abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31909741
Okay dat zijn ze dus niet.
Ga hierheen:
http://www.geocities.com/sessy_liz/school/y1s2b2/

1a hoort bij de .doc file, de rest is een proefadvies met beoordeling.
pi_31909889
Lief
pi_31909943
UVT-ers!!!!!!! Help!

Heeft iemand de vaardigheden in het kader van publiekrecht gedaan? Wat wordt er bij Publiek Organisatie Recht van de annotatie bij het arrest verwacht? Hoe geef je een annotatie vorm? Moet volgende week ingeleverd ik snap er geen bal van.
  woensdag 2 november 2005 @ 22:51:30 #205
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_31913428
Voor de strafrecht huilies hier (in 1x gehaald vorig jaar ): Corstens mag in de folie blijven, pak de collegesheets van Knoops erbij, neem de Corstens samenvatting door, bekijk vooral de arresten goed en haal je tentamen!
Nulla verba sed acta
pi_31916942
Knoops is inderdaad een toffe kerel. Ik riep een keer voor de grap te hard "mag ik u aanraken!" toen hij langsliep .
Je zag 'm wat verdwaasd om zich heen kijken.

Humor heeft ie ook wel:
In een van de grootste softdrugs zaken van Amerika moest hij zijn client verdedigen. Die was gesnapt met een containerschip vol met wiet (!).

Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2005 00:40:12 ]
  donderdag 3 november 2005 @ 00:56:05 #207
35001 Sovereign
is meester in de rechten
  donderdag 3 november 2005 @ 00:56:33 #208
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31917199
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".
Kansloos.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:56:39 #209
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_31917202
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:22 schreef Sessy het volgende:
UVT-ers!!!!!!! Help!

Heeft iemand de vaardigheden in het kader van publiekrecht gedaan? Wat wordt er bij Publiek Organisatie Recht van de annotatie bij het arrest verwacht? Hoe geef je een annotatie vorm? Moet volgende week ingeleverd ik snap er geen bal van.
Ik heb ze niet voor publiekrecht gedaan, maar ik heb van studiegenoten gehoord dat ze vrij simpel waren. Dat was wel twee jaar geleden, maar ik ga er van uit dat het niet veranderd is.

In feite moet je gewoon onderbouwd aangeven wat de rechtsregel(s) is/zijn die de Hoge Raad in het arrest geeft. Je geeft aan wat je denkt wat de gevolgen van die rechtsregels zijn en je kunt ook je eigen mening geven. Vooral het bekritiseren van de Hoge Raad doet het altijd goed bij de docenten. Een erg strenge beoordeling hoef je sowieso niet te verwachten en de cijfers van je vaardigheden boeien niet.

En voor voorbeelden van annotaties kun je het beste even in een Ars Aequi kijken.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:58:30 #210
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31917231
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:22 schreef Sessy het volgende:
UVT-ers!!!!!!! Help!

Het beste is gewoon even wat annotaties uit NJ oid bekijken, vast genoeg bestuursrechtelijke commentaren te vinden. Maar een annotatie zet geregeld gewoon de desbetreffende uitspraak in het kader van het huidige recht en andere uitspraken, althans dat is vaak de strekking ervan.
pi_31917380
Zo'n proefadvies is echt veel werk, ik ben nog wel even bezig.

Rechten echt een studie voor bikkels
pi_31917447
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Kansloos.
Grapje?
pi_31917509
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:12 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Grapje?
Echt niet. Iedere rechter maakt korte metten met zo'n pleidooi. Kansloos dus.
pi_31917555
Ben ik gek of nemen in ieder geval 2 personen zich hier bloedserieus. Je denkt toch niet onze halfgod Knoops zoiets zegt in een rechtzaal .
En of je z'n humor leuk vind of niet, hij heeft de zaak toentertijd gewonnen.
pi_31918547
ik zit met een probleempje

Had vandaag mijn eerste tentamen, zoals je weet heb je ook een tentamennr.. in mij ngeval nr 198

Nu heb ik dus met mijn stomme kop 98 ingevuld.. dekn door de zenuwen ofzo..

Had wel gewoon mijn studentenpas bij en mijn naam ingevuld enso.. en studentennummer dus ze kunnen wel terugvinden dat het van mij was.. wat adviseren jullie mij, is dit heel erg en moet ik iemand een mailtje sturen of ergens naartoe bellen. Misschien bureau onderwijs ofzo, maar kan dat nummer niet vinden..
pi_31925640
Laten weten want daar zijn ze doorgaans heel streng in
pi_31927072
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:08 schreef Mr.G het volgende:
Laten weten want daar zijn ze doorgaans heel streng in
had vanochtend gelijk gebeld.. Het maakte niets uit, ze waren alleen heel blij dat ik belde, want dat scheelde ze weer een heleboel zoekwerk.

Maar het is genoteerd en het komt goed
pi_31927317
1e tentamen gehaald
Nog meer mensen van de RuG die Juridische vaardigheden A gehaald/niet gehaald hebben?
pi_31927419
Gefeliciteerd xD!

Ik heb nog even een vraagje over het schrijven van een proefadvies, mag er bij het aangeven van een nieuwe alinea worden ingesprongen? Mijn analyse van het arrest wordt anders vrij onduidelijk qua alinea aanduiding
pi_31928171
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:02 schreef xD het volgende:
1e tentamen gehaald
Nog meer mensen van de RuG die Juridische vaardigheden A gehaald/niet gehaald hebben?
Juridische Vaardigheden A was ergens in de préhistorie (4 jaar terug)... is dat nog steeds met die ontzettend saaie computertoetsen/modules? en moest je niet als afsluiting een soort 'mini-essay'' schrijven?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_31928891
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Juridische Vaardigheden A was ergens in de préhistorie (4 jaar terug)... is dat nog steeds met die ontzettend saaie computertoetsen/modules? en moest je niet als afsluiting een soort 'mini-essay'' schrijven?
Juridische Vaardigheden A was het lezen van een arrest en maken van bijbehorende vragen.
Nu volgt Juv B en C, ik geloof dat je bij C inderdaad een "mini-essay" moet schrijven.
pi_31929329
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:51 schreef xD het volgende:

[..]

Juridische Vaardigheden A was het lezen van een arrest en maken van bijbehorende vragen.
Nu volgt Juv B en C, ik geloof dat je bij C inderdaad een "mini-essay" moet schrijven.
het praktische deel - hoe werk ik met microsoft word - is uit JV-A verdwenen dus? en idd, 't ging om een arrest ipv essay, dat komt idd pas bij JV-C..
JV-B is/was een soort van presentatie, je krijgt een casus waarbij je literatuur en jurisprudentie moet zoeken en uiteindelijk moet je 'voor de groep' een juridisch betoog houden. je werkt in een groepje van 3 met de rolverdeling eiser, rechter en gedaagde.. best leuk en interessant
JV-C is het schrijven van een (kleine) scriptie (+-15 pagina's), in een groepje met 2 andere studenten.

't zijn wel dingen waar even tijd in gaat zitten, maar het is wel ontzettend leuk en leerzaam. als je je vanaf het begin meteen aan de slag gaat dan is het prima te doen en kun je het met gemak halen.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_31929678
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:06 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

het praktische deel - hoe werk ik met microsoft word - is uit JV-A verdwenen dus? en idd, 't ging om een arrest ipv essay, dat komt idd pas bij JV-C..
JV-B is/was een soort van presentatie, je krijgt een casus waarbij je literatuur en jurisprudentie moet zoeken en uiteindelijk moet je 'voor de groep' een juridisch betoog houden. je werkt in een groepje van 3 met de rolverdeling eiser, rechter en gedaagde.. best leuk en interessant
JV-C is het schrijven van een (kleine) scriptie (+-15 pagina's), in een groepje met 2 andere studenten.

't zijn wel dingen waar even tijd in gaat zitten, maar het is wel ontzettend leuk en leerzaam. als je je vanaf het begin meteen aan de slag gaat dan is het prima te doen en kun je het met gemak halen.
Dat "hoe werk ik met word" is nu Juridische Vaardigheden ITJ. Dat is overigens helemaal een eitje.
Ik vind het vak (Juridische vaardigheden) verder erg interessant en het is inderdaad niet erg moeilijk, maar je leert er erg veel.
Bij B moet je alleen steeds een casus oplossen en wat je daar verder vermeld hoort tegenwoordig bij C (rolverdeling en scriptie)
pi_31929864
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:17 schreef xD het volgende:

[..]

Dat "hoe werk ik met word" is nu Juridische Vaardigheden ITJ. Dat is overigens helemaal een eitje.
Ik vind het vak (Juridische vaardigheden) verder erg interessant en het is inderdaad niet erg moeilijk, maar je leert er erg veel.
Bij B moet je alleen steeds een casus oplossen en wat je daar verder vermeld hoort tegenwoordig bij C (rolverdeling en scriptie)
andere indeling zal wel komen doordat ik de 3 vakken in het trimester-systeem heb gevolgd en je nu met semesters werkt (die ook weer gesplitst worden...). wel vaag dat het houden van een (mondelinge) presentatie nu ook bij JV-C hoort... ik kan rolverdeling niet echt combineren met het schrijven van de scriptie, maar waarschijnlijk zal het vak nu wel 2 elementen hebben en dus meer studiepunten waard zijn...
Blame it on the BaMa-structuur!!! (en daarom doe ik nog lekker 'oude stijl' )
pi_31932316
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:05 schreef Mr.G het volgende:
Gefeliciteerd xD!

Ik heb nog even een vraagje over het schrijven van een proefadvies, mag er bij het aangeven van een nieuwe alinea worden ingesprongen? Mijn analyse van het arrest wordt anders vrij onduidelijk qua alinea aanduiding

Hey Guy, moet je nou eigenlijk een eigen arrest zoeken? Of wordt dat ergens gegeven?
Edit: Mmm, ik zie het er nergens bijstaan....Leuk is dat, kan ik morgen nog naar de Bieb

[ Bericht 14% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 03-11-2005 16:55:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')