door jullie geinspireerd, door ondergetekende vertaaldquote:Op zondag 15 januari 2006 17:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een prachtig begin, 'Arry.
Je bent producer? Is het die met Ome Henk?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:15 schreef RichardQuest het volgende:
Ik overzie een nieuwe carnavalskraker.
wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Maar dat kan natuurlijk niet als je dood bent.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Sjeik Jaber al Ahmad al Sabah, beter bekend als de emir van Koeweit, is vanochtend overleden. De emir, die sinds een hersenbloeding in 2001 nog maar zelden in het openbaar werd gesignaleerd, is 79 jaar geworden. In het oliestaatje is een nationale periode van rouw afgekondigd.
Volgens de Koeweitse grondwet wordt kroonprins sjeik Saad al Abdullah al Sabah, een neef van de overleden emir, automatisch de nieuwe machthebber. De kroonprins is met zijn 76 jaar echter ook niet meer één van de jongsten, en is ziek sinds een operatie aan zijn darmen in 1997. De laatste jaren gaan er stemmen in Koeweit op om de opvolging beter te regelen, gezien de ziekte van de kroonprins. In 2003 werden al de taken van de kroonprins en de premier gesplitst, en gingen de regeertaken naar sjeik Sabah, een halfbroer van Jaber.
Sjeik Jaber was de dertiende heerser van de Sabah-dynastie, die Koeweit sinds 245 jaar regeert. Hij regeerde sinds 1977. Toen Iraakse troepen op 2 augustus 1990 Koeweit binnentrokken, vluchtte Jaber naar Saudi-Arabië. In februari 1991 keerde hij naar zijn land terug. Als bondgenoot van de VS probeerde hij vervolgens de Iraakse invloed in de regio te beperken.
Hoe zo'n Sjeik ook zeikt (pardon)quote:Op zondag 15 januari 2006 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je bent producer? Is het die met Ome Henk?
dat zijn brabomeisjes met een taalachterstand . Ook primaquote:Op zondag 15 januari 2006 17:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijk liever op 3.
Kiele kiele...quote:Op zondag 15 januari 2006 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je bent producer? Is het die met Ome Henk?
Ik denk het niet, het blijft gewoon allemaal in de familie.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft dit nog gevolgen die zich nu al laten overzien?
Dom, dom, domquote:Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ellende bestaat bij de gratie van verdeling.
Ik absolveer u.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Dom, dom, dom. Ik tiepte te snel: ik zie meer veredeling dan ellende in Verelendung. Ik vraag pardon voor mijn slordigheid
.
Roebelhoer?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:38 schreef Tafkahs het volgende:
Heeeej, ik heb weer een mailtje van die verdwaalde russin.
Weet ik veel, ik kreeg een verhaal en was nieuwsgierig, nu wil ze na die reply naar Hollandski komenquote:
U is te goed.quote:
Wie gaat nou nog de 5 minuten reclame serieus bekijken als het programma al afgelopen isquote:Jack vindt dat amusement en populaire sport niet bij de Publieke Omroep thuis horen. "Laat die omroepen de duurdere en minder goed bekeken programma’s maken. Ik weet dat ik nu vloek in de kerk en dat ik dit een jaar geleden absoluut niet vond, maar ik ben er wel anders tegenaan gaan kijken. Neem voetbal. Waarom zou er zoveel publiek geld naar de voetbalclubs moeten gaan. Het is echt heel veel geld. Terwijl de NOS, zoals nu, voor dat geld ook meer aandacht kan besteden aan andere sporten. Bovendien, de publieke omroep is nu ook al aardig commercieel. De Vara heeft het afgelopen jaar Grootmeesters van Paul Witteman van de buis gehaald. Dat was een goed programma, maar er keken te weinig mensen naar en het is om die reden van de zender gehaald. Dat doen de KRO en de NCRV ook. Nu is de situatie schijnheilig. Neem opnieuw het voetbal. De Wedstrijden van Talpa. Daar zit reclame bij. Maar hoe zat Studio Sport in elkaar? Dat begon om zeven uur, maar eerst vijf minuten reclame. Dan om acht uur vijf minuten reclame, tien minuten Journaal, vijf minuten reclame, weer Studio Sport en weer reclame. Dat is twintig minuten reclame. Dat is meer dan er nu in De Wedstrijden zit. Waarom zat er een Journaal midden in Studio Sport terwijl er de hele week op Nederland 2 geen nieuws is om acht uur? Omdat ze anders geen reclame kunnen uitzenden. En dan wèl zeiken over reclame bij De Wedstrijden."
Wat lult ie nou, dat Studio Sport pas om 19.05 begon? Wat een crap. En naar die 5 minuten ervoor hoef je natuulijk niet te kijken.quote:Dat begon om zeven uur, maar eerst vijf minuten reclame.
this time it's personalquote:Op zondag 15 januari 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
Het raaskallen is bij Spijkerman begonnen hoor:
[..]
Wie gaat nou nog de 5 minuten reclame serieus bekijken als het programma al afgelopen is. Bovendien keken velen alleen de belangrijkste wedstrijden, en hoefden ze dus in totaal 0 minuten reclame te kijken
. Wat een bagger kraamt die gast uit zeg
!
Gister 1,2 miljoen, ik denk volgende keer onder de miljoen. Kopspijkers haalde bij de VARA gemiddeld 2,4 miljoenquote:Op zondag 15 januari 2006 18:05 schreef RichardQuest het volgende:
De volgende week 6 miljoen kijkers voor Jack?
Het is een fenomeen dat mij enorm stoort. Het is niet bepaald mijn onderwerp (dat ligt ergens in de Middeleeuwen), maar ik weet wel dat het bepaald niet verboden is het aantal van zes miljoen in twijfel te trekken, mits op integere wijze - dit benadruk ik vaak, omdat de universiteit en het dagelijks leven tamelijk gescheiden werelden zijn en het voor schreeuwers daarom heel gemakkelijk is te beweren dat dit verboden zou zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:51 schreef sigme het volgende:
[..]
U is te goed.
Ander vraagje, Johan. Je laat je weinig zien in discussies, maar voor holocaust-ontkenners ben je altijd bereid weer een nieuwe post van respectabele lengte in elkaar te zetten. Je knipt en plakt niet eens van je eigen eerdere, gelijkluidende posts. Waarom?
Ik kon niet zo goed zien wat het was, het leek op een zalmijsberg.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:52 schreef Monidique het volgende:
Vond je mijn Jews-plaatje hilarisch, Johan?
quote:Op zondag 15 januari 2006 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik kon niet zo goed zien wat het was, het leek op een zalmijsberg.
Beetje onzin natuurlijk, maar ik vind het hele gezeik over reclame ook maar betrekkelijk. Vergelijk de hoeveelheid reclame tijdens een CL of UEFA Cup avond eens met die op bijvoorbeeld Sporza. Het huidige schema is grofweg voorbeschouwing, reclame, eerste helft, reclame, zeer korte analyse, reclame, tweede helft, reclame geleuter, reclame, samenvattingen van andere wedstrijden. Als de NOS van de hoeveelheid reclame op de Vlaamse televisie was overgestapt naar de hoeveelheid die ze in zo'n programma nu uitzenden had iedereen waarschijnlijk net zo lopen klagen als ze nu doen over Talpa.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
Het raaskallen is bij Spijkerman begonnen hoor:
[..]
Wie gaat nou nog de 5 minuten reclame serieus bekijken als het programma al afgelopen is. Bovendien keken velen alleen de belangrijkste wedstrijden, en hoefden ze dus in totaal 0 minuten reclame te kijken
. Wat een bagger kraamt die gast uit zeg
!
In het geval van zo'n president van Iran is het bloedirritant dat een staatsman belachelijke conferenties laat organiseren en er niet voor terugschrikt quasi-wetenschap te gebruiken om zichzelf voor te doen als anti-imperialist of weet ik het wat, in plaats van zijn land fatsoenlijk te besturen.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is een fenomeen dat mij enorm stoort. Het is niet bepaald mijn onderwerp (dat ligt ergens in de Middeleeuwen), maar ik weet wel dat het bepaald niet verboden is het aantal van zes miljoen in twijfel te trekken, mits op integere wijze - dit benadruk ik vaak, omdat de universiteit en het dagelijks leven tamelijk gescheiden werelden zijn en het voor schreeuwers daarom heel gemakkelijk is te beweren dat dit verboden zou zijn.
Als wij kijken naar een verbod op Holocaustontkenning zoals dat in Nederland bestaat, dan zien wij dat het geen apart wetsartikel is, maar voortkomt uit het algemene verbod op het bevorderen van haat. Geheel terecht in het geval van Verbeke.
Ik lig net zo vaak in de clinch met mensen die ''Che'' verheerlijken en de Armeense Genodice ontkennen, overigens.
Maar die glimmende zwarte zijn dan wel weer geil, vooral als er zo'n sletterig ceintuurtje slapjes overheen hangtquote:Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef RichardQuest het volgende:
Leggings zijn pas irritant.
quote:Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef RichardQuest het volgende:
Leggings zijn pas irritant.
Ik geloof dat het niet werkelijk helpt tegen revisionisten, maar ik waardeer het ten zeerste. Ook al helpt het niet tegen de algehele domheid, het zijn toch geen parels voor de zwijnen geworpen, het helpt minder bespraakten (als mij) met het netjes op een rij krijgen van de argumenten en bijbehorende formulering. En mogelijk enkele twijfelaars die zich bijna hadden laten vangen in het redelijk klinkende argument van -in twijfel trekken = wetenschappelijk, en de desinformatie dat 'ontkenning' strafbaar zou zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is een fenomeen dat mij enorm stoort. Het is niet bepaald mijn onderwerp (dat ligt ergens in de Middeleeuwen), maar ik weet wel dat het bepaald niet verboden is het aantal van zes miljoen in twijfel te trekken, mits op integere wijze - dit benadruk ik vaak, omdat de universiteit en het dagelijks leven tamelijk gescheiden werelden zijn en het voor schreeuwers daarom heel gemakkelijk is te beweren dat dit verboden zou zijn.
Dat was toch meer strafbaar wegens belediging dan wegens aanzetten tot haat?quote:Als wij kijken naar een verbod op Holocaustontkenning zoals dat in Nederland bestaat, dan zien wij dat het geen apart wetsartikel is, maar voortkomt uit het algemene verbod op het bevorderen van haat. Geheel terecht in het geval van Verbeke.
Welke genocide?quote:Ik lig net zo vaak in de clinch met mensen die ''Che'' verheerlijken en de Armeense Genodice ontkennen, overigens.
In zekere zin hebben de revisionisten gelijk, het wel of niet erkennen van de holocaust is iets wat deels meer te maken heeft met geloof dan met feitenkennis. Ik denk dat zo'n Ahmehoela, en velen met hem, door geen feit van hun geloof gebracht kunnen worden.quote:In het geval van zo'n president van Iran is het bloedirritant dat een staatsman belachelijke conferenties laat organiseren en er niet voor terugschrikt quasi-wetenschap te gebruiken om zichzelf voor te doen als anti-imperialist of weet ik het wat, in plaats van zijn land fatsoenlijk te besturen.
quote:
Fear not! Ik ben net zwemmersekzeem, net als je denkt dat je er vanaf bent is het weer terug.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had al schrik dat je gebléven was in die survivaltocht van je!
Fear not! Uiteindelijk verdwijnt die rotexzeem. Bij mij wel tenminste.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:19 schreef Sickie het volgende:
[..]
Fear not! Ik ben net zwemmersekzeem, net als je denkt dat je er vanaf bent is het weer terug.![]()
Uiteraard. Rechts etterbakjequote:Missed me?
quote:![]()
Mijn PC is gaar, ik hoor dat geluid niet.quote:
quote:Op zondag 15 januari 2006 19:35 schreef Monidique het volgende:
Ik ben maar weer eens aan een 3D-gebouwtje begonnen. Echter, de schaal is te klein, dus kan ik weinig details aanbrengen. Mijn fout. Zou ik zo kunnen verhelpen, maar dat is niet echt nodig.
Even systeemherstel gedaan, en nu doet ie het weer.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mijn PC is gaar, ik hoor dat geluid niet.
wat een rare duikplankquote:Op zondag 15 januari 2006 19:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
[[url=http://tinypic.com/kb3dx5_th.jpg]afbeelding][/url]
We cannot clone humans, but we can shift fingers around and stuff.quote:
quote:Op zondag 15 januari 2006 20:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
wat een rare duikplank
Dank, dit waardeer ik zeer.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik geloof dat het niet werkelijk helpt tegen revisionisten, maar ik waardeer het ten zeerste. Ook al helpt het niet tegen de algehele domheid, het zijn toch geen parels voor de zwijnen geworpen, het helpt minder bespraakten (als mij) met het netjes op een rij krijgen van de argumenten en bijbehorende formulering. En mogelijk enkele twijfelaars die zich bijna hadden laten vangen in het redelijk klinkende argument van -in twijfel trekken = wetenschappelijk, en de desinformatie dat 'ontkenning' strafbaar zou zijn.
Hier haal ik even het volledige stuk erbij;quote:Dat was toch meer strafbaar wegens belediging dan wegens aanzetten tot haat?
Ik had er laatst nog een discussie over, waarbij mij ten stelligste te verstaan werd gegeven dat uit het Verbeke-arrest volgt dat holocaust-ontkenning strafbaar is. Ik betwijfel dat, gelukkig vond ik onlangs een post van Multatuli die mijn lezing bevestigd. En (de user) Multatuli sla ik hoog aan.
Als het niet te veel moeite is, graag. Ik hoef het ook niet bepaald stante pede te hebben.quote:Welke genocide?
- Ik heb er nog wat aardig (digitaal) materiaal over, een verslag van Nederlandse parlementariers (geloof ik, uit m'n hoofd), uit 1918 (jaartal weet ik bijna zeker). Interesse? Dan scharrel ik het even op.
Ik weet niet in hoeverre alle revisionisten het nu menen, en voor hoevelen het gewoon een poging tot politiek gewin is.quote:In zekere zin hebben de revisionisten gelijk, het wel of niet erkennen van de holocaust is iets wat deels meer te maken heeft met geloof dan met feitenkennis. Ik denk dat zo'n Ahmehoela, en velen met hem, door geen feit van hun geloof gebracht kunnen worden.
quote:
Op 15 januari 2006 is het 5 jaar geleden dat de eerste Wikipedia, de Engelstalige, gestart is.
Zo mooi he, ook vooral die reactie van wow, we kunnen klonen. Dat is zo cool. We zijn de baas over ons eigen lichaam. En dat was dan nep. En dan die vingers, die er niet uit zien.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Meesterlijk. De reactie van Jon bij het zien van die vinger![]()
.
Ja te goedquote:Op zondag 15 januari 2006 20:30 schreef Yildiz het volgende:
Zo mooi he, ook vooral die reactie van wow, we kunnen klonen. Dat is zo cool. We zijn de baas over ons eigen lichaam. En dat was dan nep. En dan die vingers, die er niet uit zien.
En dan nog een opmerking als 'pepers snijden bij de plaatselijke hamburgertent (Wendy's)'
Jack Spijkerman zou er nog wat van kunnen leren.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja te goed.
Het ziet er dan ook totaal niet uit die vinger.
Ja inderdaad. Jack kan maar beter stoppen dat kan hij ervan lerenquote:Op zondag 15 januari 2006 20:38 schreef Yildiz het volgende:
Jack Spijkerman zou er nog wat van kunnen leren.
Ik heb het alweer gevonden:quote:Op zondag 15 januari 2006 20:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als het niet te veel moeite is, graag. Ik hoef het ook niet bepaald stante pede te hebben.
Ik heb een documentaire, ik meen 'dagboek van een neonazi' geheten gezien. Dat toonde voor mij wel aardig aan dat te strikte verboden (niet speciaal wettelijk, meer algemeen geaccepteerd verbod) averechts kan werken. Wat in Auschwitz getoond werd aan mensen als oude gaskamer was nooit gaskamer geweest. Wanneer iemand dit kan aantonen (en dat kon, het kreng wás immers nooit gebruikt) dan voedt de terechte beschuldinging van vervalsing de hele claim van geschiedvervalsing.quote:[..]
[..]
Ik weet niet in hoeverre alle revisionisten het nu menen, en voor hoevelen het gewoon een poging tot politiek gewin is.
Wat ik trouwens ook irritant vind aan zulke discussies; stel, iemand beroept zich op het ''onderzoek'' van Leuchter. Dat is een Canadese koddebeier die zich voor chemicus uitgaf en in dier voege beweerde dat er in Auschwitz nooit iemand vergast was.
Whehe.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Jack kan maar beter stoppen dat kan hij ervan leren.
UFO's, natuurlijk.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:48 schreef MrX1982 het volgende:
Op dat uitstekende gedeelte moeten vliegtuigen landen?
Nu maar hopen dat er voldoende ruimte is om te landen.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:
UFO's, natuurlijk.
quote:Op zondag 15 januari 2006 20:40 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, de roemruchte paljas Verbeke;
Het enige verband dat ik kan bedenken, is dat je verontwaardigde gespreksgenoot hem als een autoriteit beschouwt.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Lieve hemel, ik had laatst iemand helemaal over de rooie toen ik die "paljas" noemde, is er enig verband tussen dat woord & de holocaust(ontkenning)?![]()
Vonhoff dan: "Een alcoholist is nooit tevreden met een vol glas, die wil de hele fles hebben"quote:Op zondag 15 januari 2006 21:03 schreef RichardQuest het volgende:
"Wiegel hield het raam open, Van Agt flikkerde het geld eruit"
Ja, dat monster van opzij..quote:Op zondag 15 januari 2006 21:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ciska Dresselhuys, dat is toch dé meest verzuurde feminist van dit land?
Een vrouw die liever een man was geweest oftewel een feministquote:Op zondag 15 januari 2006 21:13 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Is het een Tasmaanse duivel? Is het een kênkergezwel?
Het aardgas moet dan wel vrijgegeven worden, maar nee, de regering kan nou eenmaal niet tegen inkomsten, het moet verbrast worden ten koste van datgene dat wel nodig is. De oudministers die voor het eerst met het gas te maken hadden, zijn het er wel over eens dat als zij 1 ding moesten noemen om het geld aan uit te geven, dat dat dan onderwijs moet zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
Vrouwen gaan al het werk voor ons doen?
wat heeft ie gewonnen, een donorlever ?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:19 schreef Yildiz het volgende:
Een 21-jarig pikkie heeft het gewoon gewonnen in Lakeside, van die Barneveld, in de finale.
21, en wereldkampioen darten. Die krijgt een leven darten-nabeschouwingen en kroeg-advies voor zich.
Maar wel tof, 21 jaar, en het dan gewoon winnen. Echt een underdog.
60.000 pond. Daar kun je wel wat mee.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:19 schreef Yildiz het volgende:
Een 21-jarig pikkie heeft het gewoon gewonnen in Lakeside, van die Barneveld, in de finale.
21, en wereldkampioen darten. Die krijgt een leven darten-nabeschouwingen en kroeg-advies voor zich.
Maar wel tof, 21 jaar, en het dan gewoon winnen. Echt een underdog.
Leuk, alleen, die 4 lelijke antenne's? Zijn dat het symbool der 4 fallussen?quote:Op zondag 15 januari 2006 20:47 schreef Monidique het volgende:
[[url=http://tinypic.com/kb598i_th.jpg]afbeelding][/url]
Als Ciska daardoor haar mond houdt en stopt met dat blaadje van haar ben ik voorstanderquote:Op zondag 15 januari 2006 21:18 schreef Tafkahs het volgende:
Het aardgas moet dan wel vrijgegeven worden, maar nee, de regering kan nou eenmaal niet tegen inkomsten, het moet verbrast worden ten koste van datgene dat wel nodig is. De oudministers die voor het eerst met het gas te maken hadden, zijn het er wel over eens dat als zij 1 ding moesten noemen om het geld aan uit te geven, dat dat dan onderwijs moet zijn.
Nee, met zekerheid niet, het was Ryan3 die er heel kwaad op reageerde. Ik bedoelde het licht schertsend, maar het viel compleet verkeerd. Het ging ook helemaal niet over Verbeke, of holocaust, ik weet niet meer waar wel over. Ik meen over iets stupide als de geldigheid van kwantiteit als kwaliteitscriterium. Ik bedoel, ik weet zeker dat ik daarover discussie had met Ryan, volgens kwam daarin ook mijn opmerking "zeg paljas, ...", waarna de boel ontspoorde.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het enige verband dat ik kan bedenken, is dat je verontwaardigde gespreksgenoot hem als een autoriteit beschouwt.
Nu weet je waarom er een links kabinet moet komenquote:Op zondag 15 januari 2006 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als Ciska daardoor haar mond houdt en stopt met dat blaadje van haar ben ik voorstander.
quote:‘Ik rook een joint, arresteer mij!’
Boedapest, 14 jan. Het uitblijven van een eenduidig Europees drugsbeleid leidt in Hongarije tot wilde acties „tegen de hypocrisie”. Cannabisgebruikers geven zichzelf bij de politie aan.
Met een in cadeaupapier verpakte hennepplant op schoot wacht de Hongaarse cannabisactivist Péter Juhász in de rechtbank in Boedapest op het vonnis. Juhász’ medestanders, actievoerders, hopen op een wonder. Maar na een tumultueus verlopen zitting oordeelt de rechter alsnog streng: „Gebruik van verdovende middelen brengt de samenleving in gevaar.” Juházs krijgt een boete van 650 euro, bijna tweemaal het gemiddelde maandinkomen in Hongarije.
De enorme aandacht van zowel Hongaarse als buitenlandse media voor de rechtszaak tegen Juhász (34), begin deze week, is het gevolg van een verhit debat over het strenge softdrugsbeleid in Hongarije. Autoriteiten hanteren er ‘zero tolerance’: iederen die softdrugs (marihuana of party drugs) gebruikt is strafbaar. Wie betrapt wordt op het roken van een stickie riskeert maximaal twee jaar gevangenisstraf.
Ondertussen wordt het aantal gebruikers van softdrugs in Hongarije (10 miljoen inwoners) geschat op ruim een half miljoen. Een gedoogbeleid, zoals in Nederland, bestaat niet. Gebruikers moeten zich wenden tot softdrugdealers in het criminele circuit.
„Onder de huidige Hongaarse wetgeving is iedereen die een keer high wil worden meteen een crimineel”, zegt Juhász na de zitting. „Dit beleid strookt niet langer met het beleid in de meeste landen binnen de Europese Unie.”
De herhaalde oproep van de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers voor een ‘gezamenlijk Europees drugsbeleid’ klinkt Juhász als muziek in de oren. „Nu komt onze cannabis uit andere landen, zoals Nederland, waarmee je dus indirect de Nederlandse autoriteiten de beheersing van een Europese drugshandel in de schoenen schuift. We moeten de verantwoordelijkheid zélf nemen, door toe te staan om, ook in Hongarije, je eigen hennep thuis te kweken. Ik zeg niet dat dat goed is voor de Hongaarse jeugd, maar je doorbreekt daarmee wel de hypocrisie in de aanpak van een probleem.”
Onder het communisme deed het fenomeen drugsgebruik pas in de jaren zeventig zijn intrede. Vooral hard drugs – opiumthee of zelfgestookte heroïne uit Polen (compote) – zorgden voor een groot probleem onder jongeren, waarop de autoriteiten geen antwoord hadden. Het gebruik van drugs werd eenvoudigweg ontkend; jongeren die met verslavingsproblemen in het ziekenhuis werden opgenomen kregen de verhullende diagnose ‘niet nader te specificeren klachten’.
Halverwege de jaren negentig, na de omwentelingen, steeg het drugsgebruik explosief, met 250 procent.
De geur van cannabis is in het Hongaarse uitgaansleven inmiddels niet meer te vermijden, maar het politiek-maatschappelijke debat over softdrugs wordt nog altijd gekenmerkt „door ontkenning en repressie”, vinden de actievoerders van de Beweging Burgerlijke Gehoorzaamheid. Onder die geuzennaam startten in maart 2005 Hongaarse cannabisactivisten hun eerste grote protest. Softdrugsgebruikers togen naar een politiebureau in Boedapest om zich daar vrijwillig te laten inrekenen. ‘Ik rook wel eens een joint, dus: arresteer mij!’
Politie en justitie werden door de ludieke actie in verlegenheid gebracht en gingen slechts in sommige gevallen over tot vervolging. Chaos en willekeur waren troef.
„We willen onze verontwaardiging uiten over hoe in Hongarije iedere roker van een joint tot een staatsgevaarlijk sujet wordt gemaakt”, zegt Péter Sárosi van de Beweging Burgerlijke Gehoorzaamheid.
In de maanden die volgden bleven cannabisgebruikers zich bij de politie melden, onder wie de bekende activiste-schrijfster Julia Lángh. „Ik ben nu 63 en grootmoeder”, zegt Lángh. „Al veertig jaar ben ik een probleemloos en veilig consument van cannabis.”
Hoewel de politie Lángh ongemoeid liet, groeide mede door haar betrokkenheid de Burgerlijke Gehoorzaamheid-actie uit tot een mediahype, en even leek ook het politieke debat geopend. Maar ondanks beloftes van de huidige socialistische regering om hervorming van het drugsbeleid te agenderen, is de situatie onveranderd.
„Ik ben geen crimineel, ik kweek thuis mijn eigen cannabis”, klonk afgelopen maandag voor de rechter de verdediging van Juhász, één van de prominente ‘burgerlijke gehoorzamen’.
Met zijn voor Hongaarse begrippen milde straf, een geldboete, neemt hij geen genoegen. „Dit is een principiële kwestie.” Hij gaat in hoger beroep. Drie dagen na zijn rechtszaak deed de politie bij Juhász thuis een inval en nam al zijn hennepplanten, vijf in totaal, in beslag.
Juhász: „Voor die planten heb ik nu een nieuw proces aan mijn broek. Het kan ditmaal wél twee jaar gevangenisstraf worden. Maar ik ben niet bang. Ik werk als zelfstandig adviseur voor bedrijven in de telecommunicatie. Ook al ben ik met mijn kop op tv, ik heb daardoor nog geen opdrachtgever verloren. De meeste Hongaren vinden het een lachwekkende situatie.”
Welk gebouw heeft nou geen vier antennes?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Leuk, alleen, die 4 lelijke antenne's? Zijn dat het symbool der 4 fallussen?
Bron: NRCquote:‘Ziekenhuizen moeten hard zijn’
Den Haag, 14 jan. In Rotterdam en Den Haag krijgen onverzekerde patiënten alleen nog de hoognodige zorg. „Levensbedreigend is niet hetzelfde als acuut levensbedreigend.”
Door onze redacteur Esther Rosenberg
Toen een chirurg in het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam bij een patiënte een knobbeltje in de borst ontdekte, belde hij de bestuursvoorzitter van dat ziekenhuis, Piet Batenburg. De vrouw verbleef illegaal in Nederland. Batenburg: „Op ons advies is zij voor behandeling teruggekeerd naar het land van herkomst. Dat is best hard ja, maar ziekenhuizen zitten in een spagaat: wil je verzekerden dure medicijnen tegen bijvoorbeeld kanker kunnen blijven geven – waar zij recht op hebben – dan moet je grenzen trekken.”
De ziekenhuizen in de regio Rijnmond besloten in november 2005 onverzekerde patiënten alleen nog te behandelen voor medische zorg die geen uitstel vergt. Ze vreesden meer onverzekerden in het nieuwe zorgstelsel, terwijl ze daar van de regionale zorgverzekeraar steeds minder geld voor krijgen. In Den Haag hebben ziekenhuizen vergelijkbare afspraken gemaakt over de zorg aan onverzekerde patiënten. In Amsterdam niet, want daar vergoedt de regionale zorgverzekeraar vrijwel alle kosten.
Ziekenhuizen praten niet graag over hun onverzekerde patiënten. Als ze zeggen dat ze die voor alles behandelen, komen ze ook voor alles. Als ze zeggen onverzekerden níet voor alles te behandelen, zoals het MC Haaglanden dat eind december deed, leidt dat tot verontwaardiging.
Het MC Haaglanden liet eind december weten dat het, net als andere Haagse ziekenhuizen, onverzekerde patiënten alleen nog behandelt als die „een gevaar zijn voor zichzelf of anderen”. Alleen nog voor zorg die echt niet meer kan worden uitgesteld, dus voor acuut levensbedreigende aandoeningen en voor besmettelijke ziekten als open tuberculose. Huisartsen in Zoetermeer reageerden, woedend. Ze dreigden geen patiënten meer door te verwijzen. En de bestuursvoorzitter van het Amsterdamse AMC schreef in deze krant dat ze hoopte dat de Haagse ziekenhuizen „gewoon hun maatschappelijke verantwoordelijkheid” zouden nemen. Dat het „nergens voor nodig is” dat ziekenhuizen onverzekerde patiënten medisch noodzakelijke zorg onthouden.
Van de vier niet-academische ziekenhuizen in de grote steden die het meest te maken hebben met illegalen, zwervers en andere onverzekerden zijn drie directeuren het daar niet mee eens. Zij zeggen om financiële redenen niet iedereen te kunnen behandelen. Het MC Haaglanden legde afgelopen jaar een miljoen euro toe op de onverzekerden, het HagaZiekenhuis een half miljoen, het Rotterdamse ziekenhuis 800.000 euro.
De ziekenhuizen doen hun best om iedere onverzekerde patiënt die in het ziekenhuis komt alsnog te verzekeren. Als dat niet mogelijk is, krijgen die patiënten een rekening en sommigen betalen die. Wie niet betaalt, heeft in die ziekenhuizen niet meer zomaar overal recht op. Het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) in Amsterdam is milder. Maar in tegenstelling tot de andere drie ziekenhuizen krijgt het OLVG van de regionale verzekeraar wél vrijwel alle kosten voor onverzekerden vergoed.
De vier ziekenhuizen zeggen onverzekerden vanzelfsprekend te behandelen voor een hartinfarct en niet voor een vruchtbaarheidsbehandeling. De medisch specialist bepaalt in alle vier de ziekenhuizen wat noodzakelijke zorg is. Douwe Hemrika, van de raad van bestuur van het OLVG: „Een specialist weet of de ingreep uitstelbaar is of niet en of die kosten dus moeten worden gemaakt.”
Batenburg van het Rotterdamse Sint Franciscus Gasthuis: „Medische zorg die geen uitstel vergt is zorg die acuut levensbedreigend is – wat niet hetzelfde is als levensbedreigend –, zorg die invaliditeit voorkomt – een gebroken been moet worden gezet – en voor aandoeningen die besmettelijk zijn voor de omgeving. Een illegaal met een liesbreuk moet de helft vooruit kunnen betalen. Een illegaal die in het eindstadium van nierlijden is, dialyseren we als dat in het land van herkomst niet mogelijk is. Een knobbel in de borst is niet acúut levensbedreigend.”
Chiel Huffmeijer, bestuursvoorzitter van het HagaZiekenhuis: „Een mevrouw die hier al eens bevallen was met een keizersnede kwam bij een tweede zwangerschap weer. Ze was drie, vier maanden zwanger. Tegen haar hebben we gezegd: Komt u maar terug als u zich verzekerd heeft. Die hebben we niet meer teruggezien.”
Arnoud Boesten, bestuursvoorzitter van het MC Haaglanden: „Zo'n vraag verdampt dan”.
Huffmeijer: „Ja, of zo iemand gaat naar een ander ziekenhuis waar ze wel wordt behandeld.”
Hemrika van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis: „Een knobbeltje in de borst verdient onverwijld nader onderzoek. En een zwangere vrouw kun je niet aan haar lot overlaten, vind ik. Er is natuurlijk wel een grijs gebied. Daar dient de dokter een oordeel te vellen. Bij een vrouw die veel menstrueert bijvoorbeeld, kan de baarmoeder worden verwijderd. Bij een onverzekerde vrouw zou ik die ingreep wél doen als het overmatige bloedverlies leidt tot chronische bloedarmoede. Niet uitsluitend wegens het ongemak. Een nieuwe heup is er ook zo één, als die meneer of mevrouw door de pijn niet voor- of achteruit kan.”
Ziekenhuizen verwachten dat het aantal onverzekerden zal toenemen van 250.000 nu tot misschien wel een miljoen in de loop van dit jaar. Verzekeraars mogen wanbetalers na drie maanden royeren. Door de identificatieplicht kunnen onverzekerden zich niet langer voordoen als verzekerden.
Verzekeraars stellen zich ook naar ziekenhuizen steeds zakelijker op, waardoor die worden gedwongen datzelfde te doen. Eerst bespraken de ziekenhuizen in Rotterdam en Den Haag achteraf met hun verzekeraar wat de onverzekerden het afgelopen jaar hadden gekost.
Boesten: „Nu worden we op voorhand gelimiteerd. En een verzekeraar heeft steeds meer inzicht in gedeclareerde behandelingen waardoor ze achteraf kunnen zeggen: Die zorg vonden wíj niet noodzakelijk.” Zijn Haagse en Rotterdamse collega's knikken.
Batenburg: „Het wordt als een taboe ervaren als een ziekenhuis grenzen aan behandelingen stelt.”
Boesten: „Het idee dat in Nederland mensen onbehandeld rondlopen is voor sommigen onverteerbaar. Het is inmiddels wel realiteit. De politiek heeft bepaald dat niet alle dure geneesmiddelen worden vergoed en dat ziekenhuizen niet alle kosten voor onverzekerden vergoed krijgen.”
Hemrika: „Met een zwerver die onder een brug vandaan wordt gehaald en een weekje op de intensive care ligt, ben je al gauw een ton verder.”
Huffmeijer: „Wij hebben allemaal ook te maken met een in Nederland verblijvend kind dat een van zijn ouders uit een ander land hier letterlijk achter de deur stopt en achterlaat. Een buitenlands sprekende vrouw wordt door de familie op de spoedeisende hulp binnengebracht. Wanneer ze is uitbehandeld, geeft niemand thuis. Verpleegkundige mee aan de deur, bellen, bellen en niemand doet open.”
Boesten: „Je hebt er altijd wel een paar die een jaar of langer in het ziekenhuis liggen. Die eigenlijk naar een verpleeghuis zouden moeten, maar verpleeghuizen hebben al helemaal geen budget.”
De ziekenhuizen vinden dat het niet aan artsen moet zijn om op financiële gronden te beslissen wie wel en wie niet wordt behandeld. Ze willen dat de politiek geld voor onverzekerden beschikbaar stelt en dat duidelijk vooraf wordt gesteld aan welke voorwaarden die zorg moet voldoen. Het liefst voor 1 april wanneer de eerste verzekerden geroyeerd zullen worden.
Door het nieuwe zorgstelsel dreigen meer mensen onverzekerd te raken waardoor ze geen aanspraak meer maken op medische zorg. Een interdepartementale werkgroep adviseerde daarom in december aan minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) een waarborgfonds voor onverzekerden op te richten. Dat fonds „biedt soelaas aan de zorgaanbieders wanneer deze medisch noodzakelijke zorg moeten leveren”, zo schrijft de werkgroep. Wat er niet in staat is wat onder medisch noodzakelijke zorg wordt verstaan. Sommige ziekenhuizen menen dat dit zorg is die in de basisverzekering wordt vergoed, waaronder ook vruchtbaarheidsbehandelingen. Het zou ook zorg kunnen zijn die niet uitgesteld kan worden.
De kosten voor onverzekerde patiënten krijgen ziekenhuizen nu deels vergoed van de regionale zorgverzekeraar vanuit de regeling ‘dubieuze debiteuren’. Soms kunnen specialisten net als huisartsen voor zorg aan illegale patiënten aanspraak doen op de Stichting Koppeling.
Als een nadeel ziet de werkgroep dat met al deze maatregelen patiënten niet worden gestimuleerd om zich te verzekeren. Ziekenhuizen en verzekeraars zouden bovendien een „soepel incassobeheer” kunnen voeren, omdat ze de kosten toch wel vergoed krijgen. De werkgroep acht het daarom noodzakelijk dat „uitsluitend een bepaald percentage” van de kosten uit het fonds zal worden vergoed.
Dat is nog géén reden om mee te gaan.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welk gebouw heeft nou geen vier antennes?
Dat is me net een stap te ver.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:32 schreef Tafkahs het volgende:
Nu weet je waarom er een links kabinet moet komen
Aaha, ik dacht dat je met ''die'' Verbeke bedoelde.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, met zekerheid niet, het was Ryan3 die er heel kwaad op reageerde. Ik bedoelde het licht schertsend, maar het viel compleet verkeerd. Het ging ook helemaal niet over Verbeke, of holocaust, ik weet niet meer waar wel over. Ik meen over iets stupide als de geldigheid van kwantiteit als kwaliteitscriterium. Ik bedoel, ik weet zeker dat ik daarover discussie had met Ryan, volgens kwam daarin ook mijn opmerking "zeg paljas, ...", waarna de boel ontspoorde.
Als er nu achteraf een verband zou zijn tussen het gebruik van het woord paljas en holocaust, dan zou er nu een kwartje bij mij vallen. Maar ik kan m'n kwartje op zak houden geloof ik.
quote:Op zondag 15 januari 2006 21:43 schreef Monidique het volgende:
Ik ga nog een glazen lift maken, denk ik. Even kijken hoe dat eruit gaat zien.
Nog even advies vragenquote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef Drugshond het volgende:Mamma drugshond, heb je gisteren gedronken.
[-]![]()
Of heb je soms een kater
[-](neemt een vluchtheuvel links).
![]()
[-]![]()
'T lijkt net van zand.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
[[url=http://tinypic.com/kb83zc_th.jpg]afbeelding][/url]
hey drugshond, van vind je van de Asus A8N-VM CSM ? Hij staat in het best buy basissysteem van tweakers.net ( http://tweakers.net/reviews/605/2 )quote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef Drugshond het volgende:Mamma drugshond, heb je gisteren gedronken.
[-]![]()
Of heb je soms een kater
[-](neemt een vluchtheuvel links).
![]()
[-]![]()
Ja, nadat ik mijn commentaar getiept had zag ik dat jij het zo gelezen had.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Aaha, ik dacht dat je met ''die'' Verbeke bedoelde.
Straks zegt ie: 'no, I won't fix your computer'quote:Op zondag 15 januari 2006 22:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hey drugshond, van vind je van de Asus A8N-VM CSM ? Hij staat in het best buy basissysteem van tweakers.net ( http://tweakers.net/reviews/605/2 )
hij is de vraag volgens mij al vergetenquote:Op zondag 15 januari 2006 22:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Straks zegt ie: 'no, I won't fix your computer'
quote:Op zondag 15 januari 2006 22:20 schreef RichardQuest het volgende:
Ghehe, normvervaging is lache.
Hoe weet jij dat? Hij checkt hoeveel as hij verhoudingsgewijs naar rook in z'n longen heeft. " Vroeger heette dat rooie libanon en toen was het nog niet zo sterk als tegenwoordig" en dat soort geblablaquote:Op zondag 15 januari 2006 22:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hij draait niet eens zelf, wat een normvervaging.
Hoe dan? Te kreukelig, de plakrand naar buiten?quote:
Dat waren gewoon de eerste woorden van Caesar.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:25 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is er leuk aan om een artikel tijdelijk te verpesten met dat soort kansloze woorden?
Teletubbie windows xp lookquote:
Te groot, te perfect.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:31 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hoe dan? Te kreukelig, de plakrand naar buiten?
Blender 3D.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:29 schreef RichardQuest het volgende:
Welke software is dat, M?
Zeg maar gerust gestoord.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:32 schreef DionysuZ het volgende:
die vent is niet helemaal lekker
http://en.wikipedia.org/wiki/User_talk:152.163.101.5
de kracht van wikipediaquote:Op zondag 15 januari 2006 22:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust gestoord.
Gelukkig hebben ze het weer weggehaald.
Wat doet Alexander Pechtold daar?quote:Op zondag 15 januari 2006 22:36 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
"Go fuck yourself"
- "Suck my balls"
Duurt nog even.quote:added frame 48 (frame 47 in movie): Time: 00:04.51
added frame 49 (frame 48 in movie): Time: 00:04.29
added frame 50 (frame 49 in movie): Time: 00:04.27
added frame 51 (frame 50 in movie): Time: 00:04.26
added frame 52 (frame 51 in movie): Time: 00:03.84
added frame 53 (frame 52 in movie): Time: 00:04.90
added frame 54 (frame 53 in movie): Time: 00:03.92
added frame 55 (frame 54 in movie): Time: 00:04.00
added frame 56 (frame 55 in movie): Time: 00:01.54
added frame 57 (frame 56 in movie): Time: 00:05.85
added frame 58 (frame 57 in movie): Time: 00:11.47
added frame 59 (frame 58 in movie): Time: 00:08.88
added frame 60 (frame 59 in movie): Time: 00:08.78
added frame 61 (frame 60 in movie): Time: 00:09.48
added frame 62 (frame 61 in movie): Time: 00:09.71
added frame 63 (frame 62 in movie): Time: 00:10.11
added frame 64 (frame 63 in movie): Time: 00:09.38
added frame 65 (frame 64 in movie): Time: 00:08.86
added frame 66 (frame 65 in movie): Time: 00:07.98
added frame 67 (frame 66 in movie): Time: 00:07.83
added frame 68 (frame 67 in movie): Time: 00:07.87
added frame 69 (frame 68 in movie): Time: 00:08.70
added frame 70 (frame 69 in movie): Time: 00:08.91
added frame 71 (frame 70 in movie): Time: 00:08.33
En meteen de zwakte maar ze gaan dat volgens mij ook aanpassen. De oprichter is daar ook niet helemaal tevreden mee.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Greatest_Americanquote:On June 26, 2005, Matt Lauer of The Today Show introduced the top 10 Greatest Americans as voted by the American public.
1. Ronald Reagan - 24.0% - named "Greatest American"
2. Abraham Lincoln - 23.5%
3. Martin Luther King, Jr. - 19.7%
4. George Washington - 17.7%
5. Benjamin Franklin - 14.9%
6. George W. Bush
7. Bill Clinton
8. Elvis Presley
9. Oprah Winfrey
10. Franklin D. Roosevelt
Maar wel netjes geblenderd. In 2000 zou dat bedrijf het helemaal gaan maken trouwens, Hollywood zou dat als animatiegereedschap gaan gebruiken en toen ging het failliet...quote:Op zondag 15 januari 2006 23:05 schreef Monidique het volgende:
Negen seconden film, vijftien megabyte,.
uche... ik heb weinig freewarequote:Op zondag 15 januari 2006 22:00 schreef Yildiz het volgende:
Nog even advies vragen
Was Norton Systemworks nou wél goed of niet? En wat voor pakket gebruik jij om je PC wat te onderhouden, alleen freeware?
Ja. Heb je het weer gemist?quote:Op zondag 15 januari 2006 22:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Is Rome al geweest?
Ik ben bezig met mijn 3e Asus mammaplank. Dus qua merk loopt het wel los. Hoewel de kwaliteit van Asus vroeger beter wasquote:Op zondag 15 januari 2006 22:06 schreef Tafkahs het volgende:
hey drugshond, van vind je van de Asus A8N-VM CSM ? Hij staat in het best buy basissysteem van tweakers.net ( http://tweakers.net/reviews/605/2 )
Ja, mijn asus ervaringen zijn ook okay (tx97, p5a, a7v, nog een keer a7v, a7n8x), en ik vind dat je gelijk hebt dat de kwaliteit vroeger een stuk beter was. Ik ben best wel teleurgesteld in de a7n8x met ze nforce2 bagger.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben bezig met mijn 3e Asus mammaplank. Dus qua merk loopt het wel los. Hoewel de kwaliteit van Asus vroeger beter was![]()
Waar ik minder over te spreken ben is de onboard grafka die erop zit. Per definitie koop ik geen mamma planken waar al een chipset ingebakken zit.
En helemaal niet als het hier betreft om een NV 6150.. (budget serie).
Je kunt beter de grafka los kopen... voor mij apart een NV 6600-serie (XFX).
Hoewel ik behoorlijk wat hands-on ervaring heb met ATI. Gelet op prijs-kwaliteit soms niet eens de beste kaart maar omgekeerd heeft deze grafka (x800) geen enkele minuut orgineel gedraaid. Was gelijk begonnen met SW/HW modden voordat hij het licht zag. En de 'Sapphire' kaart bevalt me prima .
ti 4200 ... *bump* for the dinosaur.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:38 schreef Tafkahs het volgende:
Ja, mijn asus ervaringen zijn ook okay (tx97, p5a, a7v, nog een keer a7v, a7n8x), en ik vind dat je gelijk hebt dat de kwaliteit vroeger een stuk beter was. Ik ben best wel teleurgesteld in de a7n8x met ze nforce2 bagger.
Omdat ik geen zin heb om een hoop euries uit te geven aan een nieuwe videokaart, aangezien degene die ik nu gebruik destijds 200 euri heeft gekost, dacht ik dat dit een handige oplossing zou zijn (kep nu een ti 4200). Het shared video gebeuren zal toch niet zo slecht meer zijn? Laptops gebruiken het volgens mij al jaren.
Volgens mij kun je het altijd nog uitschakelen b.t.w, al is dat natuurlijk wel wat ellendiger met nog maar 2 van die pci sloten.
nforce 2 a7n8x , amd athlon xp 1800+, 120 gb wd ide/ ata 100 , msi ti-4200 8x agpquote:Op zondag 15 januari 2006 23:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ti 4200 ... *bump* for the dinosaur.
Er zijn games in omloop die een 6150 niet fatsoenlijk kan trekken. BF2 is een heel mooi voorbeeld.
Kun je nagaan wat je perspectieven zijn over 2-3 jr. Je betaald nu voor iets wat nauwelijks schaalbaar is. En eigenlijk nu al achter de feiten aan het lopen is.
Wat is je budget... en wat moet er vervangen worden.
(ik gok mammaplank, cpu, grafka).
Ken je het lijstje van Du_ke nog... die ik had gepost.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:49 schreef Tafkahs het volgende:
nforce 2 a7n8x , amd athlon xp 1800+, 120 gb wd ide/ ata 100 , msi ti-4200 8x agp
het budget is zo weinig mogelijk
Alleen qua Club3D heb ik enkele vraagtekens gekregen.... XFX heeft een iets betere support.quote:Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) ¤ 70,-
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) ¤ 152,-
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD ¤ 147,75
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) ¤ 29,-
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) ¤ 39,-
512MB PC3200 DDR (Kingston) *2 ( ¤ 41,15 ) ¤ 83
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) ¤ 106,75
Monitor, Keyboard, HD, floppydrive, muis, geluidkaart en geluidskaart moet je overnemen van je oude systeem.
eigenlijk gewoon een bevestiging dus, deze asus heeft een nVidia's GeForce 6150+nForce 430-chipset en kost 78 euroquote:Op maandag 16 januari 2006 00:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ken je het lijstje van Du_ke nog... die ik had gepost.
[..]
Alleen qua Club3D heb ik enkele vraagtekens gekregen.... XFX heeft een iets betere support.
En qua prijs kwaliteit loopt het wel los.
Wat betreft de A8V zou ik ff verder neuzen, qua board is hij prima (owned). Maar inmiddels schijnen er betere planken (NF3) te zijn. Wellicht is een uitstapje naar Gigabyte wel de moeite waard.
Maar omgekeerd ken ik Asus door en door... en ken alle valkuilen. Waardoor ik toch weer val voor dit merk.
Abit is een zuster van Asus net als ASRock... laastgenoemde is bijna failliet.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:05 schreef Tafkahs het volgende:
Eigenlijk gewoon een bevestiging dus, deze asus heeft een nVidia's GeForce 6150+nForce 430-chipset en kost 78 euro
check zelf maar, http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=766&l1=3&l2=15&l3=210
Volgens mij zit alles er op..
Gigabyte vind ik bagger, net als Abit.
Het schijnt toch vrij chronisch te zijn. Dat beestje onder je nagel enzo. Je kent de reclame vast wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Fear not! Uiteindelijk verdwijnt die rotexzeem. Bij mij wel tenminste.
[..]
Altijd fijn om te horen, linkse wijsneusquote:Uiteraard. Rechts etterbakje!
[..]
quote:![]()
Dat is het zeer zeker.quote:Op maandag 16 januari 2006 01:50 schreef Monidique het volgende:
Wat is het laat, hè?
quote:Op maandag 16 januari 2006 07:18 schreef George-Butters het volgende:
Wat is het leven toch prachtig
tijd om mijn hobby te gaan oefenen!
Ik krijg er ook nog geld voor
quote:Op maandag 16 januari 2006 07:17 schreef George-Butters het volgende:
http://www.nederlandpositief.nl/
quote:Op maandag 16 januari 2006 08:17 schreef sizzler het volgende:
POL is toch wel de springplank voor een FOK-carrière. Al zeg ik het zelf. Zo zijn het mede-baggeraars, en zo zijn ze collega-crew.
Dat zal vandaag ws duidelijk worden.quote:
Ik zal eens kijken.. Bedankt voor het meedenken en goedemorgen allenquote:Op maandag 16 januari 2006 00:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Abit is een zuster van Asus net als ASRock... laastgenoemde is bijna failliet.
Voor 78 euro een plank + grafka is geen verkeerde deal. 'Au contrair' moet ik bijna zeggen.
Maar heb je veel derde devices die je moet aanknopen aan dit plankje ?.
- qua slots denk ik vaak erg redudant, en soms is dat wel nuttig -
Ik koop een PC (lees : onderdelen) altijd met de volgende gedachte.
Wat kan deze PC nog betekenen over 3 jr en over 5 jr.
Omgekeerd is de vraag dus.... is deze PC over 3 jr. nog upgradable. En kan ik er nog op gamen (not state of the art) over 5 jr.
qua plank zul je weinig mis schieten... maar omgekeerd zul je nooit top-notch eruit halen wat erin zit.
Maar 78 euro is een bijzonder scherpe prijs... aangezien de A8V (AGP) 70 euro is.
quote:CDA: Haatzaaien veel harder aanpakken
Regeringspartij CDA wil dat strenger wordt opgetreden tegen het aanzetten tot haat. Personen die haatzaaien raken wat het CDA betreft het actief en passief kiesrecht kwijt en worden uit hun (bestuurs) functies gezet.
Ook zouden ze hun paspoort en rijbewijs kwijt moeten raken. Verder staat in een CDA-nota dat ze sneller het land moeten worden uitgezet, schrijft De Telegraaf.
Partijen
De strengere regels zouden niet alleen voor personen moeten gelden, maar ook voor organisaties en politieke partijen. Opruiende bijeenkomsten moeten worden voorkomen en politieke partijen moeten sneller kunnen worden ontbonden, meent het CDA.
Het kabinet gaat volgens de regeringspartij niet ver genoeg om terrorisme te bestijden. De vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid zouden moeten worden beperkt als wordt aangezet tot haat.
Daartoe hoeft de Grondwet niet te worden aangepast, maar een aantal wetten wel.
Het CDA stelt ook voor een speciale commissie op te richten waar burgers klachten kwijt kunnen over opruiing. Uitspraken van de commissie zouden 'gezaghebbend' moeten zijn, zodat haatzaaien beter kan worden bestreden.
Blurgh. Ik zie me nog genoodzaakt actief te gaan strijden vóór allerlei engerds.quote:
Ohja: http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/82375/index.htmlquote:
Wacht, ik bedoel een preekverbod. Anders heeft het geen zin.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:03 schreef pberends het volgende:
Zo, gaat het CDA een spreekverbod op zichzelf leggen?
Wat een kleuterachtige god hebben die mensen. Je zal erdoor gevonnist worden. (Zowel die god als die mensen.)quote:Op maandag 16 januari 2006 10:15 schreef sizzler het volgende:
Over gelovigen gesproken: ik ken dus serieus mensen die denken dat dinosaurusbotten door de duivel in de aarde zijn gelegd om ons mensen te doen twijfelen aan de juistheid van de bijbel!
Ach, het levert leuke discussies op. Eerst lachen ze je uit omdat je van de aap zou afstammen en dan leg je ze uit wat de werkelijke gedachtengang van de evolutietheorie is.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een kleuterachtige god hebben die mensen. Je zal erdoor gevonnist worden. (Zowel die god als die mensen.)
Op zulke schizofrenen moet je zuinig zijn, die kunnen nog handig blijkenquote:Op maandag 16 januari 2006 10:15 schreef sizzler het volgende:
Over gelovigen gesproken: ik ken dus serieus mensen die denken dat dinosaurusbotten door de duivel in de aarde zijn gelegd om ons mensen te doen twijfelen aan de juistheid van de bijbel!
Ik ben al uitgenodigd voor een Alphacursus. Maar die zijn gebaseerd op wederzijds respect. Niets voor mij dus.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Op zulke schizofrenen moet je zuinig zijn, die kunnen nog handig blijken![]()
Dit kun je wel faken, Sizzlerquote:Op maandag 16 januari 2006 10:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik ben al uitgenodigd voor een Alphacursus. Maar die zijn gebaseerd op wederzijds respect. Niets voor mij dus.
Ja maar ik kan altijd zo moeilijk mijn lach inhouden. En dat staat een beetje lullig als je rollebollend van het lachen van je stoel valt wanneer iemand het evangelie wil verkondigen.quote:
Daarom zijn die liedjes ook altijd zo langzaam. Denk je dat je de enige blije bent daar?quote:Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja maar ik kan altijd zo moeilijk mijn lach inhouden. En dat staat een beetje lullig als je rollebollend van het lachen van je stoel valt wanneer iemand het evangelie wil verkondigen.
Hehe. Neuh. Dan zit ik sowieso in het buitenland. Maar mijn broertje (niet speknek) gaat wel zo'n cursus volgen omdat zijn vriendin gelovig is.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:33 schreef Tafkahs het volgende:
come on son, doe het voor ons
Speknek is de anti-Christ pur sang. Als die op Alphacursus gaat kost de kerk dat leden. Véél leden.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:36 schreef Tafkahs het volgende:
aha, de wraak van de kleine Chinees heet dat geloof ik. Je weet half niet hoe erg ik dat Speknek gun, weet je dat?
Waar je zin in hebt om 11 uur 's ochtends.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dan maar een biertje vatten
ik ben al 7 uur wakker hoor, tis al bijna avond voor me gevoelquote:Op maandag 16 januari 2006 11:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waar je zin in hebt om 11 uur 's ochtends.![]()
Alle gordijnen dicht, kaarsje aan en het kan weer.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
ik ben al 7 uur wakker hoor, tis al bijna avond voor me gevoel
Beetje jammer dat degene waar ik gek op ben op dit moment avonddiensten draait nu. Anders had ik die kunnen uitnodigen om de sfeer nog meer te verhogenquote:Op maandag 16 januari 2006 11:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
Alle gordijnen dicht, kaarsje aan en het kan weer.
Vind trouwens dat ik dat wel mag nu ik ben gestopt met roken. Ik moet toch ergens een enstige verslaving aan hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waar je zin in hebt om 11 uur 's ochtends.![]()
Bekeer je tot een religie. Ik ken nog een leuke cursus.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Vind trouwens dat ik dat wel mag nu ik ben gestopt met roken. Ik moet toch ergens een enstige verslaving aan hebben.
Mr Kahoona?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Bekeer je tot een religie. Ik ken nog een leuke cursus.
Zijn er geile vrouwspersonen op die cursusquote:Op maandag 16 januari 2006 11:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Bekeer je tot een religie. Ik ken nog een leuke cursus.
Serieus zo vroeg al?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Goed om te weten dat je onbevooroordeeld de les ingaat.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:23 schreef George-Butters het volgende:
Ik ga in les uur 8, 1 of 2 leerlingen eruit gooien.
Ik ga trouwens ook les geven.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:23 schreef George-Butters het volgende:
Als waarschuwing. zijnde een shhot voor de boeg.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:23 schreef George-Butters het volgende:
Tis niet vroegquote:
Engelse les en computer lesquote:
Thailandquote:waar
Aan kinderen en bedelmonniken. Zal wel beginnersniveau zijn. Begin maart vertrek ik voor een paar maanden.quote:en op welk niveau?
Irish pub bij de V&D?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Tis niet vroeg![]()
Heb nu me tweede en ga zo denk ik ff warme prak scoren in de pub
Met een pint erbij
Das een Murphy's tentquote:
Dat is wel stoer.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Engelse les en computer les
[..]
Thailand
[..]
Aan kinderen en bedelmonniken. Zal wel beginnersniveau zijn. Begin maart vertrek ik voor een paar maanden.
http://www.activityintern(...)en/azie/thailand.asp
Nou.... ik denk daar iets anders over.quote:
Liquid lunchquote:Heb nu me tweede en ga zo denk ik ff warme prak scoren in de pub
Met een pint erbij
Zal wel O'Shea's worden, misschien naar die in Vlaardingen, ligt eraan of een vriendin van me thuis is.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar wel gezellig hoor. Ik kwam er vroeger regelmatig.
Waar ga je dan heen?
Sssst!quote:Op maandag 16 januari 2006 08:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat zal vandaag ws duidelijk worden.
Jes. Ik heb nu tijdelijk werk. Vanaf maart een paar maanden naar Thailand en daarna kan ik terugkomen bij het tijdelijke werk. In die tijd kan ik dan "echt" werk zoeken.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is wel stoer.
Je gaat eerst wat van de wereld bekijken alvorens in Nederland te gaan werken of niet?
Pas maar op dat je geen enge ziekte oploopt.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jes. Ik heb nu tijdelijk werk. Vanaf maart een paar maanden naar Thailand en daarna kan ik terugkomen bij het tijdelijke werk. In die tijd kan ik dan "echt" werk zoeken.
Als ik het zo lees, lijkt het meer een verwensing in NWS tussen ervaren Fok!kers.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen enge ziekte oploopt.
Beter, dan is de markt ook weer wat aangetrokken en een tijd werken in het buitenland ( zeker ideeel werk ) staat leuk op je CVquote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jes. Ik heb nu tijdelijk werk. Vanaf maart een paar maanden naar Thailand en daarna kan ik terugkomen bij het tijdelijke werk. In die tijd kan ik dan "echt" werk zoeken.
Achter de bar altijd Ieren, althans ik gaf de bestellingen door in het Engelsquote:Op maandag 16 januari 2006 11:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zal wel O'Shea's worden, misschien naar die in Vlaardingen, ligt eraan of een vriendin van me thuis is.
Paddy's is idd wel gezellie, beetje veel nederlanders dat wel. Maar overdags is het echt te erg, en dan merk je het des te meer dat ze geen Guinness schenken
Het was zeker nog niet bij je opgekomen dat er mensen zijn die een dergelijk beleid een goede zaak vinden. Je eigen mening als de norm hanteren is dan ook niks anders dan arrogant gebral.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:10 schreef Tafkahs het volgende:
en toch wordt er altijd goed op gestemd
"Ga vooral niet langzaam en pijnlijk dood".quote:Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, lijkt het meer een verwensing in NWS tussen ervaren Fok!kers.
Bron : AD.nlquote:Verzekering voor snelheidsbekeuringen
RIJSWIJK - Snelheidsmaniakken kunnen zich tegenwoordig indekken tegen bekeuringen voor te hard rijden.
Het Zweedse bedrijf Bisso (Buy Indemnity Speed Security Online) biedt sinds kort in Nederland ,,economische bescherming'' voor snelheidsbekeuringen en parkeerbekeuringen. Dat meldde het Assurantie Magazine, vakblad voor de verzekeringsbranche.
Voor 30 euro per jaar kunnen automobilisten de verzekering afsluiten. Het bedrijf vergoedt vervolgens per jaar maximaal twee snelheidsboetes voor bij elkaar 350 euro en/of een onbekend aantal parkeerbekeuringen. Het eigen risico voor de automobilisten is 15 procent bij de snelheidsovertredingen en 50 procent bij parkeerboetes. Bisso noemt de dienst overigens geen verzekering.
De snelheidsverzekering is in Scandinavië al enige tijd verkrijgbaar. Het bedrijf zegt automobilisten niet te willen aanzetten snelheidsregels te overtreden. Het is ,,bedoeld om diegene die toch de pech heeft en niet met opzet te hard rijdt economisch te ondersteunen'', aldus Bisso.
Het Verbond van Verzekeraars keurt de noviteit af. ,,Dit mag geen verzekering heten want dit is alles behalve een verzekering'', aldus een woordvoerder. ,,Het druist in tegen de wet, de openbare orde en de goede zeden. Je overtreedt de wet als je te hard rijdt, of dat nu per ongeluk of met opzet is.'' Volgens de zegsman zijn er geen Nederlandse verzekeringsmaatschappijen die een dergelijke regeling zullen gaan aanbieden.
Dat is wel relaxed. Weet je al wat voor "echt" werk je wilt gaan?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef sizzler het volgende:
Hoerig landjequote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef sizzler het volgende:
Zeg niet om het 1 of ander, maar ik krijg hier de indruk dat je wel erg fanatiek aan de fles hangt. Is dat wel gezond waar je mee bezig bent?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De eerste vier pagina's van het informatieboekje gaan ook over alle ziektes die je kan oplopen. Werkt erg demotiverend.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen enge ziekte oploopt.
3 ieren, rest engels,schots en paar aussies.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Achter de bar altijd Ieren, althans ik gaf de bestellingen door in het Engels.
Overdag ben ik er nooit geweest. Ik ging er altijd zaterdagavond heen. Live muziek.
Nee, drank is op elk moment van de dag schadelijk voor je gezondheid.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:49 schreef Sickie het volgende:
[..]
Zeg niet om het 1 of ander, maar ik krijg hier de indruk dat je wel erg fanatiek aan de fles hangt. Is dat wel gezond waar je mee bezig bent?![]()
Wat een domme mieren zijn het toch ookquote:Japanse workaholics gedwongen op vakantie
Workaholics in Japan moeten, als het aan het Japanse ministerie van Gezondheid en Arbeid ligt, gedwongen op vakantie worden gestuurd. Het ministerie vindt dat mensen die zelden vakantie opnemen en alleen maar bezig zijn met hun werk, veel aspecten missen die de samenleving nodig heeft.
Zo geven de workaholics te weinig geld uit aan leuke dingen om de dienstverlenende sector op peil te houden en zetten ze ook nog eens te weinig kinderen op de wereld om het dalende geboortecijfer op te krikken. Het departement denkt daarom aan een wet die werkgevers er toe dwingt om al aan het begin van het jaar de vakanties van hun werknemers te plannen, en de mensen te stimuleren om deze dagen ook daadwerkelijk op te nemen.
Een onderzoek van het ministerie van Arbeid wees eerder uit dat in de eerste maanden van 2005 minder dan de helft van het aantal vakantiedagen waar werknemers recht op hadden, werd opgenomen. Dit heeft waarschijnlijk ook te maken met de hoge werkdruk in veel Japanse bedrijven.
Ben ik blauw ?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:48 schreef RichardQuest het volgende:
Drugshond, ben je de nieuwe NWS-mod geworden?
O'Sheas ken ik verder niet maar in Murphys zie ik altijd een wat ouder publiek dan in andere kroegen zoals op het stadhuisplein. 30+ volk en wazige figurenquote:Op maandag 16 januari 2006 11:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
3 ieren, rest engels,schots en paar aussies.
Maar het gaat me meer om de gasten, waar O'Sheas veel meer een plek is waar expats bij elkaar komen is Murphys meer een plek waar NL studenten enzo komen
Ik ga de kinderen leren hoe ze kunnen communiceren in het Engels, hoe ze zich staande weten te houden in de toeristenindustrie en voor een zelfstandig inkomen kunnen zorgen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
Wordt je blauw? Je omzeilende antwoord bevestigt eigenlijk mijn verwachting al dat je gevallen bent voor de charmes van succubus.quote:
Jaja, en jij kan je lach wel inhouden als er een paar van die longnecks tegenover je zitten zekerquote:Op maandag 16 januari 2006 11:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Engelse les en computer les
[..]
Thailand
[..]
Aan kinderen en bedelmonniken. Zal wel beginnersniveau zijn. Begin maart vertrek ik voor een paar maanden.
http://www.activityintern(...)en/azie/thailand.asp
Das bij jou een lastige vraag waarde Drughondquote:
Heb ik ergens gezegd dat ik dat beleid een goede zaak vind? Ik dacht toch van niet. Verder zijn er binnen de VVD gelederen en partijen als GL en SP ook legio die het blik op oneindig zetten en op de automatische piloot stemmen.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:47 schreef RichardQuest het volgende:
't Is allang duidelijk dat veel CDA- en PvdA-stemmers op de automatische piloot stemmen in plaats van goed af te wegen wat ze nou eigenlijk willen, daarmee niets over jouw motivatie gezegd, Sickie.
Productmanager bij een groot bedrijf zou mooi zijn. Maar een directeursfunctie zou ik ook wel aannemen.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is wel relaxed. Weet je al wat voor "echt" werk je wilt gaan?
Ik gok dat die wat meer zweven tussen deze partijen.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:52 schreef Sickie het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik dat beleid een goede zaak vind? Ik dacht toch van niet. Verder zijn er binnen de VVD gelederen en partijen als GL en SP ook legio die het blik op oneindig zetten en op de automatische piloot stemmen.
Ik geloof in de helende werking van alcohol.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee, drank is op elk moment van de dag schadelijk voor je gezondheid.![]()
Plus het is einde werkdag, dus dan mag het wel toch
Ben ik Monidique voor?quote:Chairman steps aside during probe
Ohio congressman Ney identified in Abramoff lobbying scandal
WASHINGTON (CNN) -- Rep. Bob Ney gave up his chairmanship of the House Administration Committee on Sunday amid an influence-peddling probe that has roiled the Republican Party, but he predicted the investigation would clear his name.
Ney, a six-term Ohio Republican, was under heavy pressure from House Speaker Dennis Hastert to give up his chairmanship after Ney was implicated in the scandal surrounding lobbyist Jack Abramoff, who pleaded guilty to corruption charges January 3.
GOP sources said Friday that Hastert, an Illinois Republican, was moving to push the embattled Ney from his post. In a statement Sunday, Ney said the decision "was not an easy one and one I do not make lightly."
"Unfortunately, it has become clear to me in recent days that the false allegations made against me have become a distraction to the important work of the House Republican Conference and the important work that remains ahead for the House Administration Committee," he said.
"My love and respect for this institution and the committee is too great for me to allow this distraction to interfere with our ability to get this important work done."
Abramoff pleaded guilty to conspiracy, fraud and tax evasion charges and agreed to cooperate with federal prosecutors in a wide-ranging corruption probe.
According to court papers filed in that case, Abramoff and his business partner, Michael Scanlon, supplied a member of Congress -- identified only as "Representative 1" -- with gifts in exchange for getting the lawmaker to help their clients, including agreeing to support specific bills and placing statements in the Congressional Record.
Government sources have told CNN that Representative 1 is Ney, who has acknowledged being subpoenaed in connection with the investigation. He denies wrongdoing and predicted Sunday that he "will be vindicated completely at the end of this difficult process."
"Once these false allegations have been put to rest, and I have the full confidence that they will be, I look forward to resuming the chair for the rest of my appointed term and continuing the important work of the committee," he said.
Sources with knowledge of the investigation have told CNN that up to a half dozen people -- including Ney, another member of Congress and current and former staff members -- could face charges in the case.
Ney is the second high-profile GOP leader to leave his post amid allegations of wrongdoing.
Rep. Tom DeLay, a Texas Republican, gave up his job as majority leader in September after he was indicted in his home state on charges he improperly steered corporate donations to state legislative candidates in 2002.
DeLay, a longtime associate of Abramoff, has denied wrongdoing and vows to fight the charges.
DeLay permanently gave up his leadership post last week after Abramoff pleaded guilty.
Another Republican, Rep. Randy "Duke" Cunningham of California, resigned in November after pleading guilty to taking bribes from defense contractors.
Democrats have been hammering the GOP over what they call a "culture of corruption" surrounding the Republican leadership of Congress, and several leading Republicans have warned that the attacks could resonate among voters in November.
Rep. John Shadegg, an Arizona Republican, entered the race for majority leader Friday, becoming the third candidate for the powerful post.
Like the other two candidates -- Rep. Roy Blunt Jr. of Missouri and Rep. John Boehner of Ohio -- Shadegg vowed to tackle corruption.
Blunt -- who served as GOP whip under DeLay before temporarily taking over as majority leader in the fall -- issued a statement Saturday saying he believed he had the votes to win the post.
Boehner was chairman of the House Republican Conference from 1994 to 1998.
Shadegg resigned as House policy chairman to compete for DeLay's old post.
"I am aware of the difficulty of winning this election. I face well-organized opponents with tremendous resources," Shadegg said in a written statement. "However, I believe in the power of Republican ideas, and I believe that we need a clean break from the scandals of the recent past."
Ik heb over de hele linie niet zo'n hoge dunk van de Nederlandse kiezer. Als je ziet hoe peilingen fluctureren in de aanloop naar verkiezingen dan snap je waarom.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik gok dat die wat meer zweven tussen deze partijen.
Dat zijn meteen de betere functies. Maar eerst je Thailand avontuur overlevenquote:Op maandag 16 januari 2006 11:52 schreef sizzler het volgende:
Productmanager bij een groot bedrijf zou mooi zijn. Maar een directeursfunctie zou ik ook wel aannemen.
Maar zij hebben geen wereldkampioen darten.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, en nog een wetenschappelijk stuk afschrijven. Ik heb het echt veel te druk de laatste tijd.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zijn meteen de betere functies. Maar eerst je Thailand avontuur overleven.
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:51 schreef RichardQuest het volgende:
Wordt je blauw? Je omzeilende antwoord bevestigt eigenlijk mijn verwachting al dat je gevallen bent voor de charmes van succubus.
Ik las het een paar minuten geleden op internet, maar als ik over elke corrupte Republikein een bericht moet plaatsen, ben ik nog wel een aantal dagen bezig.quote:
Pas maar op dat je geen burn-out oploopt.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:00 schreef sizzler het volgende:
Ja, en nog een wetenschappelijk stuk afschrijven. Ik heb het echt veel te druk de laatste tijd.
Owned....quote:Op maandag 16 januari 2006 11:59 schreef Sickie het volgende:
Sizzler, als je een brandend gevoel krijgt tijdens het pissen is het tijd om huiswaarts te gaan.
Dan heb je niet geplast na de seks. Toch?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:59 schreef Sickie het volgende:
Sizzler, als je een brandend gevoel krijgt tijdens het pissen is het tijd om huiswaarts te gaan.
Da's ook weer zo.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik las het een paar minuten geleden op internet, maar als ik over elke corrupte Republikein een bericht moet plaatsen, ben ik nog wel een aantal dagen bezig.
Ja. weet je wel niet hoe duur het OV opeens is!quote:Op maandag 16 januari 2006 12:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voel je al weemoed naar die goede ouwe tijd als student?
MILF?quote:Op maandag 16 januari 2006 12:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
, ben ik een keer aardig tegen het MILF-je is het weer niet goed.
![]()
Ik neuk gewoon niet ouder dan 13. Dan weet je zeker dat ze nog niet omgebouwd zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:07 schreef MrX1982 het volgende:
En uitkijken voor shemales.
Moet er nog iemand digi-spul hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:48 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij zoekt iemand hier een bruid.
Ja ik heb mijn OV nog een half jaar dan moet ik hem inleverenquote:Op maandag 16 januari 2006 12:08 schreef sizzler het volgende:
Ja. weet je wel niet hoe duur het OV opeens is!
Echt, reis zoveel mogeleijk heel Nederland door nu het nog gratis kan. Je zal -net als ik- spijt krijgen als je hem moet inleveren.
Dat is inderdaad een veilig principequote:Op maandag 16 januari 2006 12:09 schreef sizzler het volgende:
Ik neuk gewoon niet ouder dan 13. Dan weet je zeker dat ze nog niet omgebouwd zijn.
Mwa, dan wordt er in ieder geval over nagedacht. Te laat misschien, maar als het niet fluctueert denk ik aan een verzuilde samenleving.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:55 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik heb over de hele linie niet zo'n hoge dunk van de Nederlandse kiezer. Als je ziet hoe peilingen fluctureren in de aanloop naar verkiezingen dan snap je waarom.
Strippenkaart.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:13 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe duur een buskaartje is...of waar je die kunt halen. Maar ja, ik pak zelden een bus.
Die dikke buschauffeurs hoeven voor mij niet te strippen hoorquote:
quote:Op maandag 16 januari 2006 12:18 schreef RichardQuest het volgende:
Die dikke buschauffeurs hoeven voor mij niet te strippen hoor.
Je hebt het toch niet over abortus he?quote:Ben trouwens flink aan het vloeken in de "OUD-kerk ".
Daarnaast zijn trams levensgevaarlijk. Bij Rotterdam CS was het vroeger vrij gevaarlijk.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:35 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, de tram zou ook veel verkeersdrukte geven denk ik. Als je ziet waar die lijnen in Rotterdam en Amsterdam liggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |