Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Kijk, nu gaan we het vuur even aanwakkeren!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:51 schreef Svyatagor het volgende:
No 27! Een tribute-topic lijkt me zo.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okay, het zijn niet allemaal gitaristen, maar toch![]()
psst: Jorikjet: het is vindt men![]()
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:18 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kijk, nu gaan we het vuur even aanwakkeren!![]()
Ik mis een grootheid der grootheden:
Dimebag van Pantera. (zie av)
quote:
quote:Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Nee Kurt leeft nog welquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
nou nou, wat een diepgang! Ik dacht gewoon dat er legendes getoond werden....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
Helemaal onderaan de OP.quote:
Al een London City strat geprobeerd (Spitfire Mk II dus)? Dat zijn degelijke gitaren voor, ik geloof, rond de ¤250.quote:
Je gaat me tocht niet vertellen dat dit voor het eerst is dat je wat leden van Club 27 bij elkaar ziet?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
nou nou, wat een diepgang! Ik dacht gewoon dat er legendes getoond werden....![]()
geef hammet de schuld! ik had het uit zijn OP gehaaldquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Helemaal onderaan de OP.
Maar misschien is het al wel weer te laat...![]()
eeehhhmmmmquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je gaat me tocht niet vertellen dat dit voor het eerst is dat je wat leden van Club 27 bij elkaar ziet?
F*ck, ik wilde al bijna tikken wie dat was voordat ik me besefte dat ik niet in Muziektrivia zatquote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:56 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
geef hammet de schuld! ik had het uit zijn OP gehaald
whehehe dat je daar een boete voor krijgt. Het is mij zo vaak voor gebeurt, maar nog nooit een boetequote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:01 schreef Jorikjet het volgende:
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!
kreeg trouwens net een boete thuis van 50 euroopenbaar dronkenschap, zoals een echte rocker dat doet
Proberen in de winkel is de enige oplossing! Er moet gewoon een duidelijke *klik* zijn tussen jou en de gitaar, of dat nou een PRS of een Squier is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:01 schreef Jorikjet het volgende:
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!![]()
Kan goed gaan. Maar echt goed is het niet, nee.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:55 schreef Svyatagor het volgende:
Wel vreemd is dat het een Spaanse gitaar is, maar dat er stalen snaren opzittenDaardoor klinkt hij wel diep en hard, maar of het zo goed is voor de hals...
![]()
Rock/metalquote:Op zondag 17 juli 2005 10:58 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ligt eraan welke muziek je wilt spelen.
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 17 juli 2005 11:39 schreef Schorpioen het volgende:
Koop een metronoom, zet die op een heel laag tempo zodat je een lick makkelijk aankan, en hem goed en volledig foutloos kan spelen. Speel de lick 1000 keer zodat je hem kan dromen. Vervolgens zet je elke dag de metronoom 1 tandje hoger, niet meer. Hou dat trouw vol en na een paar maanden speel je bijna ongemerkt fast as lightning.
Forty licks...quote:Op zondag 17 juli 2005 12:13 schreef Jorikjet het volgende:
40!
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html
Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.
Wat is de bedoeling van al die /-dingen?
(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
Hoe speel je dat dan?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.
als het een strat moet zijn, zou ik denken aan een London city Spitfire MK 2: die moet nieuw voor 250 euro te vinden zijn. prachtige strat copieen, die veel beter zijn dan squiers, en eigenlijk op het niveau staan van goeie mex modellen, of mindere usa's.quote:Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Idd, je speelt dan het akkoord met een andere grondtoon. Als er dus G/A speelt moet je een G akkoord spelen met een A als laagste toon.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html
Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.
Wat is de bedoeling van al die /-dingen?
(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
de noot achter de slash (/) is de basnoot van het akkoord wat ervoor staat, dus C/G is 332010quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html
Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.
Wat is de bedoeling van al die /-dingen?
(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)quote:Op zondag 17 juli 2005 13:45 schreef elixer het volgende:
G/A is een G-akkoord met een A in de bas. Dus bijvoorbeeld: x0033 of 555433.
C/G is een akkoord dat je regelmatig ziet: C-akkoord met een G in de bas. 332010
Die /E betekent dat je het voorgaande akkoord moet spelen, maar dan met een E in de bas.
D/F# /E /D A is een bas die naar beneden loopt met een D-akkoord. Dus xx4232 xx2232 xx0232 x00232
Bijvoorbeeld. xx2232 ben ik ook nog wel eens tegengekomen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
Logisch ook omdat je anders die stap van E naar D (laat staan naar A) in de bas niet kan makenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.
Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
Mèn, wat ingewikkeld allemaal!quote:Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.
Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
een D majeur is D F A, dus kan je de open A ook aanslaan en dus idd 00232 gebruikenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
de A klopte iigquote:
Of ie goedkoop was weet ik niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:59 schreef Fixxxer het volgende:
De meeste halzen trekken sowieso niet snel krom, dus je gitaar zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben geen gitaarboer maar het zal er maar net aan liggen hoe krom ie is he, en of dat nog gerepareerd kan worden met de truss rod... In dat geval is het een kleine moeite maar anders denk ik dat iemand er niet eens tijd in wil steken voor zo'n goedkope gitaar.
http://www.fretnotguitarrepair.com/trussrods.htm
Agreed. Goeie tip.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Inderdaad. Of niet input van je line-in niet te hoogquote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:27 schreef Blinker het volgende:
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
Duidelijk! Thanksquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanquote:Op zondag 17 juli 2005 23:17 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen'. En het gaat zoals verwacht best langzaam...
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.quote:Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart.Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".quote:Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..![]()
Als ik op het gehoor stem vind ik 7e fret toch echt makkelijker klinken. Met ingebouwd stemapparaat doe ik gewoon geen moeite en stem ik naar D, F, C# of wat verder maar uitkomt.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelMisschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
Ah, ik zal eens even gaan zoeken. Ik heb zo'n optie wel ergens gezien, maar dat maakte toen geen verschil.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanDe kunst is om niet gefrustreerd te raken!
[..]
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
[..]
Thanks! Ik heb die locators inderdaad wel eens gezien, maar ik ging ervanuit dat hij sowieso de hele track zou exporteren. Als ik thuis ben ga ik het wel even proberen!quote:Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".
Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.
Succes!
Dudequote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Oeps!! Sorry, ik post op m'n werk... en ik heb gepost en ben em gelijk weer 'gesmeerd'...... Ik vind geen kleiner plaatje..quote:
Als hij het wat makkelijker wil doen:quote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Zo verkapt is ie nou ook weer niet!quote:Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef StephanL het volgende:
Verkapte terug vind post.
Nja, ik denk dat ie dat wel al gecheckt heeft. Hij is nu bezig met de guitarshop en iemand op internet om het allemaal voorelkaar te krijgen. Wilde gewoon eens ff een andere zwaai geven aan het topic,. Interessante schakeling, niet? best of both worlds.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als hij het wat makkelijker wil doen:
http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
Analoge phasers, flangers en chorussen zijn er wel degelijk hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik).
Blijft een beetje een generalisatie natuurlijk, maar zeker de goedkope digitale distortions en overdrives zijn om te huilen zo slecht. Daarentegen, een originele Leslie is toch echt modulatie en uiteraard ook analoogquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.
voor het geld zijn het hele goede versterkers, maar als je wat meer eisen gaat stellen is het niet een van de beste. (vriend van me heeft deze namelijk ook, en zegt dit zelf)quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
Snelle wisselingen in toonhoogte is een korte echo met snelle wisselingen in toonhoogte en dus ook snelle wisselingen in volume. Uhm, neequote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
ah ok, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelen
Tijd voor een kofferquote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:08 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ah ok, weer wat geleerd![]()
ik wou trouwens nog een foto maken van me effectjes, here it comes
clique
dat grijze bakje links is me home-made footswitch
Ey tof jammer dat je er niet meer op kunt spelen.. maar hij ziet er mooi uit.. weetje ongeveer uit welk jaar ze komt?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:28 schreef Gitarist het volgende:
Mensen, ik heb gisteren op een vlooienmarkt in Haarlem een oude gitaar op de kop getikt!
Het gaat om een Lewa van Nederlandse makelij.
[afbeelding]
[afbeelding].
Ik heb hem niet gekocht om op te spelen (dat gaat ook niet meer, hals is redelijk krom en de stemknoppen zitten erg vast), meer voor het hebben zeg maar.
Het enige wat ik van deze gitaar weet is dat het waarschijnlijk gemaakt is van eikenhout. Kan iemand mij meer over het merk en deze gitaar vertellen? Wat is ongeveer het bouwjaar???
Ik heb een v-amp 2 maar die switcht niet snel genoeg om midden in een nummer van effect te veranderen, tenzij je het voor elkaar kunt krijgen om voor het schakelen een halve seconde stil te houden of zo. Ik gebruik hem ook alleen om thuis te multitracken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:16 schreef rs1978 het volgende:
ik dacht aan de small clone chorus, maar voor een paar 10-tjes meer heb je al een behringer v-amp2, maar ik weet niet of die in een optreden makkelijk is te gebruiken om snel van instelling te switchen.
?quote:
Kun je bij het programmeren niet de modulaties door laten lopen over twee patches?quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:14 schreef Laxe het volgende:
[..]
Ik heb een v-amp 2 maar die switcht niet snel genoeg om midden in een nummer van effect te veranderen, tenzij je het voor elkaar kunt krijgen om voor het schakelen een halve seconde stil te houden of zo. Ik gebruik hem ook alleen om thuis te multitracken.
Hij is wel bespeelbaar hoor... alleen gaat stemmen heel moeilijk...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:07 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ey tof jammer dat je er niet meer op kunt spelen.. maar hij ziet er mooi uit.. weetje ongeveer uit welk jaar ze komt?
Ik speel in september met mijn band in het voorprogramma van Paradise Lostquote:
Als jij nou gewoon dat ding eens naar de gitarenboer brengt om hem te laten afstellen ipv zelf eraan te klooien, want zo te horen heb je er de ballen verstand van!!!quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:28 schreef MidnightRambler het volgende:
Godverrekeeeeeenker!!![]()
Heb ik een tijdje geledel al weer een Ibanez GRG 270 B gekocht met Floyd Rose erin.
Dus ik die dingen opendraaien, stemmen, dichtdraaien, stemmen met die kleine dingen, maar 't is niet goed, dus ik weer opendraaien, stemmen, dichtdraaien, stemmen met die kleine dingen, maar 't is WEER niet goed, dus ik weer... ga zo maar door.
Goed eindelijk klinkt ie dan wel aardig, ga je een akkoordje spelen en gebruik je je tremelo... IS HET HELE GODVERSEKOLETERING DING WEER ONTSTEMD!! Zo ben ik dus 5 minuten zoet met 1 akkoordje.![]()
En nou komt het mooiste, de binnenkant van dat dingetje waar je dat ding vastdraait(weet ik hoe het klereding heet) met zo'n sleuteltje is godverdomme AFGESLETEN dus nou kan ie ook niet meer dicht.![]()
![]()
Hoe kunnen ze zo'n GODVERGETEN KUT DING VERKOPEN!?!?!![]()
En ik, heb er destijds als zielige tiener mijn fijngespaarde zakgeld voor neergeteld en nou dit IBANEZ STELLTJE TERING LIJERS LEER GODVERDOMME GITAREN MAKEN!!![]()
![]()
Hmm, zo uit die reactie was het een goed idee dat ik niet suggereerde dat het aan de Ibanez lagquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:48 schreef Ibanez het volgende:
[edit] koop jij je eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je gaat lopen spuugen dat een bepaald merk geen gitaren kan bouwen; aardappel: denk je nou werkelijk dat je voor 215 euro een echte floyd erop hebt?????
Ik zat er ook al klaar voorquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hmm, zo uit die reactie was het een goed idee dat ik niet suggereerde dat het aan de Ibanez lag.
nee ik snap er inderdaad niks van wanneer legt iemand dat eens fatsoenlijk uit afstellenquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:48 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Als jij nou gewoon dat ding eens naar de gitarenboer brengt om hem te laten afstellen ipv zelf eraan te klooien, want zo te horen heb je er de ballen verstand van!!!![]()
Ik speel al sinds ik gitaar speel met die tremmolo's en heb nog nooit problemen gehad!
heb je eens met snaar dikte enzo liggen klooien of iets? Of er zelf aan gesteld?
[edit] koop jij je eerst een fatsoenlijke gitaar voordat je gaat lopen spuugen dat een bepaald merk geen gitaren kan bouwen; aardappel: denk je nou werkelijk dat je voor 215 euro een echte floyd erop hebt?????
ik heb ook een ibanez met een floyd rose brug, maar ik heb hem gewoon vast gezet de veren die ik erbij kreeg, had echt geen zin in dat gezeik en zo een behoefte heb ik niet aan tremoloquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:51 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
nee ik snap er inderdaad niks van wanneer legt iemand dat eens fatsoenlijk uit afstellen![]()
215.. dat kostte die destijds trouwens niet is nu een oud model
en ookal is ie niet echt zet het er dan niet op maar niet iets wat je gitaar naar de klote helpt![]()
Waarom kocht je dan niet een gitaar met vaste brug?quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:47 schreef rezjeh het volgende:
[..]
ik heb ook een ibanez met een floyd rose brug, maar ik heb hem gewoon vast gezet de veren die ik erbij kreeg, had echt geen zin in dat gezeik en zo een behoefte heb ik niet aan tremolo
Misschien ligt het aan je manier van een vraag stellenquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:51 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
nee ik snap er inderdaad niks van wanneer legt iemand dat eens fatsoenlijk uit afstellen![]()
Gebruiken kampers het woord 'aardappel'? Want dan moet ik ff een ander stopwoord zoeken voor als ik kwaad ben!quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:26 schreef Zanderrr het volgende:
Dat domme gescheld hoeft er van mij ook niet echt bij, julllie lijken wel een stelletje kampers of tokkies of zo.
Hmm.. een floyd rose vastzetten wordt moeilijk, de brug zakt dan zover de body in met als gevlog dat de snaren het fretboard raken. Je zult er dan een blok hout achter moeten duwen, ofzo; dit is weer minder voor de sustain. Bij een floyd rose zit normaal gesproken een toplock, deze ontlast de stemmechanieken. Het beste advies is idd gewoon goed laten afstellen door een specialist.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:56 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan je manier van een vraag stellen![]()
Maar goed, als je er niet zelf aan wilt sleutelen kun je 'm bijvoorbeeld even naar de gitarenzaak brengen om er extra veren in te laten zetten, zodat de Floyd Rose vast komt te zitten.
Het zou ook kunnen dat het probleem verholpen is als je je stemmechanieken vervangt of laat vervangen. Goedkope stemmechanieken gaan meestal niet zo goed samen met een zwevende brug, omdat ze snel ontstemmen.
Kortom, je kunt het beste even er een expert naar laten kijken. Succes!
Wat je bij een vaste brug eventueel nog wel aan een goedbedoelende amateur over kan laten (truss rod bijdraaien was niet zo moeilijk tenslotte), maar bij een Floyd Rose echt een heidens karwei is wat ik zelf ook met liefde aan de professionals zou overlatenquote:Op donderdag 21 juli 2005 10:11 schreef Ibanez het volgende:
Ik weet niet of er gekloot is met snaren diktes, maar de meeste mensen hebben helemaal geen indruk wat voor een impact het wisselen van snaarmaten heeft op de gitaar.
Owja, tuurlijk. Ik zat teveel met een "gewone" zwevende brug in gedachten. Dit brengt me op twee andere mogelijkheden voor MidnightRambler:quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:11 schreef Ibanez het volgende:
Hmm.. een floyd rose vastzetten wordt moeilijk, de brug zakt dan zover de body in met als gevlog dat de snaren het fretboard raken. Je zult er dan een blok hout achter moeten duwen, ofzo; dit is weer minder voor de sustain. Bij een floyd rose zit normaal gesproken een toplock, deze ontlast de stemmechanieken.
En als Steve Vai ze gebruikt nemen we dat handvat maar voor lief hequote:Op donderdag 21 juli 2005 10:18 schreef Jorikjet het volgende:
maar ze spelen wel enorm fijn!
Ik heb hier nog eens wat mee geklooid.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:58 schreef Ibanez het volgende:
[..]
?
[..]
Kun je bij het programmeren niet de modulaties door laten lopen over twee patches?
Voorbeeld: Delay met reverb: patch 1, Distortion patch 2
Bij wat ik aangeef programmeer je het zo:
delay met reverb patch 1, distortion met delay patch 2; nu moet je in patch 2 de delay zo afstellen dat ie bijna niet hoorbaar is. Misschien dat je hiermee de schakeltijd kunt verkleinen. Op deze manier lukt dat wel op de g-major.
Precies!quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:08 schreef Laxe het volgende:
[..]
Ik heb hier nog eens wat mee geklooid.
Het lijkt er op dat de schakeltijd bij de V-amp 2 niet echt verschilt, maar je hóórt het schakelen wel veel minder als je patches gebruikt die maar in één effect duidelijk verschillen. Dan interpreteer ik jouw uitleg zo een beetje dat je dus niet én de delay én de distortion én de chorus tegelijk naar een heel andere stand schakelt. Dat laatste zul je live ook meestal niet doen (zeker midden in een solo), dus misschien valt het allemaal wel mee in de praktijk.
Uhm, nou die randall onder de duizend euro zal inderdaad transistor zijn, dat is die top met traanplaat op de 1e foto, die is ook wel goed, maar niets tegenover die buizentopquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:14 schreef rs1978 het volgende:
Ziet er wreed uit, ik heb weleens "goedkope" randall tops gezien voor onder de 1000 euro, maar daar zullen wel geen buizen in zitten?
Als ik die gitaren van je erbij zie ga ik er meteen vanuit dat je metal ofzo speelt, komt jouw randall stack ook bij andere muziekstijlen goed uit de bus? bijv. pop-rock of blues-rock?
Ik had eigenlijk niet verwacht dat zo'n blits apparaat als de G-major nog een vertraging had bij het switchen! Mijn PodXT live heeft daar geen last vanquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:18 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Precies!Bij de TC kun je op die manier de "klik" wat eigenlijk stilte is eruit krijgen. Maar bij de Tc kun je ook de schakeltijd los nog eens instellen....
Succes ermee iig!
Wat houden die modules nou precies in? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:21 schreef NRK het volgende:
[..]
Uhm, nou die randall onder de duizend euro zal inderdaad transistor zijn, dat is die top met traanplaat op de 1e foto, die is ook wel goed, maar niets tegenover die buizentop
Ik heb de Recto module erin, dus die klinkt in feite als een dual rectifier, dus je weet zelf ook dat er idealere modules/amps zijn voor een pop/rock/bluesy sound, maar je krijgt het er wel uit, als je de gain dicht draait krijg je clean met 'n randje, en nog steeds ram-hard.
Volgende week komt mn 2e module, een XTC, gebaseerd op de Bogner Ecstacy![]()
Ik speel zelf punk/rock/hardrock
Als ik het goed heb, zijn dat losse pre-amps die je erin kan zetten. En er kunnen 3 modules tegelijk in.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:52 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wat houden die modules nou precies in? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord
Ah ok. Die je dan afzonderlijk kan van elkaar kan gebruiken neem ik aan?quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, zijn dat losse pre-amps die je erin kan zetten. En er kunnen 3 modules tegelijk in.
Ja en ??quote:
Dat neem ik ook aan.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:08 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ah ok. Die je dan afzonderlijk kan van elkaar kan gebruiken neem ik aan?
sodeju!! hier heb ik even overheen gelezen, door die Ibanez discussie! Dan hebben jullie het toch aardig voorelkaar zo, niet? Welke band is het? Heb je een url?quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik speel in september met mijn band in het voorprogramma van Paradise Lost
De solo in Foxy Lady van Jimi Hendrix, sowieso een fijn nummer.quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:14 schreef Bluurgh het volgende:
ik speel ook gitaar (duh, anders kom ik hier niet) maar ik wil me nu eigelijk een beetje gaan concentreren op het spelen van solo's.. nu hoef ik ook niet gelijk te beginnen met het allersimpelste (de solo van smells like teen spirit was zo ongeveer het eerste wat ik kon nadat ik dat nummer zelf als eerste nummer kon spelen zegmaar) maar voor de rest ken ik vooral bands die al dat priegelwerk doen en dat is me nog een beetje heel erg te hoog gegrepen.
Wie weet er dus een paar gaaf klinkende scheurende solo'tjes die toch niet al te moeilijk zijn?
De standaard voor beginnende solisten die zichzelf willen verbeteren is natuurlijk de 1e solo van knocking on heaven's door van guns 'n roses. Als je die kan ga je de 2e solo leren, en dan kun je ineens al best wel aardig wat rockriffjes begeleiden!quote:Op donderdag 21 juli 2005 18:14 schreef Bluurgh het volgende:
ik speel ook gitaar (duh, anders kom ik hier niet) maar ik wil me nu eigelijk een beetje gaan concentreren op het spelen van solo's.. nu hoef ik ook niet gelijk te beginnen met het allersimpelste (de solo van smells like teen spirit was zo ongeveer het eerste wat ik kon nadat ik dat nummer zelf als eerste nummer kon spelen zegmaar) maar voor de rest ken ik vooral bands die al dat priegelwerk doen en dat is me nog een beetje heel erg te hoog gegrepen.
Wie weet er dus een paar gaaf klinkende scheurende solo'tjes die toch niet al te moeilijk zijn?
Ja inderdaad. Gefeliciteerd Cynicquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:36 schreef Ibanez het volgende:
[..]
sodeju!! hier heb ik even overheen gelezen, door die Ibanez discussie! Dan hebben jullie het toch aardig voorelkaar zo, niet? Welke band is het? Heb je een url?
![]()
Ja, we doen ons bestquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:36 schreef Ibanez het volgende:
[..]
sodeju!! hier heb ik even overheen gelezen, door die Ibanez discussie! Dan hebben jullie het toch aardig voorelkaar zo, niet? Welke band is het? Heb je een url?
![]()
Metallica solotjes: Nothing else matters, 1e van fade to black (met een klein sweepje hihihiquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:14 schreef Bluurgh het volgende:
ik speel ook gitaar (duh, anders kom ik hier niet) maar ik wil me nu eigelijk een beetje gaan concentreren op het spelen van solo's.. nu hoef ik ook niet gelijk te beginnen met het allersimpelste (de solo van smells like teen spirit was zo ongeveer het eerste wat ik kon nadat ik dat nummer zelf als eerste nummer kon spelen zegmaar) maar voor de rest ken ik vooral bands die al dat priegelwerk doen en dat is me nog een beetje heel erg te hoog gegrepen.
Wie weet er dus een paar gaaf klinkende scheurende solo'tjes die toch niet al te moeilijk zijn?
Da's niet om te lachenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:31 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Metallica solotjes: Nothing else matters, 1e van fade to black (met een klein sweepje hihihi),
Een sweep in de eerste solo van Fade To Blackquote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:31 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Metallica solotjes: Nothing else matters, 1e van fade to black (met een klein sweepje hihihi), 1e van sanitarium, 1e van one.
Solo's van the RHCP.
1 2 3 4 5 6 | E|19-14----15p14--------------------------|--------------------| B|-----15-------15----17-15-14------------|--------------------| G|-------16--------14----------16-14b(16)-|-(16)br(14)-----enz.| D|----------------------------------------|--------------------| A|----------------------------------------|--------------------| E|----------------------------------------|--------------------| |
Dan heb je natuurlijk mijn filmpje gemist, een paar topics geleden. Dat was de Fade to black solo ingespeeld op film door, je raad het al, mij..... Kun je hem in slowmotion afspelen en oefenen en dan kan ook jij die 'sweep'......quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Da's niet om te lachenIk kan die &%$#@-sweep nog steeds niet!!
![]()
Dat filmpje heb ik zeker niet gemist, Ibanez. Maar ik ben niet jaloers, hoogstens bewonderendquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:05 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dan heb je natuurlijk mijn filmpje gemist, een paar topics geleden. Dat was de Fade to black solo ingespeeld op film door, je raad het al, mij..... Kun je hem in slowmotion afspelen en oefenen en dan kan ook jij die 'sweep'......
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:05 schreef Ibanez het volgende:
Dan heb je natuurlijk mijn filmpje gemist, een paar topics geleden. Dat was de Fade to black solo ingespeeld op film door, je raad het al, mij..... Kun je hem in slowmotion afspelen en oefenen en dan kan ook jij die 'sweep'......
mwah, dat vind ik geen sweep.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:45 schreef Fixxxer het volgende:
Wel, voor die 19 14 zit nog een:
-----14-
16------
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie kan Super Mario bors op de gitaar ?
Dat is echt vet.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:46 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar hij blijft leuk !
Laat horen danquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:48 schreef Jorikjet het volgende:
net een dik emo nummer bedacht op de gitaar![]()
Ik gebruik zelf een Amp modeler van Digitech (Genesis 1), werk prima voor mij. Liever had ik een Vox versterker gehad, maar dat zit er nog even niet in.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:10 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag een Shure SM57 gekocht om mee op te nemen. Klinkt beter dan de AKG (zang) microfoons die ik eerst gebruikte.
Wat gebruiken jullie om op te nemen?
Om akoestisch gitaar op te nemen gebruik ik een AKG C3000B. Tis niet verkeerd, maar ook niet ideaal. Zeker niet omdat 'ie alleen maar een nier-karakteristiek heeft. Ik ben aan het sparen voor een AKG C414 B-ULS, die kan ook rondom. Ik hoop dat m'n opnames daar een stuk natuurlijker van gaan klinken.quote:
Daar ben ik ook heel benieuwd naar...quote:Op zondag 24 juli 2005 10:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zit er trouwens aan te denken om een guitarport te kopen, voor het opnemen enzo lijkt het me erg handig. heeft iemand een beetje ervaring hier met dit apparaatje, en de software?
Yup. Het is een ontzettend makkelijke manier om even een gitaarsignaal je PC in te krijgen (en altijd nog op bypass te zetten als je bijv. je signaal liever in bijv. een Guitar Rig wil bewerken). Zijn geld zeker waard wat mij betreftquote:Op zondag 24 juli 2005 10:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zit er trouwens aan te denken om een guitarport te kopen, voor het opnemen enzo lijkt het me erg handig. heeft iemand een beetje ervaring hier met dit apparaatje, en de software?
Ik heb ook een tijdje overwogen om er zo één te kopen voor opnemen, maar het nadeel is dat je de Guitarport alleen met de bijgeleverde software kunt gebruiken. Als je dus bv meerdere sporen wil (met drums en bas ofzo) opnemen in een extern audioprogramma, dan heb je er volgens mij niks aan. Voor dat geld kun je denk ik beter een tweedehands Pod 2.0 kopen (ik zie ze regelmatig voor ong. 100 euro, soms zelfs met floorboard). Die kan rechtstreeks in de line in van je pc, en bovendien heb je dan meteen een stuk meer mogelijkheden qua effecten en speakersims.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:14 schreef Jorikjet het volgende:
ik zit er trouwens aan te denken om een guitarport te kopen, voor het opnemen enzo lijkt het me erg handig. heeft iemand een beetje ervaring hier met dit apparaatje, en de software?
Sorry hoor, maar dat heeft natuurlijk niet echt iets met de Guitarport te maken. Als jij op je geluidskaart slechts 1 line-in hebt, dan neem je daar maar 1 spoor tegelijk over op, of je nou een Guitarport of een Pod ervoor hebt hangen. De bijgeleverde software regelt alleen de bewerking van het signaal, opnemen kan nog steeds uitstekend in een extern programma (bijv. een sequencer), dus ook dat verschilt niet van elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje overwogen om er zo één te kopen voor opnemen, maar het nadeel is dat je de Guitarport alleen met de bijgeleverde software kunt gebruiken. Als je dus bv meerdere sporen wil (met drums en bas ofzo) opnemen in een extern audioprogramma, dan heb je er volgens mij niks aan. Voor dat geld kun je denk ik beter een tweedehands Pod 2.0 kopen (ik zie ze regelmatig voor ong. 100 euro, soms zelfs met floorboard). Die kan rechtstreeks in de line in van je pc, en bovendien heb je dan meteen een stuk meer mogelijkheden qua effecten en speakersims.
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..quote:Op zondag 24 juli 2005 10:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat heeft natuurlijk niet echt iets met de Guitarport te maken. Als jij op je geluidskaart slechts 1 line-in hebt, dan neem je daar maar 1 spoor tegelijk over op, of je nou een Guitarport of een Pod ervoor hebt hangen. De bijgeleverde software regelt alleen de bewerking van het signaal, opnemen kan nog steeds uitstekend in een extern programma (bijv. een sequencer), dus ook dat verschilt niet van elkaar.
dan zal ik me eens verdiepen in de wereld van de Podquote:Op zondag 24 juli 2005 10:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje overwogen om er zo één te kopen voor opnemen, maar het nadeel is dat je de Guitarport alleen met de bijgeleverde software kunt gebruiken. Als je dus bv meerdere sporen wil (met drums en bas ofzo) opnemen in een extern audioprogramma, dan heb je er volgens mij niks aan. Voor dat geld kun je denk ik beter een tweedehands Pod 2.0 kopen (ik zie ze regelmatig voor ong. 100 euro, soms zelfs met floorboard). Die kan rechtstreeks in de line in van je pc, en bovendien heb je dan meteen een stuk meer mogelijkheden qua effecten en speakersims.
als het aangesloten wordt op de line in van je pc lijkt het me voor ieder programma bruikbaarquote:Op zondag 24 juli 2005 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..![]()
Ik heb me laten vertellen dat je het Guitarport-signaal alleen kan opnemen met de Guitarport-software, en dat het dus niet mogelijk is om het te routen naar een extern programma. Maar ik kan me vergissen - oftewel, die gast bij Feedback kan zich vergissen(wat verre van uitgesloten is natuurlijk
)
Ik denk dat de gast in kwestie in de war was door het feit dat je wel je Guitarport software moet hebben draaien. In Cubase (mijn externe audioprogramma) kan je vervolgens Guitarport instellen als input naast Line en aangezien je kan instellen dat het geluid niet bewerkt wordt in Guitarport (muv gitaar naar line-signaal omzetten) hoeft dat dus geen probleem te zijnquote:Op zondag 24 juli 2005 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..![]()
Ik heb me laten vertellen dat je het Guitarport-signaal alleen kan opnemen met de Guitarport-software, en dat het dus niet mogelijk is om het te routen naar een extern programma. Maar ik kan me vergissen - oftewel, die gast bij Feedback kan zich vergissen(wat verre van uitgesloten is natuurlijk
)
Nu we het toch over Guitar Rig hebben, dat werkt echt heel vaag bij mij. Hij wisselt continu spontaan van preset, en als er in de preset een volume-pedaal zit gelust, zakt die ook steeds automatisch omlaag. Ik weet dat er ook een MIDI-floorboard verkrijgbaar is voor het programma, en het lijkt wel alsof er langs die weg wat ruis-signalen binnen komen (ook al heb ik niet zo'n midi-controllerquote:Op zondag 24 juli 2005 10:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je daarentegen toch in die richting gaat kijken zou ik zeker (ondanks de hogere prijs) even naar Native Instruments Guitar Rig kijken. Geweldige sounds (behalve voor buizenpuristen, maar daar zijn het dan ook rare buizenpuristen voor) en veel meer mogelijkheden om na het inspelen nog dramatische wijzigingen te maken in hoe het bewerkt wordt, iets wat met noch de Guitarport, noch de Pod mogelijk is (er wordt alleen een bewerkt signaal opgeslagen).
Akoestisch gitaar neem ik op via een rode nt-1000, waar ik zeer tevreden over ben! Elektrisch via een line6 vetta via s/pdif. (vanaf volgende week via aes/ebu als mijn nieuwe geluidskaart binnen isquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:10 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag een Shure SM57 gekocht om mee op te nemen. Klinkt beter dan de AKG (zang) microfoons die ik eerst gebruikte.
Wat gebruiken jullie om op te nemen?
Prima gitaar voor weinig geldquote:Op maandag 25 juli 2005 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga volgende week eens een Ibanez RG321 proberen in een winkel. Geen gezeik met een tremolo dus, en ik wil een wat beter metalgeluid dan mijn strat (die overigens heel goed speelt ook). Lijkt me dus wel een leuke no nonsense gitaar, iemand toevallig ervaring ermee?
Nu ik dit zie:quote:Op maandag 25 juli 2005 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga volgende week eens een Ibanez RG321 proberen in een winkel. Geen gezeik met een tremolo dus, en ik wil een wat beter metalgeluid dan mijn strat (die overigens heel goed speelt ook). Lijkt me dus wel een leuke no nonsense gitaar, iemand toevallig ervaring ermee?
Het klinkt gewoon alsof er inderdaad als zo'n pick-scratch: met je plectrum over de bassnaren. Of ik moet het wel heel verkeerd horen. Wel distortion aan natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:46 schreef Jorikjet het volgende:
idd weinig geld voor een 7 snarige
ik heb trouwens een vraagje over hoe je zo'n scheur geluid kunt maken als in dit mp3tje. http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/scheur.mp3
het is iets met je plectrum over de snaren 'vegen' maar ik krijg er niet zo'n geluid uit
Met de zijkant over de lengte van je bassnaren laten gaan, bij voorkeur met zoveel mogelijk gain en stevig op de snaar drukken (maar uiteraard niet voldoende om met je plectrum te fretten).quote:Op maandag 25 juli 2005 10:52 schreef Jorikjet het volgende:
maar hoe moet ik me plectrum houden dan ofzo?
je hebt je luisterquote al bereiktquote:Op maandag 25 juli 2005 10:50 schreef Cynic het volgende:
een probeerseltje voor een nummer:
http://onlinerock.com/musicians/cynic//liedje.mp3
De keyboards ook zelf ingespeeld
Zit wat in. In ieder geval een brede kant en niet de punt.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:57 schreef Cynic het volgende:
Ik gebruik zelf altijd de achterkant, is wel wat minder snel over te pakken, maar anders loop je het risico dat er gleufjes in de zijkant van je plectrum komen en dat kan je snaren kosten.
nou al?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je hebt je luisterquote al bereikt![]()
Morgen nog eens proberen!
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
misschien een accountje aanmaken op mysongbook.com?
is gratis!
O shit, mijn nederigste excuses!!!quote:Op maandag 25 juli 2005 13:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?
Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nu ik dit zie:
zijn er hier geïnteresseerden om 7 snarig te gaan spelen????
In de aanbieding: Een Ibanez RG 740 (7 snaar). Goed onderhouden gitaar, geen podium gitaar maar gebruikt ala back-up zeg maar en nooit aanspraak op hoeven maken tijdens een optreden.
¤ 400 (spotprijs)
Zo'n gitaar die van kleur verspringt wil ik idd ook wel ja!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.
[afbeelding]
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zo'n gitaar die van kleur verspringt wil ik idd ook wel ja!
Nou en, als het er maar gaaf uitziet!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!
Ja 't is de TommieBonaJo signature.....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!
Ok.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar
Maakt niet uitquote:Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch
Zoiets als oefening baart kunst? ( Don't blame me on that one, ik weet niks als het over verlammingen gaat enzo maar misschien is er een kans dat het vanzelf beter wordt? )quote:Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt.
Koop een gitaarboek ( Of leen bij de bieb ), leer jezelf wat simpele akkoorden aan en ga simpele liedjes van anouk e.d. met een cd meespelen.quote:Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Ligt eraan wat je wil spelen. Als je echt puur electrisch wil gaan doen kun je best op een electrische beginnen, maar het voordeel van acoustisch beginnen is dat dat wat zwaarder is en je daardoor meer kracht zal ontwikkelen; de overstap naar electrisch zal dan makkelijker zijn. Maar dat is tevens een nadeel: bepaalde dingen kun je moeilijker op een acoustische gitaar waardoor het ontmoedigend kan zijn. Misschien dat voor jou daarom beginnen met electrisch beter is, daar kun je dan evt dunne snaren op zetten (.009 of zelfs .008). Je zal daarvoor wel toon inleveren maar het speelt erg licht, zeker als je je gitaar goed laat afstellen.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar:
Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch?
Je zou kunnen overwegen een linkshandige gitaar te nemen. Maar voor gitaarspel heb je beide handen nodig, alleen in verschillende mate. Je "frethand" moet snel kunnen bewegen, snel van accoorden kunnen wisselen, dus coordinatie is belangrijk. Als je veel snaren wil opdrukken is kracht ook erg belangrijk maar dat is iets dat je zal moeten trainen. Maar je slaghand moet ook een goede coordinatie hebben, omdat deze toch in sync met je frethand moet bewegen. En vooral bij snelle slagjes moet eea ook soepel kunnen bewegen; kracht is minder belangrijk voor je slaghand (tenzij je snelle metal slaggitaar wil spelen). Ik weet dus niet en kan niet beoordelen wat voor jou het beste is, ik denk dat je gewoon moet uitproberen met zowel een links- als rechtshandige gitaar en kijken wat het lekkerste speelt en het natuurlijkst voelt. Hou er wel rekening mee dat de keuze in linkshandige gitaren vele malen minder is dan in rechtshandige gitaren.quote:Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt. Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Nogmaals, dat ligt eraan wat je wil doen. Wat het meeste kracht kost is het opdrukken van snaren, iets dat veel in solowerk, in vooral blues en rock gebeurt. Voor slaggitaar hoeft je frethand niet zo sterk te zijn; hoe sterk hij moet zijn is afhankelijk van de dikte van snaren en de actie van de gitaar (afstand fretbord -> snaren). Maar voor een acoustische gitaar met dikke snaren en hoge actie kan er toch nog flink wat kracht benodigd zijn om bijv barre accoorden goed te pakken; heb je echter een electrische "scheur"gitaar met dunne snaren en lage actie, dan kost het nauwelijks kracht.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:58 schreef ralfseltje het volgende:
Uiteraard heb je gelijk met oefening baart kunst, al zal het in mijn geval waarschijnlijk nooit verbeteren maar daar is alleen maar achter te komen door oefening.
Wat kracht betreft, van mijn ergotherapeut heb ik, om meer kracht in mijn vingers te krijgen, een groen knijpding gekregen (digiflex). Ik heb een van 2,3 kilogram. Dit gaat me redelijk af. Iemand die ervaring heeft met deze dingen of met hoeveel kracht je ongeveer moet kunnen zetten bij het gitaar spelen?
Nou moet ik zeggen dat mijn leraar (wat tevens ook een vriend van me is) op mijn verjaardag me al twee akkoorden geleerd heeft dus ik had al een kleine voorsprong. Heb er vandaag dus 4 geleerd. Bovendien als je E kent dan is Em niet zo moeilijk. Ik ga in ieder geval veel oefenen de komende tijd, vind het echt superleukquote:Op zondag 31 juli 2005 19:47 schreef Tijn het volgende:
Zes akkoorden in 1 les? Wow. Daar kun je al een aardig moppie mee spelen
K dacht dat jij een HD 147 wou?quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
Zo.... stackie tuttie completti... Gisteren een Marshall JCM 900 1960 A Lead gehaald!! (4 keer 12" )
Wat een bakbeest... 26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
Ja dat wilde ik ook.... met een Line 6 cab... Margoed.. $$$$$$$.quote:
koel. Waar?quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijnquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dit topic lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn fender stratocaster te showen!
[afbeelding]
veel betere foto's kan ik niet schieten met mijn webcam maar hier zijn er nog wat:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijn![]()
super lekker, vooral de slag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:24 schreef Cynic het volgende:
en, speelt en klinkt-ie een beetje fijn?
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
super lekker, vooral de slag.
ik betaalde er 499 euro voor
Ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?
mexicaanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?
Ik heb dat ook vaker, Ik speel heel veel op deze manier:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm als het goed is kun je met zo'n ding een beetje verantwoord oprekken he... Kweenie, misschien rag je veel powerchords en dan is een A toch dunner dan een E ik zeg ook maar wat
Dat zijn zeker goede versterkers. Ik heb een keer een Twintone geprobeerd en het deed me wat denken aan Fender Twin en Engl versterkers. Ze zijn wel erg prijzig..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:15 schreef ssebass het volgende:
Vandaag een Koch twintone gekocht. Wat een geweldig ding is dat. Echt een supergeluid. Als iemand nog een versterker nodig heeft dan zal ik daar zeker voor gaan kijken. Morgen tijd om hem uitgebreid te gaat testen.
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
Dat zeg ik ook nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
Ja dat geloof ik maar ik ben ook geen gitaar newbie meer. Met mijn eerste snaren deed ik een jaar terwijl ik dagelijks gemiddeld toch een uur speelde. Op het moment heb ik erg weinig tijd maar zijn er wel twee A snaren in 2 weken geknapt. Maar ik ga het nog een keer proberen hopelijk gaat deze langer mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
Ik heb hetzelfde probleem... met 'm zweethandjes (quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:41 schreef De_Loet het volgende:
Ik heb nu een redelijk goedkope acoustische gitaar, die ik al een tijdje heb. Hij is wel redelijk kapot. Ik kan eigenlijk niet goed gitaar spelen, een paar makkelijke nummers alleen. Aangezien ik deze vakantie heel veel heb gewerkt, kan ik een nieuwe gitaar aanschaffen en op gitaarles gaan. Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten als ik een nieuwe acoustische gitaar koop? ik ben bereid er tot 300 euro aan te spenderen.
En over gitaarles: kan ik dit beter doen bij een full-time muziekleraar, of is het ook goed als ik dit volg bij een (goedkopere) rockacademiestudent?
groeten
okee thanksquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:56 schreef Setambre het volgende:
[..]
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.
Maar je kan het beste gaan langs een grote muziek zaak ala Feedback, zodat je ruime keuze hebt. Gewoon zelf luisteren welke gitaar je het beste vind klinken
Leraar zou ik niet weten, omdat ik zelf probeer te leren, maar een goedkopere rock-student zou best goed te doen zijn volgens mij...
ik had een tijdje geleden tijdens een gig precies tzelfde...ik had nog nooit van mn leven een a snaar gebroken en ik vervang snaren ook eigelijk altijd voordat ze breken, maar opeens was mn a snaar helemaal bij de brug geknapt, ik heb nog steeds geen idee hoe het is gekomen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:57 schreef Djaser het volgende:
Zo mijn A snaar is gebroken bij de brug, voor de 2e keer in een maand. Zou het kunnen dat ik hem te ver heb uitgerekt met mijn Floyd Rose brug, want ik kan geen scherpe punten vinden bij de brug die de snaar hebben doen breken.
nep rockerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:05 schreef Jorikjet het volgende:
ja ik normaal ook niet, maar toen heel lomp, zit er zo met een vriend, net 2 slokjes uit een blik (hollandia), komt er een agent aan
Misschien braampjes bij het zadeltje waar de snaren over lopen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:38 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik maar ik ben ook geen gitaar newbie meer. Met mijn eerste snaren deed ik een jaar terwijl ik dagelijks gemiddeld toch een uur speelde. Op het moment heb ik erg weinig tijd maar zijn er wel twee A snaren in 2 weken geknapt. Maar ik ga het nog een keer proberen hopelijk gaat deze langer mee.
Gisteren voor het eerst gerepeteerd met mijn nieuwe stack! Geluid afgesteld met twee gitaristen voor het optreden van de 26ste augustus. Ik moet zeggen; het geluid dat ik nu heb slamt echt recht in het gezicht! Ik hoop dat het over de PA ook vet zal klinken!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:28 schreef Fixxxer het volgende:
Druk aan het jammen mensen?
waarschijnlijk doet de gitarist van Blind Sight ons geluid; das een vriend van ons. Die studeert geluidstechniek, dus treffen doen we het wel..quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:00 schreef Fixxxer het volgende:
Tsja, tis altijd afwachten of je het treft met de PA-man he
jaquote:Op zondag 7 augustus 2005 18:11 schreef Nokia3310 het volgende:
Vandaag mijn tweede les gehad en ik ken nu 12 akkoorden. De akkoorden onder de knie krijgen gaat wel soepel, alleen het wisselen van akkoorden is wel lastig. Dat wordt dus veel oefenen de komende tijd!
Als je van schreddende gitaren houd moet je absoluut naar Marcel Coenen! Of het nu time machine, sun caged, een clinic of stormraider betreft; het is gewoon altijd een feestje!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 04:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Marcel Coenen, mijn Wilhelmus-held!!!!
Zo, dat moest ik effe kwijt. Voor de rest heb ik niks nuttigs toe te voegen
Als je van mooie muziek houd met hier en daar ook gevoel, waar niet continu hersenloos 15 noten per seconde wordt gespeeld, moet je absoluut niet naar Marcel Coenen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Als je van schreddende gitaren houd moet je absoluut naar Marcel Coenen! Of het nu time machine, sun caged, een clinic of stormraider betreft; het is gewoon altijd een feestje!!
Als dat zo is dan neem ik mijn woorden terug, maar tot nu toe heb ik niks anders van je gehoord.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:45 schreef mcoenen het volgende:
Hammet heeft mij al jaren niet meer horen spelen geloof ik, en ik geloof Ibanez ookniet, shredden doe ikhelemaal niet continue, gevoel staat bij mij op de eerste plaats, wat dat betreft zou je eens beter moeten luisteren en je moeten verdiepen in wat ik doe. Luister maar eens nummers als Moyra, Inner Alchemy etc van mijn eerste solo plaat, en dan ben ik benieuwd wat je dan zegt.
Jezus man je klinkt nu werkelijk als een klein kindjequote:Ik word zowiezo moe van die lui die altijd zitten te zeiken op shred, pure jaloezie als je t mij vraagt, omdat ze t zelf niet kunnen.
wow, marcel.. Begrijp me niet verkeerd, sorry, maar ik zeg niet dat je constant zit te schredden. Ik doelde daarmee eigenlijk op de kwaliteit van het spel van je. Ik heb die cd trouwens gelijk besteld toen ie beschikbaar was en heb ook alle demo's en het album van sun caged. Mij hoef je in principe niet uit te leggen dat je muziek ook be-accentueerd wordt door gevoel. (ik had moyra zelfs al op cd gebrand vanuit je site voordat je solo cd uitkwam). Ik ben juist diegene die hier steeds nieuwsfeiten en releases en optredens vermeld van al je bands of clinics en zal de laatste zijn die zeikt over jou als persoon, artiest of bandlid!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:45 schreef mcoenen het volgende:
en ik geloof Ibanez ookniet,
NIks anders aan toe te voegenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 04:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Marcel Coenen, mijn Wilhelmus-held!!!!
Zo, dat moest ik effe kwijt. Voor de rest heb ik niks nuttigs toe te voegen
Wat een baggerartikelquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:36 schreef StephanL het volgende:
straks, over enkele minuten iets met gitaarmuziek op editie nl. op rt4.
kickass toch, misschien zenden ze ook de Heideroosjes uitquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wat een baggerartikel
oranje tv
hmm ik weet dat ze effecten bouwen en accesoires, maar gitaren weet ik niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:00 schreef Laxe het volgende:
Rustig hier, iedereen op vakantie of zo?
Toch maar even een vraagje stellen: heeft iemand misschien info over gitaren en/of bassen van het vage merk Rockson?
Ik ben nu wel benieuwd hoe het afgelopen is, heb je al een gitaar, en zoja, lukt het een beetjequote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar:
Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch? Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt. Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Briljant gitarist inderdaad (zie avatar). Moet er nog steeds aan toe komen om de goede man live te gaan zien, maar gelukkig is er niet echt een tekort aan materiaal in de tussentijdquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Iemand bekend met Steve Hackett? ik ben helemaal weg van zijn werk!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:24 schreef -Dries- het volgende:
Ik wil een goede steel string akoestische gitaar kopen, voor hoeveel heb je een redelijk goede? En welke merken kunnen jullie me aanraden? (ik heb nu zo'n bagger spaans ding)
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:56 schreef Setambre het volgende:
[..]
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.
Maar je kan het beste gaan langs een grote muziek zaak ala Feedback, zodat je ruime keuze hebt. Gewoon zelf luisteren welke gitaar je het beste vind klinken
Leraar zou ik niet weten, omdat ik zelf probeer te leren, maar een goedkopere rock-student zou best goed te doen zijn volgens mij...
Dat zijn goede gitaren om eelt te kweken, ja.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:37 schreef rs1978 het volgende:
Het topic zal wel weer bijna vol zijn, maar ik wil toch nog even kwijt dat ik in de vakantie een 12 snarige accoustische gitaar van jack & danny op de kop heb weten te tikken voor 77 euro.
Het geluid klinkt mooi vol, en het instrument is vrij goed bespeelbaar, alleen om de 1e fret te bespelen moet je een beetje hard drukken, en hij ontstemt snel.
Ik ben niet zo weg van zoom. Ik heb vroeger een 707 gehad. Zoom laat weinig over van het geluid van de gitaar en is zoals de naam al zegt echt een zoom. Ik heb ook een korg gehad en gebruik nu een boss. Als ik jou was zou ik even aandacht besteden aan een goedkope korg. De ax1500g is ook niet zo heel duur maar toch wel vier keer zo duur als degene die je op het oog hebt, maar je kunt hier echt veel mee en zeker een mooi geluid.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:28 schreef no1uknow het volgende:
Binnenkort ff (echte) Fender snaren kopen voor op m'n Squier en ook een (multi)effecten bak ding, hoe je dat ook mag noemen.
Ik heb deze trouwens op het oog: http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3350
Is dat een goeie keus? Let wel: Ten eerste heb ik niet veel geld, dus zo'n ding van 500 kan echt nietTen tweede speel ik ong. 8 maanden gitaar, waarvan 3 elektrisch, dus zo uitgebreid hoeft het niet te zijn. Ik heb verder ook nog nooit zo'n ding gehad.
Advies
Master of puppets in je sig?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 04:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Marcel Coenen, mijn Wilhelmus-held!!!!
Zo, dat moest ik effe kwijt. Voor de rest heb ik niks nuttigs toe te voegen
als je de eerste drie quints van de introriff bedoelt, dan jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:19 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Master of puppets in je sig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |