[urlhttp://www.mindef.nl/Images/DK45_tcm6-40678.pdf]Download[/url]quote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 45 zijn:
* Overzicht van militaire steun bij uitvaart van prins Bernhard
* Stingers beproefd op Kreta
toen ik ze poste welquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:05 schreef RonaldV het volgende:
Je plaatjes doen het hier niet
Link naar ander topic: De tank ontwerpen van Geallieerden van het westen
Ik heb de hele .txt bijgewerkt, en bij mij doet hij het ook. Volgens mij ligt het aan FOK, al snap ik nog niet waarom.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:49 schreef Wuder het volgende:
Die enters zijn irritant..
Wil je die foto's ajb NIET resizen, zodat ik ze vanavond kan opslaan?quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:26 schreef M5 het volgende:
Swiss Airforce F/A-18C
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat valt hier aan op? De nieuwe IFF kit op de neus van de eerste kist en de live-ammo AIM-9's en AIM-120. Zo beveiligen de zwitsers het World Economic Forum in Geneve (?) met permanente CAP missies. Relaxed...
Ik resize ze niet iig. Ik kan nog wel ff de originele opzoeken. Die waren nog ietsjes groterquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wil je die foto's ajb NIET resizen, zodat ik ze vanavond kan opslaan?
Overigens heet de IFF kit een "bird-slicer"
Als je een vrouw was ging ik je zoenenquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:48 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik resize ze niet iig. Ik kan nog wel ff de originele opzoeken. Die waren nog ietsjes groter
Ja, waarom doen ze dat eigenlijk? Of is het een domme vraag, aangezien er best wel veel belangrijke gebouwen in Geneve staan..quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:26 schreef M5 het volgende:
Swiss Airforce F/A-18C
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat valt hier aan op? De nieuwe IFF kit op de neus van de eerste kist en de live-ammo AIM-9's en AIM-120. Zo beveiligen de zwitsers het World Economic Forum in Geneve (?) met permanente CAP missies. Relaxed...
Normaal gespoken vliegen de zwitsers ook heel wat af met hun F-18's en F-5's. Maar nu zat er scherpe munitie onder. Gewoon voor het geval dat.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:12 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ja, waarom doen ze dat eigenlijk? Of is het een domme vraag, aangezien er best wel veel belangrijke gebouwen in Geneve staan..
Dus dan moet er wel "neeffie" op de zijkant komen te staanquote:Op donderdag 10 februari 2005 14:58 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
als het werkt dan zie ik dit natuurlijk liever dan A129i of AH1Z![]()
![]()
![]()
zolang de marine ze zelf maar aanschaft
Een Alpha.... Dit werkt uiteraard niet.. Je moet wel Delta Longbow kisten hebbenquote:Op donderdag 10 februari 2005 14:58 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
als het werkt dan zie ik dit natuurlijk liever dan A129i of AH1Z![]()
![]()
![]()
zolang de marine ze zelf maar aanschaft
Hellfires voldoen ook wel om een scheepje te kelderen hoor, allen moet je ze net boven golf hoogte lanceren (ideaal met een heli) en een vlak vluchtpatroon hebben. Dan kun je redelijke fregatten laten zinken denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:13 schreef sp3c het volgende:
ja en hij moet grijs geschildert worden (en eigenlijk zou je er een harpoon aan moeten zien te hangen)
[sub]toch is het niet hetzelfde zonder Piro die zit te schreeuwen dat je moet resizen)
och veel Piloten zweren bij de ah64A omdat die niet zo veel rotzooi aan boord heeft en dus lichter en dus wendbaarder is ... jammer dat hij zo onbetrouwbaar isquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:09 schreef M5 het volgende:
[..]
Een Alpha.... Dit werkt uiteraard niet.. Je moet wel Delta Longbow kisten hebben
<Piro>quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:13 schreef sp3c het volgende:
ja en hij moet grijs geschildert worden (en eigenlijk zou je er een harpoon aan moeten zien te hangen)
[sub]toch is het niet hetzelfde zonder Piro die zit te schreeuwen dat je moet resizen)
Delta's zijn superieur over de Alpha's. En ik heb geen Apache vlieger ooit horen zeggen dat hij liever een Alpha wilde dan een Delta.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
och veel Piloten zweren bij de ah64A omdat die niet zo veel rotzooi aan boord heeft en dus lichter en dus wendbaarder is ... jammer dat hij zo onbetrouwbaar is
maar goed, met het oog op compatibiliteit moet de marine natuurlijk ook gewoon Delta's scoren
enkel als je dichtbij de kust zit en je je ergens kunt verstoppenquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:18 schreef M5 het volgende:
[..]
Hellfires voldoen ook wel om een scheepje te kelderen hoor, allen moet je ze net boven golf hoogte lanceren (ideaal met een heli) en een vlak vluchtpatroon hebben. Dan kun je redelijke fregatten laten zinken denk ik.
ja en dan volhangen met FN gunpods naast het snelvuurkanonquote:Komt ook wel van pas bij de bestrijding van die snelle drugstransportspeedboodjes![]()
Hellfire is 8km max. Maar ik vraag me af als je op een halve meter boven het water met 5 kts vliegt of je snel op gepikt wordt, denk niet dat veel radars die nu op schepen zitten de radar direct als Apache herkennen. Maar goed, je kunt er iiig de landingsvaartuigen mee proberen te kelderen. Dat gaat wel lukken denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
enkel als je dichtbij de kust zit en je je ergens kunt verstoppen
anders kun je met de hellfire (10 km) niet ver genoeg schieten om de Rim-7 Sea Sparrow te verslaan (55 km) en op zee zien ze je echt wel aankomen
[..]
ja en dan volhangen met FN gunpods naast het snelvuurkanon
[afbeelding]
bring it on
Met 5kt vaart elke boot van je weg. Maar dat terzijde: SeaSparrows zijn bedoeld om luchtdoelen neer te halen. Sea skimmers vallen daar niet onder, die worden "gezien" als oppervlakte doel. Op golftophoogte val je eerst weg onder de radarhorizon, en daarna wordt je door de radar uitgefilterd als ground noise, en dus niet herkend tot je ZEER nabij bent. Hooguit dat de scheepsradar (voor oppervlakte doelen) je detecteert. Tegen die tijd begin je doel te worden voor Goalkeeper/Phalanx . Natuurlijk moet je wel met laserguided missiles komen: de ESM systemen op een schip zijn zo goed dat ze niet alleen vertellen wat er aankomt, maar ook hoeveel en uit welke richting. Dus de Longbow verraadt je als je hem aanzet.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:57 schreef M5 het volgende:
[..]
Hellfire is 8km max. Maar ik vraag me af als je op een halve meter boven het water met 5 kts vliegt of je snel op gepikt wordt, denk niet dat veel radars die nu op schepen zitten de radar direct als Apache herkennen. Maar goed, je kunt er iiig de landingsvaartuigen mee proberen te kelderen. Dat gaat wel lukken denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |