Volgens mij hebben ze allemaal al een nick. Benieuwd of ie te repareren is, maar ik denk het niet als ik de berichten lees.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:27 schreef RonaldV het volgende:
Als ie reparabel is heb ik alvast een leuke nick voor hem: "the Rock"
(een aantal ex-Canada Chinooks heeft bijnamen als "Red October", "Lady Liberty" en "Blizzard")
Spanning en sensatie in de thuiszorgquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:08 schreef Wuder het volgende:
Trouwens, door mijn bijbaan (thuiszorg) hoor ik wel veel interessante verhalen..
Laats van een man die op de Karel Doorman heeft gediend als remkabels technici..
En van hoe hij ook een keer (met een ander schip) naast zo'n Nimitz had gelegen en hoe gigantisch zo'n schip was...
En hoeveel bier hij dronk
USN vertrouwt op NL beschermingquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:57 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Spanning en sensatie in de thuiszorg.
[afbeelding]
Toen de USN op zoek ging naar een middengewicht fighter ter vervanging van de F-8 en A-7werd de F-16 al bijna gelijk afgekeurd, omdat de wielbasis te klein zou zijn. Ik begrip nog steeds niet goed waarom, want de A-7 en F-8 hebben ongeveer dezelfde footprint, en de S-3 ook. Maar de F-17 had wel potentieel, mits hij wat aangepast zou worden (waarbij het landingsgestel een grotere footprint moest krijgen, darom heeft de F-18 van die vreemde naar achter stekende wielen).quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:28 schreef sp3c het volgende:
dat ding kan de hele Nederlandse luchtmacht meebrengen (als F16's erop zouden kunnen landen, dat weet ik eigenlijk niet ... was wel de bedoeling ooit geloof ik)
Je kan vanaf zo`n Nederlands schip niet eens op het dek van die carrier kijken, je staart tegen een flatgebouw aanquote:
Gaat die carrier zo hard?quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:39 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Je kan vanaf zo`n Nederlands schip niet eens op het dek van die carrier kijken, je staart tegen een flatgebouw aan.
Ik werk op het betreffende fregat, we waren een gehele dag plane guard van die carrier. Hij varen en wij volgen op 1000yds, hij moest zich inhouden omdat wij hem niet bij konden houden
.
Hij ging nog niet eens op maximale snelheid, maar station speed 32 was al teveel voor onsquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:40 schreef Wuder het volgende:
[..]
Gaat die carrier zo hard?
En volgens mij staar je gewoon tegen een een stalen muur aan of niet?
Wel grappig die zwaaiende mannetjesquote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:48 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Hij ging nog niet eens op maximale snelheid, maar station speed 32 was al teveel voor ons. Toen ging ie maar 25 knopen doen om ons de gelegenheid te geven om bij te kunnen blijven.
En het is niet eens helemaal een stalen muur, je kan niet op het vliegdek kijken want die is te hoog, maar er zitten nog andere openingen in de romp. Veelal open dekken voor bevoorrading op zee, kleine bootjes, en hangars die aan beide kanten openstonden waardoor je dwars door de carrier heen kon kijken.
Dit zie je dan vanaf een Nederlands schip.
Een M-fregat, maximale snelheid 30 knopen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:34 schreef Wuder het volgende:
Wat voor Nederlands schip hebben we het hier over?
Ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat zo'n groot blok staal zo hard kan
Niet zo vreemd als je bedenkt dat het ding nuclear aangedreven is en de nederlandse scheepjes maar 2 gasturbines hebben.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:34 schreef Wuder het volgende:
Wat voor Nederlands schip hebben we het hier over?
Ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat zo'n groot blok staal zo hard kan
40 knopen is echt ziekelijk..quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:45 schreef ToXiCitY het volgende:
[..]
Een M-fregat, maximale snelheid 30 knopen.
Van een Nimitz is de maximale snelheid geheim, maar uit verhalen van de goeie oude tijd (de tijd van onze S-fregatten die 35 knopen halen) valt op te maken dat ze geen moeite hebben met 40 knopen.
Nog wat nummertjes om duidelijk te maken hoe groot zo`n vliegdekschip is: bij helder weer ligt het zicht ongeveer op 12 nautische mijl (1 NM = 1,852 km), dat is de horizongrens. Grotere bakken zoals de megacontainerschepen zijn soms op 14 nautische mijl al te zien. Bij matig zicht in Schotse wateren was de Enterprise op 18 mijl al te zien. Dat is ruim 33 kilometer voor de snelle rekenaars onder ons
.
gewoon zoeken op de gebruikelijke illegale torrent sitesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:39 schreef HarigeKerel het volgende:
Over There kan ik niet vinden by the way
* RonaldV rechtsklikt en saves ass...quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
En daarom zit spc3 nou bij de Bommen KLM
Luchtmacht moet gewoon dit plaatje ophangen en dan stroomt de aanmeldingen binnenquote:Op maandag 1 augustus 2005 02:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
En daarom zit spc3 nou bij de Bommen KLM
Google heb ik al geprobeerd. Kan maar 2 fatsoenlijke foto's vinden en 1 tekening. Het gaat me vooral om de beschildering/camouflage.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:08 schreef RonaldV het volgende:
probeer google. en misschien heeft Scramble wel wat voor je
Daar zijn een aantal Iraakse Mig-21's op bezoek in voormalig Joegoslavie. Opvallend trouwens dat de toestellen ongemarkeerd zijn. Het enige wat ik ervan kan maken is dat de toestellen van eigenaar zijn gewisseld.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:27 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, de Amerikanen kijken altijd even om de hoek of over een muurtje om te weten of de vijand er nog is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
duitsers konden goed mikken zo te zien redelijk wat headshots
Volgens mij zijn het Japanners die deze wonen veroorzaakt hebben, maar dat weet ik niet zeker.. Je ziet namelijk toch vooral plaatjes van de oorlog in de Stille Oceaan..quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, de Amerikanen kijken altijd even om de hoek of over een muurtje om te weten of de vijand er nog is.
(helm op een geweerloop kunnen ze niet zelf bedenken zonder orders)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |