En dan ga ik me zo met Van Mourik naar de wachtkamer van de tandarts begeven... Hebben zich nog meer mensen ingeschreven voor Step Inhouse dagen overigens?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:34 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb strafrecht, staatsrecht en encyclopedie al gehad, morge privaatrecht en dan zit de eerste tentamenperiode erop![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik niet. Ziet er wel interessant uit overigens: http://www.stepweb.nl/.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:11 schreef Leonoor het volgende:
En de laatste post van het vorige topic:
[..]
En dan ga ik me zo met Van Mourik naar de wachtkamer van de tandarts begeven... Hebben zich nog meer mensen ingeschreven voor Step Inhouse dagen overigens?
Ik ging even googlen en kwam uit op en Amerikaans parachute-spring-kampioenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:
* _-rally-_ zit hier gezellig met ene Leo Stevens
Ik heb belastingrecht als keuzevak in m'n vrije ruimtequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik ging even googlen en kwam uit op en Amerikaans parachute-spring-kampioen.
Maar fiscaal recht, beeeeh... Doe mij maar personen- en familierecht
(Maar nu ga ik echt op naar de grote boor).
ik had niks te willen, ik heb maar liefst 6 belastingvakken gedaanquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:38 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik heb belastingrecht als keuzevak in m'n vrije ruimte
De tandarts EN van Mourik in een ruimte! Mooier kan het leven toch niet worden?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En dan ga ik me zo met Van Mourik naar de wachtkamer van de tandarts begeven... Hebben zich nog meer mensen ingeschreven voor Step Inhouse dagen overigens?
Nee, ik hoor inderdaad wel veel mensen om me heen die dat gedaan hebben! Ik heb het zelf maar niet gedaan, want ik heb momenteel niet veel te bieden; ik zit zeker tot september vol zonder ruimte voor stages en dergelijke. Gewone inhousedagen om even een kijkje te nemen heb ik al wel genoeg gehad. Maar volgend jaar schrijf ik me zeker in!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik had me ingeschreven voor Allen & Overy maar nu blijk ik tentamen te hebben op de dag dat die inhouse dag isquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, ik hoor inderdaad wel veel mensen om me heen die dat gedaan hebben! Ik heb het zelf maar niet gedaan, want ik heb momenteel niet veel te bieden; ik zit zeker tot september vol zonder ruimte voor stages en dergelijke. Gewone inhousedagen om even een kijkje te nemen heb ik al wel genoeg gehad. Maar volgend jaar schrijf ik me zeker in!
In welke kantoren ben je geïnteresseerd?
Ik moest juist hard lachen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Houden jullie het op FOK nog wel een beetje vol, ondanks topics als dit: samir a moet levenslang krijgen en het liefst de doodstraf ?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
typisch nederland![]()
samir a moet worden opgeknoopt en door hut volk beregt worden!
![]()
sgande!
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:50 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is niet verboden om van jezelf video-opnamen te maken. Hoe lelijk je ook moge zijn.
Mensen die ook serieus het met mijn post eens zijn. Wat zullen die zich in de middeleeuwen fijn hebben gevoeld.quote:
Ik ken wel een paar mensen die juist tussen hun bachelor en hun master stage lopen of hebben gelopen. Gewoon proberen dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:14 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik had me ingeschreven voor Allen & Overy maar nu blijk ik tentamen te hebben op de dag dat die inhouse dag is
En verder voor AKDdaar wil ik echt het allerliefste heen, en voor de NMa, in het kader van economisch publiekrecht dat ik nu doe, stiekem toch wel interessant enzo (maar no way dat ik richting publiekrecht ga doen ooit...).
Maar als het goed is heb ik straks in april mijn LLB binnen, en dan tot september vrij voor mn master begint, dus ik wil in die tijd graag een extra stage gaan lopen..
Maar ik geloof niet dat je als 3e jaars veel kans hebt om uitgenodigd te worden voor dit soort dingen, ze willen voornl. masterstudenten schijnbaar, maar in het kader van wie niet waagt wie niet... etc heb ik me toch maar voor 3 dagen ingeschreven nu...
AKD was de enige in het hele STEPboekje die ook specifiek als rechtsgebied personen- en familierecht erbij hadden staan. Maar voor stage wil ik misschien wel naar Van Benthem & Keulen hier in Utrecht, die zijn wel flexibel met vakken ernaast volgen (en zitten hier vlakbij..). En buiten dat lijkt het me ook gewoon een leuk kantoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar mensen die juist tussen hun bachelor en hun master stage lopen of hebben gelopen. Gewoon proberen dus.
Anderhalf jaar geleden gaf AKD Eindhoven hier een presentatie. Dat waren toen echt van die arrogante ballen van het vervelende soort. Maar het jaar daarna was ik er niet bij en toen schijnt AKD Breda juist een leuke presentatie gegeven te hebben. Het is dus maar net wie je treft.![]()
De eerste site van een advocatenkantoor die ik tegenkom met een uitgebreid "studentenstage" onderdeel. Klinkt veelbelovend.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
AKD was de enige in het hele STEPboekje die ook specifiek als rechtsgebied personen- en familierecht erbij hadden staan. Maar voor stage wil ik misschien wel naar Van Benthem & Keulen hier in Utrecht, die zijn wel flexibel met vakken ernaast volgen (en zitten hier vlakbij..). En buiten dat lijkt het me ook gewoon een leuk kantoor.
Heee ik eerst! Ik heb hem gevonden!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:22 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
De eerste site van een advocatenkantoor die ik tegenkom met een uitgebreid "studentenstage" onderdeel. Klinkt veelbelovend.
Oh de littekens van de papercuts van het invoegen en faxen zitten nog op m'n vingers hoor. Dus ik ga niet meer zo snel stage lopenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:52 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Heee ik eerst! Ik heb hem gevonden!
Maar klinkt goed he! Ze houden volgens hun verhaaltje in elk geval heel veel rekening met studiedruk e.d., dus wat dat betreft al prima. En ze pushen in dat verhaaltje tenminste niet zo over je superhoge studieresultaten zoals dat bij sommige kantoren wel het geval is.
Reken er maar op dat ze bij goederenrecht 50% uit de oude tentamens halen. Was iig de vorige keer wel zo.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:47 schreef flubub het volgende:
Mijn tentamens beginnen volgende week...Goederenrecht (bluh) en Strafrecht..
Goeie cijferlijst zeker? In hoeverre speelt dat een rol naar jullie mening?quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Helaas heb je dan toch de schijn een beetje tegen (als in blokkende studiebol zonder sociale contacten)
Hoewel ik een vriendin had die in minder dan 4 jaar is afgestudeerd (was nergens lid van, en deed niks anders dan studeren), zij had binnen no time een uitstekende baan....
Het zal ook aan je presentatie liggen denk ik dan. Of gewoon de pech dat ze even niemand nodig hebben
quote:Op maandag 17 oktober 2005 00:54 schreef Sovereign het volgende:
In tegendeel, bij veel advocatenkantoren loopt inhoudelijk schroot rond als ik zo eens mijn mappen met correspondentie bekijk.
Er zijn genoeg vakgebieden waar het werk van een advocaat nauwelijks juridische diepgang vergt en veel meer skills op het sociale vlak. Waarom zou je dan iemand aannemen die niet alleen juridisch de vloer met de partners aan kan vegen, maar ook nog eens de sociale vaardigheden ontbeert om dit niet te doen waar klantencliënten bij zijn ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Goeie cijferlijst zeker? In hoeverre speelt dat een rol naar jullie mening?
[..]
hoe worden die lui dan aangenomen? toch niet op grond van juridisch-inhoudelijke kwaliteiten.
![]()
Dat gebeurt nooit, tenzij de cijferlijst enorm zwaar mee gaat wegen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef addictivebeat het volgende:
hoe worden die lui dan aangenomen? toch niet op grond van juridisch-inhoudelijke kwaliteiten.
![]()
Je moet ook een heel kort rokje aandoen naar de sollicitatie, dat telt zwaarder dan die paar achtenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:40 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat gebeurt nooit, tenzij de cijferlijst enorm zwaar mee gaat wegen.
Absoluut.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:08 schreef Thisbe het volgende:
Je moet ook een heel kort rokje aandoen naar de sollicitatie, dat telt zwaarder dan die paar achten![]()
Hoe denk je dat ik aan mijn stage bij de Landsadvocaten ben gekomen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:02 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Absoluut.
Ik kan zelfs een praktijkvoorbeeld noemen van een studentenstage waar het er zo aan toeging bij de selectie!![]()
Nou, de essentie is hetzelfdequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:15 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Reken er maar op dat ze bij goederenrecht 50% uit de oude tentamens halen. Was iig de vorige keer wel zo.
Ze zijn te lui om voor zo'n vak iets nieuws te verzinnen. Dus dat kan in je voordeel werken.
Juist. Heb m'n tentamen over 2 uur. Spannend heur. Probleem wat ik nu heb is dat ik mezelf misschien wat overschat. Dus het kan zo maar zijn dat ik over 5 uur hier allemaal huil-smileys ga plaatsenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:24 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Nou, de essentie is hetzelfdeAls je oude tentamens kunt maken (je weet waarom 't antwoord B is) dan kan je ook nieuwe maken, op de paar theorievragen na als je 't niet goed geleerd hebt.
Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn? staat inderdaad erg netjes op je CVquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:59 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik aan mijn stage bij de Landsadvocaten ben gekomen?![]()
Zo nemen ze daar ook de telefoon op: "Pels Rijcken & Drooglever Fortuijn, goedemiddag".quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn? staat inderdaad erg netjes op je CV![]()
*knip*
Ja hij ging wel goed!! alleen verrot dat ze de antwoorden er niet gewoon even aardig opzetten ofzo...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zo! Tentamen grondslagen privaat (hiep hoi) net gedaan. Was prima te doen. Hoewel ze dat mierekenneukerige relatief recht/zakelijk recht/etc. eruit mogen halen. Alsof dat ooit belangrijk is voor de rest van je leven.
Ik weet dat een aantal mensen hier 'm ook hadden. Hoe ging ie bij jullie?
Waarna onder meer volgt:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[quote]hoewel het 'hebben van een CV' in de meeste gevallen niets over je juridische kwaliteiten zegt, is het toch wel belangrijk om naast je studie ook andere dingen te doen. bijvoorbeeld …
Voor de goede orde, dit noem ik geen dingen doen “naast je studie”.quote:meerdere stages lopen, het volgen van 'extra' vakken, het doen van meerdere masters/afstudeerrichtingen (ik ben nog oude stijl)
De meeste studenten begaan niet zo’n uitgebreide waslijst aan activiteiten als je zojuist hebt opgesomd. Evenwel weten ze zich prima te redden als advocaatstagiaire in de vermeende ‘grote boze’ praktijk, dus het zal wel meevallen en de situatie is niet zo bar en boos als je hier stelt. Het is zeker niet zo dat een advocaat heilig is, in mijn eigen praktijkje heb ik vaak genoeg meegemaakt dat de vermeende ‘doorgewinterde’ advocaat kakelde als een kip zonder kop.quote:dan sta je daar dus met je ontzettend beperkte studiebasis tegenover een 'grote boze' in de praktijk gelouterde en doorgewinterde advocaat; en geloof me, daar word je echt niet gelukkig van.
Een CV vertelt iemand niet of je wel of niet ‘in het team past’ (misschien ben je wel een heel eigenwijze kerel?) of dat je snel de draad kwijt bent en het maar opgeeft. Zoals ik al eerder heb betoogd zijn dat primair karaktereigenschappen die inherent zijn aan een persoon zelf, en die veranderen niet zomaar na bijvoorbeeld wat bestuurswerk te hebben gedaan.quote:het 'hebben van een CV' is, maar dat is mijn bescheiden mening, dus niet zo zeer iets wat door een kantoor als 'must' wordt gezien omdat het zou betekenen dat je een 'betere jurist' bent. het is meer iets voor jezelf. je leert jezelf kennen, je leert met andere mensen te werken op een professionele basis (in voor en in tegenspoed). het geeft aan dat je bereid bent om jezelf, naast je studie, ook verder te ontwikkelen, om je te verdiepen in je toekomst, etc. en dat is wat een kantoor ook wil zien, want wat heb je aan een uitmuntende (ik bedoel hier: in 4 jaar met goede cijfers afgestudeerd) jurist die niet 'in het team' past? wat heb je aan een uitmuntende jurist die bij de geringste tegenslag de draad kwijt raakt en bij de pakken neer gaat zitten? juist...
Ik mis even het verband tussen het geen beroepsopleiding zijn, en de 4 jaar die ervoor staan. Mijns inziens is en blijft 4 jaar meer dan voldoende om een deugdelijke basis mee te geven. Het aantal studenten wat er langer over doet omdat ze flink wat extra vakken doen is gewoonweg zeer laag; men doet veel te lang over het normale curriculum.quote:Ik wil een goede jurist worden en dat red je in het algemeen niet met 4 jaar studeren. want zoals eerder werd opgemerkt; WO Rechten is géén beroepsopleiding
Het zit hoog bij je he? Ik denk dat de meesten hier je punt inmiddels al "gevat" hebben!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:49 schreef Sovereign het volgende:
Ik mis even het verband tussen het geen beroepsopleiding zijn, en de 4 jaar die ervoor staan. Mijns inziens is en blijft 4 jaar meer dan voldoende om een deugdelijke basis mee te geven. Het aantal studenten wat er langer over doet omdat ze flink wat extra vakken doen is gewoonweg zeer laag; men doet veel te lang over het normale curriculum.
Hé, niet mijn opmerking misbruiken !quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
ik wil een goede jurist worden en dat red je in het algemeen niet met 4 jaar studeren. want zoals eerder werd opgemerkt; WO Rechten is géén beroepsopleiding![]()
Wel goed lezen he.. Hij heeft het in minder dan 4 jaar gedaanquote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:25 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Het zit hoog bij je he? Ik denk dat de meesten hier je punt inmiddels al "gevat" hebben!![]()
Of je wilt een veer in je kont omdat je het zelf in vier jaar hebt gedaan?![]()
Wel verdorie! Hij verdient niet EEN maar TWEE veren in zijn reet!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:45 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wel goed lezen he.. Hij heeft het in minder dan 4 jaar gedaan
wat ik probeerde duidelijk te maken (en door het lange verhaal is dat waarschijnlijk enigszins vervaagd) is dat je een studie 'gewoon' in 4 jaar kunt doen, je 240ects binnenhalen en verder niets. bij andere universiteiten is het misschien anders, maar hier in Groningen hoef je niet verplicht stage te lopen, je mag ook kiezen voor een praktisch vak (seminar). ik ben echter van mening dat je dan jezelf ontzettend beperkt. met 'dingen doen naast je studie' bedoelde ik dus dingen doen naast je 'standaard 240ects' (waar althans in Groningen veel mensen voor gaan...).quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:49 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Waarna onder meer volgt:
[..]
Voor de goede orde, dit noem ik geen dingen doen “naast je studie”.
[..]
De meeste studenten begaan niet zo’n uitgebreide waslijst aan activiteiten als je zojuist hebt opgesomd. Evenwel weten ze zich prima te redden als advocaatstagiaire in de vermeende ‘grote boze’ praktijk, dus het zal wel meevallen en de situatie is niet zo bar en boos als je hier stelt. Het is zeker niet zo dat een advocaat heilig is, in mijn eigen praktijkje heb ik vaak genoeg meegemaakt dat de vermeende ‘doorgewinterde’ advocaat kakelde als een kip zonder kop.
[..]
Een CV vertelt iemand niet of je wel of niet ‘in het team past’ (misschien ben je wel een heel eigenwijze kerel?) of dat je snel de draad kwijt bent en het maar opgeeft. Zoals ik al eerder heb betoogd zijn dat primair karaktereigenschappen die inherent zijn aan een persoon zelf, en die veranderen niet zomaar na bijvoorbeeld wat bestuurswerk te hebben gedaan.
[..]
Ik mis even het verband tussen het geen beroepsopleiding zijn, en de 4 jaar die ervoor staan. Mijns inziens is en blijft 4 jaar meer dan voldoende om een deugdelijke basis mee te geven. Het aantal studenten wat er langer over doet omdat ze flink wat extra vakken doen is gewoonweg zeer laag; men doet veel te lang over het normale curriculum.
Juist strafrecht is een gebied waar feitenkennis veel belangrijker is dan (wetenschappelijk) inzicht in de achterliggende ideeën etc en maakt daarmee imho juist een goed voorbeeld van het nu van een HBO rechten opleiding.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:53 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
PS. mijn definitie van een goede jurist is waarschijnlijk weer teveel op het strafrecht gebaseerd (en daar draait het niet alleen om de pecunia, nee Strafrecht-jurist word je uit overtuiging/ideologie.. ook al is dat misschien wat naïef). een goede jurist kent 'zijn' Wet, kent 'zijn' Jurisprudentie, 'weet' wat er 'leeft/speelt' in de Samenleving (met betrekking tot zijn rechtsgebied), kan in Teamverband 'werken' en heeft 'Hart voor de zaak' en wat het belangrijkste is 'respecteert zijn opponent' (want die kom je later heus nog wel weer eens tegen)
ik kan je verkeerd begrijpen maar zeggen wij nu tot op zekere hoogte niet hetzelfde? als jij stelt dat voor strafrecht feitenkennis veel belangrijker is dan (wetenschappelijk) inzicht (waar ik het overigens niet geheel mee eens ben, maar dat is een andere discussie), dan geef je daarmee toch ook aan dat er van een student meer gevergd wordt dan 'slechts' het volgen van colleges en het in een tijdsbestek van 4 jaar behalen van de verplichte 240 ects? of denk je dat je daarmee al 'voldoende' feitenkennis hebt verwerft om als (22-jarige) strafrechtjurist aan de slag te kunnen?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:35 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Juist strafrecht is een gebied waar feitenkennis veel belangrijker is dan (wetenschappelijk) inzicht in de achterliggende ideeën etc en maakt daarmee imho juist een goed voorbeeld van het nu van een HBO rechten opleiding.
En waarom moet een goede jurist een rechtzaal van binnen hebben gezien ? In de praktijk krijg je die ook lang niet altijd te zien. Persoonlijk vind ik een goede jurist iemand die kans ziet zijn studie af te ronden met een wetenschappelijk hoogstaande scriptie. Praktijkvaardigheden hebben in mijn optiek geen ruk met een WO studie te maken en gezien het feit dat er allerlei aansluitende beroepsopleidingen zijn is het systeem daar nog steeds op ingericht.
Daarom vind ik ook dat voor praktijkjuristen een vierjarige 'HBO Strafrecht' veel zinvoller is dan een algemene rechtenstudie.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:04 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
ik kan je verkeerd begrijpen maar zeggen wij nu tot op zekere hoogte niet hetzelfde? als jij stelt dat voor strafrecht feitenkennis veel belangrijker is dan (wetenschappelijk) inzicht (waar ik het overigens niet geheel mee eens ben, maar dat is een andere discussie), dan geef je daarmee toch ook aan dat er van een student meer gevergd wordt dan 'slechts' het volgen van colleges en het in een tijdsbestek van 4 jaar behalen van de verplichte 240 ects? of denk je dat je daarmee al 'voldoende' feitenkennis hebt verwerft om als (22-jarige) strafrechtjurist aan de slag te kunnen?
Een jurist is in mijn beleving een rechtsgeleerde; dat dit als ingangseisgeldt voor toelating tot de balie, betekent nog niet dat het resultaat van de studie maatgevend moet zijn voor het resultaat van de daar op volgende advocatenopleiding.quote:persoonlijk ben ik daarnaast van mening dat een wetenschappelijk hoogstaande scriptie nog niets zegt over iemands kwaliteiten als jurist. voor mij ben je dan een academicus, geen jurist.
Meer in het algemeen vind ik dat er veel te zeggen is voor specialiserende HBO opleidingen; waarbij dus een HBO privaatrechtleerling ook alleen maar civiel mag procederen.quote:wat niet wil zeggen dat ik daar geen waardering voor heb, integendeel zelfs. het zegt echter helemaal niets over de vaardigheden in de praktijk (die je als advocaat of rechter nodig hebt, of in het strafrecht natuurlijk tevens als OvJ)
[quote]
ik hoop dat mijn conclusie dat jij Strafrecht meer een HBO-opleiding vind foutief is.
Zowel voor de advocatuur als voor de magistratuur (en overigens ook voor fiscaal- & notarieelrecht) geldt dat de rechtenstudie alleen maar een vooropleiding is, waarna de daadwerkelijke beroepsopleiding volgt.quote:net zoals ik uit jouw woorden concludeer dat jij de WO-studie Rechten een academische studie vindt waarbij je, als je 'de praktijk' in wilt, nog maar een aansluitende beroepsopleiding (ik vraag me af waar je hier specifiek op doelt...RAIO oid?) moet gaan volgen.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik heb vorig jaar al mijn eerste zaak gevoerd (en gewonnen, ging toch om veel geld )quote:de WO-studie 'an sich' biedt weinig mogelijkheden om praktijkervaring op te doen, echter is dit mijns inziens iets waarvoor je als rechten-student zelf actie moet ondernemen(en daar hebben we de C.V. weer...)
Je mag het ongetwijfeld proberen, maar er zullen er zeker zijn die je nadrukken op 't WO gedeelte van de TT zullen wijzenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:55 schreef FreaCk het volgende:
HBO Recht: geldt dat hier ook?
Dat is gewoon het 2e deel van semester 1.. En als het goed is heb je alle boeken voor die periode al aangezien je vakken doorlopen!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:27 schreef VoreG het volgende:
Hm ik krijg gister bericht dat ik 14 oktober mijn boeken voor de 2e periode moest bestellen....
Weet iemand waar ik die boeken alsnog kan krijgen? Ik weet niet eens welke boeken trouwens, maar 1e jaarsrechtenstudent 2e periode in utrecht....
Mijn vakken stonden overigens niet bij de JSVU als te bestellen. Komt dat nog of ben ik zo domquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat is gewoon het 2e deel van semester 1.. En als het goed is heb je alle boeken voor die periode al aangezien je vakken doorlopen!
Geen zorgen om maken, en mocht je een volgende keer wel te laat zijn bij de JSVU: Broese heeft ze ook allemaal, en daar hoef je ze niet pas zo last minute op te halen.
Hey bedankt...nu sta ik er ook bijquote:
Mijne ook nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:09 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Mijn vakken stonden overigens niet bij de JSVU als te bestellen. Komt dat nog of ben ik zo dom![]()
Ben bang dat dat je nooit gaat lukken. Op studiepunt staan die vakken niet, vol dusquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 07:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mijne ook nietEn van rechtsgeschiedenis en Bachelorscriptie begrijp ik dat wel, maar waar is bijzondere overeenkomsten (koop)? Of gaan daar zo weinig mensen aan mee doen dat de JSVU die niet inkoopt?
Heb trouwens een mailtje gestuurd naar de coordinator van Huwelijksvermogensrecht of ik dat alsjealsjealsjeblieft nog mag volgen... Nog geen reactie.
Ik heb niet voor niets mijn meest kwijlerige "ik hou zo van uw vakgebied" mailtje naar de coordinator gestuurd.. Het is me 2 jaar geleden ook gelukt bij grondslagen privaat toen ik nog keuzevakker was, en wie niet waagt...quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:48 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ben bang dat dat je nooit gaat lukken. Op studiepunt staan die vakken niet, vol dus
Bijzondere Overeenkomsten (koop), Huwelijksvermogensrecht en Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog (Letteren faculteit)quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:47 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb niet voor niets mijn meest kwijlerige "ik hou zo van uw vakgebied" mailtje naar de coordinator gestuurd.. Het is me 2 jaar geleden ook gelukt bij grondslagen privaat toen ik nog keuzevakker was, en wie niet waagt...
Wat ga je volgend blok volgen?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:52 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Bijzondere Overeenkomsten (koop), Huwelijksvermogensrecht en Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog (Letteren faculteit)
Wat ik het tweede semester ga doen ga ik zometeen even bekijken. Jij al een idee?
Zeg jij 't eerst maarquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:32 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ooooh welke wg zit je bij bijzondere ovk? Ik voel echt het ultieme spot-de-fokker-moment aankomen namelijk!![]()
Jawel jawel, ik zit weer op mn werk en verveel me
Flauwquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:15 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Zeg jij 't eerst maarIk ben niet zo spot-de-fokker-ig
![]()
Werkgroep 4 maar zit wel bij je met HCquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:20 schreef Leonoor het volgende:
[..]
FlauwIk zit in 1 (volgens mij is er ook maar 1, aangezien dit mn extra vak was en ik dus pas laat ben ingeschreven..)...
Nu jij weer (nog 40 minuten! Ik lijk wel een ambtenaar)
Ach, dat doe je nu ook wekelijks, en kijk aan: Je leeft nog!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:03 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Werkgroep 4 maar zit wel bij je met HC![]()
Och, kom je lekker naar Nijmegen om dat vak te volgen! Kun je zo aanschuiven, en krijg je ook nog eens college van de Alwetende himselfquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:53 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ach, dat doe je nu ook wekelijks, en kijk aan: Je leeft nog!
Maar goed, als het een beetje meezit verwissel ik koop voor huwelijksvermogens, dus nieuwe ronde nieuwe kansen
Ik ga dinsdag Ineke maar weer eens lastig vallen met vragen over omgangsregelingen![]()
Ik zou het nog bijna doen ook.. Ben er echt helemaal fan van geworden (maar wil nog immer geen notaris worden..).quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:59 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Och, kom je lekker naar Nijmegen om dat vak te volgen! Kun je zo aanschuiven, en krijg je ook nog eens college van de Alwetende himself![]()
Wat let je? Je hebt een OV, en hij geeft ontzettend leuk college....quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:28 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zou het nog bijna doen ook.. Ben er echt helemaal fan van geworden (maar wil nog immer geen notaris worden..).
Het feit dat ik al extra vakken volg in Utrecht en ook nog 4x per week hockey en een sociaal leven heb...quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:45 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Wat let je? Je hebt een OV, en hij geeft ontzettend leuk college....
en Sinterklaas komt ook altijd rond 5 december![]()
Bij mij deden ze nergens moeilijk over na overlegging van de medische verklaring, dus misschien valt het bij jou ook mee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:24 schreef Sessy het volgende:
Ik heb de medische verklaring om extra geld los te peuteren van de universiteit (als je chronisch ziek bent en je loopt daardoor studievertraging op compenseren ze je een halve of een hele jaar) maar goed da's altijd weer zo zenuwslopend! De IB zo ver krijgen om te erkennen dat m'n biologische vader niet meer dan de verwekker is, was ook al zo'n gedoe vorig jaar... Ik kijk er behoorlijk tegenop.
Kut zegquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:24 schreef Sessy het volgende:
Als je je toch inschrijft, vergeet dan niet bij de examencommissie in Utrecht toestemming te vragen. Anders is 't ook zo klote als je een vak volgt en er qua studiepunten vervolgens niets aan hebt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het feit dat ik al extra vakken volg in Utrecht en ook nog 4x per week hockey en een sociaal leven heb...![]()
Maarre, wanneer wordt het gegeven en hoe schrijf ik me in (ja, ik ga het toch maar overwegen...)
Ja, wil ik ook. Gratis is gratis...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:12 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Waar, ik wil 'm ook maar heb 'm niet gehad![]()
Geachte heer/mevrouw,quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:02 schreef MarkzMan_X het volgende:
Stuur ze een mailtje met de vraag of je zo'n schort mag hebben!
http://www.vnw.sdu.nl/succesverzekerd.html
Heb ik vorig jaar ook gedaan (mailtje naar Kluwer) toen je van die Armin van Buuren (mijn DJ held) posters bij de Kluwer kon krijgen. Althans, die konden de boekhandelaren krijgen. Maar na m'n mailtje kreeg ik opeens de in 3 verschillende grootte verkrijgbare posters 3x toegestuurd.
Dát is pas service.
niet dat mij dat ervan heeft weerhouden om dit jaar alsnog Vermande te kopen...
Reactie: Het schort is naar u toe.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:19 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Geachte heer/mevrouw,
Begin dit collegejaar heb ik bij de Juridische Studentenvereniging Utrecht (JSVU) een Vermande Wetteneditie 2005-2006 gekocht. Echter, bij dit product heb ik geen schort ontvangen terwijl de persoon achter de kassa mij vertelde dat ik deze middels een formulier in het pakket kon aanvragen. Dit formulier heb ik niet kunnen vinden en daarom mijn vraag of u mij er nog een kunt doen toekomen.
Met vriendelijke groet,
Een tevreden Vermande-master![]()
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Reactie: Het schort is naar u toe.![]()
Ik kan het natuurlijk nu niet maken om jouw mailtje te copy-pasten... Maar ik wil er ook een!!!!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Reactie: Het schort is naar u toe.![]()
Beetje creatief zijn en je hebt 'm in de pocketquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:45 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik kan het natuurlijk nu niet maken om jouw mailtje te copy-pasten... Maar ik wil er ook een!!!!
De echte stoere student heeft de wetboeken van de Asser-serie. Maar die mag je niet gebruikenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:58 schreef Mr.G het volgende:
Ik weet dat dit er niet het aangewezen topic voor is maar eigenlijk is de Vermande dit jaar mijnsinziens gebrekig.
Het is toch super handig als je een inhoudsopgave hebt voorin elke wet. Bovendien bevat het het trefwoordenregister bij een Vermande alleen trefwoorden die in het boek staan waar je zoekt. Maar dit kan lastig zijn als je niet weet welk boek je moet hebben. Die trefwoordenlijst is volgens mij ook nog eens erg karig.
Ik kan me voorstellen dat als je al ouderejaars bent die gebreken er niet echt meer toe doen maar voor de gemiddelde sjaars is de Kluwer dit jaar de beste keuze.
Maar het schortje is wel echt een leuk hebbeding![]()
Dat gaat nu even niet.. Wees eens creatief voor mij? (Ik leef odz divide et impera... tijd voor 1 sigaret (eindelijk, gestopt zijn is zooo kut) en slaaapen.. bierdrinken is een lelijke hobby..)quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:04 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Beetje creatief zijn en je hebt 'm in de pocket
Sigaretten zijn tofquote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat gaat nu even niet.. Wees eens creatief voor mij? (Ik leef odz divide et impera... tijd voor 1 sigaret (eindelijk, gestopt zijn is zooo kut) en slaaapen.. bierdrinken is een lelijke hobby..)
En ja, de Vermande zuigt, ik blijf erbij! Welterusten...
Volgens mij had jij nog meer gedronken dan ik... En davidoffs zijn voor metromannen!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Sigaretten zijn tof. Ik had deze week zogenaamd mijn "gezonde week". Niet roken, niet drinken. Heb het 3 dagen volgehouden
. Die Davidoffs blijven toch wel erg lekker
.
Ik heb nog wel een suggestie voor je mail naar Vermande:
Beste mensen van Vermande,
Uit hoofde van een verbintenis uit onrechtmatige daad vorder ik bij deze één (1) exemplaar van uw zogeheten "Vermande-schort". Krachten 6:162 bent u mij dit verplicht, omdat ik naast materiële schade (vlekken op mijn dure kledij) ook nog eens immateriële schade (ik durf niet meer over straat met mijn kleding) heb ondervonden.
Als u bereid bent het schort naar onderstaand adres toe te zenden dan zal ik deze zaak niet voor de rechter te halen.
Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
[naam]
Het bier vloeide inderdaad rijkelijk gisterquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:24 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Volgens mij had jij nog meer gedronken dan ik... En davidoffs zijn voor metromannen!
Als je deze mail stuurt, hoop ik voor je dat de behandelde man/vrouw LBO denk-niveau heeftquote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een suggestie voor je mail naar Vermande:
Beste mensen van Vermande,
Uit hoofde van een verbintenis uit onrechtmatige daad vorder ik bij deze één (1) exemplaar van uw zogeheten "Vermande-schort". Krachten 6:162 bent u mij dit verplicht, omdat ik naast materiële schade (vlekken op mijn dure kledij) ook nog eens immateriële schade (ik durf niet meer over straat met mijn kleding) heb ondervonden.
Als u bereid bent het schort naar onderstaand adres toe te zenden dan zal ik deze zaak niet voor de rechter te halen.
Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
[naam]
Als ze het echt juridisch wil doen, kan ze het beter gooien op non-conformiteit. Art. 8 lid 1 EVRM ontbreekt in de nieuwe Vermande. Stuur een brief waarin je de koopovereenkomst partieel ontbindt en vergoeding eist ten aanzien van de vermindering van de wederzijdse prestaties. "Maar een schort is ook goed".quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:39 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Als je deze mail stuurt, hoop ik voor je dat de behandelde man/vrouw LBO denk-niveau heeft![]()
De nieuwe Mw ontbreekt ook.. Ik heb alleen niet eens die vieze vermande.. Laat dat schort ook maar zitten, ik heb het er helemaal mee gehad (ik ben gaar getypt ook gewoon nu), maar als iemand hem als verlaat verjaarscadeau wil doneren zeg ik geen neequote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Als ze het echt juridisch wil doen, kan ze het beter gooien op non-conformiteit. Art. 8 lid 1 EVRM ontbreekt in de nieuwe Vermande. Stuur een brief waarin je de koopovereenkomst partieel ontbindt en vergoeding eist ten aanzien van de vermindering van de wederzijdse prestaties. "Maar een schort is ook goed".![]()
Das lachuh ....... heb net morgen een tentamen waar ik dat artikel wel eens nodig bij kan hebbenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Als ze het echt juridisch wil doen, kan ze het beter gooien op non-conformiteit. Art. 8 lid 1 EVRM ontbreekt in de nieuwe Vermande. Stuur een brief waarin je de koopovereenkomst partieel ontbindt en vergoeding eist ten aanzien van de vermindering van de wederzijdse prestaties. "Maar een schort is ook goed".![]()
Niet te moeilijk doen hè!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:11 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Das lachuh ....... heb net morgen een tentamen waar ik dat artikel wel eens nodig bij kan hebbenMaar non-conformiteit kan je toch alleen inroepen in de relatie winkel-Leonoor en niet SDU-Leonoor?
wrom ? SDU==bedrijf, Leonoor==particulier, ergo: consumentenkoop.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Niet te moeilijk doen hè!![]()
Maar dat kan inderdaad alleen via de winkel ja.![]()
Volgens mij niet als Leonoor het product in een winkel heeft gekocht en niet direct bij SDU heeft besteld. Als consument mag je de koop bij non-conformiteit op grond van 7:22 ontbinden, maar dat doe je jegens de verkoper, niet jegens de uitgever (=producent).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:24 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
wrom ? SDU==bedrijf, Leonoor==particulier, ergo: consumentenkoop.
Vind je het ook niet grappig dat artikel 8 van het EVRM er niet eens goed in staat! alleen lid 2 staat erin en lid 1 zijn ze "vergeten"quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:58 schreef Mr.G het volgende:
Ik weet dat dit er niet het aangewezen topic voor is maar eigenlijk is de Vermande dit jaar mijnsinziens gebrekig.
Het is toch super handig als je een inhoudsopgave hebt voorin elke wet. Bovendien bevat het het trefwoordenregister bij een Vermande alleen trefwoorden die in het boek staan waar je zoekt. Maar dit kan lastig zijn als je niet weet welk boek je moet hebben. Die trefwoordenlijst is volgens mij ook nog eens erg karig.
Ik kan me voorstellen dat als je al ouderejaars bent die gebreken er niet echt meer toe doen maar voor de gemiddelde sjaars is de Kluwer dit jaar de beste keuze.
Maar het schortje is wel echt een leuk hebbeding![]()
Sorry, ff last van projectie. Ik heb een abo,dus ik krijg 'm direct van SDU. (overigens zonder schort)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Volgens mij niet als Leonoor het product in een winkel heeft gekocht en niet direct bij SDU heeft besteld. Als consument mag je de koop bij non-conformiteit op grond van 7:22 ontbinden, maar dat doe je jegens de verkoper, niet jegens de uitgever (=producent).
Het aanspreken van de producent kan volgens mij alleen bij de productaansprakelijkheid uit art. 6:185 e.v. Dus niet voor het gebrekkige product zelf, maar voor de schade die is als gevolg van een gebrekkig product. Als ik mijn computer uit het raam gooi, omdat ik een tentamen niet gehaald heb, vanwege het ontbreken van art. 8 lid 1 EVRM bijvoorbeeld.![]()
Bewijsrechtelijk zal 't moeilijk worden. Tis dan wel vormvrijheid maar bewijs deze afspraak maar eens. Je vader kan wel op zijn strepen gaan staan en dingen gaan eisen maar hij kan moeilijk bewijzen dat er een andere afspraak ligt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:37 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Goedemiddag![]()
Mijn vader kwam vanochtend mijn kamertje op met een vraag voor mij, maar aangezien ik net 7 weken op de opleiding zit kon ik deze niet echt goed beantwoorden.
Casus:
zijn collega heeft een auto willen kopen bij een garage (prijs 30000 euro.. gaat om een opel nog wat). Nu wilde hij die auto perse met nieuwe mooie velgen en dat was ook mogelijk volgens de toen lopende actie. Nu had hij een mondelinge overeenkomst gesloten met de garage dat hij die nieuwe velgen erop zou krijgen.
Bellen ze hem een week later op dat er andere velgen op zitten en dat als hij die nieuwe wil 600 euro bij moet betalen, schijnbaar omdat de actie niet meer loopt of iets dergelijks. Hij heeft zijn rijbewijs ingeleverd bij de garage als onderpand.
Nu is mijn vraag of hij nog onder de koopovereenkomst uitkan of dat hij die auto perse in deze staat moet kopen.
Persoonlijk dacht ik aan een onjuiste voorstelling van zaken of iets dergelijks, maar het gemiddelde niveau ligt hier veel hoger dan een gemiddelde 2 maands-student.
Dus dank u voor de hulp
Tja, de garage verbreekt de mondelinge overeenkomst. Die klant kan dan gewoon nakoming eisen tegen de afgesproken prijs. Dus mét nieuwe velgen, zonder extra geld te betalen. Ontbinden, evt. na ingebrekestelling, is een andere mogelijkheid als de garage weigert om na te komen, maar ontbinden lijkt me niet echt nuttig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:37 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Goedemiddag![]()
Mijn vader kwam vanochtend mijn kamertje op met een vraag voor mij, maar aangezien ik net 7 weken op de opleiding zit kon ik deze niet echt goed beantwoorden.
Casus:
zijn collega heeft een auto willen kopen bij een garage (prijs 30000 euro.. gaat om een opel nog wat). Nu wilde hij die auto perse met nieuwe mooie velgen en dat was ook mogelijk volgens de toen lopende actie. Nu had hij een mondelinge overeenkomst gesloten met de garage dat hij die nieuwe velgen erop zou krijgen.
Bellen ze hem een week later op dat er andere velgen op zitten en dat als hij die nieuwe wil 600 euro bij moet betalen, schijnbaar omdat de actie niet meer loopt of iets dergelijks. Hij heeft zijn rijbewijs ingeleverd bij de garage als onderpand.
Nu is mijn vraag of hij nog onder de koopovereenkomst uitkan of dat hij die auto perse in deze staat moet kopen.
Persoonlijk dacht ik aan een onjuiste voorstelling van zaken of iets dergelijks, maar het gemiddelde niveau ligt hier veel hoger dan een gemiddelde 2 maands-student.
Dus dank u voor de hulp
Geachte AkeBiatch,quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:18 schreef AkeBiAtch het volgende:
Ik kreeg wel meteen een schort, sterker nog ik heb er 2!![]()
Gewoon bij Broese, maar heb mn wettenbundel dan ook al begin augustus ofzo opgehaald omdak geen zin had om met al mn boeken te moeten slepen vanuit Utrecht... en die tweede heb ik omdat een vriendin van mij er ook een wou dus heb even heel lief gekeken![]()
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Geachte AkeBiatch,
Begin augustus 2005, althans in de zomermaanden 2005, heeft u zich te Utrecht, althans in de gelijknamige provincie, opzettelijk een schort toebehorend aan de rechtspersoon [boekhandel] wederrechtelijk toegeeigend, door twee exemplaren bij de koop van wettenbundel Vermande mee te nemen, wetende dat u bij aankoop slechts recht had op één exemplaar, en wetende dat het schort niet van de verkoper was (dit feit is strafbaar gesteld in art. 416 wetboek van strafrecht).
Met vriendelijke groet,
OvJ [naam]
Als je kans wil maken in de rechtszaal verwacht ik toch een wat meer juridisch onderbouwd betoogquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:30 schreef Sessy het volgende:
[..]
![]()
Ga boeven vangen, wout-wannabe.![]()
Die schorten zijn ter promotie bedoeld, als reclame. Net zoals heineken-glazen.
Toch?![]()
Precies, na elke stapavond kom ik ook met tien Heineken-glazen thuis.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:30 schreef Sessy het volgende:
[..]
![]()
Ga boeven vangen, wout-wannabe.![]()
Die schorten zijn ter promotie bedoeld, als reclame. Net zoals heineken-glazen.
Toch?![]()
Ik persoonlijk wilde hem even aanspreken op zijn zelf-ingenomen gedrag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Precies, na elke stapavond kom ik ook met tien Heineken-glazen thuis.![]()
Oja, Leonoor, wat wilde je ook al weer aan Schoordijk duidelijk maken? Ik stond net met hem in de lift, maar ik wist niet meer wat ik nu precies moest afkraken.![]()
Mijn (ex?)vriendje vond het vooral een onvriendelijke man die tijdens zijn gastcollege mensen dingen ging vragen om ze daarna de mond te snoeren met de zin "Jij hebt er duidelijk weinig van begrepen, jij hebt niets bij mijn colleges te zoeken" oid, dus die is ook geen fan van hem...quote:Ten onrechte wordt in de literatuur voorbij gegaan aan mijn stelling dat ...
Herhalerstentamen was klotequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wilde hem even aanspreken op zijn zelf-ingenomen gedrag.
[..]
Mijn (ex?)vriendje vond het vooral een onvriendelijke man die tijdens zijn gastcollege mensen dingen ging vragen om ze daarna de mond te snoeren met de zin "Jij hebt er duidelijk weinig van begrepen, jij hebt niets bij mijn colleges te zoeken" oid, dus die is ook geen fan van hem...
Wat doet die vent nog op de universiteit echt? Die moet toch al 100 jaar met pensioen zijn?
Maar ik mag dus echt geen huwelijksvermogensrecht doen van de studieadviseur (overigens WEL van de coordinator van het vak, die vond het best en zei dat ik dat door mocht geven, maar helaas helaas, ze wilden niets voor me regelen), dus ik heb nu mijn kooprecht boeken maar aangeschaft...
Geachte OvJ,quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Geachte AkeBiatch,
Begin augustus 2005, althans in de zomermaanden 2005, heeft u zich te Utrecht, althans in de gelijknamige provincie, opzettelijk een schort toebehorend aan de rechtspersoon [boekhandel] wederrechtelijk toegeeigend, door twee exemplaren bij de koop van wettenbundel Vermande mee te nemen, wetende dat u bij aankoop slechts recht had op één exemplaar, en wetende dat het schort niet van de verkoper was (dit feit is strafbaar gesteld in art. 416 wetboek van strafrecht).
Met vriendelijke groet,
OvJ [naam]
Hij werkt ook al niet meer op de faculteit. Maar hij komt nog graag even langs om te kijken hoe het er voor staat. En om te kijken naar alle portretten van hem die over het hele gebouw verspreid hangen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:54 schreef Leonoor het volgende:
Wat doet die vent nog op de universiteit echt? Die moet toch al 100 jaar met pensioen zijn?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:48 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Geachte OvJ,
Jaloers????![]()
Ik heb het schort niet wederrechtelijk toegeeigend... ik heb hem gekregen dmv overdracht, zowel de geldige titel (schenking) alsmede de beschikkingsbevoegdheid (de verkoper die gemachtigd is door Broese, Broese heeft de wettenbundels + schorten in zijn eigendom, Vermande heeft er niets meer me te maken) en de geldige levering (feitelijke overgave) zijn aanwezig (art. 3:84BW).
Indien u nu gaat vertellen dat de verkoper niet beschikkingsbevoegd was, das zeer naar, maar dan wordt ik beschermd door de "derdenbeschermings"regel (3:86BW) (ik heb immers gekocht in een winkel en kon er redelijkerwijze vanuit gaan dat de verkoper beschikkingsbevoegd was).
Met vriendelijke groet,
AkeBiatch
PS. ga eens iets echt nuttigs doen...
Ha, die lopen er genoeg. Wat dacht je van M. Henket. Geeft grondslagen van het recht. Al meer dan 30 jaar. M'n moeder (!), broer én zus hebben les van hem gehad. En ik ook toentertijd. +30 jaar hetzelfde vak geven... daar wordt je blij van.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wilde hem even aanspreken op zijn zelf-ingenomen gedrag.
[..]
Weest u correct! 3:84 j.o. 3:90 én 3:86, lid 3 sub a.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:48 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Geachte OvJ,
Jaloers????![]()
Ik heb het schort niet wederrechtelijk toegeeigend... ik heb hem gekregen dmv overdracht, zowel de geldige titel (schenking) alsmede de beschikkingsbevoegdheid (de verkoper die gemachtigd is door Broese, Broese heeft de wettenbundels + schorten in zijn eigendom, Vermande heeft er niets meer me te maken) en de geldige levering (feitelijke overgave) zijn aanwezig (art. 3:84BW).
Indien u nu gaat vertellen dat de verkoper niet beschikkingsbevoegd was, das zeer naar, maar dan wordt ik beschermd door de "derdenbeschermings"regel (3:86BW) (ik heb immers gekocht in een winkel en kon er redelijkerwijze vanuit gaan dat de verkoper beschikkingsbevoegd was).
Met vriendelijke groet,
AkeBiatch
PS. ga eens iets echt nuttigs doen...
Je was helemaal niet g.t. Je wist toch dat je er maar 1 kon krijgen en dat die hoorde bij je wettenbundel. Dus je wist ook best dat die verkoper niet b.b. was om je een extra schort te geven! Helaas helaas!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Weest u correct! 3:84 j.o. 3:90 én 3:86, lid 3 sub a.
Ik ben nutteloos![]()
Henketquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:40 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ha, die lopen er genoeg. Wat dacht je van M. Henket. Geeft grondslagen van het recht. Al meer dan 30 jaar. M'n moeder (!), broer én zus hebben les van hem gehad. En ik ook toentertijd. +30 jaar hetzelfde vak geven... daar wordt je blij van.
De beste man is ook oud. Had nog semi mooie verhalen dat de Duitsers een handgranaat in z'n woonkamer gooiden (no kidding!).
Handelsrecht toch? Heb 'm zelf niet gehad, wel een vriend van mij en die vond 't maar een rare gast die niet zo goed kon uitleggen, ach ja. Maar u ook student Universiteit Utrecht?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:19 schreef Billy_Mack het volgende:
Iemand hier ervaring met Mr. Patrick Honnebier? Zeer karakteristieke man
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je kans wil maken in de rechtszaal verwacht ik toch een wat meer juridisch onderbouwd betoog![]()
De verkoper hoeft niet beschikkingsbevoegd te zijn, hij is slechts een tussenpersoon. De overeenkomst is in feite tussen jou en Broerse. Nu broerse de eigenaar is van de schorten en niet failliet is, zijn zij beschikkingsbevoegd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:48 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Geachte OvJ,
Jaloers????![]()
Verveel je je?quote:
Klanderman is wel leuk maar wel vaag. Er stond pas een stuk over 'm in het Ublad en wij waren aangenaam verrast dat ie een vriendin had.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Verveel je je?![]()
Jan Klanderman is hartstikke leuk, maar Anton "ja,ja, ok?" de Groot is nog gaver! Jammer dat hij nu met pensioen is.. Een clubgenootje van mij heeft overigens in 2001 nog college gehad van Spruit, die de Cunabula Iuris zelf heeft geschreven.. Evenals mijn tante die inmiddels 51 is en dus lang lang geleden in Utrecht rondliep.. Ook al zo'n facultair meubelstuk dus.
Maar mjn all-time heldin blijft toch Ineke de Hondt (voor de insiders: Zij heeft samen met Katheriiiiina en iemand die mij even ontschoten is de AA arrestenbundel voor Personen- en Familierecht samengesteld en ze is gewoon heel coolIk had een 7,4 voor mn tentaaaamen!)
Klanderman schijnt een vriend en een vriendin te hebbenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:52 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Klanderman is wel leuk maar wel vaag. Er stond pas een stuk over 'm in het Ublad en wij waren aangenaam verrast dat ie een vriendin had.
Spruit werkt nu in een of ander ontwikkelingsland als hoogleraar hoorde ik van iemand van de vereniging. En inderdaad, ik kan ook een veertiger die Spruit heeft gehad. Lachuh man.
Het tentamen van jullie was overigens stukken makkelijker dan dat van gisteren. Ineke kwam nog gezellig langswippen maar was weer snel weg. Die David Streefkerk zat er, toffe gast
Toch ook pas tenteman van privaatrecht gemaakt? ook gehaald? maar je hebt gelijk, had correcter moeten zijn, vond dit al aardig knap uit het blote hoofdje zonder wettenbundels...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Weest u correct! 3:84 j.o. 3:90 én 3:86, lid 3 sub a.
Ik ben nutteloos![]()
En art. 3:114 BW mag er ook nog bij trouwens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:16 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Toch ook pas tenteman van privaatrecht gemaakt? ook gehaald? maar je hebt gelijk, had correcter moeten zijn, vond dit al aardig knap uit het blote hoofdje zonder wettenbundels...
minderleuk... onwijs veel lezen... dak maandag een tentamen strafrecht heb en ze me gvd geen uitstel hebben verleend!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:40 schreef Billy_Mack het volgende:
wat vinden jullie leuk en minder leuk aan jullie rechtenstudie??
Eh ? Als het lezen je tegenstaat, wat verwacht je dan van juridisch werk ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:19 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
minderleuk... onwijs veel lezen...
Mwah, mij staat het lezen in de studie soms ook wel tegen. Soms boeit een vak of een bepaalde tekst nu eenmaal niet en bovendien is het doel van het lezen anders in de praktijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:00 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Eh ? Als het lezen je tegenstaat, wat verwacht je dan van juridisch werk ?
Wat dacht je van de antillen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:34 schreef Sessy het volgende:
Leuk: de studie
minder leuk: dat je vervolgens in Nederland moet werken de rest van je leven en eigenlijk niet emigreren kunt (drukt op mij in elk geval gigantisch, ik wil vrij kunnen zijn, ik wil morgen m'n koffers kunnen pakken en vertrekken en elders opnieuw beginnen)
LOL, voel je je nu op je tenen getrapt ofzo? Was slechts een 'grapje'quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ja sorry hoor meneer de PvdA'er, ga je nu andermans politieke voorkeur betrekken in je oordeel over een opleiding?
De kogel kwam van...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ja sorry hoor meneer de PvdA'er, ga je nu andermans politieke voorkeur betrekken in je oordeel over een opleiding?
Minder leuk: hoorcollege's. Zelden dat ik een goed college hebt meegemaakt, en de onmotiverende houding van je medestudenten in zo'n zaal werken helaas aanstekelijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:40 schreef Billy_Mack het volgende:
wat vinden jullie leuk en minder leuk aan jullie rechtenstudie??
Oh jee, is het alweer zo laatquote:Op maandag 31 oktober 2005 01:10 schreef Sessy het volgende:
Ik heb net zitten chatten met een studiegenoot en nu de vraag voor jullie:
fantaseren jullie wel eens over seks op de universiteit?
Mja, wij noemen het het bibliotheek-syndroom.. Je loopt de bieb binnen gaat zitten, kijkt eens rond, "Oh, niet heel lelijk"...quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:10 schreef Sessy het volgende:
Ik heb net zitten chatten met een studiegenoot en nu de vraag voor jullie:
fantaseren jullie wel eens over seks op de universiteit?
Hey Argento. Ik heb je toegevoegd aan het lijstje Domsteders.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:07 schreef Argento het volgende:
Hallo. Ik studeer in deeltijd in Utrecht.
telt een kleine HJ in het toilet wel?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:52 schreef Pool het volgende:
En niemand die echt dingen heeft uitgespookt in de bieb?![]()
Jongens, zit stil!quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:03 schreef Billy_Mack het volgende:
Ik steek hem in alles wat beweegt
Gaaf man!quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:52 schreef Pool het volgende:
Hey Argento. Ik heb je toegevoegd aan het lijstje Domsteders.![]()
Neej kernvak Strafrecht dan!!! wat een K tentamen zeg!!! die heb ik dus verknaltquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:02 schreef MarkzMan_X het volgende:
Blegh. Net Kernvak Internationaal & Europees Recht gehad. Verknalt![]()
.
Echt zonde, de vragen waren - mits je goed had geleerd - best te doen. Denk ik.
Dat mensen na 30 min klaar waren is onzin. Ik zat zelf in de zaal (duh ..) en de eersten waren pas na +1:15u weg.quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:13 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
Neej kernvak Strafrecht dan!!! wat een K tentamen zeg!!! die heb ik dus verknalt![]()
Ik heb zelf I&E niet, maar hoorde juist dat die veel makkelijker was, gewoon mensen na een half uur al klaar waren
Hey Guy, hoe weet je wat je effectief gehaald hebt?quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:33 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb de uitslag van mn eerste tentamen, ik had een 5 afgerond waarschijnlijk een 5,4 effectief.
Maar het kan beter dat weet ik zelf ook wel![]()
Ben natuurlijk wel een beetje teleurgesteld...
20 van de 30 mc vragen goed is niet zo'n hoog cijfer op zich.. Als er 4 antwoordmogelijkheden zijn per vraag moet je 1/4 van de vragen goed hebben voor een 0, dus dat zijn er 7 of 8.. 2/3 goed is niet een 6,6666!!!quote:Op woensdag 2 november 2005 08:31 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Hey Guy, hoe weet je wat je effectief gehaald hebt?
Ik ben ook wel benieuwd namelijk, ik dacht zelfs na het zien van de antwoordindicatie dat ik het goed had gemaakt. Ik had 20 vd 30 mc-vragen goed en die open vragen kwamen volgens mij ook wel globaal overeen.
En dan heb ik toch maar een 4,5![]()
Volgens mij heeft ze me gewoon zwaar genaaid, maar ja, dat zullen we donderdag wel zien.....
Nou even een klein rekensommetje. Je kon 60 punten halen, en je moet 55% van die punten halen voor een 5,5, dat betekent dus 33 punten voor een 5,5.quote:Op woensdag 2 november 2005 08:31 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Hey Guy, hoe weet je wat je effectief gehaald hebt?
Ik ben ook wel benieuwd namelijk, ik dacht zelfs na het zien van de antwoordindicatie dat ik het goed had gemaakt. Ik had 20 vd 30 mc-vragen goed en die open vragen kwamen volgens mij ook wel globaal overeen.
En dan heb ik toch maar een 4,5![]()
Volgens mij heeft ze me gewoon zwaar genaaid, maar ja, dat zullen we donderdag wel zien.....
Yep, Encyclopedie.... en nee, dat kan je helaas niet compenseren.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:03 schreef Pool het volgende:
Over welk vak hebben jullie het nu?
Encyclopedie van het recht?
Jammer dat je het niet gehaald hebt, maar je kunt nog compenseren toch?
Eenschquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Mja, wij noemen het het bibliotheek-syndroom.. Je loopt de bieb binnen gaat zitten, kijkt eens rond, "Oh, niet heel lelijk"...
Na een uur studeren denk je al "Hmmm hij zij lacht wel echt heel schattig" en aan het eind van de dag "oooh bij de sectie Internationaal en Europees kan niemand ons zien, zelfs Tony kijkt daar nooit.. hmmm".
Is allemaal te wijten aan te lang studeren hebben wij besloten (want de volgende dag, als je weer fris en fruitig bent, valt 'ie vaak toch wel tegen..)
Is dat niet een beetje prematuur?quote:Op woensdag 2 november 2005 15:20 schreef Mr.G het volgende:
Ik ben jarig in de kerstvakantie![]()
Maar wat dacht je trouwens van rechtsgeschiedenis op 3 januari ...![]()
Ik zit nu in de bieb mn oefen proefschrift te schrijven. (Ik zit hier nog wel even... )
(Pool en Sessy) Wat vinden jullie van proefschriften schrijven en zijn er nog dingen waar ik echt goed op moet letten. Buiten de voor de hand liggende noten en dergelijke.
Ga me niet vertellen dat je dat bericht vanuit een werkgroep stuurdequote:Op woensdag 2 november 2005 15:22 schreef VoreG het volgende:draadloze internetverbindingen van de UU tijdens publiekrecht werkgroepen
Zou er dan toch nog hoop zijn dat het wetenschappelijke karakter van de opleiding weer boven zou kunnen komen drijven ?quote:Op woensdag 2 november 2005 15:43 schreef Mr.G het volgende:
In Tilburg is het blijkbaar heel normaal aangezien ik in mn tweede tentamenperiode (in december) al geacht wordt een proefschrift van 6 a 9 pagina's a4 te schrijven.
9 Pagina's duidt eerder op een devaluatie van het niveau dunkt mequote:Op woensdag 2 november 2005 15:50 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zou er dan toch nog hoop zijn dat het wetenschappelijke karakter van de opleiding weer boven zou kunnen komen drijven ?
Laten we hopen dat dat maar helemaal niet waar isquote:Of is dit slechts illusie, en moet de term proefschrift letterlijk worden genomen, als in iemand die probeert iets op schrift te stellen en niet als een ander woordt voor dissertatie.
Maak je geen zorgen, ik ben nog maar eerstejaars vanaf volgend jaar is de 9 pagina's makkelijk verdubbelt.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
9 Pagina's duidt eerder op een devaluatie van het niveau dunkt me![]()
[..]
Laten we hopen dat dat maar helemaal niet waar is![]()
Ik bedoelde meer dat een écht proefschrift van 9 pagina's me even deed vrezen voor de toekomst van de beoefening van de rechtsgeleerdheid.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:56 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik ben nog maar eerstejaars vanaf volgend jaar is de 9 pagina's makkelijk verdubbelt.
Een proefschrift van negen pagina's zou juist mijn bewondering oogsten, wanneer dat wel van het vereiste niveau zou zijn, maar ongetwijfeld zijn er, zeker binnen Nederlandse universitaire wereld allerlei regels die dit zouden verbieden net zoals het in Nederland (bijna) verplicht is een promotieonderzoek uit te voeren dat dienstbaar is aan het actuele onderzoekswerk van de faculteit of de promotor.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat een écht proefschrift van 9 pagina's me even deed vrezen voor de toekomst van de beoefening van de rechtsgeleerdheid.
Maar nog steeds begrijp ik dan niet wat de term 'proefschrift' daar doet. 'Proefschrift' is de benaming in de volksmond van een dissertatie en ik zie werkelijk niet wat een bachelor-student daarmee van doen zou moeten hebben.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:56 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik ben nog maar eerstejaars vanaf volgend jaar is de 9 pagina's makkelijk verdubbelt.
quote:PROEFADVIES BLOK 2 ELEMENTAIR PRIVAATRECHT
LEES DIT EERST
1. U dient individueel een advies te schrijven. Naar aanleiding van de bijgevoegde brief formuleert u juridische probleemstelling(en), waarna u de relevante argumenten gaat verzamelen en ordenen om zodoende de probleemstelling te kunnen beantwoorden in de conclusie. U doet dit vanuit een juridische invalshoek, waarbij u aansluiting zoekt bij een (of meer) van de kennisleerdoelen van Blok 2. In uw argumentatie dient u ook het arrest behorende bij werkcollege 3 inhoudelijk te verwerken. U verwijst naar relevante literatuur en jurisprudentie, waarbij u zich mag beperken tot de verplicht voorgeschreven literatuur en jurisprudentie.
2. Zorg voor een goed gestructureerd verhaal. Maak de structuur zichtbaar door een indeling in alinea’s en paragrafen, de paragrafen gescheiden door een witregel. U dient de paragrafen te nummeren en te voorzien van een vetgedrukt kopje. Laat aan uw advies een voorblad voorafgaan dat de volgende gegevens bevat: de versienaam, het kennisleerdoel waar u bij aansluit, uw naam, volledige adres, telefoonnummer, ANR, werkgroepnummer en werkgroepdocent.
3. Uw advies dient tenminste te bevatten: een inleiding met daarin een korte introductie van de feiten, de probleemstelling(en) en een plan van aanpak; een analyse van het arrest (richtlijn 1 A4) en die bestaat uit de rechtsvra(a)g(en), de relevante feiten, de beantwoording van de HR met de belangrijkste overwegingen, en of en zo ja waarom dit afwijkt van de uitspraak in lagere instantie; de argumentatie die u aanvoert in uw advies; en een conclusie.
4. U schrijft uw advies niet in briefvorm, maar als bijlage bij een kort briefje dat u aan uw cliënt zou kunnen sturen (deze brief schrijft u niet). Het publiek waar u voor schrijft is het publiek van het juridische tijdschrift Ars. Aequi en u mag dan ook enige juridische voorkennis veronderstellen bij de lezer.
5. Het advies moet voorzien zijn van voetnoten en een alfabetische literatuur- en jurisprudentielijst, beide conform de regels uit de Leidraad voor Juridische Auteurs. Als u verwijst naar een website, moet u een kopie van deze pagina als bijlage bijvoegen. Schrijf in een formele toonzetting en formuleer in goed Nederlands.
6. Het advies dient minimaal 6 en maximaal 9 volle pagina’s A4 te omvatten, dit is exclusief voorblad en literatuurlijst. Verdere vereisten zijn lettertype Times New Roman lettergrootte 12, regelafstand 1,5, marges 3 cm en paginanummer rechts onderaan. Voor voetnoten gebruikt u lettergrootte 10 en regelafstand 1. Niet naleving van deze vereisten levert aftrek van punten op. De pagina’s van het advies hechten met een nietje linksboven. Ingebonden adviezen en adviezen in mapjes worden, in verband met opslagcapaciteit, niet ingenomen.
7. U dient uw advies zelfstandig te schrijven, dat wil zeggen dat samenwerken niet toegestaan is en als fraude beschouwd zal worden, waarbij het aan een ander gelegenheid bieden om te frauderen ook als fraude gezien wordt. Uiteraard is het niet toegestaan om in het advies passages te verwerken die zonder bronvermelding geheel of gedeeltelijk nagenoeg letterlijk zijn overgenomen uit bestaande boeken, artikelen, andere papers, of internetpagina’s. Een dergelijke praktijk wordt als plagiaat beschouwd.
8. U kunt het oefenadvies inleveren bij aanvang van werkcollege 3. Adviezen die later worden ingeleverd, worden als niet gemaakt beschouwd en niet beoordeeld.
D'r staat 'Proefadvies'. Da's toch iets heel anders dan 'proefschrift'.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:10 schreef Mr.G het volgende:
Het is geen schrijf-maar-raak- opstel wat we moeten schrijven, ik vind het wel op niveau persoonlijk.
Voor de liefhebber, de eisen:
[..]
Ja, mijn excuses ik zit al lang te leren(/lezen). De scherpte is er al enigszins afquote:Op woensdag 2 november 2005 16:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
D'r staat 'Proefadvies'. Da's toch iets heel anders dan 'proefschrift'.
Da's geen excuus, ik probeer hier in een week 200 uur studiewerk op een vak wat mij absoluut niet boeit weg te werkenquote:Op woensdag 2 november 2005 16:18 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ja, mijn excuses ik zit al lang te leren(/lezen). De scherpte is er al enigszins af
Oh. Pinkt nog een traantje weg.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:21 schreef Mr.G het volgende:
Niet huilen, je wist waaraan je begon
Niet zeiken. Ik heb het vorig jaar ook goed overleefd.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:43 schreef Mr.G het volgende:
In Tilburg is het blijkbaar heel normaal aangezien ik in mn tweede tentamenperiode (in december) al geacht wordt een proefschrift van 6 a 9 pagina's a4 te schrijven.
Bij ons in QZ1 kun je ook internetten. Tijdens saaie colleges zie je verdacht veel mensen aan 't msn'en.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je dat bericht vanuit een werkgroep stuurde. Tof!
Strafprocesrecht is toch zo leuk, niet?quote:Op woensdag 2 november 2005 16:20 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Da's geen excuus, ik probeer hier in een week 200 uur studiewerk op een vak wat mij absoluut niet boeit weg te werken
Yep, dat vond ik ook altijd mega irritant, het zoeken naar een stopcontact.quote:Op woensdag 2 november 2005 17:26 schreef Sessy het volgende:
Maar dan nog. 2 stopcontacten op wat, 60 plaatsen?
Heb je nog aantekeningen?quote:Op woensdag 2 november 2005 20:28 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Yep, dat vond ik ook altijd mega irritant, het zoeken naar een stopcontact.
Ja, ik lach me suf.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:27 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Strafprocesrecht is toch zo leuk, niet?![]()
Oja, dat hebben ze veranderd ja. In mijn eerste jaar sloten we staatsrecht af na het eerste blok en hadden we vervolgens een tweede deel van encyclopedie. Dat hebben ze bij jullie precies andersom gedaan.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:14 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Yep, Encyclopedie.... en nee, dat kan je helaas niet compenseren.
Dat is het enige vande 5 vakken die je in het eerste blok hebt die je meteen afsluit.
Dus de 1ste her is binnen, en er gaat er nog min. 1 bijkomen...daar gaat men kerstvakantie![]()
Opzetvorm? Schrijf je er dan een voor strafrecht?quote:Op woensdag 2 november 2005 20:35 schreef Mr.G het volgende:
Sessy heb jij nog een proefadvies? Ik zou graag de opzetvorm eens willen bekijken want ik heb nergens een duidelijke opzetvorm en zelf de biebmiep kan me niet helpen.
Er staat niks dik gedrukt in de casus maar de dame die schrijft heet Priscilla Damen dan noem ik de versie wel zo.
Is dat jouw paper geweest?quote:Op woensdag 2 november 2005 21:14 schreef Sessy het volgende:
http://img75.imageshack.us/my.php?image=13fi1.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=23gi1.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=31iy.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=45tt.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=54ro.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=68jp.jpg
Kansloos.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".![]()
Ik heb ze niet voor publiekrecht gedaan, maar ik heb van studiegenoten gehoord dat ze vrij simpel waren. Dat was wel twee jaar geleden, maar ik ga er van uit dat het niet veranderd is.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:22 schreef Sessy het volgende:
UVT-ers!!!!!!! Help!
Heeft iemand de vaardigheden in het kader van publiekrecht gedaan? Wat wordt er bij Publiek Organisatie Recht van de annotatie bij het arrest verwacht? Hoe geef je een annotatie vorm? Moet volgende week ingeleverd ik snap er geen bal van.
Het beste is gewoon even wat annotaties uit NJ oid bekijken, vast genoeg bestuursrechtelijke commentaren te vinden. Maar een annotatie zet geregeld gewoon de desbetreffende uitspraak in het kader van het huidige recht en andere uitspraken, althans dat is vaak de strekking ervan.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:22 schreef Sessy het volgende:
UVT-ers!!!!!!! Help!
Heeft iemand de vaardigheden in het kader van publiekrecht gedaan? Wat wordt er bij Publiek Organisatie Recht van de annotatie bij het arrest verwacht? Hoe geef je een annotatie vorm? Moet volgende week ingeleverd ik snap er geen bal van.
had vanochtend gelijk gebeld.. Het maakte niets uit, ze waren alleen heel blij dat ik belde, want dat scheelde ze weer een heleboel zoekwerk.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:08 schreef Mr.G het volgende:
Laten weten want daar zijn ze doorgaans heel streng in
Juridische Vaardigheden A was ergens in de préhistorie (4 jaar terug)...quote:Op donderdag 3 november 2005 14:02 schreef xD het volgende:
1e tentamen gehaald
Nog meer mensen van de RuG die Juridische vaardigheden A gehaald/niet gehaald hebben?
Juridische Vaardigheden A was het lezen van een arrest en maken van bijbehorende vragen.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Juridische Vaardigheden A was ergens in de préhistorie (4 jaar terug)...is dat nog steeds met die ontzettend saaie computertoetsen/modules? en moest je niet als afsluiting een soort 'mini-essay'' schrijven?
het praktische deel - hoe werk ik met microsoft word - is uit JV-A verdwenen dus? en idd, 't ging om een arrest ipv essay, dat komt idd pas bij JV-C..quote:Op donderdag 3 november 2005 14:51 schreef xD het volgende:
[..]
Juridische Vaardigheden A was het lezen van een arrest en maken van bijbehorende vragen.
Nu volgt Juv B en C, ik geloof dat je bij C inderdaad een "mini-essay" moet schrijven.
Dat "hoe werk ik met word" is nu Juridische Vaardigheden ITJ. Dat is overigens helemaal een eitje.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:06 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
het praktische deel - hoe werk ik met microsoft word - is uit JV-A verdwenen dus? en idd, 't ging om een arrest ipv essay, dat komt idd pas bij JV-C..
JV-B is/was een soort van presentatie, je krijgt een casus waarbij je literatuur en jurisprudentie moet zoeken en uiteindelijk moet je 'voor de groep' een juridisch betoog houden. je werkt in een groepje van 3 met de rolverdeling eiser, rechter en gedaagde.. best leuk en interessant
JV-C is het schrijven van een (kleine) scriptie (+-15 pagina's), in een groepje met 2 andere studenten.
't zijn wel dingen waar even tijd in gaat zitten, maar het is wel ontzettend leuk en leerzaam. als je je vanaf het begin meteen aan de slag gaat dan is het prima te doen en kun je het met gemak halen.
andere indeling zal wel komen doordat ik de 3 vakken in het trimester-systeem heb gevolgd en je nu met semesters werkt (die ook weer gesplitst worden...). wel vaag dat het houden van een (mondelinge) presentatie nu ook bij JV-C hoort... ik kan rolverdeling niet echt combineren met het schrijven van de scriptie, maar waarschijnlijk zal het vak nu wel 2 elementen hebben en dus meer studiepunten waard zijn...quote:Op donderdag 3 november 2005 15:17 schreef xD het volgende:
[..]
Dat "hoe werk ik met word" is nu Juridische Vaardigheden ITJ. Dat is overigens helemaal een eitje.
Ik vind het vak (Juridische vaardigheden) verder erg interessant en het is inderdaad niet erg moeilijk, maar je leert er erg veel.
Bij B moet je alleen steeds een casus oplossen en wat je daar verder vermeld hoort tegenwoordig bij C (rolverdeling en scriptie)
Hey Guy, moet je nou eigenlijk een eigen arrest zoeken? Of wordt dat ergens gegeven?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:05 schreef Mr.G het volgende:
Gefeliciteerd xD!
Ik heb nog even een vraagje over het schrijven van een proefadvies, mag er bij het aangeven van een nieuwe alinea worden ingesprongen? Mijn analyse van het arrest wordt anders vrij onduidelijk qua alinea aanduiding
Een vriendje van mij ging elke keer heel kansloos naar zo'n vipspottingsite smsen als we hoorcollege hadden.. Gespot: Knoops Locatie: Uithof, Utrecht... En het stond er ook elke week weer opquote:Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Knoops is inderdaad een toffe kerel. Ik riep een keer voor de grap te hard "mag ik u aanraken!" toen hij langsliep.
Je zag 'm wat verdwaasd om zich heen kijken.![]()
Humor heeft ie ook wel:
In een van de grootste softdrugs zaken van Amerika moest hij zijn client verdedigen. Die was gesnapt met een containerschip vol met wiet (!).
Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".![]()
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:58 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het beste is gewoon even wat annotaties uit NJ oid bekijken, vast genoeg bestuursrechtelijke commentaren te vinden. Maar een annotatie zet geregeld gewoon de desbetreffende uitspraak in het kader van het huidige recht en andere uitspraken, althans dat is vaak de strekking ervan.
Nee, dat was een oefenadvies die je halverwege de blok moest maken.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Is dat jouw paper geweest?
Ik herinner me nog dat ik de mijne moest schrijven, had geloof ik een 6.5. Dat ging over de cp levering.![]()
Pool dankjequote:Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb ze niet voor publiekrecht gedaan, maar ik heb van studiegenoten gehoord dat ze vrij simpel waren. Dat was wel twee jaar geleden, maar ik ga er van uit dat het niet veranderd is.
In feite moet je gewoon onderbouwd aangeven wat de rechtsregel(s) is/zijn die de Hoge Raad in het arrest geeft. Je geeft aan wat je denkt wat de gevolgen van die rechtsregels zijn en je kunt ook je eigen mening geven. Vooral het bekritiseren van de Hoge Raad doet het altijd goed bij de docenten. Een erg strenge beoordeling hoef je sowieso niet te verwachten en de cijfers van je vaardigheden boeien niet.
En voor voorbeelden van annotaties kun je het beste even in een Ars Aequi kijken.
Dat is wel slim gedaan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee, dat was een oefenadvies die je halverwege de blok moest maken.![]()
[..]
Pool dankje
Pool, heb je nog aantekeningen misschien? Ik weet niet of jij 't toen was die me die aantekeningen had gestuurd of een andere fokker maar ik had nog geprobeerd te emailen terug naar dat adres van die persoon die dat had gestuurd toen van privaatrecht maar dat lukte niet.![]()
Ik heb gister al opgezocht welke annotaties de docenten van de vakgroep hebben gepubliceerd, met name de vaardigheidbegeleider en m'n werkgroepdocent en die gedownload van kluwer plaza.![]()
Ik heb jou idd ooit aantekeningen van privaatrecht B gestuurd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:
Pool, heb je nog aantekeningen misschien? Ik weet niet of jij 't toen was die me die aantekeningen had gestuurd of een andere fokker maar ik had nog geprobeerd te emailen terug naar dat adres van die persoon die dat had gestuurd toen van privaatrecht maar dat lukte niet.![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.![]()
Inspringen is Amerikaans, maar wij *moeten* het doen (zeggen ze) omdat AA het ook doet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.
Ohja voor degene die hier vroeg of je moest inspringen of niet: ik dacht dat dit pertinent niet mocht. Maar zoek 't nog even op in dat ene boekje dat je ervoor moet gebruiken. Leidraad voor de juridische auteur of zo
quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:08 schreef Sessy het volgende:
Stuur nog es alles wat je hebt aan tweedejaarsvakken?Please?
quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:27 schreef Thisbe het volgende:
[..]
ik vind dat dit onder zelfredzaamheid valt hoor! Wat een annotatie is kun je zelf opzoeken in verschillende arresten. Wat een werkstuk is, dat kun je hopelijk als student wel verzinnen.
Het zal even uitvogelen zijn de eerste keer, maar ik vind dat je wel enige zelfredzaamheid mag verwachten van een student!
Ik ben sinds september al 3 volle weken door ziekte niet geweest.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Sovereign het volgende:
[..]
![]()
Zijn je eigen aantekeningen niet goed dan?![]()
Nee ik zie hoe je een annotatie maakt. Ik weet ook hoe je een werkstuk maakt. Wat ik niet snap is, willen ze nou een werkstuk erover met inhoudsopgave en al die andere klotezooi die ze daar op de website hebben geflikkerd, of willen ze een annotatie? Het heeft toch geen nut om een voorpagina, inhoudsopgave, inleiding, kern, conclusie, etc etc te schrijven als annotatie bij een arrest van 2 A4tjes... Dan heb je een annotatie van een halve pagina of zo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:27 schreef Thisbe het volgende:
[..]
ik vind dat dit onder zelfredzaamheid valt hoor! Wat een annotatie is kun je zelf opzoeken in verschillende arresten. Wat een werkstuk is, dat kun je hopelijk als student wel verzinnen.
Het zal even uitvogelen zijn de eerste keer, maar ik vind dat je wel enige zelfredzaamheid mag verwachten van een student!
quote:Beste Eliza,
Ik begrijp dat het enigszins verwarrend overkomt. Het antwoord is dat de
vaardigheid het midden houdt tussen een werkstuk en een annotatie zoals jij
die schetst. De bedoeling is een werkstuk in de vorm van een annotatie. Dat
betekent dat je uit de uitspraak die je moet annoteren een probleemstelling
haalt die je vervolgens gaat analyseren en behandelen om dan tenslotte een
conclusie daaraan te verbinden. Het aantal pagina's is daarbij irrelevant,
het gaat om de inhoudelijke waarde en omvang! Hoe je de annotatie indeelt
-behoudens de opzet van een kop (probleemstelling), middenstuk (analyse) en
staart (conclusie) - mag je zelf kiezen. Het hoeft dus niet
noodzakelijkerwijs paragrafen met subtitels op te leveren.
Ik hoop dat je hiermee voldoende uit de voeten kunt. Succes!
Met vriendelijke groet
Superrelaxed. Ben benieuwd hoe je 't vindt. Misschien doe ik 't volgend jaar dan ook welquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:29 schreef Leonoor het volgende:
Ik mag naar de step in house dag bij de NMa
![]()
IK BEN GESELECTEERD!
Boeiend dat het niet bij een of andere major law firm is, ik ben toch bijzonder lyrisch nu en ik wilde het even delen..
Prettig weekend allen
Ik heb al 3 vakken volgend blok dus ik mag me nergens meer voor inschrijven.. Maar geen slecht plan op zich.. Misschien moet ik dat in mn master maar eens inplannen...quote:Op maandag 7 november 2005 11:48 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Superrelaxed. Ben benieuwd hoe je 't vindt. Misschien doe ik 't volgend jaar dan ook welHeb net tentamen Vennootschappen- en rechtspersonenrecht afgerond. Supermakkelijk.
Ga je volgend semester mediation volgen? T past niet in mijn planning maar ik denk dat ik 't niet links ga laten liggen. Hoorde pas dat als je later (als je groot bent) de cursus gaat volgen, je een paar duizend euri kan gaan lappen
Stageplekquote:Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb al 3 vakken volgend blok dus ik mag me nergens meer voor inschrijven.. Maar geen slecht plan op zich.. Misschien moet ik dat in mn master maar eens inplannen...
In de STEP-voorjaarscyclus ga ik me sowieso voor heel veel grote kantoren inschrijven, hopelijk een beetje soepel netwerken voor een stageplaats![]()
Je mag er 10 opgeven, dus ik begin maar gewoon met AKD, Allen & Overy, L&L, Houthoff, Stibbe, Van Benthem Keulen, CMS Derks, etc...quote:Op maandag 7 november 2005 15:47 schreef The_Duce het volgende:
[..]
StageplekIk moet eerst mijn bachelor maar eens afronden. Ga dan in mijn masters wel ergens een stage stoppen maar ben daar nog niet uit. STEP-dagen in ieder geval in de gaten houden. Bij welke bedrijven ga je proberen je binnen te likken?
Je hoeft een stage niet via de uni te regelen.. Ik ben in april klaar met mn LLB en ga pas in september aan mn master beginnen dus ik ga tussendoor gewoon stage lopen. Niet voor punten maar puur voor de ervaring en de stagebeoordeling. Kun je gewoon zelf regelen hoor!quote:Op maandag 7 november 2005 15:56 schreef _-rally-_ het volgende:
Stage ? Dan moet ik vast eerst naar een andere uni
Oh, maar daar heb ik helemaal geen tijd voorquote:Op maandag 7 november 2005 19:08 schreef Leonoor het volgende:
Je hoeft een stage niet via de uni te regelen.. Ik ben in april klaar met mn LLB en ga pas in september aan mn master beginnen dus ik ga tussendoor gewoon stage lopen. Niet voor punten maar puur voor de ervaring en de stagebeoordeling. Kun je gewoon zelf regelen hoor!
ik zou eerder aan 'handhaving van de openbare orde' denken... indien er een gegronde reden bestaat dat het spandoek gevaar voor de openbare orde (over de inkleding van het begrip gevaar moet je zelf even wat bedenken) oplevert, dan mag de politie dit spandoek weg-/meenemen. ik zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat het spandoek opruiende teksten bevat die niet verenigbaar zijn met de wet, bij Verdonk werd naar ik meen aangevoerd dat de teksten 'lasterlijk' waren..quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:43 schreef flubub het volgende:
Ik heb een vraagje hieroVolgende situatie lijkt me onder strafprocesrecht te vallen en dat heb ik nog niet gehad.. Als de politie van een kraakpand een spandoek in beslag neemt, maar ze hadden geen "bewijs voor inbeslagname", mogen ze het dan meenemen? Lijkt mij niet... maar waar valt het onder
![]()
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rugquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er nog mensen hier die nog tentamens binnenkort hebben? Ik heb zelf a.s. maandag een of andere suffe casus van privaat. Locatie: Jaarbeurs. Altijd leuk als je daar zit, dan denk ik weemoedig "een jaar geleden zat ik hier te stampen tijdens Trance Energy"
.
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rug![]()
Was alleen niet zo'n succes, maar ja...daar heb je herkansingen voor
Succes iig....
Leonoor en ik hebben om 14:00-16:00 P&F in de Jaarbeursquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er nog mensen hier die nog tentamens binnenkort hebben? Ik heb zelf a.s. maandag een of andere suffe casus van privaat. Locatie: Jaarbeurs. Altijd leuk als je daar zit, dan denk ik weemoedig "een jaar geleden zat ik hier te stampen tijdens Trance Energy"
.
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
.
Ken je 't al? Ik moet de eerste 3 weken nog doenquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...
Ja bedankt, het lag er bij mij meer aan dat ik gewoon te weinig had gedaan...beetje dom dusquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.![]()
Succes in de herkansing!
En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
Privaatrecht is toch het belangrijkst.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ja bedankt, het lag er bij mij meer aan dat ik gewoon te weinig had gedaan...beetje dom dus![]()
Maar ik ben nu gelukkig wel echt serieus bezig met de studie
Privaatrecht wel gehaald, de andere 3 niet. Waarvan ik Strafrecht een 2.2 en Staatsrecht een 2.6 had dus die kan ik met die 2de deeltoets ook niet meer ophalen![]()
Maar de slagingspercentages waren indd laag. Volgens mij is er geen een vak waar meer dan de helft het heeft gehaald.![]()
En veel succes voor alle mensen hier die nu tentamens hebben![]()
Dat is wel ziekelijk weinigquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Privaatrecht is toch het belangrijkst.![]()
En die lage percentages, dat is elk jaar hetzelfde. Het valt nu zelfs mee geloof ik, vorig jaar of twee jaar geleden had staatsrecht 19% en strafrecht 25%.![]()
Nee, de hers worden meestal niet makkelijker. De slagingspercentages zijn daarbij wel hoger volgens mij. Dat komt doordat de mensen voor wie de studie echt niets is al voor de her ermee kappen. En de mensen die wel met de studie door willen gaan, zullen voor de herkansing beter gaan leren dan voor het eerste tentamen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Dat is wel ziekelijk weinig![]()
Maar maken ze de hers dan een stuk makkelijker? Want ik neem toch aan dat ze wel willen dat het slagingspercentages voor die vakken iets hoger komt te liggen dan 20%![]()
Tenminste dat hoop ik dan maar
Privaatrecht vind ik ook het leukste vak... (en niet alleen omdat dat de enige is die ik gehaald heb) Al vind ik die Inleiding Europees Recht ook wel grappig...
Herkansingen? In de meest luxe zin des woords? Hier op de UU kennen we alleen reparatietoetsen waar je alleen onder bep. voorwaarden aan mag deelnemen (je eindgem. mag niet lager dan een 5 zijn, je mag niet meer dan 2-3 werkgroep geskipt hebben, etc.).quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rug![]()
Was alleen niet zo'n succes, maar ja...daar heb je herkansingen voor
Succes iig....
Ik voel eerste [SC] WO Rechten meeting aankomenquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:43 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Leonoor en ik hebben om 14:00-16:00 P&F in de Jaarbeurs
... vergeet de warme chocolademelk niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...
Volgens mij zijn het gewoon de herkansingen zoals ze eigenlijk behoren te zijnquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Herkansingen? In de meest luxe zin des woords? Hier op de UU kennen we alleen reparatietoetsen waar je alleen onder bep. voorwaarden aan mag deelnemen (je eindgem. mag niet lager dan een 5 zijn, je mag niet meer dan 2-3 werkgroep geskipt hebben, etc.).
Wil je herkansen omdat je het vak verkloot hebt, moet je wachten tot het weer gegeven wordt.
[..]
Nee, The_Duce is bang om gespot te worden.. Overigens mag je mij best spotten vanmiddag hoor, ik heb mn hockeytrui aan, met een heeeel groot rugnummer en mn achternaam achterop (weet je wel gelijk mn volledige naam, bye bye privacyquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik voel eerste [SC] WO Rechten meeting aankomen![]()
Ah mooi zo. Succes! Ben zelf niet in de gelegenheid om wie dan ook te spotten. Zit hier te FOK-en vanaf werk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nee, The_Duce is bang om gespot te worden.. Overigens mag je mij best spotten vanmiddag hoor, ik heb mn hockeytrui aan, met een heeeel groot rugnummer en mn achternaam achterop (weet je wel gelijk mn volledige naam, bye bye privacy).
Maar uiteraard ken ik het al, net het oefententamen bekeken, en buiten die kansloze vraag over de artikelen uit de reader was het wel goed te doen.. Die 5 gaat er wel komen, en die 7 hopelijk ook wel...
Ik wil ook best even langs de ABN fietsen zometeen hoor..quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ah mooi zo. Succes! Ben zelf niet in de gelegenheid om wie dan ook te spotten. Zit hier te FOK-en vanaf werk..
Ha, ik werk bij SNS aan de Croeselaan (dat hoge gebouw naast de Jaarbeurs). Maar nu zit ik tussen de advocaatjes in een klein adv.kantoor in Ede (.. of all places).quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik wil ook best even langs de ABN fietsen zometeen hoor..
Ik kwam er dus wel pas in het oefententamen achter dat echtgenoten geen legitimarissen zijn.. oeps.
Ja, het zijn gewone herkansingen waarbij je het helemaal opnieuw mag proberen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:22 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het gewoon de herkansingen zoals ze eigenlijk behoren te zijn![]()
Dus je mag ze altijd doen en die bepalen je eindcijfer voor het vak ongeacht eventueel eerder gehaalde uitslagen.
Tenminste dat is wat ik dacht...Pool dat is toch zo?
Gelukkig wel..anders had ik een probleem gehad![]()
Ik zal zwaaienquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ha, ik werk bij SNS aan de Croeselaan (dat hoge gebouw naast de Jaarbeurs). Maar nu zit ik tussen de advocaatjes in een klein adv.kantoor in Ede (.. of all places).
Ga me niet vertellen dat je uit Ede komtquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:52 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik zal zwaaienWelk kantoor ? Want volgens mij zitten er vooral hele kleine hier in het dorp, behalve Van Veen.
Dan zeg ik wel niet dat ik in Ede woonquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je uit Ede komt.
Hm.. Nooit opgevallenquote:Ik werk af en toe bij Van den Berg & Frerix advocaten. Zit schuin tegenover Van Veen.
Volgens mij hebben ze niet eens een websitequote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dan zeg ik wel niet dat ik in Ede woon
[..]
Hm.. Nooit opgevallen
<google>
De website is ook niet echt uitgebreid.
Jawel, is me wel opgevallen, een kantoor tegenover Van Veen is me nooit opgevallen en dat klopt ook. Tenminste tegenover deze http://www.vanveen.com/quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
En nooit opgevallen? Lijkt me sterk! De gevel is precies op de hoek van een t-splitsing gesitueerd. Als ik naar buiten kijk zie ik de apotheker en van Veen advocaten. En het zit naast een tandarts en een uitzendbureau.
Bus 3 en 4 rijden er langs. Het kantoor is nog vóór het politiebureau.
Owh whoopsquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:32 schreef _-rally-_ het volgende:
w
[..]
Jawel, is me wel opgevallen, een kantoor tegenover Van Veen is me nooit opgevallen en dat klopt ook. Tenminste tegenover deze http://www.vanveen.com/
Tegenover jullie, op de hoek, zit van-lotringen.nl, op nummer 16. Jullie zitten ongeveer tegenover de telefoonweg; als het goed is heb je uitzicht op mijn oude kantoor (eerste verdieping, achter de apotheek)
En ja, zoals je ziet: ik gebruik die sites ook alleen maar om naar het adres/telno te kijken
een 5,4 voor encyclopedie, en verder voor mijn deeltoetsen: 5,4 voor staatsrecht, 4,9 voor strafrecht en een 3,9 voor privaatrecht.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.![]()
Succes in de herkansing!
En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
Ah, ben er net nog langs gewielrend...quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Owh whoops. Van Lotringen idd. Was even in de war. Van Veen, Heijkamp, Lotringen, Brouwer... met 4 uur slaap lijkt alles op elkaar
.
*bril koopt*
Ik zit overigens al weer een uur op mijn kamer. Anders had ik natuurlijk even naar buiten gekeken
.
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:33 schreef Leonoor het volgende:
Hmmm volgens mij ging dit tentamen wel weer soepel... Ben ik nog gespot?
De erfrecht vraag was echt geweldig, ik vond het gewoon echt een LEUK tentamen..
Maar welke 5 instellingen heb jij genoemd bij vraag 4a? Ik kwam tot EU, VN, EHRM en HvJ EU)
Toch weer iets positiefs aan de OU: daar *krijg* je boeken. (Nadat je voor een jaar voltijd EUR 3178 hebt afgerekend)quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.
Heb net het boek van huwelijksgoederenrecht gekocht, 75 euri
Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.
Heb net het boek van huwelijksgoederenrecht gekocht, 75 euri
Wie is Braams? Ik had (en alle andere mensen die ik gesproken heb) dat Carlo en de ongeboren vrucht van Elise beiden 50% kregen. Beide moeders vingen niets omdat ze geen echtgenote van Henk waren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...
Vond jij trouwens ook bij vraag 1 dat Braams als Carlo doodging 2/3 kreeg en de ongeboren vrucht van De Vries als half-broer 1/3...? (Ok, klaaaar met nabespreken for now hoor)
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaarquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:58 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wie is Braams? Ik had (en alle andere mensen die ik gesproken heb) dat Carlo en de ongeboren vrucht van Elise beiden 50% kregen. Beide moeders vingen niets omdat ze geen echtgenote van Henk waren.
Wat jouw antwoord betreft t.a.v. 2 en 4: zoiets had ik ook
quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...
Vond jij trouwens ook bij vraag 1 dat Braams als Carlo doodging 2/3 kreeg en de ongeboren vrucht van De Vries als half-broer 1/3...? (Ok, klaaaar met nabespreken for now hoor)
quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:09 schreef Sessy het volgende:
Kut, gister Recht en Maatschappij verneukt.
Ja, op die fiets. Dat had ik ook welquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaar)
Ik heb overigens het hele tentamen thuis![]()
Ik vroeg om kladpapier en kreeg toen een ongebruikt tentamen van een andere tafel!
Online zetten die handel voor de mensen die de overmacht-toets moeten maken!quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaar)
Ik heb overigens het hele tentamen thuis![]()
Ik vroeg om kladpapier en kreeg toen een ongebruikt tentamen van een andere tafel!
De paper moeten wij ook doen, maar nu kreeg je een syllabus met heel veel artikelen waarin weer heel veel citaten van 10 regeltjes stonden van verschillende sociologen. En op het tentamen gingen ze dus echt naar die namen van die mensen vragen en wat elk van hen dan dacht en zo. Bleh.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Pool het volgende:!
Juist dát vak!In mijn tijd kreeg ik daar trouwens geen tentamen voor. Alleen wat tussentijdse papers en een eindgroepswerkstuk.
Klinkt matig ja.quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:23 schreef Sessy het volgende:
[..]
De paper moeten wij ook doen, maar nu kreeg je een syllabus met heel veel artikelen waarin weer heel veel citaten van 10 regeltjes stonden van verschillende sociologen. En op het tentamen gingen ze dus echt naar die namen van die mensen vragen en wat elk van hen dan dacht en zo. Bleh.![]()
Voor die vaardigheden krijg je al vrij snel een voldoende hoor, vooral bij publiekrecht.quote:Voor de rest had ik ook niet echt goed geleerd hoor. Ik heb een week aan dat vaardighedendinges gewerkt voor POR - en blijkbaar heb ik een van de dunste werkstukken ingeleverd dus mja...Moet 't denk ik over doen. Ik snap nog steeds niet wat ik voor POR had moeten schrijven...
![]()
Had ik tenminste een voorbeeld van zo'n annotatie als werkstuk uitgewerkt of zo. Ik heb echt tientallen annotaties en artikelen gelezen maar ik kon er geen touw aan vastknopen. Mja, had daardoor geen tijd gehad om te leren.![]()
Als jij een scanner hebt mag je hem hier komen ophalen, inscannen en online zetten hoor.. Maar ik beschik ik mijn kleine stulpje niet over een dergelijke luxe..quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:40 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Online zetten die handel voor de mensen die de overmacht-toets moeten maken!
Ik weet wel wat ze willen. De toets is 50% van je punt, het groepswerkstuk is de andere 50%. Welnu, als je de toets slecht maakt, probeer je je groepswerkstuk extra goed te maken. De uitslag van de toets krijg je pas begin december, als je al klaar bent met je werkstuk. Iedereen zo'n beetje dacht eergister de toets te hebben verknald, inclusief mijn werkgroep, en die gaan de werkstuk nu extra goed maken uiteraard. Ja ik ook hoor. Ik wil ook niet herkansen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |