abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:49:33 #251
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31719008
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:32 schreef yvonne het volgende:
Ja, hej hoi enzo,
Ik zoek veteranen
check!
quote:
en ander gespuis
check!
quote:
dat het blad Checkpoint leest, heeft, en een exemplaar aan Tante vonneke wil doneren.
uncheck...
quote:

O, en dit vraag ik al op m'n vriendelijkst jah
lieg niet.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31720139
zo hoort dat

* probeert wat leven in de topic te blazen.
V10
  Admin donderdag 27 oktober 2005 @ 12:35:04 #253
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_31721760
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

check!
[..]

check!
[..]

uncheck...
[..]

lieg niet.

Wellus, ik deed heel vriendelijk voor mijn doen!
En waarom lees je als veteraan het blad "checkpoint"niet?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_31722684
Ik vraag me al een tijdje af, wat voor Oosterse toestellen we gaan zien die tegenover de nieuwste generatie stealth vliegtuigen/jagers (F-22 Raptor enz. van de Westerse industrie gezet moeten worden.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31723037
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af, wat voor Oosterse toestellen we gaan zien die tegenover de nieuwste generatie stealth vliegtuigen/jagers (F-22 Raptor enz. van de Westerse industrie gezet moeten worden.
Voorlopig niets. Laatste Oosterse kisten zijn de Sukhoi Su-33, de Su-35 en wat varianten van de Su-30 wat weer een doorontwikkelde Su-27 is. Probleem daar is dat ze geen geld hebben om nieuwe kisten te ontwikkelen. En niemand geld heeft om ze te kopen of wil kopen.
V10
pi_31723123
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:26 schreef M5 het volgende:

[..]

Voorlopig niets. Laatste Oosterse kisten zijn de Sukhoi Su-33, de Su-35 en wat varianten van de Su-30 wat weer een doorontwikkelde Su-27 is. Probleem daar is dat ze geen geld hebben om nieuwe kisten te ontwikkelen. En niemand geld heeft om ze te kopen of wil kopen.
Terwijl je zou zeggen, dat dat blok daar (China, India, Rusland) zich zo ontwikkeld, het wellicht toch weer investeren wordt in de defensie-industrie. De Flanker (en Fulcrum) is/zijn immers helemaal in de laagconjuctuur ontwikkeld door de Sovjets. Slechter en minder kan het niet worden denk ik dan.
pi_31723245
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Terwijl je zou zeggen, dat dat blok daar (China, India, Rusland) zich zo ontwikkeld, het wellicht toch weer investeren wordt in de defensie-industrie. De Flanker (en Fulcrum) is/zijn immers helemaal in de laagconjuctuur ontwikkeld door de Sovjets. Slechter en minder kan het niet worden denk ik dan.
De Su-27 Flanker is op zich geen slechte kist, en de door ontwikkelingen in de vorm van Su-30 en 33 (en 35) al helemaal niet. Ze doen niet veel onder voor moderne westerse kisten, of zijn zelfs beter. Punt is dat het westen stealth technieken heeft waardoor je eigenlijk niets aan je superieure wendbaarheid hebt. De techniek zit in Rusland, het geld in China en in mindere mate in India, maar echt kapitaal krachtig zijn ze niet voor zover ik weet. Iig niet genoeg om even wat nieuwe jets uit de grond te stampen.

Overigens zijn er nog wat doorontwikkelingen op de Mig-29 Fulcrum, maar dat dus geen nieuwe kist.
V10
pi_31723252
Cool, mijn stage is bijna afgelopen bij de Marine. Ik ben eenmalig in Den Helder geweest en, drie dagen lang met een schip meegevaren . De rest van de tijd heb ik in Den haag/Scheveningen gewerkt bij Bureay Hydrografie.

Midden op zee, zonsopgang .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_31723368
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:33 schreef M5 het volgende:

[..]

De Su-27 Flanker is op zich geen slechte kist, en de door ontwikkelingen in de vorm van Su-30 en 33 (en 35) al helemaal niet. er nog wat doorontwikkelingen op de Mig-29 Fulcrum, maar dat dus geen nieuwe kist.
Ik weet ook wel dat het goeie kisten zijn, daarover geen misverstand.

Maar ik zit op iets nieuws van het Oosters front te wachten. Die ouwe Frogfoot mag ook wel eens vervangen worden door een nieuw exemplaar, om gronddoelen te bestoken en evt. Apaches en A-10's de markt uit te prijzen.
pi_31723558
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat het goeie kisten zijn, daarover geen misverstand.

Maar ik zit op iets nieuws van het Oosters front te wachten. Die ouwe Frogfoot mag ook wel eens vervangen worden door een nieuw exemplaar, om gronddoelen te bestoken en evt. Apaches en A-10's de markt uit te prijzen.
De Su-25 Frogfoot kun je vervangen door de Su-39. Dat is een flink geupdate Su-25:

Voor ander nieuws kun je vrees ik nog wel wat jaartjes wachten..
V10
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:04:00 #261
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31724048
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wellus, ik deed heel vriendelijk voor mijn doen!
En waarom lees je als veteraan het blad "checkpoint"niet?
De lange versie
Omdat defensie al sinds 1993 weet dat ze hun administratie niet op orde hebben op dit gebied. En ondanks het feit dat ik pas eind 2000 de dienst verlaten heb, is er in de tussenliggende tijd (en feitelijk nog steeds) niets veranderd. Defensie weet niet wie ze uitgezonden heeft, en al helemaal niet waar deze mensen gebleven zijn. Defensie houdt geen debriefs na een uitzending, defensie meldt je bij het uitboeken niet dat je jezelf nog even als veteran moet aanmelden (stand okt 2000).

Toch weet defensie me wel te vinden om medailles uit te reiken, en ze sturen me 5 jaar na dato ook nog steeds keurig elke maand gratis "De Vliegende Hollander".

de korte versie:
Ze weten niet wie ik ben of waar ik ben, maar ze weten me wel te vinden voor medailles en het bedrijfsblad. En of ik mezelf even wil melden als veteraan. Die aanmelding zal in die puinhoop ook wel zoekraken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31729677
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik gok discovery channel.
goed gegokt

zal nog weleens herhaald worden discovery kennende
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31729753
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

goed gegokt

zal nog weleens herhaald worden discovery kennende
oeh ja. denk het wel

meld je het ff ik heb die van gisteren ook gemist
V10
pi_31729790
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:33 schreef M5 het volgende:

[..]

De Su-27 Flanker is op zich geen slechte kist, en de door ontwikkelingen in de vorm van Su-30 en 33 (en 35) al helemaal niet. Ze doen niet veel onder voor moderne westerse kisten, of zijn zelfs beter. Punt is dat het westen stealth technieken heeft waardoor je eigenlijk niets aan je superieure wendbaarheid hebt. De techniek zit in Rusland, het geld in China en in mindere mate in India, maar echt kapitaal krachtig zijn ze niet voor zover ik weet. Iig niet genoeg om even wat nieuwe jets uit de grond te stampen.

Overigens zijn er nog wat doorontwikkelingen op de Mig-29 Fulcrum, maar dat dus geen nieuwe kist.
mooi dat we er nu ook eens zonder die conspirecy mensen over kunnen praten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_31729862
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mooi dat we er nu ook eens zonder die conspirecy mensen over kunnen praten
leg eens uit wat je daar nu precies mee bedoelt
V10
pi_31729877
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:25 schreef M5 het volgende:

[..]

oeh ja. denk het wel

meld je het ff ik heb die van gisteren ook gemist
nee morgen komt hij rond de klok van 10 en deze keer zijn fighters aan de beurt
pi_31729922
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:28 schreef M5 het volgende:

[..]

leg eens uit wat je daar nu precies mee bedoelt
in het andere topic over china dat er mensen allemaal met plasma technologie en ondergrondse super geheime R&D bunkers beginnen te gooien.

en het sterk overdrijven van de kracht van china
pi_31730041
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

in het andere topic over china dat er mensen allemaal met plasma technologie en ondergrondse super geheime R&D bunkers beginnen te gooien.

en het sterk overdrijven van de kracht van china
oh zo. nah. daar kan ik dan alleen om lachen. ze krijgen net met de grootste moeite een paar gasten in een rondje rond de aarde.. dus plasmatech en dat soort dingen..

De kracht van china is niet groot, gezien dat het grote deel van het materieel wat ze hebben sterk tot zeer sterk verouderd is..
V10
pi_31731132
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:35 schreef M5 het volgende:
zo hoort dat
[afbeelding]

* probeert wat leven in de topic te blazen.
Meer?
Heb dualscreen namelijk.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31732268
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:19 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Meer?
Heb dualscreen namelijk.
zal 'ns voor je kijken.. momentje
V10
pi_31732471
Oke, bedankt he.
pi_31733275
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:09 schreef SHERMAN het volgende:
Oke, bedankt he.
ik heb deze. zeg maar ff welke je wilt dan zet ik ze ook in wat groter formaat online. of ik mail ze allemaal naar je?

Zelf vind ik de F-18 met de minste condensvorming mooi, daar kun je naamelijk de schokgolf echt zien.

zeg't maar, allemaal in 1280x1024 of sommige in 1280x960
V10
pi_31733454
Hier een filmpje van een of andere laser die artillerie projectielen en raketten zou kunnen uitschakelen.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord, of is dit gewoon een bullshit filmpje.

http://www.hedfud.com/media/albums/videos02/mobile_laser.wmv
Save a mouse, eat a pussy.
pi_31733769
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef -calimero- het volgende:
Hier een filmpje van een of andere laser die artillerie projectielen en raketten zou kunnen uitschakelen.

ik had er nog niet van gehoord. maar het ziet er niet als bullshit-filmpje uit. Voor zover ik weet zou dit wel kunnen, mits het op niet te grote afstand is. Ik dacht dat de USAF ook nog met zo'n vliegende laser bezig was in een 747, maar dat is niet helemaal het zelfde als dit ding.
Wel cool als dus werkt, kun je makkelijk artillerie vuur uitschakelen. Er bestaan al radar systemen die inkomend artillerie vuur kunnen detecteren. koppel je dat aan een laser die sterk genoeg is om die projectielen uit te kunnen schakelen en maak je een systeem die zorgt dat de laser die projectielen blijft volgen, dan heb je een zeer nuttig zelf verdedigings systeem.

zo te zien is het een IR-laser aangezien ze met (ik denk) een IR-nachtkijker de beam kunnen zien.
V10
pi_31734122
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:44 schreef -calimero- het volgende:

is al een keer eerder genoemd in topic 3 of zo.

en het kan zover ik weet hebben israel en de vs al werkende prototypes
pi_31734252
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:53 schreef M5 het volgende:

[..]

ik had er nog niet van gehoord. maar het ziet er niet als bullshit-filmpje uit. Voor zover ik weet zou dit wel kunnen, mits het op niet te grote afstand is. Ik dacht dat de USAF ook nog met zo'n vliegende laser bezig was in een 747, maar dat is niet helemaal het zelfde als dit ding.
Wel cool als dus werkt, kun je makkelijk artillerie vuur uitschakelen. Er bestaan al radar systemen die inkomend artillerie vuur kunnen detecteren. koppel je dat aan een laser die sterk genoeg is om die projectielen uit te kunnen schakelen en maak je een systeem die zorgt dat de laser die projectielen blijft volgen, dan heb je een zeer nuttig zelf verdedigings systeem.

zo te zien is het een IR-laser aangezien ze met (ik denk) een IR-nachtkijker de beam kunnen zien.
Ja, ik weet dat de VS proeven doet met een laser in een vliegtuig, deze laser moest alleen wel in een jumbo, anders paste het niet. De laser op het filmpje ziet er nogal klein uit. Ook vraag ik me af of ze wel zo nauwkeurig kunnen richten met zo'n snelheid en afstand.

Dat je de straal kan zien met een IR kijken lijkt me opzich logisch dan, omdat een IR kijker warmte beeld geeft, en een laserstraal die krachtig genoeg is om een granaat te doen ontploffen zal heus wel een aardige tempratuur hebben.

Met een gewone HV kijken kan je trouwens ook IR licht zien (de LEDjes van je tv afstandsbediening bijvoorbeeld.)
Save a mouse, eat a pussy.
pi_31734729
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:09 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat de VS proeven doet met een laser in een vliegtuig, deze laser moest alleen wel in een jumbo, anders paste het niet. De laser op het filmpje ziet er nogal klein uit. Ook vraag ik me af of ze wel zo nauwkeurig kunnen richten met zo'n snelheid en afstand.

Dat je de straal kan zien met een IR kijken lijkt me opzich logisch dan, omdat een IR kijker warmte beeld geeft, en een laserstraal die krachtig genoeg is om een granaat te doen ontploffen zal heus wel een aardige tempratuur hebben.

Met een gewone HV kijken kan je trouwens ook IR licht zien (de LEDjes van je tv afstandsbediening bijvoorbeeld.)
dat is het probleem niet in vergelijking met licht gaat een granaat sterves langsaam
en er zit een verschil in lasers die in de jumbo is een chemische en dit is een solid state laser.
http://science.howstuffworks.com/laser7.htm
het grootste probleem zit hem in de energie opwekking.
pi_31734883
er zou ook sprake zijn om de jsf/b met een laser uit te rusten de power zou dan opgewerkt worden door de aandrijfas die normaal voor de liftfan wordt gebruikt
pi_31735038
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
er zou ook sprake zijn om de jsf/b met een laser uit te rusten de power zou dan opgewerkt worden door de aandrijfas die normaal voor de liftfan wordt gebruikt
voor het vernietigen van incoming missiles? ik ben voor

maar allen als het niet ten koste gaat van het max motor vermogen
V10
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:08:24 #280
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31736221
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:35 schreef M5 het volgende:

[..]

oh zo. nah. daar kan ik dan alleen om lachen. ze krijgen net met de grootste moeite een paar gasten in een rondje rond de aarde.. dus plasmatech en dat soort dingen..

De kracht van china is niet groot, gezien dat het grote deel van het materieel wat ze hebben sterk tot zeer sterk verouderd is..
Ik ga mijn posts daar niet herhalen, maar lees ze eens, just for the fun. Ik denk dat de meeste mensen China zwaar onderschatten. China zit op een zeer ambitieus inhaal programma.
- Privacy Matters
pi_31736290
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ga mijn posts daar niet herhalen, maar lees ze eens, just for the fun. Ik denk dat de meeste mensen China zwaar onderschatten. China zit op een zeer ambitieus inhaal programma.
Programma's.. ja die heeft iederen wel. China moet ook niet overschat worden. Ze zijn zeker een upcomming power. Maar op dit moment zijn ze het nog lang niet.
V10
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:15:07 #282
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31736462
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:10 schreef M5 het volgende:

[..]

Programma's.. ja die heeft iederen wel. China moet ook niet overschat worden. Ze zijn zeker een upcomming power. Maar op dit moment zijn ze het nog lang niet.
Ze zijn in ieder geval regionaal een power vergelijkbaar met India (nog zo'n stille gigant). De aantallen van de VS halen ze nog niet, maar wat er staat is van goede kwaliteit, en genoeg om in ieder geval Japan en Korea zenuwachtig te maken. Als ze het niet redden (de Chinezen, over de Indiers maak ik me geen zorgen) dan komt het door tactiek, niet door techniek. Als ik het heb over programma's trouwens, dan heb ik het over de Amerikaanse omschrijving van Programma. Dat betekent dus niet alleen maar R&D, maar ook lopende programma's zoals de F-15 en F-16 programma's, die al meer dan 25 jaar aan de frontlijn staan.
- Privacy Matters
pi_31738820
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:36 schreef M5 het volgende:

[..]

ik heb deze. zeg maar ff welke je wilt dan zet ik ze ook in wat groter formaat online. of ik mail ze allemaal naar je?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zelf vind ik de F-18 met de minste condensvorming mooi, daar kun je naamelijk de schokgolf echt zien.

zeg't maar, allemaal in 1280x1024 of sommige in 1280x960
Zou je ze allemaal willen mailen?
Of rarren en op bijvoorbeeld rapidshare.de willen zetten?

Erg mooi.
pi_31739259
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:26 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Zou je ze allemaal willen mailen?
Of rarren en op bijvoorbeeld rapidshare.de willen zetten?

Erg mooi.
done.
http://rapidshare.de/files/6845945/Walls.rar.html

V10
  Moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 22:44:39 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31739478
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

ik geloof best dat ze goed onderweg zijn maar voorlopig zijn ze er nog (lang) niet en de rest van de wereld zit ook niet stil
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31739836
quote:
Je bent geweldig.
pi_31739888
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:53 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Je bent geweldig.
no problem
V10
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:01:38 #288
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31740152
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof best dat ze goed onderweg zijn maar voorlopig zijn ze er nog (lang) niet en de rest van de wereld zit ook niet stil
En met dat laatste zit je dus fout. De rest van de wereld zit WEL stil. De F-22 en JSF/F-35 liggen allebei onder vuur. De VS hebben al sinds de vroege jaren 60 geen bommenwerper meer in serieuze hoeveelheden gebouwd (of je moet de 100 B-1Bs een serieuze hoeveelheid noemen).
De VS hebben hun meest gavanceerde gevechtshelicopter ooit begin dit jaar neertgesabeld. Het nieuwste dat op het ogenblik daar van de band loopt is de F/A-18E/F, een toestel dat ook nog uit de jaren 70 stamt, de F-15 en 16 overleven alleen door orders uit het buitenland.
Europa komt met de Typhoon, die het mogelijk (we weten er immers te weinig van) op kan nemen tegen de chinese uitvoering ervan. Tegen de Sukhois verliest hij het mogelijk (als we uitgaan van de Indiase prestaties ermee tenminste). De enige andere serieuze kandidaat is Rafale. Verder kunnen er alleen Tornado F.3s en Mirage 2000 tegenover gesteld worden.

Ik ben onder de indruk van wat de Chinezen voor elkaar hebben gekregen. Zij produceren een heleboel in een tijd dat wij (lees: het westen) vrijwel niets produceert. Waar ze kennis te kort komen importeren ze het gewoon: genoeg ex-Sovjet technici die om een goedbetaalde baan verlegen zitten. Het lijken de VS na de tweede wereldoorlog wel.
- Privacy Matters
pi_31740433
Luchtmacht van India in toestellen,

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Units/Fleet.html

en in squadrons

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Units/Squadrons.html

veel kisten, maar veel verouderde kisten.
V10
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:51:27 #290
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31741969
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:09 schreef M5 het volgende:
Luchtmacht van India in toestellen,

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Units/Fleet.html

en in squadrons

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Units/Squadrons.html

veel kisten, maar veel verouderde kisten.
Leg dat maar uit aan de USAF. Wat is voor jou "verouderd" trouwens?
- Privacy Matters
pi_31748195
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Leg dat maar uit aan de USAF.
quote:
Wat is voor jou "verouderd" trouwens?
Kisten die hun oorsprong hebben in de jaren 50/60 zoals de MiG-21, MiG-23, MiG-25 en iets minder de MiG-27 en de Jaguar.

In verglijk met wat er hier in het westen rond vliegt dan.
Van de 683 jet-kisten die op die pagina staan zijn er 208 MiG-21's 64 MiG-23's , 6 MiG-25, 104 MiG-27 en 74 Jaguars. Totaal zijn dat 456 kisten, dat is 67% wat imo verouderd materieel is. Om maar te zwijgen van de 9 Canberra's die ze hebben.
(alle trainers excl.)

Nu weet ik niet hoe nauwkeurig die site is en wat er wel en niet van klopt, maar dit vind ik een flink verouderde luchtmacht.
V10
pi_31748772
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En met dat laatste zit je dus fout. De rest van de wereld zit WEL stil. De F-22 en JSF/F-35 liggen allebei onder vuur. De VS hebben al sinds de vroege jaren 60 geen bommenwerper meer in serieuze hoeveelheden gebouwd (of je moet de 100 B-1Bs een serieuze hoeveelheid noemen).
De VS hebben hun meest gavanceerde gevechtshelicopter ooit begin dit jaar neertgesabeld. Het nieuwste dat op het ogenblik daar van de band loopt is de F/A-18E/F, een toestel dat ook nog uit de jaren 70 stamt, de F-15 en 16 overleven alleen door orders uit het buitenland.
Europa komt met de Typhoon, die het mogelijk (we weten er immers te weinig van) op kan nemen tegen de chinese uitvoering ervan. Tegen de Sukhois verliest hij het mogelijk (als we uitgaan van de Indiase prestaties ermee tenminste). De enige andere serieuze kandidaat is Rafale. Verder kunnen er alleen Tornado F.3s en Mirage 2000 tegenover gesteld worden.

Ik ben onder de indruk van wat de Chinezen voor elkaar hebben gekregen. Zij produceren een heleboel in een tijd dat wij (lees: het westen) vrijwel niets produceert. Waar ze kennis te kort komen importeren ze het gewoon: genoeg ex-Sovjet technici die om een goedbetaalde baan verlegen zitten. Het lijken de VS na de tweede wereldoorlog wel.
maar waarom nieuwe bommenwerpers

het westen heeft de f22 en de gene die daarna komt de eurofighter
pi_31748879
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het westen heeft de f22 en de gene die daarna komt de eurofighter
Volgens mij is ie de F117 en de B-2 vergeten.
pi_31748900
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd, aan een aantal B2's heb je nu al meer dan een vloot tapijt-bommenwerpers zoals de eerste versies van de B52. Dat is gewoon verleden tijd. Nauwkeurigheid is nuttiger dan grote aantallen. Daarnaast zijn de hudige jagers als F-15/ F/A-18 (F-22) prima in staat om ook wat payload bij de buren af te leveren als dat moet. Dat was vroeger anders.
V10
pi_31748907
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Volgens mij is ie de F117 en de B-2 vergeten.
Als je grote productie aantallen bedoelt kun je die overslaan.
V10
pi_31748990
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:52 schreef M5 het volgende:

[..]

idd, aan een aantal B2's heb je nu al meer dan een vloot tapijt-bommenwerpers zoals de eerste versies van de B52. Dat is gewoon verleden tijd. Nauwkeurigheid is nuttiger dan grote aantallen. Daarnaast zijn de hudige jagers als F-15/ F/A-18 (F-22) prima in staat om ook wat payload bij de buren af te leveren als dat moet. Dat was vroeger anders.
Tapijt-bommenwerpers behoren inderdaad tot de verleden tijd. Men kan tegenwoordig met minder bommen, met zwaardere lading en lichtere toestellen hetzelfde doel behalen. Ik herinner me de C130 gunship, geladen met die zwaarste conventionele bom. Of men gebruikt jachtbommenwerpers met geleide Mavericks, als precisie boven vernietigingskracht wordt gesteld.
pi_31749012
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:53 schreef M5 het volgende:

[..]

Als je grote productie aantallen bedoelt kun je die overslaan.
Waarom zou je ze in massa gaan produceren, als een klein aantal van deze haar taken prima aan kan. Kennelijk is het niet nodig deze toestellen in massa te produceren.
pi_31749154
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Tapijt-bommenwerpers behoren inderdaad tot de verleden tijd. Men kan tegenwoordig met minder bommen, met zwaardere lading en lichtere toestellen hetzelfde doel behalen. Ik herinner me de C130 gunship, geladen met die zwaarste conventionele bom. Of men gebruikt jachtbommenwerpers met geleide Mavericks, als precisie boven vernietigingskracht wordt gesteld.
AGM-65 Mavericks zou ik niet kiezen. Eerder een paar Laser Guided Bombs (LGB's) of JDAM's, in de toekomst Joint Air to Surface Standoff Missile (JASSM) of Joint Standoff Weapon (JSOW).
V10
pi_31749245
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:04 schreef M5 het volgende:

[..]

AGM-65 Mavericks zou ik niet kiezen. Eerder een paar Laser Guided Bombs (LGB's) of JDAM's, in de toekomst Joint Air to Surface Standoff Missile (JASSM) of Joint Standoff Weapon (JSOW).
Eventjes terug naar China in ontwikkeling. Ik suggereer dat je aan de ontwikkelingen van de defensie-uitrusting -en budget van een land, wel zien wat ze in de toekomst van plan zijn.
Hoe zit het wat dat betreft met China. Zijn er cijfers bekend van uitbreidingen van de luchtmacht bijvoorbeeld? Het defensiebudget was toch wel ver-zoveel-voudigd?
pi_31749663
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:08 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Eventjes terug naar China in ontwikkeling. Ik suggereer dat je aan de ontwikkelingen van de defensie-uitrusting -en budget van een land, wel zien wat ze in de toekomst van plan zijn.
Hoe zit het wat dat betreft met China. Zijn er cijfers bekend van uitbreidingen van de luchtmacht bijvoorbeeld? Het defensiebudget was toch wel ver-zoveel-voudigd?
Probleem met China is dat ze een budget op geven, maar niemand kan het controleren of het klopt. Pentagon zegt dat het veel meer is dan dat de Chinezen op geven, maar kan ook geen hard bewijs geven. Dat het budget voor defensie van China groeit is echter een feit. Hoe veel en hoe snel is niet echt bekend, dat blijft wat speculeren.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')