Of het niet opzettelijk is weet ik niet maar het leeft hoe dan ook waarschijnlijk een celstraf op. Aangezien voorarrest daar van afgetrokken word zie ik het nut er niet van in om haar op vrije voeten te stellen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand (niet opzettelijk, maar toch) dood gemaakt.
Dat bericht zag ik gisteren ook, maar Justitie denkt hier anders over.. vaagquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand ([b]niet opzettelijk[b], maar toch) dood gemaakt.
Dat is maar de vraag. De advocaat zal aansturen op vrijspraak, of ontslag van rechtsvervolging, daarbij een beroep doen op bijvoorbeeld noodweer-exes. Verder is hard achteruitrijden in de regel niet gericht op het iemand platrijden, technisch bezien staat dit dus gewoon gelijk aan een verkeersongeval met dodelijke afloop, en jah, dat wordt ook altijd onderzocht, en levert in de meeste gevallen geen celstraf op, wel als het duidelijk verwijtbaar is, trouwens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef Djaser het volgende:
[..]
Of het niet opzettelijk is weet ik niet maar het leeft hoe dan ook waarschijnlijk een celstraf op. Aangezien voorarrest daar van afgetrokken word zie ik het nut er niet van in om haar op vrije voeten te stellen.
Uit onderzoek blijkt dat de vrouw 'met opzet' ongeveer 50 m hard achteruit heeft gereden na de tasjesroof. Doordat ze daarbij een 'onaanvaardbaar risico' heeft genomen verdenkt Justitie haar van doodslag.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef TimmyAsd het volgende:
Dat bericht zag ik gisteren ook, maar Justitie denkt hier anders over.. vaag
quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:40 schreef KaFkA69 het volgende:
En, om eerlijk te zijn: opgeruimd staat netjes
Twee keer binnen een krap half uurtje...quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:58 schreef KaFkA69 het volgende:
Zand erover zou ik zeggen. - Opgeruimd staat immers netjes
Rita Verdonk reageerde way out of line.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:44 schreef Chadi het volgende:
Rita Verdonk heeft begrip voor het doodrijden van dat jochie
Ze maakt zichzelf een beetje belachelijk. Hop nog een zetel voor het PVDAquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Rita Verdonk reageerde way out of line.
Als minister heb je je buiten zaken te houden die nog 'onder de rechter zijn'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |