abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24656270
AMSTERDAM - De 43-jarige vrouw uit Amsterdam die ervan wordt verdacht dat ze in Amsterdam-Oost een tasjesdief heeft doodgereden, is in vrijheid gesteld. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam donderdagavond beslist.

Haar voorarrest is niet verlengd. Ze blijft wel verdachte in deze zaak. Het Openbaar Ministerie had verlenging van het voorarrest gevraagd op verdenking van doodslag. Volgens justitie is ze met opzet hard achteruitgereden na de diefstal uit haar auto.

De 19-jarige Ali el B. raakte daardoor bekneld tussen haar auto en een boom en overleed ter plekke aan zijn verwondingen. Zijn 18-jarige medeverdachte wordt vrijdag voorgeleid voor de rechter-commissaris.

bron: www.nu.nl

Goede zaak dat ze in vrijheid is gesteld
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:52:42 #2
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24656352
Prima, het vluchtgevaar leek me al erg klein.
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:56:00 #4
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24656386
Dit zegt verder helemaal niets. De RC ziet alleen geen reden om haar langer in voorarrest te houden.
pi_24656388
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand (niet opzettelijk, maar toch) dood gemaakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:13:35 #7
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24656700
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand (niet opzettelijk, maar toch) dood gemaakt.
Of het niet opzettelijk is weet ik niet maar het leeft hoe dan ook waarschijnlijk een celstraf op. Aangezien voorarrest daar van afgetrokken word zie ik het nut er niet van in om haar op vrije voeten te stellen.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:13:57 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_24656707
quote:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand ([b]niet opzettelijk[b], maar toch) dood gemaakt.
Dat bericht zag ik gisteren ook, maar Justitie denkt hier anders over.. vaag

Maargoed, de verdenking blijft staan, wel zo eerlijk dat ze voorlopig op vrije voeten is.
pi_24656855
nu nog een standbeeld.
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:27:45 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24656928
En terecht nergens voor nodig om de zaak teveel op te blazen. Die vrouw heeft hooguit onbesuisd gehandeld in een situatie waarin zij het slachtoffer was. Het is al beroerd genoeg voor haar dat het zo slecht is uitgepakt !
Ze moeten ze zaak maar eens uitgebreid uitzoeken en proberen erachter te komen wat er nou precies is gebeurt.
Dat ze dief opzettelijk heeft doodgereden lijkt mij absoluut niet waar, dan zou ze niet zo in paniek zijn geweest na het ongeluk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_24657091
Terecht dit.......
pi_24657126
De vrouw heeft gewoon haar plicht gedaan en is, terecht, vrijgesteld van voorlopige hechtenis.
Laat het een goede waarschuwing zijn voor alle andere potentiele autokrakers, roofovervallers en alle overige criminele parasieten.
En, om eerlijk te zijn: opgeruimd staat netjes
pi_24657156
Jammer dat Prins Bernard er niet meer is, hij zou zo voor haar in de bres gesprongen zijn. Zeker omdat hij het ook opnam voor de albert heijn medewerkers
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_24657232
http://www.condoleance.nl/registers/register_3920.html
Goed dat de vrouw (voorlopig) vrij is, het zou wel rechtvaardig zijn als zij een taakstraf krijgt, net als voetballer Patrick K. en operazanger Marco B.

edit- het condoleanceregister is gesloten, daarom bij deze: familie El-B****** , spijtig dat u uw zoon op deze wijze moet verliezen. Uw zoon heeft helaas niet de kans gekregen om zijn leven te beteren. Moge Allah hem vergeven...
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_24657247
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef Djaser het volgende:

[..]

Of het niet opzettelijk is weet ik niet maar het leeft hoe dan ook waarschijnlijk een celstraf op. Aangezien voorarrest daar van afgetrokken word zie ik het nut er niet van in om haar op vrije voeten te stellen.
Dat is maar de vraag. De advocaat zal aansturen op vrijspraak, of ontslag van rechtsvervolging, daarbij een beroep doen op bijvoorbeeld noodweer-exes. Verder is hard achteruitrijden in de regel niet gericht op het iemand platrijden, technisch bezien staat dit dus gewoon gelijk aan een verkeersongeval met dodelijke afloop, en jah, dat wordt ook altijd onderzocht, en levert in de meeste gevallen geen celstraf op, wel als het duidelijk verwijtbaar is, trouwens.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:49:26 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24657317
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef TimmyAsd het volgende:
Dat bericht zag ik gisteren ook, maar Justitie denkt hier anders over.. vaag
Uit onderzoek blijkt dat de vrouw 'met opzet' ongeveer 50 m hard achteruit heeft gereden na de tasjesroof. Doordat ze daarbij een 'onaanvaardbaar risico' heeft genomen verdenkt Justitie haar van doodslag.
Lees ik in Het Parool
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24657492
Die vrouw heeft gewoon haar burgerplicht gedaan.
Iedereen zou in gelijke gevallen hetzelfde moeten doen als wat deze vrouw gedaan heeft -
De politie helpt je toch niet, dat lijkt me wel duidelijk.

Zand erover zou ik zeggen. - Opgeruimd staat immers netjes
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:12:37 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24657746
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:40 schreef KaFkA69 het volgende:
En, om eerlijk te zijn: opgeruimd staat netjes
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:58 schreef KaFkA69 het volgende:
Zand erover zou ik zeggen. - Opgeruimd staat immers netjes
Twee keer binnen een krap half uurtje...
...Ik denk dat je boodschap wel duidelijk is.
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:26:32 #19
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24658011
Het lijkt me niet meer dan terecht dat de betreffende vrouw op vrije voeten is gesteld.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_24658366
Rita Verdonk heeft begrip voor het doodrijden van dat jochie
pi_24658575
Nu nog een flinke schadevergoeding voor die vrouw en de lui die die bedreigingen aan haar adres geuit hebben hun ned. nationaliteit afnemen en uitzetten. Laten we gelijk maar een goed en duidelijk voorbeeld stellen!

Welk voorbeeld vraag je?!

MISDAAD LOONT NIET EN ALLAH STRAFT (soms) DIRECT!

[ Bericht 0% gewijzigd door SadKingBilly op 20-01-2005 23:00:58 ]
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:55:49 #22
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24658586
Wat makt het nu uit dat die vrouw 50 M naar achtere is gereden. Ik zie doorhaans hier in de buurt niet anders omdat de straatjes doodlopen hier/
Hoogstends gevaarlijk rijgedrag ofzo. meer kunnen ze er niet van maken vermoed ik.
Alsof die vrouw daadwerkelijk op die jongen in gaat rijden terwijl de auto achteruit gaat.....
pi_24658617
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:58:16 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24658623
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:44 schreef Chadi het volgende:
Rita Verdonk reageerde way out of line.
Als minister heb je je buiten zaken te houden die nog 'onder de rechter zijn'.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24658755
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Ze maakt zichzelf een beetje belachelijk. Hop nog een zetel voor het PVDA
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:08:12 #26
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24658774
quote:

[..]

Nee hoor, de grenzen tussen de trias politica zijn in Nederland niet zo rigide als in andere landen.
Go Rita!
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:10:43 #27
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24658813
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze maakt zichzelf een beetje belachelijk. Hop nog een zetel voor het PVDA
Het lidwoord 'het' hoort niet bij 'arbeid', hoor. Maar misschien bedoel je wel 'armenleger' of 'allochtonenclubje'. Toedels
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24658958
quote:

[..]

Jup. Tevens horen in dit land kerk en staat gescheiden te zijn. Toch is de grootste partij van Nederland een grrrristelijke partij
Niet alles gaat nu eenmaal zoals wij het willen. En anders valt het maar onder vrijheid van meningsuiting
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_24659052
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het lidwoord 'het' hoort niet bij 'arbeid', hoor. Maar misschien bedoel je wel 'armenleger' of 'allochtonenclubje'. Toedels
miereneuker
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:35:59 #30
111350 Hardbeatz
Music is the Answer
pi_24659269
Het is gewoon allemaal zijn eigenschuld
hij beroofd de vrouw van haar tas
zij beroofd hem van ze leven
dus staan we gelijk.
pi_24659310
quote:
Rita Verdonk en Geert Wilders hebben zich inderdaad weer geweldig te kijk gezet met soms werkelijk gewoon stupide geblaat, echt heel jammer aangezien ikzelf naar rechts neig, maar als ik lees wat deze twee weer voor uitspraken hebben gedaan dan word ik echt niet goed.
Die vrijlating is opzich ook niet zo schokkend, er is immers weinig 'vluchtgevaar' neem ik aan. En ze wordt nog steeds gewoon veroordeeld, en als ze veroordeeld zou worden voor een gevangenisstraf dan worden de dagen die zij in voorhechtenis heeft doorgebracht gewoon geminderd met de opgelegde straf.
Is een tas meer waard dan een mensenleven?
Er is niks mis met bagger
pi_24659370
Is ie nog steeds dood?
pi_24659390
Geef deze vrouw een vrachtwagen en stuur haar de straat op!

pi_24659399
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:41 schreef My_Way het volgende:
Is ie nog steeds dood?
Geen idee, waarom ga je het niet even aan zijn vrienden vragen
pi_24659417
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:42 schreef _The_General_ het volgende:

Geen mensen op ideeen brengen! I'f only...

Ontopic:
Goede zaak!
pi_24659434
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:42 schreef _The_General_ het volgende:

Je hebt bij je blauwe kleur geen hersens gekregen?

[ Bericht 2% gewijzigd door henkdevries op 20-01-2005 23:49:58 ]
pi_24659441
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:38 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Rita Verdonk en Geert Wilders hebben zich inderdaad weer geweldig te kijk gezet met soms werkelijk gewoon stupide geblaat, echt heel jammer aangezien ikzelf naar rechts neig, maar als ik lees wat deze twee weer voor uitspraken hebben gedaan dan word ik echt niet goed.
Die vrijlating is opzich ook niet zo schokkend, er is immers weinig 'vluchtgevaar' neem ik aan. En ze wordt nog steeds gewoon veroordeeld, en als ze veroordeeld zou worden voor een gevangenisstraf dan worden de dagen die zij in voorhechtenis heeft doorgebracht gewoon geminderd met de opgelegde straf.
Hoezo?

Vond t juist prachtige taal. Dit hele incident schetst namelijk een beetje onze samenleving deze dagen en dat zo'n knapie die mijn samenleving verziekt, is een x flink zn billen brandt is toch alleen maar een groot feest en een voorbeeld van hoe het ook kan.
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:46:48 #38
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24659481
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:19 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Jup. Tevens horen in dit land kerk en staat gescheiden te zijn. Toch is de grootste partij van Nederland een grrrristelijke partij
Niet alles gaat nu eenmaal zoals wij het willen. En anders valt het maar onder vrijheid van meningsuiting
Nergens in de grondwet staat dat een politieke partij niet gebaseerd mag zijn op geloofswaarden.
Nergens in het CDA-programma staat de doelstelling om alle Nederlanders tot christenen te maken.
Dus waar heb je het over. Het is niet jouw partij, het is niet mijn partij. Maar er wordt niets geschonden ofzo.

En dan onze Germaine nog. Goed dat ze wordt vrijgelaten. Er lijkt me nauwelijks vluchtgevaar in het spel en ze weten wie het is. Bovendien is er een redelijke kans dat ze geen of een lage straf krijgt en dan is het lullig als ze al langer dan haar uiteindelijk straf vast heeft gezeten.

Ook goed dat ze wel wordt vervolgd. Alle "feiten" zo de laatste dagen gehoord hebbende, gok ik wel op voorwaardelijk opzet, dus doodslag. Opzet is niet precies hetzelfde als in het dagelijks spraakgebruik "expres" betekent. Zoals eerder gezegd, levert ook het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico opzet op.

Noodweerexces en ontoerekeningsvatbaarheid tasten het opzet vrijwel nooit aan. Ook een zwaar gestoorde met ongeveer de helft van het IQ van Kelly kan nog opzet hebben en dus doodslag plegen. Bij noodweerexces is er dus wél opzet en daarmee doodslag, maar volgt er geen straf omdat haar daad niet aan Germaine kan worden toegerekend.
pi_24659502
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:45 schreef My_Way het volgende:

[..]

Hoezo?

Vond t juist prachtige taal. Dit hele incident schetst namelijk een beetje onze samenleving deze dagen en dat zo'n knapie die mijn samenleving verziekt, is een x flink zn billen brandt is toch alleen maar een groot feest en een voorbeeld van hoe het ook kan.
Ten eerste noem ik doodgaan niet 'je billen branden'
En verder heeft Wilders dingen als ''De wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt.'' geroepen, terwijl zowel de vrouw als de jongen zowel slachtoffer als dader waren zoals ik in mijn vorige post aangaf, en de vrouw de jongen zelfs gedood heeft. Maargoed alles voor een zetel zal Wilders wel gedacht (.. ) hebben.
pi_24659557
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:48 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ten eerste noem ik doodgaan niet 'je billen branden'
En verder heeft Wilders dingen als ''De wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt.'' geroepen, terwijl zowel de vrouw als de jongen zowel slachtoffer als dader waren zoals ik in mijn vorige post aangaf, en de vrouw de jongen zelfs gedood heeft. Maargoed alles voor een zetel zal Wilders wel gedacht (..:X )hebben.
Beeldspraak, my dear.

3 dingen:

- Nare zaak voor die vrouw, heel erg

- Vervelend van de deuk in de auto

- Goed voor dat etterbakkie

donderdag 20 januari 2005 @ 23:50:54 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24659558
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:46 schreef Pool het volgende:

En dan onze Germaine nog. Goed dat ze wordt vrijgelaten. Er lijkt me nauwelijks vluchtgevaar in het spel en ze weten wie het is. Bovendien is er een redelijke kans dat ze geen of een lage straf krijgt en dan is het lullig als ze al langer dan haar uiteindelijk straf vast heeft gezeten.

Ook goed dat ze wel wordt vervolgd. Alle "feiten" zo de laatste dagen gehoord hebbende, gok ik wel op voorwaardelijk opzet, dus doodslag. Opzet is niet precies hetzelfde als in het dagelijks spraakgebruik "expres" betekent. Zoals eerder gezegd, levert ook het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico opzet op.

Noodweerexces en ontoerekeningsvatbaarheid tasten het opzet vrijwel nooit aan. Ook een zwaar gestoorde met ongeveer de helft van het IQ van Kelly kan nog opzet hebben en dus doodslag plegen. Bij noodweerexces is er dus wél opzet en daarmee doodslag, maar volgt er geen straf omdat haar daad niet aan Germaine kan worden toegerekend.
Zowaar toch vandaag een inhoudelijk interessante post nog mogen lezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24659671
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:50 schreef My_Way het volgende:

[..]

Beeldspraak, my dear.
En die vond ik dus ongepast
quote:
3 dingen:

- Nare zaak voor die vrouw, heel erg
Ze heeft haar tas terug neem ik aan, dus haar oorspronkelijke doel heeft ze bereikt
Verder heb ik echt niet veel medelijden met deze vrouw als ik de laatste berichten hoor over hoe zij gehandeld heeft
quote:
- Vervelend van de deuk in de auto
Als dat je grootste zorg is... Kleine kans dat de verzekering dit dekt dus hopelijk is de auto total loss dan is de vrouw sowieso gestraft (het zou een erg milde straf zijn, maarja)
quote:

Dus vanaf nu kunnen we maar beter de doodstraf invoeren voor alle tasjesdieven?
pi_24659732
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

miereneuker
Mierenneuker .
sig verwijderd door FA
pi_24659773
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/661512/1/50#24659671]donderdag 20 januari 2005 23:55

Dus vanaf nu kunnen we maar beter de doodstraf invoeren voor alle tasjesdieven?
I had a dream..
pi_24659786
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:44 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Je hebt bij je blauwe kleur geen hersens gekregen?

Leer smillie's lezen n00b
pi_24659856
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:01 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Leer smillie's lezen n00b
Gebruik dan PI's n00b
pi_24659895
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:58 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Mierenneuker .
hij neukt 1 mier wat denk jij
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:08:09 #48
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_24659936
Ik vind het niets meer dan normaal dat ze vrij is. Moet niet gekker worden.
Hij is crimineel en zij is gewoon een goede burger die slachtoffer werd en actie ondernam.

ik zeg lintje voor haar
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_24659982
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef NewOrder het volgende:
Dit zegt verder helemaal niets. De RC ziet alleen geen reden om haar langer in voorarrest te houden.
De RC heeft tevens gezegt dat ze niet meer vervolgd wordt voor doodslag maar voor dood door schuld. Dat kan maximaal 9 maanden cel opleveren of een boete. Maar het een en ander moet natuurlijk nog wel bewezen worden. We wachten de rechtzaak maar af.

Weer een blunder van de OM dus, wanneer leren die holbewoners het nu eens.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:12:34 #50
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24660031
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:10 schreef Steijn het volgende:

[..]

De RC heeft tevens gezegt dat ze niet meer vervolgd wordt voor doodslag maar voor dood door schuld. Dat kan maximaal 9 maanden cel opleveren of een boete. Maar het een en ander moet natuurlijk nog wel bewezen worden. We wachten de rechtzaak maar af.

Sinds wanneer bepaalt de RC waarvoor iemand vervolgd wordt
pi_24660033
quote:
Wat een onzin. Ze is gewoon iemand die ook wat roept, net zoals iedereen dat al heeft gedaan over deze zaak.
pi_24660044
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:10 schreef Steijn het volgende:
Wat is de blunder dan? Het is hartstikke 'normaal' dat je iemand probeert aan te klagen voor datgene waar de hoogste straf op staat, en op doodslag staat nou eenmaal een (veel) hogere straf dan op dood door schuld.
pi_24660064
quote:
Maar dan moet er ook sprake zijn van een 'aanmerkelijke kans'. Is het redelijk te verwachten dat wanneer je achteruit rijdend iemand achtervolgt dat je ze doodrijd? En in hoeverre ben je bewust van dat risico?
pi_24660073
doodslag staat 15 jaar op
pi_24660086
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaalt de RC waarvoor iemand vervolgd wordt
De rechter-commissaris brengt een zwaarwegend advies uit aan het OM. Tenminste dat zegt mijn vader, zelf heb ik nauwelijks kaas gegeten van het strafrecht en de procedure's daar omheen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:15:04 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24660094
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:12 schreef Steijn het volgende:

Wat een onzin. Ze is gewoon iemand die ook wat roept, net zoals iedereen dat al heeft gedaan over deze zaak.
Dat moet ze dus als minister juist niet doen.
Een minister moet zich niet met zaken die nog onder de rechter zijn bezig houden.
Als privé-persoon mag ze roepen wat ze wil, maar als je minister bent kan dat dus niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24660111
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:13 schreef henkdevries het volgende:
Wat is de blunder dan? Het is hartstikke 'normaal' dat je iemand probeert aan te klagen voor datgene waar de hoogste straf op staat, en op doodslag staat nou eenmaal een (veel) hogere straf dan op dood door schuld.
Het OM had beter moeten weten. Ze zijn er voor om misdrijven te vervolgen, niet om gewone burgers de stuipen op het lijf te jagen of om in de krant te komen.
pi_24660229
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:15 schreef golfer het volgende:
Dat moet ze dus als minister juist niet doen.
Een minister moet zich niet met zaken die nog onder de rechter zijn bezig houden.
Als privé-persoon mag ze roepen wat ze wil, maar als je minister bent kan dat dus niet.
Een rechter laat zich daar toch niet door beinvloeden. Kom nu toch, rechters zijn professionals, die weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Bovendien heeft een minister van Integratie bar weinig invloed op de rechterlijke macht, er is immers een scheiding der machten.
pi_24660245
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:15 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het OM had beter moeten weten. Ze zijn er voor om misdrijven te vervolgen, niet om gewone burgers de stuipen op het lijf te jagen of om in de krant te komen.
Ze zijn ervoor om, heel kort door de bocht gezegd, de aangeklaagde voor zo een hoog mogelijke straf te laten veroordelen, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze kiezen om het slachtoffer voor het zwaarder bestrafte doodslag aan te klagen (waarschijnlijk hebben ze haar secundo ook nog voor dood door schuld aangeklagen, tenminste dat neem ik aan).
En of ze iemand hiermee de stuipen op het lijf jagen of, al dan niet, de krant halen zal daar echt geen rol gespeeld hebben
pi_24660247
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:14 schreef Chadi het volgende:
En voor het vermoorden van een conrector 5 jaar + TBS? Het lijkt me sterk dat deze vrouw meer krijgt, onder meer, omdat het ze de man niet had aangereden als hij van haar tas was afgebleven..
sig verwijderd door FA
pi_24660275
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:14 schreef Chadi het volgende:
Gelukkig zet het OM in dood door schuld. Daar staat maximaal 9 maanden op of een boete.
pi_24660319
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

En van een minister mag je toch zeker meer verwachten dan dat zij zomaar wat roept, want de uitspraken die zij (en Wilders) hebben gedaan, zijn echt gewoon extreem dom
pi_24660349
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:20 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En voor het vermoorden van een conrector 5 jaar + TBS? Het lijkt me sterk dat deze vrouw meer krijgt, onder meer, omdat het ze de man niet had aangereden als hij van haar tas was afgebleven..
Het aanrijden na diefstal van haar tas pleit haar juist niet vrij daarvan
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:25:34 #64
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24660350
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar dan moet er ook sprake zijn van een 'aanmerkelijke kans'. Is het redelijk te verwachten dat wanneer je achteruit rijdend iemand achtervolgt dat je ze doodrijd? En in hoeverre ben je bewust van dat risico?
Ja klopt. "Onaanvaardbaar risico" komt ongeveer op hetzelfde neer als "aanmerkelijke kans". Ik denk zelf dat het hard op iemand afrijden met een auto wel een aanmerkelijke kans geeft op een dodelijke afloop. De bewustheid van het risico zal dan volgens mij eerder een probleem geven en zal afhangen van hoe het nu werkelijk gegaan is.

Omdat ze (aldus de onzekere bronnen) 50 meter gereden heeft voordat ze hem raakte en het mijns inziens vrij lastig is om onbewust achteruit te schakelen, vol gas te geven en je doel te bepalen, denk ik dat er wel sprake is van een "moet geweten hebben dat...". Daarom gok ik op voorwaardelijk opzet. Het blijft wel een grensgeval en alle concrete feiten en verklaringen spelen daarbij een belangrijke rol.

Goede post trouwens.
pi_24660358
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:20 schreef henkdevries het volgende:
Ze zijn ervoor om, heel kort door de bocht gezegd, de aangeklaagde voor zo een hoog mogelijke straf te laten veroordelen, en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze kiezen om het slachtoffer voor het zwaarder bestrafte doodslag aan te klagen (waarschijnlijk hebben ze haar secundo ook nog voor dood door schuld aangeklagen, tenminste dat neem ik aan).
Het OM moet ook realistisch blijven en zo'n bijzondere zaak is dit nou toch ook weer niet, er is dus al heel wat ervaring wat betreft dit soort zaken.
quote:
En of ze iemand hiermee de stuipen op het lijf jagen of, al dan niet, de krant halen zal daar echt geen rol gespeeld hebben
De krant halen speelt geen rol? Neem eens contact op met Eric O. om maar eens iemand te noemen.
pi_24660376
ik denk dat de getuigenis van de bijrijder doorslaggevend zal zijn in deze zaak.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:28:14 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24660411
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:26 schreef Chadi het volgende:
ik denk dat de getuigenis van de bijrijder mede tasjesrover doorslaggevend zal zijn in deze zaak.
Die zal ongetwijfeld uiterst betrouwbaar zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24660414
quote:
ik denk dat de getuigenis van de bijrijder doorslaggevend zal zijn in deze zaak.
Die zal natuurlijk ook heerlijk objectief zijn.
pi_24660476
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:26 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het OM moet ook realistisch blijven en zo'n bijzondere zaak is dit nou toch ook weer niet, er is dus al heel wat ervaring wat betreft dit soort zaken.
'Voorwaardelijke opzet' was in deze zaak zeker niet uit te sluiten en dan kom je al snel tot een mogelijke doodslag, dus zo raar is het echt niet het OM haar daarvoor heeft aangeklagen
quote:
De krant halen speelt geen rol? Neem eens contact op met Eric O. om maar eens iemand te noemen.
Daar heeft het OM zijn naam naar buiten gebracht waar ze het beter niet hadden kunnen doen, dat heeft verder niets te maken met een 'valse aanklacht'
pi_24660506
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Die zal ongetwijfeld uiterst betrouwbaar zijn.
So? Hij is wel de andere partij en kan alsnog aangifte doen van poging tot doodslag.
pi_24660520
Is ie overigens nog steeds dood?
pi_24660523
Goede zaak, want als die vrouw vast gehouden zou worden zou de sfeer heel negatief maken binnen nederland.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24660524
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:28 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die zal natuurlijk ook heerlijk objectief zijn.
hoeft niet als het maar bewezen kan worden.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:35:05 #74
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660543
quote:
De held die zijn 'partner in crime' liet sterven op het koude asfalt om zelf te ontkomen. Nee, hij is een heel betrouwbare getuige.
pi_24660563
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:35 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De held die zijn 'partner in crime' liet sterven op het koude asfalt om zelf te ontkomen. Nee, hij is een heel betrouwbare getuige.
Heerlijk
pi_24660572
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:33 schreef My_Way het volgende:
Is ie overigens nog steeds dood?
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:41 schreef My_Way het volgende:
Is ie nog steeds dood?
Als je nou echt lef hebt dan ga je nu naar zijn vrienden toe, geef je je mening over dit 'ongeluk' en vraag daarna of hij nog steeds dood is!
Succes!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:36:31 #77
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24660575
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoe kan hij weten wat de bedoeling van de betreffende vrouw was?
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
pi_24660577
Ik zeg ut jauw maat, Ali was goeie knul, geen vlieg kwaad doen.
pi_24660601
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:36 schreef henkdevries het volgende:

[..]

[..]

Ga nou alsjeblieft naar zijn vrienden toe, geef je mening over dit 'ongeluk' en vraag daarna of hij nog steeds dood is!
Succes!
Zn vrienden hadden een klus in A'dam Oost, dus konden niet opnemen.. Daarom vond ik mn vraag gegrondvest en voor een redelijk antwoord vatbaar..
pi_24660617
Is ie nog dood ?
pi_24660642
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:36 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Hoe kan hij weten wat de bedoeling van de betreffende vrouw was?
Hij kan vertellen hoe ze reed waar ze stonden hoevaak ze op hen in reed hoe hard wanneer ze begon te remmen of ze wel remde . hij kan haar ook vrij pleiten van alles dus zijn getuigenis is heel belangrijk.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:41:05 #82
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660651
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:36 schreef henkdevries het volgende:

[..]

[..]

Als je nou echt lef hebt dan ga je nu naar zijn vrienden toe, geef je je mening over dit 'ongeluk' en vraag daarna of hij nog steeds dood is!
Succes!
Wat een agressieve oproep van jou, meneer de moreel superieure. Als het om de musselman gaat was je nog zo jaren-70-love-peace-aardig. Maar dit is blijbaar anders. Welcome to the world, succer. Toedels.
pi_24660659
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja klopt. "Onaanvaardbaar risico" komt ongeveer op hetzelfde neer als "aanmerkelijke kans". Ik denk zelf dat het hard op iemand afrijden met een auto wel een aanmerkelijke kans geeft op een dodelijke afloop. De bewustheid van het risico zal dan volgens mij eerder een probleem geven en zal afhangen van hoe het nu werkelijk gegaan is.
Het hard op iemand afrijden wel. Maar een achtervolging inzetten achteruitrijdend?
quote:
Omdat ze (aldus de onzekere bronnen) 50 meter gereden heeft voordat ze hem raakte en het mijns inziens vrij lastig is om onbewust achteruit te schakelen, vol gas te geven en je doel te bepalen, denk ik dat er wel sprake is van een "moet geweten hebben dat...". Daarom gok ik op voorwaardelijk opzet. Het blijft wel een grensgeval en alle concrete feiten en verklaringen spelen daarbij een belangrijke rol.
Sowieso is het behoorlijke gok wanneer het OM het wil spelen op 'voorwaardelijke opzet'. Ik vind het persoonlijk niet zo gek dat je 50 meter achteruit rijd wanneer je iemand achtervolgt. Los daarvan is nog niet helemaal duidelijk wat de daadwerkelijke oorzaak is geweest van het ongeluk. Een scooter lijkt mij sneller dan een auto die achteruit rijd.
quote:
Goede post trouwens.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:43:07 #84
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660706
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij kan vertellen hoe ze reed waar ze stonden hoevaak ze op hen in reed hoe hard wanneer ze begon te remmen of ze wel remde . hij kan haar ook vrij pleiten van alles dus zijn getuigenis is heel belangrijk.
Ik denk dat de perceptie van zijn geloofwaardigheid aan de lage kant zou zijn:"Sai heeft main mattie fermoord, wiet je?"
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:43:22 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24660714
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:38 schreef My_Way het volgende:
Is ie nog dood ?
Je begint vervelend te worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24660731
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:41 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat een agressieve oproep van jou, meneer de moreel superieure. Als het om de musselman gaat was je nog zo jaren-70-love-peace-aardig. Maar dit is blijbaar anders. Welcome to the world, succer. Toedels.
Wat is er agressief aan? Ik vraag hem alleen om dezelfde mening die hij hier 'aan de man brengt' ook aan de vrienden van het slachtoffer van het 'ongeluk' kenbaar te maken
pi_24660748
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef JohnDope het volgende:
Goede zaak, want als die vrouw vast gehouden zou worden zou de sfeer heel negatief maken binnen nederland.
De sfeer onder bepaalde lieden idd, Johnny De Paramilitair.

Iig kunnen we concluderen dat Germaine niet een soort milagro was. Als Germaine een soort milagro zou zijn geweest dan zou het OM haar hebben vast gehouden, vermoed ik. Mogelijk is dus in het geheel geen sprake van opzet, maar gewoon iemand die in haar woede (veroorzaakt door de diefstal van haar tasje) haar auto te snel in zijn achteruit heeft gezet en en zonder om te kijken gas heeft gegeven. Ze had bijv. ook 1 of andere passant kunnen raken in die toestand...
I´m back.
pi_24660752
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:34 schreef Chadi het volgende:
Als het bewezen kan worden is het dus objectief geweest. Uitzonderingen uit Putten en Schiedam daargelaten.
pi_24660756
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Je begint vervelend te worden.
Join the club
  vrijdag 21 januari 2005 @ 00:48:30 #90
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24660809
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iig kunnen we concluderen dat Germaine niet een soort milagro was. Als Germaine een soort milagro zou zijn geweest dan zou het OM haar hebben vast gehouden, vermoed ik. Mogelijk is dus in het geheel geen sprake van opzet, maar gewoon iemand die in haar woede (veroorzaakt door de diefstal van haar tasje) haar auto te snel in zijn achteruit heeft gezet en en zonder om te kijken gas heeft gegeven. Ze had bijv. ook 1 of andere passant kunnen raken in die toestand...
Maak van je haat geen frustratie lieve schat, dan doe je preices hetgene je anderen eeuwig verwijt. Wat dat betreft ben je wel een echte christen, maar dan wel een die aan de sherry zit. Vergeet je niet de holocaust-ontkenning erbij te halen, dat maakt je zo lekker authentiek. Toedels,
pi_24660833
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Maak van je haat geen frustratie lieve schat, dan doe je preices hetgene je anderen eeuwig verwijt. Wat dat betreft ben je wel een echte christen, maar dan wel een die aan de sherry zit. Vergeet je niet de holocaust-ontkenning erbij te halen, dat maakt je zo lekker authentiek. Toedels,
Zo had ze bijv. jou kunnen raken.
I´m back.
pi_24660932
Geweldig dat ze is vrijgelaten.
En Ali.........ach, gewoon een bedrijfsongevalletje. Risico van z,n vak.
pi_24660953
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:54 schreef Frances het volgende:
Geweldig dat ze is vrijgelaten.
En Ali.........ach, gewoon een bedrijfsongevalletje. Risico van z,n vak.
Precies, foutje bedankt

Het had pas een drama geweest, wanneer niet alleen haar tas was ontnomen, maar ook haar vrijheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24660985
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 00:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Precies, foutje bedankt
Shit happens Ali
pi_24661023
quote:

[..]

Jesus, wat speel jij het weer op de man zeg, dan heb ik het niet over mijzelf , maar wat je over milagro beweert.
Ik snap goed dat er een rechtzaak moet komen, maar ik vind gewoon, wanneer die vrouw gewoon in paniek was geraakt, woest werd en vervolgens die gozer in 2en heeft gereden, dan moet ze een taakstraf doen, maar dan de helft van wat marco bakker had, hij reed iemand bezopen dood en dat is veel erger. Dit is objectief gezien. Persoonlijk vind ik dat die vrouw een standbeeld verdient en die moet op de plek neer gezet worden waar die Ali el Baba in 2-en is gereden.
Maar als het echt per ongeluk was moet ze moet ze vrijgesproken worden.
pi_24661041
ben blij dat die vrouw weer vrijgelaten is, het is van de zotte dat ze vast heeft gezeten terwijl ze een medaile voor moed heeft verdiend. ik hoop dat ze vrijgesproken wordt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:04:42 #97
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24661119
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

correctie, "het" hoort niet bij Partij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24661147
Trouwens ik hoorde vandaag dat die rouwplek van ali el b over hoop geschopt was, al die kaarsjes en bloemen en kaarten waren weg getrapt
pi_24661174
of een ere-functie bij de Amsterdamse politie voor kordaat optreden.
pi_24661234
of een zware straf voor het doden van een mede-burger
pi_24661251
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:12 schreef henkdevries het volgende:
Criminelen reken ik niet tot de mede-burgers. Burgers dragen bij aan de samenleving, criminelen willen die alleen maar afbreken.
pi_24661264
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:06 schreef JohnDope het volgende:
Trouwens ik hoorde vandaag dat die rouwplek van ali el b over hoop geschopt was, al die kaarsjes en bloemen en kaarten waren weg getrapt
Wat een kansloze actie zeg. Mensen die dat doen zijn wat mij betreft net zo rot als die troetelMarokkanen die morgen een stille tocht voor dit misbaksel gaan lopen.
pi_24661292
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:12 schreef henkdevries het volgende:
Deze vrouw hoort een lintje te krijgen in plaats van een zware straf. Oh, en Marokkanen die onder het motto van "ongelovige varkens" Nederlanders bedreigen, bestelen en beroven noem ik geen medeburgers maar Persona non grata!
pi_24661295
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:14 schreef opinie het volgende:

[..]

Wat een kansloze actie zeg. Mensen die dat doen zijn wat mij betreft net zo rot als die troetelMarokkanen die morgen een stille tocht voor dit misbaksel gaan lopen.
Ik vind het wel een ludieke(voor het eerst dat ik dit woord gebruik) actie.
en verder hebben ze dat nog te goed van die ene keer dat ze rouwkransen op 5 mei gingen wegtrappen, ongelooflijk was dat
Stelletje viezierken zijn het en daar kan Fons S. (Spooren was het volgens mij, die kerel van PSV) over mee praten.
pi_24661341
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind het wel een ludieke(voor het eerst dat ik dit woord gebruik) actie.
en verder hebben ze dat nog te goed van die ene keer dat ze rouwkransen op 5 mei gingen wegtrappen, ongelooflijk was
Niks " nog te goed". We werken hier niet met ethnische vergeldingsacties.
Iedere individuele Marokkaan die zich niet kan gedragen moet op individuele basis het land uit worden gezet met behulp van het dubbele paspoort. Rouwkransen en gedenktekens omver schoppen vind ik echt Not Done!
pi_24661375
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:19 schreef opinie het volgende:

[..]

Iedere individuele Marokkaan die zich niet kan gedragen moet op individuele basis het land uit worden gezet met behulp van het dubbele paspoort. Rouwkransen en gedenktekens omver schoppen vind ik echt Not Done!
Ok ik snap dat je het notdone vind, maar ik vind het wel ludiek bij die persoon, het was geen lieverdje en laten we eerlijk zijn, zehadden die jongen ook elders kunnen herdenken.
Zo provocerend op straat herdenken is vragen om problemen, dit kan jij niet ontkennen.
Als wij dat standbeeld op die plaats waar die Ali el B in 2en is gereden gaan plaatsen om die heldin te eren voor het doodrijden van een straatrover, denk je dat dat zonder slag of stoot zal gaan ? Dat zal wel naief zijn.
pi_24661400
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ok ik snap dat je het notdone vind, maar ik vind het wel ludiek bij die persoon, het was geen lieverdje en laten we eerlijk zijn, zehadden die jongen ook elders kunnen herdenken.
Zo provocerend op straat herdenken is vragen om problemen, dit kan jij niet ontkennen.
Als een ander zich tot een bepaald niveau verlaagt hoef je het zelf nog niet te doen. Of ga jij ook vrouwen aanranden en Hollanders beroven omdat Marokkanen dat ook doen ?
pi_24661432
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:23 schreef opinie het volgende:

[..]

Als een ander zich tot een bepaald niveau verlaagt hoef je het zelf nog niet te doen. Of ga jij ook vrouwen aanranden en Hollanders beroven omdat Marokkanen dat ook doen ?
Nee vrouwen aanranden zou ik nooit doen.
Maar ik had het er laatst wel met een paar vrienden over, wij vroegen ons af waarom wij ook niet asociaal zouden gaan worden, want dan kan je alles voor elkaar krijgen.
pi_24661452
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee vrouwen aanranden zou ik nooit doen.
Maar ik had het er laatst wel met een paar vrienden over, wij vroegen ons af waarom wij ook niet asociaal zouden gaan worden, want dan kan je alles voor elkaar krijgen.
Misschien moet jij dan ook maar eens een vertrek naar Casablanca overwegen.
pi_24661487
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:26 schreef opinie het volgende:

[..]

Misschien moet jij dan ook maar eens een vertrek naar Casablanca overwegen.
Laten we even eerlijk zijn.
Je hebt de marokkanen die buitensporig zijn en het goed voor elkaar hebben. Je hebt de tokkies die door het asociaal zijn een gratis huis krijgen en zo heb je nog veel meer.... je hebt ook grote clubs en organisaties waarvan sommige door subsidies van de overheid heel groot zijn geworden en die hebben ook alles voor elkaar door hun manier van asociaal zijn of asociaal zaken doen.
Noem mij een argument om niet asociaal te worden?
pi_24661524
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:28 schreef JohnDope het volgende:

Noem mij een argument om niet asociaal te worden?
Omdat je in dit land met meerdere mensen woont. Ik snap niet dat jij kan zeiken over anderen (allochtonen in dit geval) als je jezelf ook als een aso gedraagt. Of ben jij zo'n figuur dat denkt ook geen belasting te hoeven betalen omdat anderen dat wel voor je doen ? Als je niks wilt bijdragen aan Nederland, vertrek dan alsjeblieft!
pi_24661551
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:31 schreef opinie het volgende:

[..]

Omdat je in dit land met meerdere mensen woont. Ik snap niet dat jij kan zeiken over anderen (allochtonen in dit geval) als je jezelf ook als een aso gedraagt. Of ben jij zo'n figuur dat denkt ook geen belasting te hoeven betalen omdat anderen dat wel voor je doen ? Als je niks wil bijdragen aan Nederland, vertrek dan alsjeblieft!
Aso zijn is een ruimbegrip, en belasting zal ik altijd betalen, maar iemand die superveel belasting betaalt, veel meer dan de gemiddelde nederlander, die mag best een keer sjoemelen van me, het is sowieso al een prestatie om de belasting om de tuin te leiden.
En ik ben nu zeer loyaal. je leest verkeerd, wij hadden een vraagstellen, wij vroegen ons af waarom we ook niet asociaal kan worden, je leeft tenslotte maar 1 keer en al die asoos krijgen alles voor elkaar.
pi_24661612
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aso zijn is een ruimbegrip, en belasting zal ik altijd betalen, maar iemand die superveel belasting betaalt, veel meer dan de gemiddelde nederlander, die mag best een keer sjoemelen van me, het is sowieso al best een prestatie om de belasting om de tuin te leiden.
En ik ben nu zeer loyaal. je leest verkeerd, wij hadden een vraagstellen, wij vroegen ons af waarom we ook niet asociaal kan worden, je leeft tenslotte maar 1 keer en al die asoos krijgen alles voor elkaar.
Iets teveel Flodder gekeken ?
De meeste aso's krijgen praktisch niks voor elkaar en wonen in achterstandsbuurten met enorme schulden, een enorm grote bek en een Opel senator op afbetaling. Als iedereen zo dacht zouden we hier in een ontwikkelingsland wonen. Je gedraagt je gewoon omdat je prettig wilt leven en je kinderen ook een prettige toekomst toewenst.
pi_24661627
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:13 schreef Steijn het volgende:

[..]

Criminelen reken ik niet tot de mede-burgers. Burgers dragen bij aan de samenleving, criminelen willen die alleen maar afbreken.
Het zijn burgers hoe je het ook wendt of keert, en aangezien jij ook een burger bent, zijn het jouw mede-burgers.
pi_24661646
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:39 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Het zijn burgers hoe je het ook wendt of keert, en aangezien jij ook een burger bent, zijn het jouw mede-burgers.
Het zijn Marokkanen met tevens een Nederlands paspoort. En nee, een criminele Marokkaan die Hollanders als varkens beschouwt en zich daar naar gedraagt beschouw ik niet als medeburger.
pi_24661651
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:16 schreef opinie het volgende:

[..]

Deze vrouw hoort een lintje te krijgen in plaats van een zware straf.
Een lintje voor het doden van eeen 19-jarige jongen?
pi_24661653
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:37 schreef opinie het volgende:

[..]

Iets teveel Flodder gekeken ?
De meeste aso's krijgen praktisch niks voor elkaar en wonen in achterstandsbuurten met enorme schulden, een enorm grote bek en een Opel senator op afbetaling. Als iedereen zo dacht zouden we hier in een ontwikkelingsland wonen. Je gedraagt je gewoon omdat je prettig wilt leven en je kinderen ook een prettige toekomst toewenst.
Je snapt dus niet wat ik onder asoos versta, ik versta daar ook onder criminele organisaties of dubieuze clubs of legalebedrijven die semi-crimineel zijn en illegale bedrijven die semi-legaal zijn. Maar ook asociale families enzo."Aso" is een ruimbegrip.

Maar ga je me nog een reden geven om niet zo te worden?
pi_24661677
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:40 schreef opinie het volgende:

[..]

Het zijn Marokkanen met tevens een Nederlands paspoort. En nee, een criminele Marokkaan die Hollanders als varkens beschouwt en zich daar naar gedraagt beschouw ik niet als medeburger.
Dat kan, maar hij is wel een mede-burger van jou.
pi_24661682
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:41 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Een lintje voor het doden van eeen 19-jarige jongen?
Een lintje voor lef en moed!
Dat die Vuilnisbakkenmarokkaan is omgekomen is "jammer", maar een ongeluk.
pi_24661690
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:43 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je dat intrepreteert.
pi_24661695
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:43 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Je kan het beesje noemen zoals jij wilt, vanmij apart noem je het geen mede-burger, maar homoviel of malloot of makak, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Dat is beter voor de hollanders, maar ook voor de marokkaansegemeensschap die wel wilt mee doen aan de samenleving.
pi_24661701
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je snapt dus niet wat ik onder asoos versta, ik versta daar ook onder criminele organisaties of dubieuze clubs of legalebedrijven die semi-crimineel zijn en illegale bedrijven die semi-legaal zijn. Maar ook asociale families enzo."Aso" is een ruimbegrip.

Maar ga je me nog een reden geven om niet zo te worden?
Die heb ik je reeds gegeven: bijvoorbeeld voor je nageslacht.
pi_24661710
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan het beesje noemen zoals jij wilt, vanmij apart noem je het geen mede-burger, maar homoviel of malloot, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Dat is beter voor de hollanders, maar ook voor de marokkaansegemeensschap die wel wilt mee doen aan de samenleving.
Dat ben ik dan ook met je eens, alleen is het dan weer jammer dat er slechts 1 partij is die ook daarvoor staat en dat is dan de partij van Geert Wilders, en diezelfde Geert Wilders verpest het dan weer door enorm domme uitpraken te doen in de media
Maar dat is weer een andere discussie
pi_24661714
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:46 schreef opinie het volgende:

[..]

Die heb ik je reeds gegeven: bijvoorbeeld voor je nageslacht.
Nou wanneer je door asociale praktijken een beetje geld verdient daar kan je je nageslacht wel blij mee maken (studeren, kleren, eten, het is allemaal erg duur)
Dus dan is het inderdaad verstandig om asociaal te worden.
pi_24661731
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nou wanneer je door asociale praktijken een beetje geld verdient daar kan je je nageslacht wel blij mee maken
Dus dan is het inderdaad verstandig om asociaal te worden.
Misschien op Vinkenslag. Zegt de term "rentmeesterschap" je iets ?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:51:01 #126
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24661760
Blijft jammer dat ze die ander niet geraakt heeft.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_24661821
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:48 schreef opinie het volgende:

[..]

Misschien op Vinkenslag. Zegt de term "rentmeesterschap" je iets ?
Dit is een vooroordeel, die mensen wonen ook in wassenaar en bloemendaal hoor.
pi_24661877
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit is een vooroordeel, die mensen wonen ook in wassenaar en bloemendaal hoor.
Oh, my god!

Veel plezier met je Opel senator, becam-breedbeeldtelevisie en Wehkamp interieur op afbetaling.
Ik hoop dat ze de toelatingscriteria voor het schuldsaneringsprogramma voor niet nadenkende figuren zoals jij flink aanscherpen.
pi_24661893
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef opinie het volgende:

[..]

Oh, my god!

Veel plezier met je Opel senator, becam-breedbeeldtelevisie en Wehkamp interieur op afbetaling.
Ik hoop dat ze de toelatingscriteria voor het schuldsaneringsprogramma voor niet nadenkende figuren zoals jij flink aanscherpen.
Weer een vooroordeel. Lijkt me echt rot om jou te zijn met die tunnelvisie.
pi_24661909
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Weer een vooroordeel. Lijkt me echt om jou te zijn met die tunnelvisie.
Ja het lijkt me ook echt om mezelf te zijn met mijn tunnelvisie
Ga slapen, kamper!
pi_24661931
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:03 schreef opinie het volgende:

[..]

Ja het lijkt me ook echt om mezelf te zijn met mijn tunnelvisie
Ga slapen, kamper!
pfffff, Er zijn genoeg mensen die met een aarappel in hun strot praten en op stand wonen die asocialer zijn dan een gemiddelde kamper alleen het goed verborgen kunnen houden door hun poppenkast.
pi_24661968
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

pfffff, Er zijn genoeg mensen die met een aarappel in hun strot praten en op stand wonen die asocialer zijn dan een gemiddelde kamper alleen het goed verborgen kunnen houden door hun poppenkast.
Is dit nou wat ze noemen "burgerlijke retoriek" ?
Je sbs6-verhalen over witte boorden en andere frustraties boeien me werkelijk geen ene flikker.
Maak wat van je leven en zet je in voor dit land in plaasts van openlijk opteren voor een asociale gedragsnorm. En dat komt hier op Marokkanen zeiken!
pi_24661990
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:19 schreef opinie het volgende:

[..]

als ik morgen een paar kransen neerleg bij een boom ter nagedachtenis aan musssolini en Htiler, zou je dat dan ook niet erg vinden?
pi_24662005
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:12 schreef Darkster het volgende:

[..]

als ik morgen een paar kransen neerleg bij een boom ter nagedachtenis aan musssolini en Htiler, zou je dat dan ook niet erg vinden?
Absoluut niet!
Ik zou een keer meewarig knikken als ik er langs liep en dan weer rustig mijn pad vervolgen.
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 02:34:56 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24662162
quote:
Tjah, als Bernhard nog leefde had hij zich er ook mee gaan bemoeien denk ik zomaar..
pi_24662302
quote:

[..]

Nergens in de grondwet staat dat een politieke partij niet gebaseerd mag zijn op geloofswaarden.
Nergens in het CDA-programma staat de doelstelling om alle Nederlanders tot christenen te maken.
Dus waar heb je het over. Het is niet jouw partij, het is niet mijn partij. Maar er wordt niets geschonden ofzo.

Ik buig!
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
pi_24662309
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:50 schreef My_Way het volgende:

Jou mogen ze wat mij betreft van dit forum pleuren met dit soort uitspraken.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_24662317
Wat een gezeik over Verdonk zeg.
Ze heeft helemaal niet gezegd dat ze begrip had voor het doodrijden van dat "jochie".
Ze zei dat ze dit niet als moord beschouwde en dat we niet moeten vergeten dat het allemaal begonnen was met die diefstal.
Voor de rest gaf ze aan dat we het oordeel van de rechter moesten afwachten.
Geen woord gelogen toch.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_24662318
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:51 schreef pieter_pontiac het volgende:
Blijft jammer dat ze die ander niet geraakt heeft.
En jou ook.
pi_24662326
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

En jou ook.
Vergeet jezelf niet.
pi_24662357
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:16 schreef opinie het volgende:

Deze vrouw hoort een lintje te krijgen in plaats van een zware straf.
Dat figuren als jij op dit forum getolereerd worden is me een raadsel.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 03:05:45 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24662387
ik heb natuurlijk niet weer alles gelezen, werd al snel te misselijk van mensen die eerst users waren en nu mods en dus een soort van ongepaste bagetallisatie moeten voordragen.
users, ken de jurisprudentie van de juwelier die de (allochtone) boef doodschoot. die is ook vrijuit gegaan. deze vrouw gaat ook vrijuit. en ik denk, gezien de criminale bende die die dode rat kent, dat het beter is als ze gaat verhuizen en ergens anders een leven gaat proberen op te bouwen. behalve haar levenslange straf, dat ze perongeluk iemand doodrijdt die ze staande wilde houden, nu ook nog een soort van marokkaanse fathwa op haar hoofd heeft staan. zou me niks verbazen als de ael olie op het vuur gaat gooien een dezer dagen. lachen! stakkers. hou je bij je forum.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:24:12 #143
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24663881
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 03:05 schreef zoalshetis het volgende:
users, ken de jurisprudentie van de juwelier die de (allochtone) boef doodschoot. die is ook vrijuit gegaan. deze vrouw gaat ook vrijuit.
Die jurisprudentie ken ik inderdaad. Ik zou aan de hand van die zaak van de juwelier niet teveel conclusies trekken over de uitkomst van de zaak waar we het nu over hebben.

Bij de juwelier was er namelijk sprake van noodweer. De overvaller was gewapend en de juwelier zag boven op het bewakingsscherm dat zijn vrouw op dát moment bedreigd werd. Hij is toen gewapend naar beneden gerend, kwam de gewapende overvaller tegen en schoot die neer. Er was sprake van een onmiddellijke noodsituatie, waarbij het lijf van hem en zijn vrouw bedreigd werden en waarbij ook zijn spullen gestolen dreigden te worden.

Die onmiddellijkheid is per se nodig voor het slagen van een beroep op noodweer. Zodra de dief al met de buit weg is, is er géén noodweer meer. Je krijgt dan wel andere bevoegdheden, zoals het aanhouden van een dief die je op heterdaad betrapt hebt. Daarbij mag ook proportioneel geweld worden gebruikt. Maar daardoor wordt de zaak juridisch dus al heel anders dan die van de juwelier.
pi_24665543
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Stali. op 21-01-2005 11:16:57 ]
pi_24665613
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 03:05 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb natuurlijk niet weer alles gelezen, werd al snel te misselijk van mensen die eerst users waren en nu mods en dus een soort van ongepaste bagetallisatie moeten voordragen.
users, ken de jurisprudentie van de juwelier die de (allochtone) boef doodschoot. die is ook vrijuit gegaan. deze vrouw gaat ook vrijuit. en ik denk, gezien de criminale bende die die dode rat kent, dat het beter is als ze gaat verhuizen en ergens anders een leven gaat proberen op te bouwen. behalve haar levenslange straf, dat ze perongeluk iemand doodrijdt die ze staande wilde houden, nu ook nog een soort van marokkaanse fathwa op haar hoofd heeft staan. zou me niks verbazen als de ael olie op het vuur gaat gooien een dezer dagen. lachen! stakkers. hou je bij je forum.
Volgens mij gooi jij olie op het vuur.
I´m back.
pi_24665646
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:09 schreef Stali. het volgende:
Gvd, staat-ie weer op Stali.
Dit is R3 dus.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:16:08 #147
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_24665652
quote:
daar ben ik het niet mee eens. Het was maar een marokkaanse crimineel. Voor dat soort tuig die ons land kapot maakt hoeven wij geen medelijden te hebben. Het is goed dat hij dood is en voor de marokkaanse kutgemeenschap weer een reden om te klagen. En dat terwijl ze gewoon zeggen dat hij een goede jongen was, weliswaar wel een crimineel maar marokkanen mogen altijd alles flikken van hun landgenoten.

Hulde aan de vrouw die ali b heeft gedood.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_24665688
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Die jurisprudentie ken ik inderdaad. Ik zou aan de hand van die zaak van de juwelier niet teveel conclusies trekken over de uitkomst van de zaak waar we het nu over hebben.

Bij de juwelier was er namelijk sprake van noodweer. De overvaller was gewapend en de juwelier zag boven op het bewakingsscherm dat zijn vrouw op dát moment bedreigd werd. Hij is toen gewapend naar beneden gerend, kwam de gewapende overvaller tegen en schoot die neer. Er was sprake van een onmiddellijke noodsituatie, waarbij het lijf van hem en zijn vrouw bedreigd werden en waarbij ook zijn spullen gestolen dreigden te worden.

Die onmiddellijkheid is per se nodig voor het slagen van een beroep op noodweer. Zodra de dief al met de buit weg is, is er géén noodweer meer. Je krijgt dan wel andere bevoegdheden, zoals het aanhouden van een dief die je op heterdaad betrapt hebt. Daarbij mag ook proportioneel geweld worden gebruikt. Maar daardoor wordt de zaak juridisch dus al heel anders dan die van de juwelier.
Nee, idd van noodweerexces is hier (naar verluid) geen sprake en indien een bepaalde graad van opzet bewezen geacht kan worden dan geldt daarbij in dit geval ook nog het gebruik van disproportioneel geweld. Daarbij: het feit dat het slachtoffer een strafblad heeft is natuurlijk informatie 'after the fact'. De automobiliste kon daarvan niet op de hoogte zijn (en ook al was zij op de hoogte dan nog sluit dit disproportioneel geweld uit). Ze nam, nogmaals indien een bepaalde graad van opzet bewezen kan worden (uit feiten (ontbreken van remsporen bijv.) of omstandigheden (ooggetuigenissen bijv.)) dus bewust het risico dat zij de tasjesdief zou kunnen verwonden c.q. dodelijk verwonden. Ook overigens nam zij dan bewust het risico dat een passant verwond of dodelijk verwond had kunnen worden. Dit laatste moet m.i. eveneens overwogen worden.

Niettemin schat ik intuïtief in dat de vrouw kwaad is geworden, de auto in zijn achteruit heeft gezet en zonder kijken gas heeft gegeven, tenzij uit feiten en omstandigheden iets anders blijkt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-01-2005 11:26:23 ]
I´m back.
pi_24665699
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:15 schreef Redux het volgende:

[..]

.
I´m back.
pi_24665767
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:16 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens. Het was maar een marokkaanse crimineel. Voor dat soort tuig die ons land kapot maakt hoeven wij geen medelijden te hebben. Het is goed dat hij dood is en voor de marokkaanse kutgemeenschap weer een reden om te klagen. En dat terwijl ze gewoon zeggen dat hij een goede jongen was, weliswaar wel een crimineel maar marokkanen mogen altijd alles flikken van hun landgenoten.

Mensen die uitlatingen doen zoals jij doet, maken ons land ook kapot.
I´m back.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:24:32 #151
83103 yvette1982
pi_24665809
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen die uitlatingen doen zoals jij doet, maken ons land ook kapot.
je bedoelt die linkse rakkers zoals jij die altijd alles maar accepteren, relativeren en altijd alles maar goed praten.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:24:43 #152
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_24665815
Ik hoop dat ze er met een jaartje voorwaardelijk afkomt, want als die #&$*$&*@ marokkaan zich gewoon normaal gedragen had, dan had ze nog normaal thuis gezeten.

Maar we weten inmiddels dat marokkanen niet weten wat normaal is en dat 99% van de marokkanen alles nog goed keurt.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:26:49 #153
83103 yvette1982
pi_24665868
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:24 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik hoop dat ze er met een jaartje voorwaardelijk afkomt, want als die #&$*$&*@ marokkaan zich gewoon normaal gedragen had, dan had ze nog normaal thuis gezeten.

Maar we weten inmiddels dat marokkanen niet weten wat normaal is en dat 99% van de marokkanen alles nog goed keurt.
klopt.
En dat tuig doet altijd maar net alsof ze allemaal onschuldig zijn. Ze steken nooit eens de hand in eigen boezem. Die gast was gewoon een crimineel maar volgens de marokkaanse hypocriete grafgemeenschap een goed koorjongetje. Wat is dat walgelijk zeg, laat ze eens die lakens van hun hoofd trekken en hun ogen openen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:31:13 #154
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_24665954
Het kan me weinig schelen of die marokkanen hun ogen open doen. Ik vind het belangrijker dat de regering dat eens doet, want zij kunnen er tenminste wat aan doen.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_24665955
dit soort onzin kan alleen maar uit de wereldvreemde socialisten hoek komen. Het klinkt in zijn hele relaas precies hetzelfde als die wereldvreemde geweldsinstructie voor Nederlandse soldaten ten tijde van orloog
quote:
:
Nee, idd van noodweerexces is hier (naar verluid) geen sprake en indien een bepaalde graad van opzet bewezen geacht kan worden dan geldt daarbij ook nog het gebruik van disproportioneel geweld. Daarbij: het feit dat het slachtoffer een strafblad heeft is natuurlijk informatie 'after the fact'. De automobiliste kon daarvan niet op de hoogte zijn (en ook al was zij op de hoogte dan nog sluit dit disproportioneel geweld uit). Ze nam, nogmaals indien een bepaalde graad van opzet bewezen kan worden (uit feiten (ontbreken van remsporen bijv.) of omstandigheden (ooggetuigenissen bijv.)) dus bewust het risisco dat zij de tasjesdief zou kunnen verwonden c.q. dodelijk verwonden. Ook overigens nam zij dan bewust het risico dat een passant verwond of dodelijk verwond had kunnen worden"
Even op je tong laten smelten wat Ryan hier van zich geeft
Het is geen noodweer. Ryan komt ui de oude school waarin eigendom zowiezo not done is , dus Eigendom beschermen komt in zijn idioom al helemaal niet voor
Dat hiermee ook nog een geestelijke knieval voor Eigendomsdeikten wordt volbracht is nog daargelaten.

Disproportionaal geweld bij een overvallen vrouw als Bestandsdelikt te identificeren, komt zeker goed aan bij de vrouwenbeweging. Die doen niets anders als Zelfverdedigings cursusjes verkopen , en nu komt hun grote vriend Ryan en die zegt "Tut tut tut tut.........Disproportionaal geweld , dames!!"

Maar het wordt nog gekker
Ryan (volgens eigen omdraai logika) praat een delikt wel goed , wanneer een slachtoffer weet dat de dader een veelpleger is., Wanneer het slachtoffer dit niet weet , moet (uit respect voor een eventuele First Time Criminal) afstand worden genomen van elke vorm van verdediging.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:32:37 #156
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24665984
quote:

[..]

Dus jij denkt dat het strafrecht er alleen is ten behoeve van medelijden voor het slachtoffer? En dat je een crimineel dus zomaar mag doden. Misschien moet je toch maar ergens je eigen middeleeuwse staatje gaan oprichten en de vogelvrijheid weer invoeren.

Burgers horen geen andere burgers te doden. Ook niet als de ander toevallig een crimineel is. Doe je dat wel, dan krijg je straf. En terecht.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:34:58 #157
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24666031
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:31 schreef CANARIS het volgende:
-onleesbaar stuk-
Ben jij dronken?

edit: ah, je hebt al het een en ander verbeterd zie ik.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:35:16 #158
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24666036
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:26 schreef yvette1982 het volgende:
Wat is dat walgelijk zeg
Ik vind jou een stuk walgelijker. Net als alle andere mensen hier die verkondigen hoe trots ze zijn op iemand die een ander doodrijdt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_24666077
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:31 schreef CANARIS het volgende:
dit soort onzin kan alleen maar uit de wereldvreemde socialisten hoek komen. Het klinkt in zijn hele relaas precies hetzelfde als die wereldvreemde geweldsinstructie voor Nederlandse soldaten ten tijde van orloog
[..]

Even op je tong laten smelten wat Ryan hier van zich geeft
Het is geen noodweer. Ryan komt ui de oude school waarin eigendom zowiezo not done is , dus Eigendom beschermen komt in zijn idioom al helemaal niet voor
Dat hiermee ook nog een geestelijke knieval voor Eigendomsdeikten wordt volbracht is nog daargelaten.

Disproportionaal geweld bij een overvallen vrouw als Bestandsdelikt te identificeren, komt zeker goed aan bij de vrouwenbeweging. Die doen niets anders als Zelfverdedigings cursusjes verkopen , en nu komt hun grote vriend Ryan en die zegt "Tut tut tut tut.........Disproportionaal geweld , dames!!"

Maar het wordt nog gekker
Ryan (volgens eigen omdraai logika) praat een delikt wel goed , wanneer een slachtoffer weet dat de dader een veelpleger is., Wanneer het slachtoffer dit niet weet , moet (uit respect voor een eventuele First Time Criminal) afstand worden genomen van elke vorm van verdediging.
Je leest het verkeerd. Stel de verdachte is op de hoogte van het feit dat de tasjesdief een veelpleger is dan nog sluit dit uiteraard het gebruik van disproportioneel geweld uit. Voor de rest kan ik je adviseren een middeleeuws tribaal staatje te vestigen op 1 of ander onbewoond eilandje. Kun je doen wat je wilt. Wij gaan hier onder tussen door met een liberale democratie.
I´m back.
pi_24666101
hou jij je pluralis majestatis even bij je ?

Nog schijnt de meerheid mijn mening te delen

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 21-01-2005 12:16:51 ]
pi_24666146
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:38 schreef CANARIS het volgende:
hou jij je pluralis majestatis even bij je ?

Nog schijnt de meerheid mijn meening te delen
De meerderheid op Fok ja. Daar is veel mee gezegd.

Overigens eigendomsrecht negeer ik niet. Alleen als jij een tasje rooft dan mag ik daar niet op reageren door jou moedwillig dood te rijden. Dat is disproportioneel geweld.
I´m back.
pi_24666236
quote:

Het was maar een marokkaanse crimineel. Voor dat soort tuig die ons land kapot maakt hoeven wij geen medelijden te hebben.
Ik kan me de woede goed voorstellen, echter met dit soort uitspraken verlaag je jezelf alleen maar.
Buon di, povero, caro!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:48:39 #163
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24666295
quote:
Heeft milagro jou een keer afgewezen ofzo? Mijn God wat een frustratie.
pi_24666394
quote:
Gestraft? Is er sprake van wettelijk en overtuigend bewijs?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:54:52 #165
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24666409
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
Alleen als jij een tasje rooft dan mag ik daar niet op reageren door jou moedwillig dood te rijden.
Ik zie hier eigenlijk niemand het tegendeel beweren.
pi_24666477
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:48 schreef Lithion het volgende:

[..]

Heeft milagro jou een keer afgewezen ofzo? Mijn God wat een frustratie.
Onjuiste conclusie om te denken dat dit op enige wijze persoonlijk is. Ik heb helemaal niets met genoemde user. Ik lees milagro's stukjes zoals in deze reeks en daarin verkiest ze het doodrijden van Marokkaanse tasjesdieven boven een normale afhandeling van zo'n misdaad. Als Germaine zo iemand zou zijn geweest en hiervan een verklaring zou hebben afgelegd dan zou OM haar hebben vastgehouden, omdat een dergelijk figuur een verder gevaar vormt voor onze samenleving... milagro is verder iemand van gevorderde leeftijd en niet geheel zonder educatie en zou dus moeten weten hoe in onze samenleving, gelukkig nog wel, om wordt gegaan met strafrecht. In plaats daarvan kun je haar keer op keer als ringleader aantreffen bij nogal primitieve emotionele oprispingen.
I´m back.
pi_24666520
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik zie hier eigenlijk niemand het tegendeel beweren.
En dus commentaar in de trant van Canaris op mijn stukje geheel overbodig.
I´m back.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:02:25 #168
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24666561
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:58 schreef Ryan3 het volgende:
Onjuiste conclusie om te denken dat dit op enige wijze persoonlijk is. Ik heb helemaal niets met genoemde user. Ik lees milagro's stukjes zoals in deze reeks en daarin verkiest ze het doodrijden van Marokkaanse tasjesdieven boven een normale afhandeling van zo'n misdaad.
Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt. Ik zie haar een dergelijke afhandeling helemaal niet verkiezen. In dit geval is het nu eenmaal op deze wijze gebeurd en milagro kan daar, op voorwaarde dat zij hem niet moedwillig heeft doogereden, vrede mee hebben (als ook ikzelf).
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:07:29 #169
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24666661
en jawel, burgervader Job Cohen heeft zich gespoed naar de familie van Ali "gouden hart" B om thee te drinken en harten onder riemen te steken. Uiteraard negeert hj het gezin van de getraumatiseerde - en met de dood bedreigde - vrouw volkomen.
Deze man heeft zo'n ongelovelijke plaat voor z'n kop Als er een manier is om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten, dan is dat Job z'n handelen wel.
Ik dank Allah dat deze rifridder geen Minister President is geworden - hoewel JP geen haar beter is natuurlijk
pi_24666669
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt. Ik zie haar een dergelijke afhandeling helemaal niet verkiezen. In dit geval is het nu eenmaal op deze wijze gebeurd en milagro kan daar, op voorwaarde dat zij hem niet moedwillig heeft doogereden) vrede mee hebben (als ook ikzelf).
Ze trekt in een vorig deel het vergelijk tussen dit geval en een geval van roofmoord elders waarbij de daders zijn ontkomen en zet daarbij het ironische commentaar dat het idd niet goed is wat in dit geval is gebeurd, hiermee bedoelende dat het juist heel goed is, want de politie laat het (altijd) afweten. Hieruit concludeer ik 1) dat ze roofmoord gelijk stelt met het stelen van een tasje en 2) dat zij het doodrijden van een tasjesdief verre verkiest boven een normale afhandeling waarbij daders (zoals in de roofmoord) evt. ontkomen.
I´m back.
pi_24666724
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:32 schreef Pool het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat het strafrecht er alleen is ten behoeve van medelijden voor het slachtoffer? En dat je een crimineel dus zomaar mag doden. Misschien moet je toch maar ergens je eigen middeleeuwse staatje gaan oprichten en de vogelvrijheid weer invoeren.

Burgers horen geen andere burgers te doden. Ook niet als de ander toevallig een crimineel is. Doe je dat wel, dan krijg je straf. En terecht.
weer word de schuld bij de vrouw gelegd. was ali b niet in eerste instanties fout?
pi_24666725
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:07 schreef err het volgende:
en jawel, burgervader Job Cohen heeft zich gespoed naar de familie van Ali "gouden hart" B om thee te drinken en harten onder riemen te steken. Uiteraard negeert hj het gezin van de getraumatiseerde - en met de dood bedreigde - vrouw volkomen.
Maar het feit dat jij in de krant leest dat cohen met de familie van de marokkaanse dief heeft gesproken, betekent dat dan automatisch dat cohen niet met de familie van de vrouw of de vrouw heeft gesproken?
Met andere woorden: doe eens normaal man.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:12:36 #173
44699 err
pi_24666751
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:10 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar het feit dat jij in de krant leest dat cohen met de familie van de marokkaanse dief heeft gesproken, betekent dat dan automatisch dat cohen niet met de familie van de vrouw of de vrouw heeft gesproken?
heeft ie dat gedaan dan? Zo ja, bron?
pi_24666772
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:12 schreef err het volgende:
heeft ie dat gedaan dan? Zo ja, bron?
Dus omdat jij niet in de krant leest dat cohen met de familie van de vrouw heeft gesproken, geeft jou het recht om cohen voor rotte vis uit te maken?
Doe normaal, clown.
pi_24666799
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:10 schreef Darkster het volgende:

[..]

weer word de schuld bij de vrouw gelegd. was ali b niet in eerste instanties fout?
De vrouw moet zich verantweoorden bij de rechter vanwege haar actie, het aanrijden van de tasjesdief resulterende in diens dood. De rechter zal uitmaken of ze schuldig aan doodslag is (de vraag van het OM) of niet en evt. vonnis wijzen tot dan is zij een verdachte van doodslag (zie zin hierboven). Het slachtoffer is dood en kan zich niet meer verantwoorden bij de rechter vanwege zijn actie, het stelen van het tasje. Hiermee is alles gezegd.
I´m back.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:18:28 #176
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24666867
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:10 schreef Darkster het volgende:

[..]

Ja, maar Ali B is momenteel vrij lastig nog te straffen lijkt mij zo.

Het is in het strafrecht niet zo dat er bij elk geval maar één schuldige kan zijn en dat de schuld van de een de schuld van de ander opheft. Natuurlijk was Ali B een klootzakje en heeft hij de vrouw in deze lastige situatie gebracht.

Germaine heeft vervolgens echter totaal verkeerd gereageerd. En het totaal verkeerd reageren kan strafwaardig zijn, ook als zij zelf niet voor de situatie gekozen heeft. Of ze straf verdient, zal afhangen van de wijze waarop ze tot haar daad is gekomen. Daarvoor zijn de verklaringen die zij zelf heeft afgelegd op het politiebureau belangrijk, naast sporenonderzoek en eventuele getuigen die komen bovendrijven.
pi_24666876
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De vrouw moet zich verantweoorden bij de rechter vanwege haar actie, het aanrijden van de tasjesdief resulterende in diens dood. De rechter zal uitmaken of ze schuldig aan doodslag is (de vraag van het OM) of niet en evt. vonnis wijzen tot dan is zij een verdachte van doodslag (zie zin hierboven). Het slachtoffer is dood en kan zich niet meer verantwoorden bij de rechter vanwege zijn actie, het stelen van het tasje. Hiermee is alles gezegd.
Jep, klopt.
Wat denk jij dat er uiteindelijk zal gebeuren, welke straf zal de vrouw krijgen?
pi_24666916
Man, ik dacht dat ik in Slachtoffer overval jaagt Marokkaanse dader de dood in...... zat.
Waarom word in 2 verschillende topics dezelfde discussie gevoerd?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:22:49 #179
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24666949
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
Ze trekt in een vorig deel het vergelijk tussen dit geval en een geval van roofmoord elders waarbij de daders zijn ontkomen en zet daarbij het ironische commentaar dat het idd niet goed is wat in dit geval is gebeurd, hiermee bedoelende dat het juist heel goed is, want de politie laat het (altijd) afweten. Hieruit concludeer ik 1) dat ze roofmoord gelijk stelt met het stelen van een tasje en 2) dat zij het doodrijden van een tasjesdief verre verkiest boven een normale afhandeling waarbij daders (zoals in de roofmoord) evt. ontkomen.
Biede conclusies en dan met name de tweede, zijn erg voorbarig. Wat ze zegt over de politie die het af laat weten (en de vergelijking met de roofmoord), dat is een beroep op het gebrek aan rechtvaardigheid door de uitermate lage pakkans bij diefstal, roof of inbraak. De kans dát de dader gepakt wordt is al ontzettend laag. Vervolgens je spullen terugkrijgen blijkt vaak enorm moeilijk. Vandaar dat er zo gereageerd wordt... net goed dat er eens iemand gepakt wordt. Het is namelijk elke keer de maatschappij die schade wordt berokkend, keer op keer opnieuw zonder dat er rechtvaaridgheid gevonden wordt in het aanhouden en berechten van de dader. Dat kan enige tijd goed gaan, maar op den duur is het publiek het zo zat, dat wanneer een van die smerige laffe ratten eens op een gelukkige manier de dood vindt dat voelt als rechtvaardigheid voor al die keren dat die laffe ratten ermee wegkomen. Je kunt dat zo gaan rationaliseren zoals jij placht te doen en daarbij milagro als voorbeeld stellen... ik vind deze reacties juist een heel logisch gevolg van het compleet falen van politie en justitie op dit gebied. Ik voel precies hetzelfde, net goed... het had niet gehoeven, ik verkies het niet boven een normale rechtsgang, maar ten opzichte van al die keren dat dat smerige laffe tuig ermee wegkomt is dit misschien niet eens zo disproportioneel.

En ja, daarmee krijgt deze gast in principe alles wat andere overvallers, dieven en inbrekers hebben gedaan ook op zijn bord. Het zij zo. Op den duur worden grenzen bereikt en overschreden en dan krijg je dit soort reacties (van de users hier dus).
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:23:07 #180
44699 err
pi_24666953
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:13 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus omdat jij niet in de krant leest dat cohen met de familie van de vrouw heeft gesproken, geeft jou het recht om cohen voor rotte vis uit te maken?
Doe normaal, clown.
jij gaat er dus automatisch van uit dat ie ook bij de nl. vrouw geweest is, want aantonen doe je het niet. Naiief. Verdiep je maar 's in het gedrag van Cohen, zoals met Marokkaan Driss of hoe die ook heette, die schuimbekkend op een agent afkwam en werd neergeschoten. Ook toen haastte hij zich naar de familie van deze zware crimineel om via z'n tolk een hart onder de riem te steken.
Heb je trouwens iets met Cohen dat je gelijk begint te schelden?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:23:07 #181
3542 Gia
User under construction
pi_24666954
Ik verwacht dat de uitspraak zal luiden: dood door schuld, met een voorwaardelijke straf en een uurtje of 240 dienstverlening. Wellicht zelfs alleen de voorwaardelijke straf.

Daar ben ik in elk geval tevreden mee.

Het is een ongeluk waar deze vrouw wel schuldig aan is en wat een dode tot gevolg heeft. Lijkt me duidelijk dood door schuld en geen doodslag. Zeker geen moord!
pi_24666977
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef err het volgende:
jij gaat er dus automatisch van uit dat ie ook bij de nl. vrouw geweest is, want aantonen doe je het niet. Naiief.
Rellertje
quote:
Verdiep je maar 's in het gedrag van Cohen, zoals met Marokkaan Driss of hoe die ook heette, die schuimbekkend op een agent afkwam en werd neergeschoten. Ook toen haastte hij zich naar de familie van deze zware crimineel om via z'n tolk een hart onder de riem te steken.
Heb je trouwens iets met Cohen dat je gelijk begint te schelden?
Relletje
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:28:03 #183
44699 err
pi_24667044
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:24 schreef Redux het volgende:

[..]

Rellertje
[..]

Relletje
indrukwekkende argumenten. Niks meer in te brengen?
pi_24667096
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:28 schreef err het volgende:
indrukwekkende argumenten. Niks meer in te brengen?
Kom op man, omdat je iets niet leest ga je toch niet automatisch van het andere uit? Heb je geen fatsoen?
pi_24667160
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht dat de uitspraak zal luiden: dood door schuld, met een voorwaardelijke straf en een uurtje of 240 dienstverlening. Wellicht zelfs alleen de voorwaardelijke straf.

Daar ben ik in elk geval tevreden mee.

Het is een ongeluk waar deze vrouw wel schuldig aan is en wat een dode tot gevolg heeft. Lijkt me duidelijk dood door schuld en geen doodslag. Zeker geen moord!
Schuldig aan? Voor zover door mij begrepen en verstaan heeft de gedupeerde automobiliste volgens justitie een onaanvaardbaar risico genomen. Er zou hooguit gesproken kunnen worden over onverantwoordelijk gedrag.

Anderzijds zou mogelijk gesteld kunnen worden: Ali B riep zijn dodelijk lot over zichzelf af. Dit gaat echter niet op. De dader pleegde geen tasjesroof met het oogmerk door de gedupeerde te worden doodgereden. Hoor zojuist op het Radio 1 journaal dat de rechter - commissaris mevrouw heeft vrijgelaten. Van onverantwoordelijk gedrag is geen sprake. Reactie O.M. vanmiddag te verwachten.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24667242
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:22 schreef Lithion het volgende:

[..]

Biede conclusies en dan met name de tweede, zijn erg voorbarig. Wat ze zegt over de politie die het af laat weten (en de vergelijking met de roofmoord), dat is een beroep op het gebrek aan rechtvaardigheid door de uitermate lage pakkans bij diefstal, roof of inbraak. De kans dát de dader gepakt wordt is al ontzettend laag. Vervolgens je spullen terugkrijgen blijkt vaak enorm moeilijk. Vandaar dat er zo gereageerd wordt... net goed dat er eens iemand gepakt wordt. Het is namelijk elke keer de maatschappij die schade wordt berokkend, keer op keer opnieuw zonder dat er rechtvaaridgheid gevonden wordt in het aanhouden en berechten van de dader. Dat kan enige tijd goed gaan, maar op den duur is het publiek het zo zat, dat wanneer een van die smerige laffe ratten eens op een gelukkige manier de dood vindt dat voelt als rechtvaardigheid voor al die keren dat die laffe ratten ermee wegkomen. Je kunt dat zo gaan rationaliseren zoals jij placht te doen en daarbij milagro als voorbeeld stellen... ik vind deze reacties juist een heel logisch gevolg van het compleet falen van politie en justitie op dit gebied. Ik voel precies hetzelfde, net goed... het had niet gehoeven, ik verkies het niet boven een normale rechtsgang, maar ten opzichte van al die keren dat dat smerige laffe tuig ermee wegkomt is dit misschien niet eens zo disproportioneel.

En ja, daarmee krijgt deze gast in principe alles wat andere overvallers, dieven en inbrekers hebben gedaan ook op zijn bord. Het zij zo. Op den duur worden grenzen bereikt en overschreden en dan krijg je dit soort reacties (van de users hier dus).
De afweging bij wat bij het publiek weegt zal zeker meegewogen bij een evt. strafmaat. Maar dan in een andere zin. In hoeverre heeft de daad geleid tot afschuw en weerzin bij het publiek. Dus eerder in een strafverzwarende dan een strafverminderende zin. Voor de rest van je betoog geldt voor een verantwoordelijk burger in een democratie dat zij zich tot haar volksvertegenwoordigers wendt of via vreedzame buiten-politieke acties een stem verheft. Dit kan dan weer zorgen, indien een meerderheid daarover overeenstemt, voor meer blauw op straat, zwaardere straffen etc. etc. De geëigende weg is niet een soort volksoproer te beginnen en het doodrijden van tasjesdieven goed te praten. Je kunt zoiets van de vele heethoofden en pubers verwachten op een site als deze, een vrouw van zekere leeftijd moet beter weten. Puntje bij paaltje blijft: in een democratie kun je niet altijd "winnen"...
I´m back.
pi_24667262
Ik kan absoluut niet begrijpen hoe sommige mensen werkelijk geloven dat deze vrouw niks fout gedaan heeft en dat ze niet vervolgd behoort te worden. Hallo, sinds wanneer bestraffen we tasjesdieven met de dood? Een vrouw wordt beroofd en rijd daarna 'per ongeluk' de dief dood? Dat klinkt niet erg waarschijnlijk hoor. Natuurlijk moet ze vervolgd worden, al is het alleen maar om tot de waarheid te komen of het nou wel of niet een 'ongeluk' was. (tja, doodslag is nou eenmaal per definitie een ongeluk, want meestal gaat het om woedeuitbarsting die tot iemands dood leiden, wat waarschijnlijk hier ook het geval was).

dat mensen dan roepen dat hij het zelf heeft uitgelokt....hallo, we zijn toch geen kleuters meer? vroeger werd er toch ook in de kleuterklas tegen je gezegd dat het niet uitmaakt wie het gestart heeft als jullie allbei iets fout gedaan hebben?
pi_24667338
Ik merk dat er eindelijk wat meer mensen komen met een genuanceerde kijk op de zaak.
I´m back.
pi_24667383
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:40 schreef lawine2 het volgende:
Ik kan absoluut niet begrijpen hoe sommige mensen werkelijk geloven dat deze vrouw niks fout gedaan heeft en dat ze niet vervolgd behoort te worden. Hallo, sinds wanneer bestraffen we tasjesdieven met de dood? Een vrouw wordt beroofd en rijd daarna 'per ongeluk' de dief dood? Dat klinkt niet erg waarschijnlijk hoor. Natuurlijk moet ze vervolgd worden, al is het alleen maar om tot de waarheid te komen of het nou wel of niet een 'ongeluk' was. (tja, doodslag is nou eenmaal per definitie een ongeluk, want meestal gaat het om woedeuitbarsting die tot iemands dood leiden, wat waarschijnlijk hier ook het geval was).

dat mensen dan roepen dat hij het zelf heeft uitgelokt....hallo, we zijn toch geen kleuters meer? vroeger werd er toch ook in de kleuterklas tegen je gezegd dat het niet uitmaakt wie het gestart heeft als jullie allbei iets fout gedaan hebben?
kom op zeg, die vrouw vroeg nergens om en die Ali B was juist uit op een nieuw slachtoffer. de vrouw reageerde eerder uit paniek dan dat ze het idee kreeg hem dood te rijden. haar treft geen enkele blaam...

Ali B heeft zijn les geleerd en zal het nooit meer doen, wedje leggen?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24667399
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:18 schreef Pool het volgende:

[..]
Germaine heeft vervolgens echter totaal verkeerd gereageerd. En het totaal verkeerd reageren kan strafwaardig zijn, ook als zij zelf niet voor de situatie gekozen heeft. Of ze straf verdient, zal afhangen van de wijze waarop ze tot haar daad is gekomen. Daarvoor zijn de verklaringen die zij zelf heeft afgelegd op het politiebureau belangrijk, naast sporenonderzoek en eventuele getuigen die komen bovendrijven.
Dat is nog maar de vraag. Er is nog niets bekend over het ongeluk zelf. Misschien lag het wel aan de belabberde stuurkunsten van de dader?
pi_24667411
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Puntje bij paaltje blijft: in een democratie kun je niet altijd "winnen"...
Structurele recidivisten wel. Totdat ze belangrijk genoeg worden voor een onderwereld-liquidate of een keer iemand vermoorden bij een overval worden ze keer op keer losgelaten de samenleving in.

En zolang ze een levensstijl nastreven die veel meer kost dan wat ze zonder te stelen mogelijk kunnen verdienen heeft het ook weinig nut om over reclassering of discriminatie op de arbeidsmarkt te beginnen.
pi_24667449
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht niet dat het OM 'dood door schuld' secundair ten laste zal leggen.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2005 @ 12:54:52 #193
18921 freud
Who's John Galt?
pi_24667546
Tja, als je iemand moedwillig dood wil hebben doe je dat niet door achteruit richting een paaltje te rijden lijkt mij. Wat ik me afvraag, is hoe zo'n OvJ met zijn geweten om kan gaan? Ik zou het denk ik niet kunnen om iemand aan te klagen waarvan iedereen met een gram gezond verstand weet dat ze niet schuldig is. Dito met advocaten van figuren als Volkert en Ali <vul hier letter in>.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:56:45 #194
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_24667581
OM gaat zelfs op dit moment niet meer in beroep op de vrijstelling van deze vrouw.

Wat trouwens niet betekend dat ze stoppen met het onderzoek. Al verwacht ik dat ze de zaak zullen laten "doodbloeden" als in dat ze zich erg stil zullen houden wat dit onderzoek betreft en dat er over een paar weken een heel klein berichtje in de krant zal komen te staan dat het OM de zaak heeft laten vallen....ofzow.

Of dit goed zal zijn weet ik niet, want een maatschappij waar wraak wordt "gestimuleerd" lijkt me nou niet echt de meest prettige om in te leven....maar goed...das mijn "humble opinion".

Oh ja bron: Nu.nl
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 13:03:32 #195
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24667719
quote:
Ik kan absoluut niet begrijpen hoe sommige mensen werkelijk geloven dat deze vrouw niks fout gedaan heeft en dat ze niet vervolgd behoort te worden. Hallo, sinds wanneer bestraffen we tasjesdieven met de dood? Een vrouw wordt beroofd en rijd daarna 'per ongeluk' de dief dood? Dat klinkt niet erg waarschijnlijk hoor.
En waarom klinkt dat niet waarschijnlijk? Vind je het veel waarschijnlijker klinken dat een vrouw van 43 bij het volle verstand met opzet iemand dood rijdt?

Dood door schuld kan. Stel dat ze een spelend kind had overreden? Het was een onaanvaardbaar risico dat ze nam, maar het is verre van aannamelijk dat deze vrouw compleet bij haar verstand de dader wilde straffen door hem te vermoorden.
quote:
Natuurlijk moet ze vervolgd worden, al is het alleen maar om tot de waarheid te komen of het nou wel of niet een 'ongeluk' was. (tja, doodslag is nou eenmaal per definitie een ongeluk, want meestal gaat het om woedeuitbarsting die tot iemands dood leiden, wat waarschijnlijk hier ook het geval was).
Het was een dodelijk ongeluk: dat is een vaststaand feit. Of daarbij een strafbaar feit gepleegd is moet onderzocht worden. Een ongeluk is niet per definitie doodslag.
quote:
Het is aannemelijker dat hij deze vrouw met zijn daad dusdanig psychische schade heeft toegebracht dat zijn niet meer helder kon denken. Men vergeet vaak de behoorlijke psychische schade die een dergelijke roof bij mensen te weeg kan brengen. Nu was Ali het slachtoffer van de psychische schade die hij bij volle verstand zonder enige wroeging en enkelalleen om matrieel gewin bij deze vrouw wilde aanbrengen. Bad Karma zeggen we dan maar.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24667772
Normale gang van zaken. De betreffende vrouw is waarschijnlijk niet vluchtgevaarlijk en zal haar daad waarschijnlijk niet snel herhalen, dus ik vind het volstrekt normaal dat zij een eventueel proces gewoon thuis afwacht in plaats van in de cel. We kunnen de cellen wel beter gebruiken.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:07:19 #197
7694 crocodile
Het doet er niet toe...
pi_24667808
quote:
Doe niet zo mal meisje, voor een crimineel marokkaantje de bak in?
Ze heeft, met gevaar voor eigen leven, een misdadiger gestopt en verdient daarmee een koninklijke onderscheiding!!
.....wat je zegt, maar hoe je het zegt.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:07:32 #198
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24667813
Hoe laat en waar is die optocht ter verering van Ali B.?
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:11:37 #199
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_24667873
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:07 schreef crocodile het volgende:

[..]

Doe niet zo mal meisje, voor een crimineel marokkaantje de bak in?
Voor het al dan niet opzettelijk iemand doodrijden dient ze berecht te worden, ja.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:11:56 #200
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24667875
Mooi staaltje van jezelf tegenspreken Ryan3.
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Voor de rest van je betoog geldt voor een verantwoordelijk burger in een democratie dat zij zich tot haar volksvertegenwoordigers wendt of via vreedzame buiten-politieke acties een stem verheft. Dit kan dan weer zorgen, indien een meerderheid daarover overeenstemt, voor meer blauw op straat, zwaardere straffen etc. etc. De geëigende weg is niet een soort volksoproer te beginnen en het doodrijden van tasjesdieven goed te praten.
Het goedpraten van het doodrijden van deze tasjesdief (want ik zie nergens mensen het doodrijden van tasjesdieven in het algemeen goedpraten, zoals jij hier weer eens op slinkse wijze insinueert), lijkt mij bij uitstek een vreedzame buiten-politieke manier van het verheffen van de stem.
Hoe het ook zij, voor zover mij bekend wordt er in verschilende problemen al jaren aan de bel getrokken bij de verantwoordelijke politici zonder enig resultaat. Waar moeten mensen dán nog heen met hun stem?

Sowieso is het in een democratie zo dat je juist in het openbaar of via eigen publicaties je stem mag laten horen, dus óók dat je geen traan zult laten om het overlijden van deze jongen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:15:52 #201
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24667935
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:47 schreef CeeJee het volgende:
Structurele recidivisten wel. Totdat ze belangrijk genoeg worden voor een onderwereld-liquidate of een keer iemand vermoorden bij een overval worden ze keer op keer losgelaten de samenleving in.
En dát is het hele eieren eten. Mensen waarvan nagenoeg vaststaat dat ze wéér de fout in zullen gaan worden keer op keer opnieuw in de samenleving geplaatst en de samenleving kan vervolgens weer voor de schade opdraaien. Op den duur moet het belang van de samenleving worden boven het belang van het recidiverende individu worden geplaatst en het individue permanent uit de maatschappij worden geplaatst. Als iemand na 10 keer zijn leven niet betert, dan zal dat ook de 11e keer niet gebeuren. Het is het kat op het spek binden om mensen keer op keer maar weer een lage straf op te leggen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:17:40 #202
3542 Gia
User under construction
pi_24667962
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:56 schreef Semisane het volgende:

Of dit goed zal zijn weet ik niet, want een maatschappij waar wraak wordt "gestimuleerd" lijkt me nou niet echt de meest prettige om in te leven....maar goed...das mijn "humble opinion".
Het mag ook niet zo zijn dat zij veroordeeld zou worden om de Islamitische gemoederen te sussen.

Zij moeten ook de uitspraak van de rechter accepteren.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:18:47 #203
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24667983
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Voor het al dan niet opzettelijk iemand doodrijden dient ze berecht te worden, ja.
Er dient een onderzoek ingesteld te worden. Het OM kan dan ook nog van verdere vervolging afzien.
pi_24668063
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt. Ik zie haar een dergelijke afhandeling helemaal niet verkiezen. In dit geval is het nu eenmaal op deze wijze gebeurd en milagro kan daar, op voorwaarde dat zij hem niet moedwillig heeft doogereden, vrede mee hebben (als ook ikzelf).
Joh ga daar toch niet op in, Ryan leest als het om mij gaat altijd wat hij wil lezen.
Er zijn meer mensen die exact zeggen wat ik zeg, maar meneer El Frusto pakt dan, hoe voorspelbaar, mij er uit

Ik heb net in een ander topic gepost hoe ik er tegen aan kijk en zelfs een SCH was het helemaal met me eens

En een straatroof is wat er gebeurd is, door het tasjesroof te noemen klinkt het opeens minder erg of zo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24668078
quote:
OM niet in beroep tegen vrijlating automobiliste

Uitgegeven: 21 januari 2005 10:15
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 11:55

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in beroep tegen de vrijlating van de 43-jarige vrouw die maandag in de Derde Oosterparkstraat de 19-jarige Ali el B. doodreed. De rechter-commissaris wees donderdag een vordering van het OM om de vrouw langer vast te houden af.

Het OM vermoedt dat de vrouw een "onaanvaardbaar risico" heeft genomen door, nadat zij van haar tasje was beroofd, haar auto in zijn achteruit te zetten en achter de dieven aan te gaan. De vrouw ramde bij die actie een paar paaltjes op de stoep en kwam tot stilstand tegen een boom, waarbij Ali el B. tussen de boom en de auto beklemd raakte en overleed. Het onaanvaardbare risico dat zij heeft genomen levert volgens het OM de verdenking van doodslag op.

OM

De rechter-commissaris heeft de vrouw donderdag uitgebreid gehoord. Hij is tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende aanwijzingen zijn voor opzet en het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico.

Het OM zegt vrijdag dat het "zorgvuldig en uitgebreid" onderzoek heeft gedaan. Het gaat om een ingewikkelde zaak met ernstige gevolgen, waar op verschillende manieren tegen aangekeken kan worden, aldus een woordvoerder.

Maatschappelijk belang

Het OM heeft mede gelet op "het grote maatschappelijke belang" van de zaak besloten een (voorlopig) rechterlijk oordeel aan de rechter-commissaris te vragen. Na afweging van alle belangen heeft de officier van justitie besloten geen beroep aan te tekenen tegen dit oordeel.

Onderzoek

Het onderzoek tegen de vrouw wordt voortgezet. Zij is nog steeds verdachte. Het standpunt van de rechter-commissaris zal "verder meegenomen worden", aldus de woordvoerder. Na afronding van het onderzoek zal het OM een beslissing over verdere vervolging nemen.

Het is sterk de vraag of eventuele verder vervolging op basis van de verdenking doodslag zal geschieden. Ingewijden verwachten dat de aanklacht uiteindelijk zal neerkomen op dood door schuld. Daarbij is geen sprake van opzet, maar wel van verwijtbaar handelen. Dood door schuld wordt dikwijls in stelling gebracht bij veroorzakers van ernstige verkeersongevallen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=471450&c=10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 13:25:49 #206
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24668098
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik merk dat er eindelijk wat meer mensen komen met een genuanceerde kijk op de zaak.
Ach ja, ik post graag even mee
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 13:27:32 #207
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24668125
quote:
Het is sterk de vraag of eventuele verder vervolging op basis van de verdenking doodslag zal geschieden. Ingewijden verwachten dat de aanklacht uiteindelijk zal neerkomen op dood door schuld. Daarbij is geen sprake van opzet, maar wel van verwijtbaar handelen. Dood door schuld wordt dikwijls in stelling gebracht bij veroorzakers van ernstige verkeersongevallen
Dat verbaast me dus niet (zie oudere post maar na)
pi_24668126
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Ach ja, ik post graag even mee
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:27:38 #209
3542 Gia
User under construction
pi_24668127
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:23 schreef milagro het volgende:

Ik heb net in een ander topic gepost hoe ik er tegen aan kijk en zelfs een SCH was het helemaal met me eens
Huh?

Bron!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:27:49 #210
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24668133
Overigens vind ik dat Ali el. B nog een boete zou moeten krijgen voor bumperkleven.

. .
pi_24668171
pi_24668179
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:56 schreef Semisane het volgende:
OM gaat zelfs op dit moment niet meer in beroep op de vrijstelling van deze vrouw.

Wat trouwens niet betekend dat ze stoppen met het onderzoek. Al verwacht ik dat ze de zaak zullen laten "doodbloeden" als in dat ze zich erg stil zullen houden wat dit onderzoek betreft en dat er over een paar weken een heel klein berichtje in de krant zal komen te staan dat het OM de zaak heeft laten vallen....ofzow.

Oh ja bron: Nu.nl
Dit tragisch ongeval kent alleen maar verliezers. De manier waarop meneer Cohen de gebeurtenissen nader heeft verhelderd spreekt mij erg aan. Ik bedoel niet bagatelliseren maar benoemen.

Het roekeloos rijgedrag van die mevrouw is niet de oorzaak van alles.
Buon di, povero, caro!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:32:17 #213
3542 Gia
User under construction
pi_24668197
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:27 schreef Lithion het volgende:
Overigens vind ik dat Ali el. B nog een boete zou moeten krijgen voor bumperkleven.

. .
OMG!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:32:30 #214
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24669238
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:31 schreef Nathalitia het volgende:

[..]

Dit tragisch ongeval kent alleen maar verliezers. De manier waarop meneer Cohen de gebeurtenissen nader heeft verhelderd spreekt mij erg aan. Ik bedoel niet bagatelliseren maar benoemen.

Het roekeloos rijgedrag van die mevrouw is niet de oorzaak van alles.
Is het je nou nog niet opgevallen dat Cohen alleen op bezoek gaat bij de daders / aanstichters. Net zo als vorig jaar met die groep die een hele wijk terroriseerde. Ik ben maar wat opgelucht dat deze beroepsgoedprater geen Minister-President is geworden, dan heb ik nog liever Balkenende.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:41:14 #215
3542 Gia
User under construction
pi_24669362
Hij gaat alleen maar op bezoek bij de daders, omdat hij bang is dat zij anders op wraak gaan zinnen. Hij moet ze gewoon even rustig knuffelen, kopje thee, nog wat knuffelen en dan maar gaan zitten duimendraaien en hopen dat Germaine niet vermoord gaat worden.

Hij heeft zijn best gedaan om dat te voorkomen. Toch?
pi_24669439
Weet niet of hij hier al staat, maar hier een 'cv-tje' van de goudeerlijke Ali...

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1046326358205.html
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24669509
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:45 schreef egilio het volgende:
Weet niet of hij hier al staat, maar hier een 'cv-tje' van de goudeerlijke Ali...

Het blijkt dat dat de lijst van mohammed b is....
pi_24669639
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Mohammed B was 26 vorig jaar, en dus niet 14 in 1997.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:59:13 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24669640
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:49 schreef Redux het volgende:
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is deze waslijst van weer een andere B... Kan me herinneren dat het Parool vorig jaar (of het jaar daarvoor?) ettelijke bladzijdes aan zijn draaideurstrafblad heeft gewijd.
pi_24669672
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is deze waslijst van weer een andere B... Kan me herinneren dat het Parool vorig jaar (of het jaardaarvooe?) ettelijke bladzijdes aan zijn draaideurstrafblad heeft gewijd.
Mensen van wie de achternaam met een B begint, moet je in de gaten houden!
pi_24669677
Ja potver, die marokkanen heten ook allemaal hetzelfde..
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:03:13 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24669708
Balkenende begint ook met een ...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:08:17 #223
44699 err
pi_24669779
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:31 schreef Redux het volgende:

[..]

Kom op man, omdat je iets niet leest ga je toch niet automatisch van het andere uit? Heb je geen fatsoen?

Het is heel duidelijk wat ik lees: Cohen komt de familie van meneer de zware gewetenloze crimineel knuffelen. Of hij nou wel of niet ook de nederlandse mevrouw heeft bezocht (wat ik nog steeds nergens heb gelezen) het is FOUT wat hij doet. Hij heeft daar niks te zoeken. Hij kiest zoals gewoonlijk weer verkeerd partij en zet zet alles nog meer op scherp. Zijn knuffel aanpak werkt averechts, snapt ie dat nou niet?

En met fatsoen van mijn kant heeft het geen fuck te maken, je reacties op mijn post zijn volledig inhoudloos. Het enige wat je kan doen is schelden, blijkbaar kom je uit een familie van verstokte PVDA stemmers, ik zou anders niet je rare reacties kunnen verklaren.

Deze cartoon van mij die ik gisteren postte in deze thread bleek helaas weer aardig de waarheid, Cohen pakt het wel even aan

[ Bericht 14% gewijzigd door err op 21-01-2005 15:13:24 ]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:19:22 #224
44699 err
pi_24669955
quote:

omg

Zou Cohen dit gelezen hebben voor ie z'n kopje thee op drinkt?

Opvallend ook de polderstrafjes die zijn uitgedeeld: een cursus van 25 uur
pi_24670024
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:08 schreef err het volgende:

[..]

Het is heel duidelijk wat ik lees: Cohen komt de familie van meneer de zware gewetenloze crimineel knuffelen. Of hij nou wel of niet ook de nederlandse mevrouw heeft bezocht (wat ik nog steeds nergens heb gelezen) het is FOUT wat hij doet. Hij heeft daar niks te zoeken. Hij kiest zoals gewoonlijk weer verkeerd partij en zet zet alles nog meer op scherp. Zijn knuffel aanpak werkt averechts, snapt ie dat nou niet?

En met fatsoen van mijn kant heeft het geen fuck te maken, je reacties op mijn post zijn volledig inhoudloos. Het enige wat je kan doen is schelden, blijkbaar kom je uit een familie van verstokte PVDA stemmers, ik zou anders niet je rare reacties kunnen verklaren.

Deze cartoon van mij die ik gisteren postte in deze thread bleek helaas weer aardig de waarheid, Cohen pakt het wel even aan

[afbeelding]
Je hebt er blijkbaar geen bal van begrepen als je denkt dat cohen de voeten van de islam familie aan het kussen was, en er automatisch gemakshalve ervanuitgaat dat hij niet naar de familie van de vrouw is geweest, en hem op die manier voor rotte vis uitmaakt. Slap en makkelijk.
pi_24670055
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:19 schreef err het volgende:

[..]

omg

Net zoals je gemakshalve ervanuit gaat dat cohen niet naar de familie van de vrouw gaat omdat je dat niet in de krant hebt kunnen lezen, blunder je hier wederom dramatisch. Kijk eens goed van wie die waslijst is.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:25:20 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24670064
quote:
omg

Nogmaals: Dat is helemaal niet het strafblad van el B.

Daarbij, zo knufkroel is Cohen nu ook weer niet, getuige deze uitspraak (Geknipt uit De Telegraaf):
quote:
"De familie en vrienden van het slachtoffer moeten zich realiseren dat dit wel allemaal begonnen is met een tasjesroof. Het was geen lieve jongen, verre van, en dat mag niet gebagatelliseerd worden", aldus Cohen, die gistermiddag met de zus van El Bejjati sprak.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:37:49 #228
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_24670262
Uit mijn gesloten (snif) topic:
quote:
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft het Openbaar Ministerie vrijdag niet ontvankelijk verklaard in de rechtszaak tegen de 19-jarige Ali el Bejjati. De man werd ervan verdacht op 11 mei vorig jaar een gewapende overval te hebben gepleegd op de Xenos in de Kalverstraat in Amsterdam. El Bejjati werd maandagavond echter doodgereden in Amsterdam-Oost, door een vrouw bij wie hij even daarvoor een tas uit haar auto zou hebben gestolen.

Aangezien de man is overleden, kan de rechtbank niet anders concluderen dan dat het OM de vervolging tegen hem moet staken. Het OM trok zelf ook deze conclusie. Vrijdag werd de zaak kort heropend. De officier van justitie gaf daarop aan dat zij zichzelf niet ontvankelijk achtte, de rechtbank bevestigde dit in het vonnis. De rechtbank sprak haar medeleven uit met de nabestaanden van El Bejjati.

Het OM had twee jaar celstraf tegen Ali el Bejjati geëist. Na zijn arrestatie zat hij vier maanden in hechtenis. Hij werd in september vrijgelaten, omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had verschaft.
Bron

Logisch misschien, vanuit een juridisch standpunt. Maar imo niet uit te leggen naar de slachtoffers van de overval, en de rest van de bevolking. Nu blijft het een twistpunt hoe crimineel die tasjesdief was.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:41:11 #229
44699 err
pi_24670333
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

van wie is dit strafblad dan wel? GS linkt er ook naar.
quote:
Daarbij, zo knufkroel is Cohen nu ook weer niet, getuige deze uitspraak (Geknipt uit De Telegraaf):
Dat zijn ongekend harde uitspraken van deze oer-softie . Blijkbaar wordt de publieke de publieke druk hem te veel, anders was ie zeker een weekende met ze gaan survivalen.

Dessalnietemin blijf ik van mening dat Cohen zn neus daar NIET moet laten zien, punt.
pi_24670454
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:41 schreef err het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn ongekend harde uitspraken van deze oer-softie . Blijkbaar wordt de publieke de publieke druk hem te veel, anders was ie zeker een weekende met ze gaan survivalen.

Dessalnietemin blijf ik van mening dat Cohen zn neus daar NIET moet laten zien, punt.
Ach ach ach, wat cohen ook doet, hij doet het volgens jou altijd verkeerd. Wat jij doet, een oordeel baseren op aannames, of informatie niet goed lezen maar toch een oordeel erop baseren, nee, jij bent goed bezig!!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:56:57 #231
44699 err
pi_24670604
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:47 schreef Redux het volgende:

[..]

Ach ach ach, wat cohen ook doet, hij doet het volgens jou altijd verkeerd. Wat jij doet, een oordeel baseren op aannames, of informatie niet goed lezen maar toch een oordeel erop baseren, nee, jij bent goed bezig!!
in plaat van alleen maar mij persoonlijk aan te vallen, kom 's met iets inhoudelijks. Waarom Cohen het bijvoorbeeld wél goed doet volgens jou? Voorbeelden?
pi_24670654
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:56 schreef err het volgende:

[..]

in plaat van alleen maar mij persoonlijk aan te vallen, kom 's met iets inhoudelijks. Waarom Cohen het bijvoorbeeld wél goed doet volgens jou? Voorbeelden?
He, jij hebt commentaar op Cohen, gebaseerd op aannames die je doet. Daar wijs ik je op. Daarbij ga je ook nog dingen roepen gebaseert op foute informatie. Je blundert achter elkaar. Daar wijs ik je op.
pi_24670683
Ik vind het begrijpelijk dat ze vrij wordt gelaten want vluchtgevaar zal miniem zijn maar vind wel dat ze berecht moet worden want je mag recht niet in eigen hand nemen.
Conventie, een soort herinnering, is enige beletsel om te genieten van leven en kunst.
pi_24670707
50 meter is zo ver niet als je je auto achteruit plankt, en natuurlijk moet je dat snel doen anders is die scooter weg....Van wie was dies scooter trouwens gejat:

verder

Artikel 41 van het Wetboek van Strafrecht zegt: 1. Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of een anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding. 2. Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt. Conclusie: Dit slachtoffer van een beroving dient op grond van bovenvermelde artikelen vrijgesproken te worden.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:08:38 #235
44699 err
pi_24670729
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:01 schreef Redux het volgende:

[..]

He, jij hebt commentaar op Cohen, gebaseerd op aannames die je doet. Daar wijs ik je op. Daarbij ga je ook nog dingen roepen gebaseert op foute informatie. Je blundert achter elkaar. Daar wijs ik je op.
Jij zit hier alleen maar te trollen, op de man te spelen, en om onverklaarbare redenenen het voor Cohen op te nemen zonder ook maar één reden bij te dragen. Verder zit je me nog steeds te beschuldigen van onterechte aannames zonder aan te tonen dat ik geen gelijk heb. Ergo: ik heb gewoon gelijk, totdat jij anders kan aantonen.
Dus kappen met op de man spelen, ga de discussie eens aan, kom met tegen argumenten, etc. Of heb je eigenlijk helemaal geen idee waar het allemaal overgaat maar vind je het gewoon leuk om random te komen klieren?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:11:12 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24670764

Welke berichten zie jij van Redux die als bij toverslag niet op mijn beeldscherm verschijnen, err?
Op de man spelen, trollen, de discussie uit de weg gaan... ik zie het niet...
pi_24670810
Ik lees net op nu.nl dat er briefjes waren geplaatst bij de herdenking van Ali waarop stond "Verdonk, Moordenares".

Ik weet niet wat er mis is met dat volk maar ergens is er iets goed fout gegaan. Deze mensen leven totaal buiten de realiteit en kennen niets anders dan het slachtoffer spelen. Realiteit is hen vreemd alswel eerlijkheid. Zat Verdonk in die auto? Volgens mij niet. Wat is er toch mis met dat volk?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:14:23 #238
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24670816
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:37 schreef BlackJack het volgende:
Uit mijn gesloten (snif) topic:
...
Logisch misschien, vanuit een juridisch standpunt. Maar imo niet uit te leggen naar de slachtoffers van de overval, en de rest van de bevolking. Nu blijft het een twistpunt hoe crimineel die tasjesdief was.
Interessant punt!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:15:44 #239
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_24670835
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:05 schreef Blackmagic85 het volgende:
Ik vind het begrijpelijk dat ze vrij wordt gelaten want vluchtgevaar zal miniem zijn maar vind wel dat ze berecht moet worden want je mag recht niet in eigen hand nemen.
Het 'recht' niet in eigen hand nemen? Wie zorgt er dan voor 'recht' in Nederland?
De Staat, Justitie? Dacht het niet. Dit soort criminelen staat weer sneller buiten het politiebureau dan dat jij je proces verbaal hebt laten opmaken (op het zelfde bureau). Draaideurcriminelen, weet je wel?
Mensen voelen zich gewoon niet veilig en er wordt geen zak aan gedaan.
Oppakken, vastzetten(ook na 1e vergrijp) en niks 'ja maar hij heeft een moeilijke jeugd' of 'maar hij is allochtoon, we moeten hem een beetje knuffelen'.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_24670869
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:08 schreef err het volgende:

[..]

Jij zit hier alleen maar te trollen, op de man te spelen, en om onverklaarbare redenenen het voor Cohen op te nemen zonder ook maar één reden bij te dragen. Verder zit je me nog steeds te beschuldigen van onterechte aannames zonder aan te tonen dat ik geen gelijk heb. Ergo: ik heb gewoon gelijk, totdat jij anders kan aantonen.
Dus kappen met op de man spelen, ga de discussie eens aan, kom met tegen argumenten, etc. Of heb je eigenlijk helemaal geen idee waar het allemaal overgaat maar vind je het gewoon leuk om random te komen klieren?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:18:45 #242
44699 err
pi_24670871
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:11 schreef Copycat het volgende:

Welke berichten zie jij van Redux die als bij toverslag niet op mijn beeldscherm verschijnen, err?
Op de man spelen, trollen, de discussie uit de weg gaan... ik zie het niet...
quote:
quote:
Doe normaal, clown.
quote:
Rellertje
Rellertje
quote:
Net zoals je gemakshalve ervanuit gaat dat cohen niet naar de familie van de vrouw gaat omdat je dat niet in de krant hebt kunnen lezen, blunder je hier wederom dramatisch. Kijk eens goed van wie die waslijst is.
quote:
kortom, alleen maar mij een clown of reller noemen, 0% argumenten.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:23:34 #243
44699 err
pi_24670952
Redux, je hebt nou 4 keer geschreven dat ik er ten onrechte vanuit ga dat Cohen niet bij de nederlandse familie is geweest, en je wordt er nog pissed van ook Je zit me een clown en een rellertje te noemen. Je had ook al die moeite kunnen besparen door een bericht aan te halen waaruit mijn ongelijk blijkt. Waarom doe je dat niet?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:24:41 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24670978
Buiten de 'rellertje'- post ben ik het aardig eens met Redux... Vooral de laatste twee posts snijden hout. Jij doet aannames die niet op de feitelijke realiteit gebaseerd zijn en ja, daar kun je mee om je oren worden geslagen in een discussieforum.
pi_24670990
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:18 schreef pberends het volgende:
aantalmoslimsnederland1970-2003.gif

[afbeelding]
Ja zeer schokkend is dit. Als Geert Wilders niet aan de macht komt, dan wordt het 1 groot drama hier.
pi_24671030
En ik ben het eens met bepaalde mensen dat die vrouw voor het gerecht moet komen. En de rechter kan dan 2 dingen doen andere opties zijn er niet.
of die vrouw heeft het expres gedaan, omdat ze in paniek raakte en woest werd, dan moet ze niet meer dan een taakstraf krijgen en dan minder wat marco bakker destijds kreeg voor het doodrijden van een persoon met ze bezopen kop, wat natuurlijk veel erger is.
Of die vrouw deed het echt per ongeluk dan wordt ze vrijgesproken.
pi_24671048
Ik denk dat in dit geval een Cohen die langs gaat of meldt langs te gaan bij de familie vd dame nu niet bepaald hun veiligheid ten goede zou zijn gekomen.

ik heb begrepen dat de dame ook in die buurt woont.
zou me niets verbazen als het gezin op dit moment dan ergens anders woont.
pi_24671056
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:23 schreef err het volgende:
Redux, je hebt nou 4 keer geschreven dat ik er ten onrechte vanuit ga dat Cohen niet bij de nederlandse familie is geweest, en je wordt er nog pissed van ook Je zit me een clown en een rellertje te noemen. Je had ook al die moeite kunnen besparen door een bericht aan te halen waaruit mijn ongelijk blijkt. Waarom doe je dat niet?
Ja, dus nogmaals, als jij niet in de krant leest dat cohen naar de familie van de vrouw is geweest, ga jij voor het gemak ermaar vanuit dat hij daar ook niet geweest is, en geeft jou het recht om hem voor rotte vis uit te maken? Volgens mij steekt het zo niet in elkaar, maar dat is mijn mening.
Maar je hebt gelijk, ik heb het 4 (nu5) keer aangekaart, ik zal m'n mond er verder over ophouden..
pi_24671086
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:29 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat in dit geval een Cohen die langs gaat of meldt langs te gaan bij de familie vd dame nu niet bepaald hun veiligheid ten goede zou zijn gekomen.

ik heb begrepen dat de dame ook in die buurt woont.
zou me niets verbazen als het gezin op dit moment dan ergens anders woont.
Ja het zal er wel op uitdraaien dat die familie geterroriseerd gaat worden door die makakken, maar ik hoorde dat die stilletocht niet door kon gaan omdat anders een groep hollanders daar de boel zou gaan verkloten.
Kijk en die zwetnekke zijn misschien met minder en heb in verhouding veel meer psychopaten in hun cultuur dan nederlanders(maar wij zijn met meer), en ze verpesten het alleen voor zich zelf, want als hier straks de vlam in de pan slaat, dan zoeken ze het maar uit ook.

En wanneer GeertWilders aan de macht komt, dan kan hij voorkomen dat de vlam in de pan slaat . Want hij kan het koren van het kaf schijden en het tuig uitzetten en de gematigde moslims hun gangetje laten gaan, maar dit zien nog te weinig mensen in

[ Bericht 7% gewijzigd door JohnDope op 21-01-2005 16:38:17 ]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:41:58 #250
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24671209
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:24 schreef Copycat het volgende:
Buiten de 'rellertje'- post ben ik het aardig eens met Redux... Vooral de laatste twee posts snijden hout. Jij doet aannames die niet op de feitelijke realiteit gebaseerd zijn en ja, daar kun je mee om je oren worden geslagen in een discussieforum.
Redux doet precies hetzelfde. Er zijn ook geen feiten genoemd die het tegendeel aannemelijk maken.
pi_24671305
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:41 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Redux doet precies hetzelfde. Er zijn ook geen feiten genoemd die het tegendeel aannemelijk maken.
Ja kom op zeg, ik ga toch ook niet roepen dat jij homo bent omdat ik niet zie dat je hetero bent?
pi_24671572
Vanavond bij B&W :

Marokkanen moeten uit de slachtofferrol en ophouden de samenleving overal de schuld van te geven, volgens Halim el Madkouri van multicutureel instituut Forum. Heeft el Madkouri gelijk of is het terecht wanneer Marokkanen zeggen dat ze zich steeds minder welkom voelen?

Bij Netwerk aandacht voor de stille tocht die geen stille tocht mocht heten.

vrijdag 21 januari 2005 @ 17:13:50 #253
3542 Gia
User under construction
pi_24671689
Tja, een stille toch wordt toch alleen gehouden in gevallen van zinloos geweld!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:15:53 #254
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24671717
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja kom op zeg, ik ga toch ook niet roepen dat jij homo bent omdat ik niet zie dat je hetero bent?
De ene keer kan het dus wel en de andere keer dus niet. Zolang het dus maar in jouw straatje past.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 17:25:47 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24671893
quote:

Gut, weer een sukkel die niet kan lezen en rekenen ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 17:29:04 #256
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24671948
quote:

[..]

omg

Het blijkt dat jij dus niet kritisch kan lezen ...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:29:06 #257
111350 Hardbeatz
Music is the Answer
pi_24671949
Een tasjesdief zonder verstand Raakt hier wat meer kwijt als alleen maar een hand

Al is die Ali nog zo snel, in z'n achteruit achterhaal ik hem wel

Een echte tasjesdief neemt mijn bumper voor lief

Iek nie stoppe voor jouw jy mij tassie teruggeven nouw

Steel niks uit mijn wagen anders kunnen ze je straks wegdragen

Christen, boedhist of islamiet, je steelt gewoon mijn tasje niet!
Wie naar mijn tasje graait, wordt in z’n achteruit neergemaaid
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:30:33 #258
44699 err
pi_24671973
ik snap nog steeds de ophef niet. Ik mag niet aannemen dat Cohen niet bij Germaine is geweest maar wel bij de Familie B, puur gebaseerd op wat ik lees in de krant. Toch toont niemand aan dat ik geen gelijk heb. Ik moet dus bij voorbaat van het goede uitgaan? Sorry, maar daar heb ik geen zin an. Zeker gezien Cohen's optredens in het verleden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:33 #259
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24672004
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:41 schreef err het volgende:

[..]

[..]

Da's dan dom vanGS

En hij kwam daar z'n neus laten zien, niet om die mensen te knuffelen, maar om te die mensen in het gezicht te vertellen dat wat Ali el B. deed niet deugde. En daarmee toont hij meer lef dan wie dan ook hier op het forum.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:34:20 #260
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24672033
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:30 schreef err het volgende:
ik snap nog steeds de ophef niet. Ik mag niet aannemen dat Cohen niet bij Germaine is geweest maar wel bij de Familie B, puur gebaseerd op wat ik lees in de krant. Toch toont niemand aan dat ik geen gelijk heb. Ik moet dus bij voorbaat van het goede uitgaan? Sorry, maar daar heb ik geen zin an. Zeker gezien Cohen's optredens in het verleden.
Mijn punt precies. Volgens redux mag je wel uitgaan van het ene (als het maar zijn mening is), maar niet van het andere.
pi_24672065
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:06 schreef milagro het volgende:
Vanavond bij B&W :

Marokkanen moeten uit de slachtofferrol en ophouden de samenleving overal de schuld van te geven, volgens Halim el Madkouri van multicutureel instituut Forum. Heeft el Madkouri gelijk of is het terecht wanneer Marokkanen zeggen dat ze zich steeds minder welkom voelen?

Bij Netwerk aandacht voor de stille tocht die geen stille tocht mocht heten.

Jammer dat Wilders er niet bij is
pi_24672074
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Een zwaluw maakt nog geen zomer he.
Yeah baby Yeah!
pi_24672091
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Jammer dat Wilders er niet bij is
Ze hebben hem wel gevraagd, maar konden zijn bewaking niet op tijd rond krijgen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:50:37 #264
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24672311
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:06 schreef milagro het volgende:
Marokkanen moeten uit de slachtofferrol en ophouden de samenleving overal de schuld van te geven, volgens Halim el Madkouri van multicutureel instituut Forum.
Ik ga de beveiligingsbranche in.

-Kaching!- .
pi_24672428
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Gut, weer een sukkel die niet kan lezen en rekenen ...
Had het stuk niet doorgelezen idd. Had om 3 uur een afspraak en er dus geen tijd meer voor. Er werd naar gelinkt op GS en de mensen daar hadden niet door dat dit dus een andere B. was. Maar dat dit niet onze eigen lieve goudeerlijke, hardwerkende Ali el B. was werd hier snel duidelijk gelukkig.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24672659
Tering, de 5e collone net bij NOS journaal
pi_24672704
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:08 schreef pberends het volgende:
Tering, de 5e collone net bij NOS journaal
lekkere reclame voor Amsterdam, een stoet van honderden die al koran versen zingend en met marokkaanse vlaggen door de straten marcheert
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:14:10 #268
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24672766
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:10 schreef belanov het volgende:
lekkere reclame voor Amsterdam, een stoet van honderden die al koran versen zingend en met marokkaanse vlaggen door de straten marcheert
Jammer, gemist.

Maar Marokkaanse vlaggen? Waar is dat nu weer goed voor?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:18:30 #269
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24672858
Als je ook weer op TV ziet dat er bij die herdenkingstocht van die idioten een vergelijking trekken met de moord op Theo van Gogh. Daar draait je maag toch van om. Het is mij niet bekend dat Theo van Gogh op die ochtend is omgekomen tijdens het plegen van een strafbaar feit. Het is volgens mij weer een voorbeeld dat volgens de Marokkaanse gemeenschap een Marokkaan niets fout kan doen.
pi_24672887
Hun motte haar un lindtje gevuh!!!111!!!
pi_24672908
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:14 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jammer, gemist.

Maar Marokkaanse vlaggen? Waar is dat nu weer goed voor?
Om te laten zien dat ze uit een achterlijk land komen natuurlijk. Trouwens, ik hoorde dat die hond ook in Marokko begraven wordt. NL is zelfs niet te goed om in begraven te worden
pi_24672996
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:20 schreef henkdevries het volgende:
Hun motte haar un lindtje gevuh!!!111!!!
Ey Ali de C is er ook weer, nog steeds gefrustreerd dat je bajesvriend weg is? Zal je geruststellen hij komt ook niet meer terug
pi_24673081
Persvrijheid is niet meer gegarandeerd als ik Tweevandaag zo zie. Marokkaanse mafkezen die cameramensen agressief wegjagen
pi_24673096
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:10 schreef belanov het volgende:

[..]

Ja, en dat noemen zichzelf "Nederlanders". Meteen uitzetten.
pi_24673146
Geschreven tekst bij de boom op papier: "Verdonk moordenares"

vrijdag 21 januari 2005 @ 18:34:38 #276
44699 err
pi_24673151
"Verdonk is geen moordenaar, de gene die dat bord heeft geschreven weet dat ook wel"

Ach ja, guitige kwajongensstreek he,,
pi_24673184
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:34 schreef err het volgende:
"Verdonk is geen moordenaar, de gene die dat bord heeft geschreven weet dat ook wel"

Ze moeten is zo'n agressieve jonge Marokkaan uitnodigen die amper Nederlands kent ipv zo'n hoopopgeleide geintegreerde excuusallochtoon die een heel verkeerd beeld geeft over moslims.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:39:20 #278
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24673239
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:34 schreef err het volgende:

Zaken goed praten, daar is de Marokkaanse gemeenschap heel goed in.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 18:47:55 #279
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24673418
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef egilio het volgende:

[..]

Had het stuk niet doorgelezen idd. Had om 3 uur een afspraak en er dus geen tijd meer voor. Er werd naar gelinkt op GS en de mensen daar hadden niet door dat dit dus een andere B. was. Maar dat dit niet onze eigen lieve goudeerlijke, hardwerkende Ali el B. was werd hier snel duidelijk gelukkig.
Tuurlijk. Je hebt je prioriteiten op een rijtje. Je hoort een gerucht en je weet niet hoe snel je het moet posten. Geruchten posten is namelijk belangrijker dan even zelf na te gaan of het gerucht enige grond heeft

Je had echt niet het hele stuk hoeven lezen: de eerste alinea (15 seconden tijd?) kunnen lezen en je had direct geweten dat het niet die Ali B was ...

dinsdag 17 juni 1997 ... B. is dan 14 jaar.
pi_24673522
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:30 schreef err het volgende:
Cohen zal ook verdwijnen zodra burgermeesters verkiesbaar zijn.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:31:00 #281
44699 err
pi_24674190
B& W "er is geen enkele nederlandse marokkaan geweest die heeft geprobeerd de tasjesroof goed te praten"

Of je leest eens wat forums.
pi_24674209
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:31 schreef err het volgende:
B& W "er is geen enkele nederlandse marokkaan geweest die heeft geprobeerd de tasjesroof goed te praten"

B&W is ultra-links.
pi_24674325
Wat een gejank weer in B&W. Huilies
pi_24674390
Er waren toch rellen tijdens de rouwtocht uitgebroken??
altijd offtopic...
pi_24674410
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:31 schreef err het volgende:

"Tasjesrovers willen nooit dat de oude vrouwtjes wiens tas ze jatten, vallen en wellicht hun nek breken."

Anders ga je gewoon voor het gemak weer even voorbij aan het feit dat ZE MET HUN STINKENDE HOEREKLAUWEN AAN ANDERMANS SPULLEN ZITTEN!!

Waarom ging de presentatrice daar niet eens op in??? .
Opsluiten en nooit meer loslaten of de grens over. Niks pardon. Klaar. Ophoeren.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:43:23 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24674430
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:39 schreef AvispaCS het volgende:

Zaken goed praten, daar is de Marokkaanse gemeenschap heel goed in.
Blijkbaar:
quote:
De Marokkaan ontkent
De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst. Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.
Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid. ''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:46:57 #287
44699 err
pi_24674508
Leuke naam heeft dat hoofddoek meiske in B&W: Jihad
pi_24674571
De enige die niet liep te miepen was dat meisje, helaas tetterden de heren steeds door haar woorden heen.

En wat ze zei over solliciteren met hoofddoek, ik zie idd zat meisjes met hoofddoek op kantoren, winkels etc.
Sterker nog, ik heb er zelf ooit 1 mede aangenomen (ik zat bij het sollicitatie gesprek als second opinion) en volgens mij boeit het de meeste mensen echt geen réét of dat kind zo'n ding draagt.
Het is hoe zó'n meisje zich presenteert, en vooral of ze goed Nederlands praat
pi_24674669
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:27 schreef Lithion het volgende:

. .
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg, en dan te bedenken dat ik ooit respect had voor je manier van discussieren.

Zijn jij en Milagro tegenwoordig een duo?
pi_24674727
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg, en dan te bedenken dat ik ooit respect had voor je manier van discussieren.

Zijn jij en Milagro tegenwoordig een duo?
Ik zou je er niet meer druk over maken, het is toch zinloos
pi_24674737
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 21-01-2005 20:04:08 ]
pi_24674750
Net bij B&W inderdaad een aantal hoog opgeleide, geïntegreerde marokkanen die zich wél goed gedragen waardoor de mensen die niet zelf in de steden wonen weer gaan denken dat alles wel meevalt.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_24674755
Wat zei die jongen uit het publiek nu : Ik liep mee in de tocht, ik kende Ali niet, maar omdat hij het zelfde geloof heeft, dat is onze plicht"

Dus het doet er niet toe wat voor iemand het was, maar je bent als moslim verplicht je respect te tonen op die wijze, dus mee rouwen maar ?

Vreemde verplichting.
pi_24674855
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef milagro het volgende:
Wat zei die jongen uit het publiek nu : Ik liep mee in de tocht, ik kende Ali niet, maar omdat hij het zelfde geloof heeft, dat is onze plicht"

Dus het doet er niet toe wat voor iemand het was, maar je bent als moslim verplicht je respect te tonen op die wijze, dus mee rouwen maar ?

Vreemde verplichting.
Als ze daar een beetje consequent in zouden zijn, heb je daar een aardige dagtaak aan lijkt me.
pi_24674862
en die ene man die in de stadsdeelraad van slotervaart zat snapte er zelf al helemaal niks van...totaal geen verstand van zaken zoals naar mijn idee heel erg duidelijk bleek
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:06:38 #296
44699 err
pi_24674927
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef ee-04 het volgende:
Net bij B&W inderdaad een aantal hoog opgeleide, geïntegreerde marokkanen die zich wél goed gedragen waardoor de mensen die niet zelf in de steden wonen weer gaan denken dat alles wel meevalt.
Ik moet dan ineens denken aan de tijd van Fortuyn: als ze LPF stemmers in hun programma wilden dan kwamen er zonder uitzondering uiterst domme, asociale tokkie achtige figuren met het IQ van een breinaald. Om maar even te laten zien dat LPF stemmers enorm dom zijn. En zo zijn allochtonen in hun optiek dus welbespraakte, hoog opgeleide en geintegreerde mensen.
Zo maakt men dus stemming.

edit: Haaaai Northernstar, lekker aan het modden?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:07:37 #297
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24674955
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg
*buiging*
Verder heeft die opmerking niks met discussiëren te maken, dus waarom je daar geen respect meer voor zou hebben is mij een raadsel. .
pi_24674987
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:56 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ik zou je er niet meer druk over maken, het is toch zinloos
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:07 schreef Lithion het volgende:

[..]

*buiging*
pi_24675026
Ook nu weer dat er altijd die aandacht is voor de afkomst.
Ik heb deze dagen meerdere malen gelezen en gehoord "er is een Marokkaan vermoord!"

Het is idd zo dat er meer aandacht is voor de afkomst als het een Marokkaan betreft.
En ja, men heeft het steeds over Marokkanen en niet over Nederlanders
Maar het is omgekeerd net zo goed zo, dat jongelui zich zelf ook konstant zo profileren.
En als het slachtoffer een Marokkkaan is en dat wordt genoemd, reageren zij toch net zo goed feller en eerder en erger omdát het een Marokkaan is : zie Driss vh Mercatorplein.

Hier in de buurt is dat net zo goed zo, al die opgeschoten knulletjes hier achter zien zich zelf als Marokkaan, en verkondigen dat ook trots, vooral als je mot met ze hebt, ook indirect door jou een ****** Nederlander te noemen.

Mijn collegaatje van vroeger, zij was een Turkse toevallig, hier geboren en getogen, riep altijd lachend als je zei dat ze Nederlandse was "nee, nee, ik ben een Turkse, hoor, ook Nederlands maar vooral en eerst Turks" en dat hoor je toch echt niet zelden.

Hoe kan ik hen dan als Nederlander zien als ze dat zelf niet zo schijnen te zien en ook niet willen zien, veel niet althans.
En als er dan een gevoel van achterstelling is, dan roepen sommigen dan weer wél "ik ben een Nederlander, net als jij"

Ja sorry, dan weet ik het ook niet meer.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:11:46 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24675027
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:56 schreef My_Way het volgende:

Preventief t land uitgooien als je zo heet, belachelijk. Noem mn kind toch ook niet kruistocht?
De Volkskrant - 16-12-2004 (via http://jihadplusplus.blogspot.com/ )
quote:
Ouders van Jihad kiezen na commotie andere naam

De vader die zijn pasgeboren dochter in Amsterdam liet inschrijven met de voornaam Jihad, herroept de naam van zijn dochter. De man is geschrokken van alle commotie. De baby staat al sinds eind november bij de burgerlijke stand ingeschreven als Jihad. Ook het Marokkaanse consulaat had het kind al onder die naam bijgeschreven op het paspoort van de moeder.

De zaak kwam aan het rollen toen dagblad Het Parool over de naamgeving van het kind schreef. De term Jihad betekent 'heilige oorlog'. Voornaamdeskundigen wijzen er op dat dit slechts een van de betekenissen is. Jihad betekent ook 'inspanning' en 'ergens je best voor doen'. Jihad is geen populaire naam, meent voornaamdeskundige Gerrit Bloothooft. Tot 2001 kregen zes tot tien Nederlandse kinderen de naam Jihad. Dat zakte na 2001 terug naar twee, drie per jaar. 'Mogelijk ligt er een verband met 11/9.'

Na het artikel in Het Parool werden de ouders, in de woorden van stadsdeelwethouder Henk Boes, 'besprongen' door de lokale pers. Daarop besloten de ouders vrijwel direct om de naam van hun dochter te veranderen, ook al zijn er geen officiele bezwaren tegen de naam.

<...>

Ook in de Turkse gemeenschap worden kinderen Jihad genoemd. 'Het is zeker geen doorsneenaam, maar hij komt weleens voor', aldus het Turkse consulaat.

Een domme naamkeuze blijft het wel, vooral in deze tijd.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:17:49 #301
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24675146
Als je die personen bij B & W aan tafel moet geloven is de samenleving weer schuldig aan het wangedrag van deze achtergestelde, kansarme, onbegrepen en zielige groep jonge in Nederland geboren Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond.

Wij (de Nederlandse samenleving) zijn verantwoordelijk voor:
- het feit dat ze de wet overtreden
- het feit dat ze mensen op straat lastigvallen
- het feit dat ze zich tweederangs burger voelen
- het feit dat ze hard moeten werken om succes te hebben
- het feit dat ze de Nederlandse samenleving niet hun samenleving vinden

We mogen volgens deze personen geen kritiek meer hebben op deze achtergestelde, kansarme, onbegrepen en zielige groep jonge in Nederland geboren Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond, omdat dat niet goed is voor hun tere zieltjes en hun gevoel van zelfwaarde.

HOU OP MET KLAGEN EN GEDRAAG JE NAAR DE GELDENDE WETTEN.

[ Bericht 0% gewijzigd door AvispaCS op 21-01-2005 20:27:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')