Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Kijk, nu gaan we het vuur even aanwakkeren!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:51 schreef Svyatagor het volgende:
No 27! Een tribute-topic lijkt me zo.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okay, het zijn niet allemaal gitaristen, maar toch![]()
psst: Jorikjet: het is vindt men![]()
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:18 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Kijk, nu gaan we het vuur even aanwakkeren!![]()
Ik mis een grootheid der grootheden:
Dimebag van Pantera. (zie av)
quote:
quote:Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Nee Kurt leeft nog welquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
nou nou, wat een diepgang! Ik dacht gewoon dat er legendes getoond werden....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dimebag was 38 toen hij werd vermoord....helaas pindakaas dus.
Helemaal onderaan de OP.quote:
Al een London City strat geprobeerd (Spitfire Mk II dus)? Dat zijn degelijke gitaren voor, ik geloof, rond de ¤250.quote:
Je gaat me tocht niet vertellen dat dit voor het eerst is dat je wat leden van Club 27 bij elkaar ziet?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
nou nou, wat een diepgang! Ik dacht gewoon dat er legendes getoond werden....![]()
geef hammet de schuld! ik had het uit zijn OP gehaaldquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Helemaal onderaan de OP.
Maar misschien is het al wel weer te laat...![]()
eeehhhmmmmquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je gaat me tocht niet vertellen dat dit voor het eerst is dat je wat leden van Club 27 bij elkaar ziet?
F*ck, ik wilde al bijna tikken wie dat was voordat ik me besefte dat ik niet in Muziektrivia zatquote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:56 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
geef hammet de schuld! ik had het uit zijn OP gehaald
whehehe dat je daar een boete voor krijgt. Het is mij zo vaak voor gebeurt, maar nog nooit een boetequote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:01 schreef Jorikjet het volgende:
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!
kreeg trouwens net een boete thuis van 50 euroopenbaar dronkenschap, zoals een echte rocker dat doet
Proberen in de winkel is de enige oplossing! Er moet gewoon een duidelijke *klik* zijn tussen jou en de gitaar, of dat nou een PRS of een Squier is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:01 schreef Jorikjet het volgende:
aaarch dillema, ik hoor nu the stone roses, en denk dan weer hoe vet het geluid is van een stratocaster!![]()
Kan goed gaan. Maar echt goed is het niet, nee.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:55 schreef Svyatagor het volgende:
Wel vreemd is dat het een Spaanse gitaar is, maar dat er stalen snaren opzittenDaardoor klinkt hij wel diep en hard, maar of het zo goed is voor de hals...
![]()
Rock/metalquote:Op zondag 17 juli 2005 10:58 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ligt eraan welke muziek je wilt spelen.
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 17 juli 2005 11:39 schreef Schorpioen het volgende:
Koop een metronoom, zet die op een heel laag tempo zodat je een lick makkelijk aankan, en hem goed en volledig foutloos kan spelen. Speel de lick 1000 keer zodat je hem kan dromen. Vervolgens zet je elke dag de metronoom 1 tandje hoger, niet meer. Hou dat trouw vol en na een paar maanden speel je bijna ongemerkt fast as lightning.
Forty licks...quote:Op zondag 17 juli 2005 12:13 schreef Jorikjet het volgende:
40!
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html
Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.
Wat is de bedoeling van al die /-dingen?
(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
Hoe speel je dat dan?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.
als het een strat moet zijn, zou ik denken aan een London city Spitfire MK 2: die moet nieuw voor 250 euro te vinden zijn. prachtige strat copieen, die veel beter zijn dan squiers, en eigenlijk op het niveau staan van goeie mex modellen, of mindere usa's.quote:Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Idd, je speelt dan het akkoord met een andere grondtoon. Als er dus G/A speelt moet je een G akkoord spelen met een A als laagste toon.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
de noot achter de slash (/) is de basnoot van het akkoord wat ervoor staat, dus C/G is 332010quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)quote:Op zondag 17 juli 2005 13:45 schreef elixer het volgende:
G/A is een G-akkoord met een A in de bas. Dus bijvoorbeeld: x0033 of 555433.
C/G is een akkoord dat je regelmatig ziet: C-akkoord met een G in de bas. 332010
Die /E betekent dat je het voorgaande akkoord moet spelen, maar dan met een E in de bas.
D/F# /E /D A is een bas die naar beneden loopt met een D-akkoord. Dus xx4232 xx2232 xx0232 x00232
Bijvoorbeeld. xx2232 ben ik ook nog wel eens tegengekomen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
Logisch ook omdat je anders die stap van E naar D (laat staan naar A) in de bas niet kan makenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.
Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
Mèn, wat ingewikkeld allemaal!quote:Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.
Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
een D majeur is D F A, dus kan je de open A ook aanslaan en dus idd 00232 gebruikenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
de A klopte iigquote:
Of ie goedkoop was weet ik niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:59 schreef Fixxxer het volgende:
De meeste halzen trekken sowieso niet snel krom, dus je gitaar zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben geen gitaarboer maar het zal er maar net aan liggen hoe krom ie is he, en of dat nog gerepareerd kan worden met de truss rod... In dat geval is het een kleine moeite maar anders denk ik dat iemand er niet eens tijd in wil steken voor zo'n goedkope gitaar.
http://www.fretnotguitarrepair.com/trussrods.htm
Agreed. Goeie tip.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Inderdaad. Of niet input van je line-in niet te hoogquote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:27 schreef Blinker het volgende:
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
Duidelijk! Thanksquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanquote:Op zondag 17 juli 2005 23:17 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen'. En het gaat zoals verwacht best langzaam...
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.quote:Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart.Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".quote:Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..![]()
Als ik op het gehoor stem vind ik 7e fret toch echt makkelijker klinken. Met ingebouwd stemapparaat doe ik gewoon geen moeite en stem ik naar D, F, C# of wat verder maar uitkomt.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelMisschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
Ah, ik zal eens even gaan zoeken. Ik heb zo'n optie wel ergens gezien, maar dat maakte toen geen verschil.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanDe kunst is om niet gefrustreerd te raken!
[..]
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
[..]
Thanks! Ik heb die locators inderdaad wel eens gezien, maar ik ging ervanuit dat hij sowieso de hele track zou exporteren. Als ik thuis ben ga ik het wel even proberen!quote:Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".
Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.
Succes!
Dudequote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Oeps!! Sorry, ik post op m'n werk... en ik heb gepost en ben em gelijk weer 'gesmeerd'...... Ik vind geen kleiner plaatje..quote:
Als hij het wat makkelijker wil doen:quote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Zo verkapt is ie nou ook weer niet!quote:Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef StephanL het volgende:
Verkapte terug vind post.
Nja, ik denk dat ie dat wel al gecheckt heeft. Hij is nu bezig met de guitarshop en iemand op internet om het allemaal voorelkaar te krijgen. Wilde gewoon eens ff een andere zwaai geven aan het topic,. Interessante schakeling, niet? best of both worlds.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als hij het wat makkelijker wil doen:
http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
Analoge phasers, flangers en chorussen zijn er wel degelijk hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik).
Blijft een beetje een generalisatie natuurlijk, maar zeker de goedkope digitale distortions en overdrives zijn om te huilen zo slecht. Daarentegen, een originele Leslie is toch echt modulatie en uiteraard ook analoogquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.
voor het geld zijn het hele goede versterkers, maar als je wat meer eisen gaat stellen is het niet een van de beste. (vriend van me heeft deze namelijk ook, en zegt dit zelf)quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
Snelle wisselingen in toonhoogte is een korte echo met snelle wisselingen in toonhoogte en dus ook snelle wisselingen in volume. Uhm, neequote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |