abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:20:02 #1
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28821603
quote:
Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!
Vorige Delen
- Part 1 - Part 2 - Part 3 -
- Part 4 - Part 5 - Part 6 -
- Part 7 - Part 8 - Part 9 -
- Part 10 - Part 11 - Part 12 -
- Part 13 - Part 14 - Part 15 -
- Part 16 - Part 17 - Part 18 -
- Part 19 - Part 20 - Part 21 -
- Part 22 - Part 23 - Part 24 -
- Part 25 - Part 26

Gitaarmerken
BC Rich | Dean | Epiphone | ESP
Fender | Gibson | Gretsch | Hofner
Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co
Music Man | Parker | PRS | Squier
Taylor

Versterkers
Fender | Laney | Line6
Marshall | Mesa Boogie | Peavey
Randall | Vox

Effecten
Boss | Dunlop | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs
Mxtabs | OLGA - The On-Line Guitar Archive
Harmony Central | Guitar Tabs
Tabsrus | Ultimate Guitar
All Guitar Tabs | Tabster
Taborama | My Songbook
Powertabs
Guitar Tab Universe

Winkels
Feedback
Music Partner
Dirk Witte
Haar Guitars
Music Store
Musik Produktiv
Lord of the Strings

Overige
Gitaar.net
Gitaarnet.nl
Harmony Central
Cyberfret


De OP vindt men hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jorikjet op 15-07-2005 14:55:47 ]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:51:03 #2
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28821880
No 27! Een tribute-topic lijkt me zo.









Okay, het zijn niet allemaal gitaristen, maar toch

psst: Jorikjet: het is vindt men
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:53:14 #3
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_28821912
nieuwe topic, nieuwe *tvp*
pi_28823375
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 08:51 schreef Svyatagor het volgende:
No 27! Een tribute-topic lijkt me zo.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Okay, het zijn niet allemaal gitaristen, maar toch

psst: Jorikjet: het is vindt men
Kijk, nu gaan we het vuur even aanwakkeren!

Ik mis een grootheid der grootheden:
Dimebag van Pantera. (zie av)
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:21:36 #5
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_28823456
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:18 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Kijk, nu gaan we het vuur even aanwakkeren!

Ik mis een grootheid der grootheden:
Dimebag van Pantera. (zie av)
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:36:08 #6
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28823820
nog maar 11 delen wachten!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28824744
VTP
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:08:49 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28824759
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 08:51 schreef Svyatagor het volgende:
psst: Jorikjet: het is vindt men
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28824994
Nog maar even in het nieuwe topic:
quote:
Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_28825088
tvptje
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_28825148
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:16 schreef elixer het volgende:
Nog maar even in het nieuwe topic:
[..]
Squier, dat is zeg maar het "goedkopere" merk van Fender
Ik heb er ook 1
Prachtig dingetje
pi_28825187
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
Nee Kurt leeft nog wel
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_28825285
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:23 schreef Setambre het volgende:

[..]

Nee Kurt leeft nog wel
Ja of Jimi, of Jim, of die andere knakker

Het gaat erom dat ze 27 waren toen ze doodgingen.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:34:22 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28825530
Het is duidelijk dat niet iedereen even goed in zijn rockgetalssymboliek zit. Misschien wordt het makkelijker als we bij topic 666 zijn...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:42:36 #15
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28825758
What about Jeff Buckley en Nick Drake? Die waren toch ook 27 en hele goede gitaristen!

edit: Ok sorry, Jeff was 30 en Nick 26.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:56:09 #16
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28826134
Hij mag er trouwens ook bij:



Brian Jones
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28826454
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
nou nou, wat een diepgang! Ik dacht gewoon dat er legendes getoond werden....
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:09:59 #18
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28826537
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:08 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

waar? ik zie hem niet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:39:02 #19
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28830832
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:09 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

waar? ik zie hem niet
Helemaal onderaan de OP.
Maar misschien is het al wel weer te laat...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:43:11 #20
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_28830970
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:16 schreef elixer het volgende:
Nog maar even in het nieuwe topic:
[..]
Al een London City strat geprobeerd (Spitfire Mk II dus)? Dat zijn degelijke gitaren voor, ik geloof, rond de ¤250.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:44:58 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28831050
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 12:07 schreef Ibanez het volgende:

[..]

nou nou, wat een diepgang! Ik dacht gewoon dat er legendes getoond werden....
Je gaat me tocht niet vertellen dat dit voor het eerst is dat je wat leden van Club 27 bij elkaar ziet?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:56:35 #22
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28831466
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Helemaal onderaan de OP.
Maar misschien is het al wel weer te laat...
geef hammet de schuld! ik had het uit zijn OP gehaald
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28832160
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je gaat me tocht niet vertellen dat dit voor het eerst is dat je wat leden van Club 27 bij elkaar ziet?
eeehhhmmmm ja?
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:31:35 #24
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28832683
Nog eentje dan

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:39:23 #25
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_28833014
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:31 schreef Svyatagor het volgende:
Nog eentje dan

[afbeelding]
F*ck, ik wilde al bijna tikken wie dat was voordat ik me besefte dat ik niet in Muziektrivia zat .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:01:02 #27
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28838550
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!

kreeg trouwens net een boete thuis van 50 euro openbaar dronkenschap, zoals een echte rocker dat doet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28838598
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:56 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

geef hammet de schuld! ik had het uit zijn OP gehaald
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:01 schreef Jorikjet het volgende:
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!

kreeg trouwens net een boete thuis van 50 euro openbaar dronkenschap, zoals een echte rocker dat doet
whehehe dat je daar een boete voor krijgt. Het is mij zo vaak voor gebeurt, maar nog nooit een boete
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:05:46 #29
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28838664
ja ik normaal ook niet, maar toen heel lomp, zit er zo met een vriend, net 2 slokjes uit een blik (hollandia ), komt er een agent aan
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:06:26 #30
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28838680
en van 2 slokjes raak je niet eens dronken! dus niet eens dronkenschap!

homo's!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28839211
Had je wel je ID bij je? anders was je al helemaal genaaid
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:54:16 #32
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28852293
die heb ik nog steeds niet, ik liet me school pasje zien en dat vontie ook goed gelukkig
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 16 juli 2005 @ 12:18:42 #33
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28854705
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:01 schreef Jorikjet het volgende:
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!
Proberen in de winkel is de enige oplossing! Er moet gewoon een duidelijke *klik* zijn tussen jou en de gitaar, of dat nou een PRS of een Squier is.

De handigste oplossing, maar niet de goedkoopste, is gewoon beide gitaren aan je collectie toevoegen. Ik ken wel meer gitaristen die het ene moment voor de Strat en het andere voor de Tele kiezen, afhankelijk van hoe de wind waait. Hoewel op een Strat spelen terwijl je Tele in een hoekje staat bijna als vreemdgaan voelt, maar dat terzijde.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:53:44 #34
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28862755
Me wahwah is truebypass! mede mogelijk gemaakt door me vader
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:53:49 #35
91306 GF
Kingwood
pi_28865738
tvp
Unspoken words were understood
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:55:15 #36
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28865779
hehe, ben vanmiddag even bij de Action geweest en daar die akoestische gitaar op de kop getikt. Helaas geen 8 euro zoals hier stond, maar 18,95. Nog steeds geen geld natuurlijk, en hij klinkt niet eens zo slecht
Wel vreemd is dat het een Spaanse gitaar is, maar dat er stalen snaren opzitten Daardoor klinkt hij wel diep en hard, maar of het zo goed is voor de hals...
Maar goed, leuk voor de vakantie straks
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28865824
tvp
  zaterdag 16 juli 2005 @ 20:06:08 #38
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28866110
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:55 schreef Svyatagor het volgende:
Wel vreemd is dat het een Spaanse gitaar is, maar dat er stalen snaren opzitten Daardoor klinkt hij wel diep en hard, maar of het zo goed is voor de hals...
Kan goed gaan. Maar echt goed is het niet, nee.
pi_28867123
Haha ik ken dat ding. Dies zo oranje geverfd enzo he Te cheap.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_28868003
Iemand nog leuke vingeroefeningetjes?
pi_28868053
tvptjuh
pi_28877271
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:18 schreef yootje het volgende:
Iemand nog leuke vingeroefeningetjes?
Ligt eraan welke muziek je wilt spelen.
pi_28877305
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:58 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ligt eraan welke muziek je wilt spelen.
Rock/metal

Het snelle gedoe is nog heel erg moeilijk voor me
pi_28877968
Koop een metronoom, zet die op een heel laag tempo zodat je een lick makkelijk aankan, en hem goed en volledig foutloos kan spelen. Speel de lick 1000 keer zodat je hem kan dromen. Vervolgens zet je elke dag de metronoom 1 tandje hoger, niet meer. Hou dat trouw vol en na een paar maanden speel je bijna ongemerkt fast as lightning.
Unox, the worst operating system.
pi_28878555
quote:
Op zondag 17 juli 2005 11:39 schreef Schorpioen het volgende:
Koop een metronoom, zet die op een heel laag tempo zodat je een lick makkelijk aankan, en hem goed en volledig foutloos kan spelen. Speel de lick 1000 keer zodat je hem kan dromen. Vervolgens zet je elke dag de metronoom 1 tandje hoger, niet meer. Hou dat trouw vol en na een paar maanden speel je bijna ongemerkt fast as lightning.
Bedankt voor de tip

Heb je ook nog leuke licks voor me?
  zondag 17 juli 2005 @ 12:13:01 #46
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28878725
40!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28878734
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:13 schreef Jorikjet het volgende:
40!
Eentje is al genoeg
  zondag 17 juli 2005 @ 12:44:54 #48
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_28879476
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:13 schreef Jorikjet het volgende:
40!
Forty licks...
  zondag 17 juli 2005 @ 13:33:10 #49
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28880374
http://www.tabpower.com/s36650.html

Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.

Wat is de bedoeling van al die /-dingen?


(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
feest
pi_28880416
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html

Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.

Wat is de bedoeling van al die /-dingen?


(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 17 juli 2005 @ 13:38:04 #51
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28880479
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.
Hoe speel je dat dan?
feest
pi_28880606
G/A is een G-akkoord met een A in de bas. Dus bijvoorbeeld: x0033 of 555433.
C/G is een akkoord dat je regelmatig ziet: C-akkoord met een G in de bas. 332010

Die /E betekent dat je het voorgaande akkoord moet spelen, maar dan met een E in de bas.

D/F# /E /D A is een bas die naar beneden loopt met een D-akkoord. Dus xx4232 xx2232 xx0232 x00232
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  zondag 17 juli 2005 @ 13:49:55 #53
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_28880674
quote:
Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
als het een strat moet zijn, zou ik denken aan een London city Spitfire MK 2: die moet nieuw voor 250 euro te vinden zijn. prachtige strat copieen, die veel beter zijn dan squiers, en eigenlijk op het niveau staan van goeie mex modellen, of mindere usa's.

pas wel op dat je niet de spitfire mk1 koopt, das zooi. de mk II is echt supergoed.

succes.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_28880836
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html

Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.

Wat is de bedoeling van al die /-dingen?


(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
Idd, je speelt dan het akkoord met een andere grondtoon. Als er dus G/A speelt moet je een G akkoord spelen met een A als laagste toon.


Dit:

G /A /G D/F# /E /D E

betekent dus denk ik: Eerst een G, daarna een G met een A in de bas, dan weer een gewone G. Dan een D met een F# als laagste toon (D/F#), dan een nog steeds dat D-akkoord met een E als bas, dan gewoon weer een D, en dan een E akkoord.


--edit--
er was al een tweede pagina
  zondag 17 juli 2005 @ 14:26:21 #55
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_28881462
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html

Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.

Wat is de bedoeling van al die /-dingen?


(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
de noot achter de slash (/) is de basnoot van het akkoord wat ervoor staat, dus C/G is 332010
  zondag 17 juli 2005 @ 14:31:17 #56
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28881585
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:45 schreef elixer het volgende:
G/A is een G-akkoord met een A in de bas. Dus bijvoorbeeld: x0033 of 555433.
C/G is een akkoord dat je regelmatig ziet: C-akkoord met een G in de bas. 332010

Die /E betekent dat je het voorgaande akkoord moet spelen, maar dan met een E in de bas.

D/F# /E /D A is een bas die naar beneden loopt met een D-akkoord. Dus xx4232 xx2232 xx0232 x00232
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
feest
pi_28881627
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
Bijvoorbeeld. xx2232 ben ik ook nog wel eens tegengekomen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28881728
In dit geval is het xx2232.

Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
pi_28881782
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.

Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
Logisch ook omdat je anders die stap van E naar D (laat staan naar A) in de bas niet kan maken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 17 juli 2005 @ 14:37:38 #60
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28881785
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.

Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
Mèn, wat ingewikkeld allemaal!

Bedankt voor jullie replies!!
feest
  zondag 17 juli 2005 @ 14:37:43 #61
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_28881787
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
een D majeur is D F A, dus kan je de open A ook aanslaan en dus idd 00232 gebruiken
pi_28881834
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:37 schreef rezjeh het volgende:

[..]

een D majeur is D F# A
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 17 juli 2005 @ 14:40:52 #63
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_28881891
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:39 schreef Litpho het volgende:

[..]
de A klopte iig ben niet zo goed in kwintencirkel en noten in toonladders + ik ben net wakker *even wat gitaar spelen gaat*
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 17:06:00 #64
18653 crew  D.
pi_28885432
Nog maar ff een herhaling van mijn 'probleem' uit het vorige topic

Ik heb een elektrische gitaar van het (mij onbekende) merk Granada.
Deze heeft een kromme hals.

Is het intressant om dit te laten repareren of zullen de kosten de waarde snel overstijgen?
pi_28886641
De meeste halzen trekken sowieso niet snel krom, dus je gitaar zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben geen gitaarboer maar het zal er maar net aan liggen hoe krom ie is he, en of dat nog gerepareerd kan worden met de truss rod... In dat geval is het een kleine moeite maar anders denk ik dat iemand er niet eens tijd in wil steken voor zo'n goedkope gitaar.

http://www.fretnotguitarrepair.com/trussrods.htm
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zondag 17 juli 2005 @ 18:28:04 #66
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_28887337
Mensen, ik heb gisteren op een vlooienmarkt in Haarlem een oude gitaar op de kop getikt!

Het gaat om een Lewa van Nederlandse makelij.


.

Ik heb hem niet gekocht om op te spelen (dat gaat ook niet meer, hals is redelijk krom en de stemknoppen zitten erg vast), meer voor het hebben zeg maar.

Het enige wat ik van deze gitaar weet is dat het waarschijnlijk gemaakt is van eikenhout. Kan iemand mij meer over het merk en deze gitaar vertellen? Wat is ongeveer het bouwjaar???
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_28888778
Ik probeer de volgende rotzooi voor elkaar te krijgen

Gitaar --> Amp modeling ding --> Computer.

Maar kom er niet uit... heb al geprobeerd een kabeltje van headphone-out naar mic-in te laten gaan maar dit geeft een onaangemaand ruisend en scherp geluid. Help me!!
pi_28889273
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 20:00:50 #69
18653 crew  D.
pi_28889509
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:59 schreef Fixxxer het volgende:
De meeste halzen trekken sowieso niet snel krom, dus je gitaar zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben geen gitaarboer maar het zal er maar net aan liggen hoe krom ie is he, en of dat nog gerepareerd kan worden met de truss rod... In dat geval is het een kleine moeite maar anders denk ik dat iemand er niet eens tijd in wil steken voor zo'n goedkope gitaar.

http://www.fretnotguitarrepair.com/trussrods.htm
Of ie goedkoop was weet ik niet.
Waarschijnlijk is ie krom omdat ie weleens als tennisracket is gebruikt
  zondag 17 juli 2005 @ 20:20:05 #70
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_28890002
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Agreed. Goeie tip.
pi_28890155
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Inderdaad. Of niet input van je line-in niet te hoog .
  zondag 17 juli 2005 @ 22:27:39 #72
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_28893535
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
pi_28894157
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:27 schreef Blinker het volgende:
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen .

Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 17 juli 2005 @ 22:51:59 #74
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_28894244
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen .

Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Duidelijk! Thanks
pi_28894292
Zevende fret op E is inderdaad makkelijk om even snel van stemming te wisselen.
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:17:01 #76
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28895125
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen' . En het gaat zoals verwacht best langzaam...

Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart. Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??

Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 17 juli 2005 @ 23:19:02 #77
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_28895203
Net ff Everlong van The Foo Fighters gespeeld in dropped D en het klinkt geweldig
Niet echt een muzikaal hoog standje, maar wel erg cool
pi_28895542
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen .

Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpel Misschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
pi_28903587
Verkapte terug vind post.
  maandag 18 juli 2005 @ 10:41:16 #80
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28903748
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:17 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen' . En het gaat zoals verwacht best langzaam...
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aan De kunst is om niet gefrustreerd te raken!
quote:
Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart. Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
quote:
Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".

Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.

Succes!
pi_28904266
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef DuranK het volgende:

[..]

Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpel Misschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
Als ik op het gehoor stem vind ik 7e fret toch echt makkelijker klinken. Met ingebouwd stemapparaat doe ik gewoon geen moeite en stem ik naar D, F, C# of wat verder maar uitkomt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 juli 2005 @ 12:04:34 #82
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28905936
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aan De kunst is om niet gefrustreerd te raken!
[..]

Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
[..]
Ah, ik zal eens even gaan zoeken. Ik heb zo'n optie wel ergens gezien, maar dat maakte toen geen verschil.
quote:
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".

Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.

Succes!
Thanks! Ik heb die locators inderdaad wel eens gezien, maar ik ging ervanuit dat hij sowieso de hele track zou exporteren. Als ik thuis ben ga ik het wel even proberen!
Dat van die externe instrumenten wist ik inderdaad, maar ik beschik (helaas ) niet over een mooie synthesizer, ik doe alles met m'n el cheapo midi-keyboardje, maar dat klinkt best prima. Met het opnemen van multiple midi-tracks geen problemen dus, maar ik kom er wel weer even uit denk ik!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28906606
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:

Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:



i.c.m. deze:



NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar . Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:

[ Bericht 5% gewijzigd door Ibanez op 18-07-2005 12:53:13 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_28907710
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:

Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:

[afbeelding]

i.c.m. deze:

[afbeelding]

NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar . Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
Dude kan het plaatje nog groter?


pi_28908855
lol, ware grootte ofzo
pi_28910957
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:15 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dude kan het plaatje nog groter?


Oeps!! Sorry, ik post op m'n werk... en ik heb gepost en ben em gelijk weer 'gesmeerd'...... Ik vind geen kleiner plaatje..
In The Presence Of Enemies!
  maandag 18 juli 2005 @ 15:50:24 #87
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28911919
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:

Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:

[afbeelding]

i.c.m. deze:

[afbeelding]

NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar . Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
Als hij het wat makkelijker wil doen:

http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
  maandag 18 juli 2005 @ 16:20:34 #88
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28912816
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef StephanL het volgende:
Verkapte terug vind post.
Zo verkapt is ie nou ook weer niet!
feest
pi_28937724
ik ben op zoek naar wat low-budget speeltjes om mijn geluid wat op te veizelen:

ik dacht aan de small clone chorus, maar voor een paar 10-tjes meer heb je al een behringer v-amp2, maar ik weet niet of die in een optreden makkelijk is te gebruiken om snel van instelling te switchen.

Bij feedback hebben ze nu zelfs al voor 19 euro pedaaltjes van behringer, iemand ervaring mee? ze kosten bijna nog minder dan het patchkabeltje en de batterij die erin moet!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:37:45 #90
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28938299
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28939724
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:50 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Als hij het wat makkelijker wil doen:

http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
Nja, ik denk dat ie dat wel al gecheckt heeft. Hij is nu bezig met de guitarshop en iemand op internet om het allemaal voorelkaar te krijgen. Wilde gewoon eens ff een andere zwaai geven aan het topic,. Interessante schakeling, niet? best of both worlds.
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.

Die pedaaltjes van Behringer voor pak em beet ¤ 19 zijn 3 keer niks hoor! Het huis is van plastic; trap er een keer te hard op en je lelt erdoorheen. Ze wegen niks dus je trekt ze over/door het/de hele podium/repetitieruimte heen. Daarbij zou het erg frustrerend zijn voor de Boss fans: kwaliteit zit dus wel degelijk in de prijs op dit gebied.
In The Presence Of Enemies!
pi_28940438
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:03:24 #93
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28940564
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik).
Analoge phasers, flangers en chorussen zijn er wel degelijk hoor Deze effecten gebruikten ze al in de jaren '60, er was toen nog weinig digitaal in de wereld.
pi_28940568
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.
Blijft een beetje een generalisatie natuurlijk, maar zeker de goedkope digitale distortions en overdrives zijn om te huilen zo slecht. Daarentegen, een originele Leslie is toch echt modulatie en uiteraard ook analoog .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:12:58 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28940857
Oh en de vibrato die in een Fender Twin Reverb zit bijvoorbeeld (wat eigenlijk een tremolo is, maar ja, Fender draait die 2 termen altijd om ) is natuurlijk ook een analoog effect. Net als de reverb trouwens
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:22:54 #96
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28941191
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:24:15 #97
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28941247
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
voor het geld zijn het hele goede versterkers, maar als je wat meer eisen gaat stellen is het niet een van de beste. (vriend van me heeft deze namelijk ook, en zegt dit zelf)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28941747
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Snelle wisselingen in toonhoogte is een korte echo met snelle wisselingen in toonhoogte en dus ook snelle wisselingen in volume. Uhm, nee .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:47:12 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28942070
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelen
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:50:18 #100
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28942191
Die Fenderhonden moeten zich maar eens integreren!
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')