als het aangesloten wordt op de line in van je pc lijkt het me voor ieder programma bruikbaarquote:Op zondag 24 juli 2005 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..![]()
Ik heb me laten vertellen dat je het Guitarport-signaal alleen kan opnemen met de Guitarport-software, en dat het dus niet mogelijk is om het te routen naar een extern programma. Maar ik kan me vergissen - oftewel, die gast bij Feedback kan zich vergissen(wat verre van uitgesloten is natuurlijk
)
Ik denk dat de gast in kwestie in de war was door het feit dat je wel je Guitarport software moet hebben draaien. In Cubase (mijn externe audioprogramma) kan je vervolgens Guitarport instellen als input naast Line en aangezien je kan instellen dat het geluid niet bewerkt wordt in Guitarport (muv gitaar naar line-signaal omzetten) hoeft dat dus geen probleem te zijnquote:Op zondag 24 juli 2005 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook niet tegelijk meerdere sporen opnemen..![]()
Ik heb me laten vertellen dat je het Guitarport-signaal alleen kan opnemen met de Guitarport-software, en dat het dus niet mogelijk is om het te routen naar een extern programma. Maar ik kan me vergissen - oftewel, die gast bij Feedback kan zich vergissen(wat verre van uitgesloten is natuurlijk
)
Nu we het toch over Guitar Rig hebben, dat werkt echt heel vaag bij mij. Hij wisselt continu spontaan van preset, en als er in de preset een volume-pedaal zit gelust, zakt die ook steeds automatisch omlaag. Ik weet dat er ook een MIDI-floorboard verkrijgbaar is voor het programma, en het lijkt wel alsof er langs die weg wat ruis-signalen binnen komen (ook al heb ik niet zo'n midi-controllerquote:Op zondag 24 juli 2005 10:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je daarentegen toch in die richting gaat kijken zou ik zeker (ondanks de hogere prijs) even naar Native Instruments Guitar Rig kijken. Geweldige sounds (behalve voor buizenpuristen, maar daar zijn het dan ook rare buizenpuristen voor) en veel meer mogelijkheden om na het inspelen nog dramatische wijzigingen te maken in hoe het bewerkt wordt, iets wat met noch de Guitarport, noch de Pod mogelijk is (er wordt alleen een bewerkt signaal opgeslagen).
Akoestisch gitaar neem ik op via een rode nt-1000, waar ik zeer tevreden over ben! Elektrisch via een line6 vetta via s/pdif. (vanaf volgende week via aes/ebu als mijn nieuwe geluidskaart binnen isquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:10 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag een Shure SM57 gekocht om mee op te nemen. Klinkt beter dan de AKG (zang) microfoons die ik eerst gebruikte.
Wat gebruiken jullie om op te nemen?
Prima gitaar voor weinig geldquote:Op maandag 25 juli 2005 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga volgende week eens een Ibanez RG321 proberen in een winkel. Geen gezeik met een tremolo dus, en ik wil een wat beter metalgeluid dan mijn strat (die overigens heel goed speelt ook). Lijkt me dus wel een leuke no nonsense gitaar, iemand toevallig ervaring ermee?
Nu ik dit zie:quote:Op maandag 25 juli 2005 01:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga volgende week eens een Ibanez RG321 proberen in een winkel. Geen gezeik met een tremolo dus, en ik wil een wat beter metalgeluid dan mijn strat (die overigens heel goed speelt ook). Lijkt me dus wel een leuke no nonsense gitaar, iemand toevallig ervaring ermee?
Het klinkt gewoon alsof er inderdaad als zo'n pick-scratch: met je plectrum over de bassnaren. Of ik moet het wel heel verkeerd horen. Wel distortion aan natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:46 schreef Jorikjet het volgende:
idd weinig geld voor een 7 snarige
ik heb trouwens een vraagje over hoe je zo'n scheur geluid kunt maken als in dit mp3tje. http://members.chello.nl/a.tangelder/dump/scheur.mp3
het is iets met je plectrum over de snaren 'vegen' maar ik krijg er niet zo'n geluid uit
Met de zijkant over de lengte van je bassnaren laten gaan, bij voorkeur met zoveel mogelijk gain en stevig op de snaar drukken (maar uiteraard niet voldoende om met je plectrum te fretten).quote:Op maandag 25 juli 2005 10:52 schreef Jorikjet het volgende:
maar hoe moet ik me plectrum houden dan ofzo?
je hebt je luisterquote al bereiktquote:Op maandag 25 juli 2005 10:50 schreef Cynic het volgende:
een probeerseltje voor een nummer:
http://onlinerock.com/musicians/cynic//liedje.mp3
De keyboards ook zelf ingespeeld
Zit wat in. In ieder geval een brede kant en niet de punt.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:57 schreef Cynic het volgende:
Ik gebruik zelf altijd de achterkant, is wel wat minder snel over te pakken, maar anders loop je het risico dat er gleufjes in de zijkant van je plectrum komen en dat kan je snaren kosten.
nou al?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je hebt je luisterquote al bereikt![]()
Morgen nog eens proberen!
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
misschien een accountje aanmaken op mysongbook.com?
is gratis!
O shit, mijn nederigste excuses!!!quote:Op maandag 25 juli 2005 13:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?
Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nu ik dit zie:
zijn er hier geīnteresseerden om 7 snarig te gaan spelen????
In de aanbieding: Een Ibanez RG 740 (7 snaar). Goed onderhouden gitaar, geen podium gitaar maar gebruikt ala back-up zeg maar en nooit aanspraak op hoeven maken tijdens een optreden.
¤ 400 (spotprijs)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |