abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31588293
Ik zie in de OP dat er geen persoon van de EUR er bij staat; dat moet veranderen natuurlijk. En bij deze: Umm-Qasr is vijfde jaars Ned. recht student aan de EUR met de Europees- en Internationaal rechtelijke afstudeerrichting.

Nog even over je cijferlijst, ik heb een niet al te beste cijferlijst met vele zesjes en af en toe een zeven. In hoeverre wordt daar opgelet door de gasten van stageverstrekking bij (grote) kantoren? Ik moet er wel bijvertellen dat ik al sinds het begin van mijn studie part-time heb gewerkt bij een groot bedrijf en daarnaast veel bestuurservaring heb opgedaan. Deze vraag is vast al aan bod gekomen in de vorige delen ....
Before all else, be armed.
pi_31603304
Hm ik krijg gister bericht dat ik 14 oktober mijn boeken voor de 2e periode moest bestellen ....

Weet iemand waar ik die boeken alsnog kan krijgen? Ik weet niet eens welke boeken trouwens, maar 1e jaarsrechtenstudent 2e periode in utrecht ....
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:22:21 #53
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31607926
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:27 schreef VoreG het volgende:
Hm ik krijg gister bericht dat ik 14 oktober mijn boeken voor de 2e periode moest bestellen ....

Weet iemand waar ik die boeken alsnog kan krijgen? Ik weet niet eens welke boeken trouwens, maar 1e jaarsrechtenstudent 2e periode in utrecht ....
Dat is gewoon het 2e deel van semester 1.. En als het goed is heb je alle boeken voor die periode al aangezien je vakken doorlopen!
Geen zorgen om maken, en mocht je een volgende keer wel te laat zijn bij de JSVU: Broese heeft ze ook allemaal, en daar hoef je ze niet pas zo last minute op te halen.
Nulla verba sed acta
pi_31608058
Ah het blijkt dus dat dat gedoe nog niet voor 1e jaars geld.
pi_31615709
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:22 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat is gewoon het 2e deel van semester 1.. En als het goed is heb je alle boeken voor die periode al aangezien je vakken doorlopen!
Geen zorgen om maken, en mocht je een volgende keer wel te laat zijn bij de JSVU: Broese heeft ze ook allemaal, en daar hoef je ze niet pas zo last minute op te halen.
Mijn vakken stonden overigens niet bij de JSVU als te bestellen. Komt dat nog of ben ik zo dom
pi_31615958
Een update van de lijst

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
s4nd3r-tj3
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
pi_31618114
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:17 schreef The_Duce het volgende:
Een update van de lijst
Hey bedankt...nu sta ik er ook bij
Wel balen alleen dat je nu 3 weken moet wachten op de uitslagen van de tentamens. Ik wil het nu weten...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 07:34:27 #58
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31621560
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:09 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Mijn vakken stonden overigens niet bij de JSVU als te bestellen. Komt dat nog of ben ik zo dom
Mijne ook niet En van rechtsgeschiedenis en Bachelorscriptie begrijp ik dat wel, maar waar is bijzondere overeenkomsten (koop)? Of gaan daar zo weinig mensen aan mee doen dat de JSVU die niet inkoopt?

Heb trouwens een mailtje gestuurd naar de coordinator van Huwelijksvermogensrecht of ik dat alsjealsjealsjeblieft nog mag volgen... Nog geen reactie .
Nulla verba sed acta
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:08:39 #59
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31621625
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:17 schreef The_Duce het volgende:
Een update van de lijst
Top. Ik heb hem even in de OP geplaatst.
pi_31624792
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 07:34 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mijne ook niet En van rechtsgeschiedenis en Bachelorscriptie begrijp ik dat wel, maar waar is bijzondere overeenkomsten (koop)? Of gaan daar zo weinig mensen aan mee doen dat de JSVU die niet inkoopt?

Heb trouwens een mailtje gestuurd naar de coordinator van Huwelijksvermogensrecht of ik dat alsjealsjealsjeblieft nog mag volgen... Nog geen reactie .
Ben bang dat dat je nooit gaat lukken. Op studiepunt staan die vakken niet, vol dus
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:47:29 #61
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31627379
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 12:48 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ben bang dat dat je nooit gaat lukken. Op studiepunt staan die vakken niet, vol dus
Ik heb niet voor niets mijn meest kwijlerige "ik hou zo van uw vakgebied" mailtje naar de coordinator gestuurd.. Het is me 2 jaar geleden ook gelukt bij grondslagen privaat toen ik nog keuzevakker was, en wie niet waagt...

Wat ga je volgend blok volgen?
Nulla verba sed acta
pi_31627513
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:47 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb niet voor niets mijn meest kwijlerige "ik hou zo van uw vakgebied" mailtje naar de coordinator gestuurd.. Het is me 2 jaar geleden ook gelukt bij grondslagen privaat toen ik nog keuzevakker was, en wie niet waagt...

Wat ga je volgend blok volgen?
Bijzondere Overeenkomsten (koop), Huwelijksvermogensrecht en Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog (Letteren faculteit)
Wat ik het tweede semester ga doen ga ik zometeen even bekijken. Jij al een idee?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:32:33 #63
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31628381
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:52 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Bijzondere Overeenkomsten (koop), Huwelijksvermogensrecht en Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog (Letteren faculteit)
Wat ik het tweede semester ga doen ga ik zometeen even bekijken. Jij al een idee?

Ooooh welke wg zit je bij bijzondere ovk? Ik voel echt het ultieme spot-de-fokker-moment aankomen namelijk!
Jawel jawel, ik zit weer op mn werk en verveel me
Nulla verba sed acta
pi_31629436
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:32 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ooooh welke wg zit je bij bijzondere ovk? Ik voel echt het ultieme spot-de-fokker-moment aankomen namelijk!
Jawel jawel, ik zit weer op mn werk en verveel me
Zeg jij 't eerst maar Ik ben niet zo spot-de-fokker-ig
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:20:27 #65
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31629537
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:15 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Zeg jij 't eerst maar Ik ben niet zo spot-de-fokker-ig
Flauw Ik zit in 1 (volgens mij is er ook maar 1, aangezien dit mn extra vak was en ik dus pas laat ben ingeschreven..)...
Nu jij weer (nog 40 minuten! Ik lijk wel een ambtenaar)
Nulla verba sed acta
pi_31630737
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:20 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Flauw Ik zit in 1 (volgens mij is er ook maar 1, aangezien dit mn extra vak was en ik dus pas laat ben ingeschreven..)...
Nu jij weer (nog 40 minuten! Ik lijk wel een ambtenaar)
Werkgroep 4 maar zit wel bij je met HC
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:53:57 #67
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31633159
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:03 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Werkgroep 4 maar zit wel bij je met HC
Ach, dat doe je nu ook wekelijks, en kijk aan: Je leeft nog!
Maar goed, als het een beetje meezit verwissel ik koop voor huwelijksvermogens, dus nieuwe ronde nieuwe kansen
Ik ga dinsdag Ineke maar weer eens lastig vallen met vragen over omgangsregelingen
Nulla verba sed acta
pi_31633591
* MarkzMan_X zit nu met Vermande schort om pizza te eten.

Heerlijk, dat geoorloofd kruimelen
pi_31634474
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:53 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ach, dat doe je nu ook wekelijks, en kijk aan: Je leeft nog!
Maar goed, als het een beetje meezit verwissel ik koop voor huwelijksvermogens, dus nieuwe ronde nieuwe kansen
Ik ga dinsdag Ineke maar weer eens lastig vallen met vragen over omgangsregelingen
Och, kom je lekker naar Nijmegen om dat vak te volgen! Kun je zo aanschuiven, en krijg je ook nog eens college van de Alwetende himself
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:28:04 #70
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31635040
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:59 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Och, kom je lekker naar Nijmegen om dat vak te volgen! Kun je zo aanschuiven, en krijg je ook nog eens college van de Alwetende himself
Ik zou het nog bijna doen ook.. Ben er echt helemaal fan van geworden (maar wil nog immer geen notaris worden..).
Nulla verba sed acta
pi_31635488
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:28 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik zou het nog bijna doen ook.. Ben er echt helemaal fan van geworden (maar wil nog immer geen notaris worden..).
Wat let je? Je hebt een OV, en hij geeft ontzettend leuk college....
en Sinterklaas komt ook altijd rond 5 december
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:22:22 #72
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31636608
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:45 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Wat let je? Je hebt een OV, en hij geeft ontzettend leuk college....
en Sinterklaas komt ook altijd rond 5 december
Het feit dat ik al extra vakken volg in Utrecht en ook nog 4x per week hockey en een sociaal leven heb...
Maarre, wanneer wordt het gegeven en hoe schrijf ik me in (ja, ik ga het toch maar overwegen...)
Nulla verba sed acta
pi_31640462
Zo ben weer terug van "vakantie" bij de artsen... Ik was al sinds de zomer flink ziek (ik ben al 4 jaar chronisch ziek) en nu hebben ze een of andere nieuwe test gedaan waarbij ze niet de bacteries zelf zoeken (die vonden ze niet) maar de antilichamen ertegen, omdat de bacteries soms blijkbaar onvindbaar worden als de ontsteking maar lang genoeg doorgaat... Dit alles in de Oekraine in een stadje waar eigenlijk alleen mensen met chronische urinewegenproblemen komen en waar de concentratie aan kennis omtrent dat soort problemen zoals wat ik heb ontzettend groot is (laat de afbladerende verf je niet misleiden, de artsen zijn er echt goed.) En ik heb nu dus gelijk in elk geval 3 verschillende ziekteverwekkers, en 1tje dat weten ze niet zeker. Fijn een zak medicijnen meegekregen dus waar ik de komende 3-4 weken hartstikke ziek van ben... Anderzijds, grote kans dat ik me daarna veel en veel beter ga voelen.

Mja m'n extra vak kan ik zo gelijk vergeten eerlijk gezegd (zonde van de 100 euro voor 't boek als je 't mij vraagt) en of de hoofdstudie nog wat wordt... tsja ik weet 't niet.
Ik heb de medische verklaring om extra geld los te peuteren van de universiteit (als je chronisch ziek bent en je loopt daardoor studievertraging op compenseren ze je een halve of een hele jaar) maar goed da's altijd weer zo zenuwslopend! De IB zo ver krijgen om te erkennen dat m'n biologische vader niet meer dan de verwekker is, was ook al zo'n gedoe vorig jaar... Ik kijk er behoorlijk tegenop.

Ik ben meer bang dat m'n mooie gemiddelde gaat dalen dan dat ik vakken niet haal eerlijk gezegd. Ik wil niet met 6jes slagen, dat geeft een vertekend beeld van mijn kunnen!

Kutziekte.

KUT KUT KUTZIEKTE!!!

Bah.

Ik heb ook totaal geen fut meer de laatste tijd en zit er over na te denken om als de tentamens bagger gaan de rest van het jaar te stoppen met m'n studie, uit te rusten en een juridisch bijbaantje te zoeken want ik heb echt geen fut meer en van veel studeren word ik serieus zieker... 't Zal de uitputting zijn of zo.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om halverwege het jaar te stoppen zonder een halfjaar stufi te verliezen en hoe dat met inschrijvingsgelden zit?
pi_31640843
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:24 schreef Sessy het volgende:

Ik heb de medische verklaring om extra geld los te peuteren van de universiteit (als je chronisch ziek bent en je loopt daardoor studievertraging op compenseren ze je een halve of een hele jaar) maar goed da's altijd weer zo zenuwslopend! De IB zo ver krijgen om te erkennen dat m'n biologische vader niet meer dan de verwekker is, was ook al zo'n gedoe vorig jaar... Ik kijk er behoorlijk tegenop.
Bij mij deden ze nergens moeilijk over na overlegging van de medische verklaring, dus misschien valt het bij jou ook mee.
Sterkte trouwens, lijkt me zwaar om je zo ziek te voelen
pi_31641074
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:24 schreef Sessy het volgende:
Kut zeg ...heel veel beterschap!!!

Volgens mij kan je indd per 1 februari stoppen met je studie en dan tellen ze het niet mee als gebruikt jaar voor je studiefinanciering. Ik weet alleen niet of dat alleen voor het 1ste jaar telt (ter orientatie van je studie) of dat je dat ook in latere jaren kan doen, daar zal je toch echt even de IB-groep voor moeten bellen....

Wat ik wel zeker weet is dat als je per 1 februari stopt je gewoon de helft van je collegeld teruggestort krijgt. Ten minste dat was wel zo in Maastricht, waar ik vorig jaar studeerde, of het ook zo in Tilburg is kan ik ook niet 100% zeker zeggen maar het lijkt me dat dat wel hetzelfde zal zijn.

Maar het zal vast wel een gedoe worden, aangezien de IBG gewoon een bureaucratische kutorganisatie is....Maar je hebt nu iig nog alle tijd om het te regelen

Niet de moed verliezen he, want als jij straks je diploma hebt en je potentiele werkgever hoort dat je het allemaal gehaald hebt ondanks je ziekte dan zullen ze echt wel weten dat als je geen last meer hebt van die ziekteverschijnselen je veel hogere punten kan halen. Plus het lijkt me dat gemiddelden maar 1 vd factoren zijn waar ze naar kijken, vastberadenheid, doorzettingsvermogen en "liefde voor het vak" zijn toch minstens zo belangrijk. En daar lijkt het bij jou wel goed mee te zitten...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:48:13 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31641241
Hee Sessy, veel sterkte gewenst! Echt vervelend, dat zo'n ziekte al je plannen in de weg zit.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat nu precies zit met beurs en studie bij ziekte. Wel hangt er bij de Centrale Studentenbalie zo'n rek met allerlei folders en formulieren voor speciale regelingen. Ik denk dat je wel goede kans hebt om daar iets aan te treffen en anders weten die mensen achter de balie het je te vertellen.
pi_31641315
Ik weet niet of ik straks wel wil dat de werkgever hoort dat ik ziek ben geweest dan... Hebben ze dan niet zo iets van, "zieke mensen hoeven we niet, straks wordt ze weer ziek?" of zo?

En de IBG is inderdaad een bureaucratische organisatie, eigenlijk zou ik nog een euro of 150 van ze moeten krijgen maar daar ga ik niet meer achteraan, dat kost me te veel zenuwen.

't Probleem met de medische verklaring is wel dat 't er eentje uit de Oekraine is, omdat de Nederlandse artsen al bijna meteen aankwamen met, als de urine- en bloedtests goed zijn ben je of gezond, of we weten niet wat er met je aan de hand is en dan moet je maar accepteren dat je de rest van je leven ziek bent. Nou dat accepteren we dus niet en gelukkig maar want Russische en Oekrainse artsen hebben al een end geholpen (kon eerst nauwelijks meer lopen) maar goed ik ga dus nooit meer naar Nederlandse artsen dus en de verklaring is dan ook niet Nederlands... Maar dat moet op zich nog te regelen zijn. Nadeel is wel dat ik voor 1 februari m'n hertentamenuitslagen niet heb natuurlijk, maar anderzijds heb je natuurlijk wel een gevoel of het goed of slecht is gegaan... En misschien blijkt het wel helemaal niet nodig en voel ik me straks weer goed.

Mja ik maak me weer eens bij voorbaat zorgen en da's niet nodig.

Ik ga slapen.
pi_31649466
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 21:22 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Het feit dat ik al extra vakken volg in Utrecht en ook nog 4x per week hockey en een sociaal leven heb...
Maarre, wanneer wordt het gegeven en hoe schrijf ik me in (ja, ik ga het toch maar overwegen...)
Als je je toch inschrijft, vergeet dan niet bij de examencommissie in Utrecht toestemming te vragen. Anders is 't ook zo klote als je een vak volgt en er qua studiepunten vervolgens niets aan hebt.
pi_31671153
Sterkte Sessy !

en nog nog even een vrolijke noot:

Ik heb mn Vermande schortje geclaimed
pi_31677448
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:21 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb mn Vermande schortje geclaimed
Waar, ik wil 'm ook maar heb 'm niet gehad
pi_31678246
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:12 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Waar, ik wil 'm ook maar heb 'm niet gehad
Ja, wil ik ook. Gratis is gratis...
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31687569
Stuur ze een mailtje met de vraag of je zo'n schort mag hebben!

http://www.vnw.sdu.nl/succesverzekerd.html

Heb ik vorig jaar ook gedaan (mailtje naar Kluwer) toen je van die Armin van Buuren (mijn DJ held ) posters bij de Kluwer kon krijgen. Althans, die konden de boekhandelaren krijgen. Maar na m'n mailtje kreeg ik opeens de in 3 verschillende grootte verkrijgbare posters 3x toegestuurd.

Dát is pas service.
niet dat mij dat ervan heeft weerhouden om dit jaar alsnog Vermande te kopen...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2005 22:04:00 ]
pi_31692093
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:02 schreef MarkzMan_X het volgende:
Stuur ze een mailtje met de vraag of je zo'n schort mag hebben!

http://www.vnw.sdu.nl/succesverzekerd.html

Heb ik vorig jaar ook gedaan (mailtje naar Kluwer) toen je van die Armin van Buuren (mijn DJ held ) posters bij de Kluwer kon krijgen. Althans, die konden de boekhandelaren krijgen. Maar na m'n mailtje kreeg ik opeens de in 3 verschillende grootte verkrijgbare posters 3x toegestuurd.

Dát is pas service.
niet dat mij dat ervan heeft weerhouden om dit jaar alsnog Vermande te kopen...
Geachte heer/mevrouw,

Begin dit collegejaar heb ik bij de Juridische Studentenvereniging Utrecht (JSVU) een Vermande Wetteneditie 2005-2006 gekocht. Echter, bij dit product heb ik geen schort ontvangen terwijl de persoon achter de kassa mij vertelde dat ik deze middels een formulier in het pakket kon aanvragen. Dit formulier heb ik niet kunnen vinden en daarom mijn vraag of u mij er nog een kunt doen toekomen.

Met vriendelijke groet,

Een tevreden Vermande-master
pi_31701518
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:19 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Geachte heer/mevrouw,

Begin dit collegejaar heb ik bij de Juridische Studentenvereniging Utrecht (JSVU) een Vermande Wetteneditie 2005-2006 gekocht. Echter, bij dit product heb ik geen schort ontvangen terwijl de persoon achter de kassa mij vertelde dat ik deze middels een formulier in het pakket kon aanvragen. Dit formulier heb ik niet kunnen vinden en daarom mijn vraag of u mij er nog een kunt doen toekomen.

Met vriendelijke groet,

Een tevreden Vermande-master
Reactie: Het schort is naar u toe.
pi_31702193
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef The_Duce het volgende:

[..]

woensdag 26 oktober 2005 @ 16:45:58 #86
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31703802
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:10 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik kan het natuurlijk nu niet maken om jouw mailtje te copy-pasten... Maar ik wil er ook een!!!!
Nulla verba sed acta
pi_31705590
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:45 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik kan het natuurlijk nu niet maken om jouw mailtje te copy-pasten... Maar ik wil er ook een!!!!
Beetje creatief zijn en je hebt 'm in de pocket
pi_31708423
Ik weet dat dit er niet het aangewezen topic voor is maar eigenlijk is de Vermande dit jaar mijnsinziens gebrekig.

Het is toch super handig als je een inhoudsopgave hebt voorin elke wet. Bovendien bevat het het trefwoordenregister bij een Vermande alleen trefwoorden die in het boek staan waar je zoekt. Maar dit kan lastig zijn als je niet weet welk boek je moet hebben. Die trefwoordenlijst is volgens mij ook nog eens erg karig.

Ik kan me voorstellen dat als je al ouderejaars bent die gebreken er niet echt meer toe doen maar voor de gemiddelde sjaars is de Kluwer dit jaar de beste keuze.

Maar het schortje is wel echt een leuk hebbeding
pi_31713647
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 19:58 schreef Mr.G het volgende:
Ik weet dat dit er niet het aangewezen topic voor is maar eigenlijk is de Vermande dit jaar mijnsinziens gebrekig.

Het is toch super handig als je een inhoudsopgave hebt voorin elke wet. Bovendien bevat het het trefwoordenregister bij een Vermande alleen trefwoorden die in het boek staan waar je zoekt. Maar dit kan lastig zijn als je niet weet welk boek je moet hebben. Die trefwoordenlijst is volgens mij ook nog eens erg karig.

Ik kan me voorstellen dat als je al ouderejaars bent die gebreken er niet echt meer toe doen maar voor de gemiddelde sjaars is de Kluwer dit jaar de beste keuze.

Maar het schortje is wel echt een leuk hebbeding
De echte stoere student heeft de wetboeken van de Asser-serie. Maar die mag je niet gebruiken .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2005 00:54:05 ]
  donderdag 27 oktober 2005 @ 01:05:53 #90
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31713954
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:04 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Beetje creatief zijn en je hebt 'm in de pocket
Dat gaat nu even niet.. Wees eens creatief voor mij? (Ik leef odz divide et impera... tijd voor 1 sigaret (eindelijk, gestopt zijn is zooo kut) en slaaapen.. bierdrinken is een lelijke hobby..)

En ja, de Vermande zuigt, ik blijf erbij! Welterusten...
Nulla verba sed acta
pi_31714285
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:05 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat gaat nu even niet.. Wees eens creatief voor mij? (Ik leef odz divide et impera... tijd voor 1 sigaret (eindelijk, gestopt zijn is zooo kut) en slaaapen.. bierdrinken is een lelijke hobby..)

En ja, de Vermande zuigt, ik blijf erbij! Welterusten...
Sigaretten zijn tof . Ik had deze week zogenaamd mijn "gezonde week". Niet roken, niet drinken. Heb het 3 dagen volgehouden . Die Davidoffs blijven toch wel erg lekker .

Ik heb nog wel een suggestie voor je mail naar Vermande:

Beste mensen van Vermande,

Uit hoofde van een verbintenis uit onrechtmatige daad vorder ik bij deze één (1) exemplaar van uw zogeheten "Vermande-schort". Krachten 6:162 bent u mij dit verplicht, omdat ik naast materiële schade (vlekken op mijn dure kledij) ook nog eens immateriële schade (ik durf niet meer over straat met mijn kleding) heb ondervonden.
Als u bereid bent het schort naar onderstaand adres toe te zenden dan zal ik deze zaak niet voor de rechter te halen.

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

[naam]

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2005 01:24:53 ]
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:24:51 #92
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31718542
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:24 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Sigaretten zijn tof . Ik had deze week zogenaamd mijn "gezonde week". Niet roken, niet drinken. Heb het 3 dagen volgehouden . Die Davidoffs blijven toch wel erg lekker .

Uit hoofde van een verbintenis uit onrechtmatige daad vorder ik bij deze één (1) exemplaar van uw zogeheten "Vermande-schort". Krachten 6:162 bent u mij dit verplicht, omdat ik naast materiële schade (vlekken op mijn dure kledij) ook nog eens immateriële schade (ik durf niet meer over straat met mijn kleding) heb ondervonden.
Als u bereid bent het schort naar onderstaand adres toe te zenden dan zal ik deze zaak niet voor de rechter te halen.

Met vriendelijke groet,

[naam]
Volgens mij had jij nog meer gedronken dan ik... En davidoffs zijn voor metromannen!
Nulla verba sed acta
pi_31726615
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:24 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Volgens mij had jij nog meer gedronken dan ik... En davidoffs zijn voor metromannen!
Het bier vloeide inderdaad rijkelijk gister 1 euro voor een vaasje, wie verzint zoiets! .
Neemt niet weg dat een humoristische mail (of je het grappig vind mag je zelf weten ) af en toe meer kan bereiken dan een gortdroge text.

Laat ons weten wat je uiteindelijk heb gemaild naar onze Vermande knapen!

... en over die Davidoffs, wist je dat ze ook langer zijn dan Marlboro, dus je hebt nóg meer rookgenot. Plusbij zijn Davidoffs ook zwaarder (=stoerder) .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2005 15:38:55 ]
pi_31726688
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:24 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Met vriendelijke groet,

[naam]
Als je deze mail stuurt, hoop ik voor je dat de behandelde man/vrouw LBO denk-niveau heeft
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:46:04 #95
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31726930
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:39 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Als je deze mail stuurt, hoop ik voor je dat de behandelde man/vrouw LBO denk-niveau heeft
Als ze het echt juridisch wil doen, kan ze het beter gooien op non-conformiteit. Art. 8 lid 1 EVRM ontbreekt in de nieuwe Vermande. Stuur een brief waarin je de koopovereenkomst partieel ontbindt en vergoeding eist ten aanzien van de vermindering van de wederzijdse prestaties. "Maar een schort is ook goed".
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:55:09 #96
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31727233
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:46 schreef Pool het volgende:

[..]

Als ze het echt juridisch wil doen, kan ze het beter gooien op non-conformiteit. Art. 8 lid 1 EVRM ontbreekt in de nieuwe Vermande. Stuur een brief waarin je de koopovereenkomst partieel ontbindt en vergoeding eist ten aanzien van de vermindering van de wederzijdse prestaties. "Maar een schort is ook goed".
De nieuwe Mw ontbreekt ook.. Ik heb alleen niet eens die vieze vermande.. Laat dat schort ook maar zitten, ik heb het er helemaal mee gehad (ik ben gaar getypt ook gewoon nu), maar als iemand hem als verlaat verjaarscadeau wil doneren zeg ik geen nee
Nulla verba sed acta
pi_31727712
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:46 schreef Pool het volgende:

[..]

Das lachuh ....... heb net morgen een tentamen waar ik dat artikel wel eens nodig bij kan hebben Maar non-conformiteit kan je toch alleen inroepen in de relatie winkel-Leonoor en niet SDU-Leonoor?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:26:03 #98
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31728063
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:11 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Das lachuh ....... heb net morgen een tentamen waar ik dat artikel wel eens nodig bij kan hebben Maar non-conformiteit kan je toch alleen inroepen in de relatie winkel-Leonoor en niet SDU-Leonoor?
Niet te moeilijk doen hè!
Maar dat kan inderdaad alleen via de winkel ja.

Ik heb mijn eerste cijfer in de master inmiddels binnen! Een 8,5 voor een deelmodule!
Tevens het gemiddelde cijfer van de groep... Ik heb tijdens mijn studie nog nooit zulke hoge punten gezien als nu. Als ze dat de hele master gaan volhouden: prima.

Maar wel een beetje vreemd eigenlijk, misschien heeft het er mee te maken dat het de allerlaatste werkdag van die docent is.
pi_31729690
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Niet te moeilijk doen hè!
Maar dat kan inderdaad alleen via de winkel ja.
wrom ? SDU==bedrijf, Leonoor==particulier, ergo: consumentenkoop.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:34:28 #100
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31730015
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:24 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

wrom ? SDU==bedrijf, Leonoor==particulier, ergo: consumentenkoop.
Volgens mij niet als Leonoor het product in een winkel heeft gekocht en niet direct bij SDU heeft besteld. Als consument mag je de koop bij non-conformiteit op grond van 7:22 ontbinden, maar dat doe je jegens de verkoper, niet jegens de uitgever (=producent).

Het aanspreken van de producent kan volgens mij alleen bij de productaansprakelijkheid uit art. 6:185 e.v. Dus niet voor het gebrekkige product zelf, maar voor de schade die is als gevolg van een gebrekkig product. Als ik mijn computer uit het raam gooi, omdat ik een tentamen niet gehaald heb, vanwege het ontbreken van art. 8 lid 1 EVRM bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')