abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34089549
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34089616
Wat een prachtig begin, 'Arry.
pi_34089674
"What has human happiness to do with morals? The object of morals is not to make people happy."

Hallo.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34089708
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een prachtig begin, 'Arry.
door jullie geinspireerd, door ondergetekende vertaald
pi_34089740
Geen tieten?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34089786
Sjeik Jaber al Ahmad al Sabah, beter bekend als de emir van Koeweit, is vanochtend overleden. De emir, die sinds een hersenbloeding in 2001 nog maar zelden in het openbaar werd gesignaleerd, is 79 jaar geworden. In het oliestaatje is een nationale periode van rouw afgekondigd.

Volgens de Koeweitse grondwet wordt kroonprins sjeik Saad al Abdullah al Sabah, een neef van de overleden emir, automatisch de nieuwe machthebber. De kroonprins is met zijn 76 jaar echter ook niet meer één van de jongsten, en is ziek sinds een operatie aan zijn darmen in 1997. De laatste jaren gaan er stemmen in Koeweit op om de opvolging beter te regelen, gezien de ziekte van de kroonprins. In 2003 werden al de taken van de kroonprins en de premier gesplitst, en gingen de regeertaken naar sjeik Sabah, een halfbroer van Jaber.

Sjeik Jaber was de dertiende heerser van de Sabah-dynastie, die Koeweit sinds 245 jaar regeert. Hij regeerde sinds 1977. Toen Iraakse troepen op 2 augustus 1990 Koeweit binnentrokken, vluchtte Jaber naar Saudi-Arabië. In februari 1991 keerde hij naar zijn land terug. Als bondgenoot van de VS probeerde hij vervolgens de Iraakse invloed in de regio te beperken.

Heeft dit nog gevolgen die zich nu al laten overzien?
pi_34089859
Ik overzie een nieuwe carnavalskraker.
pi_34089883
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:15 schreef RichardQuest het volgende:
Ik overzie een nieuwe carnavalskraker.
Je bent producer? Is het die met Ome Henk?
  zondag 15 januari 2006 @ 17:16:53 #10
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34089897
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Sjeik Jaber al Ahmad al Sabah, beter bekend als de emir van Koeweit, is vanochtend overleden. De emir, die sinds een hersenbloeding in 2001 nog maar zelden in het openbaar werd gesignaleerd, is 79 jaar geworden. In het oliestaatje is een nationale periode van rouw afgekondigd.

Volgens de Koeweitse grondwet wordt kroonprins sjeik Saad al Abdullah al Sabah, een neef van de overleden emir, automatisch de nieuwe machthebber. De kroonprins is met zijn 76 jaar echter ook niet meer één van de jongsten, en is ziek sinds een operatie aan zijn darmen in 1997. De laatste jaren gaan er stemmen in Koeweit op om de opvolging beter te regelen, gezien de ziekte van de kroonprins. In 2003 werden al de taken van de kroonprins en de premier gesplitst, en gingen de regeertaken naar sjeik Sabah, een halfbroer van Jaber.

Sjeik Jaber was de dertiende heerser van de Sabah-dynastie, die Koeweit sinds 245 jaar regeert. Hij regeerde sinds 1977. Toen Iraakse troepen op 2 augustus 1990 Koeweit binnentrokken, vluchtte Jaber naar Saudi-Arabië. In februari 1991 keerde hij naar zijn land terug. Als bondgenoot van de VS probeerde hij vervolgens de Iraakse invloed in de regio te beperken.

wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Maar dat kan natuurlijk niet als je dood bent.
  zondag 15 januari 2006 @ 17:18:02 #11
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34089935
ik ga maar eens inspiratie op doen, knoop in je zakdoek is op
pi_34089981
Kijk liever op 3.
pi_34090009
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoe zo'n Sjeik ook zeikt (pardon)
't Pils komt toch nooit op de bon
  zondag 15 januari 2006 @ 17:20:24 #14
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34090016
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijk liever op 3.
dat zijn brabomeisjes met een taalachterstand . Ook prima
pi_34090231
NL2, festijn der kamelentenen.
pi_34090267
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kiele kiele...
pi_34090297
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:

Ik denk het niet, het blijft gewoon allemaal in de familie.
pi_34090585
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ellende bestaat bij de gratie van verdeling.
Dom, dom, dom . Ik tiepte te snel: ik zie meer veredeling dan ellende in Verelendung. Ik vraag pardon voor mijn slordigheid .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34090631
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Dom, dom, dom . Ik tiepte te snel: ik zie meer veredeling dan ellende in Verelendung. Ik vraag pardon voor mijn slordigheid .
Ik absolveer u.
  zondag 15 januari 2006 @ 17:38:43 #20
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34090710
Heeeej, ik heb weer een mailtje van die verdwaalde russin.
pi_34090723
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:38 schreef Tafkahs het volgende:
Heeeej, ik heb weer een mailtje van die verdwaalde russin.
Roebelhoer?
  zondag 15 januari 2006 @ 17:40:29 #22
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34090797
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Roebelhoer?
Weet ik veel, ik kreeg een verhaal en was nieuwsgierig, nu wil ze na die reply naar Hollandski komen

Ja hallo, ik ben geen raamexploitant...
  zondag 15 januari 2006 @ 17:41:15 #23
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34090836
wil je d'r hebben, Johan? Ze is 25 en ik heb 3 foto's
pi_34091304
Nooit meer 'nooit meer'!
pi_34091353
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik absolveer u.
U is te goed.

Ander vraagje, Johan. Je laat je weinig zien in discussies, maar voor holocaust-ontkenners ben je altijd bereid weer een nieuwe post van respectabele lengte in elkaar te zetten. Je knipt en plakt niet eens van je eigen eerdere, gelijkluidende posts. Waarom?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34091390
Vond je mijn Jews-plaatje hilarisch, Johan?
  zondag 15 januari 2006 @ 17:53:06 #27
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34091415
welke holocaust?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 15 januari 2006 @ 17:53:21 #28
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34091427
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34091676
Het raaskallen is bij Spijkerman begonnen hoor:
quote:
Jack vindt dat amusement en populaire sport niet bij de Publieke Omroep thuis horen. "Laat die omroepen de duurdere en minder goed bekeken programma’s maken. Ik weet dat ik nu vloek in de kerk en dat ik dit een jaar geleden absoluut niet vond, maar ik ben er wel anders tegenaan gaan kijken. Neem voetbal. Waarom zou er zoveel publiek geld naar de voetbalclubs moeten gaan. Het is echt heel veel geld. Terwijl de NOS, zoals nu, voor dat geld ook meer aandacht kan besteden aan andere sporten. Bovendien, de publieke omroep is nu ook al aardig commercieel. De Vara heeft het afgelopen jaar Grootmeesters van Paul Witteman van de buis gehaald. Dat was een goed programma, maar er keken te weinig mensen naar en het is om die reden van de zender gehaald. Dat doen de KRO en de NCRV ook. Nu is de situatie schijnheilig. Neem opnieuw het voetbal. De Wedstrijden van Talpa. Daar zit reclame bij. Maar hoe zat Studio Sport in elkaar? Dat begon om zeven uur, maar eerst vijf minuten reclame. Dan om acht uur vijf minuten reclame, tien minuten Journaal, vijf minuten reclame, weer Studio Sport en weer reclame. Dat is twintig minuten reclame. Dat is meer dan er nu in De Wedstrijden zit. Waarom zat er een Journaal midden in Studio Sport terwijl er de hele week op Nederland 2 geen nieuws is om acht uur? Omdat ze anders geen reclame kunnen uitzenden. En dan wèl zeiken over reclame bij De Wedstrijden."
Wie gaat nou nog de 5 minuten reclame serieus bekijken als het programma al afgelopen is . Bovendien keken velen alleen de belangrijkste wedstrijden, en hoefden ze dus in totaal 0 minuten reclame te kijken . Wat een bagger kraamt die gast uit zeg !
pi_34091707
quote:
Dat begon om zeven uur, maar eerst vijf minuten reclame.
Wat lult ie nou, dat Studio Sport pas om 19.05 begon? Wat een crap. En naar die 5 minuten ervoor hoef je natuulijk niet te kijken.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:02:18 #31
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34091741
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]

Wie gaat nou nog de 5 minuten reclame serieus bekijken als het programma al afgelopen is . Bovendien keken velen alleen de belangrijkste wedstrijden, en hoefden ze dus in totaal 0 minuten reclame te kijken . Wat een bagger kraamt die gast uit zeg !
this time it's personal
pi_34091861
De volgende week 6 miljoen kijkers voor Jack?
pi_34091958
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:05 schreef RichardQuest het volgende:
De volgende week 6 miljoen kijkers voor Jack?
Gister 1,2 miljoen, ik denk volgende keer onder de miljoen. Kopspijkers haalde bij de VARA gemiddeld 2,4 miljoen .
  zondag 15 januari 2006 @ 18:09:47 #35
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34092001
ik heb het idee dat Spijkerman gewoon z'n best niet doet
pi_34092121
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:51 schreef sigme het volgende:

[..]

U is te goed.

Ander vraagje, Johan. Je laat je weinig zien in discussies, maar voor holocaust-ontkenners ben je altijd bereid weer een nieuwe post van respectabele lengte in elkaar te zetten. Je knipt en plakt niet eens van je eigen eerdere, gelijkluidende posts. Waarom?
Het is een fenomeen dat mij enorm stoort. Het is niet bepaald mijn onderwerp (dat ligt ergens in de Middeleeuwen), maar ik weet wel dat het bepaald niet verboden is het aantal van zes miljoen in twijfel te trekken, mits op integere wijze - dit benadruk ik vaak, omdat de universiteit en het dagelijks leven tamelijk gescheiden werelden zijn en het voor schreeuwers daarom heel gemakkelijk is te beweren dat dit verboden zou zijn.
Als wij kijken naar een verbod op Holocaustontkenning zoals dat in Nederland bestaat, dan zien wij dat het geen apart wetsartikel is, maar voortkomt uit het algemene verbod op het bevorderen van haat. Geheel terecht in het geval van Verbeke.
Ik lig net zo vaak in de clinch met mensen die ''Che'' verheerlijken en de Armeense Genodice ontkennen, overigens.
pi_34092141
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:52 schreef Monidique het volgende:
Vond je mijn Jews-plaatje hilarisch, Johan?
Ik kon niet zo goed zien wat het was, het leek op een zalmijsberg.
pi_34092165
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik kon niet zo goed zien wat het was, het leek op een zalmijsberg.
.
pi_34092190
pi_34092192
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Misschien kun je het nogmaals proberen?
pi_34092213
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]

Beetje onzin natuurlijk, maar ik vind het hele gezeik over reclame ook maar betrekkelijk. Vergelijk de hoeveelheid reclame tijdens een CL of UEFA Cup avond eens met die op bijvoorbeeld Sporza. Het huidige schema is grofweg voorbeschouwing, reclame, eerste helft, reclame, zeer korte analyse, reclame, tweede helft, reclame geleuter, reclame, samenvattingen van andere wedstrijden. Als de NOS van de hoeveelheid reclame op de Vlaamse televisie was overgestapt naar de hoeveelheid die ze in zo'n programma nu uitzenden had iedereen waarschijnlijk net zo lopen klagen als ze nu doen over Talpa.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_34092388
I.C. Wiener
pi_34092432
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is een fenomeen dat mij enorm stoort. Het is niet bepaald mijn onderwerp (dat ligt ergens in de Middeleeuwen), maar ik weet wel dat het bepaald niet verboden is het aantal van zes miljoen in twijfel te trekken, mits op integere wijze - dit benadruk ik vaak, omdat de universiteit en het dagelijks leven tamelijk gescheiden werelden zijn en het voor schreeuwers daarom heel gemakkelijk is te beweren dat dit verboden zou zijn.
Als wij kijken naar een verbod op Holocaustontkenning zoals dat in Nederland bestaat, dan zien wij dat het geen apart wetsartikel is, maar voortkomt uit het algemene verbod op het bevorderen van haat. Geheel terecht in het geval van Verbeke.
Ik lig net zo vaak in de clinch met mensen die ''Che'' verheerlijken en de Armeense Genodice ontkennen, overigens.
In het geval van zo'n president van Iran is het bloedirritant dat een staatsman belachelijke conferenties laat organiseren en er niet voor terugschrikt quasi-wetenschap te gebruiken om zichzelf voor te doen als anti-imperialist of weet ik het wat, in plaats van zijn land fatsoenlijk te besturen.
pi_34092496
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:23 schreef RichardQuest het volgende:
I.C. Wiener
Woo-Suk Hwang.
pi_34092498
Leggings zijn pas irritant.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:30:46 #46
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34092572
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef RichardQuest het volgende:
Maar die glimmende zwarte zijn dan wel weer geil, vooral als er zo'n sletterig ceintuurtje slapjes overheen hangt
pi_34092591
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef RichardQuest het volgende:
pi_34092668
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Woo-Suk Hwang.
It's not a tumor .
pi_34093077
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik geloof dat het niet werkelijk helpt tegen revisionisten, maar ik waardeer het ten zeerste. Ook al helpt het niet tegen de algehele domheid, het zijn toch geen parels voor de zwijnen geworpen, het helpt minder bespraakten (als mij) met het netjes op een rij krijgen van de argumenten en bijbehorende formulering. En mogelijk enkele twijfelaars die zich bijna hadden laten vangen in het redelijk klinkende argument van -in twijfel trekken = wetenschappelijk, en de desinformatie dat 'ontkenning' strafbaar zou zijn.
quote:
Dat was toch meer strafbaar wegens belediging dan wegens aanzetten tot haat?

Ik had er laatst nog een discussie over, waarbij mij ten stelligste te verstaan werd gegeven dat uit het Verbeke-arrest volgt dat holocaust-ontkenning strafbaar is. Ik betwijfel dat, gelukkig vond ik onlangs een post van Multatuli die mijn lezing bevestigd. En (de user) Multatuli sla ik hoog aan.
quote:
Welke genocide?
- Ik heb er nog wat aardig (digitaal) materiaal over, een verslag van Nederlandse parlementariers (geloof ik, uit m'n hoofd), uit 1918 (jaartal weet ik bijna zeker). Interesse? Dan scharrel ik het even op.
quote:
In het geval van zo'n president van Iran is het bloedirritant dat een staatsman belachelijke conferenties laat organiseren en er niet voor terugschrikt quasi-wetenschap te gebruiken om zichzelf voor te doen als anti-imperialist of weet ik het wat, in plaats van zijn land fatsoenlijk te besturen.
In zekere zin hebben de revisionisten gelijk, het wel of niet erkennen van de holocaust is iets wat deels meer te maken heeft met geloof dan met feitenkennis. Ik denk dat zo'n Ahmehoela, en velen met hem, door geen feit van hun geloof gebracht kunnen worden.

En uiteindelijk zullen ze zegevieren, denk ik. Helaas .
pi_34093458
Het zijn inderdaad oneindige discussies zonder uitkomst, maar ik lees ze ook graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')