[urlhttp://www.mindef.nl/Images/DK45_tcm6-40678.pdf]Download[/url]quote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 45 zijn:
* Overzicht van militaire steun bij uitvaart van prins Bernhard
* Stingers beproefd op Kreta
toen ik ze poste welquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:05 schreef RonaldV het volgende:
Je plaatjes doen het hier niet
Link naar ander topic: De tank ontwerpen van Geallieerden van het westen
Ik heb de hele .txt bijgewerkt, en bij mij doet hij het ook. Volgens mij ligt het aan FOK, al snap ik nog niet waarom.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:49 schreef Wuder het volgende:
Die enters zijn irritant..
Wil je die foto's ajb NIET resizen, zodat ik ze vanavond kan opslaan?quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:26 schreef M5 het volgende:
Swiss Airforce F/A-18C
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat valt hier aan op? De nieuwe IFF kit op de neus van de eerste kist en de live-ammo AIM-9's en AIM-120. Zo beveiligen de zwitsers het World Economic Forum in Geneve (?) met permanente CAP missies. Relaxed...
Ik resize ze niet iig. Ik kan nog wel ff de originele opzoeken. Die waren nog ietsjes groterquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wil je die foto's ajb NIET resizen, zodat ik ze vanavond kan opslaan?
Overigens heet de IFF kit een "bird-slicer"
Als je een vrouw was ging ik je zoenenquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:48 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik resize ze niet iig. Ik kan nog wel ff de originele opzoeken. Die waren nog ietsjes groter
Ja, waarom doen ze dat eigenlijk? Of is het een domme vraag, aangezien er best wel veel belangrijke gebouwen in Geneve staan..quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:26 schreef M5 het volgende:
Swiss Airforce F/A-18C
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat valt hier aan op? De nieuwe IFF kit op de neus van de eerste kist en de live-ammo AIM-9's en AIM-120. Zo beveiligen de zwitsers het World Economic Forum in Geneve (?) met permanente CAP missies. Relaxed...
Normaal gespoken vliegen de zwitsers ook heel wat af met hun F-18's en F-5's. Maar nu zat er scherpe munitie onder. Gewoon voor het geval dat.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:12 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ja, waarom doen ze dat eigenlijk? Of is het een domme vraag, aangezien er best wel veel belangrijke gebouwen in Geneve staan..
Dus dan moet er wel "neeffie" op de zijkant komen te staanquote:Op donderdag 10 februari 2005 14:58 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
als het werkt dan zie ik dit natuurlijk liever dan A129i of AH1Z![]()
![]()
![]()
zolang de marine ze zelf maar aanschaft
Een Alpha.... Dit werkt uiteraard niet.. Je moet wel Delta Longbow kisten hebbenquote:Op donderdag 10 februari 2005 14:58 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]
als het werkt dan zie ik dit natuurlijk liever dan A129i of AH1Z![]()
![]()
![]()
zolang de marine ze zelf maar aanschaft
Hellfires voldoen ook wel om een scheepje te kelderen hoor, allen moet je ze net boven golf hoogte lanceren (ideaal met een heli) en een vlak vluchtpatroon hebben. Dan kun je redelijke fregatten laten zinken denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:13 schreef sp3c het volgende:
ja en hij moet grijs geschildert worden (en eigenlijk zou je er een harpoon aan moeten zien te hangen)
[sub]toch is het niet hetzelfde zonder Piro die zit te schreeuwen dat je moet resizen)
och veel Piloten zweren bij de ah64A omdat die niet zo veel rotzooi aan boord heeft en dus lichter en dus wendbaarder is ... jammer dat hij zo onbetrouwbaar isquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:09 schreef M5 het volgende:
[..]
Een Alpha.... Dit werkt uiteraard niet.. Je moet wel Delta Longbow kisten hebben
<Piro>quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:13 schreef sp3c het volgende:
ja en hij moet grijs geschildert worden (en eigenlijk zou je er een harpoon aan moeten zien te hangen)
[sub]toch is het niet hetzelfde zonder Piro die zit te schreeuwen dat je moet resizen)
Delta's zijn superieur over de Alpha's. En ik heb geen Apache vlieger ooit horen zeggen dat hij liever een Alpha wilde dan een Delta.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
och veel Piloten zweren bij de ah64A omdat die niet zo veel rotzooi aan boord heeft en dus lichter en dus wendbaarder is ... jammer dat hij zo onbetrouwbaar is
maar goed, met het oog op compatibiliteit moet de marine natuurlijk ook gewoon Delta's scoren
enkel als je dichtbij de kust zit en je je ergens kunt verstoppenquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:18 schreef M5 het volgende:
[..]
Hellfires voldoen ook wel om een scheepje te kelderen hoor, allen moet je ze net boven golf hoogte lanceren (ideaal met een heli) en een vlak vluchtpatroon hebben. Dan kun je redelijke fregatten laten zinken denk ik.
ja en dan volhangen met FN gunpods naast het snelvuurkanonquote:Komt ook wel van pas bij de bestrijding van die snelle drugstransportspeedboodjes![]()
Hellfire is 8km max. Maar ik vraag me af als je op een halve meter boven het water met 5 kts vliegt of je snel op gepikt wordt, denk niet dat veel radars die nu op schepen zitten de radar direct als Apache herkennen. Maar goed, je kunt er iiig de landingsvaartuigen mee proberen te kelderen. Dat gaat wel lukken denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
enkel als je dichtbij de kust zit en je je ergens kunt verstoppen
anders kun je met de hellfire (10 km) niet ver genoeg schieten om de Rim-7 Sea Sparrow te verslaan (55 km) en op zee zien ze je echt wel aankomen
[..]
ja en dan volhangen met FN gunpods naast het snelvuurkanon
[afbeelding]
bring it on
Met 5kt vaart elke boot van je weg. Maar dat terzijde: SeaSparrows zijn bedoeld om luchtdoelen neer te halen. Sea skimmers vallen daar niet onder, die worden "gezien" als oppervlakte doel. Op golftophoogte val je eerst weg onder de radarhorizon, en daarna wordt je door de radar uitgefilterd als ground noise, en dus niet herkend tot je ZEER nabij bent. Hooguit dat de scheepsradar (voor oppervlakte doelen) je detecteert. Tegen die tijd begin je doel te worden voor Goalkeeper/Phalanx . Natuurlijk moet je wel met laserguided missiles komen: de ESM systemen op een schip zijn zo goed dat ze niet alleen vertellen wat er aankomt, maar ook hoeveel en uit welke richting. Dus de Longbow verraadt je als je hem aanzet.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:57 schreef M5 het volgende:
[..]
Hellfire is 8km max. Maar ik vraag me af als je op een halve meter boven het water met 5 kts vliegt of je snel op gepikt wordt, denk niet dat veel radars die nu op schepen zitten de radar direct als Apache herkennen. Maar goed, je kunt er iiig de landingsvaartuigen mee proberen te kelderen. Dat gaat wel lukken denk ik.
dat is wel even schrikken ja danquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:57 schreef M5 het volgende:
[..]
Hellfire is 8km max. Maar ik vraag me af als je op een halve meter boven het water met 5 kts vliegt of je snel op gepikt wordt, denk niet dat veel radars die nu op schepen zitten de radar direct als Apache herkennen. Maar goed, je kunt er iiig de landingsvaartuigen mee proberen te kelderen. Dat gaat wel lukken denk ik.
En het standaard 30mm boordkannon van de Apache is effectiever dan die FN GunpodsMaakt ook wat meer indruk aangezien je naast het speedbootje kunt gaan hangen met de loop gericht op het bootje.
![]()
Die 5kts zou ik willen vliegen vanaf firingposition. Daar voor uiteraard harder, maar nog steeds laag. Goalkeeper/Phalanx zijn niet effectief op 8km, dus daar zul je niet veel last van hebben denk ik. Uiteraard laserguided. Misschien dat er een gemodificeerde hellfire zou moeten komen als anti-ship versie, met grotere range, eventueel wat zwaardere warhead.quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Met 5kt vaart elke boot van je weg. Maar dat terzijde: SeaSparrows zijn bedoeld om luchtdoelen neer te halen. Sea skimmers vallen daar niet onder, die worden "gezien" als oppervlakte doel. Op golftophoogte val je eerst weg onder de radarhorizon, en daarna wordt je door de radar uitgefilterd als ground noise, en dus niet herkend tot je ZEER nabij bent. Hooguit dat de scheepsradar (voor oppervlakte doelen) je detecteert. Tegen die tijd begin je doel te worden voor Goalkeeper/Phalanx . Natuurlijk moet je wel met laserguided missiles komen: de ESM systemen op een schip zijn zo goed dat ze niet alleen vertellen wat er aankomt, maar ook hoeveel en uit welke richting. Dus de Longbow verraadt je als je hem aanzet.
correcte term is trouwens volgens mij HELicopter Launched FIRE and forget missile btwquote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:38 schreef RonaldV het volgende:
HELicopter LaserguidedFIRE-and-forget missile (tel de hoofdletters bij elkaar op. Overigens postte ik geen reactie wegens druk
correct. teminste, dit is de huidige benaming.quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
correcte term is trouwens volgens mij HELicopter Launched FIRE and forget missile btw
Zo zijn ze ooit ook begonnen. Maar in de jaren 60 zaten ze inmiddels al boven de 100 bij de C- en F- series, dus toen zijn ze maar weer opnieuw begonnen, en werd de F4H-1 Phantom II (NAVY) en de F-110 Phantom-II (USAF) opnieuw genummerd naar F-4 (interservice). De Hercules zit nog n de C-1xx serie, maar de latere (in de tijdsbalk) Greyhound werd de C-2. Bij de rakette zal binnenkort wel iets soortgelijks gaan gebeuren. De AIM-9 uit de Korea-oorlog is er nog steeds (inmiddels heeft de AIM-9X gevlogen) maar daarnaast staat de AIM-120B AMRAAM (en een hele rij daartussen). Daarnaast krijgen alle vliegtuigen een makkelijk te onthouden, en toch krijgshaftige naam. Bij de luchtmacht zijn roofvogels de laatste 30 jaar populair (Eagle, Falcon, Raptor). Bij de landmacht krijgen de vliegtuigen traditioneel de naam van een indianen "native-american" stam(Apache, Cheyenne, Iroquois, Blackhawk, Cayuse). Bij de USN was Grumman een tijd hofleverancier, en die gebruikten katachtigen (Tiger, Tomcat, Hellcat). Alleen maken ze er wel een potje van: de H-60 serie leek de -hawk serie te gaan worden (Blackhawk, Seahawk, Jayhawk, Pave Hawk), en toen gooiden ze er plots een Goshawk (T-45) en Global Hawk (RQ-4) tussen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:35 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet dat die Amerikanen altijd zo ingewikkeld moeten doen met die namen
imo noem je het gewoon raket 1 en tel je zo op totdat je het te lang duurt om het uit te spreken en daarna ga je naar de volgende
Kun je nagaan... Na al die tijd zit het nog steeds in mijn hoofdquote:
Kruisbogen ja.. om touwtjes mee te spannen, niet voor combat.quote:
Beetje donker beeld, maar wel stoer laag!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:34 schreef M5 het volgende:
Nederlandse F-16 in Noorwegen met een low-pass....
hier
Maar kruisbogen kunnen vaak nog steeds handig zijn.. Lekker stealthyquote:
http://www.worldtribune.c(...)ng2453413.05625.htmlquote:Israel downed 2 Syrian MiGs
last September over sea
SPECIAL TO WORLD TRIBUNE.COM
Friday, February 11, 2005
Diplomatic sources said Israel Air Force F-16 multi-role fighters intercepted and downed two Syrian MiG-29 fighter-jets last year. The sources said the dogfight took place in September 2004 over the eastern Mediterranean Sea.
This was the first engagement between Israeli and Syrian fighter-jets since the 1980s. The sources said the air battle took place when Israel Air Force fighter-jets buzzed the Syrian city of Latakia, a port used by Iran for the shipment of weapons to Hizbullah.
The Washington-based Reform Party of Syria first provided details of the Israeli-Syrian dogfight. RPS said the air battle took place on Sept. 14, 2004, adding that both downed pilots were rescued by Syrian military helicopters, Middle East Newsline reported.
RPS, quoting a European source, said the Israeli fighter-jets used an Israeli-origin Python-4 air-to-air missile to down one of the MiG-29s. The other Syrian MiG-29 was shot down by a U.S.-origin AIM-9M Sidewinder.
The pilots of the MiG-29s were identified by RPS as Maj. Arshad Midhat Mubarak and Capt. Ahmad Al Khatib.
Diplomatic sources said the Syrian losses led President Bashar Assad to accelerate efforts to procure advanced anti-aircraft systems from Russia.
Syria has requested a range of anti-aircraft systems, including the SA-18, TOR-M1, S-300PMU2 and the S-400 systems.
The most likely Russian sale to Damascus is that of the SA-18, the sources said. They said Russia would supply the first SA-18 short-range systems – either directly or through a third country – within several months.
In January, Russia and Syria – overriding objections from Israel and the United States – agreed on the sale of the SA-18 to Damascus. Russian officials said the sale of the SA-18 would not violate any international arms agreement.
"Russia has cooperated with Syria for decades, and my country is convinced that Syria has a strong right to get defensive weapons," Russian ambassador in Tunisia Aleksei Tserub said.
Stoer filmpje.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 08:41 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.warforum.net/movies/f15_dog_fighting.mpg
Het is denk ik een AIM-9 Sidewinder (aangezien het ding reageerd op flares). En hij ontwijkt ze niet, maar de raket raakt in de war door de flares en kan daarna het doel niet meer vinden. Iig duurt het fragement te kort om dat goed te kunnen zien.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:37 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Stoer filmpje.
Wat is eigenlijk het object wat de F-15 bij ongeveer 4.08 lanceert en die flares ontwijkt? En dan zo keihard lachen![]()
Übergeil filmpje, ware het niet dat er weer een paar Phabulous Phantoms in overlijdenquote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Het is denk ik een AIM-9 Sidewinder (aangezien het ding reageerd op flares). En hij ontwijkt ze niet, maar de raket raakt in de war door de flares en kan daarna het doel niet meer vinden. Iig duurt het fragement te kort om dat goed te kunnen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |