quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef err het volgende:
jij gaat er dus automatisch van uit dat ie ook bij de nl. vrouw geweest is, want aantonen doe je het niet. Naiief.
quote:Verdiep je maar 's in het gedrag van Cohen, zoals met Marokkaan Driss of hoe die ook heette, die schuimbekkend op een agent afkwam en werd neergeschoten. Ook toen haastte hij zich naar de familie van deze zware crimineel om via z'n tolk een hart onder de riem te steken.
Heb je trouwens iets met Cohen dat je gelijk begint te schelden?
Kom op man, omdat je iets niet leest ga je toch niet automatisch van het andere uit? Heb je geen fatsoen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:28 schreef err het volgende:
indrukwekkende argumenten. Niks meer in te brengen?
Schuldig aan? Voor zover door mij begrepen en verstaan heeft de gedupeerde automobiliste volgens justitie een onaanvaardbaar risico genomen. Er zou hooguit gesproken kunnen worden over onverantwoordelijk gedrag.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht dat de uitspraak zal luiden: dood door schuld, met een voorwaardelijke straf en een uurtje of 240 dienstverlening. Wellicht zelfs alleen de voorwaardelijke straf.
Daar ben ik in elk geval tevreden mee.
Het is een ongeluk waar deze vrouw wel schuldig aan is en wat een dode tot gevolg heeft. Lijkt me duidelijk dood door schuld en geen doodslag. Zeker geen moord!
De afweging bij wat bij het publiek weegt zal zeker meegewogen bij een evt. strafmaat. Maar dan in een andere zin. In hoeverre heeft de daad geleid tot afschuw en weerzin bij het publiek. Dus eerder in een strafverzwarende dan een strafverminderende zin. Voor de rest van je betoog geldt voor een verantwoordelijk burger in een democratie dat zij zich tot haar volksvertegenwoordigers wendt of via vreedzame buiten-politieke acties een stem verheft. Dit kan dan weer zorgen, indien een meerderheid daarover overeenstemt, voor meer blauw op straat, zwaardere straffen etc. etc. De geëigende weg is niet een soort volksoproer te beginnen en het doodrijden van tasjesdieven goed te praten. Je kunt zoiets van de vele heethoofden en pubers verwachten op een site als deze, een vrouw van zekere leeftijd moet beter weten. Puntje bij paaltje blijft: in een democratie kun je niet altijd "winnen"...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
Biede conclusies en dan met name de tweede, zijn erg voorbarig. Wat ze zegt over de politie die het af laat weten (en de vergelijking met de roofmoord), dat is een beroep op het gebrek aan rechtvaardigheid door de uitermate lage pakkans bij diefstal, roof of inbraak. De kans dát de dader gepakt wordt is al ontzettend laag. Vervolgens je spullen terugkrijgen blijkt vaak enorm moeilijk. Vandaar dat er zo gereageerd wordt... net goed dat er eens iemand gepakt wordt. Het is namelijk elke keer de maatschappij die schade wordt berokkend, keer op keer opnieuw zonder dat er rechtvaaridgheid gevonden wordt in het aanhouden en berechten van de dader. Dat kan enige tijd goed gaan, maar op den duur is het publiek het zo zat, dat wanneer een van die smerige laffe ratten eens op een gelukkige manier de dood vindt dat voelt als rechtvaardigheid voor al die keren dat die laffe ratten ermee wegkomen. Je kunt dat zo gaan rationaliseren zoals jij placht te doen en daarbij milagro als voorbeeld stellen... ik vind deze reacties juist een heel logisch gevolg van het compleet falen van politie en justitie op dit gebied. Ik voel precies hetzelfde, net goed... het had niet gehoeven, ik verkies het niet boven een normale rechtsgang, maar ten opzichte van al die keren dat dat smerige laffe tuig ermee wegkomt is dit misschien niet eens zo disproportioneel.
En ja, daarmee krijgt deze gast in principe alles wat andere overvallers, dieven en inbrekers hebben gedaan ook op zijn bord. Het zij zo. Op den duur worden grenzen bereikt en overschreden en dan krijg je dit soort reacties (van de users hier dus).
kom op zeg, die vrouw vroeg nergens om en die Ali B was juist uit op een nieuw slachtoffer. de vrouw reageerde eerder uit paniek dan dat ze het idee kreeg hem dood te rijden. haar treft geen enkele blaam...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:40 schreef lawine2 het volgende:
Ik kan absoluut niet begrijpen hoe sommige mensen werkelijk geloven dat deze vrouw niks fout gedaan heeft en dat ze niet vervolgd behoort te worden. Hallo, sinds wanneer bestraffen we tasjesdieven met de dood? Een vrouw wordt beroofd en rijd daarna 'per ongeluk' de dief dood? Dat klinkt niet erg waarschijnlijk hoor. Natuurlijk moet ze vervolgd worden, al is het alleen maar om tot de waarheid te komen of het nou wel of niet een 'ongeluk' was. (tja, doodslag is nou eenmaal per definitie een ongeluk, want meestal gaat het om woedeuitbarsting die tot iemands dood leiden, wat waarschijnlijk hier ook het geval was).
dat mensen dan roepen dat hij het zelf heeft uitgelokt....hallo, we zijn toch geen kleuters meer? vroeger werd er toch ook in de kleuterklas tegen je gezegd dat het niet uitmaakt wie het gestart heeft als jullie allbei iets fout gedaan hebben?
Dat is nog maar de vraag. Er is nog niets bekend over het ongeluk zelf. Misschien lag het wel aan de belabberde stuurkunsten van de dader?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Germaine heeft vervolgens echter totaal verkeerd gereageerd. En het totaal verkeerd reageren kan strafwaardig zijn, ook als zij zelf niet voor de situatie gekozen heeft. Of ze straf verdient, zal afhangen van de wijze waarop ze tot haar daad is gekomen. Daarvoor zijn de verklaringen die zij zelf heeft afgelegd op het politiebureau belangrijk, naast sporenonderzoek en eventuele getuigen die komen bovendrijven.
Structurele recidivisten wel. Totdat ze belangrijk genoeg worden voor een onderwereld-liquidate of een keer iemand vermoorden bij een overval worden ze keer op keer losgelaten de samenleving in.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Puntje bij paaltje blijft: in een democratie kun je niet altijd "winnen"...
Ik verwacht niet dat het OM 'dood door schuld' secundair ten laste zal leggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht dat de uitspraak zal luiden: dood door schuld, met een voorwaardelijke straf en een uurtje of 240 dienstverlening. Wellicht zelfs alleen de voorwaardelijke straf.
En waarom klinkt dat niet waarschijnlijk? Vind je het veel waarschijnlijker klinken dat een vrouw van 43 bij het volle verstand met opzet iemand dood rijdt?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:40 schreef lawine2 het volgende:
Ik kan absoluut niet begrijpen hoe sommige mensen werkelijk geloven dat deze vrouw niks fout gedaan heeft en dat ze niet vervolgd behoort te worden. Hallo, sinds wanneer bestraffen we tasjesdieven met de dood? Een vrouw wordt beroofd en rijd daarna 'per ongeluk' de dief dood? Dat klinkt niet erg waarschijnlijk hoor.
Het was een dodelijk ongeluk: dat is een vaststaand feit. Of daarbij een strafbaar feit gepleegd is moet onderzocht worden. Een ongeluk is niet per definitie doodslag.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:40 schreef lawine2 het volgende:
Natuurlijk moet ze vervolgd worden, al is het alleen maar om tot de waarheid te komen of het nou wel of niet een 'ongeluk' was. (tja, doodslag is nou eenmaal per definitie een ongeluk, want meestal gaat het om woedeuitbarsting die tot iemands dood leiden, wat waarschijnlijk hier ook het geval was).
Het is aannemelijker dat hij deze vrouw met zijn daad dusdanig psychische schade heeft toegebracht dat zijn niet meer helder kon denken. Men vergeet vaak de behoorlijke psychische schade die een dergelijke roof bij mensen te weeg kan brengen. Nu was Ali het slachtoffer van de psychische schade die hij bij volle verstand zonder enige wroeging en enkelalleen om matrieel gewin bij deze vrouw wilde aanbrengen. Bad Karma zeggen we dan maar.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:40 schreef lawine2 het volgende:
dat mensen dan roepen dat hij het zelf heeft uitgelokt....hallo, we zijn toch geen kleuters meer? vroeger werd er toch ook in de kleuterklas tegen je gezegd dat het niet uitmaakt wie het gestart heeft als jullie allbei iets fout gedaan hebben?
Doe niet zo mal meisje, voor een crimineel marokkaantje de bak in?quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Prima dat ze nu op vrije voeten is, maar ik vind dat ze nog wel berecht en gestraft hoort te worden. Ze heeft iemand (niet opzettelijk, maar toch) dood gemaakt.
Voor het al dan niet opzettelijk iemand doodrijden dient ze berecht te worden, ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:07 schreef crocodile het volgende:
[..]
Doe niet zo mal meisje, voor een crimineel marokkaantje de bak in?
Het goedpraten van het doodrijden van deze tasjesdief (want ik zie nergens mensen het doodrijden van tasjesdieven in het algemeen goedpraten, zoals jij hier weer eens op slinkse wijze insinueert), lijkt mij bij uitstek een vreedzame buiten-politieke manier van het verheffen van de stem.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:39 schreef Ryan3 het volgende:
Voor de rest van je betoog geldt voor een verantwoordelijk burger in een democratie dat zij zich tot haar volksvertegenwoordigers wendt of via vreedzame buiten-politieke acties een stem verheft. Dit kan dan weer zorgen, indien een meerderheid daarover overeenstemt, voor meer blauw op straat, zwaardere straffen etc. etc. De geëigende weg is niet een soort volksoproer te beginnen en het doodrijden van tasjesdieven goed te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |