld voor de kleine straatcriminaliteit in eigen midden. ,,te veel marokkaanse ouders in de probleemwijken verwaarlozen de opvoeding van hun kinderen. de belgen zijn terecht weggetrokken.'"
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=gefdcp5a
,,vroeger woonden hier veel belgen maar we hebben ze allemaal weggejaagd'', zegt mijn marokkaanse slager. ,,de kleine criminaliteit tiert hier welig. de marokkaanse jongeren hebben het onder meer gemunt op de tasjes van de belgen. de flikken? die weten van geen aanpakken. de belgen zijn terecht bang geworden en hebben hun biezen gepakt.''
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.as...icleid=gi1dcfhl
wie heeft het nou weer ineens over moslims? ik had het over buitenlanders, al dan niet met een arabisch uiterlijk.quote:op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef speed-addicted het volgende:
acceptatie van moslims die de boel hier structureel verzieken in het westen? over mijn lijk!
undercover in klein marokko
[..]
het is juist een heerlijk topic met perfekt op elkaar afgestemde nuances in humortoonaardenquote:op maandag 23 januari 2006 16:34 schreef laton het volgende:
[..]
gruwelijktopic dit...gaat van buitenlanders tot moslims tot links vs rechts gezeik...brrrr
weet die user direct wat hij hier moet ontwijken aan topics![]()
quote:op woensdag 25 januari 2006 11:17 schreef iblardi het volgende:
"zesde colonne tegen de jihad"
...speedaddicted, ben jij een nazi? dat is een oprechte vraag.
brrr, mijn eerste confrontatie met een nazi.
en bloc?quote:op woensdag 25 januari 2006 11:20 schreef speed-addicted het volgende:
[..]
nee
ik ben alleen geen voorstander van de manier waarop moslims zich manifisteren in het westen.
de islam is een sekte niet meer niet minder.
iedere moslim? dus ook die aardige indonesische jongens en meisjes die samen met mij college volgen?quote:op woensdag 25 januari 2006 11:20 schreef speed-addicted het volgende:
[..]
nee
ik ben alleen geen voorstander van de manier waarop moslims zich manifisteren in het westen.
de islam is een sekte niet meer niet minder.
dat dacht ik nietquote:op maandag 23 januari 2006 15:59 schreef -sandstorm- het volgende:
ik voel een topic opkomen dat gaat uitlopen op een een normaal buitenlander topic. wat jullie ?
dit is toch echt hét lulverhaal van de week. dit komt blijkbaar it je eigen beperkte referentiekader. verdiep je eens in de materie, want je hebt echt geen idee waar je het over hebt.quote:op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef #ANONIEM het volgende:
zolang mensen als jij blijven generaliseren gaat dat punt dus never nooit lukkenquote:op dinsdag 24 januari 2006 01:57 schreef neuralnet het volgende:
2) acceptatie krijg je niet, dat moet je verdienen.
no problem. maar ik denk dat dit topic dus niet is geworden wat je had gewild. misschien is het daarom maar beter om het te sluiten voordat het weer een discussie wordt als één in een dozijn.quote:op woensdag 25 januari 2006 09:58 schreef iblardi het volgende:
[..]
het spijt me. ik schreef dit op instigatie van een ander.
het was niet mijn bedoeling er gelijk zo'n zwart-witdiscussie van te maken.
dan adviseer ik een nieuw topic aan te maken, met een duidelijke heldere op gebaseerd op feitjes en cijfers.quote:op woensdag 25 januari 2006 12:44 schreef iblardi het volgende:
is er nog kans dat we kunnen discussieren over de lange-termijneffecten op de economie en de maatschappij door emigratie van talent wegens een negatief en xenofobisch klimaat?
dat is vriendelijk, maar dit is natuurlijk een gevoelskwestie. over een potentiele spinoza of einstein die nederland mis zal lopen heb ik natuurlijk geen cijfers. over de mate van talent van de emigranten naar andere landen ook niet.quote:op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef pracissor het volgende:
[..]
dan adviseer ik een nieuw topic aan te maken, met een duidelijke heldere op gebaseerd op feitjes en cijfers.
nu moet ik zeggen dat ik het met je eens ben dat ik soms wel eens bang ben dat we uiteindelijk belanden in een soort achtbaan waarin we razendsnel naar een zwart gat rijden en we eindigen met een nieuwe holocaust. alleen ben ik van mening dat dit juist veroorzaak zal worden door een 'softe' aanpak van immigranten. wanneer we kijken naar het beleid van paars en de daar aan voorafgaande regeringen, is er sprake van een 'vriendelijke ontkenning'. 'we weten dat er problemen zijn maar om de verstandhoudingen goed te houden zetten we die niet op de politieke agenda.'quote:op woensdag 25 januari 2006 12:55 schreef iblardi het volgende:
[..]
dat is vriendelijk, maar dit is natuurlijk een gevoelskwestie. over een potentiele spinoza of einstein die nederland mis zal lopen heb ik natuurlijk geen cijfers. over de mate van talent van de emigranten naar andere landen ook niet.
dat wordt dus problematisch.
helpt een oproep vanaf deze plaats niet? aldus:
kunnen we het er nou eindelijk eens even rustig en beschaafd over hebben of nederland het gevaar loopt af te glijden door de sterke tendens naar xenofobie, stelletje barbaren?![]()
quote:nb ik waardeer jou als discussiepartner in hoge mate. kom je ook nog naar het mijn ethniciteitstopic?
vraag je ouders, die moeten je opvoeden. niet de users van fok!quote:op dinsdag 24 januari 2006 00:11 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
[..]
waarom moeten we buitenlanders accepteren die nederland niet accepteren?
geweldig discussiemateriaal zijn jullie zeg![]()
acceptatie en tolerantie worden misbruikt door er allerlei rechten aan te hangen die men meent te hebben. die rechten hebben ze niet.quote:waarom eigenlijk niet? acceptatie van je zijn lijkt me een voorbeeld van tolerantie. zolang je niks verkeerds doet, waarom zou je?
zolang mensen denken door het woord "acceptatie" te roepen rechten in de maatschappij te verkrijgen hoop ik dat het ze niet lukt. ik heb een hekel aan morele chantage. ik doorzie elke poging van parasieten om iets te verkrijgen waar ze geen recht op hebben en doe er dan ook alles aan om te voorkomen dat zij het krijgen. iedereen in deze maatschappij heeft de verantwoordelijkheid er zelf iets van te maken. kan je dat niet, dan is de natuurlijke selectie van toepassing en ik zal er geen traan om laten.quote:zolang mensen als jij blijven generaliseren gaat dat punt dus never nooit lukken
mijn ouders weten hoe ik erover denk.quote:op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef crazykill het volgende:
vraag je ouders, die moeten je opvoeden. niet de users van fok!![]()
nog een fijn leventje.![]()
wie beweert er in godsnaam dat alle buitenlanders goed zijn? dat is een absurde stelling.quote:waardoor zou buitenlandershaat dan ontstaan als alle buitenlanders goed zijn?
dit hoor je mij, en vele buitenlanders met mij, echt niet zeggen, hoor. dat zit in jouw hoofd.quote:op woensdag 25 januari 2006 14:34 schreef neuralnet het volgende:
[..]
acceptatie en tolerantie worden misbruikt door er allerlei rechten aan te hangen die men meent te hebben. die rechten hebben ze niet.
een buitenlander die afgewezen wordt bij een sollicitatie en roept dat "we hem niet accepteren" bedoelt eigenlijk: "ik heb recht op een baan, anders zijn jullie racisten". of "ik heb recht op sociaal contact, anders zijn jullie vreemdelingenhaters".
zoals wat? voorbeelden, graag.quote:verder wordt met "accepteren" in de praktijk ook bedoeld: het dulden van overlast en objecten in onze cultuur die er niet horen.
vind je niet dat, zolang je een rechtsttaat hebt, haar inwoners gelijkelijk behandeld dienen te worden?quote:zolang mensen denken door het woord "acceptatie" te roepen rechten in de maatschappij te verkrijgen hoop ik dat het ze niet lukt.
op welke 'parasieten' doel je?quote:ik heb een hekel aan morele chantage. ik doorzie elke poging van parasieten om iets te verkrijgen waar ze geen recht op hebben en doe er dan ook alles aan om te voorkomen dat zij het krijgen.
wat een cliché. zeg ik ergens dat ik dat niet vind?quote:iedereen in deze maatschappij heeft de verantwoordelijkheid er zelf iets van te maken.
afgunst. en dat is nog maar één van de vele redenen waardoor xenofobie ontstaat. de oorzaak ligt bijna nooit bij degenen die het slachtoffer zijn van andermans xenofobie, het is vaak afgunst, of het zoeken van een zondebok.quote:op woensdag 25 januari 2006 14:47 schreef iblardi het volgende:
[..]
wie beweert er in godsnaam dat alle buitenlanders goed zijn? dat is een absurde stelling.
en ja, waardoor onstaat xenofobie? waardoor onstond de piek van jodenhaat in de jaren 30 en 40?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |