abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 21:43:19 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32069891
Goed bezig, Leonoor!

Ik moet zelf ook nog een stage zien te regelen voor in juli / augustus. Die STEP-dagen zijn dan inderdaad wel handig, maar voor mij inmiddels te laat. Ik denk dat ik zelf maar kantoren moet gaan aanschrijven of iets regelen via bedrijvendagen van studieverenigingen enzo.
pi_32093131
Ik heb een vraagje hiero Volgende situatie lijkt me onder strafprocesrecht te vallen en dat heb ik nog niet gehad.. Als de politie van een kraakpand een spandoek in beslag neemt, maar ze hadden geen "bewijs voor inbeslagname", mogen ze het dan meenemen? Lijkt mij niet... maar waar valt het onder
pi_32093399
Hmm d'r was zo'n arrest uit de vroege 20ste eeuw waar ze voor de drankenwet aan het controleren waren en een geweer vonden en daar mocht dat ook... Wat deed de pliesie in 't kraakpand en wat voor spandoek was dat?
pi_32093485
Uhh..denk aan recente berichtgeving van spandoeken over verdonk die aan de gevel hingen en de politie die ze weg kwam halen
pi_32095104
hmm moet ik dan gemist hebben. :s
pi_32113324
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:43 schreef flubub het volgende:
Ik heb een vraagje hiero Volgende situatie lijkt me onder strafprocesrecht te vallen en dat heb ik nog niet gehad.. Als de politie van een kraakpand een spandoek in beslag neemt, maar ze hadden geen "bewijs voor inbeslagname", mogen ze het dan meenemen? Lijkt mij niet... maar waar valt het onder
ik zou eerder aan 'handhaving van de openbare orde' denken... indien er een gegronde reden bestaat dat het spandoek gevaar voor de openbare orde (over de inkleding van het begrip gevaar moet je zelf even wat bedenken) oplevert, dan mag de politie dit spandoek weg-/meenemen. ik zou me bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat het spandoek opruiende teksten bevat die niet verenigbaar zijn met de wet, bij Verdonk werd naar ik meen aangevoerd dat de teksten 'lasterlijk' waren..
de vrijheid van meningsuiting uit de Grondwet kan op die basis worden beperkt, zodat er een grond bestaat voor de inbeslagname... (correct me if i'm wrong... ik doe dit ff uit m'n hoofd)
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_32172040
Zijn er nog mensen hier die nog tentamens binnenkort hebben? Ik heb zelf a.s. maandag een of andere suffe casus van privaat. Locatie: Jaarbeurs . Altijd leuk als je daar zit, dan denk ik weemoedig "een jaar geleden zat ik hier te stampen tijdens Trance Energy" .
pi_32172379
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er nog mensen hier die nog tentamens binnenkort hebben? Ik heb zelf a.s. maandag een of andere suffe casus van privaat. Locatie: Jaarbeurs . Altijd leuk als je daar zit, dan denk ik weemoedig "een jaar geleden zat ik hier te stampen tijdens Trance Energy" .
Gelukkig niet, ik heb ze net achter de rug
Was alleen niet zo'n succes, maar ja...daar heb je herkansingen voor
Succes iig....
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:30:04 #260
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32172559
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Succes iig....
Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.
Succes in de herkansing!

En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
pi_32172851
quote:
Leonoor en ik hebben om 14:00-16:00 P&F in de Jaarbeurs
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:44:09 #262
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32172865
quote:
Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...
Nulla verba sed acta
pi_32172884
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag om 14:00h in de Jaarbeurs eindtentamen Personen en Familie, gaat hopelijk helemaal goed komen.. Het was er wel ontzettend koud volgens mij huisgenootje die er gister tentamen had dus neem je winteroutfit maar mee...
Ken je 't al? Ik moet de eerste 3 weken nog doen
pi_32172940
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.
Succes in de herkansing!

En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
Ja bedankt, het lag er bij mij meer aan dat ik gewoon te weinig had gedaan...beetje dom dus
Maar ik ben nu gelukkig wel echt serieus bezig met de studie
Privaatrecht wel gehaald, de andere 3 niet. Waarvan ik Strafrecht een 2.2 en Staatsrecht een 2.6 had dus die kan ik met die 2de deeltoets ook niet meer ophalen
Maar de slagingspercentages waren indd laag. Volgens mij is er geen een vak waar meer dan de helft het heeft gehaald.

En veel succes voor alle mensen hier die nu tentamens hebben
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:57:17 #265
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32173179
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:47 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Ja bedankt, het lag er bij mij meer aan dat ik gewoon te weinig had gedaan...beetje dom dus
Maar ik ben nu gelukkig wel echt serieus bezig met de studie
Privaatrecht wel gehaald, de andere 3 niet. Waarvan ik Strafrecht een 2.2 en Staatsrecht een 2.6 had dus die kan ik met die 2de deeltoets ook niet meer ophalen
Maar de slagingspercentages waren indd laag. Volgens mij is er geen een vak waar meer dan de helft het heeft gehaald.

En veel succes voor alle mensen hier die nu tentamens hebben
Privaatrecht is toch het belangrijkst.

En die lage percentages, dat is elk jaar hetzelfde. Het valt nu zelfs mee geloof ik, vorig jaar of twee jaar geleden had staatsrecht 19% en strafrecht 25%.
pi_32173292
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Privaatrecht is toch het belangrijkst.

En die lage percentages, dat is elk jaar hetzelfde. Het valt nu zelfs mee geloof ik, vorig jaar of twee jaar geleden had staatsrecht 19% en strafrecht 25%.
Dat is wel ziekelijk weinig
Maar maken ze de hers dan een stuk makkelijker? Want ik neem toch aan dat ze wel willen dat het slagingspercentages voor die vakken iets hoger komt te liggen dan 20%
Tenminste dat hoop ik dan maar
Privaatrecht vind ik ook het leukste vak... (en niet alleen omdat dat de enige is die ik gehaald heb ) Al vind ik die Inleiding Europees Recht ook wel grappig...
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:08:07 #267
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32173444
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Dat is wel ziekelijk weinig
Maar maken ze de hers dan een stuk makkelijker? Want ik neem toch aan dat ze wel willen dat het slagingspercentages voor die vakken iets hoger komt te liggen dan 20%
Tenminste dat hoop ik dan maar
Privaatrecht vind ik ook het leukste vak... (en niet alleen omdat dat de enige is die ik gehaald heb ) Al vind ik die Inleiding Europees Recht ook wel grappig...
Nee, de hers worden meestal niet makkelijker. De slagingspercentages zijn daarbij wel hoger volgens mij. Dat komt doordat de mensen voor wie de studie echt niets is al voor de her ermee kappen. En de mensen die wel met de studie door willen gaan, zullen voor de herkansing beter gaan leren dan voor het eerste tentamen.

Bovendien leer je ook van de fouten in je eerste tentamens. Ik neem tenminste aan dat de mensen die steeds vergaten om "Sr" achter hun artikelen te zetten, dat in de her beter zullen gaan doen.
pi_32173462
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:21 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Succes iig....
Herkansingen? In de meest luxe zin des woords? Hier op de UU kennen we alleen reparatietoetsen waar je alleen onder bep. voorwaarden aan mag deelnemen (je eindgem. mag niet lager dan een 5 zijn, je mag niet meer dan 2-3 werkgroep geskipt hebben, etc.).
Wil je herkansen omdat je het vak verkloot hebt, moet je wachten tot het weer gegeven wordt.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:43 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Leonoor en ik hebben om 14:00-16:00 P&F in de Jaarbeurs
Ik voel eerste [SC] WO Rechten meeting aankomen
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Leonoor het volgende:

[..]

... vergeet de warme chocolademelk niet. .
pi_32173805
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Herkansingen? In de meest luxe zin des woords? Hier op de UU kennen we alleen reparatietoetsen waar je alleen onder bep. voorwaarden aan mag deelnemen (je eindgem. mag niet lager dan een 5 zijn, je mag niet meer dan 2-3 werkgroep geskipt hebben, etc.).
Wil je herkansen omdat je het vak verkloot hebt, moet je wachten tot het weer gegeven wordt.
[..]
Volgens mij zijn het gewoon de herkansingen zoals ze eigenlijk behoren te zijn
Dus je mag ze altijd doen en die bepalen je eindcijfer voor het vak ongeacht eventueel eerder gehaalde uitslagen.
Tenminste dat is wat ik dacht...Pool dat is toch zo?
Gelukkig wel..anders had ik een probleem gehad
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:35:03 #270
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32174129
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:08 schreef MarkzMan_X het volgende:

Ik voel eerste [SC] WO Rechten meeting aankomen
Nee, The_Duce is bang om gespot te worden.. Overigens mag je mij best spotten vanmiddag hoor, ik heb mn hockeytrui aan, met een heeeel groot rugnummer en mn achternaam achterop (weet je wel gelijk mn volledige naam, bye bye privacy ).
Maar uiteraard ken ik het al, net het oefententamen bekeken, en buiten die kansloze vraag over de artikelen uit de reader was het wel goed te doen.. Die 5 gaat er wel komen, en die 7 hopelijk ook wel...
Nulla verba sed acta
pi_32174355
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nee, The_Duce is bang om gespot te worden.. Overigens mag je mij best spotten vanmiddag hoor, ik heb mn hockeytrui aan, met een heeeel groot rugnummer en mn achternaam achterop (weet je wel gelijk mn volledige naam, bye bye privacy ).
Maar uiteraard ken ik het al, net het oefententamen bekeken, en buiten die kansloze vraag over de artikelen uit de reader was het wel goed te doen.. Die 5 gaat er wel komen, en die 7 hopelijk ook wel...
Ah mooi zo. Succes! Ben zelf niet in de gelegenheid om wie dan ook te spotten. Zit hier te FOK-en vanaf werk. .
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:22:54 #272
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32175344
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:44 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ah mooi zo. Succes! Ben zelf niet in de gelegenheid om wie dan ook te spotten. Zit hier te FOK-en vanaf werk. .
Ik wil ook best even langs de ABN fietsen zometeen hoor..
Ik kwam er dus wel pas in het oefententamen achter dat echtgenoten geen legitimarissen zijn.. oeps .
Nulla verba sed acta
pi_32175403
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:22 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik wil ook best even langs de ABN fietsen zometeen hoor..
Ik kwam er dus wel pas in het oefententamen achter dat echtgenoten geen legitimarissen zijn.. oeps .
Ha, ik werk bij SNS aan de Croeselaan (dat hoge gebouw naast de Jaarbeurs). Maar nu zit ik tussen de advocaatjes in een klein adv.kantoor in Ede (.. of all places).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2005 12:26:15 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:37:35 #274
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32175722
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:22 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het gewoon de herkansingen zoals ze eigenlijk behoren te zijn
Dus je mag ze altijd doen en die bepalen je eindcijfer voor het vak ongeacht eventueel eerder gehaalde uitslagen.
Tenminste dat is wat ik dacht...Pool dat is toch zo?
Gelukkig wel..anders had ik een probleem gehad
Ja, het zijn gewone herkansingen waarbij je het helemaal opnieuw mag proberen.
pi_32176098
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:25 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ha, ik werk bij SNS aan de Croeselaan (dat hoge gebouw naast de Jaarbeurs). Maar nu zit ik tussen de advocaatjes in een klein adv.kantoor in Ede (.. of all places).
Ik zal zwaaien Welk kantoor ? Want volgens mij zitten er vooral hele kleine hier in het dorp, behalve Van Veen.

[ Bericht 8% gewijzigd door _-rally-_ op 11-11-2005 12:58:59 ]
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')