Ze moeten is zo'n agressieve jonge Marokkaan uitnodigen die amper Nederlands kent ipv zo'n hoopopgeleide geintegreerde excuusallochtoon die een heel verkeerd beeld geeft over moslims.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:34 schreef err het volgende:
"Verdonk is geen moordenaar, de gene die dat bord heeft geschreven weet dat ook wel"
Ach ja, guitige kwajongensstreek he,,
Zaken goed praten, daar is de Marokkaanse gemeenschap heel goed in.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:34 schreef err het volgende:
"Verdonk is geen moordenaar, de gene die dat bord heeft geschreven weet dat ook wel"
Ach ja, guitige kwajongensstreek he,,
Tuurlijk. Je hebt je prioriteiten op een rijtje. Je hoort een gerucht en je weet niet hoe snel je het moet posten. Geruchten posten is namelijk belangrijker dan even zelf na te gaan of het gerucht enige grond heeftquote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:55 schreef egilio het volgende:
[..]
Had het stuk niet doorgelezen idd. Had om 3 uur een afspraak en er dus geen tijd meer voor. Er werd naar gelinkt op GS en de mensen daar hadden niet door dat dit dus een andere B. was. Maar dat dit niet onze eigen lieve goudeerlijke, hardwerkende Ali el B. was werd hier snel duidelijk gelukkig.
Cohen zal ook verdwijnen zodra burgermeesters verkiesbaar zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:30 schreef err het volgende:
ik snap nog steeds de ophef niet. Ik mag niet aannemen dat Cohen niet bij Germaine is geweest maar wel bij de Familie B, puur gebaseerd op wat ik lees in de krant. Toch toont niemand aan dat ik geen gelijk heb. Ik moet dus bij voorbaat van het goede uitgaan? Sorry, maar daar heb ik geen zin an. Zeker gezien Cohen's optredens in het verleden.
B&W is ultra-links.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:31 schreef err het volgende:
B& W "er is geen enkele nederlandse marokkaan geweest die heeft geprobeerd de tasjesroof goed te praten"
Of je leest eens wat forums.
"Tasjesrovers willen nooit dat de oude vrouwtjes wiens tas ze jatten, vallen en wellicht hun nek breken."quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:31 schreef err het volgende:
B& W "er is geen enkele nederlandse marokkaan geweest die heeft geprobeerd de tasjesroof goed te praten"
Of je leest eens wat forums.
Blijkbaar:quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:39 schreef AvispaCS het volgende:
Zaken goed praten, daar is de Marokkaanse gemeenschap heel goed in.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.htmlquote:De Marokkaan ontkent
De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.
Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst. Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''
Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.
Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''
Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.
De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid. ''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.
''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg, en dan te bedenken dat ik ooit respect had voor je manier van discussieren.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:27 schreef Lithion het volgende:
Overigens vind ik dat Ali el. B nog een boete zou moeten krijgen voor bumperkleven..
.
Ik zou je er niet meer druk over maken, het is toch zinloosquote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg, en dan te bedenken dat ik ooit respect had voor je manier van discussieren.
Zijn jij en Milagro tegenwoordig een duo?
Als ze daar een beetje consequent in zouden zijn, heb je daar een aardige dagtaak aan lijkt me.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef milagro het volgende:
Wat zei die jongen uit het publiek nu : Ik liep mee in de tocht, ik kende Ali niet, maar omdat hij het zelfde geloof heeft, dat is onze plicht"
Dus het doet er niet toe wat voor iemand het was, maar je bent als moslim verplicht je respect te tonen op die wijze, dus mee rouwen maar ?
Vreemde verplichting.
Ik moet dan ineens denken aan de tijd van Fortuyn: als ze LPF stemmers in hun programma wilden dan kwamen er zonder uitzondering uiterst domme, asociale tokkie achtige figuren met het IQ van een breinaald. Om maar even te laten zien dat LPF stemmers enorm dom zijn. En zo zijn allochtonen in hun optiek dus welbespraakte, hoog opgeleide en geintegreerde mensen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:57 schreef ee-04 het volgende:
Net bij B&W inderdaad een aantal hoog opgeleide, geïntegreerde marokkanen die zich wél goed gedragen waardoor de mensen die niet zelf in de steden wonen weer gaan denken dat alles wel meevalt.
*buiging*quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Gelukkig dat je jezelf grappig vindt, wat een sneu figuur ben jij zeg
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:56 schreef henkdevries het volgende:
[..]
Ik zou je er niet meer druk over maken, het is toch zinloos
quote:
De Volkskrant - 16-12-2004 (via http://jihadplusplus.blogspot.com/ )quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:56 schreef My_Way het volgende:
Preventief t land uitgooien als je zo heet, belachelijk. Noem mn kind toch ook niet kruistocht?
quote:Ouders van Jihad kiezen na commotie andere naam
De vader die zijn pasgeboren dochter in Amsterdam liet inschrijven met de voornaam Jihad, herroept de naam van zijn dochter. De man is geschrokken van alle commotie. De baby staat al sinds eind november bij de burgerlijke stand ingeschreven als Jihad. Ook het Marokkaanse consulaat had het kind al onder die naam bijgeschreven op het paspoort van de moeder.
De zaak kwam aan het rollen toen dagblad Het Parool over de naamgeving van het kind schreef. De term Jihad betekent 'heilige oorlog'. Voornaamdeskundigen wijzen er op dat dit slechts een van de betekenissen is. Jihad betekent ook 'inspanning' en 'ergens je best voor doen'. Jihad is geen populaire naam, meent voornaamdeskundige Gerrit Bloothooft. Tot 2001 kregen zes tot tien Nederlandse kinderen de naam Jihad. Dat zakte na 2001 terug naar twee, drie per jaar. 'Mogelijk ligt er een verband met 11/9.'
Na het artikel in Het Parool werden de ouders, in de woorden van stadsdeelwethouder Henk Boes, 'besprongen' door de lokale pers. Daarop besloten de ouders vrijwel direct om de naam van hun dochter te veranderen, ook al zijn er geen officiele bezwaren tegen de naam.
<...>
Ook in de Turkse gemeenschap worden kinderen Jihad genoemd. 'Het is zeker geen doorsneenaam, maar hij komt weleens voor', aldus het Turkse consulaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |