abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:04:52 #126
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31779615
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:52 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Klanderman is wel leuk maar wel vaag. Er stond pas een stuk over 'm in het Ublad en wij waren aangenaam verrast dat ie een vriendin had.
Spruit werkt nu in een of ander ontwikkelingsland als hoogleraar hoorde ik van iemand van de vereniging. En inderdaad, ik kan ook een veertiger die Spruit heeft gehad. Lachuh man.
Het tentamen van jullie was overigens stukken makkelijker dan dat van gisteren. Ineke kwam nog gezellig langswippen maar was weer snel weg. Die David Streefkerk zat er, toffe gast
Klanderman schijnt een vriend en een vriendin te hebben
En zo ontzettend goed was dat tentamen nou ook weer niet gemaakt hoor bij ons, niet gelijk overdrijven Hadden jullie ook een gezellige potten-vraag?

Maarre, welke vereniging?
Nulla verba sed acta
pi_31780092
Streefkerk. Ha, daar heb ik ook nog les van gehad. Beetje een chaoot, maar wel aardige gast. Sowieso is altijd een verademing om les te krijgen van een wat jonger iemand.

Klanderman daarentegen, dat was altijd zo'n vaag figuur. Die loopt ook al sinds mensenheugenis daar rond. .
pi_31784314
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:42 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Weest u correct! 3:84 j.o. 3:90 én 3:86, lid 3 sub a.

Ik ben nutteloos
Toch ook pas tenteman van privaatrecht gemaakt? ook gehaald? maar je hebt gelijk, had correcter moeten zijn, vond dit al aardig knap uit het blote hoofdje zonder wettenbundels...
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:18:08 #129
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31784348
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:16 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

Toch ook pas tenteman van privaatrecht gemaakt? ook gehaald? maar je hebt gelijk, had correcter moeten zijn, vond dit al aardig knap uit het blote hoofdje zonder wettenbundels...
En art. 3:114 BW mag er ook nog bij trouwens.
pi_31785005
wat vinden jullie leuk en minder leuk aan jullie rechtenstudie??
pi_31786152
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:40 schreef Billy_Mack het volgende:
minderleuk... onwijs veel lezen... dak maandag een tentamen strafrecht heb en ze me gvd geen uitstel hebben verleend!
leuk... dak voor mn eerste 2 tentamens en rechtbankverslag voldoendes gehaald heb
dat de meeste studenten toch nog wel redelijk gemotiveerd zijn, de stad waarin ik rechten studeer is ook zeer leuk!!! en verder geen idee, het is gewoon leuk!
pi_31786527
Leuk: de studie
minder leuk: dat je vervolgens in Nederland moet werken de rest van je leven en eigenlijk niet emigreren kunt (drukt op mij in elk geval gigantisch, ik wil vrij kunnen zijn, ik wil morgen m'n koffers kunnen pakken en vertrekken en elders opnieuw beginnen)
pi_31786581
maar qua inhoud van de studie?
pi_31787483
De hoofdvakken (strafrecht, goederenrecht, verbintenissenrecht, administratief recht, belastingheffing particulieren etc) vind ik leuk, de bijvakken (rechtsgeschiedenis, encyclopedie, recht en maatschappij, rechtsfilosofie etc) kunnen me gestolen worden.
pi_31791334
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:19 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

minderleuk... onwijs veel lezen...
Eh ? Als het lezen je tegenstaat, wat verwacht je dan van juridisch werk ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:33:22 #136
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31792428
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:00 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Eh ? Als het lezen je tegenstaat, wat verwacht je dan van juridisch werk ?
Mwah, mij staat het lezen in de studie soms ook wel tegen. Soms boeit een vak of een bepaalde tekst nu eenmaal niet en bovendien is het doel van het lezen anders in de praktijk.

Ik merk nu al dat ik makkelijker een stuk lees als ik het nodig denk te hebben voor een paper / onderzoekje, dan dat ik een soortgelijke tekst moet lezen omdat die ter voorbereiding van een college is voorgeschreven. In het eerste geval selecteer je zelf de literatuur en zie je ook zelf meteen het nut.

-----------

Leuk: vermogensrecht, materieel strafrecht, goed geklede en vaak mooie studiegenotes, rechtsfilosofie, rechtsgeschiedenis, internationaal recht, rechtbanken bezoeken, mensenrechten, borrels op advocatenkantoren, rechtseconomie, kleine werkcolleges en extra kennis als je ergens met een conflict te maken krijgt.

Minder leuk: EU-recht, veel boeken bij je dragen, strafprocesrecht, vrouwen in toga, bestuursrecht, inleidende hoorcolleges, personen- en familierecht, verplicht samenvatten van arresten en fiscaal recht.

Maar aan de reacties hierboven te lezen, kunnen de smaken aardig verschillen.
pi_31793378
Leuk: de hoop dat je later er wat mee kunt doen op de (krappe) arbeidsmarkt, de Europees/IInternationale vakken, dat je tegen het einde aan wat meer zeggenschap over je vakken krijgt en papers produceert ipv tentamens maakt ...

Niet leuk: veel lezen, te exacte manier van nakijken van tentamens, BESTUURSRECHT, relatief veel VVD'ers binnen een straal van 5 meter ...
Before all else, be armed.
pi_31793412
Ja sorry hoor meneer de PvdA'er, ga je nu andermans politieke voorkeur betrekken in je oordeel over een opleiding?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31793681
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:34 schreef Sessy het volgende:
Leuk: de studie
minder leuk: dat je vervolgens in Nederland moet werken de rest van je leven en eigenlijk niet emigreren kunt (drukt op mij in elk geval gigantisch, ik wil vrij kunnen zijn, ik wil morgen m'n koffers kunnen pakken en vertrekken en elders opnieuw beginnen)
Wat dacht je van de antillen? Daar doen ze het gewoon met Nederlands recht
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31794120
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:09 schreef Neuralnet het volgende:
Ja sorry hoor meneer de PvdA'er, ga je nu andermans politieke voorkeur betrekken in je oordeel over een opleiding?
LOL, voel je je nu op je tenen getrapt ofzo? Was slechts een 'grapje'
Before all else, be armed.
pi_31813737
Woensdag eerste tentamen voor mij ..

inleiding in de rechtswetenschappen (eerste 4 hoofdstukken)

iemand tips?

Heb alles al een keer samengevat in 22 paginatjes ofzo.. ken het wel al redelijk..

moet alleen die arresten natuurlijk ook goed leren
pi_31824395
Een klasgenoot van me doet al het derdejaarsvak Ondernemings- en insolventierecht voor 11 studiepunten. Als hij de tentamens haalt pak ik zijn boeken en aantekeningen en ga ik het vak zonder werkcolleges proberen te maken en zonder de vereiste voorkennis van andere vakken en in de herkansing. Haal ik het, dan heb ik dat alvast staan en de geruststellende wetenschap dat werkcolleges ook nutteloos zijn en mogelijk 50 studiepunten dit semester. Haal ik het niet, dan hoef ik volgend jaar niet zo veel te leren voor dat vak.
pi_31827140
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:09 schreef Neuralnet het volgende:
De kogel kwam van...

Knaap, maak je niet zo druk. .
pi_31827196
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:40 schreef Billy_Mack het volgende:
Minder leuk: hoorcollege's. Zelden dat ik een goed college hebt meegemaakt, en de onmotiverende houding van je medestudenten in zo'n zaal werken helaas aanstekelijk.
Én dat er totaal geen praktijk aan verbonden is. Een oefenrechtbankje, dat was het wel. Wil je de praktijk zien dan moet je er zelf achteraan, en dat is voor een ongemotiveerde student (ik bijvoorbeeld in m'n eerste 2 jaar) killing.

Leuk: wat je uiteindelijk kan doen als je bent afgestudeerd. Ik zie de studie als een entree-kaartje naar m'n toekomst. Het studeren zelf is voor mij 75% van de tijd bagger.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2005 00:11:14 ]
pi_31828196
Ik heb net zitten chatten met een studiegenoot en nu de vraag voor jullie:

fantaseren jullie wel eens over seks op de universiteit?
pi_31828254
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 01:10 schreef Sessy het volgende:

Oh jee, is het alweer zo laat . Kom hier morgen nog wel op terug. .
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:04:55 #147
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31834123
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 01:10 schreef Sessy het volgende:

Mja, wij noemen het het bibliotheek-syndroom.. Je loopt de bieb binnen gaat zitten, kijkt eens rond, "Oh, niet heel lelijk"...

Na een uur studeren denk je al "Hmmm hij lacht wel echt heel schattig" en aan het eind van de dag "oooh bij de sectie Internationaal en Europees kan niemand ons zien, zelfs Tony kijkt daar nooit.. hmmm".

Is allemaal te wijten aan te lang studeren hebben wij besloten (want de volgende dag, als je weer fris en fruitig bent, valt 'ie vaak toch wel tegen..)
Nulla verba sed acta
pi_31835394
Ik steek hem in alles wat beweegt
pi_31835489
Hallo. Ik studeer in deeltijd in Utrecht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:52:24 #150
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31836464
En niemand die echt dingen heeft uitgespookt in de bieb?
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:07 schreef Argento het volgende:
Hallo. Ik studeer in deeltijd in Utrecht.
Hey Argento. Ik heb je toegevoegd aan het lijstje Domsteders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')