[url]http://www.mindef.nl/Images/LRDK17_tcm6-41883.pdf]Download[/url]quote:* Specialisten helpen bij identificatie
* Beeld van terugkeer uit Irak
* Bewakers van cultuur in oorlogstijd
* DVD-serie over Polygoonjournaals
G36C!quote:Op woensdag 7 september 2005 18:09 schreef Wuder het volgende:
Voor Pimp my Guns:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt die magazijnen bijna als tactical shield gebruiken ..
Dan kun je 2 verschillende soorten patronen (wel allebei 9mm) gebruiken zonder dat je magazijn moet verwisselen. Bijvoorbeeld met een zachte holle punt en gewone munitie. Selectortje d'r op. Knallen maar.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:15 schreef Wuder het volgende:
Nieuwe Chinese SMG, met 9mm kogels
[afbeelding]
Het wapen heeft 2 magazijnen, 1 cilinder magazijn met 50 kogels erboven en een kleine magazijn met 20 kogels in de handgreep..
Het is bedoeld voor de politie, alleen snap ik de reden niet dat er 2 magazijnen zijn..
Oh ja, helemaal niet aan gedachtquote:Op woensdag 7 september 2005 18:57 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan kun je 2 verschillende soorten patronen (wel allebei 9mm) gebruiken zonder dat je magazijn moet verwisselen. Bijvoorbeeld met een zachte holle punt en gewone munitie. Selectortje d'r op. Knallen maar.
dan wordt het magazijn wat lang, met 50 9mm patronen naast elkaar. (te lang voor een redelijk compacte SMG)quote:Op woensdag 7 september 2005 19:09 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
beter zo'n magazijn kunnen nemen, nu ziet het er wat ongemakkelijk uit vind ik
die kop uit de P90 is geen 9mm, maar 5.7x28mmquote:Op woensdag 7 september 2005 20:25 schreef Wuder het volgende:
is de kop waar de 9mm kogels gedraaid worden niet heel gevoelig voor vuil enzo?
Maar goed.. je gaat het ook niet naar Irak meenemen, tis een politiewapen
quote:Op woensdag 7 september 2005 21:07 schreef M5 het volgende:
[..]
die kop uit de P90 is geen 9mm, maar 5.7x28mm
lijkt mij een flauwe fake, dit is geen schietbaan, gezien de gebouwen die er vrijwel direct achter staan. maar grappigquote:
Met die Jappen weet je het maar nooit he.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:48 schreef M5 het volgende:
[..]
lijkt mij een flauwe fake, dit is geen schietbaan, gezien de gebouwen die er vrijwel direct achter staan. maar grappig
eer ik daar ben duurt nog wel evenquote:Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef RonaldV het volgende:
Meldt dat hij zojuist de 10.000 posts heeft volgescored in FOTik ben trots op mij!
En in lijn met een goede luchtmachttraditie: Een speciaal icoon!
[afbeelding]
De defensie operaties zijn nou eigenlijk een voorbeeld waar het kabinet de zaakjes WEL op orde heeft. Alhoewel mijn persoonlijke indruk is dat dat (zoals bijna altijd) meer ligt aan de militairen dan aan de burgers (liet lullen meer poetsen mentaliteit).quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:05 schreef -calimero- het volgende:
21 operaties en een kwart miljard euro vind ik een beetje aan de hoge kant voor een kabinet dat de zaakjes in eigenland niet eens op orde krijgt....
Maar wat wil je weten over handgranaten?
Dan heb ik hier een belangrijke tip voor je: Wat je ook doet, laat de pin er in zitten!!quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:20 schreef SHERMAN het volgende:
Ik heb er eentje, maar ben al wat aan het googlelen.
Dat zal inderdaad meer aan de militairen liggen dan aan het kabinet. Maar ik vind 21 operaties een beetje overdreven voor zo'n klein landje met zo'n klein legertje zoals wij. Die kwart miljard euro had veel beter besteed kunnen worden IMO. Zowel binnen de defensie begroting als voor bijvoorbeeld gezondheidszorg of onderwijs.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:21 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De defensie operaties zijn nou eigenlijk een voorbeeld waar het kabinet de zaakjes WEL op orde heeft. Alhoewel mijn persoonlijke indruk is dat dat (zoals bijna altijd) meer ligt aan de militairen dan aan de burgers (liet lullen meer poetsen mentaliteit).
Nederlanders moeten eens kappen met het "downplayen" van de Nederlandse rol in de wereld. We hebben een rijke historie met ons leger, te land, ter zee en in de lucht. Nederland heeft traditioneel veel belangen in het buitenland, we zijn een handelsnatie. Dat betekent dat we die belangen moeten kunnen verdedigen, we vreten er immers van. Ons leger is eerder te klein dan te groot. Als er ergens gesnoeid moet worden dan is het in de (uitvoering van) allerlei krankzinnige subsidies en regelgevingen. Daar valt winst te boeken. En die winst moet dan gestoken worden in milieu (we verneuken ons landschap, en hebben het niet eens in de gaten), defensie, infrastructuur (tenzij onzinnige projecten als de Betuwelijn), veiligheid, gezondheidszorg of onderwijs.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:54 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad meer aan de militairen liggen dan aan het kabinet. Maar ik vind 21 operaties een beetje overdreven voor zo'n klein landje met zo'n klein legertje zoals wij. Die kwart miljard euro had veel beter besteed kunnen worden IMO. Zowel binnen de defensie begroting als voor bijvoorbeeld gezondheidszorg of onderwijs.
Hij is onklaar hoor.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:52 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Dan heb ik hier een belangrijke tip voor je: Wat je ook doet, laat de pin er in zitten!!
Dingen zijn dodelijk binnen een straal van 10 meter, en onstekings delen kunnen wel 300 meter weg geblazen worden.
Wat voor merk tekens staan op de granaat? wat is de vorm? Lotnr / jaartal ? Kleur?
Lijkt erg op de handgranaat die in Nederland in gebruik is. Ik denk dat je een oefengranaat hebt, die gebruikt worden om rekruten te leren gooien. Ze vallen overigens onder de wet wapens en munitie, wist je dat?quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:04 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hij is onklaar hoor.
Het is alleen de buitenkant, dus echt het gedeelte wat je vast houd. Het kruid en de slagpin enzo zijn weg.
Hij lijkt nogal op deze:
[afbeelding]
Grenade Citron-Foug
Alleen dan zonder dat hele ding aan de rechter kant.
Tekst die er opstaat is weinig en niet echt erg leesbaar, wat ik er van kan maken is dit.
R
B/3
Kan er niks verder van maken of het een B of een 3 is.
Zal vanavond is kijken of ik foto's kan maken.
Hij komt uit het grensgebied Frankrijk - Spanje. Dus Nederlands zal die waarschijnlijk niet zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:06 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Lijkt erg op de handgranaat die in Nederland in gebruik is. Ik denk dat je een oefengranaat hebt, die gebruikt worden om rekruten te leren gooien. Ze vallen overigens onder de wet wapens en munitie, wist je dat?
een belg, volgens NOS teletekst.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:59 schreef SHERMAN het volgende:
F16 neer gestort in de waddenzee!
Ik bereid me alvast voorquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:10 schreef SHERMAN het volgende:
F16 neergestort bij Vlieland iedereen klaar maken om de rellers op te vangen. Word wachten op de eerste die zegt dat we toch van die F16's af moeten.
Ik heb in een 5 mans missie gezeten, en die was niet bedoeld om erbij te zijn, maar om in dat deel van de missie een Europese inbreng te hebben, EN om een capaciteitsprobleem bij de USAF op te lossen. Nederland vertegenwoordigde destijds op commando niveau met nog 5 man alle toenmalige EPAF strijdkrachten. Nederland wil nou eenmaal niet dat een Amerikaan besluiten neemt die ongehinderd zware gevolgen hebben voor Nederlanders, we willen op zijn minst officieel onze bezwaren in kunnen brengen. Zo zijn er gevallen geweest waar Amerikanen van plan waren om de Europeanen gevaarlijke missies te laten doen, terwijl ze zelf de gemakkelijke, maar high profile missies wilden doen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef sp3c het volgende:
een kwart miljoen euro vind ik eigenlijk nog best meevallen, ik had gedacht dat dat veel hoger zou liggen (imo moet het ministerie van buitenlandse zaken dat betalen overigens) maar hoeveel van die 21 operaties betreffen meer dan 5 manschappen?
5?
ik heb het al vaker gezegd maar we moeten af van die piepkleine missies die eigenlijk alleen bedoelt zijn om erbij te horen, gewoon 1 of 2 grote (een bataljon + ) operaties per jaar moet voldoende zijn imo dan kun je het tenminste volhouden zonder dat je koks en schilders om moet scholen naar infanterist en je hoeft niet te vertrouwen op de bondgenoten om je uit de brand te halen
Als men daar over gaat zeuren weet men gewoon niet waar men het over heeft. d'r is niets mis met de betrouwbaarheid van de F-16's. Die kunnen nog wel wat jaren mee.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:10 schreef SHERMAN het volgende:
F16 neergestort bij Vlieland iedereen klaar maken om de rellers op te vangen. Word wachten op de eerste die zegt dat we toch van die F16's af moeten.
mjah dat zie ik toch als een groter geheel hoor, je hebt de F16 en flink wat grondtroepen in de regio op dat momentquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb in een 5 mans missie gezeten, en die was niet bedoeld om erbij te zijn, maar om in dat deel van de missie een Europese inbreng te hebben, EN om een capaciteitsprobleem bij de USAF op te lossen. Nederland vertegenwoordigde destijds op commando niveau met nog 5 man alle toenmalige EPAF strijdkrachten. Nederland wil nou eenmaal niet dat een Amerikaan besluiten neemt die ongehinderd zware gevolgen hebben voor Nederlanders, we willen op zijn minst officieel onze bezwaren in kunnen brengen. Zo zijn er gevallen geweest waar Amerikanen van plan waren om de Europeanen gevaarlijke missies te laten doen, terwijl ze zelf de gemakkelijke, maar high profile missies wilden doen.
Die ene militair daar (een generaal der Mariniers) doet anders wel heel goed werk daar. Hij is de eerste die klappen uitdeelt in het gebied.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah dat zie ik toch als een groter geheel hoor, je hebt de F16 en flink wat grondtroepen in de regio op dat moment
itt tot de uitzending van 1 militair naar bv Burnundi
Thuisquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:26 schreef Wuder het volgende:
Trouwens ik heb een vraag, waar zitten jullie allemaal nu te fok!ken? Op je werk?
Same difference: Donker Afrika, en te oordelen naar de verhalen weten zelfs de locals het verschil niet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:28 schreef sp3c het volgende:
die is de enige Nederlander in Congo, niet in Burundi
Daar ben ik het dan wel weer mee eens.quote:maar voor Congo geld dat ook, ik vind niet dat we die man daar zonder Nederlandse ondersteuning naar toe hadden moeten sturen, hij doet ongetwijfeld zijn werk goed maar als ik hem was zou ik me toch een beetje raar voelen over het feit dat Nederland het te onveilig vind om grondtroepen te sturen maar het dan wel weer ok vind om hem leiding te laten geven aan andere grondtroepen
idd, rip.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:39 schreef sp3c het volgende:
de belgische piloot is omgekomen bij de crash
rip
kwart miljoen is iets anders dan kwart miljard hoor...quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef sp3c het volgende:
een kwart miljoen euro vind ik eigenlijk nog best meevallen, [...]
Keeping up foreign relations.quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:17 schreef sp3c het volgende:
erm ...
dat zeg ik, een kwart miljard euro vind ik niet meevallen!!!
daar kun je 6 Joint Strike Fighters van kopen!!!
nu moet het helemaal van buitenlandse zaken betaald worden!@#$!@!
het is niet alsof we oorlogen uitvechten ... we doen ontwikkelingswerk!!
ofzo
Ik begin steeds meer te geloven dat ik naar de KLu moet...quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
En daarom zit spc3 nou bij de Bommen KLM
De koffie is op?quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:43 schreef sp3c het volgende:
niet werkende kabel is niet eens de grootste van onze problemen!!
soms he ... heel soms ... DAN IS DE KOFFIE OP!!!!
O P
can you believe it??
the humanity!
Vanuit het WTC..... in New Delhi, India.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:26 schreef Wuder het volgende:
Trouwens ik heb een vraag, waar zitten jullie allemaal nu te fok!ken? Op je werk?
quote:Op woensdag 14 september 2005 14:40 schreef M5 het volgende:
Dat is opleiding Luchmobiele Brigade, vaste oefening van de opleidingscourse. NIet zo bijzonder dacht ik?
ik zag het net ja.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:40 schreef SHERMAN het volgende:
Ik bedoel die laatste post over die black hawk, link werkt niet helemaal lekker.
[..]
is volgens mij ook nergens op gebaseerd. als ik morgen roep dat we 120 Eurofighers kopen is dat ongeveer het zelfde denk ik.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:50 schreef SHERMAN het volgende:
Daarom juist.
We staan op het punt om die NH-90 dingen te krijgen, waarom dan in hemels naar de Black Hawk open.
quote:Op woensdag 14 september 2005 15:23 schreef M5 het volgende:
[..]
is volgens mij ook nergens op gebaseerd. als ik morgen roep dat we 120 Eurofighers kopen is dat ongeveer het zelfde denk ik.
Kijk daar kan ik nou héél slecht tegen. Je moet zulke zooi op prestaties, onderhoud, duurzaamheid en kosten afwegen, en dan kiezen.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat M5 zegt. Blackhawk verloor van de Cougar, en nu zouden we Blackhawks kopen in plaats van Cougars? Ik ken één van de lobbyisten uit die tijd, en die vertelde me dat de blackhawk op Europees politieke gronden verloren heeft. Desondanks: het lijkt me sterk.
Wees blij dat de keus Apache/Cougar is geworden, en niet Tigre/Backhawk.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:11 schreef M5 het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik nou héél slecht tegen. Je moet zulke zooi op prestaties, onderhoud, duurzaamheid en kosten afwegen, en dan kiezen.
Maar goed 't kon nog wel slechter denk ik dan maar.
Politiek![]()
Staat tegenover dat een Cougar-II op zijn neuswiel kan staan, en dat kan de Blackhawk weer nietquote:Overigens, Blackhawk zou niet mistaan, heeft wel wat overeenkomsten op technisch gebied met de Apache, dus is dat wel handig in onderhoud. En de kist is stoerder:
[afbeelding]
doe dat maar eens met je cougar![]()
![]()
Tsja. is wel de beste keus van die twee die je daar zet. ach ja. d'r komen nu NH-90's... volgende keuze weer Amerikaans... de JSF...quote:Op woensdag 14 september 2005 19:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wees blij dat de keus Apache/Cougar is geworden, en niet Tigre/Backhawk.
100% Amerikaans was binnen Europa niet te verkopen. De Fransen maakten nu al stennis over onze keuze voor de Apache
is het al bekend waar die Apache's heen gaan? USA? of gewoon in stukjes naar 't onderdelen magazijn?quote:Op woensdag 14 september 2005 21:13 schreef sp3c het volgende:
ik geloof er ook niet in hoor, zeker niet in 2007, er stroomt dat jaar zoveel nieuw materiaal binnen dat de blackhawk er gewoon niet meer bij kan.
en dan worden er nog apache's afgestoten ook!
komen wel chinooks bij als het goed is maar daar zal het wel bij blijven
quote:Op donderdag 15 september 2005 12:45 schreef SHERMAN het volgende:
Hmm waarom post jij foto's van Star Wars?
wtf is dit...quote:Op donderdag 15 september 2005 12:39 schreef -calimero- het volgende:
De mogelijke vervanger van de Humvee, de ULTRA AP:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.livescience.co(...)ilitary_vehicle.html
das ook toevallig, het schijnt dat defensie heeft besloten 5 chinooken te kopen waarvan 4 bestemd zijn om met commando's te touren ... die zullen er wel een beetje zo uit gaan zien neem ik aanquote:Op donderdag 15 september 2005 08:56 schreef M5 het volgende:
US MH-47's in afganistan
[[url=http://tinypic.com/dowbwn.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://tinypic.com/dowbxf.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://tinypic.com/dowbxl.jpg]afbeelding][/url]
van mij mogen onze CH-47's er ook zo uit zien.. M61's.. refueling.
Ik weet er nog wel 8 heel goedkoop. Hebben nauwelijks gevlogen, en zijn voor een groot deel al op onze CH-47D standaard. Ze missen alleen een volledig digitale cockpit. De RAF heeft enige jaren geleden een 8-tal Chinook HC.3 heli's gekocht die als engelse low-cost MH-47 moest gaan opereren. De RAF was alleen wat details vergeten. Van de 100 eisen waren er maar 30 gespecificeerd in het contract. De cockpit is een hybride tussen wat wij gebruiken, en in de standaard CH-47 zit. En misschien nog wel het belangrijkste: om met een helicopter die op software draait te kunnen vliegen, moet je weten wat voor software je hebt. De RAF blijkt geen flauw idee te hebben. Inmiddels zijn de toestellen 7 jaar oud, en hebben ze alleen wat test-vluchten gemaakt. (bron)quote:Op maandag 19 september 2005 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
das ook toevallig, het schijnt dat defensie heeft besloten 5 chinooken te kopen waarvan 4 bestemd zijn om met commando's te touren ... die zullen er wel een beetje zo uit gaan zien neem ik aan
die vijfde zal wel om het verlies te compenseren van dat toestel wat laatst is uitgebrand
waarschijnlijk boeit het de RAF ook weinig dan wat er nou wel en niet in de kisten zit, software versies en wat er wel en niet inzit staat gewoon in de manuals en is anders wel te achterhalen bij de fabrikant.quote:Op maandag 19 september 2005 18:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik weet er nog wel 8 heel goedkoop. Hebben nauwelijks gevlogen, en zijn voor een groot deel al op onze CH-47D standaard. Ze missen alleen een volledig digitale cockpit. De RAF heeft enige jaren geleden een 8-tal Chinook HC.3 heli's gekocht die als engelse low-cost MH-47 moest gaan opereren. De RAF was alleen wat details vergeten. Van de 100 eisen waren er maar 30 gespecificeerd in het contract. De cockpit is een hybride tussen wat wij gebruiken, en in de standaard CH-47 zit. En misschien nog wel het belangrijkste: om met een helicopter die op software draait te kunnen vliegen, moet je weten wat voor software je hebt. De RAF blijkt geen flauw idee te hebben. Inmiddels zijn de toestellen 7 jaar oud, en hebben ze alleen wat test-vluchten gemaakt. (bron)
Helaas. het is closed source software, en het is wegens defensie belangen niet te achterhalen bij Boeing. daar gaat het hele probleem van de RAF nou juist om.quote:Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef M5 het volgende:
[..]
waarschijnlijk boeit het de RAF ook weinig dan wat er nou wel en niet in de kisten zit, software versies en wat er wel en niet inzit staat gewoon in de manuals en is anders wel te achterhalen bij de fabrikant.![]()
De F komt volgend jaar pas in productie. op dit moment rollen er nog D's uit de fabriek. En de NL Standaard is wel degelijk een standaard: het waren de eerste glass-cockpit Chinooks ter wereld, waar de USAr een hoop van geleerd heeft voor haar MH-47Esquote:nederlandse CH-47D"s
[afbeelding]
een MH-47E
[afbeelding]
Dus dat wordt weer leuk, koopt nederland 2e hands kisten en worden die geupdated naar 'NL standaard', of worden er CH-47F'jes gekocht óf wordt er geprobeerd een paar nieuwe CH-47's te kopen met dezelfde standaard als die we al hebben?
euh, als jij post dat de RAF niet weet wat voor soort software er in zit, dacht ik dat het om software versies gaat enzo. Maar ik snap ook wel dat er geen open-source spul in defensie-materiaal zit.quote:Op maandag 19 september 2005 22:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Helaas. het is closed source software, en het is wegens defensie belangen niet te achterhalen bij Boeing. daar gaat het hele probleem van de RAF nou juist om.
Het is wel een standaard, maar die vliegt volgens mij alleen in Nederland. USAF heeft andere glass-cockpits.quote:[..]
[quote]
De F komt volgend jaar pas in productie. op dit moment rollen er nog D's uit de fabriek. En de NL Standaard is wel degelijk een standaard: het waren de eerste glass-cockpit Chinooks ter wereld, waar de USAr een hoop van geleerd heeft voor haar MH-47Es
Ik denk dat je USAr bedoelt, in plaats van USAFquote:Op maandag 19 september 2005 22:24 schreef M5 het volgende:
[..]
euh, als jij post dat de RAF niet weet wat voor soort software er in zit, dacht ik dat het om software versies gaat enzo. Maar ik snap ook wel dat er geen open-source spul in defensie-materiaal zit.
[..]
Het is wel een standaard, maar die vliegt volgens mij alleen in Nederland. USAF heeft andere glass-cockpits.
Tegen de tijd dat de order werkelijk zo komen voor nieuwe Chinookjes rolt de D versie niet meer uit de fabriek. Dus een paar nieuwe D's kopen zit er niet meer in denk ik.
USAr ja. Vliegtuigen bij voetvolk.quote:Op maandag 19 september 2005 22:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat je USAr bedoelt, in plaats van USAF
En ik denk dat het met de extra Chinooks net zo gaat als met de Herculessen. Onze Herculessen zijn toestellen die bij Lockheed op vorraad stonden. De tweede is zelfs op voorraad blijven staan naast een toestel die nog heel even op de nominatie stond om de G-274 te worden. De productie van de H was toen al gestopt, en het metaalsnijden voor de J was net begonnen.
Denk ook niet dat een Challenger 2 kapot gaat door een petrol bomquote:Op maandag 19 september 2005 23:50 schreef RonaldV het volgende:
Ik kon niet goed zien wat het voor bakie was, maar volgens mij was het zo'n aluminium ding. Die moeten het hebben van snelheid, en niet statisch op een hoek staan.
Typisch geval van de verkeerde spullen op de verkeerde plek
Nee.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:08 schreef sp3c het volgende:
heeft iemand jouw gebanned ofzo?
En bedanktquote:je doet me aan een ander harig figuur denken iig ...
Maja toch wel triest als die dingen niet tegen een molotov kunnen... had ik niet verwacht eigenlijk.quote:anyways, als ik naar die foto's kijkt (van die brandende bakken) dan gaat het om Warriors, niet Challengers
Warriors zijn verkenningsvoertuigen, gemaakt van aluminium. Ze zijn weliswaar (licht) gepantserd, maar ze zijn niet bedoeld om patrouilles in steden mee uit te voeren. En al helemaal niet om open en bloot mee stil te gaan staan in een drukke straat, want dan zijn ze extra kwetsbaar. De Warrior moet het hebben van beweeglijkheid in het open veld, niet van stilstaan in een stad.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:08 schreef sp3c het volgende:
heeft iemand jouw gebanned ofzo?
je doet me aan een ander harig figuur denken iig ...
anyways, als ik naar die foto's kijkt (van die brandende bakken) dan gaat het om Warriors, niet Challengers
Toestemming vragen aan commendant, hij naar Den Haag bellen, Den Haag moelijk doen, Minister is nergens te vinden, soldaten zijn omgekomen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:49 schreef sp3c het volgende:
ja das een beetje een kenmerk van die dingen daarom vond ik dat gezeur om ypr'en ook zo vreemd toen met die irak missie ik hoop dan ook dat ze voor die 'robuuste' missie in afghanistan strax gewoon Fennek meesturen voor patrouillewerk, die is ook redelijk gepantserd maar heeft een onwijs laag profiel en is een stuk sneller
en ik ga er niet vanuit dat Nederlandse militairen daar met de snelvuurkanonnen mogen schieten mocht dit nodig zijn
toch onze centjes vergooien aan Tomahawksquote:Prinsjesdag 2005: Defensie raakt in balans
20-9-2005 15:20:00
Met de Defensiebegroting voor 2006 beogen minister Kamp en staatssecretaris Van der Knaap een ‘toekomstbestendige’ krijgsmacht neer te zetten. Maar helemaal af is een organisatie van 65.000 mensen sowieso nooit. Je moet haar voortdurend aanpassen aan een veranderende veiligheidsanalyse, anders word je kwetsbaar, zo betoogde Kamp op een persconferentie voorafgaande aan de presentatie van de begroting. Daar werden ook de plannen ontvouwd om vijf Chinook helikopters en twee extra Hercules transportvliegtuigen aan te schaffen.
Sinds 1994 heeft Defensie 1,2 miljard euro moeten inleveren. Behalve een forse bezuiniging kreeg de krijgsmacht tevens een reorganisatie over zich heen, die haar weerga niet kent. Moesten er in verband met een betere personeelsopbouw aan de ene kant mensen afvloeien, aan de andere kant dienden er verse krachten geworven te worden. "We zijn er echter in geslaagd tijdens de verbouwing de winkel open te houden, en meer dan dat", concludeerde Kamp, in een verwijzing naar de vele vredesmissies waaraan ons land heeft deelgenomen. Inmiddels is Defensie halverwege de ontwikkeling naar een ‘nieuw evenwicht’. Een motto dat kennelijk zo succesvol blijkt dat het hele kabinet dit tot zijn lijfspreuk heeft gemaakt, merkte de minister tevreden op.
Met een budget van 7,2 miljard euro, wat 1,7 procent van ons bruto nationaal product vertegenwoordigt, is Nederland niet het braafste jongetje van de NAVO – die 1,9 procent als norm hanteert – maar wel een van de braafste, stelde Kamp vast. "En dat geld blijft niet steken in bureaucratie, maar gaat allemaal rechtstreeks naar het instandhouden van de gevechtskracht."
De werving verloopt goed en Van der Knaap verwacht dit jaar de volle honderd procent te scoren. Problemen zijn er wel met de vulling van de specialistische functies. Daarvoor zal mogelijk buiten de eigen grenzen moeten worden gekeken, maar de staatssecretaris ziet dat uitsluitend als een overgangsmaatregel.
Wat materieel betreft, ligt het investeringsniveau op twintig procent. Omdat bij de vredesmissies van de afgelopen jaren vooral luchttransport een knelpunt is gebleken, wil Defensie vijf extra Chinook transporthelikopters kopen, inclusief uitrusting voor speciale operaties, plus twee gebruikte C-130 Hercules transportvliegtuigen van de Amerikanen overnemen. Dit laatste duo dient ter vervanging van de vier F-60 toestellen, die zich minder lenen voor operaties vanaf primitieve vliegvelden.
Andere speerpunten zijn verder het uitbouwen van de mariniersbataljons tot robuustere eenheden die zelfstandig kunnen optreden, de constructie van vier patrouilleschepen en de aanschaf op termijn van antiballistische raketten en Tomahawks voor de Luchtverdedigings- en Commandofregatten, ter ondersteuning van landoperaties. Tot de projecten die al volop lopen, behoort onder meer de vervanging van de pantservoertuigen.
Tot slot gaat Defensie een nieuw managementsysteem invoeren met automatiseringstechnieken uit het bedrijfsleven om daarmee zowel materieel als financieel de logistieke ondersteuning te verbeteren.
http://www.mindef.nl/nieuws/nieuwsberichten/20050920_balans.html
die antiballistische zijn dan wel weer goed.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:12 schreef sp3c het volgende:
het jaarlijkse feestje in Den Haag is ook weer voorbij
[..]
toch onze centjes vergooien aan Tomahawks
Anti-ballistische Tomahawks?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die antiballistische zijn dan wel weer goed.
Ik denk PAC-3 voor de KLu en ABM missiles voor de Marine en Tomahawksquote:Op woensdag 21 september 2005 20:18 schreef M5 het volgende:
[..]
ik denk antibalistische PAC-3 'patriot' raketten en Thomahawks
Heb altijd gedacht dat Molotov cocktails geimproviseerde FINSE anti-tank wapens waren, bedacht tijdens de winteroorlog van 1939-40.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:15 schreef -calimero- het volgende:
Molotov coctails zijn btw oorspronkelijk geimproviseerde Russische antie tank wapens.
De brandende vloeistof lekt overal tussendoor en daardoor zal het motor compartiment in brand vliegen. Ook bestaat de kans dat de munitie in de tank / apc zelf ontbrand, dat is ook de rede geweest dat de Britten hun Worriors verlieten.
inderdaadquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:12 schreef dok het volgende:
[..]
Heb altijd gedacht dat Molotov cocktails geimproviseerde FINSE anti-tank wapens waren, bedacht tijdens de winteroorlog van 1939-40.
De Romeinen deden het volgens mij ook al, in Massada.quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:38 schreef sp3c het volgende:
volgens mij stamt het idee (een brandbaar vloeistof in brand steken en naar de vijand smijten) uit de middeleeuwen of nog eerder
volgens mij de grieken zelfs alquote:Op vrijdag 23 september 2005 21:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De Romeinen deden het volgens mij ook al, in Massada.
Ziet er betrouwbaarder uit dan een Hind, imhoquote:Op dinsdag 27 september 2005 13:03 schreef M5 het volgende:
Low budget Mi-24 Hind:
[afbeelding]
Romenia Air Force IAR IAR-330L Puma
Uiterlijk zegt niets uiteindelijk. Maar over betrouwbaarheid van Hinds weet ik niet zoveel. Net zo min als de technische staat van deze Puma.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ziet er betrouwbaarder uit dan een Hind, imho
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:02 schreef -calimero- het volgende:
[afbeelding]
dit is pas goeie urban camo
alleen nou las ik op [spam] www.defensieforum.nl [/spam] het volgende:quote:
quote:Vermoedelijk is deze camouflage in strijd met het oorlogsrecht. Een militair object vermommen als burgergebouw is verboden evenals b.v. het oneigenlijk gebruik van het rode kruis....
Bij dat eerste filmpje zitten er twee gozers op achtergrond iets groots aan het neerzetten.. een .50 cal misschien? Ik wil filmpje van diequote:Op dinsdag 27 september 2005 23:41 schreef -calimero- het volgende:
en dit wou ik nog even met jullie delen.
filmpje FN P90 1
filmpje FN P90 2
filmpje AI AWM
filmpje FN MAG
filmpje IMI UZI
filmpje Mosberg 590
filmpje H&K MP7 1
filmpje H&K MP7 2
filmpje H&K MP7 3
filmpje Barrett M82
filmpje FN Minimi
filmpje FN FAL
Had ze al wel gepost in Vuurwapens in beeld #4 maar daar komt tegenwoordig blijkbaar niemand meer...![]()
tering man, wat is dat nou voor een kleutertaal?quote:Op woensdag 7 september 2005 17:35 schreef M5 het volgende:
Leuk dat die soldaten kleren aan hebben met allemaal kleurtjes...maar waarom heeft elk land andere kleuren?
Komop zeg.. een beetje normaal taal gebruik is toch handig? En de OP moet n00b vriendelijk blijvenquote:Op woensdag 28 september 2005 09:00 schreef speedcore het volgende:
[..]
tering man, wat is dat nou voor een kleutertaal?
kleurtjes![]()
![]()
he, het is niet mijn ideequote:Op woensdag 28 september 2005 09:00 schreef speedcore het volgende:
[..]
tering man, wat is dat nou voor een kleutertaal?
kleurtjes![]()
![]()
dat filmpje met die uzi.. ik heb 't vermoeden dat het een airsoft is of zo.. binnenshuis schieten??quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:41 schreef -calimero- het volgende:
en dit wou ik nog even met jullie delen.
filmpje FN P90 1
filmpje FN P90 2
filmpje AI AWM
filmpje FN MAG
filmpje IMI UZI
filmpje Mosberg 590
filmpje H&K MP7 1
filmpje H&K MP7 2
filmpje H&K MP7 3
filmpje Barrett M82
filmpje FN Minimi
filmpje FN FAL
Had ze al wel gepost in Vuurwapens in beeld #4 maar daar komt tegenwoordig blijkbaar niemand meer...![]()
IK dacht gisteravond precies hetzelfde. Binnen schieten, geen mondingsvlam te zien, en een camaraman die voor de loopt gaat staan (en een schutter die dan ook afvuurtquote:Op woensdag 28 september 2005 10:45 schreef M5 het volgende:
[..]
dat filmpje met die uzi.. ik heb 't vermoeden dat het een airsoft is of zo.. binnenshuis schieten??
quote:Op woensdag 28 september 2005 09:00 schreef speedcore het volgende:
[..]
tering man, wat is dat nou voor een kleutertaal?
kleurtjes![]()
![]()
Ja, das waar. binnenhuis schieten geeft over het algemeen best een puinhoop.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
IK dacht gisteravond precies hetzelfde. Binnen schieten, geen mondingsvlam te zien, en een camaraman die voor de loopt gaat staan (en een schutter die dan ook afvuurt)
niet goed te zien, maar het lijken mij geen 9mm hulzen.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:32 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja, das waar. binnenhuis schieten geeft over het algemeen best een puinhoop.
Het filmpje komt wel van een site over vuurwapens, en je ziet ook dat er hulzen worden uitgeworpen.
Ik zie een artikel over "spoken" in New Orleans?quote:Op woensdag 28 september 2005 00:37 schreef sp3c het volgende:
http://cbs5.com/topstories/local_story_259121855.html
aardige site over operatie kraai
die KLM piloten vonden een en ander wel 'interessant'
Ah, het lag dus niet aan mijquote:Op woensdag 28 september 2005 22:05 schreef Mikkel het volgende:
[..]
Ik zie een artikel over "spoken" in New Orleans?![]()
Bij de Luftwaffe was CAS een taak voor de AlphaJet. Bij de RAF en Armee de l'air voor de Jaguar. De RAF heeft daarnaast al decennia de Harrier natuurlijk. En bij de Aeronautica (Italiaanse luchtmacht) hebben ze daarvoor de AMX. Geen van allen zijn ze met elkaar of de A-10 te vergelijken. Persoonlijk denk ik dat de beste Europeaan de Harrier is, al is dat eigenlijk geen Europeaan, maar een transatlantische ontwikkeling.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:55 schreef sp3c het volgende:
welk Europees toestel komt eigenlijk het dichts bij de A10 tank killer?
Saab 105?
of Jaguar?
ik ga met je mee ook de harrierquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:21 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bij de Luftwaffe was CAS een taak voor de AlphaJet. Bij de RAF en Armee de l'air voor de Jaguar. De RAF heeft daarnaast al decennia de Harrier natuurlijk. En bij de Aeronautica (Italiaanse luchtmacht) hebben ze daarvoor de AMX. Geen van allen zijn ze met elkaar of de A-10 te vergelijken. Persoonlijk denk ik dat de beste Europeaan de Harrier is, al is dat eigenlijk geen Europeaan, maar een transatlantische ontwikkeling.
Sorry, maar de beste tank killers zijn beiden vliegtuig, EN Amerikaans: de A-10A Thunderbolt-II en de AH-64D Apache. Op de tweede plaats komen de Su-25 Frogfoot en de Mi-24 Hind (Rusland) en de AH-1 Cobra. Pas daarna komen de Europeanen aankakken met twee helicopters: De A-129 Mangusta en de Tigre. De laatste is nog niet eens fatsoenlijk in dienst trouwens, alleen de Australiers hebben er een paar in (beperkt) operationele dienst.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:21 schreef -calimero- het volgende:
Ach, de beste tank-killer is nog steeds een andere tank.
En daar zijn er genoeg van, van Europese bodem! Ze zijn alleen zo lastig in de lucht te krijgen...
je vergeet de geupdate Su-25, de Su-39. die is beter dan de 25, maar bijna nergens of nergens operationeel.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sorry, maar de beste tank killers zijn beiden vliegtuig, EN Amerikaans: de A-10A Thunderbolt-II en de AH-64D Apache. Op de tweede plaats komen de Su-25 Frogfoot en de Mi-24 Hind (Rusland) en de AH-1 Cobra. Pas daarna komen de Europeanen aankakken met twee helicopters: De A-129 Mangusta en de Tigre. De laatste is nog niet eens fatsoenlijk in dienst trouwens, alleen de Australiers hebben er een paar in (beperkt) operationele dienst.
Pas daarna komen tanks aan de beurt.
Prototypes bouwen is leuk, maar ze moeten natuurlijk wel in dienst zijn. Dus telt deze nog niet mee.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:24 schreef M5 het volgende:
[..]
je vergeet de geupdate Su-25, de Su-39. die is beter dan de 25, maar bijna nergens of nergens operationeel.
Noch Ka-50, Noch zijn broertje de -52 zijn operationeel (zie ook FAS.org), beiden zijn prototypes. Zie mijn stelling over prototypes hierboven.quote:ook vergeet je de Ka-50 en Ka-52. van de Ka-52 zijn er nog geen in dienst. ik dacht ook ergens gezien te hebben dat India(?) Ka-50's had, of had aangeschaft.
Ja, zo lust ik er ook nog wel één. Neem een paar jongetjes met klei aan hun schenen die op diezelfde tank klimmen, en de zooi besmeuren.quote:een hele goede tankkiller voor moderne tanks is een sniper die door periscoop en infraroodzoeker schiet. heb je niet zo veel meer aan je tank, en bij een stilstaande tank is dat niet zo moeilijk voor een geoefend schutter..
Die site van FAS.org is voor het laatst geupdate in 2000quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Prototypes bouwen is leuk, maar ze moeten natuurlijk wel in dienst zijn. Dus telt deze nog niet mee.
[..]
Noch Ka-50, Noch zijn broertje de -52 zijn operationeel (zie ook FAS.org), beiden zijn prototypes. Zie mijn stelling over prototypes hierboven.
Dan is je tank niet uitgeschakeld. Bij een sniper wel.quote:[..]
Ja, zo lust ik er ook nog wel één. Neem een paar jongetjes met klei aan hun schenen die op diezelfde tank klimmen, en de zooi besmeuren.
Deze beter dan? (Last updated 28 January 2005)quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Die site van FAS.org is voor het laatst geupdate in 2000![]()
Maar nog niet in actieve dienst. Al komt dat wel een keer.
Dat dacht ik al ja. Goede 2e hands chinookjes zijn er bijna niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:18 schreef sp3c het volgende:
http://www.luchtmacht.nl/images/4_88975.pdf
ch47F voor de klu
ho-ho! De KLu heeft nog steeds een oogje op de SF-Chinooks van de RAF. Verder wel een leuk document.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:18 schreef sp3c het volgende:
http://www.luchtmacht.nl/images/4_88975.pdf
ch47F voor de klu
Daarblijkt uit het document anders helemaal niets van en er staat in dat 2e hands kisten upgraden uiteindelijk duurder uitvalt, (gaat wel om US kisten, maar toch.)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ho-ho! De KLu heeft nog steeds een oogje op de SF-Chinooks van de RAF. Verder wel een leuk document.
Halverwege het document:quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:52 schreef M5 het volgende:
[..]
Daarblijkt uit het document anders helemaal niets van en er staat in dat 2e hands kisten upgraden uiteindelijk duurder uitvalt, (gaat wel om US kisten, maar toch.)
Als de staatsecretaris de 2e kamer voorlegt om CH-47F's te kopen zal hij over een paar weken echt niet met nog een brief komen waarin staat dat er ook nog wat CH-47's van de RAF staan te verpieteren in de UK.
quote:(...) Ook het Verenigd Koninkrijk beschikt over Chinooks. Enige tijd geleden werden Britse Chinooks voor verkoop aangeboden, maar begin dit jaar werd duidelijk dat de Britse overheid hierover nog geen besluit zal nemen. desondanks volgt Defensie het Britse besluitvormingsproces en de mogelijkheden Britse toestellen te verwerven nauwlettend. (...)
hmm daar heb ik dan overheen gelezen.quote:
Als het er niet van komt dan komt het door tijdsdruk. Nederland wil een order van 5, met een optie van 3. "Toevallig" is dat precies het totaal van wat de Britten in voorraad hebben. Die 8 HC.3s van de Britten zijn vrijwel nieuw, want ze hebben sinds de aflevering niet of nauwelijks gevlogen, en het ziet er niet naar uit dat dat op korte termijn wel zal gaan gebeuren. Werk aan de winkel voor de ambassadeur en de defensie-attachée, lijkt me.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:06 schreef M5 het volgende:
[..]
hmm daar heb ik dan overheen gelezen.
ik denk niet dat het er van komt. RAF heeft er 8 en als NL er 5 wil denk ik dat UK ze of wil houden of alles in 1 keer kwijt wil, tenzij er nog een land in de markt is voor 3 2e hands chinooks.
Doe mij de CH-47F maar.
paupers het NL defensiepersoneel rijdt tenminste in echte mercedessen rondquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:21 schreef -calimero- het volgende:
Some Gangstah's in Iraq with there Mercedes Humvee![]()
dit is er één:quote:HC.3
Ordered at the same time as the HC.2As, 8 Chinook HC.3s were to enter service as dedicated Special Forces helicopters. These were to effectively be low-cost variants of the US Army's SF Chinook, the MH-47G. The upgrade would include improved range, night vision sensors and navigation capability. The eight aircraft were to cost £259 million and the forecast In-Service Date (ISD) was November 1998 (defined as delivery of the first six aircraft). As work proceeded, it became evident that displays for the weather radar and other systems anticipated for an avionics upgrade programme (put to contract in 1997) would not fit inside the existing cockpit.
One potential solution was to adopt a fully digital cockpit, as used by Chinooks purchased by the Royal Netherlands Air Force. However, this was not affordable within the funding available for the HC3 programme, and a hybrid solution was adopted, incorporating elements of the existing analogue cockpit and the new digital systems and displays. In March 1998 the new ISD was set at January 2002.
The problem seems to have been a lack of definition of requirements by the Ministry of Defence. Of 100 separate requirements only 30 were defined in the contract. All the aircraft were accepted from Boeing by December 2001, meeting, and in some cases exceeding, the contract. But none have so far been accepted into service. A key issue is that the Chinook HC3's unique, hybrid digital/analogue cockpit is reliant on software to operate. However, the contract did not specify that software documentation and codes should be analysed in accordance with UK standards in order to demonstrate the integrity of the software. It has not, therefore, been possible to demonstrate that the flight instruments meet these standards. The idea that the systems would be proved by the RNAF aircraft proved unfounded due to the unique configuration of the HC3.
One of the main contractors for the avionics system has recently indicated that it would allow access to some software data. However, the process of analysis is time consuming and expensive and, in addition, there is no guarantee of a successful outcome because the legacy software is not amenable to the techniques required to confirm the robustness of software design. Consequently, the Chinook HC3 is currently restricted to day/night flying above 500 feet in clear weather, and where the pilot can fly the aircraft solely using external reference points without relying on the flight displays. These restrictions mean that the helicopters cannot be used other than for limited flight trials.
Another problem is the corrosion allegedly suffered during the helicopters storage at Boeing. It was reported in 2003 that the US Army were interested in buying the 8 HC.3s, allowing the RAF to purchase MH-47Gs. However following inspection of the aircraft the US Army declined this option. One HC.3 was damaged during delivery, rolling backwards into a crane at Bristol docks on July 20 2001. Damage was significant but repairable. If and when the HC.3s enter service they will join 7 Squadron at RAF Odiham.
De Ka-50 was aangeboden aan India en aan nog een paar andere landen. Doch zijn er geen plannen voorlopig om die chopper aan te schaffen. Volgens mij hadden ze de upgrade van de Hind's als alternatief gekozen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:24 schreef M5 het volgende:
[..]
ook vergeet je de Ka-50 en Ka-52. van de Ka-52 zijn er nog geen in dienst. ik dacht ook ergens gezien te hebben dat India(?) Ka-50's had, of had aangeschaft.
kan best kloppen. d'r zijn idd ca. 30 MLU'tjes buitengebruik voor zover ik weet. ze zullen redelijk wat uurtjes gevlogen hebben, vandaar de lage prijs.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:29 schreef RonaldV het volgende:
http://www.f-16.net/f-16_news_article1473.html
NL F-16s naar Chili en Brazilië?
-edit: te beschamend van mij..quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:21 schreef SHERMAN het volgende:
Ronald jij was toch zo'n F4 freak?
[afbeelding]
OVER FLORIDA -- A formation of F-4 Phantom II fighter aircraft fly in formation during a heritage flight demonstration here. The heritage flight program was established in 1997 to commemorate the 50th Anniversary of the U.S. Air Force
Al mag deze er ook wel zijn
[[url=http://www.webmutants.com/strategypage/roosevelt_suez.jpg[/img
09/27/05 - USS Theodore Roosevelt (CVN-71) passes under the Friendship Bridge during transit through the Suez Canal Sept. 27, 2005. Roosevelt and embarked Carrier Air Wing Eight (CVW-8) are currently underway on a regularly scheduled deployment in support of the war on terror. (U.S. Navy photo by Photographer's Mate 3rd Class Michael D. Cole)
[img]http://www.webmutants.com/strategypage/apache_prowl.jpg]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
Er zijn problemen?
Dat zijn F-104squote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:53 schreef Wuder het volgende:
[..]
Oei!
Daar zijn ze weer, die raketten met een mannetje erin
quote:
De 104 is ook een lievelingetje jaquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:49 schreef Wuder het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik verdien het niet om in dit topic te posten..
Maar dat was ook je lievelings vliegtuigje toch?
hoe bedoel je, komen niet van de grond?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:48 schreef sp3c het volgende:
ik ben vandaag vrij en op mijn vrije dag moet ik altijd ff een half uurtje denken om het 1 en ander in bedrijf te houden
dus ik zat te denken waarom komen die britse apache's eigenlijk niet van de grond?
het zou ideaal zijn als we daar een handvol van konden overnemen voor goedkopie voor de marine, want ze zijn al geschikt gemaakt voor landingen op schepen!
zou ideaal zijn, dan mogen die 6 toestellen bij de luchtmacht best weg (anders niet)
Volgens mij heeft de Royal Army de Apache AH.1 gewoon in dienst, hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:48 schreef sp3c het volgende:
ik ben vandaag vrij en op mijn vrije dag moet ik altijd ff een half uurtje denken om het 1 en ander in bedrijf te houden
dus ik zat te denken waarom komen die britse apache's eigenlijk niet van de grond?
het zou ideaal zijn als we daar een handvol van konden overnemen voor goedkopie voor de marine, want ze zijn al geschikt gemaakt voor landingen op schepen!
zou ideaal zijn, dan mogen die 6 toestellen bij de luchtmacht best weg (anders niet)
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:10 schreef sp3c het volgende:
ik meen ergens te herinneren dat ze te weinig operationele crews kunnen opleiden/ronselen waardoor er teveel aan de grond staan oid.
maar ik ben niet zeker daarom vroeg ik het
geen serieuze plannen. heeft wel eens in een tijdgeschrift gestaan of zo iets, maar serieuzer dan dat is het niet echt. er is geen geld beschikbaar en ook geen echte operationele behoefte aan een carrier of helicarrier.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:31 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zat in een ander topic te lezen over een Nederlandse (heli)carrier. Aangezien alle defensie kenners hier schijnen te zitten vroeg ik me af:
"Zijn er serieuse plannen voor een Nederlandse (heli)carrier? En zo ja, he gaat dat ding er dan uit zien?"
http://media5.big-boys.com/content/nuclearpower.wmvquote:This is a very impressive yet disturbing video showing various nuclear weapon tests over the last 50 years.
als je nou een beetje gaat lobbyen voor een militair subforum zijn we van die vragen af.quote:
Een volgende regering met PvdA zal nog minder aan defensie willen besteden dan de huidige. Dus ik denk eerder dat er nu meer animo voor is dan een volgende.quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:31 schreef sp3c het volgende:
nou de plannen zijn best serieus hoor, de marine wil het heel graag (ze wilde het heel graag voor er weer fregatten weg moesten, ze zullen nu wel andere prioriteiten hebben) het plan was dan om hrms Zuiderkruis, dat binnenkort moet worden vervangen, door een vergelijkbaar schip als hrms rotterdam maar dan met een groot vliegdek met 6 helispots (geen stovl) daar wordt nu in de nieuwe begroting ook weer naar gehint ( "de capaciteit van de opvolger van het bevoorradingsschip Hr.Ms. Zuiderkruis verruimen" ) en de Schelde wilde alle ontwikkelingskosten betalen en shit omdat ze zonder orders zaten oid.
ik zie het er nog wel van komen met een volgende regering, deze regering zie ik verder nix doen
Dat wordt weer veel "pinda pinda" schreeuwen ipv schietenquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:34 schreef M5 het volgende:
[..]
Een volgende regering met PvdA zal nog minder aan defensie willen besteden dan de huidige. Dus ik denk eerder dat er nu meer animo voor is dan een volgende.
Plannen serieus? zolang ze niet aan de 2e kamer voorgelegd zijn zal het niet veel verder komen dan wat speculaties en wat impressies.
Oh, de herinnering!!quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:38 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Dat wordt weer veel "pinda pinda" schreeuwen ipv schieten![]()
Op zich had ik er niet zo'n hele grote problemen mee het scheelde weer schoonmaken aan je wapenquote:
het is een dringend verzoek van de krijgsmacht aan de dames en heren in den haagquote:Op zondag 16 oktober 2005 12:34 schreef M5 het volgende:
[..]
Een volgende regering met PvdA zal nog minder aan defensie willen besteden dan de huidige. Dus ik denk eerder dat er nu meer animo voor is dan een volgende.
Plannen serieus? zolang ze niet aan de 2e kamer voorgelegd zijn zal het niet veel verder komen dan wat speculaties en wat impressies.
Gegeven wat de niet-regeringspartijen daar tot nu toe over gezegd hebben acht ik die kans ongeveer nul.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een dringend verzoek van de krijgsmacht aan de dames en heren in den haag
daar kijk ik niet vreemd van op. hier laten we ons te veel schuld aan praten door de pers en de overlevenden uit srebrenica. het was toch al lang bekend dat de schuld hoofdzakelijk ligt bij de personen die de luchtsteun weigerden?quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:41 schreef RonaldV het volgende:
Op zoek naar wat informatie over britten in Srebrenica op Google kwam ik twee aardige artikelen tegen. Vreemd genoeg legt men in het buitenland blijkbaar de schuld niet of nauwelijks bij Nederland.
http://www.globalpolicy.org/security/peacekpg/lessons/serb.htm
http://www.haverford.edu/relg/sells/srebrenica/srebrenica.html
Op de tweede link staat halverwege de pagina zelfs dat Akashi op 9 juni (een maand voor de aanval) nog verklaarde dat de UN geen geweld zal gebruiken bij het verdedigen van de Safe Havens!![]()
als dit al niet verkapt spammen is, een forum met 4 posts total?quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:47 schreef mitchell88 het volgende:
Kan de TS mischien mijn forum in de OP zetten?
http://www.landmachtforum.nl (domein is aangevraagd) en tot die tijd http://landmachtforum.narnach.net
Je hebt al veel gebruikers inderdaad ja...quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:47 schreef mitchell88 het volgende:
Kan de TS mischien mijn forum in de OP zetten?
http://www.landmachtforum.nl (domein is aangevraagd) en tot die tijd http://landmachtforum.narnach.net
Ik heb nog ergens een foto van alle 12 F.27s op Soesterberg...quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:38 schreef sp3c het volgende:
ja dat wel, echt vet mooie bakken vind ik het, toen ik naar spanje ging stonden er op rotterdam airport echt 3 op een rijtje ofzo (f.27 volgens mij)
Je bedoelt vrij recent? Lijkt me sterk dat het F-27's geweest zijn. Er vliegen wel veel F-50's van Rotterdam. Er is momenteel 1 F-27 actief in NL voor zover ik weet, en dat is een vliegend museum.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:38 schreef sp3c het volgende:
ja dat wel, echt vet mooie bakken vind ik het, toen ik naar spanje ging stonden er op rotterdam airport echt 3 op een rijtje ofzo (f.27 volgens mij)
ik leg de schuld liever bij de serven die daar gemoord hebben, en bij de uitlokking door de moslim milities daar enz..quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:00 schreef M5 het volgende:
daar kijk ik niet vreemd van op. hier laten we ons te veel schuld aan praten door de pers en de overlevenden uit srebrenica. het was toch al lang bekend dat de schuld hoofdzakelijk ligt bij de personen die de luchtsteun weigerden?
dat is de schuld vraag wie er gemoord heeft. niet wie de enclave heeft opgegeven.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik leg de schuld liever bij de serven die daar gemoord hebben, en bij de uitlokking door de moslim milities daar enz..
Er loopt daar geen enkele onschuldige groep, maar de UN had de hele oorlog al in '93 kunnen beëindigen. Had misschien een paar 100 doden gekost, maar daarna was het voor iedereen duidelijk geweest. Nu liet de UN doormodderen, riep ze veilige havens uit, die ze vervolgens publiekelijk aankondigde niet te zullen verdedigen. De Peaceniks hebben verloren in Bosnië. Moreel, omdat er vele tienduizenden doden zijn gevallen door hun gebrek aan handelen, en feitelijk, omdat hun acties geen enkele zin hadden, en de militairen alsnog moesten ingrijpen (en in een paar weken een oolog die al jaren bzig was beëindigden)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik leg de schuld liever bij de serven die daar gemoord hebben, en bij de uitlokking door de moslim milities daar enz..
dat is er één van de vele van de VLM vlaamse luchtvaart maatschappij die gasten hebben een tijdje terug één van de eerste F-50's gescrapped. Ben er eens in hun hangaartje op vliegveld Antwerpen geweest.. beetje amateurs hier en daar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:08 schreef sp3c het volgende:
ja zal wel fokker 50 zijn dan, ik ben niet met de heren gaan praten ofzo (ze leken me nogal druk)
[afbeelding]
stond een heel rijtje iig![]()
De F-27 is ooit ontworpen als modernere vervanging voor de DC-3/C-47. En de F.50 weer als vervanging voor de F-27. De DC-3 is sinds de Tweede Werldoorlog voornamelijk in bedrijf bij kleinere luchtvaartbedrijven, en dat geldt ook voor zijn opvolgers. Bij die bedrijven horen ze tot de grote toestellen. Daar waar ze in dienst zijn bij de groteren werken ze meestal officiel voor kleinere "feeders", kleine bedrijfjes die onder code-sharing werken voor de grote naam.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:16 schreef M5 het volgende:
[..]
dat is er één van de vele van de VLM vlaamse luchtvaart maatschappij die gasten hebben een tijdje terug één van de eerste F-50's gescrapped. Ben er eens in hun hangaartje op vliegveld Antwerpen geweest.. beetje amateurs hier en daar.of het is misschien de belgische stijl.
Dat is in de Amerikaanse aanduidingen een C-31A. De F-27 bestaat niet in het Amerikaanse militaire systeem, en zou bovendien op commentaar kunnen rekenen uit de Fighter-gemeenschap, die een transportkist natuurlijk niet met een F- kan beginnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:16 schreef M5 het volgende:
[..]
dat is er één van de vele van de VLM vlaamse luchtvaart maatschappij die gasten hebben een tijdje terug één van de eerste F-50's gescrapped. Ben er eens in hun hangaartje op vliegveld Antwerpen geweest.. beetje amateurs hier en daar.of het is misschien de belgische stijl.
en ff ontopic:
dit is dus 'n F-27, o.a.herkenbaar aan het andere neus wiel, motoren/propellors, grotere ramen, kortere romp en ontbreken van de 'wing tips'
[afbeelding]
ok, maar waarom quote je mijn post?quote:
ja ok, het is een C-31A. maar dat is dan alleen de type aanduiding. verder gewoon op en top F-27.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat is in de Amerikaanse aanduidingen een C-31A. De F-27 bestaat niet in het Amerikaanse militaire systeem, en zou bovendien op commentaar kunnen rekenen uit de Fighter-gemeenschap, die een transportkist natuurlijk niet met een F- kan beginnen.
Het alternatief zou C-27A zijn, maar die benaming was al vergeven aan de G222 van Alenia, waarvan er en paar rondvlogen bij de USAF in Panama.
De USN had tot 1994 voor speciale taken al eens een F.27 in gebruik gehad (met de onofficiele aanduiding UC-27), maar het afgebeelde toestel kwam pas in 1984 in dienst bij de USArmy, toen twee van deze toestellen door de Amerikaanse overheid werden geconfisceerd.
Mijn verhaal haakte oorspronkelijk in op je amateur onderhoud verhaal. Maar dat liep niet lekker, en ik herschreef het. Maar er i toch niks mis met jou quoten?quote:
quote:[..]
ja ok, het is een C-31A. maar dat is dan alleen de type aanduiding. verder gewoon op en top F-27.
je quote maar raak, maar ik snapte ff het vervolg niet op mijn post. met amateurs bedoelde ik o.a. niet fatsoenlijk kunnen drainen van de fuel-tanks (er lag ongeveer 50 pond kerosine over de hangaarvloer en dat ruimen ze niet eens op) en willens en weten doorvliegen met een lekke de-icing boot aan het hoogteroer (was in september). maar goed. zal nu vast wel beter met ze gaan, ze hebben sinds dien 4 kisten er bij, totaal 14.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Mijn verhaal haakte oorspronkelijk in op je amateur onderhoud verhaal. Maar dat liep niet lekker, en ik herschreef het. Maar er i toch niks mis met jou quoten?
Alleen in de USAR heet ie C-31A rest van de wereld noemt het een F-27. maar dat is iid ook maar een type aanduidingquote:[..]Da's ook maar een type aanduiding
Overigens: de ene link die ik over de C-31 tegenkom heeft het over confiscatie, de andere over een lease direct bij Fokker. Iemand enig idee welk verhaal het juiste is?
De amerikaanse overheid (USCG o.a.) confiskeert op jaarbasis vele vliegtuigen, en trouwens ook schepen. De "War on Drugs" levert ze zo op jaarbasis een behoorlijke vloot vliegtuigen en schepen op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:32 schreef M5 het volgende:
[..]
Confisceren lijkt me een sterk verhaal. Dan zou ik wel eens willen weten van wie ze die dan gejat hebben.
Het zou me niets verbazen als ze geleased zijn, maar ook niet als ze eigendom zijn en dus gewoon gekocht zijn.
Kan er zo snel niets officieels van vinden.
welke tv zender??quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heeft iemand trouwens the greatest ever : tanks gezien.
was een amerikaans programma dat de leopart 2a6 de beste tank vond (de m1a2 was tweede )
wel een rare lijst trouwens.
deze vrijdag zijn de fighters aan de beurt
Zoek je ook nog een bepaald nummer uit een bepaald jaar of wil je er zo maar 1?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:32 schreef yvonne het volgende:
Ja, hej hoi enzo,
Ik zoek veteranen en ander gespuis dat het blad Checkpoint leest, heeft, en een exemplaar aan Tante vonneke wil doneren.
O, en dit vraag ik al op m'n vriendelijkst jah
Zal ze morge eens eens voor je opzoeken dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:41 schreef yvonne het volgende:
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd naar het blad, dus nummer, jaargang maakt niet uit
check!quote:
check!quote:en ander gespuis
uncheck...quote:dat het blad Checkpoint leest, heeft, en een exemplaar aan Tante vonneke wil doneren.
lieg niet.quote:
O, en dit vraag ik al op m'n vriendelijkst jah
Wellus, ik deed heel vriendelijk voor mijn doen!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
check!![]()
[..]
check!![]()
[..]
uncheck...
[..]
lieg niet.
Voorlopig niets. Laatste Oosterse kisten zijn de Sukhoi Su-33, de Su-35 en wat varianten van de Su-30 wat weer een doorontwikkelde Su-27 is. Probleem daar is dat ze geen geld hebben om nieuwe kisten te ontwikkelen. En niemand geld heeft om ze te kopen of wil kopen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af, wat voor Oosterse toestellen we gaan zien die tegenover de nieuwste generatie stealth vliegtuigen/jagers (F-22 Raptor enz. van de Westerse industrie gezet moeten worden.
Terwijl je zou zeggen, dat dat blok daar (China, India, Rusland) zich zo ontwikkeld, het wellicht toch weer investeren wordt in de defensie-industrie. De Flanker (en Fulcrum) is/zijn immers helemaal in de laagconjuctuur ontwikkeld door de Sovjets. Slechter en minder kan het niet worden denk ik dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:26 schreef M5 het volgende:
[..]
Voorlopig niets. Laatste Oosterse kisten zijn de Sukhoi Su-33, de Su-35 en wat varianten van de Su-30 wat weer een doorontwikkelde Su-27 is. Probleem daar is dat ze geen geld hebben om nieuwe kisten te ontwikkelen. En niemand geld heeft om ze te kopen of wil kopen.
De Su-27 Flanker is op zich geen slechte kist, en de door ontwikkelingen in de vorm van Su-30 en 33 (en 35) al helemaal niet. Ze doen niet veel onder voor moderne westerse kisten, of zijn zelfs beter. Punt is dat het westen stealth technieken heeft waardoor je eigenlijk niets aan je superieure wendbaarheid hebt. De techniek zit in Rusland, het geld in China en in mindere mate in India, maar echt kapitaal krachtig zijn ze niet voor zover ik weet. Iig niet genoeg om even wat nieuwe jets uit de grond te stampen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Terwijl je zou zeggen, dat dat blok daar (China, India, Rusland) zich zo ontwikkeld, het wellicht toch weer investeren wordt in de defensie-industrie. De Flanker (en Fulcrum) is/zijn immers helemaal in de laagconjuctuur ontwikkeld door de Sovjets. Slechter en minder kan het niet worden denk ik dan.
Ik weet ook wel dat het goeie kisten zijn, daarover geen misverstand.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:33 schreef M5 het volgende:
[..]
De Su-27 Flanker is op zich geen slechte kist, en de door ontwikkelingen in de vorm van Su-30 en 33 (en 35) al helemaal niet. er nog wat doorontwikkelingen op de Mig-29 Fulcrum, maar dat dus geen nieuwe kist.
De Su-25 Frogfoot kun je vervangen door de Su-39. Dat is een flink geupdate Su-25:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat het goeie kisten zijn, daarover geen misverstand.
Maar ik zit op iets nieuws van het Oosters front te wachten. Die ouwe Frogfoot mag ook wel eens vervangen worden door een nieuw exemplaar, om gronddoelen te bestoken en evt. Apaches en A-10's de markt uit te prijzen.
De lange versiequote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wellus, ik deed heel vriendelijk voor mijn doen!
En waarom lees je als veteraan het blad "checkpoint"niet?
goed gegoktquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik gok discovery channel.
oeh ja. denk het welquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
goed gegokt
zal nog weleens herhaald worden discovery kennende![]()
mooi dat we er nu ook eens zonder die conspirecy mensen over kunnen pratenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:33 schreef M5 het volgende:
[..]
De Su-27 Flanker is op zich geen slechte kist, en de door ontwikkelingen in de vorm van Su-30 en 33 (en 35) al helemaal niet. Ze doen niet veel onder voor moderne westerse kisten, of zijn zelfs beter. Punt is dat het westen stealth technieken heeft waardoor je eigenlijk niets aan je superieure wendbaarheid hebt. De techniek zit in Rusland, het geld in China en in mindere mate in India, maar echt kapitaal krachtig zijn ze niet voor zover ik weet. Iig niet genoeg om even wat nieuwe jets uit de grond te stampen.
Overigens zijn er nog wat doorontwikkelingen op de Mig-29 Fulcrum, maar dat dus geen nieuwe kist.
leg eens uit wat je daar nu precies mee bedoeltquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mooi dat we er nu ook eens zonder die conspirecy mensen over kunnen praten
nee morgen komt hij rond de klok van 10 en deze keer zijn fighters aan de beurtquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:25 schreef M5 het volgende:
[..]
oeh ja. denk het wel
meld je het ff ik heb die van gisteren ook gemist
in het andere topic over china dat er mensen allemaal met plasma technologie en ondergrondse super geheime R&D bunkers beginnen te gooien.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:28 schreef M5 het volgende:
[..]
leg eens uit wat je daar nu precies mee bedoelt
oh zo. nah. daar kan ik dan alleen om lachen. ze krijgen net met de grootste moeite een paar gasten in een rondje rond de aarde.. dus plasmatech en dat soort dingen..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in het andere topic over china dat er mensen allemaal met plasma technologie en ondergrondse super geheime R&D bunkers beginnen te gooien.
en het sterk overdrijven van de kracht van china
Meer?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:35 schreef M5 het volgende:
zo hoort dat
[afbeelding]
* probeert wat leven in de topic te blazen.![]()
ik heb deze. zeg maar ff welke je wilt dan zet ik ze ook in wat groter formaat online. of ik mail ze allemaal naar je?quote:
ik had er nog niet van gehoord. maar het ziet er niet als bullshit-filmpje uit. Voor zover ik weet zou dit wel kunnen, mits het op niet te grote afstand is. Ik dacht dat de USAF ook nog met zo'n vliegende laser bezig was in een 747, maar dat is niet helemaal het zelfde als dit ding.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef -calimero- het volgende:
Hier een filmpje van een of andere laser die artillerie projectielen en raketten zou kunnen uitschakelen.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord, of is dit gewoon een bullshit filmpje.
http://www.hedfud.com/media/albums/videos02/mobile_laser.wmv
is al een keer eerder genoemd in topic 3 of zo.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef -calimero- het volgende:
Hier een filmpje van een of andere laser die artillerie projectielen en raketten zou kunnen uitschakelen.
Heeft iemand hier wel eens van gehoord, of is dit gewoon een bullshit filmpje.
http://www.hedfud.com/media/albums/videos02/mobile_laser.wmv
Ja, ik weet dat de VS proeven doet met een laser in een vliegtuig, deze laser moest alleen wel in een jumbo, anders paste het niet. De laser op het filmpje ziet er nogal klein uit. Ook vraag ik me af of ze wel zo nauwkeurig kunnen richten met zo'n snelheid en afstand.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:53 schreef M5 het volgende:
[..]
ik had er nog niet van gehoord. maar het ziet er niet als bullshit-filmpje uit. Voor zover ik weet zou dit wel kunnen, mits het op niet te grote afstand is. Ik dacht dat de USAF ook nog met zo'n vliegende laser bezig was in een 747, maar dat is niet helemaal het zelfde als dit ding.
Wel cool als dus werkt, kun je makkelijk artillerie vuur uitschakelen. Er bestaan al radar systemen die inkomend artillerie vuur kunnen detecteren. koppel je dat aan een laser die sterk genoeg is om die projectielen uit te kunnen schakelen en maak je een systeem die zorgt dat de laser die projectielen blijft volgen, dan heb je een zeer nuttig zelf verdedigings systeem.
zo te zien is het een IR-laser aangezien ze met (ik denk) een IR-nachtkijker de beam kunnen zien.
dat is het probleem niet in vergelijking met licht gaat een granaat sterves langsaamquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:09 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat de VS proeven doet met een laser in een vliegtuig, deze laser moest alleen wel in een jumbo, anders paste het niet. De laser op het filmpje ziet er nogal klein uit. Ook vraag ik me af of ze wel zo nauwkeurig kunnen richten met zo'n snelheid en afstand.
Dat je de straal kan zien met een IR kijken lijkt me opzich logisch dan, omdat een IR kijker warmte beeld geeft, en een laserstraal die krachtig genoeg is om een granaat te doen ontploffen zal heus wel een aardige tempratuur hebben.
Met een gewone HV kijken kan je trouwens ook IR licht zien (de LEDjes van je tv afstandsbediening bijvoorbeeld.)
voor het vernietigen van incoming missiles? ik ben voorquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
er zou ook sprake zijn om de jsf/b met een laser uit te rusten de power zou dan opgewerkt worden door de aandrijfas die normaal voor de liftfan wordt gebruikt
Ik ga mijn posts daar niet herhalen, maar lees ze eens, just for the fun. Ik denk dat de meeste mensen China zwaar onderschatten. China zit op een zeer ambitieus inhaal programma.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:35 schreef M5 het volgende:
[..]
oh zo. nah. daar kan ik dan alleen om lachen. ze krijgen net met de grootste moeite een paar gasten in een rondje rond de aarde.. dus plasmatech en dat soort dingen..
De kracht van china is niet groot, gezien dat het grote deel van het materieel wat ze hebben sterk tot zeer sterk verouderd is..
Programma's.. ja die heeft iederen wel. China moet ook niet overschat worden. Ze zijn zeker een upcomming power. Maar op dit moment zijn ze het nog lang niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ga mijn posts daar niet herhalen, maar lees ze eens, just for the fun. Ik denk dat de meeste mensen China zwaar onderschatten. China zit op een zeer ambitieus inhaal programma.
Ze zijn in ieder geval regionaal een power vergelijkbaar met India (nog zo'n stille gigant). De aantallen van de VS halen ze nog niet, maar wat er staat is van goede kwaliteit, en genoeg om in ieder geval Japan en Korea zenuwachtig te maken. Als ze het niet redden (de Chinezen, over de Indiers maak ik me geen zorgen) dan komt het door tactiek, niet door techniek. Als ik het heb over programma's trouwens, dan heb ik het over de Amerikaanse omschrijving van Programma. Dat betekent dus niet alleen maar R&D, maar ook lopende programma's zoals de F-15 en F-16 programma's, die al meer dan 25 jaar aan de frontlijn staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Programma's.. ja die heeft iederen wel. China moet ook niet overschat worden. Ze zijn zeker een upcomming power. Maar op dit moment zijn ze het nog lang niet.
Zou je ze allemaal willen mailen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:36 schreef M5 het volgende:
[..]
ik heb deze. zeg maar ff welke je wilt dan zet ik ze ook in wat groter formaat online. of ik mail ze allemaal naar je?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelf vind ik de F-18 met de minste condensvorming mooi, daar kun je naamelijk de schokgolf echt zien.
zeg't maar, allemaal in 1280x1024 of sommige in 1280x960
done.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:26 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Zou je ze allemaal willen mailen?![]()
Of rarren en op bijvoorbeeld rapidshare.de willen zetten?
Erg mooi.![]()
ik geloof best dat ze goed onderweg zijn maar voorlopig zijn ze er nog (lang) niet en de rest van de wereld zit ook niet stilquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ga mijn posts daar niet herhalen, maar lees ze eens, just for the fun. Ik denk dat de meeste mensen China zwaar onderschatten. China zit op een zeer ambitieus inhaal programma.
Je bent geweldig.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:38 schreef M5 het volgende:
[..]
done.
http://rapidshare.de/files/6845945/Walls.rar.html
En met dat laatste zit je dus fout. De rest van de wereld zit WEL stil. De F-22 en JSF/F-35 liggen allebei onder vuur. De VS hebben al sinds de vroege jaren 60 geen bommenwerper meer in serieuze hoeveelheden gebouwd (of je moet de 100 B-1Bs een serieuze hoeveelheid noemen).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof best dat ze goed onderweg zijn maar voorlopig zijn ze er nog (lang) niet en de rest van de wereld zit ook niet stil
Leg dat maar uit aan de USAF. Wat is voor jou "verouderd" trouwens?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:09 schreef M5 het volgende:
Luchtmacht van India in toestellen,
http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Units/Fleet.html
en in squadrons
http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Units/Squadrons.html
veel kisten, maar veel verouderde kisten.
quote:
Kisten die hun oorsprong hebben in de jaren 50/60 zoals de MiG-21, MiG-23, MiG-25 en iets minder de MiG-27 en de Jaguar.quote:Wat is voor jou "verouderd" trouwens?
maar waarom nieuwe bommenwerpersquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En met dat laatste zit je dus fout. De rest van de wereld zit WEL stil. De F-22 en JSF/F-35 liggen allebei onder vuur. De VS hebben al sinds de vroege jaren 60 geen bommenwerper meer in serieuze hoeveelheden gebouwd (of je moet de 100 B-1Bs een serieuze hoeveelheid noemen).
De VS hebben hun meest gavanceerde gevechtshelicopter ooit begin dit jaar neertgesabeld. Het nieuwste dat op het ogenblik daar van de band loopt is de F/A-18E/F, een toestel dat ook nog uit de jaren 70 stamt, de F-15 en 16 overleven alleen door orders uit het buitenland.
Europa komt met de Typhoon, die het mogelijk (we weten er immers te weinig van) op kan nemen tegen de chinese uitvoering ervan. Tegen de Sukhois verliest hij het mogelijk (als we uitgaan van de Indiase prestaties ermee tenminste). De enige andere serieuze kandidaat is Rafale. Verder kunnen er alleen Tornado F.3s en Mirage 2000 tegenover gesteld worden.
Ik ben onder de indruk van wat de Chinezen voor elkaar hebben gekregen. Zij produceren een heleboel in een tijd dat wij (lees: het westen) vrijwel niets produceert. Waar ze kennis te kort komen importeren ze het gewoon: genoeg ex-Sovjet technici die om een goedbetaalde baan verlegen zitten. Het lijken de VS na de tweede wereldoorlog wel.
Volgens mij is ie de F117 en de B-2 vergeten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar waarom nieuwe bommenwerpers
het westen heeft de f22 en de gene die daarna komt de eurofighter
idd, aan een aantal B2's heb je nu al meer dan een vloot tapijt-bommenwerpers zoals de eerste versies van de B52. Dat is gewoon verleden tijd. Nauwkeurigheid is nuttiger dan grote aantallen. Daarnaast zijn de hudige jagers als F-15/ F/A-18 (F-22) prima in staat om ook wat payload bij de buren af te leveren als dat moet. Dat was vroeger anders.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar waarom nieuwe bommenwerpers
Als je grote productie aantallen bedoelt kun je die overslaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Volgens mij is ie de F117 en de B-2 vergeten.![]()
Tapijt-bommenwerpers behoren inderdaad tot de verleden tijd. Men kan tegenwoordig met minder bommen, met zwaardere lading en lichtere toestellen hetzelfde doel behalen. Ik herinner me de C130 gunship, geladen met die zwaarste conventionele bom. Of men gebruikt jachtbommenwerpers met geleide Mavericks, als precisie boven vernietigingskracht wordt gesteld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:52 schreef M5 het volgende:
[..]
idd, aan een aantal B2's heb je nu al meer dan een vloot tapijt-bommenwerpers zoals de eerste versies van de B52. Dat is gewoon verleden tijd. Nauwkeurigheid is nuttiger dan grote aantallen. Daarnaast zijn de hudige jagers als F-15/ F/A-18 (F-22) prima in staat om ook wat payload bij de buren af te leveren als dat moet. Dat was vroeger anders.
Waarom zou je ze in massa gaan produceren, als een klein aantal van deze haar taken prima aan kan. Kennelijk is het niet nodig deze toestellen in massa te produceren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:53 schreef M5 het volgende:
[..]
Als je grote productie aantallen bedoelt kun je die overslaan.
AGM-65 Mavericks zou ik niet kiezen. Eerder een paar Laser Guided Bombs (LGB's) of JDAM's, in de toekomst Joint Air to Surface Standoff Missile (JASSM) of Joint Standoff Weapon (JSOW).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Tapijt-bommenwerpers behoren inderdaad tot de verleden tijd. Men kan tegenwoordig met minder bommen, met zwaardere lading en lichtere toestellen hetzelfde doel behalen. Ik herinner me de C130 gunship, geladen met die zwaarste conventionele bom. Of men gebruikt jachtbommenwerpers met geleide Mavericks, als precisie boven vernietigingskracht wordt gesteld.
Eventjes terug naar China in ontwikkeling. Ik suggereer dat je aan de ontwikkelingen van de defensie-uitrusting -en budget van een land, wel zien wat ze in de toekomst van plan zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:04 schreef M5 het volgende:
[..]
AGM-65 Mavericks zou ik niet kiezen. Eerder een paar Laser Guided Bombs (LGB's) of JDAM's, in de toekomst Joint Air to Surface Standoff Missile (JASSM) of Joint Standoff Weapon (JSOW).
Probleem met China is dat ze een budget op geven, maar niemand kan het controleren of het klopt. Pentagon zegt dat het veel meer is dan dat de Chinezen op geven, maar kan ook geen hard bewijs geven. Dat het budget voor defensie van China groeit is echter een feit. Hoe veel en hoe snel is niet echt bekend, dat blijft wat speculeren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Eventjes terug naar China in ontwikkeling. Ik suggereer dat je aan de ontwikkelingen van de defensie-uitrusting -en budget van een land, wel zien wat ze in de toekomst van plan zijn.
Hoe zit het wat dat betreft met China. Zijn er cijfers bekend van uitbreidingen van de luchtmacht bijvoorbeeld? Het defensiebudget was toch wel ver-zoveel-voudigd?
Ik ben wel erg benieuwd waarin wordt geinvesteerd. Zijn er orders/deals bekend van China aan de Russen (Mikoyan/Sukhoi/Tupolev)? Meestal kopen ze rechten over, om materieel in eigen beheer met eigen middelen, in licentie te kunnen produceren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:25 schreef M5 het volgende:
[..]
Probleem met China is dat ze een budget op geven, maar niemand kan het controleren of het klopt. Pentagon zegt dat het veel meer is dan dat de Chinezen op geven, maar kan ook geen hard bewijs geven. Dat het budget voor defensie van China groeit is echter een feit. Hoe veel en hoe snel is niet echt bekend, dat blijft wat speculeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |