abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31934728
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:25 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Waar? En in welk jaar?
In Den Bosch. 1e jaar.
  donderdag 3 november 2005 @ 23:11:09 #227
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31943907
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Knoops is inderdaad een toffe kerel. Ik riep een keer voor de grap te hard "mag ik u aanraken!" toen hij langsliep .
Je zag 'm wat verdwaasd om zich heen kijken.

Humor heeft ie ook wel:
In een van de grootste softdrugs zaken van Amerika moest hij zijn client verdedigen. Die was gesnapt met een containerschip vol met wiet (!).

Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".
Een vriendje van mij ging elke keer heel kansloos naar zo'n vipspottingsite smsen als we hoorcollege hadden.. Gespot: Knoops Locatie: Uithof, Utrecht... En het stond er ook elke week weer op .
Ik heb vandaag mijn paper voor Economisch Publiekrecht afgemaakt, en hij is echt vet goed (Ik moet er mijn 5,1 mee compenseren dus dat mag ook wel..).
Nulla verba sed acta
pi_31955544
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:58 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Het beste is gewoon even wat annotaties uit NJ oid bekijken, vast genoeg bestuursrechtelijke commentaren te vinden. Maar een annotatie zet geregeld gewoon de desbetreffende uitspraak in het kader van het huidige recht en andere uitspraken, althans dat is vaak de strekking ervan.
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.

Ohja voor degene die hier vroeg of je moest inspringen of niet: ik dacht dat dit pertinent niet mocht. Maar zoek 't nog even op in dat ene boekje dat je ervoor moet gebruiken. Leidraad voor de juridische auteur of zo

[ Bericht 9% gewijzigd door Sessy op 04-11-2005 12:11:47 ]
pi_31955864
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Is dat jouw paper geweest?

Ik herinner me nog dat ik de mijne moest schrijven, had geloof ik een 6.5. Dat ging over de cp levering.
Nee, dat was een oefenadvies die je halverwege de blok moest maken.
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb ze niet voor publiekrecht gedaan, maar ik heb van studiegenoten gehoord dat ze vrij simpel waren. Dat was wel twee jaar geleden, maar ik ga er van uit dat het niet veranderd is.

In feite moet je gewoon onderbouwd aangeven wat de rechtsregel(s) is/zijn die de Hoge Raad in het arrest geeft. Je geeft aan wat je denkt wat de gevolgen van die rechtsregels zijn en je kunt ook je eigen mening geven. Vooral het bekritiseren van de Hoge Raad doet het altijd goed bij de docenten. Een erg strenge beoordeling hoef je sowieso niet te verwachten en de cijfers van je vaardigheden boeien niet.

En voor voorbeelden van annotaties kun je het beste even in een Ars Aequi kijken.
Pool dankje
Pool, heb je nog aantekeningen misschien? Ik weet niet of jij 't toen was die me die aantekeningen had gestuurd of een andere fokker maar ik had nog geprobeerd te emailen terug naar dat adres van die persoon die dat had gestuurd toen van privaatrecht maar dat lukte niet.

Ik heb gister al opgezocht welke annotaties de docenten van de vakgroep hebben gepubliceerd, met name de vaardigheidbegeleider en m'n werkgroepdocent en die gedownload van kluwer plaza.

En ik kom er net achter dat ik volgende week een tentamen heb.
pi_31955998
Bij ons vorig jaar op hoorcollege Inleiding Belastingrecht:
"Maar ja, hoe bepaal je draagkracht? Subjectieve draagkracht is natuurlijk nul. Want mijn loon, tsja dat is eigenlijk helemaal geen loon, dat is meer schadevergoeding voor gederfde levensvreugde"
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:29:57 #231
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31960507
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee, dat was een oefenadvies die je halverwege de blok moest maken.
[..]

Pool dankje
Pool, heb je nog aantekeningen misschien? Ik weet niet of jij 't toen was die me die aantekeningen had gestuurd of een andere fokker maar ik had nog geprobeerd te emailen terug naar dat adres van die persoon die dat had gestuurd toen van privaatrecht maar dat lukte niet.

Ik heb gister al opgezocht welke annotaties de docenten van de vakgroep hebben gepubliceerd, met name de vaardigheidbegeleider en m'n werkgroepdocent en die gedownload van kluwer plaza.
Dat is wel slim gedaan.

En nee, ik had die aantekeningen niet gemaild. Je had het destijds wel o.a. aan mij gevraagd, maar ik had ze nog eens doorgekeken en ze zijn eigenlijk voor niemand anders geschikt dan voor mijzelf. Slordig geschreven, steekwoordsgewijs en incompleet. Ik heb eigenlijk alleen ingeleverde papers e.d. in digitale vorm.

Mijn schriftelijke vaardigheden heb ik gedaan voor Inleiding Ondernemingsrecht en Strafprocesrecht, mijn referaat voor Europese Rechtsgeschiedenis B (richting privaat).
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:54:44 #232
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31964871
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:
Ik heb jou idd ooit aantekeningen van privaatrecht B gestuurd.
pi_31965257
Stuur nog es alles wat je hebt aan tweedejaarsvakken? Please? Ze waren toen megahandig.
stvoy_fan1@hotmail.com of die andere email die je toen hebt gebruikt.

Ik geloof trouwens dat ik begin te begrijpen waarom je 't privaatrecht in bent gegaan. In 't tweede jaar is het al veeeel beter te pruimen
pi_31967390
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.
ik vind dat dit onder zelfredzaamheid valt hoor! Wat een annotatie is kun je zelf opzoeken in verschillende arresten. Wat een werkstuk is, dat kun je hopelijk als student wel verzinnen.
Het zal even uitvogelen zijn de eerste keer, maar ik vind dat je wel enige zelfredzaamheid mag verwachten van een student!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31967904
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ohja voor degene die hier vroeg of je moest inspringen of niet: ik dacht dat dit pertinent niet mocht. Maar zoek 't nog even op in dat ene boekje dat je ervoor moet gebruiken. Leidraad voor de juridische auteur of zo
Inspringen is Amerikaans, maar wij *moeten* het doen (zeggen ze) omdat AA het ook doet.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:32:44 #236
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31971322
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:08 schreef Sessy het volgende:
Stuur nog es alles wat je hebt aan tweedejaarsvakken? Please?

Zijn je eigen aantekeningen niet goed dan?
pi_31972984
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:27 schreef Thisbe het volgende:

[..]

ik vind dat dit onder zelfredzaamheid valt hoor! Wat een annotatie is kun je zelf opzoeken in verschillende arresten. Wat een werkstuk is, dat kun je hopelijk als student wel verzinnen.
Het zal even uitvogelen zijn de eerste keer, maar ik vind dat je wel enige zelfredzaamheid mag verwachten van een student!
pi_31975973
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zijn je eigen aantekeningen niet goed dan?
Ik ben sinds september al 3 volle weken door ziekte niet geweest. Dat zijn dus 3 gemiste werkcolleges bij nagenoeg elk vak, behalve de flutvakken die maar eens in de 2 weken zijn.
En ik voel me door de medicijnen die ik nu krijg ook ziek (ik krijg zulke buikkrampen dat ik dus afgelopen week in de winkel moest gaan zitten midden op de vloer omdat ik niet kon staan van de buikkramp) en ben kotsmisselijk. Weliswaar alleen de eerste uur of 8-10 na inname, maar dan ben ik dus of overdag te ziek, of ik slaap de hele nacht ervoor niet, in beide gevallen kan ik zo niet naar de uni.
pi_31976073
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:27 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Nee ik zie hoe je een annotatie maakt. Ik weet ook hoe je een werkstuk maakt. Wat ik niet snap is, willen ze nou een werkstuk erover met inhoudsopgave en al die andere klotezooi die ze daar op de website hebben geflikkerd, of willen ze een annotatie? Het heeft toch geen nut om een voorpagina, inhoudsopgave, inleiding, kern, conclusie, etc etc te schrijven als annotatie bij een arrest van 2 A4tjes... Dan heb je een annotatie van een halve pagina of zo.

Ik ga maar eens de begeleider mailen of zo, daar zal hij toch voor zijn denk ik of zo.
pi_31976683
Voor aantekeningen moet je een medestudent aan z'n/haar jasje trekken, is een stuk makkelijker toch?
Hebben jullie geen studie-vereniging waar je die aantekeningen kunt vragen? Bij onze verenigingen kun je aantekeningen van een bepaald vak kopen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31976829
Eh nou d'r is wel een studievereniging maar daar heb ik sinds februari, toen ze een reisje naar een rechtbank organiseerden op een dag dat je onmogelijk kon, niks meer van gehoord.
Medestudenten heb ik al getrokken, maar die snappen zelf niet wat ze opschrijven. Behalve verbintenissenrecht, die heb ik wel
Maar goederenrecht heb ik dan bijv. weer niet omdat iedereen op de tijd van dat werkcollege iets anders heeft ingeroosterd en vervolgens zo iets heeft van "ik pak dan Eliza's aantekeningen wel". Mja ik ben er ook niet altijd.
En POR daar heb ik ook al een aantal medestudenten voor geemailed maar kreeg ik doodleuk geen antwoord op.
pi_32003402
Ik heb antwoord!
quote:
Beste Eliza,

Ik begrijp dat het enigszins verwarrend overkomt. Het antwoord is dat de
vaardigheid het midden houdt tussen een werkstuk en een annotatie zoals jij
die schetst. De bedoeling is een werkstuk in de vorm van een annotatie. Dat
betekent dat je uit de uitspraak die je moet annoteren een probleemstelling
haalt die je vervolgens gaat analyseren en behandelen om dan tenslotte een
conclusie daaraan te verbinden. Het aantal pagina's is daarbij irrelevant,
het gaat om de inhoudelijke waarde en omvang! Hoe je de annotatie indeelt
-behoudens de opzet van een kop (probleemstelling), middenstuk (analyse) en
staart (conclusie) - mag je zelf kiezen. Het hoeft dus niet
noodzakelijkerwijs paragrafen met subtitels op te leveren.
Ik hoop dat je hiermee voldoende uit de voeten kunt. Succes!

Met vriendelijke groet
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:29:57 #243
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32007711
Ik mag naar de step in house dag bij de NMa
IK BEN GESELECTEERD!
Boeiend dat het niet bij een of andere major law firm is, ik ben toch bijzonder lyrisch nu en ik wilde het even delen..
Prettig weekend allen
Nulla verba sed acta
pi_32017715
cool
vertel je hoe 't was?
pi_32051844
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:29 schreef Leonoor het volgende:
Ik mag naar de step in house dag bij de NMa
IK BEN GESELECTEERD!
Boeiend dat het niet bij een of andere major law firm is, ik ben toch bijzonder lyrisch nu en ik wilde het even delen..
Prettig weekend allen
Superrelaxed. Ben benieuwd hoe je 't vindt. Misschien doe ik 't volgend jaar dan ook wel Heb net tentamen Vennootschappen- en rechtspersonenrecht afgerond. Supermakkelijk.

Ga je volgend semester mediation volgen? T past niet in mijn planning maar ik denk dat ik 't niet links ga laten liggen. Hoorde pas dat als je later (als je groot bent ) de cursus gaat volgen, je een paar duizend euri kan gaan lappen
  maandag 7 november 2005 @ 13:27:16 #246
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32054862
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:48 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Superrelaxed. Ben benieuwd hoe je 't vindt. Misschien doe ik 't volgend jaar dan ook wel Heb net tentamen Vennootschappen- en rechtspersonenrecht afgerond. Supermakkelijk.

Ga je volgend semester mediation volgen? T past niet in mijn planning maar ik denk dat ik 't niet links ga laten liggen. Hoorde pas dat als je later (als je groot bent ) de cursus gaat volgen, je een paar duizend euri kan gaan lappen
Ik heb al 3 vakken volgend blok dus ik mag me nergens meer voor inschrijven.. Maar geen slecht plan op zich.. Misschien moet ik dat in mn master maar eens inplannen...

In de STEP-voorjaarscyclus ga ik me sowieso voor heel veel grote kantoren inschrijven, hopelijk een beetje soepel netwerken voor een stageplaats
Nulla verba sed acta
pi_32059034
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb al 3 vakken volgend blok dus ik mag me nergens meer voor inschrijven.. Maar geen slecht plan op zich.. Misschien moet ik dat in mn master maar eens inplannen...

In de STEP-voorjaarscyclus ga ik me sowieso voor heel veel grote kantoren inschrijven, hopelijk een beetje soepel netwerken voor een stageplaats
Stageplek Ik moet eerst mijn bachelor maar eens afronden. Ga dan in mijn masters wel ergens een stage stoppen maar ben daar nog niet uit. STEP-dagen in ieder geval in de gaten houden. Bij welke bedrijven ga je proberen je binnen te likken?
pi_32059309
Stage ? Dan moet ik vast eerst naar een andere uni
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 7 november 2005 @ 19:08:15 #249
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32064896
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:47 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Stageplek Ik moet eerst mijn bachelor maar eens afronden. Ga dan in mijn masters wel ergens een stage stoppen maar ben daar nog niet uit. STEP-dagen in ieder geval in de gaten houden. Bij welke bedrijven ga je proberen je binnen te likken?
Je mag er 10 opgeven, dus ik begin maar gewoon met AKD, Allen & Overy, L&L, Houthoff, Stibbe, Van Benthem Keulen, CMS Derks, etc...
Nog naar hoorcollege geweest vandaag? Ik dacht dat ik moest omdat ik vorige week gemist had, maar iemand bleek zo vriendelijk te zijn geweest vorige week voor mij af te tekenen, dus ik heb voor niets 1,5 uur naar het 'ik ben gaaf'college van Boele-Woelki zitten luisteren
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:56 schreef _-rally-_ het volgende:
Stage ? Dan moet ik vast eerst naar een andere uni
Je hoeft een stage niet via de uni te regelen.. Ik ben in april klaar met mn LLB en ga pas in september aan mn master beginnen dus ik ga tussendoor gewoon stage lopen. Niet voor punten maar puur voor de ervaring en de stagebeoordeling. Kun je gewoon zelf regelen hoor!
Nulla verba sed acta
pi_32069595
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:08 schreef Leonoor het volgende:
Je hoeft een stage niet via de uni te regelen.. Ik ben in april klaar met mn LLB en ga pas in september aan mn master beginnen dus ik ga tussendoor gewoon stage lopen. Niet voor punten maar puur voor de ervaring en de stagebeoordeling. Kun je gewoon zelf regelen hoor!
Oh, maar daar heb ik helemaal geen tijd voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')