Is dat jouw paper geweest?quote:Op woensdag 2 november 2005 21:14 schreef Sessy het volgende:
http://img75.imageshack.us/my.php?image=13fi1.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=23gi1.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=31iy.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=45tt.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=54ro.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image=68jp.jpg
Kansloos.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".![]()
Ik heb ze niet voor publiekrecht gedaan, maar ik heb van studiegenoten gehoord dat ze vrij simpel waren. Dat was wel twee jaar geleden, maar ik ga er van uit dat het niet veranderd is.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:22 schreef Sessy het volgende:
UVT-ers!!!!!!! Help!
Heeft iemand de vaardigheden in het kader van publiekrecht gedaan? Wat wordt er bij Publiek Organisatie Recht van de annotatie bij het arrest verwacht? Hoe geef je een annotatie vorm? Moet volgende week ingeleverd ik snap er geen bal van.
Het beste is gewoon even wat annotaties uit NJ oid bekijken, vast genoeg bestuursrechtelijke commentaren te vinden. Maar een annotatie zet geregeld gewoon de desbetreffende uitspraak in het kader van het huidige recht en andere uitspraken, althans dat is vaak de strekking ervan.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:22 schreef Sessy het volgende:
UVT-ers!!!!!!! Help!
Heeft iemand de vaardigheden in het kader van publiekrecht gedaan? Wat wordt er bij Publiek Organisatie Recht van de annotatie bij het arrest verwacht? Hoe geef je een annotatie vorm? Moet volgende week ingeleverd ik snap er geen bal van.
had vanochtend gelijk gebeld.. Het maakte niets uit, ze waren alleen heel blij dat ik belde, want dat scheelde ze weer een heleboel zoekwerk.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:08 schreef Mr.G het volgende:
Laten weten want daar zijn ze doorgaans heel streng in
Juridische Vaardigheden A was ergens in de préhistorie (4 jaar terug)...quote:Op donderdag 3 november 2005 14:02 schreef xD het volgende:
1e tentamen gehaald
Nog meer mensen van de RuG die Juridische vaardigheden A gehaald/niet gehaald hebben?
Juridische Vaardigheden A was het lezen van een arrest en maken van bijbehorende vragen.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:29 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Juridische Vaardigheden A was ergens in de préhistorie (4 jaar terug)...is dat nog steeds met die ontzettend saaie computertoetsen/modules? en moest je niet als afsluiting een soort 'mini-essay'' schrijven?
het praktische deel - hoe werk ik met microsoft word - is uit JV-A verdwenen dus? en idd, 't ging om een arrest ipv essay, dat komt idd pas bij JV-C..quote:Op donderdag 3 november 2005 14:51 schreef xD het volgende:
[..]
Juridische Vaardigheden A was het lezen van een arrest en maken van bijbehorende vragen.
Nu volgt Juv B en C, ik geloof dat je bij C inderdaad een "mini-essay" moet schrijven.
Dat "hoe werk ik met word" is nu Juridische Vaardigheden ITJ. Dat is overigens helemaal een eitje.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:06 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
het praktische deel - hoe werk ik met microsoft word - is uit JV-A verdwenen dus? en idd, 't ging om een arrest ipv essay, dat komt idd pas bij JV-C..
JV-B is/was een soort van presentatie, je krijgt een casus waarbij je literatuur en jurisprudentie moet zoeken en uiteindelijk moet je 'voor de groep' een juridisch betoog houden. je werkt in een groepje van 3 met de rolverdeling eiser, rechter en gedaagde.. best leuk en interessant
JV-C is het schrijven van een (kleine) scriptie (+-15 pagina's), in een groepje met 2 andere studenten.
't zijn wel dingen waar even tijd in gaat zitten, maar het is wel ontzettend leuk en leerzaam. als je je vanaf het begin meteen aan de slag gaat dan is het prima te doen en kun je het met gemak halen.
andere indeling zal wel komen doordat ik de 3 vakken in het trimester-systeem heb gevolgd en je nu met semesters werkt (die ook weer gesplitst worden...). wel vaag dat het houden van een (mondelinge) presentatie nu ook bij JV-C hoort... ik kan rolverdeling niet echt combineren met het schrijven van de scriptie, maar waarschijnlijk zal het vak nu wel 2 elementen hebben en dus meer studiepunten waard zijn...quote:Op donderdag 3 november 2005 15:17 schreef xD het volgende:
[..]
Dat "hoe werk ik met word" is nu Juridische Vaardigheden ITJ. Dat is overigens helemaal een eitje.
Ik vind het vak (Juridische vaardigheden) verder erg interessant en het is inderdaad niet erg moeilijk, maar je leert er erg veel.
Bij B moet je alleen steeds een casus oplossen en wat je daar verder vermeld hoort tegenwoordig bij C (rolverdeling en scriptie)
Hey Guy, moet je nou eigenlijk een eigen arrest zoeken? Of wordt dat ergens gegeven?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:05 schreef Mr.G het volgende:
Gefeliciteerd xD!
Ik heb nog even een vraagje over het schrijven van een proefadvies, mag er bij het aangeven van een nieuwe alinea worden ingesprongen? Mijn analyse van het arrest wordt anders vrij onduidelijk qua alinea aanduiding
Een vriendje van mij ging elke keer heel kansloos naar zo'n vipspottingsite smsen als we hoorcollege hadden.. Gespot: Knoops Locatie: Uithof, Utrecht... En het stond er ook elke week weer opquote:Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Knoops is inderdaad een toffe kerel. Ik riep een keer voor de grap te hard "mag ik u aanraken!" toen hij langsliep.
Je zag 'm wat verdwaasd om zich heen kijken.![]()
Humor heeft ie ook wel:
In een van de grootste softdrugs zaken van Amerika moest hij zijn client verdedigen. Die was gesnapt met een containerschip vol met wiet (!).
Knoops: "tja, en ik probeerde nog aan te voeren dat het voor eigen gebruik was".![]()
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:58 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het beste is gewoon even wat annotaties uit NJ oid bekijken, vast genoeg bestuursrechtelijke commentaren te vinden. Maar een annotatie zet geregeld gewoon de desbetreffende uitspraak in het kader van het huidige recht en andere uitspraken, althans dat is vaak de strekking ervan.
Nee, dat was een oefenadvies die je halverwege de blok moest maken.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Is dat jouw paper geweest?
Ik herinner me nog dat ik de mijne moest schrijven, had geloof ik een 6.5. Dat ging over de cp levering.![]()
Pool dankjequote:Op donderdag 3 november 2005 00:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb ze niet voor publiekrecht gedaan, maar ik heb van studiegenoten gehoord dat ze vrij simpel waren. Dat was wel twee jaar geleden, maar ik ga er van uit dat het niet veranderd is.
In feite moet je gewoon onderbouwd aangeven wat de rechtsregel(s) is/zijn die de Hoge Raad in het arrest geeft. Je geeft aan wat je denkt wat de gevolgen van die rechtsregels zijn en je kunt ook je eigen mening geven. Vooral het bekritiseren van de Hoge Raad doet het altijd goed bij de docenten. Een erg strenge beoordeling hoef je sowieso niet te verwachten en de cijfers van je vaardigheden boeien niet.
En voor voorbeelden van annotaties kun je het beste even in een Ars Aequi kijken.
Dat is wel slim gedaan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee, dat was een oefenadvies die je halverwege de blok moest maken.![]()
[..]
Pool dankje
Pool, heb je nog aantekeningen misschien? Ik weet niet of jij 't toen was die me die aantekeningen had gestuurd of een andere fokker maar ik had nog geprobeerd te emailen terug naar dat adres van die persoon die dat had gestuurd toen van privaatrecht maar dat lukte niet.![]()
Ik heb gister al opgezocht welke annotaties de docenten van de vakgroep hebben gepubliceerd, met name de vaardigheidbegeleider en m'n werkgroepdocent en die gedownload van kluwer plaza.![]()
Ik heb jou idd ooit aantekeningen van privaatrecht B gestuurd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Sessy het volgende:
Pool, heb je nog aantekeningen misschien? Ik weet niet of jij 't toen was die me die aantekeningen had gestuurd of een andere fokker maar ik had nog geprobeerd te emailen terug naar dat adres van die persoon die dat had gestuurd toen van privaatrecht maar dat lukte niet.![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.![]()
Inspringen is Amerikaans, maar wij *moeten* het doen (zeggen ze) omdat AA het ook doet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat heb ik. Maar doe doen het allemaal niet met die driedeling in inleiding en kerk en conclusie en voorpagina en zo, terwijl de website dat wel doet. Maar de website is heel algemeen over werkstukken en hoe maak je nou van een annotatie een werkstuk? Halloo maak 't ons even makkelijk. Kutdocenten.
Ohja voor degene die hier vroeg of je moest inspringen of niet: ik dacht dat dit pertinent niet mocht. Maar zoek 't nog even op in dat ene boekje dat je ervoor moet gebruiken. Leidraad voor de juridische auteur of zo
quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:08 schreef Sessy het volgende:
Stuur nog es alles wat je hebt aan tweedejaarsvakken?Please?
quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:27 schreef Thisbe het volgende:
[..]
ik vind dat dit onder zelfredzaamheid valt hoor! Wat een annotatie is kun je zelf opzoeken in verschillende arresten. Wat een werkstuk is, dat kun je hopelijk als student wel verzinnen.
Het zal even uitvogelen zijn de eerste keer, maar ik vind dat je wel enige zelfredzaamheid mag verwachten van een student!
Ik ben sinds september al 3 volle weken door ziekte niet geweest.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Sovereign het volgende:
[..]
![]()
Zijn je eigen aantekeningen niet goed dan?![]()
Nee ik zie hoe je een annotatie maakt. Ik weet ook hoe je een werkstuk maakt. Wat ik niet snap is, willen ze nou een werkstuk erover met inhoudsopgave en al die andere klotezooi die ze daar op de website hebben geflikkerd, of willen ze een annotatie? Het heeft toch geen nut om een voorpagina, inhoudsopgave, inleiding, kern, conclusie, etc etc te schrijven als annotatie bij een arrest van 2 A4tjes... Dan heb je een annotatie van een halve pagina of zo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:27 schreef Thisbe het volgende:
[..]
ik vind dat dit onder zelfredzaamheid valt hoor! Wat een annotatie is kun je zelf opzoeken in verschillende arresten. Wat een werkstuk is, dat kun je hopelijk als student wel verzinnen.
Het zal even uitvogelen zijn de eerste keer, maar ik vind dat je wel enige zelfredzaamheid mag verwachten van een student!
quote:Beste Eliza,
Ik begrijp dat het enigszins verwarrend overkomt. Het antwoord is dat de
vaardigheid het midden houdt tussen een werkstuk en een annotatie zoals jij
die schetst. De bedoeling is een werkstuk in de vorm van een annotatie. Dat
betekent dat je uit de uitspraak die je moet annoteren een probleemstelling
haalt die je vervolgens gaat analyseren en behandelen om dan tenslotte een
conclusie daaraan te verbinden. Het aantal pagina's is daarbij irrelevant,
het gaat om de inhoudelijke waarde en omvang! Hoe je de annotatie indeelt
-behoudens de opzet van een kop (probleemstelling), middenstuk (analyse) en
staart (conclusie) - mag je zelf kiezen. Het hoeft dus niet
noodzakelijkerwijs paragrafen met subtitels op te leveren.
Ik hoop dat je hiermee voldoende uit de voeten kunt. Succes!
Met vriendelijke groet
Superrelaxed. Ben benieuwd hoe je 't vindt. Misschien doe ik 't volgend jaar dan ook welquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:29 schreef Leonoor het volgende:
Ik mag naar de step in house dag bij de NMa
![]()
IK BEN GESELECTEERD!
Boeiend dat het niet bij een of andere major law firm is, ik ben toch bijzonder lyrisch nu en ik wilde het even delen..
Prettig weekend allen
Ik heb al 3 vakken volgend blok dus ik mag me nergens meer voor inschrijven.. Maar geen slecht plan op zich.. Misschien moet ik dat in mn master maar eens inplannen...quote:Op maandag 7 november 2005 11:48 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Superrelaxed. Ben benieuwd hoe je 't vindt. Misschien doe ik 't volgend jaar dan ook welHeb net tentamen Vennootschappen- en rechtspersonenrecht afgerond. Supermakkelijk.
Ga je volgend semester mediation volgen? T past niet in mijn planning maar ik denk dat ik 't niet links ga laten liggen. Hoorde pas dat als je later (als je groot bent) de cursus gaat volgen, je een paar duizend euri kan gaan lappen
Stageplekquote:Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb al 3 vakken volgend blok dus ik mag me nergens meer voor inschrijven.. Maar geen slecht plan op zich.. Misschien moet ik dat in mn master maar eens inplannen...
In de STEP-voorjaarscyclus ga ik me sowieso voor heel veel grote kantoren inschrijven, hopelijk een beetje soepel netwerken voor een stageplaats![]()
Je mag er 10 opgeven, dus ik begin maar gewoon met AKD, Allen & Overy, L&L, Houthoff, Stibbe, Van Benthem Keulen, CMS Derks, etc...quote:Op maandag 7 november 2005 15:47 schreef The_Duce het volgende:
[..]
StageplekIk moet eerst mijn bachelor maar eens afronden. Ga dan in mijn masters wel ergens een stage stoppen maar ben daar nog niet uit. STEP-dagen in ieder geval in de gaten houden. Bij welke bedrijven ga je proberen je binnen te likken?
Je hoeft een stage niet via de uni te regelen.. Ik ben in april klaar met mn LLB en ga pas in september aan mn master beginnen dus ik ga tussendoor gewoon stage lopen. Niet voor punten maar puur voor de ervaring en de stagebeoordeling. Kun je gewoon zelf regelen hoor!quote:Op maandag 7 november 2005 15:56 schreef _-rally-_ het volgende:
Stage ? Dan moet ik vast eerst naar een andere uni
Oh, maar daar heb ik helemaal geen tijd voorquote:Op maandag 7 november 2005 19:08 schreef Leonoor het volgende:
Je hoeft een stage niet via de uni te regelen.. Ik ben in april klaar met mn LLB en ga pas in september aan mn master beginnen dus ik ga tussendoor gewoon stage lopen. Niet voor punten maar puur voor de ervaring en de stagebeoordeling. Kun je gewoon zelf regelen hoor!
ik zou eerder aan 'handhaving van de openbare orde' denken... indien er een gegronde reden bestaat dat het spandoek gevaar voor de openbare orde (over de inkleding van het begrip gevaar moet je zelf even wat bedenken) oplevert, dan mag de politie dit spandoek weg-/meenemen. ik zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat het spandoek opruiende teksten bevat die niet verenigbaar zijn met de wet, bij Verdonk werd naar ik meen aangevoerd dat de teksten 'lasterlijk' waren..quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:43 schreef flubub het volgende:
Ik heb een vraagje hieroVolgende situatie lijkt me onder strafprocesrecht te vallen en dat heb ik nog niet gehad.. Als de politie van een kraakpand een spandoek in beslag neemt, maar ze hadden geen "bewijs voor inbeslagname", mogen ze het dan meenemen? Lijkt mij niet... maar waar valt het onder
![]()
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rugquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er nog mensen hier die nog tentamens binnenkort hebben? Ik heb zelf a.s. maandag een of andere suffe casus van privaat. Locatie: Jaarbeurs. Altijd leuk als je daar zit, dan denk ik weemoedig "een jaar geleden zat ik hier te stampen tijdens Trance Energy"
.
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rug![]()
Was alleen niet zo'n succes, maar ja...daar heb je herkansingen voor
Succes iig....
Leonoor en ik hebben om 14:00-16:00 P&F in de Jaarbeursquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er nog mensen hier die nog tentamens binnenkort hebben? Ik heb zelf a.s. maandag een of andere suffe casus van privaat. Locatie: Jaarbeurs. Altijd leuk als je daar zit, dan denk ik weemoedig "een jaar geleden zat ik hier te stampen tijdens Trance Energy"
.
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
.
Ken je 't al? Ik moet de eerste 3 weken nog doenquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...
Ja bedankt, het lag er bij mij meer aan dat ik gewoon te weinig had gedaan...beetje dom dusquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.![]()
Succes in de herkansing!
En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
Privaatrecht is toch het belangrijkst.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ja bedankt, het lag er bij mij meer aan dat ik gewoon te weinig had gedaan...beetje dom dus![]()
Maar ik ben nu gelukkig wel echt serieus bezig met de studie
Privaatrecht wel gehaald, de andere 3 niet. Waarvan ik Strafrecht een 2.2 en Staatsrecht een 2.6 had dus die kan ik met die 2de deeltoets ook niet meer ophalen![]()
Maar de slagingspercentages waren indd laag. Volgens mij is er geen een vak waar meer dan de helft het heeft gehaald.![]()
En veel succes voor alle mensen hier die nu tentamens hebben![]()
Dat is wel ziekelijk weinigquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Privaatrecht is toch het belangrijkst.![]()
En die lage percentages, dat is elk jaar hetzelfde. Het valt nu zelfs mee geloof ik, vorig jaar of twee jaar geleden had staatsrecht 19% en strafrecht 25%.![]()
Nee, de hers worden meestal niet makkelijker. De slagingspercentages zijn daarbij wel hoger volgens mij. Dat komt doordat de mensen voor wie de studie echt niets is al voor de her ermee kappen. En de mensen die wel met de studie door willen gaan, zullen voor de herkansing beter gaan leren dan voor het eerste tentamen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Dat is wel ziekelijk weinig![]()
Maar maken ze de hers dan een stuk makkelijker? Want ik neem toch aan dat ze wel willen dat het slagingspercentages voor die vakken iets hoger komt te liggen dan 20%![]()
Tenminste dat hoop ik dan maar
Privaatrecht vind ik ook het leukste vak... (en niet alleen omdat dat de enige is die ik gehaald heb) Al vind ik die Inleiding Europees Recht ook wel grappig...
Herkansingen? In de meest luxe zin des woords? Hier op de UU kennen we alleen reparatietoetsen waar je alleen onder bep. voorwaarden aan mag deelnemen (je eindgem. mag niet lager dan een 5 zijn, je mag niet meer dan 2-3 werkgroep geskipt hebben, etc.).quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rug![]()
Was alleen niet zo'n succes, maar ja...daar heb je herkansingen voor
Succes iig....
Ik voel eerste [SC] WO Rechten meeting aankomenquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:43 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Leonoor en ik hebben om 14:00-16:00 P&F in de Jaarbeurs
... vergeet de warme chocolademelk niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...
Volgens mij zijn het gewoon de herkansingen zoals ze eigenlijk behoren te zijnquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Herkansingen? In de meest luxe zin des woords? Hier op de UU kennen we alleen reparatietoetsen waar je alleen onder bep. voorwaarden aan mag deelnemen (je eindgem. mag niet lager dan een 5 zijn, je mag niet meer dan 2-3 werkgroep geskipt hebben, etc.).
Wil je herkansen omdat je het vak verkloot hebt, moet je wachten tot het weer gegeven wordt.
[..]
Nee, The_Duce is bang om gespot te worden.. Overigens mag je mij best spotten vanmiddag hoor, ik heb mn hockeytrui aan, met een heeeel groot rugnummer en mn achternaam achterop (weet je wel gelijk mn volledige naam, bye bye privacyquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik voel eerste [SC] WO Rechten meeting aankomen![]()
Ah mooi zo. Succes! Ben zelf niet in de gelegenheid om wie dan ook te spotten. Zit hier te FOK-en vanaf werk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nee, The_Duce is bang om gespot te worden.. Overigens mag je mij best spotten vanmiddag hoor, ik heb mn hockeytrui aan, met een heeeel groot rugnummer en mn achternaam achterop (weet je wel gelijk mn volledige naam, bye bye privacy).
Maar uiteraard ken ik het al, net het oefententamen bekeken, en buiten die kansloze vraag over de artikelen uit de reader was het wel goed te doen.. Die 5 gaat er wel komen, en die 7 hopelijk ook wel...
Ik wil ook best even langs de ABN fietsen zometeen hoor..quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ah mooi zo. Succes! Ben zelf niet in de gelegenheid om wie dan ook te spotten. Zit hier te FOK-en vanaf werk..
Ha, ik werk bij SNS aan de Croeselaan (dat hoge gebouw naast de Jaarbeurs). Maar nu zit ik tussen de advocaatjes in een klein adv.kantoor in Ede (.. of all places).quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:22 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik wil ook best even langs de ABN fietsen zometeen hoor..
Ik kwam er dus wel pas in het oefententamen achter dat echtgenoten geen legitimarissen zijn.. oeps.
Ja, het zijn gewone herkansingen waarbij je het helemaal opnieuw mag proberen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:22 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het gewoon de herkansingen zoals ze eigenlijk behoren te zijn![]()
Dus je mag ze altijd doen en die bepalen je eindcijfer voor het vak ongeacht eventueel eerder gehaalde uitslagen.
Tenminste dat is wat ik dacht...Pool dat is toch zo?
Gelukkig wel..anders had ik een probleem gehad![]()
Ik zal zwaaienquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ha, ik werk bij SNS aan de Croeselaan (dat hoge gebouw naast de Jaarbeurs). Maar nu zit ik tussen de advocaatjes in een klein adv.kantoor in Ede (.. of all places).
Ga me niet vertellen dat je uit Ede komtquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:52 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik zal zwaaienWelk kantoor ? Want volgens mij zitten er vooral hele kleine hier in het dorp, behalve Van Veen.
Dan zeg ik wel niet dat ik in Ede woonquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je uit Ede komt.
Hm.. Nooit opgevallenquote:Ik werk af en toe bij Van den Berg & Frerix advocaten. Zit schuin tegenover Van Veen.
Volgens mij hebben ze niet eens een websitequote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dan zeg ik wel niet dat ik in Ede woon
[..]
Hm.. Nooit opgevallen
<google>
De website is ook niet echt uitgebreid.
Jawel, is me wel opgevallen, een kantoor tegenover Van Veen is me nooit opgevallen en dat klopt ook. Tenminste tegenover deze http://www.vanveen.com/quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
En nooit opgevallen? Lijkt me sterk! De gevel is precies op de hoek van een t-splitsing gesitueerd. Als ik naar buiten kijk zie ik de apotheker en van Veen advocaten. En het zit naast een tandarts en een uitzendbureau.
Bus 3 en 4 rijden er langs. Het kantoor is nog vóór het politiebureau.
Owh whoopsquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:32 schreef _-rally-_ het volgende:
w
[..]
Jawel, is me wel opgevallen, een kantoor tegenover Van Veen is me nooit opgevallen en dat klopt ook. Tenminste tegenover deze http://www.vanveen.com/
Tegenover jullie, op de hoek, zit van-lotringen.nl, op nummer 16. Jullie zitten ongeveer tegenover de telefoonweg; als het goed is heb je uitzicht op mijn oude kantoor (eerste verdieping, achter de apotheek)
En ja, zoals je ziet: ik gebruik die sites ook alleen maar om naar het adres/telno te kijken
een 5,4 voor encyclopedie, en verder voor mijn deeltoetsen: 5,4 voor staatsrecht, 4,9 voor strafrecht en een 3,9 voor privaatrecht.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.![]()
Succes in de herkansing!
En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
Ah, ben er net nog langs gewielrend...quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Owh whoops. Van Lotringen idd. Was even in de war. Van Veen, Heijkamp, Lotringen, Brouwer... met 4 uur slaap lijkt alles op elkaar
.
*bril koopt*
Ik zit overigens al weer een uur op mijn kamer. Anders had ik natuurlijk even naar buiten gekeken
.
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:33 schreef Leonoor het volgende:
Hmmm volgens mij ging dit tentamen wel weer soepel... Ben ik nog gespot?
De erfrecht vraag was echt geweldig, ik vond het gewoon echt een LEUK tentamen..
Maar welke 5 instellingen heb jij genoemd bij vraag 4a? Ik kwam tot EU, VN, EHRM en HvJ EU)
Toch weer iets positiefs aan de OU: daar *krijg* je boeken. (Nadat je voor een jaar voltijd EUR 3178 hebt afgerekend)quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.
Heb net het boek van huwelijksgoederenrecht gekocht, 75 euri
Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:27 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.
Heb net het boek van huwelijksgoederenrecht gekocht, 75 euri
Wie is Braams? Ik had (en alle andere mensen die ik gesproken heb) dat Carlo en de ongeboren vrucht van Elise beiden 50% kregen. Beide moeders vingen niets omdat ze geen echtgenote van Henk waren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...
Vond jij trouwens ook bij vraag 1 dat Braams als Carlo doodging 2/3 kreeg en de ongeboren vrucht van De Vries als half-broer 1/3...? (Ok, klaaaar met nabespreken for now hoor)
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaarquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:58 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wie is Braams? Ik had (en alle andere mensen die ik gesproken heb) dat Carlo en de ongeboren vrucht van Elise beiden 50% kregen. Beide moeders vingen niets omdat ze geen echtgenote van Henk waren.
Wat jouw antwoord betreft t.a.v. 2 en 4: zoiets had ik ook
quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...
Vond jij trouwens ook bij vraag 1 dat Braams als Carlo doodging 2/3 kreeg en de ongeboren vrucht van De Vries als half-broer 1/3...? (Ok, klaaaar met nabespreken for now hoor)
quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:09 schreef Sessy het volgende:
Kut, gister Recht en Maatschappij verneukt.
Ja, op die fiets. Dat had ik ook welquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaar)
Ik heb overigens het hele tentamen thuis![]()
Ik vroeg om kladpapier en kreeg toen een ongebruikt tentamen van een andere tafel!
Online zetten die handel voor de mensen die de overmacht-toets moeten maken!quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaar)
Ik heb overigens het hele tentamen thuis![]()
Ik vroeg om kladpapier en kreeg toen een ongebruikt tentamen van een andere tafel!
De paper moeten wij ook doen, maar nu kreeg je een syllabus met heel veel artikelen waarin weer heel veel citaten van 10 regeltjes stonden van verschillende sociologen. En op het tentamen gingen ze dus echt naar die namen van die mensen vragen en wat elk van hen dan dacht en zo. Bleh.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Pool het volgende:!
Juist dát vak!In mijn tijd kreeg ik daar trouwens geen tentamen voor. Alleen wat tussentijdse papers en een eindgroepswerkstuk.
Klinkt matig ja.quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:23 schreef Sessy het volgende:
[..]
De paper moeten wij ook doen, maar nu kreeg je een syllabus met heel veel artikelen waarin weer heel veel citaten van 10 regeltjes stonden van verschillende sociologen. En op het tentamen gingen ze dus echt naar die namen van die mensen vragen en wat elk van hen dan dacht en zo. Bleh.![]()
Voor die vaardigheden krijg je al vrij snel een voldoende hoor, vooral bij publiekrecht.quote:Voor de rest had ik ook niet echt goed geleerd hoor. Ik heb een week aan dat vaardighedendinges gewerkt voor POR - en blijkbaar heb ik een van de dunste werkstukken ingeleverd dus mja...Moet 't denk ik over doen. Ik snap nog steeds niet wat ik voor POR had moeten schrijven...
![]()
Had ik tenminste een voorbeeld van zo'n annotatie als werkstuk uitgewerkt of zo. Ik heb echt tientallen annotaties en artikelen gelezen maar ik kon er geen touw aan vastknopen. Mja, had daardoor geen tijd gehad om te leren.![]()
Als jij een scanner hebt mag je hem hier komen ophalen, inscannen en online zetten hoor.. Maar ik beschik ik mijn kleine stulpje niet over een dergelijke luxe..quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:40 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Online zetten die handel voor de mensen die de overmacht-toets moeten maken!
Ik weet wel wat ze willen. De toets is 50% van je punt, het groepswerkstuk is de andere 50%. Welnu, als je de toets slecht maakt, probeer je je groepswerkstuk extra goed te maken. De uitslag van de toets krijg je pas begin december, als je al klaar bent met je werkstuk. Iedereen zo'n beetje dacht eergister de toets te hebben verknald, inclusief mijn werkgroep, en die gaan de werkstuk nu extra goed maken uiteraard. Ja ik ook hoor. Ik wil ook niet herkansen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |