[urlhttp://www.mindef.nl/Images/DK45_tcm6-40678.pdf]Download[/url]quote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 45 zijn:
* Overzicht van militaire steun bij uitvaart van prins Bernhard
* Stingers beproefd op Kreta
Je moet toch es al die <enters> eruit halenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De reeks bestaat alweer bijna een jaar
dat moet sherman doen het staat op zijn homepagequote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je moet toch es al die <enters> eruit halen
Het het ging inderdaad over een "Spectre" achtige gunship op basis van de overtollige F.60s ja
link is dood?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.webmutants.com/strategypage/resultantfury.wmv
Video of a B-52 JDAM strike on an LST.
probleem is alleen dat ze NIET in de .txt staanquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat moet sherman doen het staat op zijn homepage
waarom staan ze er niet in voordat ik de file upload maar wel er naquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:55 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
probleem is alleen dat ze NIET in de .txt staan
ja ik heb dat ook al is voorgesteld hier in 1 van de topics maar daar werd Piro boos vanquote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:34 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je moet toch es al die <enters> eruit halen
Het het ging inderdaad over een "Spectre" achtige gunship op basis van de overtollige F.60s ja
niet geschikt voor gunships. ik zie dat de achterkant gebruikt wordt om de gas druk kwijt te raken. zo heb je na 3 schoten je cabine blauw gezet..quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik heb dat ook al is voorgesteld hier in 1 van de topics maar daar werd Piro boos van
anyways als bewapening heb ik misschien een leuk alternatief
Terugstootloze vuurmonden van Mauser
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.waffenhq.de/flugzeuge/rmk30.html
deze is 30 mm en kan gebruikt worden aan boord van eurocopter (Wiesel op de foto) maar voor een gunship denk ik dan aan een wat groter apparaat
Je vergeet de patronen opslag nog, dat neem ook veel ruimte in (als je teminste een leuke hoeveelheid mee wilt nemen). Dus ik denk dat het wel lekker een krappe boel wordt in de Fokker 60 "Spooky". en Drie man op het flight dek kan net. maar de derde man is dan observator, die heeft totaal geen (werk)ruimte. Dus laat die dan ook maar ergens tussen de kanonnen gaan zittenquote:Een bofors 40Lxx is een bovenlader. We hadden die dingen vroeger bij ons op het onderdeel, de patronen werden per 5 bovenop neergelegd door de stuksbemanning (2 man, de commandant van het stuk stond niet op het stuk zelf). Het kanon plus de laadruimte nemen ongeveer 2 meter breedte in, en ik schat anderhalf diep (langs de loop gerekend). De loop zelf steekt natuurlijk buiten de romp.
De M-61s hebben elk één man nodig voor het richten en vuren, plus een lader, als je er voor kiest om de schutter niet zelf te laten laden. Zelfs met een lader per kanon (die de munitie aansleept) heb je voor de M-61 kanonnen en de bofors samen 3 laders nodig. Of je onder de vleugels een minigun of sensoren plaatst maakt geen verschil: in beide gevallen heb je 2 man nodig. De communicatie kan door de boordcommandant (op het ops-dek) worden afgehandeld, dat maakt tezamen 10 man op het ops dek, en 2 of 3 op het vliegdek. Dat gaat samen met de bewapening goed passen op een passagierskist voor 60 personen.
Ik had eigenlijk verwacht dat een Bofors wat meer ruimte in de romp nodig zou hebben. Dan idd zo'n ding d'r in wurmen.quote:Die kunnen ZEER rudimentair, het is alleen voor start en landing. Als je ooit hebt rondgekeken in een KC-135 dan weet je wat ik bedoel. Ik ruil één van jouw M-61s voor een Bofors, en de minigun eventueel voor sensoren.
nee breed zijn ze niet.. maar ik bedoel dat je kruitdampen met dat wapen direct in de cabine terecht komen.. is niet echt handig als je als schutter en lader er achter gaat staan.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:07 schreef sp3c het volgende:
och daar valt best een mouw aan te passen denk ik zo breed zijn de f60's nu ook weer niet
Zoek maar een plek aan de romp waar je dit ding kwijt kan en makkelijk te herladen is. onder de vleugel is iig geen optie (geen ruimte voor de patronen).quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:22 schreef sp3c het volgende:
wat misschien ook kan is net als Eurocopter die dingen ergens buiten hangen
[afbeelding]
[afbeelding]
heb je gelijk meer ruimte voor wapentuig binnenin het toestel (of munitie)
dat zou betekenen dat je de turret ergens aan de romp moet plakken. ik denk dat het een beetje te veel weerstand veroorzaakt, en je moet bij dit wapen op letten dat je met de "uitlaat" gassen je romp niet zwart blakerd en je verf eraf brand. niet echt praktisch lijkt mij.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:25 schreef sp3c het volgende:
mjah herladen ... hij laad zichzelf voor zover ik weet, je hoeft enkel de feed te regelen naar het munitiedepot in het vliegtuig
ik denk dat de luchtweerstand een te groot probleem wordt als je 250 knopen gaat vliegen en je draait de turret haaks op de romp. (als hij al onder de romp past.. een Fokker 60 heeft niet zo'n grote grondspeling (iets van 50 cm dacht ik)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:36 schreef sp3c het volgende:
mjah dat laatste is het probleem neit denk ik aangezien ze hem ook onder de neus van de Tiger willen gaan hangen.
[afbeelding]
ik zou de turret bv ipv die koepel onder aan de maritime hangen
of evt waar de Harpoon hangt ... punt is dat je hiermee met een vrij klein wapen een flinke slagkracht krijgt (ietsjes meer dan het kanon op de A10 naar het schijnt) en dat heb je denk ik wel nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |