Of het niet opzettelijk is weet ik niet maar het leeft hoe dan ook waarschijnlijk een celstraf op. Aangezien voorarrest daar van afgetrokken word zie ik het nut er niet van in om haar op vrije voeten te stellen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand (niet opzettelijk, maar toch) dood gemaakt.
Dat bericht zag ik gisteren ook, maar Justitie denkt hier anders over.. vaagquote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand ([b]niet opzettelijk[b], maar toch) dood gemaakt.
Dat is maar de vraag. De advocaat zal aansturen op vrijspraak, of ontslag van rechtsvervolging, daarbij een beroep doen op bijvoorbeeld noodweer-exes. Verder is hard achteruitrijden in de regel niet gericht op het iemand platrijden, technisch bezien staat dit dus gewoon gelijk aan een verkeersongeval met dodelijke afloop, en jah, dat wordt ook altijd onderzocht, en levert in de meeste gevallen geen celstraf op, wel als het duidelijk verwijtbaar is, trouwens.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef Djaser het volgende:
[..]
Of het niet opzettelijk is weet ik niet maar het leeft hoe dan ook waarschijnlijk een celstraf op. Aangezien voorarrest daar van afgetrokken word zie ik het nut er niet van in om haar op vrije voeten te stellen.
Uit onderzoek blijkt dat de vrouw 'met opzet' ongeveer 50 m hard achteruit heeft gereden na de tasjesroof. Doordat ze daarbij een 'onaanvaardbaar risico' heeft genomen verdenkt Justitie haar van doodslag.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:13 schreef TimmyAsd het volgende:
Dat bericht zag ik gisteren ook, maar Justitie denkt hier anders over.. vaag
quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:40 schreef KaFkA69 het volgende:
En, om eerlijk te zijn: opgeruimd staat netjes
Twee keer binnen een krap half uurtje...quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:58 schreef KaFkA69 het volgende:
Zand erover zou ik zeggen. - Opgeruimd staat immers netjes
Rita Verdonk reageerde way out of line.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:44 schreef Chadi het volgende:
Rita Verdonk heeft begrip voor het doodrijden van dat jochie
Ze maakt zichzelf een beetje belachelijk. Hop nog een zetel voor het PVDAquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Rita Verdonk reageerde way out of line.
Als minister heb je je buiten zaken te houden die nog 'onder de rechter zijn'.
Nee hoor, de grenzen tussen de trias politica zijn in Nederland niet zo rigide als in andere landen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Het lidwoord 'het' hoort niet bij 'arbeid', hoor. Maar misschien bedoel je wel 'armenleger' of 'allochtonenclubje'. Toedelsquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze maakt zichzelf een beetje belachelijk. Hop nog een zetel voor het PVDA
Jup. Tevens horen in dit land kerk en staat gescheiden te zijn. Toch is de grootste partij van Nederland een grrrristelijke partijquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:58 schreef golfer het volgende:
[..]
miereneukerquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:10 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het lidwoord 'het' hoort niet bij 'arbeid', hoor. Maar misschien bedoel je wel 'armenleger' of 'allochtonenclubje'. Toedels![]()
Rita Verdonk en Geert Wilders hebben zich inderdaad weer geweldig te kijk gezet met soms werkelijk gewoon stupide geblaat, echt heel jammer aangezien ikzelf naar rechts neig, maar als ik lees wat deze twee weer voor uitspraken hebben gedaan dan word ik echt niet goed.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:44 schreef Chadi het volgende:
Rita Verdonk heeft begrip voor het doodrijden van dat jochie
Geen idee, waarom ga je het niet even aan zijn vrienden vragenquote:
Geen mensen op ideeen brengen!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:42 schreef _The_General_ het volgende:
Geef deze vrouw een vrachtwagen en stuur haar de straat op!
Je hebt bij je blauwe kleur geen hersens gekregen?quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:42 schreef _The_General_ het volgende:
Geef deze vrouw een vrachtwagen en stuur haar de straat op!
Hoezo?quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:38 schreef henkdevries het volgende:
[..]
Rita Verdonk en Geert Wilders hebben zich inderdaad weer geweldig te kijk gezet met soms werkelijk gewoon stupide geblaat, echt heel jammer aangezien ikzelf naar rechts neig, maar als ik lees wat deze twee weer voor uitspraken hebben gedaan dan word ik echt niet goed.
Die vrijlating is opzich ook niet zo schokkend, er is immers weinig 'vluchtgevaar' neem ik aan. En ze wordt nog steeds gewoon veroordeeld, en als ze veroordeeld zou worden voor een gevangenisstraf dan worden de dagen die zij in voorhechtenis heeft doorgebracht gewoon geminderd met de opgelegde straf.
Nergens in de grondwet staat dat een politieke partij niet gebaseerd mag zijn op geloofswaarden.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:19 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Jup. Tevens horen in dit land kerk en staat gescheiden te zijn. Toch is de grootste partij van Nederland een grrrristelijke partij
Niet alles gaat nu eenmaal zoals wij het willen. En anders valt het maar onder vrijheid van meningsuiting
Ten eerste noem ik doodgaan niet 'je billen branden'quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:45 schreef My_Way het volgende:
[..]
Hoezo?
Vond t juist prachtige taal. Dit hele incident schetst namelijk een beetje onze samenleving deze dagen en dat zo'n knapie die mijn samenleving verziekt, is een x flink zn billen brandt is toch alleen maar een groot feest en een voorbeeld van hoe het ook kan.![]()
Beeldspraak, my dear.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:48 schreef henkdevries het volgende:
[..]
Ten eerste noem ik doodgaan niet 'je billen branden'
En verder heeft Wilders dingen als ''De wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt.'' geroepen, terwijl zowel de vrouw als de jongen zowel slachtoffer als dader waren zoals ik in mijn vorige post aangaf, en de vrouw de jongen zelfs gedood heeft. Maargoed alles voor een zetel zal Wilders wel gedacht (..:X )hebben.
Zowaar toch vandaag een inhoudelijk interessante post nog mogen lezen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:46 schreef Pool het volgende:
En dan onze Germaine nog. Goed dat ze wordt vrijgelaten. Er lijkt me nauwelijks vluchtgevaar in het spel en ze weten wie het is. Bovendien is er een redelijke kans dat ze geen of een lage straf krijgt en dan is het lullig als ze al langer dan haar uiteindelijk straf vast heeft gezeten.
Ook goed dat ze wel wordt vervolgd. Alle "feiten" zo de laatste dagen gehoord hebbende, gok ik wel op voorwaardelijk opzet, dus doodslag. Opzet is niet precies hetzelfde als in het dagelijks spraakgebruik "expres" betekent. Zoals eerder gezegd, levert ook het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico opzet op.
Noodweerexces en ontoerekeningsvatbaarheid tasten het opzet vrijwel nooit aan. Ook een zwaar gestoorde met ongeveer de helft van het IQ van Kelly kan nog opzet hebben en dus doodslag plegen. Bij noodweerexces is er dus wél opzet en daarmee doodslag, maar volgt er geen straf omdat haar daad niet aan Germaine kan worden toegerekend.
En die vond ik dus ongepastquote:
Ze heeft haar tas terug neem ik aan, dus haar oorspronkelijke doel heeft ze bereiktquote:3 dingen:
- Nare zaak voor die vrouw, heel erg
Als dat je grootste zorg is... Kleine kans dat de verzekering dit dekt dus hopelijk is de auto total loss dan is de vrouw sowieso gestraft (het zou een erg milde straf zijn, maarja)quote:- Vervelend van de deuk in de auto
Dus vanaf nu kunnen we maar beter de doodstraf invoeren voor alle tasjesdieven?quote:- Goed voor dat etterbakkie
![]()
I had a dream..quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/661512/1/50#24659671]donderdag 20 januari 2005 23:55
Dus vanaf nu kunnen we maar beter de doodstraf invoeren voor alle tasjesdieven?
Leer smillie's lezen n00bquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:44 schreef henkdevries het volgende:
[..]
Je hebt bij je blauwe kleur geen hersens gekregen?
De RC heeft tevens gezegt dat ze niet meer vervolgd wordt voor doodslag maar voor dood door schuld. Dat kan maximaal 9 maanden cel opleveren of een boete. Maar het een en ander moet natuurlijk nog wel bewezen worden. We wachten de rechtzaak maar af.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef NewOrder het volgende:
Dit zegt verder helemaal niets. De RC ziet alleen geen reden om haar langer in voorarrest te houden.
Sinds wanneer bepaalt de RC waarvoor iemand vervolgd wordtquote:Op vrijdag 21 januari 2005 00:10 schreef Steijn het volgende:
[..]
De RC heeft tevens gezegt dat ze niet meer vervolgd wordt voor doodslag maar voor dood door schuld. Dat kan maximaal 9 maanden cel opleveren of een boete. Maar het een en ander moet natuurlijk nog wel bewezen worden. We wachten de rechtzaak maar af.
Weer een blunder van de OM dus, wanneer leren die holbewoners het nu eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |