abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31588293
Ik zie in de OP dat er geen persoon van de EUR er bij staat; dat moet veranderen natuurlijk. En bij deze: Umm-Qasr is vijfde jaars Ned. recht student aan de EUR met de Europees- en Internationaal rechtelijke afstudeerrichting.

Nog even over je cijferlijst, ik heb een niet al te beste cijferlijst met vele zesjes en af en toe een zeven. In hoeverre wordt daar opgelet door de gasten van stageverstrekking bij (grote) kantoren? Ik moet er wel bijvertellen dat ik al sinds het begin van mijn studie part-time heb gewerkt bij een groot bedrijf en daarnaast veel bestuurservaring heb opgedaan. Deze vraag is vast al aan bod gekomen in de vorige delen ....
Before all else, be armed.
pi_31603304
Hm ik krijg gister bericht dat ik 14 oktober mijn boeken voor de 2e periode moest bestellen ....

Weet iemand waar ik die boeken alsnog kan krijgen? Ik weet niet eens welke boeken trouwens, maar 1e jaarsrechtenstudent 2e periode in utrecht ....
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:22:21 #53
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31607926
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:27 schreef VoreG het volgende:
Hm ik krijg gister bericht dat ik 14 oktober mijn boeken voor de 2e periode moest bestellen ....

Weet iemand waar ik die boeken alsnog kan krijgen? Ik weet niet eens welke boeken trouwens, maar 1e jaarsrechtenstudent 2e periode in utrecht ....
Dat is gewoon het 2e deel van semester 1.. En als het goed is heb je alle boeken voor die periode al aangezien je vakken doorlopen!
Geen zorgen om maken, en mocht je een volgende keer wel te laat zijn bij de JSVU: Broese heeft ze ook allemaal, en daar hoef je ze niet pas zo last minute op te halen.
Nulla verba sed acta
pi_31608058
Ah het blijkt dus dat dat gedoe nog niet voor 1e jaars geld.
pi_31615709
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:22 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat is gewoon het 2e deel van semester 1.. En als het goed is heb je alle boeken voor die periode al aangezien je vakken doorlopen!
Geen zorgen om maken, en mocht je een volgende keer wel te laat zijn bij de JSVU: Broese heeft ze ook allemaal, en daar hoef je ze niet pas zo last minute op te halen.
Mijn vakken stonden overigens niet bij de JSVU als te bestellen. Komt dat nog of ben ik zo dom
pi_31615958
Een update van de lijst

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
s4nd3r-tj3
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
pi_31618114
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:17 schreef The_Duce het volgende:
Een update van de lijst
Hey bedankt...nu sta ik er ook bij
Wel balen alleen dat je nu 3 weken moet wachten op de uitslagen van de tentamens. Ik wil het nu weten...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 07:34:27 #58
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31621560
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:09 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Mijn vakken stonden overigens niet bij de JSVU als te bestellen. Komt dat nog of ben ik zo dom
Mijne ook niet En van rechtsgeschiedenis en Bachelorscriptie begrijp ik dat wel, maar waar is bijzondere overeenkomsten (koop)? Of gaan daar zo weinig mensen aan mee doen dat de JSVU die niet inkoopt?

Heb trouwens een mailtje gestuurd naar de coordinator van Huwelijksvermogensrecht of ik dat alsjealsjealsjeblieft nog mag volgen... Nog geen reactie .
Nulla verba sed acta
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:08:39 #59
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31621625
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:17 schreef The_Duce het volgende:
Een update van de lijst
Top. Ik heb hem even in de OP geplaatst.
pi_31624792
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 07:34 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mijne ook niet En van rechtsgeschiedenis en Bachelorscriptie begrijp ik dat wel, maar waar is bijzondere overeenkomsten (koop)? Of gaan daar zo weinig mensen aan mee doen dat de JSVU die niet inkoopt?

Heb trouwens een mailtje gestuurd naar de coordinator van Huwelijksvermogensrecht of ik dat alsjealsjealsjeblieft nog mag volgen... Nog geen reactie .
Ben bang dat dat je nooit gaat lukken. Op studiepunt staan die vakken niet, vol dus
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:47:29 #61
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31627379
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:48 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ben bang dat dat je nooit gaat lukken. Op studiepunt staan die vakken niet, vol dus
Ik heb niet voor niets mijn meest kwijlerige "ik hou zo van uw vakgebied" mailtje naar de coordinator gestuurd.. Het is me 2 jaar geleden ook gelukt bij grondslagen privaat toen ik nog keuzevakker was, en wie niet waagt...

Wat ga je volgend blok volgen?
Nulla verba sed acta
pi_31627513
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:47 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb niet voor niets mijn meest kwijlerige "ik hou zo van uw vakgebied" mailtje naar de coordinator gestuurd.. Het is me 2 jaar geleden ook gelukt bij grondslagen privaat toen ik nog keuzevakker was, en wie niet waagt...

Wat ga je volgend blok volgen?
Bijzondere Overeenkomsten (koop), Huwelijksvermogensrecht en Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog (Letteren faculteit)
Wat ik het tweede semester ga doen ga ik zometeen even bekijken. Jij al een idee?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:32:33 #63
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31628381
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:52 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Bijzondere Overeenkomsten (koop), Huwelijksvermogensrecht en Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog (Letteren faculteit)
Wat ik het tweede semester ga doen ga ik zometeen even bekijken. Jij al een idee?

Ooooh welke wg zit je bij bijzondere ovk? Ik voel echt het ultieme spot-de-fokker-moment aankomen namelijk!
Jawel jawel, ik zit weer op mn werk en verveel me
Nulla verba sed acta
pi_31629436
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:32 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ooooh welke wg zit je bij bijzondere ovk? Ik voel echt het ultieme spot-de-fokker-moment aankomen namelijk!
Jawel jawel, ik zit weer op mn werk en verveel me
Zeg jij 't eerst maar Ik ben niet zo spot-de-fokker-ig
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:20:27 #65
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31629537
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:15 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Zeg jij 't eerst maar Ik ben niet zo spot-de-fokker-ig
Flauw Ik zit in 1 (volgens mij is er ook maar 1, aangezien dit mn extra vak was en ik dus pas laat ben ingeschreven..)...
Nu jij weer (nog 40 minuten! Ik lijk wel een ambtenaar)
Nulla verba sed acta
pi_31630737
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:20 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Flauw Ik zit in 1 (volgens mij is er ook maar 1, aangezien dit mn extra vak was en ik dus pas laat ben ingeschreven..)...
Nu jij weer (nog 40 minuten! Ik lijk wel een ambtenaar)
Werkgroep 4 maar zit wel bij je met HC
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:53:57 #67
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31633159
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:03 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Werkgroep 4 maar zit wel bij je met HC
Ach, dat doe je nu ook wekelijks, en kijk aan: Je leeft nog!
Maar goed, als het een beetje meezit verwissel ik koop voor huwelijksvermogens, dus nieuwe ronde nieuwe kansen
Ik ga dinsdag Ineke maar weer eens lastig vallen met vragen over omgangsregelingen
Nulla verba sed acta
pi_31633591
* MarkzMan_X zit nu met Vermande schort om pizza te eten.

Heerlijk, dat geoorloofd kruimelen
pi_31634474
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:53 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ach, dat doe je nu ook wekelijks, en kijk aan: Je leeft nog!
Maar goed, als het een beetje meezit verwissel ik koop voor huwelijksvermogens, dus nieuwe ronde nieuwe kansen
Ik ga dinsdag Ineke maar weer eens lastig vallen met vragen over omgangsregelingen
Och, kom je lekker naar Nijmegen om dat vak te volgen! Kun je zo aanschuiven, en krijg je ook nog eens college van de Alwetende himself
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:28:04 #70
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31635040
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:59 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Och, kom je lekker naar Nijmegen om dat vak te volgen! Kun je zo aanschuiven, en krijg je ook nog eens college van de Alwetende himself
Ik zou het nog bijna doen ook.. Ben er echt helemaal fan van geworden (maar wil nog immer geen notaris worden..).
Nulla verba sed acta
pi_31635488
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:28 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik zou het nog bijna doen ook.. Ben er echt helemaal fan van geworden (maar wil nog immer geen notaris worden..).
Wat let je? Je hebt een OV, en hij geeft ontzettend leuk college....
en Sinterklaas komt ook altijd rond 5 december
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:22:22 #72
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31636608
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:45 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Wat let je? Je hebt een OV, en hij geeft ontzettend leuk college....
en Sinterklaas komt ook altijd rond 5 december
Het feit dat ik al extra vakken volg in Utrecht en ook nog 4x per week hockey en een sociaal leven heb...
Maarre, wanneer wordt het gegeven en hoe schrijf ik me in (ja, ik ga het toch maar overwegen...)
Nulla verba sed acta
pi_31640462
Zo ben weer terug van "vakantie" bij de artsen... Ik was al sinds de zomer flink ziek (ik ben al 4 jaar chronisch ziek) en nu hebben ze een of andere nieuwe test gedaan waarbij ze niet de bacteries zelf zoeken (die vonden ze niet) maar de antilichamen ertegen, omdat de bacteries soms blijkbaar onvindbaar worden als de ontsteking maar lang genoeg doorgaat... Dit alles in de Oekraine in een stadje waar eigenlijk alleen mensen met chronische urinewegenproblemen komen en waar de concentratie aan kennis omtrent dat soort problemen zoals wat ik heb ontzettend groot is (laat de afbladerende verf je niet misleiden, de artsen zijn er echt goed.) En ik heb nu dus gelijk in elk geval 3 verschillende ziekteverwekkers, en 1tje dat weten ze niet zeker. Fijn een zak medicijnen meegekregen dus waar ik de komende 3-4 weken hartstikke ziek van ben... Anderzijds, grote kans dat ik me daarna veel en veel beter ga voelen.

Mja m'n extra vak kan ik zo gelijk vergeten eerlijk gezegd (zonde van de 100 euro voor 't boek als je 't mij vraagt) en of de hoofdstudie nog wat wordt... tsja ik weet 't niet.
Ik heb de medische verklaring om extra geld los te peuteren van de universiteit (als je chronisch ziek bent en je loopt daardoor studievertraging op compenseren ze je een halve of een hele jaar) maar goed da's altijd weer zo zenuwslopend! De IB zo ver krijgen om te erkennen dat m'n biologische vader niet meer dan de verwekker is, was ook al zo'n gedoe vorig jaar... Ik kijk er behoorlijk tegenop.

Ik ben meer bang dat m'n mooie gemiddelde gaat dalen dan dat ik vakken niet haal eerlijk gezegd. Ik wil niet met 6jes slagen, dat geeft een vertekend beeld van mijn kunnen!

Kutziekte.

KUT KUT KUTZIEKTE!!!

Bah.

Ik heb ook totaal geen fut meer de laatste tijd en zit er over na te denken om als de tentamens bagger gaan de rest van het jaar te stoppen met m'n studie, uit te rusten en een juridisch bijbaantje te zoeken want ik heb echt geen fut meer en van veel studeren word ik serieus zieker... 't Zal de uitputting zijn of zo.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om halverwege het jaar te stoppen zonder een halfjaar stufi te verliezen en hoe dat met inschrijvingsgelden zit?
pi_31640843
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:24 schreef Sessy het volgende:

Ik heb de medische verklaring om extra geld los te peuteren van de universiteit (als je chronisch ziek bent en je loopt daardoor studievertraging op compenseren ze je een halve of een hele jaar) maar goed da's altijd weer zo zenuwslopend! De IB zo ver krijgen om te erkennen dat m'n biologische vader niet meer dan de verwekker is, was ook al zo'n gedoe vorig jaar... Ik kijk er behoorlijk tegenop.
Bij mij deden ze nergens moeilijk over na overlegging van de medische verklaring, dus misschien valt het bij jou ook mee.
Sterkte trouwens, lijkt me zwaar om je zo ziek te voelen
pi_31641074
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:24 schreef Sessy het volgende:
Kut zeg ...heel veel beterschap!!!

Volgens mij kan je indd per 1 februari stoppen met je studie en dan tellen ze het niet mee als gebruikt jaar voor je studiefinanciering. Ik weet alleen niet of dat alleen voor het 1ste jaar telt (ter orientatie van je studie) of dat je dat ook in latere jaren kan doen, daar zal je toch echt even de IB-groep voor moeten bellen....

Wat ik wel zeker weet is dat als je per 1 februari stopt je gewoon de helft van je collegeld teruggestort krijgt. Ten minste dat was wel zo in Maastricht, waar ik vorig jaar studeerde, of het ook zo in Tilburg is kan ik ook niet 100% zeker zeggen maar het lijkt me dat dat wel hetzelfde zal zijn.

Maar het zal vast wel een gedoe worden, aangezien de IBG gewoon een bureaucratische kutorganisatie is....Maar je hebt nu iig nog alle tijd om het te regelen

Niet de moed verliezen he, want als jij straks je diploma hebt en je potentiele werkgever hoort dat je het allemaal gehaald hebt ondanks je ziekte dan zullen ze echt wel weten dat als je geen last meer hebt van die ziekteverschijnselen je veel hogere punten kan halen. Plus het lijkt me dat gemiddelden maar 1 vd factoren zijn waar ze naar kijken, vastberadenheid, doorzettingsvermogen en "liefde voor het vak" zijn toch minstens zo belangrijk. En daar lijkt het bij jou wel goed mee te zitten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')