abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32177386
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:52 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ik zal zwaaien Welk kantoor ? Want volgens mij zitten er vooral hele kleine hier in het dorp, behalve Van Veen.
Ga me niet vertellen dat je uit Ede komt . Ik werk af en toe bij Van den Berg & Frerix advocaten. Zit schuin tegenover Van Veen.
pi_32178531
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:39 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ga me niet vertellen dat je uit Ede komt .
Dan zeg ik wel niet dat ik in Ede woon
quote:
Ik werk af en toe bij Van den Berg & Frerix advocaten. Zit schuin tegenover Van Veen.
Hm.. Nooit opgevallen

<google>

De website is ook niet echt uitgebreid. Kom er redelijk vaak langs, werk regelmatig op de Lorentzstraat.

Edit: nee, kom ik niet: dit is tegenover Van Veen, maar tegenover Van Lothringen. Deze zit naast Talsma makelaardij.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32178689
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dan zeg ik wel niet dat ik in Ede woon
[..]

Hm.. Nooit opgevallen

<google>

De website is ook niet echt uitgebreid.
Volgens mij hebben ze niet eens een website . Is ook totaal niet belangrijk. Hier in Utrecht heb je advocatenkantoren met +20 medewerkers, en dan ga je naar de site om vervolgens alleen een telefoonnummer te zien. .

En nooit opgevallen? Lijkt me sterk! De gevel is precies op de hoek van een t-splitsing gesitueerd. Als ik naar buiten kijk zie ik de apotheker en van Veen advocaten. En het zit naast een tandarts en een uitzendbureau .
Bus 3 en 4 rijden er langs. Het kantoor is nog vóór het politiebureau.

Edit: http://www.frerix.nl/. Ha, nooit gezien. Beetje sobere site ja. Maar nogmaals, uitgebreide sites voor advocatenkantoren zijn haast uit den boze. Klanten werf je toch niet via een site. En wil je dat ook wel als advocaat is de vraag. Mensen die via een site bij je kantoor terecht komen zijn van die luie mensen die niet uit hun bureaustoel willen komen voor juridische hulp.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2005 14:21:47 ]
pi_32179038
w
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
En nooit opgevallen? Lijkt me sterk! De gevel is precies op de hoek van een t-splitsing gesitueerd. Als ik naar buiten kijk zie ik de apotheker en van Veen advocaten. En het zit naast een tandarts en een uitzendbureau .
Bus 3 en 4 rijden er langs. Het kantoor is nog vóór het politiebureau.
Jawel, is me wel opgevallen, een kantoor tegenover Van Veen is me nooit opgevallen en dat klopt ook. Tenminste tegenover deze http://www.vanveen.com/

Tegenover jullie, op de hoek, zit van-lotringen.nl, op nummer 16. Jullie zitten ongeveer tegenover de telefoonweg; als het goed is heb je uitzicht op mijn oude kantoor (eerste verdieping, achter de apotheek)

En ja, zoals je ziet: ik gebruik die sites ook alleen maar om naar het adres/telno te kijken
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32179136
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:32 schreef _-rally-_ het volgende:
w
[..]

Jawel, is me wel opgevallen, een kantoor tegenover Van Veen is me nooit opgevallen en dat klopt ook. Tenminste tegenover deze http://www.vanveen.com/

Tegenover jullie, op de hoek, zit van-lotringen.nl, op nummer 16. Jullie zitten ongeveer tegenover de telefoonweg; als het goed is heb je uitzicht op mijn oude kantoor (eerste verdieping, achter de apotheek)

En ja, zoals je ziet: ik gebruik die sites ook alleen maar om naar het adres/telno te kijken
Owh whoops . Van Lotringen idd. Was even in de war. Van Veen, Heijkamp, Lotringen, Brouwer... met 4 uur slaap lijkt alles op elkaar .

*bril koopt*

Ik zit overigens al weer een uur op mijn kamer . Anders had ik natuurlijk even naar buiten gekeken .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2005 14:38:00 ]
pi_32180263
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Jammer, maar de slagingspercentages waren dan ook weer niet echt hoog onder de sjaars.
Succes in de herkansing!

En Mr.G, hoe heb jij ze gemaakt?
een 5,4 voor encyclopedie, en verder voor mijn deeltoetsen: 5,4 voor staatsrecht, 4,9 voor strafrecht en een 3,9 voor privaatrecht.

Volgende periode ga ik eens wat meer mijn best doen en nu weet ik ook beter wat er van me verwacht wordt op een tentamen. Heb er wel vertrouwen in

Dat dispuut van Plato zal ik wel even een jaartje uitstellen, lijkt me wel zo verstandig.

De motivatie voor de studie heeft geen wezenlijke deuk opgelopen in elk geval
pi_32181894
Kut, gister Recht en Maatschappij verneukt.
pi_32181963
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:33:34 #284
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32182607
Hmmm volgens mij ging dit tentamen wel weer soepel... Ben ik nog gespot?

De erfrecht vraag was echt geweldig, ik vond het gewoon echt een LEUK tentamen..

Maar welke 5 instellingen heb jij genoemd bij vraag 4a? Ik kwam tot EU, VN, EHRM en HvJ EU)
Nulla verba sed acta
pi_32182880
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:35 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Owh whoops . Van Lotringen idd. Was even in de war. Van Veen, Heijkamp, Lotringen, Brouwer... met 4 uur slaap lijkt alles op elkaar .

*bril koopt*

Ik zit overigens al weer een uur op mijn kamer . Anders had ik natuurlijk even naar buiten gekeken .
Ah, ben er net nog langs gewielrend...
pi_32183081
Em, ik heb geen P&F-recht tentamen gehad vandaag gehad, Leonoor . of was je post niet tegen mij gericht..
pi_32184089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:33 schreef Leonoor het volgende:
Hmmm volgens mij ging dit tentamen wel weer soepel... Ben ik nog gespot?

De erfrecht vraag was echt geweldig, ik vond het gewoon echt een LEUK tentamen..

Maar welke 5 instellingen heb jij genoemd bij vraag 4a? Ik kwam tot EU, VN, EHRM en HvJ EU)
Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.

Heb net het boek van huwelijksgoederenrecht gekocht, 75 euri
pi_32184222
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:27 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik heb niemand gespot. Ik vond vraag 2 en 4 stom. Bij 4a had ik EU, VN, Raad van Europa, CIFL en de laatste wist ik niet. Weet bijna zeker dat deze goed zijn, EHRM --> EVRM en dat is weer Raad van Europa.

Toch weer iets positiefs aan de OU: daar *krijg* je boeken. (Nadat je voor een jaar voltijd EUR 3178 hebt afgerekend)
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:51:51 #289
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32184770
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:27 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...

Vond jij trouwens ook bij vraag 1 dat Braams als Carlo doodging 2/3 kreeg en de ongeboren vrucht van De Vries als half-broer 1/3...? (Ok, klaaaar met nabespreken for now hoor )
Nulla verba sed acta
pi_32186423
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dure grap weer.. Ik vond vraag 2 eerst ook stom, maar uiteindelijk heb ik daar de volledige ruimte vol betoogd over belang van vader vs belang van kind, en eht DNA voor verwantschap arrest, en Odievre, en Jeroen, en gelijk een paar mooie ethische dilemma's aangekaart... En bij 4b heb ik het even fijn over Boele-Woelki's theorie over effectiviteitstoetsen gehad, en over het betrekken van culturele achtergronden in processen over het familierecht, een artike van "Dingetje" zoals ik haar op tentamen ook maar genoemd heb...

Vond jij trouwens ook bij vraag 1 dat Braams als Carlo doodging 2/3 kreeg en de ongeboren vrucht van De Vries als half-broer 1/3...? (Ok, klaaaar met nabespreken for now hoor )
Wie is Braams? Ik had (en alle andere mensen die ik gesproken heb) dat Carlo en de ongeboren vrucht van Elise beiden 50% kregen. Beide moeders vingen niets omdat ze geen echtgenote van Henk waren.

Wat jouw antwoord betreft t.a.v. 2 en 4: zoiets had ik ook
pi_32189610
Zijn er hier nog mensen naar de ajb geweest??
Ik ben er zelf geweest en vond het opzich wel boeiend! ben niet naar het symposium geweest, toen had ik gewoon nog gezellig les, maar sommige workshops waren echt wel boeiend!
  vrijdag 11 november 2005 @ 21:51:39 #292
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32190914
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 18:58 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wie is Braams? Ik had (en alle andere mensen die ik gesproken heb) dat Carlo en de ongeboren vrucht van Elise beiden 50% kregen. Beide moeders vingen niets omdat ze geen echtgenote van Henk waren.

Wat jouw antwoord betreft t.a.v. 2 en 4: zoiets had ik ook
Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaar )
Ik heb overigens het hele tentamen thuis

Ik vroeg om kladpapier en kreeg toen een ongebruikt tentamen van een andere tafel!
Nulla verba sed acta
pi_32191501
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mevrouw Boele-Woelki; ik snap werkelijk niet dat die vrouw met zo'n naam prof is geworden .
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:29:30 #294
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32192061
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:09 schreef Sessy het volgende:
Kut, gister Recht en Maatschappij verneukt.
!

Juist dát vak! In mijn tijd kreeg ik daar trouwens geen tentamen voor. Alleen wat tussentijdse papers en een eindgroepswerkstuk.
pi_32194067
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:51 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Braams is de mama van Carlo.. Maar je moest ook zeggen wat zij ging vangen als Carlo dood ging (want die had maar een levensverwchting van 1 jaar )

Ik vroeg om kladpapier en kreeg toen een ongebruikt tentamen van een andere tafel!
Ja, op die fiets. Dat had ik ook wel
pi_32195433
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 21:51 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Online zetten die handel voor de mensen die de overmacht-toets moeten maken!
pi_32196318
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:29 schreef Pool het volgende:
!
Juist dát vak! In mijn tijd kreeg ik daar trouwens geen tentamen voor. Alleen wat tussentijdse papers en een eindgroepswerkstuk.
De paper moeten wij ook doen, maar nu kreeg je een syllabus met heel veel artikelen waarin weer heel veel citaten van 10 regeltjes stonden van verschillende sociologen. En op het tentamen gingen ze dus echt naar die namen van die mensen vragen en wat elk van hen dan dacht en zo. Bleh.

Voor de rest had ik ook niet echt goed geleerd hoor. Ik heb een week aan dat vaardighedendinges gewerkt voor POR - en blijkbaar heb ik een van de dunste werkstukken ingeleverd dus mja... Moet 't denk ik over doen. Ik snap nog steeds niet wat ik voor POR had moeten schrijven...
Had ik tenminste een voorbeeld van zo'n annotatie als werkstuk uitgewerkt of zo. Ik heb echt tientallen annotaties en artikelen gelezen maar ik kon er geen touw aan vastknopen. Mja, had daardoor geen tijd gehad om te leren.
  zaterdag 12 november 2005 @ 08:15:41 #298
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32198764
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:23 schreef Sessy het volgende:

[..]

De paper moeten wij ook doen, maar nu kreeg je een syllabus met heel veel artikelen waarin weer heel veel citaten van 10 regeltjes stonden van verschillende sociologen. En op het tentamen gingen ze dus echt naar die namen van die mensen vragen en wat elk van hen dan dacht en zo. Bleh.
Klinkt matig ja.
quote:
Voor de rest had ik ook niet echt goed geleerd hoor. Ik heb een week aan dat vaardighedendinges gewerkt voor POR - en blijkbaar heb ik een van de dunste werkstukken ingeleverd dus mja... Moet 't denk ik over doen. Ik snap nog steeds niet wat ik voor POR had moeten schrijven...
Had ik tenminste een voorbeeld van zo'n annotatie als werkstuk uitgewerkt of zo. Ik heb echt tientallen annotaties en artikelen gelezen maar ik kon er geen touw aan vastknopen. Mja, had daardoor geen tijd gehad om te leren.
Voor die vaardigheden krijg je al vrij snel een voldoende hoor, vooral bij publiekrecht.
Dun of dik doet er niet zo veel toe, het gaat om de kwaliteit. Dus houd een beetje hoop!
  zaterdag 12 november 2005 @ 11:44:21 #299
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32200681
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:40 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Online zetten die handel voor de mensen die de overmacht-toets moeten maken!
Als jij een scanner hebt mag je hem hier komen ophalen, inscannen en online zetten hoor.. Maar ik beschik ik mijn kleine stulpje niet over een dergelijke luxe..

Nu ga ik me maar eens even voorbereiden op een avondje hardcore-netwerken op het Nijenrode gala

en volgens mij gaat de volgende hem dichtgooien, ik heb niet zo goed opgelet eigenlijk...
Nulla verba sed acta
pi_32202530
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 08:15 schreef Pool het volgende:
Klinkt matig ja.
Ik weet wel wat ze willen. De toets is 50% van je punt, het groepswerkstuk is de andere 50%. Welnu, als je de toets slecht maakt, probeer je je groepswerkstuk extra goed te maken. De uitslag van de toets krijg je pas begin december, als je al klaar bent met je werkstuk. Iedereen zo'n beetje dacht eergister de toets te hebben verknald, inclusief mijn werkgroep, en die gaan de werkstuk nu extra goed maken uiteraard. Ja ik ook hoor. Ik wil ook niet herkansen.
De docenten maken elk jaar een soort samenvatting van alle ingeleverde werkstukken en publiceren dat... Hoe beter de werkstukken, hoe interessanter hun publicaties...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')