Wat een baggerartikelquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:36 schreef StephanL het volgende:
straks, over enkele minuten iets met gitaarmuziek op editie nl. op rt4.
kickass toch, misschien zenden ze ook de Heideroosjes uitquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wat een baggerartikel
oranje tv
hmm ik weet dat ze effecten bouwen en accesoires, maar gitaren weet ik niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 20:00 schreef Laxe het volgende:
Rustig hier, iedereen op vakantie of zo?
Toch maar even een vraagje stellen: heeft iemand misschien info over gitaren en/of bassen van het vage merk Rockson?
Ik ben nu wel benieuwd hoe het afgelopen is, heb je al een gitaar, en zoja, lukt het een beetjequote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar:
Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch? Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt. Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Briljant gitarist inderdaad (zie avatar). Moet er nog steeds aan toe komen om de goede man live te gaan zien, maar gelukkig is er niet echt een tekort aan materiaal in de tussentijdquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Iemand bekend met Steve Hackett? ik ben helemaal weg van zijn werk!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:24 schreef -Dries- het volgende:
Ik wil een goede steel string akoestische gitaar kopen, voor hoeveel heb je een redelijk goede? En welke merken kunnen jullie me aanraden? (ik heb nu zo'n bagger spaans ding)
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:56 schreef Setambre het volgende:
[..]
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.
Maar je kan het beste gaan langs een grote muziek zaak ala Feedback, zodat je ruime keuze hebt. Gewoon zelf luisteren welke gitaar je het beste vind klinken
Leraar zou ik niet weten, omdat ik zelf probeer te leren, maar een goedkopere rock-student zou best goed te doen zijn volgens mij...
Dat zijn goede gitaren om eelt te kweken, ja.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:37 schreef rs1978 het volgende:
Het topic zal wel weer bijna vol zijn, maar ik wil toch nog even kwijt dat ik in de vakantie een 12 snarige accoustische gitaar van jack & danny op de kop heb weten te tikken voor 77 euro.
Het geluid klinkt mooi vol, en het instrument is vrij goed bespeelbaar, alleen om de 1e fret te bespelen moet je een beetje hard drukken, en hij ontstemt snel.
Ik ben niet zo weg van zoom. Ik heb vroeger een 707 gehad. Zoom laat weinig over van het geluid van de gitaar en is zoals de naam al zegt echt een zoom. Ik heb ook een korg gehad en gebruik nu een boss. Als ik jou was zou ik even aandacht besteden aan een goedkope korg. De ax1500g is ook niet zo heel duur maar toch wel vier keer zo duur als degene die je op het oog hebt, maar je kunt hier echt veel mee en zeker een mooi geluid.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:28 schreef no1uknow het volgende:
Binnenkort ff (echte) Fender snaren kopen voor op m'n Squier en ook een (multi)effecten bak ding, hoe je dat ook mag noemen.
Ik heb deze trouwens op het oog: http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3350
Is dat een goeie keus? Let wel: Ten eerste heb ik niet veel geld, dus zo'n ding van 500 kan echt nietTen tweede speel ik ong. 8 maanden gitaar, waarvan 3 elektrisch, dus zo uitgebreid hoeft het niet te zijn. Ik heb verder ook nog nooit zo'n ding gehad.
Advies
Master of puppets in je sig?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 04:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Marcel Coenen, mijn Wilhelmus-held!!!!
Zo, dat moest ik effe kwijt. Voor de rest heb ik niks nuttigs toe te voegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |