abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:15:52 #201
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24667935
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:47 schreef CeeJee het volgende:
Structurele recidivisten wel. Totdat ze belangrijk genoeg worden voor een onderwereld-liquidate of een keer iemand vermoorden bij een overval worden ze keer op keer losgelaten de samenleving in.
En dát is het hele eieren eten. Mensen waarvan nagenoeg vaststaat dat ze wéér de fout in zullen gaan worden keer op keer opnieuw in de samenleving geplaatst en de samenleving kan vervolgens weer voor de schade opdraaien. Op den duur moet het belang van de samenleving worden boven het belang van het recidiverende individu worden geplaatst en het individue permanent uit de maatschappij worden geplaatst. Als iemand na 10 keer zijn leven niet betert, dan zal dat ook de 11e keer niet gebeuren. Het is het kat op het spek binden om mensen keer op keer maar weer een lage straf op te leggen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:17:40 #202
3542 Gia
User under construction
pi_24667962
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:56 schreef Semisane het volgende:

Of dit goed zal zijn weet ik niet, want een maatschappij waar wraak wordt "gestimuleerd" lijkt me nou niet echt de meest prettige om in te leven....maar goed...das mijn "humble opinion".
Het mag ook niet zo zijn dat zij veroordeeld zou worden om de Islamitische gemoederen te sussen.

Zij moeten ook de uitspraak van de rechter accepteren.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:18:47 #203
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24667983
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Voor het al dan niet opzettelijk iemand doodrijden dient ze berecht te worden, ja.
Er dient een onderzoek ingesteld te worden. Het OM kan dan ook nog van verdere vervolging afzien.
pi_24668063
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar je dat vandaan haalt. Ik zie haar een dergelijke afhandeling helemaal niet verkiezen. In dit geval is het nu eenmaal op deze wijze gebeurd en milagro kan daar, op voorwaarde dat zij hem niet moedwillig heeft doogereden, vrede mee hebben (als ook ikzelf).
Joh ga daar toch niet op in, Ryan leest als het om mij gaat altijd wat hij wil lezen.
Er zijn meer mensen die exact zeggen wat ik zeg, maar meneer El Frusto pakt dan, hoe voorspelbaar, mij er uit

Ik heb net in een ander topic gepost hoe ik er tegen aan kijk en zelfs een SCH was het helemaal met me eens

En een straatroof is wat er gebeurd is, door het tasjesroof te noemen klinkt het opeens minder erg of zo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24668078
quote:
OM niet in beroep tegen vrijlating automobiliste

Uitgegeven: 21 januari 2005 10:15
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 11:55

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in beroep tegen de vrijlating van de 43-jarige vrouw die maandag in de Derde Oosterparkstraat de 19-jarige Ali el B. doodreed. De rechter-commissaris wees donderdag een vordering van het OM om de vrouw langer vast te houden af.

Het OM vermoedt dat de vrouw een "onaanvaardbaar risico" heeft genomen door, nadat zij van haar tasje was beroofd, haar auto in zijn achteruit te zetten en achter de dieven aan te gaan. De vrouw ramde bij die actie een paar paaltjes op de stoep en kwam tot stilstand tegen een boom, waarbij Ali el B. tussen de boom en de auto beklemd raakte en overleed. Het onaanvaardbare risico dat zij heeft genomen levert volgens het OM de verdenking van doodslag op.

OM

De rechter-commissaris heeft de vrouw donderdag uitgebreid gehoord. Hij is tot de conclusie gekomen dat er onvoldoende aanwijzingen zijn voor opzet en het bewust nemen van een onaanvaardbaar risico.

Het OM zegt vrijdag dat het "zorgvuldig en uitgebreid" onderzoek heeft gedaan. Het gaat om een ingewikkelde zaak met ernstige gevolgen, waar op verschillende manieren tegen aangekeken kan worden, aldus een woordvoerder.

Maatschappelijk belang

Het OM heeft mede gelet op "het grote maatschappelijke belang" van de zaak besloten een (voorlopig) rechterlijk oordeel aan de rechter-commissaris te vragen. Na afweging van alle belangen heeft de officier van justitie besloten geen beroep aan te tekenen tegen dit oordeel.

Onderzoek

Het onderzoek tegen de vrouw wordt voortgezet. Zij is nog steeds verdachte. Het standpunt van de rechter-commissaris zal "verder meegenomen worden", aldus de woordvoerder. Na afronding van het onderzoek zal het OM een beslissing over verdere vervolging nemen.

Het is sterk de vraag of eventuele verder vervolging op basis van de verdenking doodslag zal geschieden. Ingewijden verwachten dat de aanklacht uiteindelijk zal neerkomen op dood door schuld. Daarbij is geen sprake van opzet, maar wel van verwijtbaar handelen. Dood door schuld wordt dikwijls in stelling gebracht bij veroorzakers van ernstige verkeersongevallen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=471450&c=10
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 13:25:49 #206
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24668098
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik merk dat er eindelijk wat meer mensen komen met een genuanceerde kijk op de zaak.
Ach ja, ik post graag even mee
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 13:27:32 #207
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24668125
quote:
Het is sterk de vraag of eventuele verder vervolging op basis van de verdenking doodslag zal geschieden. Ingewijden verwachten dat de aanklacht uiteindelijk zal neerkomen op dood door schuld. Daarbij is geen sprake van opzet, maar wel van verwijtbaar handelen. Dood door schuld wordt dikwijls in stelling gebracht bij veroorzakers van ernstige verkeersongevallen
Dat verbaast me dus niet (zie oudere post maar na)
pi_24668126
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Ach ja, ik post graag even mee
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:27:38 #209
3542 Gia
User under construction
pi_24668127
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:23 schreef milagro het volgende:

Ik heb net in een ander topic gepost hoe ik er tegen aan kijk en zelfs een SCH was het helemaal met me eens
Huh?

Bron!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:27:49 #210
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24668133
Overigens vind ik dat Ali el. B nog een boete zou moeten krijgen voor bumperkleven.

. .
pi_24668171
pi_24668179
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:56 schreef Semisane het volgende:
OM gaat zelfs op dit moment niet meer in beroep op de vrijstelling van deze vrouw.

Wat trouwens niet betekend dat ze stoppen met het onderzoek. Al verwacht ik dat ze de zaak zullen laten "doodbloeden" als in dat ze zich erg stil zullen houden wat dit onderzoek betreft en dat er over een paar weken een heel klein berichtje in de krant zal komen te staan dat het OM de zaak heeft laten vallen....ofzow.

Of dit goed zal zijn weet ik niet, want een maatschappij waar wraak wordt "gestimuleerd" lijkt me nou niet echt de meest prettige om in te leven....maar goed...das mijn "humble opinion".

Oh ja bron: Nu.nl
Dit tragisch ongeval kent alleen maar verliezers. De manier waarop meneer Cohen de gebeurtenissen nader heeft verhelderd spreekt mij erg aan. Ik bedoel niet bagatelliseren maar benoemen.

Het roekeloos rijgedrag van die mevrouw is niet de oorzaak van alles.
Buon di, povero, caro!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:32:17 #213
3542 Gia
User under construction
pi_24668197
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:27 schreef Lithion het volgende:
Overigens vind ik dat Ali el. B nog een boete zou moeten krijgen voor bumperkleven.

. .
OMG!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:32:30 #214
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24669238
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:31 schreef Nathalitia het volgende:

[..]

Dit tragisch ongeval kent alleen maar verliezers. De manier waarop meneer Cohen de gebeurtenissen nader heeft verhelderd spreekt mij erg aan. Ik bedoel niet bagatelliseren maar benoemen.

Het roekeloos rijgedrag van die mevrouw is niet de oorzaak van alles.
Is het je nou nog niet opgevallen dat Cohen alleen op bezoek gaat bij de daders / aanstichters. Net zo als vorig jaar met die groep die een hele wijk terroriseerde. Ik ben maar wat opgelucht dat deze beroepsgoedprater geen Minister-President is geworden, dan heb ik nog liever Balkenende.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:41:14 #215
3542 Gia
User under construction
pi_24669362
Hij gaat alleen maar op bezoek bij de daders, omdat hij bang is dat zij anders op wraak gaan zinnen. Hij moet ze gewoon even rustig knuffelen, kopje thee, nog wat knuffelen en dan maar gaan zitten duimendraaien en hopen dat Germaine niet vermoord gaat worden.

Hij heeft zijn best gedaan om dat te voorkomen. Toch?
pi_24669439
Weet niet of hij hier al staat, maar hier een 'cv-tje' van de goudeerlijke Ali...

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1046326358205.html
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24669509
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:45 schreef egilio het volgende:
Weet niet of hij hier al staat, maar hier een 'cv-tje' van de goudeerlijke Ali...

Het blijkt dat dat de lijst van mohammed b is....
pi_24669639
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Mohammed B was 26 vorig jaar, en dus niet 14 in 1997.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:59:13 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24669640
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:49 schreef Redux het volgende:
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is deze waslijst van weer een andere B... Kan me herinneren dat het Parool vorig jaar (of het jaar daarvoor?) ettelijke bladzijdes aan zijn draaideurstrafblad heeft gewijd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24669672
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is deze waslijst van weer een andere B... Kan me herinneren dat het Parool vorig jaar (of het jaardaarvooe?) ettelijke bladzijdes aan zijn draaideurstrafblad heeft gewijd.
Mensen van wie de achternaam met een B begint, moet je in de gaten houden!
pi_24669677
Ja potver, die marokkanen heten ook allemaal hetzelfde..
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:03:13 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24669708
Balkenende begint ook met een ...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:08:17 #223
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24669779
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:31 schreef Redux het volgende:

[..]

Kom op man, omdat je iets niet leest ga je toch niet automatisch van het andere uit? Heb je geen fatsoen?

Het is heel duidelijk wat ik lees: Cohen komt de familie van meneer de zware gewetenloze crimineel knuffelen. Of hij nou wel of niet ook de nederlandse mevrouw heeft bezocht (wat ik nog steeds nergens heb gelezen) het is FOUT wat hij doet. Hij heeft daar niks te zoeken. Hij kiest zoals gewoonlijk weer verkeerd partij en zet zet alles nog meer op scherp. Zijn knuffel aanpak werkt averechts, snapt ie dat nou niet?

En met fatsoen van mijn kant heeft het geen fuck te maken, je reacties op mijn post zijn volledig inhoudloos. Het enige wat je kan doen is schelden, blijkbaar kom je uit een familie van verstokte PVDA stemmers, ik zou anders niet je rare reacties kunnen verklaren.

Deze cartoon van mij die ik gisteren postte in deze thread bleek helaas weer aardig de waarheid, Cohen pakt het wel even aan

[ Bericht 14% gewijzigd door err op 21-01-2005 15:13:24 ]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:19:22 #224
44699 err
pi_24669955
quote:

omg

Zou Cohen dit gelezen hebben voor ie z'n kopje thee op drinkt?

Opvallend ook de polderstrafjes die zijn uitgedeeld: een cursus van 25 uur
pi_24670024
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:08 schreef err het volgende:

[..]

Het is heel duidelijk wat ik lees: Cohen komt de familie van meneer de zware gewetenloze crimineel knuffelen. Of hij nou wel of niet ook de nederlandse mevrouw heeft bezocht (wat ik nog steeds nergens heb gelezen) het is FOUT wat hij doet. Hij heeft daar niks te zoeken. Hij kiest zoals gewoonlijk weer verkeerd partij en zet zet alles nog meer op scherp. Zijn knuffel aanpak werkt averechts, snapt ie dat nou niet?

En met fatsoen van mijn kant heeft het geen fuck te maken, je reacties op mijn post zijn volledig inhoudloos. Het enige wat je kan doen is schelden, blijkbaar kom je uit een familie van verstokte PVDA stemmers, ik zou anders niet je rare reacties kunnen verklaren.

Deze cartoon van mij die ik gisteren postte in deze thread bleek helaas weer aardig de waarheid, Cohen pakt het wel even aan

[afbeelding]
Je hebt er blijkbaar geen bal van begrepen als je denkt dat cohen de voeten van de islam familie aan het kussen was, en er automatisch gemakshalve ervanuitgaat dat hij niet naar de familie van de vrouw is geweest, en hem op die manier voor rotte vis uitmaakt. Slap en makkelijk.
pi_24670055
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:19 schreef err het volgende:

[..]

omg

Net zoals je gemakshalve ervanuit gaat dat cohen niet naar de familie van de vrouw gaat omdat je dat niet in de krant hebt kunnen lezen, blunder je hier wederom dramatisch. Kijk eens goed van wie die waslijst is.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:25:20 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24670064
quote:
omg

Nogmaals: Dat is helemaal niet het strafblad van el B.

Daarbij, zo knufkroel is Cohen nu ook weer niet, getuige deze uitspraak (Geknipt uit De Telegraaf):
quote:
"De familie en vrienden van het slachtoffer moeten zich realiseren dat dit wel allemaal begonnen is met een tasjesroof. Het was geen lieve jongen, verre van, en dat mag niet gebagatelliseerd worden", aldus Cohen, die gistermiddag met de zus van El Bejjati sprak.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:37:49 #228
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_24670262
Uit mijn gesloten (snif) topic:
quote:
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft het Openbaar Ministerie vrijdag niet ontvankelijk verklaard in de rechtszaak tegen de 19-jarige Ali el Bejjati. De man werd ervan verdacht op 11 mei vorig jaar een gewapende overval te hebben gepleegd op de Xenos in de Kalverstraat in Amsterdam. El Bejjati werd maandagavond echter doodgereden in Amsterdam-Oost, door een vrouw bij wie hij even daarvoor een tas uit haar auto zou hebben gestolen.

Aangezien de man is overleden, kan de rechtbank niet anders concluderen dan dat het OM de vervolging tegen hem moet staken. Het OM trok zelf ook deze conclusie. Vrijdag werd de zaak kort heropend. De officier van justitie gaf daarop aan dat zij zichzelf niet ontvankelijk achtte, de rechtbank bevestigde dit in het vonnis. De rechtbank sprak haar medeleven uit met de nabestaanden van El Bejjati.

Het OM had twee jaar celstraf tegen Ali el Bejjati geëist. Na zijn arrestatie zat hij vier maanden in hechtenis. Hij werd in september vrijgelaten, omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had verschaft.
Bron

Logisch misschien, vanuit een juridisch standpunt. Maar imo niet uit te leggen naar de slachtoffers van de overval, en de rest van de bevolking. Nu blijft het een twistpunt hoe crimineel die tasjesdief was.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:41:11 #229
44699 err
pi_24670333
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

van wie is dit strafblad dan wel? GS linkt er ook naar.
quote:
Daarbij, zo knufkroel is Cohen nu ook weer niet, getuige deze uitspraak (Geknipt uit De Telegraaf):
Dat zijn ongekend harde uitspraken van deze oer-softie . Blijkbaar wordt de publieke de publieke druk hem te veel, anders was ie zeker een weekende met ze gaan survivalen.

Dessalnietemin blijf ik van mening dat Cohen zn neus daar NIET moet laten zien, punt.
pi_24670454
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:41 schreef err het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn ongekend harde uitspraken van deze oer-softie . Blijkbaar wordt de publieke de publieke druk hem te veel, anders was ie zeker een weekende met ze gaan survivalen.

Dessalnietemin blijf ik van mening dat Cohen zn neus daar NIET moet laten zien, punt.
Ach ach ach, wat cohen ook doet, hij doet het volgens jou altijd verkeerd. Wat jij doet, een oordeel baseren op aannames, of informatie niet goed lezen maar toch een oordeel erop baseren, nee, jij bent goed bezig!!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 15:56:57 #231
44699 err
pi_24670604
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:47 schreef Redux het volgende:

[..]

Ach ach ach, wat cohen ook doet, hij doet het volgens jou altijd verkeerd. Wat jij doet, een oordeel baseren op aannames, of informatie niet goed lezen maar toch een oordeel erop baseren, nee, jij bent goed bezig!!
in plaat van alleen maar mij persoonlijk aan te vallen, kom 's met iets inhoudelijks. Waarom Cohen het bijvoorbeeld wél goed doet volgens jou? Voorbeelden?
pi_24670654
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:56 schreef err het volgende:

[..]

in plaat van alleen maar mij persoonlijk aan te vallen, kom 's met iets inhoudelijks. Waarom Cohen het bijvoorbeeld wél goed doet volgens jou? Voorbeelden?
He, jij hebt commentaar op Cohen, gebaseerd op aannames die je doet. Daar wijs ik je op. Daarbij ga je ook nog dingen roepen gebaseert op foute informatie. Je blundert achter elkaar. Daar wijs ik je op.
pi_24670683
Ik vind het begrijpelijk dat ze vrij wordt gelaten want vluchtgevaar zal miniem zijn maar vind wel dat ze berecht moet worden want je mag recht niet in eigen hand nemen.
Conventie, een soort herinnering, is enige beletsel om te genieten van leven en kunst.
pi_24670707
50 meter is zo ver niet als je je auto achteruit plankt, en natuurlijk moet je dat snel doen anders is die scooter weg....Van wie was dies scooter trouwens gejat:

verder

Artikel 41 van het Wetboek van Strafrecht zegt: 1. Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of een anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding. 2. Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt. Conclusie: Dit slachtoffer van een beroving dient op grond van bovenvermelde artikelen vrijgesproken te worden.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:08:38 #235
44699 err
pi_24670729
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:01 schreef Redux het volgende:

[..]

He, jij hebt commentaar op Cohen, gebaseerd op aannames die je doet. Daar wijs ik je op. Daarbij ga je ook nog dingen roepen gebaseert op foute informatie. Je blundert achter elkaar. Daar wijs ik je op.
Jij zit hier alleen maar te trollen, op de man te spelen, en om onverklaarbare redenenen het voor Cohen op te nemen zonder ook maar één reden bij te dragen. Verder zit je me nog steeds te beschuldigen van onterechte aannames zonder aan te tonen dat ik geen gelijk heb. Ergo: ik heb gewoon gelijk, totdat jij anders kan aantonen.
Dus kappen met op de man spelen, ga de discussie eens aan, kom met tegen argumenten, etc. Of heb je eigenlijk helemaal geen idee waar het allemaal overgaat maar vind je het gewoon leuk om random te komen klieren?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:11:12 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24670764

Welke berichten zie jij van Redux die als bij toverslag niet op mijn beeldscherm verschijnen, err?
Op de man spelen, trollen, de discussie uit de weg gaan... ik zie het niet...
pi_24670810
Ik lees net op nu.nl dat er briefjes waren geplaatst bij de herdenking van Ali waarop stond "Verdonk, Moordenares".

Ik weet niet wat er mis is met dat volk maar ergens is er iets goed fout gegaan. Deze mensen leven totaal buiten de realiteit en kennen niets anders dan het slachtoffer spelen. Realiteit is hen vreemd alswel eerlijkheid. Zat Verdonk in die auto? Volgens mij niet. Wat is er toch mis met dat volk?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:14:23 #238
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24670816
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:37 schreef BlackJack het volgende:
Uit mijn gesloten (snif) topic:
...
Logisch misschien, vanuit een juridisch standpunt. Maar imo niet uit te leggen naar de slachtoffers van de overval, en de rest van de bevolking. Nu blijft het een twistpunt hoe crimineel die tasjesdief was.
Interessant punt!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:15:44 #239
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_24670835
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:05 schreef Blackmagic85 het volgende:
Ik vind het begrijpelijk dat ze vrij wordt gelaten want vluchtgevaar zal miniem zijn maar vind wel dat ze berecht moet worden want je mag recht niet in eigen hand nemen.
Het 'recht' niet in eigen hand nemen? Wie zorgt er dan voor 'recht' in Nederland?
De Staat, Justitie? Dacht het niet. Dit soort criminelen staat weer sneller buiten het politiebureau dan dat jij je proces verbaal hebt laten opmaken (op het zelfde bureau). Draaideurcriminelen, weet je wel?
Mensen voelen zich gewoon niet veilig en er wordt geen zak aan gedaan.
Oppakken, vastzetten(ook na 1e vergrijp) en niks 'ja maar hij heeft een moeilijke jeugd' of 'maar hij is allochtoon, we moeten hem een beetje knuffelen'.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_24670869
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:08 schreef err het volgende:

[..]

Jij zit hier alleen maar te trollen, op de man te spelen, en om onverklaarbare redenenen het voor Cohen op te nemen zonder ook maar één reden bij te dragen. Verder zit je me nog steeds te beschuldigen van onterechte aannames zonder aan te tonen dat ik geen gelijk heb. Ergo: ik heb gewoon gelijk, totdat jij anders kan aantonen.
Dus kappen met op de man spelen, ga de discussie eens aan, kom met tegen argumenten, etc. Of heb je eigenlijk helemaal geen idee waar het allemaal overgaat maar vind je het gewoon leuk om random te komen klieren?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:18:45 #242
44699 err
pi_24670871
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:11 schreef Copycat het volgende:

Welke berichten zie jij van Redux die als bij toverslag niet op mijn beeldscherm verschijnen, err?
Op de man spelen, trollen, de discussie uit de weg gaan... ik zie het niet...
quote:
Maar het feit dat jij in de krant leest dat cohen met de familie van de marokkaanse dief heeft gesproken, betekent dat dan automatisch dat cohen niet met de familie van de vrouw of de vrouw heeft gesproken?
Met andere woorden: doe eens normaal man.
quote:
Dus omdat jij niet in de krant leest dat cohen met de familie van de vrouw heeft gesproken, geeft jou het recht om cohen voor rotte vis uit te maken?
Doe normaal, clown.
quote:
Rellertje
Rellertje
quote:
Net zoals je gemakshalve ervanuit gaat dat cohen niet naar de familie van de vrouw gaat omdat je dat niet in de krant hebt kunnen lezen, blunder je hier wederom dramatisch. Kijk eens goed van wie die waslijst is.
quote:
kortom, alleen maar mij een clown of reller noemen, 0% argumenten.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:23:34 #243
44699 err
pi_24670952
Redux, je hebt nou 4 keer geschreven dat ik er ten onrechte vanuit ga dat Cohen niet bij de nederlandse familie is geweest, en je wordt er nog pissed van ook Je zit me een clown en een rellertje te noemen. Je had ook al die moeite kunnen besparen door een bericht aan te halen waaruit mijn ongelijk blijkt. Waarom doe je dat niet?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:24:41 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24670978
Buiten de 'rellertje'- post ben ik het aardig eens met Redux... Vooral de laatste twee posts snijden hout. Jij doet aannames die niet op de feitelijke realiteit gebaseerd zijn en ja, daar kun je mee om je oren worden geslagen in een discussieforum.
pi_24670990
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:18 schreef pberends het volgende:
aantalmoslimsnederland1970-2003.gif

[afbeelding]
Ja zeer schokkend is dit. Als Geert Wilders niet aan de macht komt, dan wordt het 1 groot drama hier.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24671030
En ik ben het eens met bepaalde mensen dat die vrouw voor het gerecht moet komen. En de rechter kan dan 2 dingen doen andere opties zijn er niet.
of die vrouw heeft het expres gedaan, omdat ze in paniek raakte en woest werd, dan moet ze niet meer dan een taakstraf krijgen en dan minder wat marco bakker destijds kreeg voor het doodrijden van een persoon met ze bezopen kop, wat natuurlijk veel erger is.
Of die vrouw deed het echt per ongeluk dan wordt ze vrijgesproken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24671048
Ik denk dat in dit geval een Cohen die langs gaat of meldt langs te gaan bij de familie vd dame nu niet bepaald hun veiligheid ten goede zou zijn gekomen.

ik heb begrepen dat de dame ook in die buurt woont.
zou me niets verbazen als het gezin op dit moment dan ergens anders woont.
pi_24671056
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:23 schreef err het volgende:
Redux, je hebt nou 4 keer geschreven dat ik er ten onrechte vanuit ga dat Cohen niet bij de nederlandse familie is geweest, en je wordt er nog pissed van ook Je zit me een clown en een rellertje te noemen. Je had ook al die moeite kunnen besparen door een bericht aan te halen waaruit mijn ongelijk blijkt. Waarom doe je dat niet?
Ja, dus nogmaals, als jij niet in de krant leest dat cohen naar de familie van de vrouw is geweest, ga jij voor het gemak ermaar vanuit dat hij daar ook niet geweest is, en geeft jou het recht om hem voor rotte vis uit te maken? Volgens mij steekt het zo niet in elkaar, maar dat is mijn mening.
Maar je hebt gelijk, ik heb het 4 (nu5) keer aangekaart, ik zal m'n mond er verder over ophouden..
pi_24671086
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:29 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat in dit geval een Cohen die langs gaat of meldt langs te gaan bij de familie vd dame nu niet bepaald hun veiligheid ten goede zou zijn gekomen.

ik heb begrepen dat de dame ook in die buurt woont.
zou me niets verbazen als het gezin op dit moment dan ergens anders woont.
Ja het zal er wel op uitdraaien dat die familie geterroriseerd gaat worden door die makakken, maar ik hoorde dat die stilletocht niet door kon gaan omdat anders een groep hollanders daar de boel zou gaan verkloten.
Kijk en die zwetnekke zijn misschien met minder en heb in verhouding veel meer psychopaten in hun cultuur dan nederlanders(maar wij zijn met meer), en ze verpesten het alleen voor zich zelf, want als hier straks de vlam in de pan slaat, dan zoeken ze het maar uit ook.

En wanneer GeertWilders aan de macht komt, dan kan hij voorkomen dat de vlam in de pan slaat . Want hij kan het koren van het kaf schijden en het tuig uitzetten en de gematigde moslims hun gangetje laten gaan, maar dit zien nog te weinig mensen in

[ Bericht 7% gewijzigd door JohnDope op 21-01-2005 16:38:17 ]
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:41:58 #250
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24671209
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:24 schreef Copycat het volgende:
Buiten de 'rellertje'- post ben ik het aardig eens met Redux... Vooral de laatste twee posts snijden hout. Jij doet aannames die niet op de feitelijke realiteit gebaseerd zijn en ja, daar kun je mee om je oren worden geslagen in een discussieforum.
Redux doet precies hetzelfde. Er zijn ook geen feiten genoemd die het tegendeel aannemelijk maken.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
pi_24671305
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:41 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Redux doet precies hetzelfde. Er zijn ook geen feiten genoemd die het tegendeel aannemelijk maken.
Ja kom op zeg, ik ga toch ook niet roepen dat jij homo bent omdat ik niet zie dat je hetero bent?
pi_24671572
Vanavond bij B&W :

Marokkanen moeten uit de slachtofferrol en ophouden de samenleving overal de schuld van te geven, volgens Halim el Madkouri van multicutureel instituut Forum. Heeft el Madkouri gelijk of is het terecht wanneer Marokkanen zeggen dat ze zich steeds minder welkom voelen?

Bij Netwerk aandacht voor de stille tocht die geen stille tocht mocht heten.

vrijdag 21 januari 2005 @ 17:13:50 #253
3542 Gia
User under construction
pi_24671689
Tja, een stille toch wordt toch alleen gehouden in gevallen van zinloos geweld!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:15:53 #254
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24671717
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja kom op zeg, ik ga toch ook niet roepen dat jij homo bent omdat ik niet zie dat je hetero bent?
De ene keer kan het dus wel en de andere keer dus niet. Zolang het dus maar in jouw straatje past.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 17:25:47 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24671893
quote:

Gut, weer een sukkel die niet kan lezen en rekenen ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 17:29:04 #256
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24671948
quote:

[..]

omg

Het blijkt dat jij dus niet kritisch kan lezen ...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:29:06 #257
111350 Hardbeatz
Music is the Answer
pi_24671949
Een tasjesdief zonder verstand Raakt hier wat meer kwijt als alleen maar een hand

Al is die Ali nog zo snel, in z'n achteruit achterhaal ik hem wel

Een echte tasjesdief neemt mijn bumper voor lief

Iek nie stoppe voor jouw jy mij tassie teruggeven nouw

Steel niks uit mijn wagen anders kunnen ze je straks wegdragen

Christen, boedhist of islamiet, je steelt gewoon mijn tasje niet!
Wie naar mijn tasje graait, wordt in z’n achteruit neergemaaid
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:30:33 #258
44699 err
pi_24671973
ik snap nog steeds de ophef niet. Ik mag niet aannemen dat Cohen niet bij Germaine is geweest maar wel bij de Familie B, puur gebaseerd op wat ik lees in de krant. Toch toont niemand aan dat ik geen gelijk heb. Ik moet dus bij voorbaat van het goede uitgaan? Sorry, maar daar heb ik geen zin an. Zeker gezien Cohen's optredens in het verleden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:33 #259
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24672004
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:41 schreef err het volgende:

[..]

[..]

Da's dan dom vanGS

En hij kwam daar z'n neus laten zien, niet om die mensen te knuffelen, maar om te die mensen in het gezicht te vertellen dat wat Ali el B. deed niet deugde. En daarmee toont hij meer lef dan wie dan ook hier op het forum.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:34:20 #260
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24672033
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:30 schreef err het volgende:
ik snap nog steeds de ophef niet. Ik mag niet aannemen dat Cohen niet bij Germaine is geweest maar wel bij de Familie B, puur gebaseerd op wat ik lees in de krant. Toch toont niemand aan dat ik geen gelijk heb. Ik moet dus bij voorbaat van het goede uitgaan? Sorry, maar daar heb ik geen zin an. Zeker gezien Cohen's optredens in het verleden.
Mijn punt precies. Volgens redux mag je wel uitgaan van het ene (als het maar zijn mening is), maar niet van het andere.
pi_24672065
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:06 schreef milagro het volgende:
Vanavond bij B&W :

Marokkanen moeten uit de slachtofferrol en ophouden de samenleving overal de schuld van te geven, volgens Halim el Madkouri van multicutureel instituut Forum. Heeft el Madkouri gelijk of is het terecht wanneer Marokkanen zeggen dat ze zich steeds minder welkom voelen?

Bij Netwerk aandacht voor de stille tocht die geen stille tocht mocht heten.

Jammer dat Wilders er niet bij is
pi_24672074
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 15:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Een zwaluw maakt nog geen zomer he.
Yeah baby Yeah!
pi_24672091
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Jammer dat Wilders er niet bij is
Ze hebben hem wel gevraagd, maar konden zijn bewaking niet op tijd rond krijgen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:50:37 #264
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24672311
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:06 schreef milagro het volgende:
Marokkanen moeten uit de slachtofferrol en ophouden de samenleving overal de schuld van te geven, volgens Halim el Madkouri van multicutureel instituut Forum.
Ik ga de beveiligingsbranche in.

-Kaching!- .
pi_24672428
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Gut, weer een sukkel die niet kan lezen en rekenen ...
Had het stuk niet doorgelezen idd. Had om 3 uur een afspraak en er dus geen tijd meer voor. Er werd naar gelinkt op GS en de mensen daar hadden niet door dat dit dus een andere B. was. Maar dat dit niet onze eigen lieve goudeerlijke, hardwerkende Ali el B. was werd hier snel duidelijk gelukkig.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_24672659
Tering, de 5e collone net bij NOS journaal
pi_24672704
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:08 schreef pberends het volgende:
Tering, de 5e collone net bij NOS journaal
lekkere reclame voor Amsterdam, een stoet van honderden die al koran versen zingend en met marokkaanse vlaggen door de straten marcheert
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:14:10 #268
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24672766
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:10 schreef belanov het volgende:
lekkere reclame voor Amsterdam, een stoet van honderden die al koran versen zingend en met marokkaanse vlaggen door de straten marcheert
Jammer, gemist.

Maar Marokkaanse vlaggen? Waar is dat nu weer goed voor?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:18:30 #269
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24672858
Als je ook weer op TV ziet dat er bij die herdenkingstocht van die idioten een vergelijking trekken met de moord op Theo van Gogh. Daar draait je maag toch van om. Het is mij niet bekend dat Theo van Gogh op die ochtend is omgekomen tijdens het plegen van een strafbaar feit. Het is volgens mij weer een voorbeeld dat volgens de Marokkaanse gemeenschap een Marokkaan niets fout kan doen.
pi_24672887
Hun motte haar un lindtje gevuh!!!111!!!
Is een tas meer waard dan een mensenleven?
Er is niks mis met bagger
pi_24672908
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:14 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jammer, gemist.

Maar Marokkaanse vlaggen? Waar is dat nu weer goed voor?
Om te laten zien dat ze uit een achterlijk land komen natuurlijk. Trouwens, ik hoorde dat die hond ook in Marokko begraven wordt. NL is zelfs niet te goed om in begraven te worden
pi_24672996
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:20 schreef henkdevries het volgende:
Hun motte haar un lindtje gevuh!!!111!!!
Ey Ali de C is er ook weer, nog steeds gefrustreerd dat je bajesvriend weg is? Zal je geruststellen hij komt ook niet meer terug
pi_24673081
Persvrijheid is niet meer gegarandeerd als ik Tweevandaag zo zie. Marokkaanse mafkezen die cameramensen agressief wegjagen
pi_24673096
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:10 schreef belanov het volgende:

[..]

Ja, en dat noemen zichzelf "Nederlanders". Meteen uitzetten.
pi_24673146
Geschreven tekst bij de boom op papier: "Verdonk moordenares"

vrijdag 21 januari 2005 @ 18:34:38 #276
44699 err
pi_24673151
"Verdonk is geen moordenaar, de gene die dat bord heeft geschreven weet dat ook wel"

Ach ja, guitige kwajongensstreek he,,
pi_24673184
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:34 schreef err het volgende:
"Verdonk is geen moordenaar, de gene die dat bord heeft geschreven weet dat ook wel"

Ze moeten is zo'n agressieve jonge Marokkaan uitnodigen die amper Nederlands kent ipv zo'n hoopopgeleide geintegreerde excuusallochtoon die een heel verkeerd beeld geeft over moslims.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 18:39:20 #278
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_24673239
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:34 schreef err het volgende:

Zaken goed praten, daar is de Marokkaanse gemeenschap heel goed in.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 18:47:55 #279
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24673418
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef egilio het volgende:

[..]

Had het stuk niet doorgelezen idd. Had om 3 uur een afspraak en er dus geen tijd meer voor. Er werd naar gelinkt op GS en de mensen daar hadden niet door dat dit dus een andere B. was. Maar dat dit niet onze eigen lieve goudeerlijke, hardwerkende Ali el B. was werd hier snel duidelijk gelukkig.
Tuurlijk. Je hebt je prioriteiten op een rijtje. Je hoort een gerucht en je weet niet hoe snel je het moet posten. Geruchten posten is namelijk belangrijker dan even zelf na te gaan of het gerucht enige grond heeft

Je had echt niet het hele stuk hoeven lezen: de eerste alinea (15 seconden tijd?) kunnen lezen en je had direct geweten dat het niet die Ali B was ...

dinsdag 17 juni 1997 ... B. is dan 14 jaar.
pi_24673522
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 17:30 schreef err het volgende:
Cohen zal ook verdwijnen zodra burgermeesters verkiesbaar zijn.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:31:00 #281
44699 err
pi_24674190
B& W "er is geen enkele nederlandse marokkaan geweest die heeft geprobeerd de tasjesroof goed te praten"

Of je leest eens wat forums.
pi_24674209
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:31 schreef err het volgende:
B& W "er is geen enkele nederlandse marokkaan geweest die heeft geprobeerd de tasjesroof goed te praten"

B&W is ultra-links.
pi_24674325
Wat een gejank weer in B&W. Huilies
pi_24674390
Er waren toch rellen tijdens de rouwtocht uitgebroken??
altijd offtopic...
pi_24674410
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:31 schreef err het volgende:

"Tasjesrovers willen nooit dat de oude vrouwtjes wiens tas ze jatten, vallen en wellicht hun nek breken."

Anders ga je gewoon voor het gemak weer even voorbij aan het feit dat ZE MET HUN STINKENDE HOEREKLAUWEN AAN ANDERMANS SPULLEN ZITTEN!!

Waarom ging de presentatrice daar niet eens op in??? .
Opsluiten en nooit meer loslaten of de grens over. Niks pardon. Klaar. Ophoeren.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:43:23 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24674430
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:39 schreef AvispaCS het volgende:

Zaken goed praten, daar is de Marokkaanse gemeenschap heel goed in.
Blijkbaar:
quote:
De Marokkaan ontkent
De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst. Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.
Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid. ''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:46:57 #287
44699 err
pi_24674508
Leuke naam heeft dat hoofddoek meiske in B&W: Jihad
pi_24674571
De enige die niet liep te miepen was dat meisje, helaas tetterden de heren steeds door haar woorden heen.

En wat ze zei over solliciteren met hoofddoek, ik zie idd zat meisjes met hoofddoek op kantoren, winkels etc.
Sterker nog, ik heb er zelf ooit 1 mede aangenomen (ik zat bij het sollicitatie gesprek als second opinion) en volgens mij boeit het de meeste mensen echt geen réét of dat kind zo'n ding draagt.
Het is hoe zó'n meisje zich presenteert, en vooral of ze goed Nederlands praat
pi_24674669
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:27 schreef Lithion het volgende:

. .
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg, en dan te bedenken dat ik ooit respect had voor je manier van discussieren.

Zijn jij en Milagro tegenwoordig een duo?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_24674727
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg, en dan te bedenken dat ik ooit respect had voor je manier van discussieren.

Zijn jij en Milagro tegenwoordig een duo?
Ik zou je er niet meer druk over maken, het is toch zinloos
pi_24674737
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 21-01-2005 20:04:08 ]
pi_24674750
Net bij B&W inderdaad een aantal hoog opgeleide, geïntegreerde marokkanen die zich wél goed gedragen waardoor de mensen die niet zelf in de steden wonen weer gaan denken dat alles wel meevalt.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_24674755
Wat zei die jongen uit het publiek nu : Ik liep mee in de tocht, ik kende Ali niet, maar omdat hij het zelfde geloof heeft, dat is onze plicht"

Dus het doet er niet toe wat voor iemand het was, maar je bent als moslim verplicht je respect te tonen op die wijze, dus mee rouwen maar ?

Vreemde verplichting.
pi_24674855
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef milagro het volgende:
Wat zei die jongen uit het publiek nu : Ik liep mee in de tocht, ik kende Ali niet, maar omdat hij het zelfde geloof heeft, dat is onze plicht"

Dus het doet er niet toe wat voor iemand het was, maar je bent als moslim verplicht je respect te tonen op die wijze, dus mee rouwen maar ?

Vreemde verplichting.
Als ze daar een beetje consequent in zouden zijn, heb je daar een aardige dagtaak aan lijkt me.
pi_24674862
en die ene man die in de stadsdeelraad van slotervaart zat snapte er zelf al helemaal niks van...totaal geen verstand van zaken zoals naar mijn idee heel erg duidelijk bleek
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:06:38 #296
44699 err
pi_24674927
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef ee-04 het volgende:
Net bij B&W inderdaad een aantal hoog opgeleide, geïntegreerde marokkanen die zich wél goed gedragen waardoor de mensen die niet zelf in de steden wonen weer gaan denken dat alles wel meevalt.
Ik moet dan ineens denken aan de tijd van Fortuyn: als ze LPF stemmers in hun programma wilden dan kwamen er zonder uitzondering uiterst domme, asociale tokkie achtige figuren met het IQ van een breinaald. Om maar even te laten zien dat LPF stemmers enorm dom zijn. En zo zijn allochtonen in hun optiek dus welbespraakte, hoog opgeleide en geintegreerde mensen.
Zo maakt men dus stemming.

edit: Haaaai Northernstar, lekker aan het modden?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:07:37 #297
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24674955
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg
*buiging*
Verder heeft die opmerking niks met discussiëren te maken, dus waarom je daar geen respect meer voor zou hebben is mij een raadsel. .
pi_24674987
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:56 schreef henkdevries het volgende:

[..]

Ik zou je er niet meer druk over maken, het is toch zinloos
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:07 schreef Lithion het volgende:

[..]

*buiging*
pi_24675026
Ook nu weer dat er altijd die aandacht is voor de afkomst.
Ik heb deze dagen meerdere malen gelezen en gehoord "er is een Marokkaan vermoord!"

Het is idd zo dat er meer aandacht is voor de afkomst als het een Marokkaan betreft.
En ja, men heeft het steeds over Marokkanen en niet over Nederlanders
Maar het is omgekeerd net zo goed zo, dat jongelui zich zelf ook konstant zo profileren.
En als het slachtoffer een Marokkkaan is en dat wordt genoemd, reageren zij toch net zo goed feller en eerder en erger omdát het een Marokkaan is : zie Driss vh Mercatorplein.

Hier in de buurt is dat net zo goed zo, al die opgeschoten knulletjes hier achter zien zich zelf als Marokkaan, en verkondigen dat ook trots, vooral als je mot met ze hebt, ook indirect door jou een ****** Nederlander te noemen.

Mijn collegaatje van vroeger, zij was een Turkse toevallig, hier geboren en getogen, riep altijd lachend als je zei dat ze Nederlandse was "nee, nee, ik ben een Turkse, hoor, ook Nederlands maar vooral en eerst Turks" en dat hoor je toch echt niet zelden.

Hoe kan ik hen dan als Nederlander zien als ze dat zelf niet zo schijnen te zien en ook niet willen zien, veel niet althans.
En als er dan een gevoel van achterstelling is, dan roepen sommigen dan weer wél "ik ben een Nederlander, net als jij"

Ja sorry, dan weet ik het ook niet meer.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:11:46 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24675027
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:56 schreef My_Way het volgende:

Preventief t land uitgooien als je zo heet, belachelijk. Noem mn kind toch ook niet kruistocht?
De Volkskrant - 16-12-2004 (via http://jihadplusplus.blogspot.com/ )
quote:
Ouders van Jihad kiezen na commotie andere naam

De vader die zijn pasgeboren dochter in Amsterdam liet inschrijven met de voornaam Jihad, herroept de naam van zijn dochter. De man is geschrokken van alle commotie. De baby staat al sinds eind november bij de burgerlijke stand ingeschreven als Jihad. Ook het Marokkaanse consulaat had het kind al onder die naam bijgeschreven op het paspoort van de moeder.

De zaak kwam aan het rollen toen dagblad Het Parool over de naamgeving van het kind schreef. De term Jihad betekent 'heilige oorlog'. Voornaamdeskundigen wijzen er op dat dit slechts een van de betekenissen is. Jihad betekent ook 'inspanning' en 'ergens je best voor doen'. Jihad is geen populaire naam, meent voornaamdeskundige Gerrit Bloothooft. Tot 2001 kregen zes tot tien Nederlandse kinderen de naam Jihad. Dat zakte na 2001 terug naar twee, drie per jaar. 'Mogelijk ligt er een verband met 11/9.'

Na het artikel in Het Parool werden de ouders, in de woorden van stadsdeelwethouder Henk Boes, 'besprongen' door de lokale pers. Daarop besloten de ouders vrijwel direct om de naam van hun dochter te veranderen, ook al zijn er geen officiele bezwaren tegen de naam.

<...>

Ook in de Turkse gemeenschap worden kinderen Jihad genoemd. 'Het is zeker geen doorsneenaam, maar hij komt weleens voor', aldus het Turkse consulaat.

Een domme naamkeuze blijft het wel, vooral in deze tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')