abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34112516
quote:
CDA: Haatzaaien veel harder aanpakken

Regeringspartij CDA wil dat strenger wordt opgetreden tegen het aanzetten tot haat. Personen die haatzaaien raken wat het CDA betreft het actief en passief kiesrecht kwijt en worden uit hun (bestuurs) functies gezet.

Ook zouden ze hun paspoort en rijbewijs kwijt moeten raken. Verder staat in een CDA-nota dat ze sneller het land moeten worden uitgezet, schrijft De Telegraaf.

Partijen
De strengere regels zouden niet alleen voor personen moeten gelden, maar ook voor organisaties en politieke partijen. Opruiende bijeenkomsten moeten worden voorkomen en politieke partijen moeten sneller kunnen worden ontbonden, meent het CDA.

Het kabinet gaat volgens de regeringspartij niet ver genoeg om terrorisme te bestijden. De vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid zouden moeten worden beperkt als wordt aangezet tot haat.

Daartoe hoeft de Grondwet niet te worden aangepast, maar een aantal wetten wel.

Het CDA stelt ook voor een speciale commissie op te richten waar burgers klachten kwijt kunnen over opruiing. Uitspraken van de commissie zouden 'gezaghebbend' moeten zijn, zodat haatzaaien beter kan worden bestreden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_34112708
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:05 schreef sizzler het volgende:

[..]
Blurgh. Ik zie me nog genoodzaakt actief te gaan strijden vóór allerlei engerds.

Proberen die CDA-viezeriken het gewoon opnieuw he, met hun apologieverboden en godslasterverboden. Ik vind dat het CDA wel verboden mag worden, zo langzamerhand.

edit: heb je er een bronnetje bij?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34112972
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:23 schreef sigme het volgende:

[..]

edit: heb je er een bronnetje bij?
Ohja: http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/82375/index.html
  maandag 16 januari 2006 @ 09:47:50 #179
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34113084
Zoals alle plannen van het huidige CDA deugt hier ook niet zo heel erg veel van.
pi_34113352
Zo, gaat het CDA een spreekverbod op zichzelf leggen?
  maandag 16 januari 2006 @ 10:10:10 #181
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34113476
en toch wordt er altijd goed op gestemd
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34113541
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:03 schreef pberends het volgende:
Zo, gaat het CDA een spreekverbod op zichzelf leggen?
Wacht, ik bedoel een preekverbod. Anders heeft het geen zin.
pi_34113570
Over gelovigen gesproken: ik ken dus serieus mensen die denken dat dinosaurusbotten door de duivel in de aarde zijn gelegd om ons mensen te doen twijfelen aan de juistheid van de bijbel!
pi_34113602
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:15 schreef sizzler het volgende:
Over gelovigen gesproken: ik ken dus serieus mensen die denken dat dinosaurusbotten door de duivel in de aarde zijn gelegd om ons mensen te doen twijfelen aan de juistheid van de bijbel!
Wat een kleuterachtige god hebben die mensen. Je zal erdoor gevonnist worden. (Zowel die god als die mensen.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34113626
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een kleuterachtige god hebben die mensen. Je zal erdoor gevonnist worden. (Zowel die god als die mensen.)
Ach, het levert leuke discussies op. Eerst lachen ze je uit omdat je van de aap zou afstammen en dan leg je ze uit wat de werkelijke gedachtengang van de evolutietheorie is.
pi_34113752
Nog een happy Martin Luther King Day everybody!
  maandag 16 januari 2006 @ 10:28:11 #188
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34113801
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:15 schreef sizzler het volgende:
Op zulke schizofrenen moet je zuinig zijn, die kunnen nog handig blijken
pi_34113856
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Op zulke schizofrenen moet je zuinig zijn, die kunnen nog handig blijken
Ik ben al uitgenodigd voor een Alphacursus. Maar die zijn gebaseerd op wederzijds respect. Niets voor mij dus.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:31:16 #190
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34113870
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:30 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik ben al uitgenodigd voor een Alphacursus. Maar die zijn gebaseerd op wederzijds respect. Niets voor mij dus.
Dit kun je wel faken, Sizzler
pi_34113896
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:31 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dit kun je wel faken, Sizzler
Ja maar ik kan altijd zo moeilijk mijn lach inhouden. En dat staat een beetje lullig als je rollebollend van het lachen van je stoel valt wanneer iemand het evangelie wil verkondigen.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:33:17 #192
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34113917
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja maar ik kan altijd zo moeilijk mijn lach inhouden. En dat staat een beetje lullig als je rollebollend van het lachen van je stoel valt wanneer iemand het evangelie wil verkondigen.
Daarom zijn die liedjes ook altijd zo langzaam. Denk je dat je de enige blije bent daar?
  maandag 16 januari 2006 @ 10:33:39 #193
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34113931
come on son, doe het voor ons
pi_34113970
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:33 schreef Tafkahs het volgende:
come on son, doe het voor ons
Hehe. Neuh. Dan zit ik sowieso in het buitenland. Maar mijn broertje (niet speknek) gaat wel zo'n cursus volgen omdat zijn vriendin gelovig is.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:36:51 #195
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34114002
aha, de wraak van de kleine Chinees heet dat geloof ik. Je weet half niet hoe erg ik dat Speknek gun, weet je dat?
pi_34114052
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:36 schreef Tafkahs het volgende:
aha, de wraak van de kleine Chinees heet dat geloof ik. Je weet half niet hoe erg ik dat Speknek gun, weet je dat?
Speknek is de anti-Christ pur sang. Als die op Alphacursus gaat kost de kerk dat leden. Véél leden.
pi_34114554
mn allereerste POL-topic
Zorg voor kinderen en werk

be gentle
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34114575
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:26 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Tegenwoordig mag ook alles in de gevangenis .
pi_34114691
Zo dat was weer eens nutteloos vroeg opstaan. Waren we op tijd bij de opdrachtgever ( een uur te vroeg) , bleek dat het aantal mensen wat was uitgevraagd was teruggeschoeft van 3 naar 1. Heerlijk ..
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34114707
Dan maar een biertje vatten
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')